abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 1 juni 2004 @ 08:51:49 #176
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_19554269
quote:
Op maandag 31 mei 2004 11:07 schreef Lucske het volgende:
1600/1700/1800 zijjn toegelaten voor 160 km/h, maar begrensd op 140.
Hoe zijn ze begrensd dan? Door de techniek, dus bijvoorbeeld bij snelheid groter dan 140 de snelschakelaar open, of door het seinwezen (ATB: geen code voor >140)?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_19566735
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 08:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hoe zijn ze begrensd dan? Door de techniek, dus bijvoorbeeld bij snelheid groter dan 140 de snelschakelaar open, of door het seinwezen (ATB: geen code voor >140)?
Dat laatste.
  dinsdag 1 juni 2004 @ 18:35:29 #178
55266 ElCriz
Bois de Pologne...
pi_19567784


RubberDuckey, waar hebben jullie deze foto gemaakt? Mijn collega en ik zijn wel geinteresseerd in de locatie, hoog gelegen, veel treinen en vlak aan het bos zo te zien
...That makes kinda two of us...
  dinsdag 1 juni 2004 @ 18:44:59 #179
49850 RubberDuckey
de Treinenman
pi_19567991
Die heb in Ede gemaakt.
ik citeer mezelf van m`n site
quote:
Op het station zelf kan je foto`s maken, maar als je richting Arnhem gaat lopen kom je een hele mooie plek tegen. Je volgt gewoon het spoor en gaat steeds met de weg mee. Je komt dan een bos tegen en aan je linkerhand heb je meteen een metalen hek. Als je hier doorheen gaat heb je een hele brede strook langs het spoor waar je kan lopen.
Deze plek kan voor de gehele dag goed zijn om foto`s te maken.
Voordeel is dat je de overweg hoort een 100 meter of minder verder op, je weet dus wanneer er iets komt. Je kan ook de seinen in de gaten blijven houden natuurlijk als je goed staat.
  dinsdag 1 juni 2004 @ 18:52:11 #180
62843 Larry101
Is 1 duim voldoende?
pi_19568183
Tussen Apeldoorn en Amersfoort kun je terhoogte van Halte Assel ook hele mooie foto's maken van treinen in de bossen/hei... is er nog nooit van gekomen, maar wil ik wel nog een keer doen...
Life Is What Happens To You While You're Busy Making Other Plans.
pi_19568340
He, bedankt RubberDuckey. .
Leuke site ook.

Wolvega is ook een plaats die ik vaak zie terugkomen, is dat ook makkelijk te bereiken vanaf het station?
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  dinsdag 1 juni 2004 @ 20:26:40 #182
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_19570990
Bij Wolvega komen alleen maar koplopers en tweemaal daag de containertrein....
pi_19571154
Idd. spannend hoor!! .
pi_19571217
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 20:26 schreef Alexxxxx het volgende:
Bij Wolvega komen alleen maar koplopers en tweemaal daag de containertrein....
Euh, ik bedoel Wolfheze... sorry. .
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  dinsdag 1 juni 2004 @ 20:35:52 #185
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_19571246
Ow, even iemand optrommelen die daar vaak komt met de trein
  dinsdag 1 juni 2004 @ 20:43:22 #186
49850 RubberDuckey
de Treinenman
pi_19571482
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 18:59 schreef sweek het volgende:
He, bedankt RubberDuckey. .
Leuke site ook.
Op de 1 of andere manier zijn veel foto`s verwijderd en is het fotoalbum ff k*t.
Ben druk bezig om dit te veranderen.

Over Wolfheze ff, hier rijden dezelfde treinen volgens mij die Ede ook voorbij komen.
Op www.somda.nl kan je als je je inschrijft een passeerlijst opzoeken en dan weet je dus welke treinen er voorbij komen en hoe laat. Je moet alleen wel ff zelf uitzoeken wat voor trein het is.
Tip: treinnummers met 5 cijfers zijn meestal goederentreinen.

laterz
pi_19573446
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 18:52 schreef Larry101 het volgende:
Tussen Apeldoorn en Amersfoort kun je terhoogte van Halte Assel ook hele mooie foto's maken van treinen in de bossen/hei... is er nog nooit van gekomen, maar wil ik wel nog een keer doen...
Je kan daar mooi op een dijk naast het spoor staan net zoals op doe foto hierboven bij ede.
Maar zoveel verschillende treinen komen daar helaas niet langs. Alleen goederentreinen, vooral koplopers en 4x daags de IC naar Berlijn / Leipzig.
pi_19574464
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 20:43 schreef RubberDuckey het volgende:
Tip: treinnummers met 5 cijfers zijn meestal goederentreinen.
Kom nu niet aan met die kwatsj. Alles boven de 30000 is niet de normale reizigersdienst. Wel: cargo, meetspul, werkspul, museum, locritten, overbrengingen, ledig mat.-ritten, reizigers bij calamiteiten, extra's e.d. Bij Prorail staat ergens een overzicht van treinnummerreeksen. Reguliere cargo vind je tussen 40xxx en 60xxx zo ongeveer.
pi_19574611
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 20:34 schreef sweek het volgende:

[..]

Euh, ik bedoel Wolfheze... sorry. .
Tussen Oosterbeek en Wolfheze ligt een mooie strook bos, als je goed je best doet kun je daar mischien foto's maken. Tussen Arnhem en Oosterbeek gaan de treinen door een geul, dat lijkt me nog beter, het lijkt daar op de foto van RubberDuckey.
Sib | Dab | Dua
  dinsdag 1 juni 2004 @ 22:48:42 #190
17228 DaafAzuil
Let's paint....
pi_19575600
hey grappig, ik ben opgegroeid in Ede en heb ontelbare keren daar in 't bos (waar RubberDuckey die foto heeft genomen) in 't bos gespeeld en hutten gebouwd. Super veel mooie treinen voorbij zien komen daar
idd mooie plek daar, ik heb ooit nog wel mooie foto's van treinen in de sneeuw toen ik in de winter in 't bos liep erg mooi plaatje.
...some more happy little trees!!
DaafAzuil=Bob.Ross maar die nick is stuk :{
  dinsdag 1 juni 2004 @ 23:45:17 #191
49850 RubberDuckey
de Treinenman
pi_19577200
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 22:15 schreef Lucske het volgende:

[..]

Kom nu niet aan met die kwatsj. Alles boven de 30000 is niet de normale reizigersdienst. Wel: cargo, meetspul, werkspul, museum, locritten, overbrengingen, ledig mat.-ritten, reizigers bij calamiteiten, extra's e.d. Bij Prorail staat ergens een overzicht van treinnummerreeksen. Reguliere cargo vind je tussen 40xxx en 60xxx zo ongeveer.
Ik zeg dan ook meestal, en volgens mij staat er in somda niet de extra treinen, maar alleen de reguliere dienstregelingen. De extra dienstregelingen staan op het voorblad.
pi_19577360
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 22:15 schreef Lucske het volgende:

[..]

Kom nu niet aan met die kwatsj. Alles boven de 30000 is niet de normale reizigersdienst. Wel: cargo, meetspul, werkspul, museum, locritten, overbrengingen, ledig mat.-ritten, reizigers bij calamiteiten, extra's e.d. Bij Prorail staat ergens een overzicht van treinnummerreeksen. Reguliere cargo vind je tussen 40xxx en 60xxx zo ongeveer.
Le-zen

De reguliere treinen zitten tussen de 2 en 5 cijfers. Dus als je een 5-cijferige dienst tegenkomt heb je grote kans dat het niet-regulier is...
  woensdag 2 juni 2004 @ 00:00:58 #193
49850 RubberDuckey
de Treinenman
pi_19577542
Ff nog een toevoeging, het ging dus in m`n post om Wolfheze.
Ik heb de passeerlijst van somda erbij gezocht en ik zie daar geen enkele reizigerstrein met 5 cijfers.....
Bij de reguliere dienstregeling waar ik het dus over had.
Dus volgens mij lul ik hier geen "kwatsj".
  woensdag 2 juni 2004 @ 01:02:40 #194
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_19578456
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 00:00 schreef RubberDuckey het volgende:
Ff nog een toevoeging, het ging dus in m`n post om Wolfheze.
Ik heb de passeerlijst van somda erbij gezocht en ik zie daar geen enkele reizigerstrein met 5 cijfers.....
Bij de reguliere dienstregeling waar ik het dus over had.
Dus volgens mij lul ik hier geen "kwatsj".
Beter zoeken, de gesplitste IC's op de Noordoost krijgen een 10 of 12 voor het treinnummer, bijvoordbeeld de IC Lw-Gvc is tot Zl de 125xx en daarna de 5xx.

Lw-Asd krijgt een 10 voor het nummer, en aldus: 5 cijfers.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_19578644
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 01:02 schreef MREn het volgende:

[..]

Beter zoeken, de gesplitste IC's op de Noordoost krijgen een 10 of 12 voor het treinnummer, bijvoordbeeld de IC Lw-Gvc is tot Zl de 125xx en daarna de 5xx.

Lw-Asd krijgt een 10 voor het nummer, en aldus: 5 cijfers.
Wolfheze
  woensdag 2 juni 2004 @ 01:22:17 #196
49850 RubberDuckey
de Treinenman
pi_19578657
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 01:02 schreef MREn het volgende:

[..]

Beter zoeken, de gesplitste IC's op de Noordoost krijgen een 10 of 12 voor het treinnummer, bijvoordbeeld de IC Lw-Gvc is tot Zl de 125xx en daarna de 5xx.

Lw-Asd krijgt een 10 voor het nummer, en aldus: 5 cijfers.
Huh sinds wanneer komt de IC van Asd naar Lw door Wolfheze?

[ Bericht 1% gewijzigd door RubberDuckey op 02-06-2004 01:30:29 (ff Wf iets duidelijker gemaakt) ]
pi_19579896
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 23:52 schreef CasB het volgende:

[..]

Le-zen

De reguliere treinen zitten tussen de 2 en 5 cijfers. Dus als je een 5-cijferige dienst tegenkomt heb je grote kans dat het niet-regulier is...
Nee, dat is onzin. 5-cijferig bevat gewoon reguliere diensten, zowel reizigers, als cargo. Het aantal cijfers zegt nu net niks over de soort trein.
  woensdag 2 juni 2004 @ 08:40:40 #198
49850 RubberDuckey
de Treinenman
pi_19580373
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 07:11 schreef Lucske het volgende:

[..]

Nee, dat is onzin. 5-cijferig bevat gewoon reguliere diensten, zowel reizigers, als cargo. Het aantal cijfers zegt nu net niks over de soort trein.
Lucske ga nu eens ff de passeerlijst van Wf erbij pakken aub.
Bvd
pi_19580532
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 07:11 schreef Lucske het volgende:

[..]

Nee, dat is onzin. 5-cijferig bevat gewoon reguliere diensten, zowel reizigers, als cargo. Het aantal cijfers zegt nu net niks over de soort trein.
Voor de laatste keer: Het gaat hier om de treinen die langs Wolfheze komen.
En daar rijden dus GEEN pasagierstreinen met 5 cijfers.
pi_19583828
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 08:59 schreef CasB het volgende:

[..]

Voor de laatste keer: Het gaat hier om de treinen die langs Wolfheze komen.
En daar rijden dus GEEN pasagierstreinen met 5 cijfers.
Dan moet je dat er maar duidelijker bij zeggen. Achteraan ergens "tip: blabla" zetten geeft niet aan dat je het alleen over een bepaald baanvak hebt. Nu even wachten op werkzaamheden rond Ut en hé, reizigerstreinen met vijf-cijferige treinnummers!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')