abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 11:28:11 #26
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_22720041
en in Spa naar de Spa fabrieken (leuk op een regenachtige dag)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_22720177
en als je van fietsen houdt.. je kan ook railbiken, ofwel met een fietsen op de spoorrails bij:

Les Draisines de la Molignée,
B-5522 Falaën, rue de la Gare 82.
http://www.skene.be/skene/Draisine/dr01.htm

halverwege kom je bij een klooster of iets waar ze bier brouwen.
De heenweg is naar boven, de terugweg omlaag, waardoor je wel erg snel weer beneden bent...
pi_22722517
We waren niet van plan om echt culturele uitstapjes te doen. Ondanks dat het misschien slecht weer wordt, willen we toch veel gaan doen.

Op de site: http://www.durbuyadventure.be/index_nl.htm heb ik wel een aantal leuke dingen gevonden. (abseilen, kayakken, mountainbiken etc. etc.)
pi_22725729
Ik ga morgen naar de Ardennen voor 2 dagen met de buren, alleen gaan we geloof ik niet echt heel veel doen. Alleen even naar Dinant geloof ik.
pi_22744650
Hou zo mogelijk rekening met de slechte staat van de wegen ter plaatse. Asfalt waar sinds de aanleg 20 jaar geleden niets meer aan gedaan is (gaten, verzakt), wegen met klinkers/kasseien (idem + hobbelig tussen de gaten en glad bij neerslag) etc.

[ Bericht 22% gewijzigd door spearhead op 20-10-2004 12:18:31 ]
"In theory, there is no difference between theory and practice. In practice, there is." - Yogi Berra
pi_22932464
Durbuy is een aanrader!

Het is echt een gezellig stadje. Nouja, het heeft de naam "stad" gekregen, maar het is eigenlijk maar een dorpje.
Je hebt dicht in de buurt twee organisaties die verschillende activiteiten organiseren zoals kayakken, abseilen, tokkelen, speleologie, mountain biken, quad rijden etc.

De eerste dag hebben wij een soort 'adventure parcours' gedaan. Dit was net buiten Durbuy (2 km) bij een organisatie waarvan ik de naam niet meer weet (LFM ofzo). Voor 22 1/2 euro per persoon ga je tokkelen, abseilen en moet je een aantal touwbruggen over.
Vooral het tokkelen en abseilen was erg stoer.

De dag erna hebben we een 20 kilometer lange kanotocht over de Ourthe gedaan (bij Durbuy Adventure). Het is kabbelend riviertje, dus de echte avonturiers zullen het niet veel aan vinden.
Wel is het er erg mooi. Vooral de eerste 10 kilometer waren erg mooi, daarna vaar je door touristisch gebied en dus langs campings etc.
Mensen die de 10 kilometer tocht hebben gedaan hebben eigenlijk het mooiste gedeelte gemist!
De 20 km route kostte ons iets van 18 euro pp per kano, maar het is goedkoper als je voor tweepersoonskano's kiest.

De laatste dag hebben we mountain bikes gehuurd. Je kunt bij de kiosk in Durbuy kaarten halen met verschillende routes. Wij (eigenwijs) kozen voor de moeilijkste route. Mede doordat het de nacht van te voren een beetje had geregend was het een heel erg pittig parcours.
Denk twee keer na voordat je deze route doet, want hij is meer dan 25 kilometer lang en er zitten erg veel zware klimmen in.
Maar het is zeker wel een aanrader. Via modderige bospaadjes kom je tot een hoogte van 340 meter in een schitterend bos waar je met een auto nooit kan komen.
Het was erg indrukwekkend, maar erg zwaar; spierpijn verzekerd!

Tenslotte nog even over het huisje:
We hadden via de site http://perfectvilla.com/ een bungalow geboekt. Ik heb het niet zo op bungalowparken, maar dit is niet zo'n standaardpark. De huisjes zijn erg knus en staan midden in het bos en redelijk ver uit elkaar; je hebt lekker veel privacy.
Huisjes zijn voorzien van alle gemakken, onder andere een DVDspeler.
Het huisje!

Kortom: Durbuy is een echte aanrader voor de mensen die een actief weekendje weg willen.
pi_27931566
In Durbuy zit het idd altijd vol met Nederlanders.

De streek van de Semois (uiterste zuiden) is zeker zo mooi. De vallei is in de zomer een echte bakoven. In Alle Sur Semois (Recrealle) is er een soort vakantiedorpje met chalets. In de buurt heb je natuurlijk Alle "Beach" (Semois is zeer zuiver, de vissen schieten je nog om de oren), je kan er kayaken enz. In de zomer is het er wel redelijk toeristisch (vooral Fransen). Fietsen in de buurt is een hemel voor liefhebbers: niks dan bossen en mooie lange hellingen.
pi_27939986
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 21:35 schreef sjippen het volgende:
In Durbuy zit het idd altijd vol met Nederlanders.

De streek van de Semois (uiterste zuiden) is zeker zo mooi. De vallei is in de zomer een echte bakoven. In Alle Sur Semois (Recrealle) is er een soort vakantiedorpje met chalets. In de buurt heb je natuurlijk Alle "Beach" (Semois is zeer zuiver, de vissen schieten je nog om de oren), je kan er kayaken enz. In de zomer is het er wel redelijk toeristisch (vooral Fransen). Fietsen in de buurt is een hemel voor liefhebbers: niks dan bossen en mooie lange hellingen.
Je spreekt nu tegen mensen uit het jaar 2004.

Maar goed, misschien hebben mensen er wel iets aan.
  woensdag 15 juni 2005 @ 12:43:47 #34
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_27947577
Naast al genoemde dingen: Ik heb toen ooit eens een bezoek gebracht aan de La Chouffe-brouwerij. Leuke rit erheen, door allemaal kleine achteraf dorpjes en die brouwerij is ook grappig.

http://www.achouffe.be
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_40674955
Hoe zijn de wintersportmogelijkheden eigenlijk in de Ardennen? Ik weet dat ze er zijn, maar hoe is de kwaliteit ?
pi_41751435
ik wil zondag ergens gaan wandelen in een bosrijk gebied met
mijn vriendin voor een dag, we gaan met
de trein vanaf Leuven.

Nu weet ik niet echt waar we het
best naartoe kunnen gaan.

Ciney,
Namur,Dinant of Quievrain of misschien
toch Eupen?

Ik las op een website:Weekendbiljet en biljet “een dag aan zee/in de Ardennen”
Dit biljet biedt 40 tot 60% korting voor reizen tijdens het weekend naar de kust of naar de Ardennen.

nu nog alleen een stad/dorp kiezen dat bereikbaar is per trein.
iemand suggesties?
pi_41751501
De hoge veluwe in arnhem geen optie?
pi_41751511
bij Durbuy e.o. iis 't wel goed toeven. Maar denk niet dat het goed bereikbaar is met de trein.
pi_41751800
Dinant is goed bereikbaar per trein en een goed begin van elke wandeltocht.

Meer over de Ardennen ook in: Belgische ardennen. Wat is er allemaal te doen

Over het genoemde treinkaartje: http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/tipstrips/ardennes/index.php
pi_41752574
hoge veluwe, nee, niet echt. Mijn vriendin heeft geen OV en veluwe is niet hetzelfde als de bossen in de ardennen.Ik dacht al aan Dinant, dat is wel een mooie stad.
Ik denk dat het Dinant of Eupen wordt.

jammer dat er zoveel private bossen zijn hier, je kan moeilijk ergens gaan wandelen in kleine dorpjes rond bijvoorbeeld Leuven, hoewel die wel erg mooi zijn, zoals Korbeek-Dijle.

bedankt voor de info, DutchTrain
pi_41789340
Rondom Spa misschien?
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_41796000
Bastogne? Malmedy?

Tevens plekken met grote historie.
pi_41796469
In Namen zijn dit weekend de 'Waalse Feesten', dus misschien is dat een mooi vertrek- en eindpunt voor je wandeling..
pi_41797012
Eupen is mooi!
Ben er pas nog geweest met de auto, en toen heb ik het station even kort gezien: mijn beginpunt lag niet zo ver bij het station vandaan. Loop het dorpje uit in zuidelijke richting, even op je kaart zoeken (ik neem aan dat je een goede wandelkaart meeneemt 1:25.000 schaal) naar de camping die bij Hütte ligt. Je steekt een riviertje over: je komt aan van links, gaat er schuin overheen, en daarna loop je rechts van de rivier.

Nu loop je Eupen uit, en kun je een variant van de gr 5 gaan volgen, 571 heet ie volgens mij. Mooi door het bos en langs het riviertje. Als je verder doorloopt (maar dan moet je meer dan 1 dag uittrekken en dus ook een tent meezeulen) kom je op de hoge venen en dat is erg mooi. Helaas niet goed met de trein te bereiken.

Wat je ook kan doen: vanuit Eupen de bus naar stavelot/malmedy nemen, die gaat over de N62, en komt over het hoogste punt van belgië: Signal de Bottrange (bij baraque michel). Je zit dan midden op de Hoge Venen. In het weekend wel erg druk... pas op dat je niet in het veel zelf terecht komt, want dat is erg moerassig. Er zijn naast de opengestelde stukken gebieden die niet toegankelijk zijn, en gebieden die slechts beperkt of alleen met een gids toegankelijk zijn. Let daar even op. Staat ook op wandelkaarten aangegeven trouwens.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_41805824
Wil in Oktober een midweekje naar de Ardennen. Met z'n 7'enen + hond. Maarehh heeft iemand een goede tip voor een leuk huisje in de middle of nowhere
pi_41815896
quote:
Op donderdag 14 september 2006 11:17 schreef Blanchimont het volgende:
Bastogne? Malmedy?

Tevens plekken met grote historie.
Eupen/Malmedy is een leuk idee, maar we zoeken
iets dichterbij zoals namen of dinant, mijn vriendin
moet maandag om 5 uur weer opstaan om te gaan
werken (peren plukken).

dank je voor de suggesties
pi_41818324
Hastière, aan de boorden van de Maas, is ook heel mooi.
pi_46017572
quote:
Op donderdag 14 september 2006 17:06 schreef Flyingdutchman het volgende:
Wil in Oktober een midweekje naar de Ardennen. Met z'n 7'enen + hond. Maarehh heeft iemand een goede tip voor een leuk huisje in de middle of nowhere
daar ben ik ook wel benieuwd naar.
pi_46018386
quote:
Op maandag 17 mei 2004 12:49 schreef Coolgoza het volgende:
Hare Krisna tempel in de ardennen schijnt ook erg mooi te zijn. (dat is als je een beetje geinteresseerd bent)
Dat was inderdaad wel leuk om eens te zien hoe die mensen daar leven. Beetje met die gasten bidden, een smerige wierrook geur. Maar een hele belevenis.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_46032942
Ik wil er met Pinksteren weer eens heen...
Motortje huren en een 6/8-pers. chaletje regelen...
Iemand een tip voor dat laatste?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')