abonnement Unibet Coolblue
pi_19443842
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 12:23 schreef texelonia het volgende:
Even een stomme vraag hoor.

Toen ik afspraak ging maken met de verloskundige, zeiden ze dat ik ook meteen de kraamzorg moest gaan regelen. Moest ik eerst verzekering bellen, of het alleen vergoed werd bij bepaalde organisaties enzow. Nee dus, kan overal aanmelden als ze bij een zorgverzekeraar zijn aangesloten.
Okay, maar waar vind je nu dan kraamzorg? Lijkt me dat ze het bij het ziekenhuis ofzow wel hebben (verloskundige is ook van buitenkliniek van het ziekenhuis), maar van die site werd ik echt niks wijs...

Hoe hebben jullie dat dan gedaan??
Allereerst: er bestaan geen stomme vragen!

Ik ben bij Agis verzekerd en zij hebben een speciaal telefoonnummer waar je je kunt aanmelden voor kraamzorg. Zij regelen dan dat je ingeschreven wordt bij een bureau in de buurt.
Maar anders had ik waarschijnlijk de Gouden Gids gepakt en het dichtsbijzijnde kraamzorgbureau opgebeld. Misschien dat anderen hier ervaring mee hebben?
pi_19444104
ik heb ook de verzekering opgebeld welke bureau's er bij hun ingeschreven stonden. Ik kreeg 3 adressen en telefoonnummers en heb informatie aan gevraagd en heb zelf de keuze gemaakt. Had die op dat moment vol gezeten dan had ik hun kunnen bellen en dan hadden hun het geregeld.
  donderdag 27 mei 2004 @ 12:42:37 #153
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_19444120
Ik heb idd gewoon even in de telefoongids gekeken, en gevraagd aan mijn zus die al 2 kids heeft, waar hier de kraamzorg zit. Bleek dat dat bureau zelfs een internetsite had, en ik me online kon aanmelden

Meestal gaat zoiets niet via het ziekenhuis hoor, het zijn volgens mij bijna altijd particuliere organisaties.
  donderdag 27 mei 2004 @ 13:02:03 #154
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_19444633
Oe, Dutchie wat een toestand!
Lijkt me inderdaad erg moeilijk als je nog van alles wil (en voor je gevoel kan) doen, maar niets mag.
Het zijn echt de laatste loodjes he..
Rustig aan doen hoor.
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_19444806
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 13:02 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Oe, Dutchie wat een toestand!
Lijkt me inderdaad erg moeilijk als je nog van alles wil (en voor je gevoel kan) doen, maar niets mag.
Het zijn echt de laatste loodjes he..
Rustig aan doen hoor.
Jij doet thuis zeker weer geen ene flikker
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  donderdag 27 mei 2004 @ 13:22:21 #156
1087 Merisse
broddeltante
pi_19445041
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 10:59 schreef Stiekemurd het volgende:
LadyS, Ik heb dus net 2 dagen keelpijn gehad. Maar van de assistente van HA mocht ik wat bij apotheek halen, het is dus een gorgeldrankje: Superol. Het is mega smerig, ruikt naar zwavel en in je mond denk je dat het ontploft, maar het ontsmet goed! Ik heb maar 1 keer hoeven gorgelen. En zoals Pluisje zei, veel drinken dat het ontsmet. Je mag ook zoute dropjes nemen en thee met salie drinken. Succes!!!!
Hi LadyS,
Superol is al jaaaren HET middel in onze familie tegen keelpijn. Megasmerig inderdaad maar helpt als een tierelier. Ben nu zelf ook aan 't gorgelen daarmee.
En wat ook helpt is tonggymnastiek, klinkt debiel maar helpt ook goed doordat dat de speekselproduktie stimuleert wat genezend werkt voor je keel. Dus je tong oprollen naar onder en naar boven, naar links en rechts, met tong rondjesdraaien etc.
Beterschap!
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  donderdag 27 mei 2004 @ 13:25:54 #157
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_19445105
* Doet even inbreuk tussen de zwangeren *

Dutchie, wat ik niet helemaal snap... waarom denken ze aan een zwangerschapsvergiftiging bij een onderdruk van 85 en geen bijzondere klachten? Mijn onderdruk was de hele zw.sch. rond de 60 en ging in de laatste drie weken naar de 90, maar pas bij 95 moest ik voor extra controle. Bij Jessai werd ik pas ingeleid met een onderduk van 105 en een spoortje eiwt in de urine, bij Junah al met een onderdruk rond de 95-100, maar ik had toen echt véél eiwit en ben trouwens ook spontaan begonnen de nacht voor de inleiding.

V.w.b het niks doen, de frustraties ken ik, maar ik had nog meer kids rondlopen dus op een gegeven moment moest ik wel. De VK zei dat voor iedere uur inspanning moest ik twee á drie uur rusten. Misschien kun jij dat ook doen? Het beste maximaal een uurtje inspanning in de ochtend ( geen zware klussen maar een wasmachine vullen mag heus wel) want dan is de bloeddruk het laagst. dan twee uur rusten en dan wasmachine leeghalen (bijv.). Zo krijg je toch het gevoel niet een volledige nietsnut te zijn en je belast je lichaam niet dusdanog dat het risico's met zich meebrengt.
Overleg dat anders even met je gyn.? Sterkte iig.
  donderdag 27 mei 2004 @ 13:30:42 #158
46161 jellepelle
mama van Jelle en Lisa
pi_19445207
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 10:38 schreef pluisje het volgende:
ik slik grote hoeveelheden ibuprofen.
Hou er ook rekening mee dat je de eerste tijd na de bevalling geen ibuprofen mag slikken, omdat er bloedverdunners inzitten....

Ik dacht ook de dag na de bevalling, he he, eindelijk mag ik weer medicijnen voor het bekken, maar helaas.........een gewone paracetamol kreeg ik, en dat helpt niet echt. (bij mij niet tenminste)
de grote zus van pluisje
  donderdag 27 mei 2004 @ 13:37:36 #159
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_19445367
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 13:30 schreef jellepelle het volgende:

[..]

Hou er ook rekening mee dat je de eerste tijd na de bevalling geen ibuprofen mag slikken, omdat er bloedverdunners inzitten....

Ik dacht ook de dag na de bevalling, he he, eindelijk mag ik weer medicijnen voor het bekken, maar helaas.........een gewone paracetamol kreeg ik, en dat helpt niet echt. (bij mij niet tenminste)
Weet ik
Ik kan me je gezicht nog herinneren toen de kraamverzorgster met een paracetamolletje aankwam
  donderdag 27 mei 2004 @ 13:38:53 #160
46161 jellepelle
mama van Jelle en Lisa
pi_19445402
was het zo erg?
de grote zus van pluisje
  donderdag 27 mei 2004 @ 13:39:01 #161
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_19445404
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 13:22 schreef Merisse het volgende:

[..]
En wat ook helpt is tonggymnastiek, klinkt debiel maar helpt ook goed doordat dat de speekselproduktie stimuleert wat genezend werkt voor je keel. Dus je tong oprollen naar onder en naar boven, naar links en rechts, met tong rondjesdraaien etc.
Beterschap!
Ik zie haar al helemaal liggen 's nachts in bed

Heb net trouwens het babybedje opgemaakt, met een Bambi lakentje waar mijn zus en ik ook nog onder gelegen hebben. Zo schattig
  donderdag 27 mei 2004 @ 13:39:51 #162
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_19445431
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 13:38 schreef jellepelle het volgende:
was het zo erg?
  Jubileum moderator donderdag 27 mei 2004 @ 13:51:10 #163
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_19445735
renegate ik wens je heel veel sterkte
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 27 mei 2004 @ 13:51:50 #164
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_19445746
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 13:39 schreef pluisje het volgende:

[..]

Ik zie haar al helemaal liggen 's nachts in bed
Speekselproductie genoeg hier heb ik geen gym voor nodig Komt door dat rare gevoel in mijn maag, waardoor mijn mond overstroomt met speeksel ( )
quote:
Heb net trouwens het babybedje opgemaakt, met een Bambi lakentje waar mijn zus en ik ook nog onder gelegen hebben. Zo schattig


Hier kwam de intaker van de kraamzorg laten zien hoe je het bedje op moest maken..
En zij raadde de dekentjes van Ikea trouwens ook af om onder te slapen
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_19446389
Hallo allemaal, ik wil even laten weten dat ik iedere dag meelees, maar vanwege drukte op mijn werk (ga bijna over een week op vakantie) niet altijd kan reageren. Daarnaast ben ik ook nog erg moe en lig ik vroeg in bed de laatste tijd.
Wil jullie vertellen dat ik afgelopen dinsdag 12 weken was en het hartje heb gehoord bij de verloskundige. Was echt zo mooi, wat een heerlijk gevoel. Voel me ook steeds wat beter, dus het gaat goed.

Wil in ieder geval Dutchie en Pluisje sterkte wensen. Ik vergeet heel veel mensen, maar wil na mijn vakantie echt proberen wat meer hier aanwezig te zijn.

Texelonia, het is wel handig om je verzekering eerst te bellen over kraamzorg. Ik had het namelijk via de verloskundige geregeld en met dat bureau werkt mijn verzekering niet. Dan kan ik wel geld krijgen om het zelf te regelen, maar dat is minder dan dat het gaat kosten.
Ik heb van hun dus gewoon een lijst gekregen met bureaus in de buurt met wie ze wel werken en in overleg met de verloskundige er 1 gekozen.

Wel raar dat ik straks drie weken op vakantie ben, als er heel veel gaan bevallen. Is kijken of ik op de camping in Frankrijk een mooie interaansluiting kan vinden.
pi_19447494
Ik heb mijn verzekeraar gebeld en die heeft de kraamzorg geregeld. Toevallig bij het zelfde bureau als mijn verloskundige me aan heeft geraden.

Heb trouwens sinds kort het gevoel dat mijn buik megavol met baby zit en ik moet nog 9 weken! Is dat normaal?
Het voelt zo strak allemaal, net of het niet verder kan zeg maar
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_19447549
Fijn he AnnieB de eerste 12 weken erop zitten en je het hartje hebt gehoord. Was voor mij in ieder geval een hele opluchting. En nu maar genieten van je vakantie!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 27 mei 2004 @ 15:05:08 #168
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_19447647
Haha snoopy, neem maar van mij aan, het kan echt nog een stukje verder
Baby maakt wel ruimte voor zichzelf hoor, ik bedoel, die maag en die blaas...die kunnen best een stukje ingeduwd worden
pi_19447792
Vinkkiknietleuk Volgens mij zit m'n maag op de plek van mijn blaas en andersom. Het voelt in ieder geval helemaal in de war
Misschien is dat zwemmen ivm met dat gewichtloos voelen wel een goed plan. Kan altijd nog in bad gaan liggen thuis. 9 weken lang ofzo, kan ik daar gelijk bevallen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 27 mei 2004 @ 16:43:38 #170
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_19450249
Jaaaa, in bad liggen, zoiets vindt de baby ook fijn, die draait zich dan nog even comfortabel om enzo
  donderdag 27 mei 2004 @ 17:05:46 #171
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_19450898
Bedankt iedereen voor de reacties over kraamzorg

Had al gevraagd aan mijn verzekering over er bepaalde kraamzorgbureau's ofzow waren waar zij mee werkten, toen zeiden zij dat ik me bij alle bureau's kon aanmelden die bij een zorgverzekeraar zijn aangesloten. Schiet ik nog niet heel erg veel mee op dus.
Zal van de week nog maar eens bellen dus
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 27 mei 2004 @ 17:09:24 #172
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_19450985
Dutchie hoe gaat het met je?
Hier is je rustprogramma voor vanavond:
Ned 2 19:58 uur Vaders (over sex en romantiek na de komst van een kind) LOL
Ned 2 aansluitend ER
Even een half uurtje FOKKEN en dan
Veronica 22.00 uur Beverly Hills Cop 2

Sugar Nog nieuwtjes uit jouw hoek? m.b.t. taakverdeling etc.

Tinkepink Hier nog zo’n suikerfreak. M&M’s en Rolo’s puilen uit de la (en daarna uit mijn monhoeken). Maar ik ben sinds gisteren aan ‘t minderen!

Piglet Iemand schreef al iets over het verdragen van pijn. Het kan idd best dat je gewoon een extreem lage pijngrens hebt. Ieder mens is nou eenmaal anders. Dus blijf gerust lekker schrijven hoe je je voelt, en verontschuldig je toch niet voor dat zogenaamde “klagen“.

Renegate Ik weet niet wat ik zeggen moet. Ik wens je veel sterkte en hoop dat het snel weer goed met je gaat.

Lady’s Hoe gaat het met je keelpijn?

Rottdog Welcome back !

AnnieB Wat fijn om te lezen dat het goed gaat. Jij hebt je echt bewust op de achtergrond gehouden tot de 12 weken om waren, of niet? Supertof dat alles o.k. is !

Snoopy Ik heb dat “vol” gevoel ook wel, voornamelijk nadat ik iets gedronken heb. Soms is het zo erg dat je echt niet lekker kan liggen of zitten. Ik probeer dus steeds kleine hoeveelheden te eten en drinken om dat zoveel mogelijk te voorkomen. Maar ja, het is wat Pluisje al zegt: vol = vol !

Texelonia Succes met de zoekaktie. Ik moet zeggen dat mijn ervaringen met de thuiszorginstantie en zorgverzekeraar zeer positief zijn. Ze reageren snel en adequaat en zijn zeer royaal met het verstrekken van informatie.
... ♥ ik mis je ♥
pi_19450988
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 16:43 schreef pluisje het volgende:
Jaaaa, in bad liggen, zoiets vindt de baby ook fijn, die draait zich dan nog even comfortabel om enzo
Nou moe
Ben wat eerder van m'n werk weggegaan. Heb het gelukkig toch niet druk dus ga nu maar ff relaxen op bed.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 27 mei 2004 @ 17:17:24 #174
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_19451193
Doe maar gewoon even lekker rustig aan, wat ik wil zeggen is dat dat gevoel de laatste weken helaas alleen maar erger wordt, maar dat er helaas heel weinig aan te doen is

Rustig liggen wil inderdaad wel eens helpen om alles weer even te ontspannen, dus ik hoop dat je een beetje opknapt ervan.
pi_19451347
Dankje Pluisje
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')