abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 8 april 2004 @ 17:33:44 #251
62843 Larry101
Is 1 duim voldoende?
pi_18279687
Volgens mij is dit goed nieuws voor de treingekken hier...

Uit De Stentor:

Groen licht voor aanleg Zuiderzeelijn

8 APRIL 2004 - DEN HAAG - De Zuiderzeelijn, een supersnelle treinverbinding tussen Amsterdam en Groningen met stations in Almere, Lelystad, Emmeloord, mag vanaf 2010 worden aangelegd.

Dat principebesluit heeft het kabinet genomen. Het miljardenproject wordt op 23 april wereldkundig gemaakt, tegelijk met de ‘Nota Ruimte‘ van minister Dekker van volkshuisvesting, ruimtelijke ordening en milieu.

De ongeveer 150 kilometer lange magneetzweefbaan krijgt waarschijnlijk vijf tussenstations: Almere, Lelystad, Emmeloord, Heerenveen en Drachten. Het tracé is in de Nota Ruimte opgenomen en ligt daarmee goeddeels vast.

De grondverwerving kan naar verwachting vanaf 2008 beginnen, melden betrokkenen. De aanleg van de magneetbaan zal naar verwachting zes jaar vergen.

Het kabinet draagt 2,8 miljard bij in de kosten. Circa 1,1 miljard moet komen van de betrokken provincies en gemeenten met de halteplaatsen. Het consortium dat het project weet binnen te slepen moet de rest (2 tot 3 miljard) op tafel leggen.

De zweeftrein, die in varianten al in China en Japan operationeel is, kan snelheden bereiken van meer dan 400 kilometer per uur.De nieuwe verbinding is van groot belang voor de ontsluiting van de noordelijke provincies. Het economisch nut wordt verder vergroot als de Zuiderzeelijn zou worden doorgetrokken naar Hamburg en eventueel Berlijn.
Life Is What Happens To You While You're Busy Making Other Plans.
pi_18280405
Wow, dat klinkt ERG mooi. .
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_18280585
Gemiddeld om de 30 kilometer een station, haalt dat ding dan ooit zn top en als ie die haalt moet ie zeker gelijk weer afremmen.

En dan nog afgezien van het feit wat voor een druk station Emmeloord zal worden
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_18281089
quote:
Op donderdag 8 april 2004 18:11 schreef Thetallguy het volgende:
Gemiddeld om de 30 kilometer een station, haalt dat ding dan ooit zn top en als ie die haalt moet ie zeker gelijk weer afremmen.

En dan nog afgezien van het feit wat voor een druk station Emmeloord zal worden
Er zouden IC's en stoptreinen over gaan rijden, waarbij die eerste niet stopt in Almere of Lelystad (weet het even niet meer), Drachten en Emmeloord geloof ik.
De reistijd zou van 145 minuten naar 50 minuten gaan met zo'n IC. (60 minuten met het stoptreinsysteem)

Maargoed, het is allemaal erg duur en waarschijnlijk pas na hele lange tijd winstgevend... ben benieuwd. Een lijntje Groningen - Lelystad via Drachten lijkt me ook wel wat.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  donderdag 8 april 2004 @ 18:47:54 #255
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_18281248
quote:
Op donderdag 8 april 2004 17:33 schreef Larry101 het volgende:
Volgens mij is dit goed nieuws voor de treingekken hier...
Het is slecht nieuws voor iedereen die belasting betaald in Nederland.
Ik raad iedereen aan http://www.sp.nl/nieuws/tribune/200207/zweeftrein.stm even te lezen.
For great justice!
  donderdag 8 april 2004 @ 19:25:48 #256
62843 Larry101
Is 1 duim voldoende?
pi_18282055
Ik blijf toch positief, omdat ik het gewoon een stoer ding vind!
Life Is What Happens To You While You're Busy Making Other Plans.
  donderdag 8 april 2004 @ 19:45:41 #257
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_18282524
quote:
Op donderdag 8 april 2004 19:25 schreef Larry101 het volgende:
Ik blijf toch positief, omdat ik het gewoon een stoer ding vind!
Ik blijf liever realistisch, omdat ik niet graag zie dat nederland (nog meer) geld in bodemloze putten gaat gooien. MIJN belastinggeld.
For great justice!
pi_18283951
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 23:33 schreef MREn het volgende:

[..]

Hoe laat? Ik was er van 19:40 tot 20:15 zo'n beetje.
Begin van de middag.. zoals bijna elke werkdag
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 23:33 schreef MREn het volgende:
[..]

Ik nog in de IC+, een stuk fijner vanwege de geblindeerde ramen, zowel binnen als buiten
Op het balkom zie je niet veel

Sweek: ik was gister ook in Emmen Foto's post ik nog wel. Gister mooi Bus trein rondritje door het Noorden gemaakt
Woonplaats-Leeuwarden in streekbus
Leeuwarden-Heerenveen in Intercity (koploper)
Binnen Heerenveen wta heen en weer gecrossed met bussen om naar school te gaan en andere onbelangrijke dingen
Heerenveen-Groningen: Q-liner Berkhof (in Drachten de zweeftrein nog zien staan, helaas geen foto)
Groningen-Emmen: Q-liner Berkhof (een blauwe)
Emmen-Zwolle: railhoppertje
Zwolle-Leeuwarden: IC (koploper)
Leeuwarden-Stiens: streekbus
Stiens-woonplaats: streekbus

meteen maar 40 foto's gemaakt Meernedeel zal in het bustopic verschijnen, de rest hier... Maar daar heb ik nu even geen zin in

Vandaag alweer getrein: Leeuwarden-Gronngen vv
heenweg: wadloper3224 (stoptrein)
terugweg: buffel 3448 (sneltrein)
van beide een interieurfoto gemaakt, die nog volgt
  donderdag 8 april 2004 @ 20:54:25 #259
40163 Razzerr
Something doesn't compute
pi_18284225
quote:
Op donderdag 8 april 2004 19:45 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Ik blijf liever realistisch, omdat ik niet graag zie dat nederland (nog meer) geld in bodemloze putten gaat gooien. MIJN belastinggeld.
Ik vraag me ook af of dit nou wel zo'n goed idee is.

Who the fuck wil er nou van Emmeloord naar Drachten reizen met 400 km/h
Maw: het zal wel 2006 worden...
pi_18285208
quote:
Op donderdag 8 april 2004 14:31 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ow, een (soort) gat in het perron. Handig ...
Hoe wil je het anders doen? Het gaat om een overweg die bezet is als er een IC staat, dus je kunt er wel een muurtje langs bouwen maar dan is je overweg weg.
pi_18285267
quote:
Op donderdag 8 april 2004 13:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik denk dat ie het volgende bedoelt: er zit daar een gat in het gewone perron, dus je kunt aan die kant uitstappen, maar op die plek is het niet verstandig. Je kunt dus gewoon voor de deur staan, het perron voorbij zien schuiven, en met je blinde kop de deur open doen en naar buiten stappen. Dan flikker je dus een stuk naar beneden. Luckske heeft aangegeven dat die borden op ooghoogte zitten en je dus blind moet zijn om dan nog naar buiten te stappen. Je zult maar blind zijn...
Het wordt leuker als er, als al het ICRm is afgeleverd, in treinstelbedrijf wordt gereden: dan zijn de deuren alleen aan de perronkant ongrendeld.
  donderdag 8 april 2004 @ 21:51:15 #262
49850 RubberDuckey
de Treinenman
pi_18285806
quote:
Op maandag 5 april 2004 22:26 schreef Lucske het volgende:

[..]

En andere plaats van de koersrollen en uitsteeksels aan de neus.
Over die prototypes van de koplopers:
Ik heb ergens gelezen dat de ventilatie voor de mcn telkens problemen gaf en door de jaren heen zijn de luchtinlaten veranderd, ik weet niet of dit de laatste tijd nog afweek van de andere koplopers.
Misschien iemand die dat wel weet?

Ik heb nog wat van de 4005 gevonden in SpoorwegJournaal 138 (de nieuwste):
"De middenbak van de 4005 is bestemd voor het NSM, de kopbakken gaan voor oefening naar Stator in Utrecht."
Nou vraag ik mij af, wat voor oefeningen dan?
  donderdag 8 april 2004 @ 21:52:57 #263
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_18285878
quote:
Op donderdag 8 april 2004 20:54 schreef Razzerr het volgende:

[..]

Ik vraag me ook af of dit nou wel zo'n goed idee is.

Who the fuck wil er nou van Emmeloord naar Drachten reizen met 400 km/h
Nou euh.... niemand?
For great justice!
pi_18285976
quote:
Op donderdag 8 april 2004 21:52 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Nou euh.... niemand?


Ikke! Lekker naar de vuilniswagenfabriek in Emmeloord En in dr88... euhm... mag het ook van heerenveen naar Emmeloord zijn?
pi_18287534
quote:
Op donderdag 8 april 2004 21:51 schreef RubberDuckey het volgende:
Ik heb nog wat van de 4005 gevonden in SpoorwegJournaal 138 (de nieuwste):
"De middenbak van de 4005 is bestemd voor het NSM, de kopbakken gaan voor oefening naar Stator in Utrecht."
Nou vraag ik mij af, wat voor oefeningen dan?
Rampenbestrijding.
pi_18288617
Snel vraagje...

Kan ik met een gewoon kaartje in de Duitse IC trein (Dv-Amf)
  donderdag 8 april 2004 @ 23:30:09 #267
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_18288872
quote:
Op donderdag 8 april 2004 23:20 schreef Friebo het volgende:
Snel vraagje...

Kan ik met een gewoon kaartje in de Duitse IC trein (Dv-Amf)
Ja.

Als je het met de middagtrein van 13:40 doet, zit je bij mij in de trein. Ik zit in de eerste 1.5 wagon ergens

(althans, morgen dan toch)
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 8 april 2004 @ 23:32:38 #268
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_18288930
quote:
Op donderdag 8 april 2004 21:55 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]



Ikke! Lekker naar de vuilniswagenfabriek in Emmeloord En in dr88... euhm... mag het ook van heerenveen naar Emmeloord zijn?
Dat is een van de redenen dat ze voor een soort IC+ over nieuw spoor moeten kiezen, met stops in Amsterdam, Almere, Heerenveen, Groningen -> Duitsland. Voor het wat lokalere verkeer naar Emmeloord, Lelystad en Drachten kan er dan nog een normale IC met 160 over heen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_18288982
quote:
Op donderdag 8 april 2004 23:30 schreef MREn het volgende:

[..]

Ja.

Als je het met de middagtrein van 13:40 doet, zit je bij mij in de trein. Ik zit in de eerste 1.5 wagon ergens
Helaas... staat gepland om 9:36.
pi_18318916
OV-jaarkaart mag ook in de internationale trein zolang ik maar in Nederland blijf?
pi_18318954
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 12:29 schreef Alexxxxx het volgende:
OV-jaarkaart mag ook in de internationale trein zolang ik maar in Nederland blijf?
Ja, en zolang het niet om de ICE of Thalys gaat... bij de ICE kun je een toeslagkaartje kopen (2 euro), bij de Thalys moet je reserveren.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_18323986





De Thalys op station Deventer ter gelegenheid van de Boekenweek.
(Sorry voor de data rechtsonderin)
pi_18324311
Heeft iemand meer informatie over onderstaande twee treintjes? Op station Zwolle op de foto gezet, helaas met zoomlens en een brakke digicam, dus excuses voor de kwaliteit Vooral de naam / het type ben ik erg benieuwd naar Het enige dat ik weet is dat de rooie van Railion vroeger geel en van de NS was.. De groene Nedtraintrein zal ongetwijfeld hetzelfde lot beschoren zijn,maar daar weet ik dus echt helemaal niks van... behalve dan dat hij op een wagon staat...Alle informatie is meer dan welkom



[ Bericht 1% gewijzigd door Alexxxxx op 10-04-2004 17:21:49 (ik was nog een lapje text vergeten) ]
pi_18326995
Die roze 6511 is volgens mij origineel rood (NS-Cargo) en is nooit geel/grijs geweest. De eerste x aantal van die 6400-serie is geel/grijs geleverd, de rest rood. De verf was alleen niet echt denderend, aangezien ze dus allemaal roze zijn geworden. Inmiddels zijn er een aantal opnieuw geverfd met hopelijk een betere soort verf. Aangezien NS-Cargo is overgegaan in Railion, zijn ze voorzien van Railion logo's.

De onderste is volgens mij een rangeerlocomotiefje van NedTrain, het bedrijf dat treinen onderhoudt, reviseert, ombouwt en meer van dat soort zaken..
Rallye.NL - Dé Nederlandse Peugeot Rallye Site!
Sander.Rallye.NL - Mijn Peugeot 106 1.6 Rallye
pi_18330166
Weet je het type ook van die onderste?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')