Ik heb er ook nog steeds slapeloze nachten vanquote:Op zaterdag 3 april 2004 22:35 schreef HaJee het volgende:
Ik vind het heel erg.
quote:Op zaterdag 3 april 2004 22:54 schreef DikkeSmikkel het volgende:
Onzin, Madam Mikmak is okay!![]()
klopt, maar dan schiet het nog steeds niet op om te generaliseren...quote:Op zondag 4 april 2004 12:53 schreef tonks het volgende:
Binnen het satanisme heb je ook heksen..
quote:Op zaterdag 3 april 2004 22:54 schreef DikkeSmikkel het volgende:
Onzin, Madam Mikmak is okay!![]()
Er is zeker een verschil want wicca's doen niet aan zwarte magie, de regel is namelijk: do as ye will and it harm none. ook is het zo dat wicca's niet in de duivel geloven.quote:Op zondag 4 april 2004 14:24 schreef sprokkel het volgende:
verschil witte magie - o.a.wicca - & zwarte magie?
weet ik niet hoor, maar ik bedacht ineens dat dat wel verschil uitmaakt.
do as ye will and it harm none???klinkt meer als satanisme imho, doe wat wil dat is tog eigenlijk alleen maar doen wat je zelf wil en je dus ook toegeven aan jouwn eigen persoonlijke verleiding ten kostte van andere. Volgens mij zijn wicca's daarop tegen en hadden ze toch zon regel everything you doo u will get back in threefolt(als wat je doet krijg je x3 trug)quote:Op donderdag 8 april 2004 21:55 schreef The_Wicked_Witch het volgende:
[..]
Er is zeker een verschil want wicca's doen niet aan zwarte magie, de regel is namelijk: do as ye will and it harm none. ook is het zo dat wicca's niet in de duivel geloven.
Nee hoor dit geld wel voor heksen. Die regel van 3 is weer een andere.quote:Op vrijdag 9 april 2004 12:58 schreef Flamma_varga het volgende:
[..]
do as ye will and it harm none???klinkt meer als satanisme imho, doe wat wil dat is tog eigenlijk alleen maar doen wat je zelf wil en je dus ook toegeven aan jouwn eigen persoonlijke verleiding ten kostte van andere. Volgens mij zijn wicca's daarop tegen en hadden ze toch zon regel everything you doo u will get back in threefolt(als wat je doet krijg je x3 trug)
Je moet de rest van de zin ook lezen : An it harm none betekend dus dat je mag doen wat je wil en zolang je er geen anderen kwaad mee doet. Het is niet zo dat wicca's in de duivel geloven, dit is iets uit het christelijke geloof. Dat wil niet zeggen dat er geen slechte dingen zijn ofzo, maar de duivel?? NEEquote:Op vrijdag 9 april 2004 12:58 schreef Flamma_varga het volgende:
[..]
do as ye will and it harm none???klinkt meer als satanisme imho, doe wat wil dat is tog eigenlijk alleen maar doen wat je zelf wil en je dus ook toegeven aan jouwn eigen persoonlijke verleiding ten kostte van andere.
Wicked Witch kun je dat uitleggen (adhv een voorbeeld ofzo)?quote:Het is ook zo inderdaad dat de regel van drie bestaat, en dat houd dus in dat je alles wat je doet terugkrijgt in drievoud. Dus als je iets slechts uitzend krijg je dat ook weer terug.
1 van de beste trucs van de duivel is: mensen die met spirituele dingen bezig zijn te laten geloven dat hij zelf niet bestaat!quote:Op zaterdag 10 april 2004 00:10 schreef The_Wicked_Witch het volgende:
[..]
Je moet de rest van de zin ook lezen : An it harm none betekend dus dat je mag doen wat je wil en zolang je er geen anderen kwaad mee doet. Het is niet zo dat wicca's in de duivel geloven, dit is iets uit het christelijke geloof. Dat wil niet zeggen dat er geen slechte dingen zijn ofzo, maar de duivel?? NEE
Dat is een van de redenen dat ik nix met wicca heb, er zijn bv genoeg mensen die lijden en die hebben nooit wat fout gedaan.....quote:Op maandag 12 april 2004 10:41 schreef sprokkel het volgende:
[..]
´t Lijkt me trouwens niet heel prettig leven als je per ongeluk iets fout doet, dat je dan 3 x zo hard gestraft wordt ervoor.
Leeft niet echt ontspannen volgens mij.........
Dan moet je krampachtig goed doen, omdat je anders 3x zo heftig terug krijgt. Of zie ik dat verkeerd?
Voorbeeldje:quote:Op maandag 12 april 2004 03:37 schreef Nature het volgende:
Ik denk dat het ermee te maken heeft dat vrijwel iedereen in zijn jeugd verhalen/sprookjes krijgt te horen waarin heksen als slecht worden afgeschilderd, daardoor mijd ik heksensites. Het ligt gewoon aan het woord.
[..]
Wicked Witch kun je dat uitleggen (adhv een voorbeeld ofzo)?
Zie het voorbeeld wat ik al eerder heb getyped. Je hpeft echt niet krampachtig door het leven te gaan. (het is eigenlijk net zoiets als: boontje komt om zijn loontje)quote:Op maandag 12 april 2004 10:41 schreef sprokkel het volgende:
[..]
1 van de beste trucs van de duivel is: mensen die met spirituele dingen bezig zijn te laten geloven dat hij zelf niet bestaat!
Watch it!
´t Lijkt me trouwens niet heel prettig leven als je per ongeluk iets fout doet, dat je dan 3 x zo hard gestraft wordt ervoor.
Leeft niet echt ontspannen volgens mij.........
Dan moet je krampachtig goed doen, omdat je anders 3x zo heftig terug krijgt. Of zie ik dat verkeerd?
Ik vind dat ze zich afzonderen van de 'gewone' wereld.. ik snap dit niet > ze zijn bezig met iets buitenwerelds, dit vind ik eng...quote:Op maandag 12 april 2004 19:10 schreef The_Wicked_Witch het volgende:
wat vind je dan precies eng?
wat is voor jou de gewone wereld? Vind je dan dat andere gelovigen (christelijken, moslims etc.) ook met iets buitenwerelds bezig zijn? In feite is dat precies hetzelfdequote:Op maandag 12 april 2004 19:12 schreef Nala het volgende:
[..]
Ik vind dat ze zich afzonderen van de 'gewone' wereld.. ik snap dit niet > ze zijn bezig met iets buitenwerelds, dit vind ik eng...
Aha, maar er zullen vast ook ouders zijn die dan geen huisarrest geven en het geschreeuw accepteren, in dat geval heb je kwaadheid uitgezonden maar het niet teruggekregen.quote:Op maandag 12 april 2004 19:02 schreef The_Wicked_Witch het volgende:
[..]
Voorbeeldje:
Stel, al je vrienden gaan naar een feestje dat tot 2 uur 's nachts duurt, Je ouders vinden dat niet zo;n goed idee, je mag best naar dat feest maar je moet dan wel om 11 uur thuis zijn. Je eerste reactie is natuurlijk dat je het niet eerlijk vind omdat iedereen zo lang mag blijven, en dat zeg je ook. Je ouders zeggen dat als iedereen dat mag, het niet wil zeggen dat jij dat ook mag. Nu wordt je kwaad, en je schreeuwt dat je ze onrechtvaardig vindt. Het antwoord van je ouders is vervolgens dat je dat hele feest wel op je buik kan schrijven en je huisarrest krijgt wegens je brutale gedrag. In dit geval had je best nog een aantal uurtjes plezier kunnen hebben, ookal moest je dan weer zo vroeg weg. dit geeft precies de drievoudige wet weer. jij zondt kwaadheid en die heb je dus ook dubbel en dwars teruggekregen.
Mja ze zeggen dat je het niet per direkt terug hoeft te krijgen... maar dan nog....quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:56 schreef Nature het volgende:
[..]
Aha, maar er zullen vast ook ouders zijn die dan geen huisarrest geven en het geschreeuw accepteren, in dat geval heb je kwaadheid uitgezonden maar het niet teruggekregen.
Of je trapt iemand verrot, rent hard weg en wordt niet gepakt, je hebt dan geweld uitgezonden maar krijgt het niet terug.
Dan gaat de wet dus niet op, of toch? En hoe dan?
preciesquote:Op dinsdag 13 april 2004 21:08 schreef _Draven_ het volgende:
[..]
Mja ze zeggen dat je het niet per direkt terug hoeft te krijgen... maar dan nog....
Ach ja, ik kan soms ietwat geirriteerd raken door bepaalde mensen.quote:Op donderdag 8 april 2004 16:12 schreef ToT het volgende:
Laatst maar Fok! radio geluisterd toen TRU in de schijnwerpers werd gezet?
Ik dacht: "Daar gaan dooien vallen om die opmerking!"
En dus heb jij het duivel-aanbidders-zwarte-jurken-grote-kookpotten-beeld van de televisie overgenomen.quote:Op maandag 12 april 2004 19:12 schreef Nala het volgende:
[..]
Ik vind dat ze zich afzonderen van de 'gewone' wereld.. ik snap dit niet > ze zijn bezig met iets buitenwerelds, dit vind ik eng...
*meld*quote:Op vrijdag 16 april 2004 22:04 schreef heracles het volgende:
Waarom zou je geen Satanistische heksen kennen hebben.
Je hebt toch ook wiccans.
Ligt eraan wat men met satanist bedoelt...quote:Op zaterdag 3 april 2004 22:34 schreef The_Wicked_Witch het volgende:
Ik surf nogal vaak op het internet, en helaas kom ik veel sites tegen waar Heksen nog steeds als satanisten ed. worden afgeschilderd. Wat vinden jullie hiervan?
Mag ik je nog eventjes verbeteren....quote:Op vrijdag 16 april 2004 22:04 schreef heracles het volgende:
Waarom zou je geen Satanistische heksen kennen hebben.
Je hebt toch ook wiccans.
Je kan ook heksen hebben die toverij gebruiken met behulp van de duivel.
Je hebt ook Voodoo heksen die mensen vervloeken en Baron Samedi vereren.
Het boek "De sleutel van Solomon" vertelt dus duidelijk hoe je demonen moet oproepen en die voor je eigen doeleinden kan gebruiken.
Dat klink als zwarte hekserij.
Wicca is alleen maar een van de vele typen heksen. Net als bij religieën. Je kan geloven in Allah maar ook in Boeddha. Toch zijn het allebij Religies. Een Cristelijke monnik s een monnik maar een Boedhistische monnik is ook een monnik.
Wel, eigenlijk komt die zin ook van een satanist, Aleister Crowley, er is alleen dan het stukje 'and it harm none' (zolang je niemand schaadt) aan toegevoegd. Moest ik nu zo'n 'wet' verzinnen voor hekserij, die ik graag duidelijk afgescheiden had willen houden van het satanisme (met zwarte magie enzo), dan had ik zeker geen teksten en zinnetjes uit het satanisme ge'stolen'.quote:Op vrijdag 9 april 2004 12:58 schreef Flamma_varga het volgende:
[..]
do as ye will and it harm none???klinkt meer als satanisme imho,
[...]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |