Roept u maar weer.
Boek over het Institute for Advanced Study in Princeton, waar (beroemde) professors zonder doceerverplichting al hun tijd aan wetenschappelijk onderzoek konden wijden. (ex) leden oa. Albert Einstein, Kurt Gödel, Piet Hut, Johnny von Neumann, eva. Leuk boek als je geïnteresseerd bent in natuurwetenschap.
Is zo goed als uit. Op het programma staat nu: "Globalisering, de wereld in verval", Hans-Peter Martin en Harald Schumann. Mijn poging om er eens goed achter te komen wat al die malloten in Goteborg, Genua, etc. nu werkelijk beweegt?
[Dit bericht is gewijzigd door Intel-lekt op 13-08-2001 00:36]
quote:Tsja, je moet er wel met een onbevangen houding naar kijken natuurlijk. Anders kun je het net zo goed niet lezen.
Op maandag 13 augustus 2001 00:33 schreef Intel-lekt het volgende:
Is zo goed als uit. Op het programma staat nu: "Globalisering, de wereld in verval", Hans-Peter Martin en Harald Schumann. Mijn poging om er eens goed achter te komen wat al die malloten in Goteborg, Genua, etc. nu werkelijk beweegt?
Dat boek van Regis is wel aardig. Maar het is voornamelijk onderhoudend en niet echt diepgravend. Ik zou zeker ook andere boeken lezen als het je interesseert.
quote:Ik begin aan dit boek met de veronderstelling dat ik een waarheid te horen krijg, niet de.
Op maandag 13 augustus 2001 01:14 schreef Koekepan het volgende:[..]
Tsja, je moet er wel met een onbevangen houding naar kijken natuurlijk. Anders kun je het net zo goed niet lezen.
quote:Van "De dansende Woe Li meesters" heb ik een stuk meer over relativiteit en kwantummechanica geleerd. Ben nu met wiskunde op VWO6 niveau aangekomen, daarom is de echte vakliteratuur nog wat te zwaar. Heb je nog aanraders die er een beetje tussenin zitten?
Dat boek van Regis is wel aardig. Maar het is voornamelijk onderhoudend en niet echt diepgravend. Ik zou zeker ook andere boeken lezen als het je interesseert.
quote:Gaat dit boek van Dawkins net als "the selfish gene" over biologie/genetica?
Op zondag 12 augustus 2001 15:04 schreef Koekepan het volgende:
De blinde horlogemaker door Richard Dawkins.
quote:Absoluut. 'The Emperor's New Mind'/'De nieuwe geest van de keizer' door Roger Penrose.
Op maandag 13 augustus 2001 01:50 schreef Intel-lekt het volgende:
Van "De dansende Woe Li meesters" heb ik een stuk meer over relativiteit en kwantummechanica geleerd. Ben nu met wiskunde op VWO6 niveau aangekomen, daarom is de echte vakliteratuur nog wat te zwaar. Heb je nog aanraders die er een beetje tussenin zitten?
Daarnaast is 'The Cosmic Code' van Heinz R. Pagels ook wel aardig, een tikkeltje beter dan, maar van hetzelfde kaliber als The Dancing Wu-Li Masters. Het verschil is een nuchterder aanpak, helderder betoogtrant, hier en daar echt dieper ingaan op de zaken, en het is geschreven door een fysicus, niet door een populairwetenschappelijke schrijver.
quote:Ja, maar dan puur over de evolutietheorie. De titel verwijst naar een uitspraak van theoloog Paley die dacht dat hij kon bewijzen dat God bestond omdat de natuur zo wonderlijk mooi in elkaar zat; hij trok de vergelijking tussen iemand die een horloge vindt en meteen zal denken dat er een horlogemaker achter zit, en iemand die de natuur aantreft zoals die nu is. Die zal er volgens Paley dus ook vanuit moeten gaan dat er een grote horlogemaker achter de natuur zit. Voeg hieraan toe dat de evolutie feitelijk een nogal blind proces is zonder enig doel, dus nogal contrasterend met het beeld van de doelmatig werkende God die alles tot in de details ontworpen heeft; en je hebt de titel.
Op maandag 13 augustus 2001 01:51 schreef Intel-lekt het volgende:
Gaat dit boek van Dawkins net als "the selfish gene" over biologie/genetica?
quote:Oh die is goed.... heb ik een paar jaar geleden gelezen.
Op maandag 13 augustus 2001 00:31 schreef DuchessX het volgende:
Ik tracht een boek van Dean R. Koontz ('De overlevende') te lezen, maar kan mij daar helaas niet voldoende op concentreren.Laat staan literatuur met meer diepgang...hopelijk komt dat wel weer.
Ik ga een poging wagen morgen te beginnen met "Het kaartenhuis"
quote:* intel-lekt gaat Penrose uit de bieb ontvoeren
Op maandag 13 augustus 2001 02:01 schreef Koekepan het volgende:[..]
Absoluut. 'The Emperor's New Mind'/'De nieuwe geest van de keizer' door Roger Penrose.
net in begonnen, een beetje vreemd. maar wel interessant/boeiend
non-fictie:
Leer en Ritueel der Hogere Magie - E Levi(interessant...)
Pas Godel, Escher, Bach an eternal golden braid uitgelezen... da's een hele rit, maar het zeker waard!
Ja nog steeds ja.
Ja al ongeveer een jaar ja.
[edit]titelvegipsing[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door MeneerTim op 14-08-2001 14:54]
Een boek over het ontstaan van het getal 0. Interessant boek, maar het leest niet heel makkelijk weg, dus hard gaat het niet.
Punk-bands en betrokkenen vertellen over hun houding aangaande de maatschappij, wat muziek daarin kan betekenen etc. Supercool boek!
Ben nog niet heel ver, maar het leest lekker weg en de inhoud is erg grappig
Gaat over 2 kindermoorden gepleegd door een Donald Duck-colporteur in Amsterdam in 1974.
Niet bepaald hoogstaande literatuur, maar wel boeiend. Temeer omdat ik er nu achterkom dat e.e.a. destijds op een steenworp afstand van mij heeft plaatsgevonden! De moordenaar woonde een paar straten bij mijn ouderlijk huis in Amsterdam Osdorp vandaan en daar heeft hij de moorden ook gepleegd. Ik was destijds 7 jaar oud, dus wist niets van die hele zaak. Later heb ik er wel over gehoord, maar me nooit gerealiseerd dat het zo dichtbij was gebeurd.
Toch eens aan mijn ouders vragen wat zij er nog van weten. Ze hadden tenslotte toen een kind in diezelfde leeftijd...
quote:En die heb ik gister uitgelezen. Ik ben nu bezig in The Sun Also Rises van Ernest Hemingway.
Op dinsdag 14 augustus 2001 12:51 schreef aa het volgende:
... Ik ga vanavond denk ik Animal Farm van George Orwell lezen.
Wat kan die man goed schrijven zeg alleen klote dat ik al zijn boeken al uit heb.
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 15:40 schreef aa het volgende:
Ik ben nu bezig in The Sun Also Rises van Ernest Hemingway.
quote:stalker!
Op donderdag 16 augustus 2001 16:37 schreef Qarinx het volgende:[..]
rot boek
quote:Zacht uitgedrukt!
Op donderdag 16 augustus 2001 16:38 schreef aa het volgende:[..]
stalker!
Hij is tot nog toe inderdaad maar matigjes.
Ik ben op de helft gestopt.. geen doorkomen aan
quote:Je hebt hem niet eens uitgelezen?
Op donderdag 16 augustus 2001 16:38 schreef Qarinx het volgende:[..]
Zacht uitgedrukt!
Ik ben op de helft gestopt.. geen doorkomen aan
(aansteller)
- Malcolm Lowry - Under The Vulcano (moet in een keer uitgelezen worden, adembenemend!)
- Naomi Klein - No Logo (tweede keer, pak ik af en toe)
- James A. Coleman - Relativiteitstheorie voor de leek (en die pak ik ook soms, vereist zeer veel concentratie voor deze eerste klas alpha-jongen! )
quote:!
Op donderdag 16 augustus 2001 16:38 schreef aa het volgende:
Hij is tot nog toe inderdaad maar matigjes.
Opmerkelijk. Ik vond 'm geweldig. Van begin tot eind.
"It's cold up here," Bill said.
- fantoompijn (a. grunberg)
- harten in atlantis (s. king)
- de silmarillion (tolkien)
in die volgorde wil ik ze ook uitlezen, waarom 3 boeken hoor ik jullie denken, nou, die van s king was ik al mee bezig
toen kreeg ik van mn vriendin fantoompijn met het verzoek of ik die wou lezen, om diezelfde reden kreeg ik van een collega silmarillion
Net bij the american bookstore, "if life is a game, then these are the rules" gehaald vandaag. Ik heb er bij een vriendin al in zitten lezen, en er wordt op een mooie manier betekenis aan dingen gegeven.
quote:Dit boek heb ik nu bijna uit en dat voor de vierde keer ofzo
Op zaterdag 18 augustus 2001 20:13 schreef TeasZ het volgende:
net uit:
het parfum van Patrick Suskind
een aanrader!
Jompels,
Slaapmeisje
quote:Die is super!
Op dinsdag 21 augustus 2001 13:28 schreef kUWn het volgende:
een schitterend ongeluk - oa. Oliver Sacks, Dawkins
quote:de Silmarillion van Tolkien is niet echt een prettig boek om te lezen, gaat over de Middle Earth en achtergronden van bepaalde personages. ik zou dan eerder de Hobbit of natuurlijk Lords of the RIng gaan lezen. Als je die tenminste nog niet gelezen hebt. Silmarillion is meer een boek om wat stukken soms uit te lezen, is mijn mening natuurlijk...
[b]- de silmarillion (tolkien)
quote:Een paar bladzijden geprobeerd. Hopeloos. Een muur van de geest waar je tegenaan loopt.
Op dinsdag 21 augustus 2001 20:16 schreef Koekepan het volgende:
Net gekocht, om zo dadelijk in te beginnen: Het blauwe en het bruine boek, van Wittgenstein.
Lekker voor in de zon in een luie stoel, herkenbaar!
quote:Het gaat al veel beter.
Op woensdag 22 augustus 2001 02:06 schreef Koekepan het volgende:
Een paar bladzijden geprobeerd. Hopeloos. Een muur van de geest waar je tegenaan loopt.
quote:vinnik ook, die gasten hebben echt iets te melden
Op dinsdag 21 augustus 2001 13:28 schreef Koekepan het volgende:[..]
Die is super!
Gewoon mooi & interessant
Gewassen vlees van Thomas Rosenboom is trouwens een aanrader, heel vaag maar mooi boek
*Dit is een verhaal van Nick Traina, een uitzonderlijke jongen met een briljante geest, een hart van goud en een gekwelde ziel. Het is het verhaal van zijn ziekte, van zijn ongelijke strijd tegen de dood. Hij werd maar negentien jaar oud.
Danielle Steel vertelt hoe ze haar zoon verloor, en wat ze leerde in de loop van zijn moedige gevecht tegen het duister. Ze deelt met ons haar zoetste, pijnlijkste herinneringen, Nicks bijzondere perzoonlijkheid, en de aangrijpende relatie tussen moeder en zoon.Tegelijkertijd schetst zij een beklemmend beeld van de gemaskerde moordenaar die manische depressiviteit heet.*
Groetjes evi
quote:Moet je wel stoppen na deel drie...
Op zondag 26 augustus 2001 21:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ben meer weer eens begonnen aan de Aardkinderen boeken van Jean Auel
en verder net een stuk gelezen uit "het verrotte leven van floortje bloem"...
quote:waarom?
Op zondag 26 augustus 2001 21:53 schreef qube808 het volgende:[..]
Moet je wel stoppen na deel drie...
quote:De eerste drie delen heb ik opgevreten, maar in deel vier werd de hoofdpersoon te perfect, ze had echt overal een oplossing voor en daarnaast werden de toevalligheden te groot. Met fictie kan ik een heel eind meegaan, maar het ging mij net wat verder dan ik kon hebben.
Op zondag 26 augustus 2001 21:59 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
waarom?
quote:Nou ik wacht al 12 jaar op deel 5 en 6 eigenlijk
Op zondag 26 augustus 2001 22:06 schreef qube808 het volgende:[..]
De eerste drie delen heb ik opgevreten, maar in deel vier werd de hoofdpersoon te perfect, ze had echt overal een oplossing voor en daarnaast werden de toevalligheden te groot. Met fictie kan ik een heel eind meegaan, maar het ging mij net wat verder dan ik kon hebben.
quote:Ja, ik vond het vierde deel ook wat minder. Toch zou ik deel 5 en 6 ook wel gaan lezen, als die nog ooit uit komen. (was toch de bedoeling?)
Op zondag 26 augustus 2001 22:06 schreef qube808 het volgende:[..]
De eerste drie delen heb ik opgevreten, maar in deel vier werd de hoofdpersoon te perfect, ze had echt overal een oplossing voor en daarnaast werden de toevalligheden te groot. Met fictie kan ik een heel eind meegaan, maar het ging mij net wat verder dan ik kon hebben.
Nokia3310
1 Ender's Game
2 Speaker for the Dead
3 Xenocide
4 Children of the Mind
raad iedereen aan ze alle 4 ( liefst in chronologische volgorde ) te lezen ( en check , if possible , de onvertaalde engelse versies )
En ik ben in Inwijding van Emants bezig, dat is wel leuk. En in De Verhalen van Mulisch, dat is wisselend.
quote:Daarna moet je wel godenschemering gaan lezen want dat is het vervolg!!! heb je de rest van Bridget ook gelezen??
Op zondag 26 augustus 2001 17:43 schreef Kore het volgende:
De legende van Abraxas - Bridget Wood
Einsteins droom - Stephen Hawking
en
Jezelf, kunnen, durven en willen veranderen - Jan Verhulst
Maar door omstandigheden kom ik er niet echt aan toe.
[Dit bericht is gewijzigd door Juup© op 01-09-2001 21:28]
Zie hierboven staan dat Juup een boek van Stephen Hawking aan het lezen is. Grappig, want tijdlijn is een roman mbt Quantum mechanica
quote:Patricia Cornwall
Op zaterdag 01 september 2001 21:11 schreef Jojogirl het volgende:
[me=Jojogirl]heeft in de vakantie 'Ik omhels je met duizend armen' van Giphart en een detective gelezen ('Corpus delicti' van...
Lees nu om en om Frans, Engels, Hebreeuws en Nederlands om alle talen op peil te houden/brengen. Misschien daarna ook Duits aan het rijtje toevoegen ...
quote:de dokter en het lichte meisje - Vestdijk
Op zondag 12 augustus 2001 15:04 schreef Koekepan het volgende:
Wittgenstein - A Critical Reader edited by Hans-Johann Glock en De blinde horlogemaker door Richard Dawkins.
Roept u maar weer.
quote:Dat is correct.
Op maandag 03 september 2001 14:18 schreef _Maria_ het volgende:
de dokter en het lichte meisje - Vestdijk
quote:verklaar u nader, waarde koekepan, wat zou er niet correct aan zijn?
Op maandag 03 september 2001 14:19 schreef Koekepan het volgende:[..]
Dat is correct.
nu:
Clarissa- Richardson.
Alle drie vreselijke boeken.
De eerste 30 blz. was een worsteling, maar nu (pg. 97) wordt het steeds leuker.
quote:
Op vrijdag 07 september 2001 14:49 schreef GRUMBLER het volgende:
"De ontdekking van de hemel" van Mulisch.De eerste 30 blz. was een worsteling, maar nu (pg. 97) wordt het steeds leuker.
quote:
Op donderdag 15 maart 2001 23:52 schreef Pannekoek het volgende:
Vergeet niet Mulisch een genie te noemen als je het gelezen hebt!http://www.nytimes.com/books/97/01/05/reviews/970105.05milest.html
*plaatst zomaar achteloos een link*
quote:Vestdijk lezen is gewoon goed.
Op maandag 03 september 2001 14:28 schreef _Maria_ het volgende:
verklaar u nader, waarde koekepan, wat zou er niet correct aan zijn?
quote:nou genie wil ik niet zeggen, maar nu is het een erg leuk boek!! ook goed??
Op vrijdag 07 september 2001 14:51 schreef Koekepan het volgende:[..]
[..]
wow over struggle gesproken, recensies in het engels zijn niet ff tussendoor leesvoer....maar goed wel positief dus maar:
''The Discovery of Heaven'' often delights both the mind and the heart. But in his determination to astound the world with a mock-theological epic, Mr. Mulisch doesn't know when to stop!!
kan nog wat worden dus....
[Dit bericht is gewijzigd door GRUMBLER op 07-09-2001 14:58]
quote:ennnnnnn we zijn weer Terug tot Simon Vestdijk!
Op vrijdag 07 september 2001 14:52 schreef Koekepan het volgende:[..]
Vestdijk lezen is gewoon goed.
.
(en terecht...;) )
quote:Wat vind je zo goed aan Vestdijk? Ik heb "Terug tot Ina Damman" gelezen en hoewel het best een mooi boek was vond ik het nou ook weer niet echt geweldig. Zeker geen meesterwerk. Ook heb ik geprobeerd "De Koperen Tuin" te lezen maar verder lezen dan 50 bladzijden is me niet gelukt... Niet echt een liefhebber dus van Vestdijk (gewoon wel oke). Welke boeken raad je aan van hem? Ik ben best bereid het nog eens te proberen
Op vrijdag 07 september 2001 14:52 schreef Koekepan het volgende:[..]
Vestdijk lezen is gewoon goed.
.
Nokia.
quote:Hmmm...
Op vrijdag 07 september 2001 15:48 schreef Nokia3310 het volgende:[..]
Wat vind je zo goed aan Vestdijk? Ik heb "Terug tot Ina Damman" gelezen en hoewel het best een mooi boek was vond ik het nou ook weer niet echt geweldig. Zeker geen meesterwerk. Ook heb ik geprobeerd "De Koperen Tuin" te lezen maar verder lezen dan 50 bladzijden is me niet gelukt... Niet echt een liefhebber dus van Vestdijk (gewoon wel oke). Welke boeken raad je aan van hem? Ik ben best bereid het nog eens te proberen
Nokia.
quote:Ik ben gister begonnen in 'De Eerste Wet van de Magie' van Terry Goodkind op aanraden van een aantal mensen, zit nu op pagina 126 en moet zeggen dat ik eigenlijk al niet meer wil stoppen met lezen.....
Wat lees jij nu?
Wat doe ik hier nog?!?!
en ik ga straks 'eyes of a blue dog' van 'gabriel garcia marquez' lezen op aanraden van iemand anders. in tegenstelling tot 'the wheel of time' is dit verhaaltje maar 3 A4tjes
Joost Zwagerman - Chaos en rumoer
ik heb ook totaal geen verstand van literatuur, kan me JZ nog herinneren van de HAVO...
quote:Ikke ook!
Op zaterdag schreef FAL:
De eerste wereldoorlog door Keegan
* Kiegie heeft dit jaar alweer drie WOI-boeken gelezen. Houdt het dan nooit op?
quote:welke dan?
Op zondag 09 september 2001 12:50 schreef Kiegie het volgende:[..]
Ikke ook!
* Kiegie heeft dit jaar alweer drie WOI-boeken gelezen. Houdt het dan nooit op?
A.F.Th. van der Heijden
Onder het plaveisel het moeras.
-> prachtig.
Verder ben ik bezig met Krishmanurti -"waar zijn we in hemelsnaam mee bezig".
Ben sinds kort ook maar gaan lezen en weer films kijken, de hele tijd achter internet hangen gaat ook vervelen.
Ik zal dit forum ( kunst en literatuur) eens gaan uitspitten om erachter te komen welke boeken echt de moeite van het lezen waard zijn.
Errug goed... ok het is al wat ouder maar ik las het vervolg hierop ('Grijp de nacht') en moest toen meteen deze ook kopen.
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 02-10-2001 19:06]
Nokia (die eigenlijk voor school duits moet lezen maar veel liever engels leest!! )
Onwaarschijnlijk grappig boek!
De reden dat ik dit dunne boekje onder ogen wilde zien, is omdat het door Bert Haanstra verfilmd is ('Dokter Pulder zaait papavers'), welke ik een fantastische film vind en waarvoor A. Koolhaas zelf het script schreef.
Edoch, het bundeltje viel mij zo enorm tegen: de verhaallijn was een stuk warriger dan in de verfilming, Koolhaas maakt in zijn boek gebruik van een zéér geforceerd soort symbolisme (krabbende muizen staan voor de dood) die niet uit de voeten komt. Ook de hoofdpersonages (té veel) ontwikkelen zich niet, uitgezonderd dokter Pulder.
Stilistisch zwak. Het gebruik van tegenwoordige tijd en verleden tijd loopt op een hinderlijke en warrige manier dwars door elkaar. Koolhaas' interpuncties (of beter: gebrek hieraan) maken de zinnen onleesbaar, spreektaal en literair lopen door elkaar, enzovoort, enzovoort.
Kortom, om een citaat uit dit boek te gebruiken: 'Een levend wezen met een lullige tekst.' (in de film beter gesteld: 'Een levend wezen, maar een lullige tekst.')
btw, als iemand (na dit lofbericht) geïnteresseerd is: ik heb het boek geheel gescand (én verbeterd) als Word-document. --> vahlto@hotmail.com
[Dit bericht is gewijzigd door Vahlto_II op 12-10-2001 14:06]
Ik lees nu officiëel 3 boeken tegelijk.
quote:Dat boekje heb ik ook ooit voor 5 piek bij De Slegte gekocht. Ik vond het echt een onwaarschijnlijk slecht boek. Elke samenhang en structuur ontbreekt en het lijkt meer over Pim's persoonlijke problemen te gaan dan de titel doet vermoeden.
Op vrijdag 05 oktober 2001 17:14 schreef Fortuyndiscussie het volgende:
Ik lees op dit moment "tegen de Islamitisering van onze cultuur", oud boek, maar nu wel actuele discussie, vandaar!
quote:Das ist fremd für einen Kerl der sich Professor nennen darf.
Op woensdag 17 oktober 2001 16:56 schreef Intel-lekt het volgende:[..]
Dat boekje heb ik ook ooit voor 5 piek bij De Slegte gekocht. Ik vond het echt een onwaarschijnlijk slecht boek. Elke samenhang en structuur ontbreekt en het lijkt meer over Pim's persoonlijke problemen te gaan dan de titel doet vermoeden.
quote:Genau, ja. Nu had Pim natuurlijk niet zo'n beetje dubieuze leerstoel: "Arbeidsvoorwaardenvorming". Ik ben professor Pim. Hoogleraar in de Arbeidsvoorwaardenvorming. Dat mag zich dan zijn hele leven professor noemen....
Op woensdag 17 oktober 2001 16:58 schreef KP het volgende:Das ist fremd für einen Kerl der sich Professor nennen darf.
aan begonnen omdat Duin (het eerste boek) me ontzettend goed beviel, in 1 ruk uitgelezen
Heb dus gelijk deel 3 ook maar vast in huis gehaald.
En... dit weekend beginnen aan
Verblind van Koontz
(lekker licht verteerbaar;) )
LOTR stond trouwens op mijn Engelse boekenlijst...
Favo en ook nog voor de tweede keer mee bezig: The Collected Short Stories of Roald Dahl. Echt een Meesterlijke schrijver!
Heb trouwens laatst nog Cryptonomicon uitgelezen van Neal Stephenson.
Heeft iemand House Of Leaves gelezen van Mark Z. Danielewski? Ben al tijden op zoek naar de Full Colour uitgave...
[Dit bericht is gewijzigd door HotShot op 19-10-2001 09:14]
quote:A series of unfortunate tales ook leuk om te lezen, wel echt een kinderboek,
Op vrijdag 19 oktober 2001 09:42 schreef HotShot het volgende:
Voor de Harry Potter liefhebbers: kijk ook eens naar de Schijfwereld/Disc World series boeken van Terry Pratchett. Zijn er nou een stuk of 20-25 en ik vind ze persoonlijk veel beter/leuker dan Harry Potter!
Het maakt niet uit of je de Engelse of de Nederlandse versie leest want de Nederlandse zijn voortreffelijk vertaald. Persoonlijk heb ik dus liever de Nederlandse uitgaves.
ook artemis fowl (echt geweldig!!!)
Vraagje trouwens hotschot! Hoe heet deel 1?
[Dit bericht is gewijzigd door Asotopiaa op 19-10-2001 11:22]
quote:Het zijn momenteel al 26 delen! Klik hier maar voor het engelse lijstje!
Op vrijdag 19 oktober 2001 10:56 schreef Asotopiaa het volgende:A series of unfortunate tales ook leuk om te lezen, wel echt een kinderboek,
ook artemis fowl (echt geweldig!!!)
quote:Tot voor kort dacht ik dat Venugopalan Ittekot (what's in a name?) een vrouw was. Inderdaad, voortreffelijk vertaald. Heb een paar dagen geleden mijn eerste Engelse uitgave gekocht. Deel 25, The Truth.
Op vrijdag 19 oktober 2001 09:42 schreef HotShot het volgende:
Voor de Harry Potter liefhebbers: kijk ook eens naar de Schijfwereld/Disc World series boeken van Terry Pratchett. Zijn er nou een stuk of 20-25 en ik vind ze persoonlijk veel beter/leuker dan Harry Potter!
Het maakt niet uit of je de Engelse of de Nederlandse versie leest want de Nederlandse zijn voortreffelijk vertaald. Persoonlijk heb ik dus liever de Nederlandse uitgaves.
quote:De kleur van toverij/The Color of Magic.
Op vrijdag 19 oktober 2001 10:56 schreef Asotopiaa het volgende:[..]
Deel is nimmer overtroffen, al komt deel 2 in de buurt.
Ow ja, stick to the topic. Ben nu bezig in Winterlicht van Jeroen Brouwers. Hij zal wel niet de AKO Literatuurprijs winnen vanavond, jammer genoeg.
[Dit bericht is gewijzigd door Meril op 20-10-2001 18:19]
Na een paar uur lezen al op bladzijde 150.. wel vermakelijk, maar geen literatuur.
quote:[offtopic]
Op zaterdag 20 oktober 2001 15:50 schreef Meril het volgende:[..]
De kleur van toverij/The Color of Magic.
Deel is nimmer overtroffen, al komt deel 2 in de buurt.
Ow ja, stick to the topic. Ben nu bezig in Winterlicht van Jeroen Brouwers. Hij zal wel niet de AKO Literatuurprijs winnen vanavond, jammer genoeg.
Geef mij maar deel 4, Maaierstijd (dacht ik...)/Mort. Echt het leukste deel uit de serie.
[/offtopic]
quote:Laat ons weten hoe u dit boek bevond.
Op zaterdag 20 oktober 2001 21:24 schreef Meneer_Aart het volgende:
Het theater de brief en de waarheid - Harry
quote:wel 'n beetje verdacht, speknek!
Op dinsdag 14 augustus 2001 11:47 schreef speknek het volgende:
Two Towers, van Tolkien.Ja nog steeds ja.
Ja al ongeveer een jaar ja.
ik lees momenteel 'De donkere kamer' van Rachel Seiffert.
quote:Agatha helpt ze nu en dan wel 'n handje hoor.
Op maandag 22 oktober 2001 11:42 schreef MeneerTim het volgende:
Geweldige detectives.
quote:Die vond ik erg saai. Jij?
Op maandag 22 oktober 2001 11:42 schreef MeneerTim het volgende:
Agatha Christie- The clocks
Vandaag The Ultimate Hitchhikers guide gekregen van Douglas Adams. Meteen maar in beginnen vanavond.
quote:Aardig, alleen jammer van dat nawoord.
Op maandag 22 oktober 2001 09:17 schreef Koekepan het volgende:[..]
Laat ons weten hoe u dit boek bevond.
For your pleasure, ik lees nu Terug tot Ina Damman - Simon Vestdijk
quote:*ook mee bezig is*
Op maandag 22 oktober 2001 15:33 schreef WouterB het volgende:
Robert Jordan- Shadow rising
(In het Engels dan wel )
quote:Me Too
Op maandag 22 oktober 2001 15:31 schreef Tedda het volgende:
De Ontdekking van de Hemel - Mulisch
En ben op blz 500 (net over de helft!!)
Oh ja, en bijna al een jaar "De wereld van sofie".
En heb ook al een moeizaam begin gemaakt aan het Telefoonboek. Maar das saai, alhoewel je wel veel mensen leert kennen (Finkers?)
quote:Ik ben nog lang niet zover!!! Ben pas bij blz. 135 ofzo... Heb je het idee dat je al een half boek uit hebt, moet je nog ongeveer 8 keer het aantal blz dat je al gelezen hebt!! Maar ja, ik kom er wel
Op dinsdag 23 oktober 2001 04:25 schreef Pjederdy het volgende:[..]
Me Too
En ben op blz 500 (net over de helft!!)
Oh ja, en bijna al een jaar "De wereld van sofie".
En heb ook al een moeizaam begin gemaakt aan het Telefoonboek. Maar das saai, alhoewel je wel veel mensen leert kennen (Finkers?)
quote:Joseph Heller.
Op vrijdag 26 oktober 2001 10:53 schreef the_ajp het volgende:
Catch 22 (kut zijn naam ff kwijt)
"Tussen mes en keel".
Ben nu overigens ook Werther Nieland aan het lezen. Dat is toch een opluchting.
Robin Cook: Infuus. Maar of dat onder de noemer 'literatuur' valt weet ik niet...
quote:dat ligt ook nog steeds op mijn stapeltje!
Op vrijdag 26 oktober 2001 20:47 schreef Seborik het volgende:
The God of Small Thingsvan Arundathi Roy
verder heb ik net 'Ik ben Polleke hoor' (Guus Kuijer) uit, en ben nu (met enige tegenzin) begonnen aan 'De dochter' (Jessica Durlacher).
'In Babylon' vond ik al met al toch ook wel wat tegenvallen. geen ander werk van Möring gelezen.
quote:Ik heb hem nog niet uit, maar dat beloofd weinig goeds. U hoort van me.
Op maandag 22 oktober 2001 14:30 schreef Koekepan het volgende:[..]
Die vond ik erg saai. Jij?
quote:mag ik misschien vragen wat je er van vindt? ik heb het vorige herfst gelezen en ik vond het nogal goed.
Op vrijdag 26 oktober 2001 19:00 schreef Vintersorg het volgende:
Geerten Meijsing:"Tussen mes en keel".
quote:Ik ben vandaag begonnen in Vittorio the Vampire van Anne Rice.
Op maandag 29 oktober 2001 09:58 schreef MeneerTim het volgende:[..]
Ik heb hem nog niet uit, maar dat belooft weinig goeds. U hoort van me.
quote:Hoe kan het ook anders! Maria: hoe is het!
Op maandag 29 oktober 2001 13:37 schreef _Maria_ het volgende:[..]
mag ik misschien vragen wat je er van vindt? ik heb het vorige herfst gelezen en ik vond het nogal goed.
Ik zit nu op de helft ofzo. Ik vindt het prachtig, ben van plan binnenkort ook maar eens 'Dood Meisje' te gaan lezen. Tot nu toe veel goede beschouwingen gelezen, mooi 'literair' taalgebruik, en bespiegelingen over het schrijversschap. Ik hou sowieso wel van boeken waarin i.p.v. een verhaal, vooral de gedachten spreken...
Ik moet iets lezen voor school, hoefde niet te moeilijk te zijn, dusss dacht ik dat maar effies te lezen.
Op het programma staan nog meer:
- Rever - De Avonden
- Yvonne Keuls - De Moeder van David S
Nog leuke tips (boekenlijst Havo)
quote:euh, goed wel. Kan ik eigenlijk beter aan jou vragen?
Op maandag 29 oktober 2001 19:20 schreef Vintersorg het volgende:[..]
Hoe kan het ook anders! Maria: hoe is het!
quote:ja, dat heb ik ook maar helaas vind je er zo niet veel (goede). Ben onlangs op aanraden van iemand nog eens in een boek ("walging" meen ik) van Sartre begonnen en daarin spraken eigenlijk alleen maar gedachten maar ik vond er geen doorkomen aan. Ik heb het dan ook niet uitgelezen. Verder niet veel gelezen de laatste tijd (wel veel boeken gekocht) te druk met studeren (mja, nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen)
Op maandag 29 oktober 2001 19:20 schreef Vintersorg het volgende:[..]
Hoe kan het ook anders! Maria: hoe is het!
Ik zit nu op de helft ofzo. Ik vindt het prachtig, ben van plan binnenkort ook maar eens 'Dood Meisje' te gaan lezen. Tot nu toe veel goede beschouwingen gelezen, mooi 'literair' taalgebruik, en bespiegelingen over het schrijversschap. Ik hou sowieso wel van boeken waarin i.p.v. een verhaal, vooral de gedachten spreken...
quote:Ja, altijd vol goede ideeen, zo ben ik wel.
Op maandag 29 oktober 2001 23:57 schreef Mook het volgende:
goed idee wel om er ook bij te vertellen wat je ervan vind
quote:Mijn tip: lees NIET de boeken die iedereen leest! (Ten minste dat heb ik gedaan.)
Op maandag 29 oktober 2001 19:45 schreef Life-is-party het volgende:
Jona Oberski - Kinderjaren.Ik moet iets lezen voor school, hoefde niet te moeilijk te zijn, dusss dacht ik dat maar effies te lezen.
Op het programma staan nog meer:
- Rever - De Avonden
- Yvonne Keuls - De Moeder van David S
Nog leuke tips (boekenlijst Havo)
quote:hmmm het gouden ei was anders best de moeite.
Op dinsdag 30 oktober 2001 14:00 schreef Tedda het volgende:[..]
Mijn tip: lees NIET de boeken die iedereen leest! (Ten minste dat heb ik gedaan.)
Noodlot van Couperus, is niet al te dik en het is een boek van Couperus wat altijd meer indruk maakt dan Het Goude Ei van Krabbé (toch?). Van oude mensen de dingen die voorbij gaan, (ook couperus) vond ik een mooi boek.
In hoeverre dit literatuur is, is ietwat onduidelijk, het heeft een meer journalistieke insteek.
Op een bijna documentaire achtige wijze (zoiets stel ik me er min of meer bij voor) wordt de opkomst, gevolgen van merken ("branding", en het bijbehorende marketinggeweld) behandeld, gevolgd door de opkomst van anti-globaliseringsbewegingen behandeld.
Best een pittig boek trouwens en het heeft nogal wat overeenkomsten (inhoudelijk) met een ander boek, genaamd Fast Food Nation, wat ik recentelijk heb gelezen.
Nu begonnen in een verhalenbundel. "Ik veeg de zon van de daken." van een Libanese schrijfster (Hanaan As Shaik heet ze geloof ik).
quote:Vond ik een best mooi boek
Op donderdag 01 november 2001 11:02 schreef Forumpi het volgende:
De Grot van Tim Krabbe net uit.
Dit ben ik voor de eerste keer aan het lezen, nadat ik er al lang enorm veel over gehoord had.
Mijn god, wat een groots en meesterlijk boek!! Minstens van het kaliber van Lord Of The Rings. Waanzinnig indrukwekkend, diepgaand, intelligent, meeslepend, spannend, en het zet je echt enorm aan het denken. Echt zo'n boek waar je na 50 pagina's al een hele hechte band mee opgebouwd hebt, ik kan maar niet stoppen met lezen. Ik heb het bijna uit...
De volgende delen in de serie ga ik ook verslinden, dat weet ik nu al.
quote:Ik ook, spannend wel.
Op donderdag 01 november 2001 16:34 schreef aa het volgende:[..]
Vond ik een best mooi boek
Geen literatuur ofzo, maar een populair wetenschappelijk boek.
Het gaat over allerlei medicijnen die ontdekt zijn uit natuurlijke flora en fauna (taxol, aspirine enz. enz. enz.)
quote:heb recent asbestemmingen gelezen. wat een hoop melodramatische flauwekul. 10001 reden om vooral als lezer aan de drank te geraken. met name het eind is echt slecht (z'n pa ligt zijn roes uit te slapen met zijn hoofd in een boekenplank en A.F.Th. vereeuwigt die scene door het op te tekenen). mijn plan was dan ook om zijn triologie te gaan lezen, maar ik ben een beetje afgestoten, wat moet ik doen?
Op vrijdag 02 november 2001 19:19 schreef kid_a het volgende:
De gevarendriehoek - Van der Heijden. Tot nu toe een erg leuk boek. Ik denk dat ik van der Heijden toch jarenlang als schrijver heb onderschat. Ik heb ooit eens voor mijn studie 'Asbestemming' moeten lezen, waarvan ik destijds niet bijster onder de indruk was. Maar de tandeloze tijd is (tot nu toe) zeer aangename literatuur.![]()
quote:Uit!
Op maandag 29 oktober 2001 14:39 schreef Uncle_Sam het volgende:[..]
Ik ben vandaag begonnen in Vittorio the Vampire van Anne Rice.
Erg goed boek. Een van de betere binnen de Vampire Chronicles.
Had jaren geleden al de Nederlandstalige versie gelezen en met de films die op komst zijn wil ik graag de originele versie lezen. Nou ja, origineel. Volgens de schrijver in het voorwoord zijn passages aangepast, herschreven, gecorrigeerd etc. etc.
Af en toe pak ik het Nederlandse boek erbij voor vertalingen of voor de lol even te vergelijken.
quote:Ten eerste is het geen trilogie en ten tweede is de Tandeloze Tijd nog niet af. Er zijn nu 4 delen (deel 3 omvat 2 boeken), een proloog en een intermezzo (een boekenweekgeschenk). A.F.Th. is alleen nu een nieuwe romancyclus begonnen, homo duplex, dus ik vraag me af hoe dat nou verder moet met de Tandeloze Tijd. Echter, je kan zeer goed tot deel 4 lezen, Albert Egberts verdwijnt steeds meer naar de zijkant, er komen alleen maar andere intriges bij. Je kan dus prima beginnen, met de proloog 'de slag om de Blauwbrug'. Vind je dat vervelend, dan lees je niet verder.
Op zaterdag 03 november 2001 01:50 schreef don_quichot het volgende:mijn plan was dan ook om zijn triologie te gaan lezen, maar ik ben een beetje afgestoten, wat moet ik doen?
quote:geef toe aan je gevoel!
Op zaterdag 03 november 2001 01:50 schreef don_quichot het volgende:heb recent asbestemmingen gelezen. wat een hoop melodramatische flauwekul. 10001 reden om vooral als lezer aan de drank te geraken. met name het eind is echt slecht (z'n pa ligt zijn roes uit te slapen met zijn hoofd in een boekenplank en A.F.Th. vereeuwigt die scene door het op te tekenen). mijn plan was dan ook om zijn triologie te gaan lezen, maar ik ben een beetje afgestoten, wat moet ik doen?
help
ik vond de tandeloze tijd (voor zover af) vervelend om te lezen, op wat herkenningspunten uit het nijmeegse studentenleven na.
begin is een beetje saai, maar wordt steeds beter
quote:
Op donderdag 01 november 2001 20:20 schreef Schorpioen het volgende:
Dune - Frank HerbertDit ben ik voor de eerste keer aan het lezen, nadat ik er al lang enorm veel over gehoord had.
Mijn god, wat een groots en meesterlijk boek!! Minstens van het kaliber van Lord Of The Rings. Waanzinnig indrukwekkend, diepgaand, intelligent, meeslepend, spannend, en het zet je echt enorm aan het denken. Echt zo'n boek waar je na 50 pagina's al een hele hechte band mee opgebouwd hebt, ik kan maar niet stoppen met lezen. Ik heb het bijna uit...
De volgende delen in de serie ga ik ook verslinden, dat weet ik nu al.
quote:Qua taal? Qua verhaal? Qua tederheid?
Op zaterdag 03 november 2001 13:36 schreef RaisinGirl het volgende:
Ik herlas gisteravond 'Vanwege een tere huid' van Anton Koolhaas. Zo mooi, ik moest er bijna van huilen..
quote:Qua alles.
Op zondag 04 november 2001 18:30 schreef zodiakk het volgende:[..]
Qua taal? Qua verhaal? Qua tederheid?
Het is een verhaal van een eerste liefde, ontroerend beschreven, en natuurlijk loopt het slecht af.
quote:Ja, nu ik heb uit heb ben ik toch wel een beetje teleurgesteld. De oplossing had je nooit zelf kunnen bedenken omdat Poirot ineens met allemaal gegevens kwam. Bovendien waren die enorme delen over detectiveboeken ontzettend irritant. Dat is pas leuk als je er iets van gelezen hebt of van gaat lezen.
Op maandag 22 oktober 2001 14:30 schreef Koekepan het volgende:[..]
Die vond ik erg saai. Jij?
Misschien over 10 jaar weer 'es ofzo, als ik alle middelbare school-drama's ben vergeten.
quote:Een echt vrouwenboek dat je leest met een zakdoekje en een doosje bonbonbloc
Op zondag 04 november 2001 18:47 schreef RaisinGirl het volgende:[..]
Qua alles.
Het is een verhaal van een eerste liefde, ontroerend beschreven, en natuurlijk loopt het slecht af.
Trouwens ik heb De Tweede Wet Van De Magie bijna uit, nog 75 pagina's...en dan dames en heren, jongens en meisjes, ga ik aan W. beginnen.
quote:Zeg je hebt eerst nog wat wetboeken door te spitten hoor
Op donderdag 08 november 2001 18:15 schreef zodiakk het volgende:[..]
Een echt vrouwenboek dat je leest met een zakdoekje en een doosje bonbonbloc
.
Trouwens ik heb De Tweede Wet Van De Magie bijna uit, nog 75 pagina's...en dan dames en heren, jongens en meisjes, ga ik aan W. beginnen.
quote:Als echte man ben jij natuurlijk alleen geïnteresseerd in het 'lezen' van Playboys en probeer je door middel van dit topic nog een beetje krampachtig jezelf een intellectueel imago aan te meten.
Op donderdag 08 november 2001 18:15 schreef zodiakk het volgende:[..]
Een echt vrouwenboek dat je leest met een zakdoekje en een doosje bonbonbloc
.
quote:Heeel verstandig en intellectueel verantwoord van je, zodiakk.
.
quote:
Op donderdag 08 november 2001 21:28 schreef RaisinGirl het volgende:[..]
Als echte man ben jij natuurlijk alleen geïnteresseerd in het 'lezen' van Playboys en probeer je door middel van dit topic nog een beetje krampachtig jezelf een intellectueel imago aan te meten.
.
quote:Ik denk dat je een nieuwe chocoladereep moet halen..
Heeel verstandig en intellectueel verantwoord van je, zodiakk.
.
-Haynes service and repair manual: mini (John S. mead)
naar
-Race and rally car source book (Allan Staniforth)
naar
building preparing and racing your mini (Bill Sollis)
naar
-Vraagbaak austin mini benzinemodellen (P.H. Olving)
en meestal daarna weer terug en van voren af aan (zucht)
binnekort wordt het roulatie systeem uitgebreid met de volgende titels:
-tuning the a series engine (David Vizard (a.k.a. GOD))
-SU carburetors (A K Legg)
-Weber carburettors(idem)
' A statistic and comparative manual of 20th century egg-alerts' Kitchen sink press 2001
quote:Haha,
Op vrijdag 09 november 2001 12:46 schreef Vintersorg het volgende:
Klinkt verschrikkelijk boeiend. Lijkt een beetje op het boek waarin ik nu bezig ben:' A statistic and comparative manual of 20th century egg-alerts' Kitchen sink press 2001
Ik ben trouwens weer in the Wittgenstein mood. Currently reading: Zettel/Vermischte Bemerkungen
Ben nu bezig met: Het vuur van de herfst, van Diana Gabaldon
quote:Ik ben eigenlijk helemaal niet zo'n chocolade liefhebber.
Op donderdag 08 november 2001 22:41 schreef zodiakk het volgende:Ik denk dat je een nieuwe chocoladereep moet halen..
Overigens lees ik nu De troop-leraar van Chaim Potok.
quote:Is dat mooi?
Op zaterdag 10 november 2001 13:55 schreef RaisinGirl het volgende:[..]
Ik ben eigenlijk helemaal niet zo'n chocolade liefhebber.
Overigens lees ik nu De troop-leraar van Chaim Potok.
Ik heb The Chosen en My name is Asher Lev van Potok gelezen. The Chosen vond ik beter dan My name.., maar ik zou het toch wel leuk vinden om The Gift of Asher Lev ook nog eens te lezen.
quote:Ik ben er nog maar net in begonnen, dus ik heb nog niet zo'n mening gevormd. Ik heb ook The Chosen en My name is Asher Lev gelezen, beide vond ik erg mooi (vooral The Chosen). The Gift of... is ook wel mooi maar haalt het niet bij My name is... Dat geldt ook voor het vervolg op The Chosen, The Promise. Potok kan geloof ik maar beter geen vervolgboeken schrijven. Davita's Harp is trouwens ook een heel mooi boek van hem.
Op zaterdag 10 november 2001 14:05 schreef aa het volgende:[..]
Is dat mooi?
Ik heb The Chosen en My name is Asher Lev van Potok gelezen. The Chosen vond ik beter dan My name.., maar ik zou het toch wel leuk vinden om The Gift of Asher Lev ook nog eens te lezen.
quote:OK
Op zaterdag 10 november 2001 14:14 schreef RaisinGirl het volgende:[..]
Ik ben er nog maar net in begonnen, dus ik heb nog niet zo'n mening gevormd. Ik heb ook The Chosen en My name is Asher Lev gelezen, beide vond ik erg mooi (vooral The Chosen). The Gift of... is ook wel mooi maar haalt het niet bij My name is... Dat geldt ook voor het vervolg op The Chosen, The Promise. Potok kan geloof ik maar beter geen vervolgboeken schrijven. Davita's Harp is trouwens ook een heel mooi boek van hem.
Ik zal dan binnenkort wel weer wat van hem gaan lezen.
fantasy boek over een black dragon (weet er nog niet meer van, ben net begonnen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |