abonnement Unibet Coolblue
pi_1183719
Ik heb vandaag twee LP's van deze dame gekocht, Under the Pink (de plaat zelf heeft die kleur ook) en From the Choirgirl en ik vind na elke plaat 2x te hebben gedraaid dat ze wel erg toffe muziek maakt. Haar eerste album heb ik ook en ik heb momenteel bij de bieb Venus gehuurd en die ligt nu te spinnen in mijn spelertje. En ik geloof dat er wel meer liefhebbers van haar muziek hiero zijn.

En om het topic nog maar even wat meer diepgang te geven, in september komt haar nieuwe album uit, die bestaat uit, jawel, COVERS!

Tracklisting:

New Age (Reed)
The Velvet Underground - from "Loaded" (1970)
(Neil Gaiman has reported at NeilGaiman.com that Tori's version is really taken from the Live 1969 LP)

97' Bonnie & Clyde (Mathers/Bass/Bass)
Eminem - from "The Slim Shady LP" (1999)

Strange Little Girl (Black/Burnel/Cornwell/Greenfield/Warmling)
The Stranglers - single (1982) & on various compilations

Enjoy The Silence (Gore)
Depeche Mode - from "Violator" (1990)

Rattlesnakes (Clark/Cole)
Lloyd Cole & The Commotions - from "Rattlesnakes" (1984)

I'm Not In Love (Stewart/Gouldman)
10cc - from "The Original Soundtrack" (1975)

Time (Waits)
Tom Waits - from "Rain Dogs" (1985)

Heart Of Gold (Young)
Neil Young - from "Harvest" (1972)

I Don't Like Mondays (Geldof)
The Boomtown Rats - from "The Fine Art Of Surfacing" (1979)

Raining Blood (Hanneman/King)
Slayer - from "Reign In Blood" (1986)

Real Men (Jackson)
Joe Jackson - from "Night And Day" (1982)

Happiness Is A Warm Gun (Lennon/McCartney)
The Beatles - from "The Beatles" (White Album, 1968)

Meest opvallend is natuurlijk een cover van Eminem.. ik houd niet zo van deze vrolijke meneer z'n muziek.. maar wie weet weet Tori er iets mooi van te bakken .. Ik ben benieuwd. Verder zie ik als opvallend nog een cover van Happiness is A Warm Gun staan en een nummer van Tom Waits (ben benieuwd hoe ze dat met die stem gaat doen). Afwachten maar!

pi_1183755
COOOLL
Ik vind Winter goed van haar en haar cover van smells like teen spirit..
pi_1183763
Jep.. die zijn mooi idd
  dinsdag 10 juli 2001 @ 19:24:07 #4
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_1183773
quote:
Op dinsdag 10 juli 2001 19:22 schreef Aneurism het volgende:
COOOLL
Ik vind Winter goed van haar en haar cover van smells like teen spirit..
- "Load up on guns" zingen met zo'n stem
Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
  dinsdag 10 juli 2001 @ 19:24:12 #5
8498 Dagootje
In hoc signature vincis
pi_1183776
Winter is een mooi nummer..
De wetenschap is er nog steeds niet uit waarom de best gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden!
pi_1183894
quote:
Op dinsdag 10 juli 2001 19:24 schreef Zapper het volgende:

[..]

- "Load up on guns" zingen met zo'n stem


Ben ik het niet mee eens.. ik vind haar cover best sterk. het geeft weer een andere dimensie aan het nummer... en het klinkt mooi
  dinsdag 10 juli 2001 @ 19:44:22 #7
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_1183936
Ze gaat dit jaar ook nog op tour, hopelijk komt ze ook nog in Nederland. I'm keeping my fingers crossed...
For great justice!
  dinsdag 10 juli 2001 @ 19:59:53 #8
4605 KingShakur
back.... really...
pi_1184055
Die Raining Blood van Slayer speelde ze al live!

De cover van Thank You van Zeppelin van Tori is mijn favorite!

A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
  dinsdag 10 juli 2001 @ 20:05:20 #9
1358 Xhorder
He's back...
pi_1184090
quote:
Raining Blood (Hanneman/King)
Slayer - from "Reign In Blood" (1986)

Meest opvallend is natuurlijk een cover van Eminem.. ik houd niet zo van deze vrolijke meneer z'n muziek.. maar wie weet weet Tori er iets mooi van te bakken .. Ik ben benieuwd.


Heh wat dacht je van Slayer? Raining Blood, gezongen door Tori Amos? hahaha, hier ben ik echt benieuwd naar.
De lyrics:

Raining Blood

Trapped in purgatory
A lifeless object, alive
Awaiting reprisal
Death will be their acquisition

The sky is turning red
Return to power draws near
Fall into me, the sky's crimson tears
Abolish the rules made of stone

Pierced from below, souls of my treacherous past
Betrayed by many, now ornaments dripping above
Awaiting the hour of reprisal
Your time slips away

Raining blood
From a lacerated sky
Bleeding its horror
Creating my structure
Now I shall reign in blood!

... na vijf jaar
  dinsdag 10 juli 2001 @ 20:06:46 #10
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1184103
quote:
Op dinsdag 10 juli 2001 19:59 schreef KingShakur het volgende:
De cover van Thank You van Zeppelin van Tori is mijn favorite!
Er is ook nog een cover van 'Down By the Seaside' van Tori & Robert Plant. Die vind ik zelf ook erg aardig.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_1184521
Favo's
Cornflake girl
Winter
Over the rainbow

Ben heel benieuwd naar die covers. Vond de afgelopen drie cd's niet zo heel interessant vergeleken met de eerste twee.

Cover van Enjoy the silence lijkt me wel wat. Ben benieuwd of ze dat nummer aankan, zonder het tot onverstaanbare keelklanken te degraderen.

Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
pi_1184595
Sugar is toch wel haar beste nummer..

Ook vind ik de meeste covers wel aardig, alhoewel ze zo'n eigen draai aan de nummers geeft dat ze erg op elkaar gaan lijken.

  dinsdag 10 juli 2001 @ 22:20:36 #13
11660 Talula
Ik denk dat ik ben.
pi_1185231
WHOE!!!! Ik kan ook bijna niet wachten tot haar nieuwe album uitkomt....(17 of 18 september)
Een album met covers, wie had dat gedacht??
Ik heb al foto's gezien van het boekje van de CD, en ze zijn echt super-tof... Alle nummers op het album zijn geschreven door mannen, maar gezongen door Tori vanuit de perspectieven van verschillende vrouwelijke karakters, waar dus ook foto's van zijn gemaakt(Dat is dus ook Tori met donker kort!!! haar)
Dat ze in Europa komt touren (solo)(eind dit jaar) staat al vast, maar of ze ook naar Nederland komt...dat weet ik niet. Ik hoop het wel....
Nothing's gonna stop me from floating
pi_1185269
Hmmm, net zoiets als de pointer sisters met Fire van Bruce Springsteen gedaan hebben dus?

Wat een onzin. De oorspronkelijke nummers zijn goed zat. Dit doet me iets teveel aan genderstudies denken

Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
pi_1185328
quote:
Op dinsdag 10 juli 2001 20:53 schreef WouterB het volgende:
Vond de afgelopen drie cd's niet zo heel interessant vergeleken met de eerste twee.
Ik vond de twee die ik hier heb, Venus en Choirgirl best mooi hoor.. Ja.. echt wel. en die covers.. ik oordeel pas als ik het hoor.. Je kan wel zeggen, het origineel was al goed oid (niet om iemand aan te vallen of zo), maar je kan pas oordelen als je het daadwerkelijk geluisterd heb. Ik heb het eigenlijk ook niet zo op cover cd's, maar aangezien ik de andere covers van Tori vrijwel allemaal wel mooi vond, ben ik toch wel benieuwd. Toch moet ik eerlijk toegeven dat ik liever nieuw materiaal had gehad.. maar wie weet? Ik ben in ieder geval zeker wel nieuwsgierig.
  dinsdag 10 juli 2001 @ 22:53:42 #16
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_1185479
Vind de muziek mooi maar ik vind die Tori soms een beetje vaag wicht.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 10 juli 2001 @ 23:01:01 #17
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_1185533
Ik heb iig haar laatste albums, en die zijn goed tot zeer goed, maar of ik nou blij ben met een album vol covers (ben niet echt een fan van gecoverde nummers, vaak blijkt het origineel toch onevenaardbaar)

Vond die cover van Nirvana ook tien keer niks

Mijn favorieten zijn overigens:
Lust
China
Siren
Muhammad my friend
Spring Haze

  dinsdag 10 juli 2001 @ 23:09:05 #18
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1185593
Hoe bouw je een heel ander genre numer om tot iets van je eigen stijl zegmaar... ben i kerg benieuwd naar.. Smells Like Teen Spirit is toch ff wat anders zo uitgevoerd door Tori en da's zeker geen slechte uitvoering.. Ben erg benieuwd wat ze met de rest gaat doen dan...
  woensdag 11 juli 2001 @ 00:37:55 #19
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_1186081
Waarom gaat Tori covers zingen?

* Juan Zueco vindt dat vaak een teken van zwakte...

Is de eigen inspiratie gedoofd?

Jammer.

Je ziet het ook bij Luka Bloom : Ijzersterk debuteren met de eerste cd (Riverside) en langzaam aftakelen. Ten einde raad maar een cd'tje met covers op de markt geplaatst. Treurig.

Ik hoop dat Tori deze weg niet gaat bewandelen, haar eerste volwaardige cd (litlle Earthquackes) beschouw ik nog steeds als haar beste en één van mijn favorieten. Daarna vond ik het minder worden.

Bespeur dus een overeenkomst tussen Luka en Tori en in beide gevallen vind ik dat erg jammer.

J.

You bend your words like Uri Geller spoons...
  woensdag 11 juli 2001 @ 08:45:15 #20
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_1186718
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 00:37 schreef Juan Zueco het volgende:
Waarom gaat Tori covers zingen?

* Juan Zueco vindt dat vaak een teken van zwakte...

Is de eigen inspiratie gedoofd?

Jammer.

Je ziet het ook bij Luka Bloom : Ijzersterk debuteren met de eerste cd (Riverside) en langzaam aftakelen. Ten einde raad maar een cd'tje met covers op de markt geplaatst. Treurig.

Ik hoop dat Tori deze weg niet gaat bewandelen, haar eerste volwaardige cd (litlle Earthquackes) beschouw ik nog steeds als haar beste en één van mijn favorieten. Daarna vond ik het minder worden.

Bespeur dus een overeenkomst tussen Luka en Tori en in beide gevallen vind ik dat erg jammer.

J.


Ben het met je eens vwb Luka (wel goede muziek btw), maar Tori's weg is toch anders. Ze begon namelijk met een walgelijk album die ze zelf ook vreselijk vond.

Ik ben het met je eens dat covers niks zijn, maar een teken van zwakte vind ik wat overdreven. Wil je met eens stem als die van Tori een nummer van Eminem coveren dan vergt dat toch de nodige fantasie en improvisatie

  woensdag 11 juli 2001 @ 10:05:51 #21
4605 KingShakur
back.... really...
pi_1186928
quote:
Op dinsdag 10 juli 2001 20:06 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

Er is ook nog een cover van 'Down By the Seaside' van Tori & Robert Plant. Die vind ik zelf ook erg aardig.


Klopt, die staat op een Zeptribute met ook Duran Duran erop met een versie van Thank You!
quote:
Op dinsdag 10 juli 2001 22:20 schreef Talula het volgende:
WHOE!!!! Ik kan ook bijna niet wachten tot haar nieuwe album uitkomt....(17 of 18 september)
Een album met covers, wie had dat gedacht??
Ik heb al foto's gezien van het boekje van de CD, en ze zijn echt super-tof... Alle nummers op het album zijn geschreven door mannen, maar gezongen door Tori vanuit de perspectieven van verschillende vrouwelijke karakters, waar dus ook foto's van zijn gemaakt(Dat is dus ook Tori met donker kort!!! haar)
Dat ze in Europa komt touren (solo)(eind dit jaar) staat al vast, maar of ze ook naar Nederland komt...dat weet ik niet. Ik hoop het wel....
Ik ga in ieder geval kijken! Heb trouwens een hele gave bootleg van Tori met covers, waaronder een combi Whole Lotta Love - Thank You op... en nog wel een paar
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 00:37 schreef Juan Zueco het volgende:
Waarom gaat Tori covers zingen?

* Juan Zueco vindt dat vaak een teken van zwakte...

Is de eigen inspiratie gedoofd?

Jammer.

Je ziet het ook bij Luka Bloom : Ijzersterk debuteren met de eerste cd (Riverside) en langzaam aftakelen. Ten einde raad maar een cd'tje met covers op de markt geplaatst. Treurig.

Ik hoop dat Tori deze weg niet gaat bewandelen, haar eerste volwaardige cd (litlle Earthquackes) beschouw ik nog steeds als haar beste en één van mijn favorieten. Daarna vond ik het minder worden.

Bespeur dus een overeenkomst tussen Luka en Tori en in beide gevallen vind ik dat erg jammer.

J.


Tori heeft verder nog een album klaarliggen dat eind dit jaar moet uitkomen met eigen nummers! Weer solo zonder band, stijl eerste cd's... (Nee geen Y Cant Tori Read)
A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_1187379
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 10:05 schreef KingShakur het volgende:
Tori heeft verder nog een album klaarliggen dat eind dit jaar moet uitkomen met eigen nummers! Weer solo zonder band, stijl eerste cd's... (Nee geen Y Cant Tori Read)
Dat is zeker goed nieuws.. weet je ook waar wat meer info over dat album te krijgen is? Ik heb er namenlijk niks over gehoord.
  woensdag 11 juli 2001 @ 13:53:49 #23
9193 Los_Bastardos
Olaf ...metal!
pi_1188299
Ben benieuwd.
Als ze maar iig ook met een album met eigen werk aankomt, dan ben ik zeker blij
My love for you is like a truck. Berserker! Would you like some making fuck? Berserker.
  woensdag 11 juli 2001 @ 15:24:47 #24
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_1188978
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 08:45 schreef Tan het volgende:

[..]

Ze begon namelijk met een walgelijk album die ze zelf ook vreselijk vond.


Klopt, vandaar dat ik eerste volwaardig album schreef

Gelukkig lees ik hier dat er ook een nieuw "eigen" album van Tori gaat verschijnen. Dat is goed nieuws.

J.

You bend your words like Uri Geller spoons...
  woensdag 11 juli 2001 @ 22:29:49 #25
11660 Talula
Ik denk dat ik ben.
pi_1192033
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 10:05 schreef KingShakur het volgende:
[..]

Tori heeft verder nog een album klaarliggen dat eind dit jaar moet uitkomen met eigen nummers! Weer solo zonder band, stijl eerste cd's... (Nee geen Y Cant Tori Read)


Hoe weet je dit??
Waar heb je het gelezen, op een of andere site??
Welke??
Hier wist ik namelijk nog niets van..... :):):):)
Als het zo is: LEUK LEUK!!!!! :D:D:D:D
Nothing's gonna stop me from floating
pi_1192242
De eerste keer dat ik iets van Tori hoorde, voelde het als een soort schok. Ze raakt me met haar stem, muziek en teksten. Ze heeft echt van die juweeltjes, die precies datgene zeggen wat ik denk/voel. Dat heb ik vooral bij de nummers Leather, Icicle, Horses, Hey Jupiter en Marianne.

Ik vind het moeilijk om een favoeriet te noemen, want dat wisselt sterk. Op dit moment luister ik veel naar Boys for Pele, maar de nummers op To Venus and Back ben ik ook steeds meer gaan waarderen. Vooral Spring Haze.

Ben benieuwd wat ze nu weer gebrouwd heeft..

god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_1192263
Immediately following the release of the album, Tori will embark on a major cross-country concert tour, slated to begin in Miami on September 28th and conclude in San Francisco on November 21st. The shows will feature Tori alone at her keyboards - marking her first completely unaccompanied performances since 1994.

Ik ben bang dat het geen wereldtour word .. ik kan ook nergens info vinden over een album met nieuw eigen materiaal? Niet dat ik niet blij ben met een nieuwe cover cd.. maar ik wil nieuw materiaal .

  donderdag 12 juli 2001 @ 19:00:46 #28
11660 Talula
Ik denk dat ik ben.
pi_1196692
Hee RaisinGirl, je signature klopt niet....

Het moet zijn: you're just an empty cage !!girl!! if you kill the bird...

Sorry, moest ik even zeggen....

Nothing's gonna stop me from floating
pi_1201114
quote:
Op donderdag 12 juli 2001 19:00 schreef Talula het volgende:
Hee RaisinGirl, je signature klopt niet....

Het moet zijn: you're just an empty cage !!girl!! if you kill the bird...

Sorry, moest ik even zeggen....


Jajaja, weet ik. En jij hebt ook goed opgelet, glittergirl. Het is natuurlijk ook een zeer essentieel woordje. Ik begrijp dat ik dat niet zomaar mag weglaten. Excusez-moi mij voor deze schandalige fout
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_1201955
Op de brandstapel! Ik heb trouwens nog steeds niets over dat album met eigen werk kunnen vinden
pi_1202031
Ik ken Tori Amos verder niet, maar heb uit interresse ff Smells like teen spirit gedownload

Vind het wel een mooie cover, zo met piano, alleen vind ik dat ze het net iets te gevoelig zingt (naja tis een beetje moeilijk om uit te leggen).

  vrijdag 13 juli 2001 @ 18:21:50 #33
4605 KingShakur
back.... really...
pi_1202236
Strange Little Girls is de titel, uit 18-9-2001

Tori vertolkt 13 nummers vertelt door 13 verschillende vrouwen. In het cd-booklet staan ook 13 verschillende Tori's waarvan er hier een paar ...



Dit is ook leuk:

Belew, Beck's bassist among guests on upcoming Amos CD

Tori Amos is hard at work on an album at her home studio in Cornwall, England. The new effort, her first since 1999's live/new material combo To Venus and Back, is scheduled for a September release on Atlantic Records.

The emotive pianist has enlisted the aid of legendary King Crimson guitarist Adrian Belew, Beck's bassist Justin Meldal-Johnsen -- who handled four-string duties on Amos' 1998 album, From the Choirgirl Hotel -- and longtime collaborator Matt Chamberlain, best-known for his percussion work with avant-garde jazz fusionists Critters Buggin. Amos is producing the yet-to-be titled LP herself.

Amos has been out of the public eye since touring behind Venus in 1999. In September of last year, she and husband/engineer Mark Hawley gave birth to their first child, daughter Natashya L¤rien.

A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_1202506
Zo.. dat is goed nieuws... hoop dat het een beetje opschiet, want ik heb best wel zin in nieuw Amos materiaal!

Of gaat dat onderste stukje over haar cover cd.. Nou ja.. we zien het allemaal wel.. maar ik wil graag ook nieuwe Amos materiaal!!!

  vrijdag 13 juli 2001 @ 21:57:56 #35
5324 SHARKYKING
 More than you think you are
pi_1203094
Zag haar een paar jaar geleden voortreffelijk spelen op pinkpop,errug mooi live. Het is ook geweldig dat ze dat nummer van eminem covert, precies het nummer waarin ie kim vermoord.
-=( Take the way home that leads back to Sullivan Street)=-
pi_1203114
Ik hoop dat haar man ook weer eens meedoet en zo weer eens goede club tracks uitbrengt. Ik vind haar stem daar er geschikt voor
pi_1206774
Ik kan helaas nergens enige info vinden over dat ze ook nog een cd met eigen werk aan het maken is.. Het enige wat ik wel vond is, dat dit waarschijnlijk de laatste cd is van haar eerste contract.. maar afwachten wat ze nu gaat doen....
pi_1207887
Ik kan niet wachten op een nieuwe CD van deze dame. Ik heb haar een jaar of wat geleden leren kennen (figure of speech), toen was net Little Earthquakes uit. Wat een stem, wat een muziek, fantastisch! Zo gevoelig, zo intens en de teksten passen er ook zo geweldig bij!

Nadien bleef het niveau, met die geweldige CD's als Under the pink, Boys from Pele en Venus, ik vind dat ze haar niveau geweldig vasthoudt!

En live is ze heel erg mooi, heel erg intens, ik ben twee keer naar een concert van haar geweest ... kippenvel. Echt top!

Smells like teen spirit vond ik erg mooi, een hele mooie ingetogen versie, ik kan niet wachten op die andere covers, lijkt me heel erg speciaal.

pi_1207933
I Don't Like Mondays (Geldof)
The Boomtown Rats - from "The Fine Art Of Surfacing" (1979)

Real Men (Jackson)
Joe Jackson - from "Night And Day" (1982)

Ik zie nu pas deze twee nummer staan! Toppers! Ik ben heel erg benieuwd wat Tori ermee gaat doen ... ik kan niet wachten!!!!!!

  vrijdag 17 augustus 2001 @ 19:06:51 #40
4605 KingShakur
back.... really...
pi_1433028
Net drie nummers van de promo gehoord!
Klasse!

Strange Little Girls is echt een Tori-nummer geworden, Bonnie en Clyde vind ik echt ff wennen... een brabbelende Tori die weinig andere dingen doet dan Eminem... en dan nog Heart of Gold van Neil Young, lekker obscuur en vet ondersteund door gitaren...
Van de andere nummers heb ik stukjes maar die beloven.

Dem, ik wil 'm nu al die CD!

A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
  vrijdag 17 augustus 2001 @ 22:14:00 #41
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_1434056
quote:
Op dinsdag 10 juli 2001 20:06 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

Er is ook nog een cover van 'Down By the Seaside' van Tori & Robert Plant. Die vind ik zelf ook erg aardig.


Staat die niet op die tribute-CD van Led Zeppelin?
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  vrijdag 17 augustus 2001 @ 22:35:06 #42
4605 KingShakur
back.... really...
pi_1434209
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 22:14 schreef Smots het volgende:

[..]

Staat die niet op die tribute-CD van Led Zeppelin?


Klopt, heb 'm in de kast staan hier!
A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_1434297
quote:
Op vrijdag 13 juli 2001 18:21 schreef KingShakur het volgende:
The emotive pianist has enlisted the aid of legendary King Crimson guitarist Adrian Belew,
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  vrijdag 17 augustus 2001 @ 22:52:37 #44
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_1434324
Pfew gellukig is die 'nieuwe look' niet voor vast

Ik heb nu alleen nog Little earthquakes die bevalt me zeer wat een stem en wat een emotie brengt die over *kippenvel* Zo'n coverCD draai ik niet echt warm van hoe mooi ze die ook uitvoert maar een nieuw album wel al wil ik die andere albums na earthquakes ook zeker nog een keer hebben.

It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
  zondag 19 augustus 2001 @ 03:59:01 #45
14187 Amos
Sweet child in me, heaaaaal
pi_1441814
Mijn favo's:

Hotel, Winter, IIEEE en Honey.

Favo-cd: From The Chiorgirl Hotel.

Met is jammer dat op haar nieuwste album alleen maar covers komen. Maar mits ze goed gecoverd zijn ga ik er zeker wel naar luisteren. Maar dat ik haar nieuwe cd ga kopen is al een zekerheid.

Happiness is a warm gun
  zondag 19 augustus 2001 @ 10:32:24 #46
14989 Yo-L
I'll Keep Digging
pi_1441979
Ik heb nu ongeveer alle nummers voor SLG en ik moet zeggen, ik denk dat hierna tori toch wel 'n aantal minder fans zal hebben..

Van I don't like mondays had ik meer verwacht, nu zingt ze 't gewoon met een kaal elektrisch pianootje eronder.. Liever had ik een gewone piano gezien hier..

Het nummer van Eminem is min of meer een gesproken verhaal geworden.. Wanneer je aandachtig naar de tekst luistert krijg'k wel een beetje kippevel, beetje angstaanjagend nummer wel..

Enjoy the silence is ook redelijk simpel gecovered, beetje piano eronder, verder niet veel verschil met het origineel..

Strange little girl is een redelijk nummer, zit wat meer vaart in dan in de andere covers en zelfs drums (drumcomputertje)...

Voor New Age geldt ongeveer 'tzelfde verhaal.. Vind ik zelf wat pakkender dan SLG en is tot nu toe een van mijn favorieten..

De andere nummers heb ik wegens tijdgebrek nog niet echt voldoende kunnen beluisteren.. De vorige nummers voor mijn gevoel ook nog niet echt, maar ik ben er nog steeds niet zeker van dat ik van dit album wel evenveel kan gaan houden als van Little Earthquakes, Under the Pink of The Choirgirl Hotel (BfP vind ik zelf een van de mindere albums en To Venus and Back is geweldig, maar bestaat natuurlijk voor grootste deel uit nummers van de andere cd's)..

Waarschijnlijk koop ik het album toch wel, en 't is te hopen dat het dan niet verdwijnt tussen mn andere cd's die ik haast vergeten ben..

Till I Feel Something!
  woensdag 29 augustus 2001 @ 07:37:39 #47
4605 KingShakur
back.... really...
pi_1513256
Voor wie het interesseert, de video van "Strange Little Girl" is online te bekijken. Ik vind 'm mooi!

Real: 56k - 100k
WinMed: 56k - 100k

A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_1513266
quote:
Op dinsdag 10 juli 2001 19:22 schreef Aneurism het volgende:
COOOLL
Ik vind Winter goed van haar en haar cover van smells like teen spirit..
die 2 heb ik ook precies in me mp3-lijst staan! meesterlijk!
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_1639985
'StrangeLittleGirls', ik heb em gekocht en ben nu aan het genieten van 'Enjoy The Silence'...ff wennen, maar het heeft zijn charme.
pi_1641217
Hmmm lekkere muziek om mee wakker te worden,

mijn favo's

Crucify,
Tear in your hand,
Caught a Lite sneeze
Horses..

en nog wel meer..

tomorrow has to start somewhere
  zaterdag 15 september 2001 @ 18:57:27 #51
11660 Talula
Ik denk dat ik ben.
pi_1644309
Ben "Strange Little Girls" nu aan het luisteren, en het inderdaad wel een beetje wennen.
Ik vind niet alles even goed, maar ik heb em nog niet vaak genoeg geluisterd om er echt een oordeel over te kunnen vellen.
Later meer...hihi
Nothing's gonna stop me from floating
pi_1644661
quote:
Op zondag 19 augustus 2001 10:32 schreef Yo-L het volgende:
Het nummer van Eminem is min of meer een gesproken verhaal geworden.. Wanneer je aandachtig naar de tekst luistert krijg'k wel een beetje kippevel, beetje angstaanjagend nummer wel..
Beetje?

Wel een erg goeie cover.. '97 Bonnie & Clyde dus.

pi_1645348
Ik heb gedeeltes geluisterd... ik vind sommige nummers ERG mooi, andere minder. Maar ik moet er nog eens beter naar luisteren.. nu niet.
pi_1667664
Sommige nummers zijn erg mooi, maar de meesten vallen me een beetje tegen. Het is toch te merken dat het niet haar eigen werk is...
For great justice!
pi_1687622
Ik heb hem vandaag gehoord en hij viel mij best mee! Ik kon er wel van genieten! Niet zo energiek als andere albums, maar zeker wel okee wat mij betreft!
pi_1687658
De mooiste nummers vind ik:

New Age
Strange Little Girl
Real Men

For great justice!
pi_1688431
Ik heb hem vandaag aangeschaft. Ik ben zeker geen Tori Amos-aanhanger maar omdat ik een groot deel van de tracks kende leek het me wel interessant om te horen wat mevr. Amos er van maakt. En ik moet zeggen dat het een heel intrigerend plaatje is geworden!
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_1706588
Vandaag Strange little girls gekocht en ben hem nu net aan het luisteren. Ik vind hem tot nu toe (nr 5 ben ik nu) erg mooi!
pi_1706874
Ikw as even bang dat het 'gewoon' een coveralbum zou worden, maar ik moet zeggen dat ze er wel echt iets 'eigens' van gemaakt heeft. Dat kan ik persoonlijk wel waarderen! Ik ben vooral erg gecharmeerd van de Eminem cover, die echt gewoon,zoals iemand al zei, op momenten angstaanjagend is. Jah, ik ben wel tevreden en het valt me ook mee dat er zoveel positieve reacties op zijn. Cover albums zijn mensen over het algemeen nie zo blij mee.
pi_1749344
Ik vindt hem echt sterk tegenvallen...
Arguing on the internet is just like running
in the Special Olypics, Even if you win, you're still Retarded
pi_1749399
Hmn..Nieuwe Album van Tori is echt SupeR, net als al haar vorige werk bdw.
Favo nr's : Ach, ik heb teveel favo nr's
Ask me no questions and I'll tell you no lies
  vrijdag 28 september 2001 @ 00:50:27 #62
16591 JayTaph2
just bware,strange little girl
pi_1761032
Tori komt volgens http://connect.to/tori op 28 november in de Heineken Music Hall.. 27 nov in parijs en in december een flink aantal keren in deutschland.


Op de HMH site zelf staat 28 november nog gewoon open.. dus ik wacht met spanning op updates van hun kant...


Euhm.. mijn favo's dan maar posten:

Bells for her (originele met die standup)
Blue skies
Siren
'97 Bonnie & Clyde
Happy PhantomPrecious Things

[b]Dark Witch[/b]: What are you saying? That toad is a monster! How could you only see beauty and perfection and deny the obvious. You're a hipocrite. That toad is ugly and disgusting. Go ahead, say it! [br][b]Fantaghiro[/b]: I can't. It's adorable!
pi_1761185
quote:
Op vrijdag 28 september 2001 00:50 schreef JayTaph2 het volgende:

Euhm.. mijn favo's dan maar posten:

'97 Bonnie & Clyde
Precious Things


Met die 2 ben ik het helemaal eens. Daaraan zou ik willen toevoegen (wat mijzelf betreft dan):

Winter
Pretty Good Year
Mother
Bliss
Girl

pi_1771764
Het is een mooi album geworden.

Ik vind vooral goed:
'97 Bonnie&Clyde
Enjoy the Silence (veel mooier dan het origineel)
Rattlesnakes
Real Men

Maar eigenlijk vind ik alle nummers wel goed gelukt, alleen over Heart Of Gold ben ik nog niet helemaal uit.

god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_1772281
Iemand al enig idee of en wanneer ze naar Nederland komt!?!?
Op Pollstar staan al wel een aantal concerten in Europa vermeld!!!
  zaterdag 29 september 2001 @ 14:58:49 #66
4605 KingShakur
back.... really...
pi_1772290
Tue 11/27/01 Paris, FRA Olympia

Thu 11/29/01 Hamburg, GER Congress Centrum

Wed 12/05/01 Glasgow, UK Clyde Auditorium

Thu 12/06/01 Manchester, UK Apollo Manchester

Fri 12/07/01 London, UK Apollo Hammersmith

Sun 12/09/01 Berlin, GER I.C.C.

Mon 12/10/01 Frankfurt, GER Jahrhunderthalle Hoechst

Tue 12/11/01 Munich, GER Cirkus Krone Bau


rest volgt wel...

* KingShakur vertrekt 4-12 op vakantie en vreest het ergste

A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
  maandag 1 oktober 2001 @ 10:10:43 #67
16591 JayTaph2
just bware,strange little girl
pi_1785770
Yes... kaarten besteld voor Brussels op 1 december

Als je visa of mastercard hebt:

http://www.ticketclub.be

Maar wel snel he

[b]Dark Witch[/b]: What are you saying? That toad is a monster! How could you only see beauty and perfection and deny the obvious. You're a hipocrite. That toad is ugly and disgusting. Go ahead, say it! [br][b]Fantaghiro[/b]: I can't. It's adorable!
pi_1785860
Ze maakt mooie muziek
pi_1785877
* Man_in_a_Shed wil Tori ook dolgraag eens live zien. Maar ik weet niet of ik daarvoor helemaal naar Brussel kan, want ik heb helaas weinig centjes . Maar hopen dat ze ook naar Nederland komt dan. Misschien leuk Sinterklaas kadootje .
  maandag 1 oktober 2001 @ 11:55:02 #70
4605 KingShakur
back.... really...
pi_1786332
* KingShakur heeft ook kaartjes!!!!!!!!!!!

Nu nog wachten of er voor mijn vakantie (4-12) nog een concert in NL is


* KingShakur heeft net ook kaartjes voor garbage besteld!

A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_1786372
quote:
Op maandag 01 oktober 2001 11:55 schreef KingShakur het volgende:
* KingShakur heeft ook kaartjes!!!!!!!!!!!

Nu nog wachten of er voor mijn vakantie (4-12) nog een concert in NL is


* KingShakur heeft net ook kaartjes voor garbage besteld!


* Man_in_a_Shed is heel jaloers!
  maandag 1 oktober 2001 @ 12:05:09 #72
4605 KingShakur
back.... really...
pi_1786417
quote:
Op maandag 01 oktober 2001 12:00 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

[..]

* Man_in_a_Shed is heel jaloers!


Zijn stoeltjes en helemaal vooraan!! (wel duurste plekken)
A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_1786432
quote:
Op maandag 01 oktober 2001 12:05 schreef KingShakur het volgende:

[..]

Zijn stoeltjes en helemaal vooraan!! (wel duurste plekken)


Tsja, als je Mias jaloers wil maken, doe het dan meteen ook goed .

Gewoon ff uit nieuwgierigheid, hoeveel moet je neertellen voor de goedkoopste en duurste plekjes? * Man_in_a_Shed wil er erg graag heen .

  maandag 1 oktober 2001 @ 12:10:21 #74
4605 KingShakur
back.... really...
pi_1786447
quote:
Op maandag 01 oktober 2001 12:07 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

[..]

Tsja, als je Mias jaloers wil maken, doe het dan meteen ook goed .

Gewoon ff uit nieuwgierigheid, hoeveel moet je neertellen voor de goedkoopste en duurste plekjes? * Man_in_a_Shed wil er erg graag heen .


Duurste 1500 Fr goedkoopste 1200 Fr
A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_1786478
quote:
Op maandag 01 oktober 2001 12:10 schreef KingShakur het volgende:

[..]

Duurste 1500 Fr goedkoopste 1200 Fr


<lui modus aan>

Hoeveel is dat in Ned guldentjes

</lui modus uit>

  maandag 1 oktober 2001 @ 14:24:49 #76
4605 KingShakur
back.... really...
pi_1787392
quote:
Op maandag 01 oktober 2001 12:15 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

[..]

<lui modus aan>

Hoeveel is dat in Ned guldentjes

</lui modus uit>


1500 Fr = 83 piek ofzo?
A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_1787458
quote:
Op vrijdag 28 september 2001 00:50 schreef JayTaph2 het volgende:
Tori komt volgens http://connect.to/tori op 28 november in de Heineken Music Hall.. 27 nov in parijs en in december een flink aantal keren in deutschland.
Net gekeken op de www.heinekenmusichall.nl

en ze staat er op 28 NOVEMBER!!!!! Voorverkoop start a.s. Zaterdag!

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 1 oktober 2001 @ 14:45:56 #78
4605 KingShakur
back.... really...
pi_1787481
quote:
Op maandag 01 oktober 2001 14:40 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Net gekeken op de www.heinekenmusichall.nl

en ze staat er op 28 NOVEMBER!!!!! Voorverkoop start a.s. Zaterdag!


Owkee, nog een kaartje
A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
  maandag 1 oktober 2001 @ 15:01:53 #79
16591 JayTaph2
just bware,strange little girl
pi_1787569
quote:
Op maandag 01 oktober 2001 14:45 schreef KingShakur het volgende:

[..]

Owkee, nog een kaartje


Hehe... 6 oktober sta ik voor de deur bij het GWK .. Ik heb vanstraks ook de duurste plekken aangekocht voor brussel en ik ga eventjes kijken of ik ook naar duitsland ga...

Het grootste probleem is dat ik maar bar weinig mensen ken die ook fan zijn van Tori.. ben ik de enige die daar last van heeft? :-)

[b]Dark Witch[/b]: What are you saying? That toad is a monster! How could you only see beauty and perfection and deny the obvious. You're a hipocrite. That toad is ugly and disgusting. Go ahead, say it! [br][b]Fantaghiro[/b]: I can't. It's adorable!
  maandag 1 oktober 2001 @ 15:05:31 #80
4605 KingShakur
back.... really...
pi_1787596
quote:
Op maandag 01 oktober 2001 15:01 schreef JayTaph2 het volgende:

[..]

Hehe... 6 oktober sta ik voor de deur bij het GWK .. Ik heb vanstraks ook de duurste plekken aangekocht voor brussel en ik ga eventjes kijken of ik ook naar duitsland ga...

Het grootste probleem is dat ik maar bar weinig mensen ken die ook fan zijn van Tori.. ben ik de enige die daar last van heeft? :-)


Ken er nog wel een paar hoor
Welke plaatsen heb je in Brussel?
Trouwens Vorst Nationaal is één van de betere concertzalen die ik ken. Rond en met een hele goede akoustiek!
A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_1787620
Hoe is de acoustiek in de HMH eigenlijk? Heb al van verscheidene mensen gehoord dat het echt compleet bagger is...

(a.s. zaterdag naar Faithless, meer mensen hier die gaan?)

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_1787689
quote:
Op maandag 01 oktober 2001 14:45 schreef KingShakur het volgende:

[..]

Owkee, nog een kaartje


JES! GOED NIEUWS. * Man_in_a_Shed gaat ook naar tori! Dat word dus vroeg op!!
  maandag 1 oktober 2001 @ 15:35:50 #83
4605 KingShakur
back.... really...
pi_1787809
quote:
Op maandag 01 oktober 2001 15:18 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

[..]

JES! GOED NIEUWS. * Man_in_a_Shed gaat ook naar tori! Dat word dus vroeg op!!


Jij naar de HMH dus?

En ja het geluid daar is te vergelijken met het geluid in de Prins van Oranjehal te Utrecht.. een galmbak...

A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_1787856
Jah, ik weet het... maar ik heb echt geen geld om helemaal naar Brussel te reizen met de trein. Ben maar een arm studentje . Maar ik wil haar dolgraag eens live zien, dus het moet maar....

Ik had haar ook liever in een veeel betere concertzaal gezien, maar wat doe je eraan? Het is nu of nog jaren wachten...

  maandag 1 oktober 2001 @ 15:51:25 #85
4605 KingShakur
back.... really...
pi_1787965
quote:
Op maandag 01 oktober 2001 15:41 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Jah, ik weet het... maar ik heb echt geen geld om helemaal naar Brussel te reizen met de trein. Ben maar een arm studentje . Maar ik wil haar dolgraag eens live zien, dus het moet maar....

Ik had haar ook liever in een veeel betere concertzaal gezien, maar wat doe je eraan? Het is nu of nog jaren wachten...


Ow jee! En waar moet je dan helemaal vandaan komen?
A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_1788007
quote:
Op maandag 01 oktober 2001 15:51 schreef KingShakur het volgende:

[..]

Ow jee! En waar moet je dan helemaal vandaan komen?


Verder weg van Brussel kun je geloof ik niet zitten.. dus tsja, ik woon dus in Friesland
  dinsdag 2 oktober 2001 @ 10:18:12 #87
12969 Magic666
Never forgive, Never forget!
pi_1794435
Iemand enig idee wat voor support act er mee komt?

(dus de reclame van de HMH klopt niet..... )

Open the door Jehovah you whore, I am the servant of who rules this world!
pi_1798765
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2001 10:18 schreef Magic666 het volgende:
Iemand enig idee wat voor support act er mee komt?

(dus de reclame van de HMH klopt niet..... )


Idd... helaas klopt ie niet .. maar goed, ik wil haar gewoon zien, dus dan moet dat maar.. Voorprogramma geen idee.. Ik weet dat toen ze paar weken terug in Londen speelde (in een kerk, waar ik helaas NIET bij was ) dat er een gast op een acoustische gitaar geloof ik in het voorprogramma speelde, die maar een dag of twee van te voren wist dat ie daar mocht spelen .
  woensdag 3 oktober 2001 @ 08:01:10 #89
12969 Magic666
Never forgive, Never forget!
pi_1802765
Dan gaan we ons maar eens zelf overtuigen van de "goede akoestiek" in de HMH.

En wie in het voorprogramma speelt boeit toch niet zo.

Open the door Jehovah you whore, I am the servant of who rules this world!
pi_1818334
quote:
Op woensdag 03 oktober 2001 08:01 schreef Magic666 o.a. het volgende:
Dan gaan we ons maar eens zelf overtuigen van de "goede akoestiek" in de HMH.
Ga morgen naar Faithless ( )Zal eens extra goed luisteren!! (en zaterdag kaarten kopen voor Tori!!!!
  zaterdag 6 oktober 2001 @ 08:31:30 #91
4605 KingShakur
back.... really...
pi_1828614
Zo!

Vroeg wakker en zo kaartjes scoren voor Tori!
Wie gaat nog meer naar de HMH?

A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_1828782
Ik! Alleen doet de site van Ticketservice het niet goed hoop dat het zo opgelost wordt, anders wordt het alsnog rennen naar het postkantoor.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_1828817
* Man_in_a_Shed rent zo naar het postkantoor
pi_1828920
* calvobbes is ook van de partij

Helaas waren er nog alleen zitplaatsen ( )om 10.10 dus zal het nu onderhand wel uitverkocht zijn

pi_1828977
Meen je dat nou? NOu ja, toch maar even proberen,..... vewrodrie
pi_1829006
Owww K*T!
ticketservice.nl ligt op z'n gat en dat telefoonnummer doet het ook niet!
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zaterdag 6 oktober 2001 @ 11:08:15 #97
4605 KingShakur
back.... really...
pi_1829108
* KingShakur heeft net nog kaartjes voor Tori Amos gehaald en zit in de Blackbox op rij 13.

Trouwens beneden in de blackbox, heb je dus alleen maar zitplaatsen!

A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
  zaterdag 6 oktober 2001 @ 11:11:41 #98
4605 KingShakur
back.... really...
pi_1829123
quote:
Op zaterdag 06 oktober 2001 10:36 schreef calvobbes het volgende:
* calvobbes is ook van de partij

Helaas waren er nog alleen zitplaatsen ( )om 10.10 dus zal het nu onderhand wel uitverkocht zijn


Trouwens hoe was de acoustiek daar??
A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_1829138
quote:
Op zaterdag 06 oktober 2001 11:11 schreef KingShakur het volgende:

Trouwens hoe was de acoustiek daar??


Ik vond het wel goed! Hoorde de zang en de diverse verschillende instrumenten zeer goed. Maar dat kan ook komen omdat ik bij de het geluid/licht-regel vak stond!
In ieder geval geen echo's weerkaatsingen e.d. zoals in dat lelijke gebouw wat ernaast staat.
  zaterdag 6 oktober 2001 @ 11:26:09 #100
4605 KingShakur
back.... really...
pi_1829177
quote:
Op zaterdag 06 oktober 2001 11:17 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ik vond het wel goed! Hoorde de zang en de diverse verschillende instrumenten zeer goed. Maar dat kan ook komen omdat ik bij de het geluid/licht-regel vak stond!
In ieder geval geen echo's weerkaatsingen e.d. zoals in dat lelijke gebouw wat ernaast staat.


Waar zit jij trouwens?
A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_1829187
quote:
Op zaterdag 06 oktober 2001 11:26 schreef KingShakur het volgende:

Waar zit jij trouwens?


Schijnt rang 2 te zijn en dan rij 15 stoel 4 Geen idee waar dat is maar lijkt me wel oke aangezien er goede zichtslijnen zijn daar in die Black-Box
pi_1829295
Net nog kaartjes weten te bemachtigen

Blackbox Rij 28 Stoel 54 t/m 58

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_1829568
* Man_in_a_Shed was te laat .

Bah . Nu kan ik haar WEER niet zien .

pi_1829584
quote:
Op zaterdag 06 oktober 2001 11:53 schreef Ceased2Be het volgende:
Net nog kaartjes weten te bemachtigen

Blackbox Rij 28 Stoel 54 t/m 58


* Calvobbes is blij voor Ceased2Be
quote:
Op zaterdag 06 oktober 2001 12:48 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
* Man_in_a_Shed was te laat .
* Calvobbes vindt het jammer voor Man_in_a_Shed
  zaterdag 6 oktober 2001 @ 12:53:52 #105
4605 KingShakur
back.... really...
pi_1829597
quote:
Op zaterdag 06 oktober 2001 12:48 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
* Man_in_a_Shed was te laat .

Bah . Nu kan ik haar WEER niet zien .


Sjah, moet je maar om 10 uur er al staan!
Hoeveel kaartjes moest je hebben dan?
A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_1829615
2 . Ja, ik weet het dat ik er om 10 uur had moeten staan... Is nogal een ingewikkeld verhaal. Maar ja, 't is niet anders...
pi_1829641
quote:
Op zaterdag 06 oktober 2001 12:57 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
2 . Ja, ik weet het dat ik er om 10 uur had moeten staan... Is nogal een ingewikkeld verhaal. Maar ja, 't is niet anders...
Raar, ik heb dus om 11:15 nog 5 kaartjes gehaald bij het postkantoor...

Maar ik vin ut wel ont-zet-tend kl*te voor je man_in_a_shed
*biedt zakdoekje aan*

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_1829697
Apart! Nou ja, ik ga d'r nu niet nog een keer heen, want het zal nu dan echt uitverkocht zijn. Die vrouw zijn dat ze niks meer hadden . Nah ja, echt suf... maar ik overleef ht wel weer..

* Man_in_a_Shed zet zijn Choirgirl LP maar weer eens op...

Waarom staat ze trouwens wel 7 keer in Duitsland en maar 1 keertje in Nederland?

[Dit bericht is gewijzigd door Man_in_a_Shed op 06-10-2001 13:19]

pi_1829731
quote:
Op zaterdag 06 oktober 2001 13:14 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Apart! Nou ja, ik ga d'r nu niet nog een keer heen, want het zal nu dan echt uitverkocht zijn. Die vrouw zijn dat ze niks meer hadden . Nah ja, echt suf... maar ik overleef ht wel weer..

* Man_in_a_Shed zet zijn Choirgirl LP maar weer eens op...

Waarom staat ze trouwens wel 7 keer in Duitsland en maar 1 keertje in Nederland?


Ik denk omdat Duitsland kweetniethoevel groter is en waarschijnlijk verkoopt ze daar beter.
Zo hadden wij hier in Nederland bijvoorbeeld (zeker in verhouding) veel meer concerten van de Rolling Stones en U2 de laatste jaren.
pi_1829895
Nou ja.. als het concert zo snel uitverkocht was, dan is er dus in Nederland ook best vraag naar geloof ik!
  zondag 7 oktober 2001 @ 15:51:21 #111
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_1835752
TORI AMOS IS COOL!! 28 november Heineken Music Hall! BE THERE!!
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  zondag 7 oktober 2001 @ 15:52:25 #112
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_1835757
quote:
Op zaterdag 06 oktober 2001 14:07 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Nou ja.. als het concert zo snel uitverkocht was, dan is er dus in Nederland ook best vraag naar geloof ik!
is het al uitverkocht?? Ow, ik heb weer iets gemist....Gelukkig had een vriend die zijn wekker om 10 uur gezet had en meteen kaartjes gekocht heeft
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_1842850
Ondergetekende gaat ook 28 november ... waar ik precies zit weet ik niet, alleen rij 8, stoelnummer 13 tm 16 geloof ik. Heeft iemand toevallig een zaalplattegrond van de HMH? Ben wel heel benieuwd en de site zelf geeft geen info over de plaatsen.

Ik ben al twee keer eerder geweest en twee keer was er een voorprogramma wat mij niet zoveel zei (nou zegt dat ook niet zoveel). In ieder geval was 't best apart maar wel leuk!

Tsjezus, ik heb zo'n zin, ik kan haast niet wachten!!!

  maandag 8 oktober 2001 @ 15:51:47 #114
4605 KingShakur
back.... really...
pi_1845163
* KingShakur had ook vandaag de Belgische kaartjes in de post
A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
  dinsdag 9 oktober 2001 @ 15:09:13 #115
10797 nijtram
Bekijkt het van de andere kant
pi_1854488
Helaas... helaas... ik was dus te laat met het kopen van kaarten... Heeft iemand nog toevallig een kaartje of liever 2 kaarten die ik kan overkopen????
pi_1861619
Wie o wie helpt mij aan 2 kaartjes voor Tori???????????*)
pi_1871951
Je kunt nog tickets via de ticketbox bestellen.....
Dus als je snel bent, heb je nog mazzel!
pi_1872410
Hmmm, rang 3, rij 32...

Dat krijg je als je er niet op tijd bij bent...

pi_1872907
Beter als helemaal niets,.....toch?
pi_1874324
Hoorde net dat je via ticketunlimited ook nog kunt bestellen, kost je wel behoorlijk wat extra!
  donderdag 11 oktober 2001 @ 23:52:11 #121
4605 KingShakur
back.... really...
pi_1878926
Tori Amos Webcast This Friday
Do you want a glimpse at Tori Amos live? Log on Friday, October 12 to http://www2.warnerbros.com/web/wblcs/aol/tori_amos/splash.jsp
A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_1878959
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 14:37 schreef Blitz het volgende:
Beter als helemaal niets,.....toch?
Da's waar. Maar voor 5 piek per persoon meer, hadden we ook op de eerste rij kunnen zitten, als ik wat eerder was geweest...
Maar ik zal me op de 32-ste rij ook prima vermaken.
  vrijdag 12 oktober 2001 @ 18:00:07 #123
7114 incubus
The Cult DIVX king
pi_1883846
ga ook naar tori amos.......met mijn vriendin omdat ze er al zolang fan van is...ach ja anders moest ze in der eentje en dat is ook zielig. Maar ja ik zit op de 8e rij in de blackbox .what the fuck is the black box?
010
pi_1887578
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2001 18:00 schreef incubus o.a. het volgende:
Maar ja ik zit op de 8e rij in de blackbox .what the fuck is the black box?
Dat is de grote zaal van het HMH complex. Daar waar de concerten dus plaatsvinden. Zie hun website voor meer uitleg!
  zondag 21 oktober 2001 @ 17:08:00 #125
11660 Talula
Ik denk dat ik ben.
pi_1964010
Ik vraag me inderdaad ook af of er ergens op het internet een plattegrond van die blackbox staat.

Ben heel benieuwd waar ik zit : tribune, rij 2, stoel46
Heeft iemand enig idee??

Nothing's gonna stop me from floating
pi_2189502
Ben nooit zo dol geweest op d'r, sterker nog ze wekte eerder irritatie op

Maar laatst hoorde ik op de radio een nummer van d'r wat toch wel erg gaaf was: het was een nummer met strijkers, en volgens de presentator was het een cover van een nummer van Eminem. Kan kloppen aangezien het ging over een vader die met zijn dochtertje erbij mama gaat vermoorden

Kan iemand mij vertellen hoe het nummer heet?

pi_2189539
Het spijt me, ik vind haar muziek niet echt getuigen van goede smaak, kan moeilijk aangeven waar het aan ligt, ze is het steeds net niet ook al doet ze zo haar best mooi te zingen enzo

tja...

edit: (gek eigenlijk omdat ik meestal dames muziek wel goed kan waarderen, ik vind dit niet spannend genoeg denk ik )

[Dit bericht is gewijzigd door Kimmie op 15-11-2001 11:29]

fake a dream
pi_2189541
quote:
Op dinsdag 10 juli 2001 19:18 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Tori Amos
in één woord: GE-WEL-DIG
pi_2189589
quote:
Op donderdag 15 november 2001 11:22 schreef Beatrice het volgende:
Ben nooit zo dol geweest op d'r, sterker nog ze wekte eerder irritatie op

Maar laatst hoorde ik op de radio een nummer van d'r wat toch wel erg gaaf was: het was een nummer met strijkers, en volgens de presentator was het een cover van een nummer van Eminem. Kan kloppen aangezien het ging over een vader die met zijn dochtertje erbij mama gaat vermoorden

Kan iemand mij vertellen hoe het nummer heet?


'97 Bonnie & Clyde {Marshall B. Mathers II/Jeff Bass/Mark Randy Bass} (5:46)
Originally performed in 1999 by: Eminem

dit is het nummer dat je bedoeld en het komt van haar recente cd Strange Little Girls....hierop staan allemaal covers o.a. van Slayer (reign in blood) en Nirvana

pi_2189640
quote:
Op donderdag 15 november 2001 11:30 schreef Suus25 het volgende:
'97 Bonnie & Clyde {Marshall B. Mathers II/Jeff Bass/Mark Randy Bass} (5:46)
Originally performed in 1999 by: Eminem
Dank!

[off-topic]
Dat heeft lang geduurd trouwens voordat ik snapte waar die naam van Eminem vandaan komt...dat het fonetisch M & M was dat had ik door, maar ik dacht altijd: "waarom vernoemt zo'n gast zich naar een snoepje?"
Dat meneer Marshall Mathers heet wist ik ook, maar het heeft tot eergisteren geduurd voordat het kwartje viel

pi_2189892
quote:
Op donderdag 15 november 2001 11:35 schreef Beatrice het volgende:

[..]

Dank!

[off-topic]
Dat heeft lang geduurd trouwens voordat ik snapte waar die naam van Eminem vandaan komt...dat het fonetisch M & M was dat had ik door, maar ik dacht altijd: "waarom vernoemt zo'n gast zich naar een snoepje?"
Dat meneer Marshall Mathers heet wist ik ook, maar het heeft tot eergisteren geduurd voordat het kwartje viel


jij bedankt voor deze uitleg..haha ik ben geen fan van deze meneer, heb dus ook nooit nagedacht waarom die zo zou heten;)

veel plezier met tori!

pi_2257269
Nog iets minder dan een weekje!!!!!
  donderdag 22 november 2001 @ 13:13:50 #133
12969 Magic666
Never forgive, Never forget!
pi_2259137
ja ja ook mijn vriendin en ik zijn van de partij!
Open the door Jehovah you whore, I am the servant of who rules this world!
  vrijdag 23 november 2001 @ 14:06:13 #134
4605 KingShakur
back.... really...
pi_2270217
quote:
Op zondag 21 oktober 2001 17:08 schreef Talula het volgende:
Ik vraag me inderdaad ook af of er ergens op het internet een plattegrond van die blackbox staat.

Ben heel benieuwd waar ik zit : tribune, rij 2, stoel46
Heeft iemand enig idee??


Heb toen bij GWK een kaartje van de zaal gezien, tribune is links rechts of achter...
Blackbox is in de arena, maar dan stoeltjes.
Ik zit op rij 13 in de Blackbox, heb vier kaartjes, maar het ziet er naar uit dat ik er nog 2 zal over hebben. Twwe hebben een beetje geldproblemen.
A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_2272787
quote:
Op vrijdag 23 november 2001 14:06 schreef KingShakur het volgende:

[..]

Heb toen bij GWK een kaartje van de zaal gezien, tribune is links rechts of achter...
Blackbox is in de arena, maar dan stoeltjes.
Ik zit op rij 13 in de Blackbox, heb vier kaartjes, maar het ziet er naar uit dat ik er nog 2 zal over hebben. Twwe hebben een beetje geldproblemen.


* Man_in_a_Shed heeft nog steeds interesse!! ALs je nog 2 over hebt.. ik zou er graaaag heen willen!
pi_2303885
En nog maar één dag te gaan ...
pi_2310513
en * Man_in_a_Shed heeft geen kaartje
pi_2313343
nog 19 uur and counting!
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 28 november 2001 @ 01:44:07 #139
4605 KingShakur
back.... really...
pi_2313532
quote:
Op vrijdag 23 november 2001 18:06 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

[..]

* Man_in_a_Shed heeft nog steeds interesse!! ALs je nog 2 over hebt.. ik zou er graaaag heen willen!


Nee sorry, je stond lager op het reserve-lijstje..

Tip wie morgen gaat! Ga vroeg, want treinen rijden nog steeds niet rond a'dam morgen en om 20.00 is er voetbal in de Arena (ligt naast de zaal)...

A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
  woensdag 28 november 2001 @ 08:25:40 #140
12969 Magic666
Never forgive, Never forget!
pi_2313829
Das lekker!

Treinen die niet rijden, of nauwlijks.
(al lijkt Duivendrecht een veilig station nu)

en weer rellen na het concert!

Open the door Jehovah you whore, I am the servant of who rules this world!
pi_2315376
Okay, ik wil ff iedereen die wel gaat heel veel plezier wensen vanavond en ik verwacht wel een review in dit topic hoor
For great justice!
  woensdag 28 november 2001 @ 15:30:23 #142
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_2317150
Mijn all-time favorite album: Little Earthquakes. Heeft me ook veel steun gegeven in moeilijke tijden...
Ik moet ook even kwijt dat ik Tori echt een waanzinnig mooie vrouw vind
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_2320180
quote:
Op woensdag 28 november 2001 01:44 schreef KingShakur het volgende:

[..]

Nee sorry, je stond lager op het reserve-lijstje..

Tip wie morgen gaat! Ga vroeg, want treinen rijden nog steeds niet rond a'dam morgen en om 20.00 is er voetbal in de Arena (ligt naast de zaal)...


Is al goed . Veel plezier en maak ff een bootleg voor me .
  donderdag 29 november 2001 @ 00:53:41 #144
4605 KingShakur
back.... really...
pi_2323874
* KingShakur is thuis en zijn opengevallen mond staat nog steeds open...

Wat een hemels indrukwekkende performance met een klasse-geluid was dit...
Onverwachte set, te veel nummers die ik wilde horen niet gehoord, maar wel andere nummers die ze zelden speelt..

A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
  donderdag 29 november 2001 @ 02:03:29 #145
14989 Yo-L
I'll Keep Digging
pi_2324100
quote:
Op donderdag 29 november 2001 00:53 schreef KingShakur het volgende:
* KingShakur is thuis en zijn opengevallen mond staat nog steeds open...

Wat een hemels indrukwekkende performance met een klasse-geluid was dit...
Onverwachte set, te veel nummers die ik wilde horen niet gehoord, maar wel andere nummers die ze zelden speelt..


+ een heeeeeeeele goede lichtset
Till I Feel Something!
  donderdag 29 november 2001 @ 07:51:47 #146
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2324560
quote:
Op donderdag 29 november 2001 02:03 schreef Yo-L het volgende:
+ een heeeeeeeele goede lichtset
Heeft Lau nog een beetje kunnen genieten met 'r kaartje op de eerste rij
  donderdag 29 november 2001 @ 08:15:33 #147
12969 Magic666
Never forgive, Never forget!
pi_2324621
Voor het eerst in de HMH en voor het eerst Tori live gezien.

IMHO: errug goed!!!!

Ik heb mensen horen zeggen dat het geluid/akoestiek niet goed was in de HMH...... hadden ze nog vuil in de oren ofzo
Man dat was echt een retegoed geluid daar!

Tori, al was het de eerste keer, vond ik zeer goed zingen/spelen!

two thumbs up!

Open the door Jehovah you whore, I am the servant of who rules this world!
pi_2325180
Setlist!
For great justice!
pi_2325224
iets als dit:

97 B&C
Icicle
Rattlesnakes
SATY
Real Men
Merman
Spring Haze
Not the Red bron
Flying Dutchman
Little Earthquakes
Bells For Her
MAAG
1000 OCeans
1st encore:
TIYH
Hey Jupiter
2nd encore:
Take To The Sky
Cooling
Pandora's Aquarium

Het was wel een OK concert. Beetje weinig variatie (live lijkt allemaal behoorlijk op elkaar).
Wel extreem goed live gezongen (en gespeeld). Een (live) CD thuis opzetten heeft denk
ik hetzelfde effect.

*access denied*
  donderdag 29 november 2001 @ 11:00:48 #150
14989 Yo-L
I'll Keep Digging
pi_2325449
quote:
Op donderdag 29 november 2001 07:51 schreef Vork het volgende:

[..]

Heeft Lau nog een beetje kunnen genieten met 'r kaartje op de eerste rij


Jah, wat was ik jaloers
en zij zenuwachtig.. zat nogal heel hard te trillen voor t concert (en 'n heel pakje op te roken )
Till I Feel Something!
pi_2325525
*jaloers dat ie het gemist heeft!*
For great justice!
pi_2325540
* Rafterman heeft gister erg van tori genoten.

het hoogtepunt (eigenlijk het hele concert) vond ik 'Man with a gun' zonder piano alleen tori..... wauw...

koele kikkers kwaken niet
  donderdag 29 november 2001 @ 11:49:18 #153
14989 Yo-L
I'll Keep Digging
pi_2326024
quote:
Op donderdag 29 november 2001 11:12 schreef Rafterman het volgende:
* Rafterman heeft gister erg van tori genoten.

het hoogtepunt (eigenlijk het hele concert) vond ik 'Man with a gun' zonder piano alleen tori..... wauw...


Als Tori-fan zijnde moet ik zeggen dat je de titel enigzins verkeerd hebt
'tis Me and a Gun... (die man is maar bijzaak blijkbaar )
Till I Feel Something!
  donderdag 29 november 2001 @ 11:59:46 #154
4605 KingShakur
back.... really...
pi_2326191
quote:
Op donderdag 29 november 2001 11:12 schreef Rafterman het volgende:
* Rafterman heeft gister erg van tori genoten.

het hoogtepunt (eigenlijk het hele concert) vond ik 'Man with a gun' zonder piano alleen tori..... wauw...


Ej was jij daar ook??
Wel indrukwekkend!
Heb ooit een versie gezien waarin ze eerst een kinderstemmetje deed en dan een zware mannenstem (dochter-vader) en die was echt 'shocking'

* KingShakur is nu 'tig' speciale mixen aan het downen (JohnB)

* KingShakur gaat zaterdag nog even kijken in Brussel!! (rij 4 ofzo geloof ik)

A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
  donderdag 29 november 2001 @ 12:03:32 #155
14989 Yo-L
I'll Keep Digging
pi_2326242
quote:
Op donderdag 29 november 2001 11:59 schreef KingShakur het volgende:
Heb ooit een versie gezien waarin ze eerst een kinderstemmetje deed en dan een zware mannenstem (dochter-vader) en die was echt 'shocking'
Net zoals '97 Bonnie and Clyde?
Till I Feel Something!
  donderdag 29 november 2001 @ 12:09:30 #156
4605 KingShakur
back.... really...
pi_2326347
Voor wie het interesseert, elke concert van Tori is totaal verschillend, andere nummers, andere setlijst..

Hier alle setlijsten per concert:

http://thedent.com/tourlist01.html#reviews

A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_2326358
't was erg mooi.
Ik miste alleen Winter (of ze moet 't precies gespeeld hebben toen ik naar de wc ging), en dat zitten had van mij niet zo gehoeven.
Gelukkig speelde ze wel Cooling, Bonnie&Clyde en Spring Haze. Ook stuk voor stuk fijne nummers.
  donderdag 29 november 2001 @ 12:11:28 #158
4605 KingShakur
back.... really...
pi_2326379
27-11 in Parijs speelde Tori de volgende set:

'97 Bonnie and Clyde
Little Amsterdam
Sugar
China
Take to the Sky
Improv (Mr. Joel get me a present...)
Concertina
Beauty Queen
Horses
Winter
This Old Man
Josephine
Crucify
Rattlesnakes
Me and a Gun
Pretty Good Year

1st Encore:
Etienne
Playboy Mommy

2nd Encore:
Leather
Doughnut Song
Time

Damn, wat wilde ik deze ook heel erg graag zien!! Leather, Crucify, Winter. China, Horses....

A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
  donderdag 29 november 2001 @ 12:11:57 #159
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2326389
quote:
Op donderdag 29 november 2001 11:00 schreef Yo-L het volgende:
Jah, wat was ik jaloers
en zij zenuwachtig.. zat nogal heel hard te trillen voor t concert (en 'n heel pakje op te roken )
Dat roken mag ook wel wat minder ja. Gelukkig maar dat het een gweldig concert was.. al snap ik de toebedeling van de stoelen niet zo goed, ging dat random ofzo..?
  donderdag 29 november 2001 @ 12:13:17 #160
4605 KingShakur
back.... really...
pi_2326407
quote:
Op donderdag 29 november 2001 12:10 schreef Lamon het volgende:
't was erg mooi.
Ik miste alleen Winter (of ze moet 't precies gespeeld hebben toen ik naar de wc ging), en dat zitten had van mij niet zo gehoeven.
Gelukkig speelde ze wel Cooling, Bonnie&Clyde en Spring Haze. Ook stuk voor stuk fijne nummers.
Bonnie&Clyse was wel van een bandje en persoonlijk vond ik dat ellenlange stuk aan het begin van 'dat' bandje een minpunt. Geef mij dan maar echt life Cornflake Girl of bijvoorbeeld God als opener.
A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_2326424
quote:
Op donderdag 29 november 2001 12:11 schreef Vork het volgende:

[..]

Dat roken mag ook wel wat minder ja. Gelukkig maar dat het een gweldig concert was.. al snap ik de toebedeling van de stoelen niet zo goed, ging dat random ofzo..?


Iedereen had zijn eigen plek. Ik zat in rij 32, stoelnummer ben ik vergeten.
Maar bij de toegift zijn er een aantal, waaronder ik, naar voren gegaan.
't is trouwens geen systeem, die stoelen...
pi_2326450
quote:
Op donderdag 29 november 2001 12:13 schreef KingShakur het volgende:

[..]

Bonnie&Clyse was wel van een bandje en persoonlijk vond ik dat ellenlange stuk aan het begin van 'dat' bandje een minpunt. Geef mij dan maar echt life Cornflake Girl of bijvoorbeeld God als opener.


Eminem..uit nieuwsgierigheid heb ik de originele versie een tijdje geleden gedownload. AFGRIJSELIJK slecht!
Heeft ze er toch iets veel en veel mooiers van weten te maken.
  donderdag 29 november 2001 @ 12:21:01 #163
2432 Nimue
keep your magic
pi_2326488
Ook geweest en onwijs genoten gisteren! Heb nu Venus maar weer eens aan! Vond het onwijs gaaf. Geweldig geluid, wat een sfeer, als die muziek over je heen dondert, dan weer rauw, dan weer loepzuiver. Waanzinnig! Tori is top!
It takes all sorts to make the world (Keri Hulme, The bone people)
  donderdag 29 november 2001 @ 12:25:41 #164
14989 Yo-L
I'll Keep Digging
pi_2326541
quote:
Op donderdag 29 november 2001 12:11 schreef Vork het volgende:

[..]

Dat roken mag ook wel wat minder ja. Gelukkig maar dat het een gweldig concert was.. al snap ik de toebedeling van de stoelen niet zo goed, ging dat random ofzo..?


Blijkbaar, we hadden de kaartjes ongeveer tegelijk gekocht.. of die postbeambtes in Enschede weten niet wat ze doen..

Maargoed, heb't redelijk goed kunnen zien, zat in elk geval nog in de Blackbox, balkon leek me helemaal niks namelijk...

Wel typisch om te zien hoe vaak ze even 'gewoon' dr bosendorfer (dr vleugel voor de onwetenden) aanraakt.. op momenten dat ze niet speelt enzo, alsof 't dr beste vriend is (is't ook dan waarschijnlijk)

Till I Feel Something!
  donderdag 29 november 2001 @ 12:28:57 #165
12969 Magic666
Never forgive, Never forget!
pi_2326579
inkoppertje:

die raakt bij haar de gevoelige snaar!

Open the door Jehovah you whore, I am the servant of who rules this world!
pi_2329080
quote:
Op donderdag 29 november 2001 11:59 schreef KingShakur het volgende:

[..]

Ej was jij daar ook??
Wel indrukwekkend!
Heb ooit een versie gezien waarin ze eerst een kinderstemmetje deed en dan een zware mannenstem (dochter-vader) en die was echt 'shocking'

* KingShakur is nu 'tig' speciale mixen aan het downen (JohnB)

* KingShakur gaat zaterdag nog even kijken in Brussel!! (rij 4 ofzo geloof ik)


zeker was ik er ook!!!!
koele kikkers kwaken niet
pi_2329090
Heeft er iemand nog foto's kunnen maken? Ze hadden mijn camera afgepakt

(terwijl de 3 vrouwelijke personen in mijn groep NIET gecheckt werden)

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 29 november 2001 @ 17:30:08 #168
4605 KingShakur
back.... really...
pi_2329799
Ik heb er een paar...
kwaliteit niks, geen flits, te ver weg... (rij 13) en continu een mannetje dat door de middengang liep om te controleren.

FWIW


en een paar korte mpegjes van een paar seconden...

Eentje
Tweede
Derde

A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_2330591
* calvobbes was er ook bij en vond het erg mooi en indrukwekkend

Ik zat alleen helemaal rechts in de buurt van een deur, en werd gek van de mensen die naar de WC wilden maar moesten wachten tot een nummer afgelopen was...

Maar verder helemaal top!!!

  donderdag 29 november 2001 @ 22:05:48 #170
81 JayTaph
The king (als in rolletje)
pi_2332550
Voor de geinteresseerden onder ons:

In den bosch kan je in een platenzaakje een hele hoop singels, cd's, rarities halen van Tori. Ik heb nu zelf ongeveer 50 cd's thuis liggen (waaronder een aantal bootlegs) maar die gast heeft nog veel meer..

Het zit in het straatje tussen de McDonalds en de bioscoop in (ik weet niet precies hoe de zaak heet, maar als je een pand met tot aan de nok toe met platen en cd's ziet, dan zit je goed ).


Zaterdag weer naar tori..

Btw, hoe smokkel jij je fototoestel mee naar binnen?

No point in mentioning these bats, I thought. Poor bastard will see them soon enough.
pi_2332599
Je bedoeld "The House of Sounds"

Dat is idd een hele goeie zaak

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 29 november 2001 @ 23:04:45 #172
81 JayTaph
The king (als in rolletje)
pi_2333374
dat is em
No point in mentioning these bats, I thought. Poor bastard will see them soon enough.
  vrijdag 30 november 2001 @ 16:37:11 #173
2432 Nimue
keep your magic
pi_2340308
Bedankt voor de tip over The House of Sounds. Daar ga ik binnenkort maar eens met een grote zak met geld naar toe! Leuk om te weten!
It takes all sorts to make the world (Keri Hulme, The bone people)
  vrijdag 30 november 2001 @ 16:43:00 #174
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2340379
quote:
Op donderdag 29 november 2001 22:05 schreef JayTaph het volgende:
Btw, hoe smokkel jij je fototoestel mee naar binnen?
Je mag gloof ik wel een fototoestel mee.. maar daar zitten ook kwaliteitseisen aan verboden... bij veel zalen mag je bijv. niet flitsen.. anderen hebben als kritieria dat je zoombereik niet groter mag zijn dan een bepaalde maat. Bij sommigen is het echter helemaal verboden. Vaak zijn daat standaard regels voor per zaal, maar die kunnen wijzigen, afhankelijk van wie er speelt en wat die allemaal toestaat.
Daarvoor kun je beter eventjes de zaal waar je heen gaat over contacteren. En als je iets mee wilt nemen dat niet mag officieel..sjah smokkelen. geen idee hoe je dat t beste kunt doen.
  zaterdag 1 december 2001 @ 10:46:01 #175
4605 KingShakur
back.... really...
pi_2344860
Regeltjes worden niet bepaald door de zaal, maar door de artiest!

* KingShakur gaat vanavond weer naar tori!

A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
  zaterdag 1 december 2001 @ 16:10:21 #176
14989 Yo-L
I'll Keep Digging
pi_2346867
quote:
Op zaterdag 01 december 2001 10:46 schreef KingShakur het volgende:
Regeltjes worden niet bepaald door de zaal, maar door de artiest!
platenmaatschappij denk ik eerder eigenlijk..
Till I Feel Something!
  zondag 2 december 2001 @ 01:51:13 #177
81 JayTaph
The king (als in rolletje)
pi_2352077
M-E-G-A-G-A-A-F


Ik word van weinig dingen stil, maar hiervan werd zelfs ik stil


Fototoestel mee naar binnen was geen probleem, gewoon in me achterzak zonder problemen mee naar binnen en aangezien iedereen maar naar hartelust aan het rondflitsen was, zag ik geen reden om niet mee te doen..

Heeft er trouwens iemand een setlist?
Ik weet nog maar een paar nummers:

97 Bonnie & Clyde
Little Amsterdam
Take to the sky
Me and a gun
Rattlesnakes
Hey jupiter
Encore 1:
Leather
Encore 2:
Somewhere over the rainbow

No point in mentioning these bats, I thought. Poor bastard will see them soon enough.
  zondag 2 december 2001 @ 02:35:41 #178
4605 KingShakur
back.... really...
pi_2352405
quote:
Op zondag 02 december 2001 01:51 schreef JayTaph het volgende:
M-E-G-A-G-A-A-F


Ik word van weinig dingen stil, maar hiervan werd zelfs ik stil


Fototoestel mee naar binnen was geen probleem, gewoon in me achterzak zonder problemen mee naar binnen en aangezien iedereen maar naar hartelust aan het rondflitsen was, zag ik geen reden om niet mee te doen..

Heeft er trouwens iemand een setlist?
Ik weet nog maar een paar nummers:

97 Bonnie & Clyde
Little Amsterdam
Take to the sky
Me and a gun
Rattlesnakes
Hey jupiter
Encore 1:
Leather
Encore 2:
Somewhere over the rainbow


Winter
Crucify
Baker Baker
Pretty Good Year
Caught A lite Sneeze
Spring Haze
Real Men
Beauty Queen
Horses

Ga nog ff nadenken, ben net thuis...
morgen maar weer...
Ik vond het trouwens stukken beter nog dan in A'dam, betere setlist, beter geluid, meer sfeer...

A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
  zondag 2 december 2001 @ 02:38:48 #179
81 JayTaph
The king (als in rolletje)
pi_2352424
owja.. nu je het zegt.. die ook

Tijdens real men wist ze het toch eventjes niet meer?

Zat jij nu op dezelfde rij als mij of niet? (ik vak a, stoel 187-188)

[Dit bericht is gewijzigd door JayTaph op 02-12-2001 02:51]

No point in mentioning these bats, I thought. Poor bastard will see them soon enough.
  zondag 2 december 2001 @ 03:30:41 #180
9193 Los_Bastardos
Olaf ...metal!
pi_2352653
Wat een mooi concert
My love for you is like a truck. Berserker! Would you like some making fuck? Berserker.
  zondag 2 december 2001 @ 10:32:26 #181
4605 KingShakur
back.... really...
pi_2353412
quote:
Op zondag 02 december 2001 02:38 schreef JayTaph het volgende:
owja.. nu je het zegt.. die ook

Tijdens real men wist ze het toch eventjes niet meer?

Zat jij nu op dezelfde rij als mij of niet? (ik vak a, stoel 187-188)


Eh jullie waren met twee? Eentje leek op Big Brother Bart maar iets dikker?

Op 191 zat een vriend van mij (geen FOKker), ik 192 en 193 was Man_in_a_shed ! Zo ff kijken naar de foto's

A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
  zondag 2 december 2001 @ 11:02:21 #182
4605 KingShakur
back.... really...
pi_2353534
Okay hier is ie dan:

'97 Bonnie and Clyde
Little Amsterdam
Caught A Lite Sneeze
Take To The Sky
Spring Haze
Marianne
Bachelorette
Beauty Queen
Horses
Winter
Rattlesnakes
Crucify
Real Men
Me And A Gun
Baker Baker

Toegift:
Father Lucifer
Hey Jupiter

Toegift 2:
Leather
Pretty Good Year
Somewhere Over The Rainbow

A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
  zondag 2 december 2001 @ 11:27:24 #183
4605 KingShakur
back.... really...
pi_2353596
Ik moest zelf ff opzoeken op welke CD Bachelorette staat, maar dat die staat op de single 'Spark'!
A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
  zondag 2 december 2001 @ 13:55:18 #184
81 JayTaph
The king (als in rolletje)
pi_2354457
quote:
Op zondag 02 december 2001 10:32 schreef KingShakur het volgende:

[..]

Eh jullie waren met twee? Eentje leek op Big Brother Bart maar iets dikker?

Op 191 zat een vriend van mij (geen FOKker), ik 192 en 193 was Man_in_a_shed ! Zo ff kijken naar de foto's


http://joshua.xs4all.nl/images/SYSADMINS.JPG
De 2 rechtse hiervan.

Ik ga trouwens straks even kijken of ik mijn foto's (44stuks) online kan zetten.. ik heb alleen de software voor de camera niet hier liggen dus ik vrees dat het ergens volgende week wordt...

No point in mentioning these bats, I thought. Poor bastard will see them soon enough.
  zondag 2 december 2001 @ 13:59:24 #185
81 JayTaph
The king (als in rolletje)
pi_2354486
quote:
Ik moest zelf ff opzoeken op welke CD Bachelorette staat, maar
dat die staat op de single 'Spark'!
Ik heb er hier 2 liggen:

1. Spark
Macthirsty's Lounge B sides: Last stop on the kufurstendam:
2. Purple People (christmas in space)
3. Have yourself a merry little christmas
4. bachelorette

en

1. Spark
2. Do it again
3. Cooling

No point in mentioning these bats, I thought. Poor bastard will see them soon enough.
pi_2356789
* Man_in_a_Shed is weer terug. WOW, echt heel mooi was het.
KingShakur, bedankt voor je kaartje en de slaapplek!
  maandag 3 december 2001 @ 01:12:25 #187
4605 KingShakur
back.... really...
pi_2360860
* KingShakur is nu net terug van Night Of The Guitars

JayTaph, jep ik herkende je!
Morgenavond gooi ik ook nog wel wat foto's online en een paar mpegjes. Heb er eentje van Over The rainbow van 1 minuut lang.

A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_2361753
Ik vond het een erg mooi concert. Geweldig.

Mijn eerste keer was in Maastricht in het MECC en dat was net als deze erg mooi, alleen Tori en haar piano. Daarna ben ik nog een keer in Den Haag geweeest en daar had ze een band meegenomen ... was niet je-van-het. Alleen met de piano is ze toch veeeeel mooier.

Enneh, is ze nou zwanger of niet?

  maandag 3 december 2001 @ 16:12:09 #189
81 JayTaph
The king (als in rolletje)
pi_2364513
quote:
Op maandag 03 december 2001 09:23 schreef nilsje het volgende:
Enneh, is ze nou zwanger of niet?
Alweer?
No point in mentioning these bats, I thought. Poor bastard will see them soon enough.
  maandag 3 december 2001 @ 17:37:13 #190
4605 KingShakur
back.... really...
pi_2365348
quote:
Op maandag 03 december 2001 16:12 schreef JayTaph het volgende:

[..]

Alweer?


Viel mij toch op in Amsterdam dat ze een iets rondere buik heeft dan normaal
A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
  maandag 3 december 2001 @ 19:14:50 #191
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_2366160
* QyRoZ is nog steeds heel jaloers dat jullie wel zijn geweest en ik niet
For great justice!
pi_2373044
quote:
Op maandag 03 december 2001 17:37 schreef KingShakur het volgende:

[..]

Viel mij toch op in Amsterdam dat ze een iets rondere buik heeft dan normaal


Dit lees ik net bij een paar reviews van het concert ...

Also, I was definitely sure about Tori being pregnant after seeing her perform. She really had this preggy stomach and because she was wearing this catsuit it was even more clear.

But, my friend Esther dared to ask Tori about this during the Meet and Great. Tori said: "NO" in a very funny way, like she had never heard of this rumor before. She was suprised and laughed while putting her jacket and shirt up so we could she her really thin and flat tummy. There is no baby there!!!! I know for sure now. She explained that this has to do with her singing technique and breathing. People who took sing classes know what I'm talking about.

  vrijdag 7 december 2001 @ 23:53:06 #193
81 JayTaph
The king (als in rolletje)
pi_2412522
Weet trouwens iemand waar je in nederland merchandise kan kopen (voornamelijk de shirts en posters?)... Bij de free record shop kunnen ze je alleen maar dom aankijken en flink in de computer zoeken naar wie de fok Tori Amos nou weer is...
No point in mentioning these bats, I thought. Poor bastard will see them soon enough.
pi_2412947
Ik ken geen \nummers van Tori Amos, op de cover van SLTS van nirvana na. Die is toch zo geweldig. Dat is nou een van de weinige covers die beter is dan het origineel.
  zaterdag 8 december 2001 @ 20:54:37 #195
81 JayTaph
The king (als in rolletje)
pi_2420577
Tori Pics uit Brussels online:


http://joshua.xs4all.nl/toriamos/

niet alles even scherp of goed (of zelfs zwart).. maar toch...

No point in mentioning these bats, I thought. Poor bastard will see them soon enough.
pi_2421095
quote:
Op zaterdag 08 december 2001 20:54 schreef JayTaph het volgende:
Tori Pics uit Brussels online:
niet alles even scherp of goed (of zelfs zwart).. maar toch...
Toch wel een leuke herinnering! Tof .
  maandag 10 december 2001 @ 21:11:24 #197
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_2443128
*schop*
ik sprak dit weekend een hele goede vriendin van me en die was juist heel erg teleurgesteld over het Tori Amos-concert in de HMH. Ze vond het niet 'overtuigend' en niet 'betrokken' genoeg. Wie heeft nog meer die ervaring
For great justice!
pi_2485193
quote:
Op maandag 10 december 2001 21:11 schreef QyRoZ het volgende:
*schop*
ik sprak dit weekend een hele goede vriendin van me en die was juist heel erg teleurgesteld over het Tori Amos-concert in de HMH. Ze vond het niet 'overtuigend' en niet 'betrokken' genoeg. Wie heeft nog meer die ervaring
Ik kan me heel goed voorstellen wat zij bedoeld, normaal praat ze nog wel eens tegen het publiek, maar dat viel hier heel erg mee. Ze speelde gewoon een set, niks meer, niks minder. Gelukkig speelde ze het wel heel erg mooi, maar compleet vooringestudeerd, dat klopt.
pi_2582588
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 12:42 schreef nilsje het volgende:

[..]

....maar compleet vooringestudeerd, dat klopt.


Ik denk niet dat ze veel moet instuderen, aangezien ze bijv Leather (geloof ik) niet zou spelen bij het concert in Brussel maar toch maar besloot om die te spelen ipv Time (of zo). Daarom wisselt ze ook ZOVEEL van setlist elke keer.
pi_3445552
Speciaal voor King Shakur en de andere Tori liefhebbers,

http://www.hereinmyhead.com/sounds/index.html

Uw bron voor al uw Tori Amos live mp3's! Happy downloading! Vooral Let it Be vond ik erg geslaagd. Helaas geen Brussel mp3's .

  maandag 11 maart 2002 @ 12:14:36 #201
81 JayTaph
The king (als in rolletje)
pi_3455374
Heb ik gekregen van een vriendin van mij

*trots ben*

Dit is een grotere uitvoering

No point in mentioning these bats, I thought. Poor bastard will see them soon enough.
pi_5880555
Oud topic maar es omhoog schoppen, dan hoef ik geen nieuwe te openen

Kan iemand me een paar nummers van Tori Amos noemen die je gewoon gehoord móet hebben? Ik ken nl. niet zo veel van haar, en ik wil es wat luisteren, maar ik weet niet waar ik moet beginnen...

Are you pondering what I'm pondering?
pi_5890053
quote:
Op donderdag 19 september 2002 17:11 schreef Mini_rulez het volgende:
Oud topic maar es omhoog schoppen, dan hoef ik geen nieuwe te openen

Kan iemand me een paar nummers van Tori Amos noemen die je gewoon gehoord móet hebben? Ik ken nl. niet zo veel van haar, en ik wil es wat luisteren, maar ik weet niet waar ik moet beginnen...


Uh, Winter is een mooie! Spark is goed, Little Amsterdam, Caught a lite Sneeze, Leather, She's your Cocaine, Bliss, Crucify, Cornflake Girl, God, Waitress... Da's wel genoeg lijkt me voor nu.

Iedereen was trouwens al op de hoogte van het dit jaar te verschijnen album? Ik geloof dat ie eind november uitkomt, en een single moet eind september (23?) al verschijnen! Whoohoo!

pi_6068881
Twee nummers die wat minder bekend zijn, maar ook heeeeel vet:

Merman

Siren


Grappig dat die 2 namen best wel veel met elkaar te maken hebben hihi

pi_7084823
Tori Amos is best goed eigenlijk! Ik ben haar nu aan het ontdekken, zeg maar, door middel van Scarlet Walk en Strange Little Girls. Ik vind dat ze een erg prettige en mooie stem heeft. En die covers van Strange Little Girls zijn echt heel erg mooi. Nooit gedacht. Ik kende van tevoren eigenlijk alleen Professional Widow en daar vind ik niets aan, maar ze maakt dus eigenlijk heel erg goede muziek! Altijd prettig om te weten!
  zondag 1 december 2002 @ 22:45:19 #206
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_7093583
Ja das wel jammer dat velen alleen dat nummer kennen is een van haar mindere nummers vind ik. Had ik eerst ook had een aantal jaren na die 'hit' een keer een optreden van haar gezien en besloten dat ik daar iets van wilde hebben. Toen een tijd later hoorde ik veel over Little earthquakes(hier in dit forum ) dus die kocht ik toen en werd niet teleurgesteld dus wilde meer hebben dit heeft nog lang geduurd maar sinds ik Under the pink hoorde wist ik dat ik graag naar haar concert in ahoy wilde en heb ik kort daarna the Choirgirl hotel en Scarlet walk nu ook heb waar ik voorlopig nogwel ff op kan teren na t concert(20 jan) kijk ik wel of ik de collectie helemaal compleet wil maken

(gaat tom_ tom_ ook?)

It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_7103501
quote:
Op zondag 1 december 2002 22:45 schreef Machiel het volgende:
(gaat tom_ tom_ ook?)
Naar het concert? Ik denk het niet. Ik ben niet echt een concertganger.
pi_9513856
Ik luister nu Woodstock van Joni Mitchell en dat pianostukje kwam me vaag bekend voor. Heeft Tori Amos dat ooit ook gebruikt? Want volgens mij is dat dan gebruikt op Strange Little Girls of Scarlet's Walk....
pi_11940364
6 Oktober komt er een Tori album uit: Greatest Hits.
pi_11940388
hm, is dat nu nodig?
  dinsdag 22 juli 2003 @ 17:09:32 #211
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_11940434
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 17:06 schreef Tom_Tom- het volgende:
6 Oktober komt er een Tori album uit: Greatest Hits.
Ben ERG benieuwd welke van haar uitgekozen worden voor dat album dan. I.i.g. zal Corbflake girl er wel opstaan en Professional Widow (de mix dan denk ik). Verder hoop ik zelf op haar cure-cover Lovesong, Caught a Lite Sneeze, Precious Things, Pretty Good Year, Bells for her, Winter, Strange Little Girls en nog wat.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_11940491
Ik ben ook wel benieuwd. Niet dat ik 'm wil hebben ofzo, ik heb meer zoiets van: ik heb liever alle CD's dan. Of het moet zijn dat er veel nieuws op staat met remixen en liveoptredens enzo. Maar dat zal wel neit.
  dinsdag 22 juli 2003 @ 17:13:01 #213
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_11940529
quote:
Op donderdag 19 september 2002 17:11 schreef Mini_rulez het volgende:
Oud topic maar es omhoog schoppen, dan hoef ik geen nieuwe te openen

Kan iemand me een paar nummers van Tori Amos noemen die je gewoon gehoord móet hebben? Ik ken nl. niet zo veel van haar, en ik wil es wat luisteren, maar ik weet niet waar ik moet beginnen...


voor mij:

gold dust
caught a little sneeze
Mr. zebra !!!!!
northern lad
professional widow (toch de dance remix)
crucify
father lucifer
sparkle

put
your
clothes
on!
pi_11940539
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 17:09 schreef Ang3l het volgende:
Verder hoop ik zelf op haar cure-cover Lovesong, Caught a Lite Sneeze, Precious Things, Pretty Good Year, Bells for her, Winter, Strange Little Girls en nog wat.
Aangezien ze afgelopen tour al geen werk meer speelde van Strange Little Girls zou het me niets verbazen als die plaat ook voor de Greatest Hits helemaal overgeslagen zou worden. Zelfde verhaal met materiaal van Y Kant Tori Read (wat natuurlijk ook niet echt zou passen).

Grappig detail: Joe Jackson kondigde in Vredenburg zijn nummer 'Real Men' aan als een cover van de cover van Tori Amos .

A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  dinsdag 22 juli 2003 @ 17:14:48 #215
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_11940573
Tori Amos .
For great justice!
pi_11940590
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 17:13 schreef Litpho het volgende:
Grappig detail: Joe Jackson kondigde in Vredenburg zijn nummer 'Real Men' aan als een cover van de cover van Tori Amos .
Real Men is ook een van de beste covers van Strange Little Girls, vind ik.
  dinsdag 22 juli 2003 @ 17:20:31 #217
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_11940728
ik vergeet spontaan icicle, met dieje piano .
put
your
clothes
on!
pi_11941783
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 17:06 schreef Tom_Tom- het volgende:
6 Oktober komt er een Tori album uit: Greatest Hits.
Ik twijfel ook een beetje aan het nut hiervan. Maar ja, het is wel leuk. Zou er ook een DVD bijzitten ? Dat zie je de laatste tijd heel vaak bij Greatest Hits albums, dat er een DVD met een live concert of alle videos or weet ik het bijzit.
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
  dinsdag 22 juli 2003 @ 19:31:45 #219
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_11943548
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 18:03 schreef Massive het volgende:

[..]

Ik twijfel ook een beetje aan het nut hiervan. Maar ja, het is wel leuk. Zou er ook een DVD bijzitten ? Dat zie je de laatste tijd heel vaak bij Greatest Hits albums, dat er een DVD met een live concert of alle videos or weet ik het bijzit.


Let's hope so! Wacht al een tijdje op een leuke dd van 'd'r. Heb wel de videoband van Libve from NY en die met alle clips d'rop. Maar da's toch anders! (zeikerd)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_11945062
Een 'best of'of 'greatest hits' wordt in eerste instantie ook niet voor de echte die-hards gemaakt (ook al kopen die hem wel), maar gewoon als cash-cow in de decemberperiode (let maar op, meeste best of's komen uit in het najaar) voor de grote massa die op die manier een beetje werk van betreffende artiest in huis krijgt met nummer die hij herkent, zonder de juweeltjes van de albums te horen te krijgen.

Een echte DVD van Tori zou wel OK zijn, ben al sinds Little Earthquakes fan en heb haar een aantal keren mogen aanschouwen op een podium. Kippevel vaak !

Take on the situation, but not the torment ...
pi_11951223
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 17:20 schreef Jerruh het volgende:
ik vergeet spontaan icicle, met dieje piano .
Ja.. die is mooi he

  donderdag 24 juli 2003 @ 10:19:14 #222
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_11980152
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 20:44 schreef SevenWonders het volgende:
heb haar een aantal keren mogen aanschouwen op een podium. Kippevel vaak !
Ik nu 2x. Vorig jaar Brussel en afgelopen januari in AHoy. Via via kaartjes geregeld 1e rang 1e rij. Damn, was dat ff gaaf!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_11991486
Ik heb ook 2 cd's van haar: Little Earthquakes ofzoiets en from the choirgirl hotel. Allebei hele mooie cd's.

Ben ook erg benieuwd naar die covers, ben er nu een paar aan het downloaden. Wat zijn jullie favorieten??

Lennard

er zijn al zoveel anderen, dat ik maar gewoon mezelf blijf
  donderdag 24 juli 2003 @ 18:36:46 #224
61353 Celibatair
Maagdelijk wit.
pi_11992241
Tori's mooiste covers zijn Smells Like Teen Spirit, Losing My Religion, Real Men, Time en I Don't Like Mondays.
Een dag niet geneukt, is een dag geleefd.
pi_11996211
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 18:36 schreef Celibatair het volgende:
Tori's mooiste covers zijn Smells Like Teen Spirit, Losing My Religion, Real Men, Time en I Don't Like Mondays.
Dan heb je vast "Angie" en "Thank You" van de maxi single van Crucify nog nooit gehoord..
  vrijdag 25 juli 2003 @ 09:29:11 #226
61353 Celibatair
Maagdelijk wit.
pi_12003936
Angie heb ik wel gehoord trouwens, maar Thank You inderdaad niet.


Maar eigenlijk is alles van Tori mooi .

Een dag niet geneukt, is een dag geleefd.
  vrijdag 25 juli 2003 @ 09:36:30 #227
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_12004025
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 18:36 schreef Celibatair het volgende:
Tori's mooiste covers zijn Smells Like Teen Spirit, Losing My Religion, Real Men
Met deze ben ik het eens, Verder vind ik LOVESONG helemaal geweldig, cover van The Cure.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_12004180
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 09:29 schreef Celibatair het volgende:
Angie heb ik wel gehoord trouwens, maar Thank You inderdaad niet.


Maar eigenlijk is alles van Tori mooi .


Thank You is een cover van Led Zeppelin, dus daar kan niets meer fout mee gaan .
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_12004977
Mijn favo nummer is Winter
pi_12212242
M'n eerste tori cd was Choirgirl, die is echt top, nog steeds m'n beste.
Ik heb de andere cd's nu ook, en een paar picture discs (Venus en Y Kant)

Kom eens een kijkje nemen op m'n tori board:

http://coolboard.proboards10.com/index.cgi

Meestal is het daar 's avonds wat drukker, want iedereen komt uit de VS enzo

• [url=http://coolboard.proboards10.com/][b]Tori Amo[/b]s[/url] • [url=http://millajovovich.proboards18.com/][b]Milla Jovovich[/b][/url] •
pi_12212347
Van het weekend Y Kant Tori Read ook maar eens geluisterd.

Best wel leuk, maar veel minder een uniek geluid dan haar latere werk .

A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_12212443
Ja, Y Kant is een stuk anders, maar een paar keer luisteren en deze plaat is ook echt te gek!
• [url=http://coolboard.proboards10.com/][b]Tori Amo[/b]s[/url] • [url=http://millajovovich.proboards18.com/][b]Milla Jovovich[/b][/url] •
pi_12215663
Je moet ook niet over YKant Tori Read beginnen bij Tori...
Speelde trouwens een oud bandlid van Guns 'n Roses in.
pi_12215690
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 14:33 schreef Icicle het volgende:
Je moet ook niet over YKant Tori Read beginnen bij Tori...
Speelde trouwens een oud bandlid van Guns 'n Roses in.
Matt Sorum, toen nog drummer van The Cult (en dus nog niet bij Gn'R). Prima rockdrummer.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  maandag 4 augustus 2003 @ 14:35:33 #235
53244 slettehoea
Ibiza Sport 1.9TDI (96KW)
pi_12215700
Tori roeleert zwaar.
  maandag 4 augustus 2003 @ 14:36:48 #236
19840 Libris
Live from Singapore
pi_12215727
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 10:42 schreef DigiJasper het volgende:
Mijn favo nummer is Winter
die staat inderdaad in mijn crematie top 3 (niet lullig bedoeld, is gewoon een mooi nummer)
pi_12216531
Is er iemand nog bij de Tori Amos chat op MSN geweest? Was wel aardig, kon je vragen stellen en dan werden er een paar uitgekozen. Alleen waren het maar een paar vragen, omdat Tori zo geweldig off-topic kan gaan :

passionateobsession in Onstage1 asks:
I am finally able to get to one of your shows and I am so excited. I will be at the Charleston, SC show. What can I expect to hear?

Nu zou ik verwachten dat je een gedeelte van de setlist zou horen, of dat ze het nog niet weet en wel zou zien. Maar in plaats daarvan krijg je:

Tori Amos says:
I have no idea as far as the set list. Because of what happens in the world and what happens on a day to day basis it's important that the political and personal be intertwined because your belief and my belief becomes who you are. There may have been a time you could separate them, but you can't now. So what happens on a day to day basis affects what I decide to play. I'm trying to sort of go after the effects on the psyche, people's heart, how it makes us get defensive or how we don't want to look at things. A generation must rise. It is about a consciousness generation, no matter what age, raise the torches and become effective. I do believe that when people are changed at the core, you don't have to worry about this or that issue.

Tori Amos says:
When people are committed to being conscious and being responsible and wanting to walk a spiritual path--like the Native Americans believe you don't have to worry about the day to day detailsthat is when the core is changed. That's why I don't go after just one issue. There seems to be a different thing every week needing support generated for that issue. Unless the generation wakes up and realizes that the next generation might not want the world we give to them and ask us where we were? In the shows I go after the core and I feel you have to change yourself before you can change the world and once you do that, you are drawn to the issues that make sense for you. The problem is when you have a mass consciousness that is mostly asleep and is not willing to look at the fact that the people in power want us to stay that way so they can stay in power. The big lie is that there is no power to the people right now. We are at a crossroads. This is no time to sleep, and we have the opportunity to be a part of history that generations after us can either benefit or suffer from on every level so that propels me. There are many others that feel this way across the country and world. I'm seeing a seed of resolve that has been planted in people and people's loyalty is the soul of the land not the leaders that may be pimping her out.

It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
  maandag 4 augustus 2003 @ 21:45:25 #238
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_12223570
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 14:33 schreef Icicle het volgende:
Je moet ook niet over YKant Tori Read beginnen bij Tori...
Vreemd he *zingt "me and a gun"*
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_12223666
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 21:45 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Vreemd he *zingt "me and a gun"*


Nee, niet daarom.
Omdat ze het vreselijke muziek vindt.
  maandag 4 augustus 2003 @ 22:01:31 #240
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_12223929
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 21:49 schreef Icicle het volgende:

[..]

Nee, niet daarom.
Omdat ze het vreselijke muziek vindt.


Denk dat het feit dat ze verkracht is door een fan in die periode ook wel een beetje meehelpt. Heb eigenlijk nog nooit iets van die periode gehoord. Is't zo erg dan?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_12223983
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 22:01 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Denk dat het feit dat ze verkracht is door een fan in die periode ook wel een beetje meehelpt. Heb eigenlijk nog nooit iets van die periode gehoord. Is't zo erg dan?


Zoek het op zou ik zeggen.
pi_12226098
hmm, op thedent.com kan je heel veel vinden.

Maar wat is jullie fav tori cd?

• [url=http://coolboard.proboards10.com/][b]Tori Amo[/b]s[/url] • [url=http://millajovovich.proboards18.com/][b]Milla Jovovich[/b][/url] •
pi_12226409
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 23:31 schreef -sander- het volgende:
hmm, op thedent.com kan je heel veel vinden.

Maar wat is jullie fav tori cd?


Ik heb eigenlijk geen favoriete cd Ik kan niet kiezen.. en het ligt nogal aan mijn humeur
Ask me no questions and I'll tell you no lies
pi_12229572
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 23:31 schreef -sander- het volgende:
hmm, op thedent.com kan je heel veel vinden.

Maar wat is jullie fav tori cd?


Ik luister het liefst naar Under The Pink. En de maxi van Winter..
pi_12265469
ik vind ze bijna allemaal wel goed, maar heb het minste met scarlet's walk. misschien is m'n favo plaat een aparte promo versie van net voor boys for pele. met heel wat aparte versies en ook smells like ...
heeft iemand anders die trouwens ook? cd'tje in een oranje hoes met boek (vol met extra foto's van de foto sessie
  woensdag 6 augustus 2003 @ 23:03:22 #246
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_12267912
quote:
Op dinsdag 10 juli 2001 19:22 schreef Aneurism het volgende:
COOOLL
Ik vind Winter goed van haar en haar cover van smells like teen spirit..
Ik vind Little Earthquakes van haar tot nu toe de beste CD.

ik heb dan ook alleen maar Little Earthquakes, Under The Pink en Boys For Pele.

  donderdag 7 augustus 2003 @ 13:11:46 #247
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_12277881
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 23:03 schreef speedfreakssj het volgende:

[..]

Ik vind Little Earthquakes van haar tot nu toe de beste CD.

ik heb dan ook alleen maar Little Earthquakes, Under The Pink en Boys For Pele.


Ik heb alleen nog maar Little Earthquakes & Scarlet's Walk. De rest heb ik wel op MP3 staan op m'n PC maar niet op cd. Ja, 1 cd-tje met mijn eigen greatest hits van Tori (o.a. LoveSong, Mr Zebra, Pretty good year, smells like..., losing my religion, bells for her, precious things, strange little girls, rattlesnakes, crucify rare solo piano version etc)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_12465232
Hai everybody

Ik heb even een vraagje. mIsschien dat iemand hier me kan helpen. Ik ben zoals ws meerdere hier op 20 januari naar het concert van tori geweest. Het was waanzinnig. Nu heb ik wel eens van horen zeggen gehoord dat er soms wel eens cd opnamens uitkwamen van haar concerten. En nu ben ik natuurlijk benieuwd of iemand toevallig weet of er een cd opname van dit concert (20 januari 2003) bestaat. En zo ja, hoe ik daar aan kan komen. Het concert had een heel speciale betekenis voor me dus vandaar dat ik op zoek ben naar ev opnames.

Khoop dat iemand hier me kan en wil helpen.
Thanks alvast
Greetz Mojam

  woensdag 10 september 2003 @ 11:44:19 #249
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_13066968
Nee, ben nog nergens een cd van het concert tegengekomen... helaas

Wat ik me afvraag:
Vorig jaar kwam (eigenlijk het jaar daarvoor) Strange Little Girls uit en toen stond ze dus met die tour in Amsterdam en Brussel (waar ik ben geweest) o.a.
Dit jaar (eigenlijk afgelopen herfst) kwam Scarlet's Walk uit, en jawel, weer een tour. Ben dan ook dit jaar in R'dam geweest.
My luck, 2 years in a row!

Maarreh... komt ze nu alleen naar NL als ze een nieuw album heeft en moet ik dus duimen dat ze dit jaar nog iets gaat maken.... of komt ze gewoon standaard ieder jaar? Hoop dat laatste natuurlijk, vrees het eerste echter

L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_13067064
Een tour komt meestal nadat er een nieuwe plaat is opgenomen. En ik denk dat dat bij Tori nog niet zo snel gaat gebeuren. SLG was een tussendoortje, die laatste was weer een "echte" plaat.
Maar ze komt ook af en toe met festivals. Of bijv. met een tv optreden (Paul de Leeuw).
Denk niet dat er een vast "ritme" inzit.
  woensdag 10 september 2003 @ 11:50:51 #251
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_13067073
Dus d.w.z. dat ik gewoon geluk heb gehad met 2 concerten achter elkaar en dat een nieuw concert (dus echt alleen tori, geen festival) best wel weer ff op zich kan laten wachten?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_13067131
quote:
Op woensdag 10 september 2003 11:50 schreef Ang3l het volgende:
Dus d.w.z. dat ik gewoon geluk heb gehad met 2 concerten achter elkaar en dat een nieuw concert (dus echt alleen tori, geen festival) best wel weer ff op zich kan laten wachten?
Dat zou idd best wel eens kunnen
Gewoon goed "the Dent" in de gaten houden.. Daar wordt je veel wijzer van.
  woensdag 10 september 2003 @ 12:03:25 #253
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_13067303
You just broke my heart (en van een vriend van me die haar dolgraag wil zien maar niet kon afgelopen keer)

Heb op The Dent gekeken en daar staat een zomertour van 2003, maar da's allemaal Amerika.
Maar zal hem in de gaten houden die site, thanx!

L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_13909096
Tori Amos verdient van tijd tot tijd een schopje.
Ik denk/hoop dat Little Earthquakes een van de albums uit de jaren 90 is waarvan over 20 jaar nog wordt gezegd dat het een van de beste dingen is die deze tijd heeft voortgebracht.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
  woensdag 15 oktober 2003 @ 23:42:27 #255
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_13909368
L.E. is tot nu toe idd echt mijn favoriet. Daarna Boys For Pele.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 15 oktober 2003 @ 23:43:25 #256
32740 Luka
Schop kont!
pi_13909392
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 23:42 schreef Ang3l het volgende:
L.E. is tot nu toe idd echt mijn favoriet. Daarna Boys For Pele.
niets aan toe te voegen!!
It's my world...you're just livin' in it!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')