abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage dinsdag 27 januari 2004 @ 13:47:05 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_16624554
Game on

Lotte: het meisje, de leugens en de zelfmoord

De reconstructie rond de meest mysterieuze Fokker ooit.

Tekst: Stefan Tetelepta

MMV: Maarten, Arno, Martijn e.v.a.


[intro]

Stel je het volgende voor. Een meisje, amper achttien jaar, blond, mooi om te zien en openhartig over haar liefdesleven, haar seksuele identiteit en de relatie met haar onechte vader. Ze wordt een steunpunt voor menig Fok!ker die met zichzelf in de knoop zit, ze heeft altijd een luisterend oor, brengt hele nachten door op de chat om jouw problemen aan te horen. Een topic waar veel sympathie mee wordt gewekt is die over de stille tocht in Enschede waar Lotte en haar zusje meelopen.

En dan pleegt ze zelfmoord. Fokkers die op dat moment willen weten over het hoe en waarom worden bruut de deur gewezen, topics verdwijnen, en Lotte wordt letterlijk doodgezwegen door de crew en de betrokkenen. Maar wie was Lotte nu eigenlijk, en belangrijker: bestond ze wel echt? Fok!Radio opent het dossier Lotte. Er is lang genoeg gezwegen.

Lotte tijdens een fotoreportage van H&M. Toen deze werd genomen zou ze 17 zijn, maar H&M gebruikt geen modellen van onder de 18 jaar. Het is duidelijk te zien dat deze foto niet uit een portofolio komt maar uit een blaadje.

1.

In de zomer van 2000 wordt ik opgebeld door Isabeau. Of ik met mijn perskaart wellicht informatie kon achterhalen over iemand. Die iemand was Fok!user Lotte, of Lot, zoals ze zich ook wel noemde. Isabeau wilde namelijk bewijzen dat deze persoon niet echt bestond.
Lotte werd eind 1999 op Fok! geïntroduceerd door Digger, die op dat moment een relatie met haar had. Ze hadden elkaar ontmoet op de TMF-chat en sindsdien was het dik aan. Toen Digger en Isabeau elkaar leerden kennen op de 5 mei-Wageningen meeting werd Lot aan de kant geschoven maar niet voor lang. In juli 2000 ging de relatie uit, wat reden voor Isabeau was om te bewijzen dat Lotte slechts een kloon was.

Lotte Natalya Lopez woonde in Hengelo, samen met haar moeder Dicey en zusjes Rosa Evita en Tess, hemelsbreed negen kilometer bij haar vriend Digger vandaan. Op Fok! was ze al snel geliefd, vooral om haar topics in Relatie en Psychologie. Dit zeventienjarige meisje was open en stal de harten van menig Fok!ker. Een van de mannen die haar al snel in zijn hart sloot was Tararaboemdijee, een Fok!ker die in het voorjaar van 2000 onzeker was over zichzelf, zijn situatie thuis en vrouwen. Lotte bleek een welkom oor voor Tara, die al snel zijn geheimen blootgaf en met haar praatte over alles wat hem bezighield.

Labiel meisje

Lotte vertelde aan Tara over haar probleempjes, haar relatie met Digger en over haar zusjes. Duidelijk was dat Lotte een behoorlijk labiel meisje was. Als je de logs terugleest zie je dat ze nooit hetzelfde post, dat ze eigenlijk nooit hetzelfde klinkt.

Intussen vertelt Lotte op Fok! dat ze fotomodel is voor Hennes and Mauritz. Een paar foto's van Lotte bewijzen dat ze een mooi meisje is van rond de achttien jaar. Blond, lange haren met een zee als achtergrond worden op menig bureaublad gezet. Lotte is hot, dat is duidelijk. En ze is de vertrouwenspersoon van Tara. Hij zegt over die periode: "Lotte was een goede vriendin, iemand waarmee ik over van alles kon praten. Maar verder niets, ik was niet verliefd op haar. Bovendien had ze al een vriend."

Die vriend was Digger, die haar al twee jaar kende. Maar tijdens zijn korte relatie met Isabeau bekende hij tegen haar dat hij Lotte eigenlijk nog nooit had gezien. Dit was de eerste rare wending in het Lotte verhaal. Er zouden er nog veel meer volgen.

2.

Digger had twee jaar een relatie met Lotte maar had haar nog nooit gezien. Dat bekende hij in mei of juni van 2000 aan zijn toenmalige vriendin Isabeau die hij op 5 Mei leerde kennen. Sailaint detail: 5 Mei was de verjaardag van Lotte. Waarom was Digger niet bij haar, maar in Wageningen?


De foto van Wageningen. Digger staat er niet op, maar was wel aanwezig. Meer foto's zijn terug te vinden in: Nog meer foto's van wageningen


Dat Isabeau in juli de relatie met Digger verbrak was omdat hij aangaf Lotte weer terug te willen. Isabeau was des duivels en besloot Lotte te ontmaskeren. Want wie was dit geheimzinnig meisje? Er waren inmiddels redenen om aan te nemen dat ze niet bestond.

Een van de eerste Fok!kers die in de speurtocht werd betrokken van Priscella. Zij werkte bij Hennes en Maurits en nam de bewuste H&M-foto mee naar de winkel waar ze werkte en vroeg of dit meisje ooit had geposeerd voor de kledingzaak. Dit kon niet bevestigd, nog ontkend worden. Wel werd bevestigd dat H&M nooit modellen van onder de achttien jaar aanneemt. Ook SunChaser kon Isabeau niet verder helpen. Lotte was en bleef ongrijpbaar.

Onverwachte wending

Op negen juli 2000, tijdens de Megafestatie, nam de Lotte-zaak een onverwachte wending. Fok! had dit evenement aangegrepen om reclame te maken. Een select groepje Fok!kers was met flyers naar Utrecht afgereisd om Fok! bij de jeugd aan de man te brengen. Aanwezig waren onder meer Digger, Isabeau, Blauwe, Merel, Swetsenegger, Tara, Yvonne en Iteejer.

Tara tijdens de Megafestatie met twee andere Fok!kers.


Tussen de middag, als de groep even uit elkaar valt wegens de lunch, spreekt een vrouw van middelbare leeftijd Yvonne en Iteejer aan. Ze ziet er uit als een midveertiger en stelt zich voor als de tante van Lotte. Ze vertelt dat Lotte in het gebouw was, maar dat ze te verlegen was om zich bij de groep te voegen. Lotte had daarom haar tante gevraagd even poolshoogte te gaan nemen. Yvonne en Iteejer zijn te verbaasd om door te vragen en als de tante zegt dat ze Lotte wel naar hun stuurt en wegloopt, ondernemen ze niets. Yvonne zegt later hier spijt van te hebben, omdat dit een unieke kans was het mysterie te ontrafelen. Achteraf had ze de vrouw willen volgen. Maar op het moment dat ze dit bedenkt is de tante al weg en laat zich ook niet meer zien.

Dood spoor

Ook andere speurtochten naar de identiteit van Lotte lopen dood. Zo studeert Lotte in mei af op een middelbare school in Hengelo. Maar navraag bij de drie Middelbare Scholen die Hengelo rijk is, leverde geen studentes op met de namen Lotte, Roos of Tess Lopez. De vader van fokker Puntloos was directeur van een van deze scholen en kon ook niets vinden. Een laatste poging werd gedaan in Delft, waar Rosa Evita aan het Lyceum zou studeren. Navraag bleek ook hier geen resultaat op te leveren. Lotte was niet meer dan een geest, rondwarend in de hoofden van vele Fok!kers. Bestond ze echt, was ze de creatie van een vrouw van middelbare leeftijd? Of was ze een kloon Van Digger, die iedereen en alles voor de gek hield?


3.

Isabeau's rol in het verhaal rond Lotte is interessant genoeg om eens onder de loep te nemen. In 2000 is ze een van Tara's beste vriendinnen als zij in mei al hoort dat Digger Lotte nog nooit heeft ontmoet en dat haar speurtocht naar de identiteit niets oplevert. Waarom licht zij Tara dan niet in, die tot september 2000 zijn hele ziel en zaligheid blootlegt aan Lotte? Op IRC worden de meest gevoelige dingen door Tara verteld.
Tara zegt over deze situatie: "Ik heb haar dit zeker kwalijk genomen. Ze was toch mijn beste vriendin. Dat is ze nog steeds overigens, wan wij hebben het uitgepraat. En ik weet niet of zij doorhad wat ik allemaal vertelde aan Lotte. Maar toch, ik had het er wel moeilijk mee. Dat zij achter de kloon zat, dat geloof ik niet."

Toch is het opmerkelijk te noemen dat alleen zij, Yvonne en Iteejer de tante van Lotte hadden ontmoet. Yvonne en Iteejer zijn ook niet vies van een practical joke. Dus wie sprak hier de waarheid. En had Lotte als kloon nou zoveel schade aangericht?

Ja, dat had ze. Niet eens op Fok!, maar wel in het privé-leven van Tara, die ruim een half jaar lang zijn leven aan Lotte blootlegde. Overigens niet alleen aan haar, want hij chatte ook met Tess, Rosa Evita en zelfs met de moeder van hen: Dicey.

[23:50] * TARAraboemdijee verzwijgt een heleboel voor zijn huisgenoot en ouders
[23:50] <Dicey> jammer is dat jongen, je moet je ook af en toe eens kunnen uiten hoor
[23:51] <TARAraboemdijee> ja, daar heb ik 2 vrienden voor, die vertel ik zowat alles, en hier op de chat, ik kan m'n hart enorm luchten bij Lot en Yvet
[23:51] <Dicey> dat is fijn voor je
[23:51] <Dicey> ik hoop dat je wat hebt aan mijn jongste

4.

Nadat Isabeau in september bekend maakt aan Tara dat ze niet gelooft in het bestaan van Lotte, stopt hij meteen met de diepgaande gesprekken. Af en toe spreekt hij haar nog oppervlakkig, maar van de hechte vriendschap die hij dacht te hebben is niets over. Tara voelt zich in de maling genomen, maar hij vindt dat Digger er erger aan toe is. In Tara's beleving heeft Digger 2 jaar lang een virtuele relatie gehad met een vrouw van in de veertig.

Ludo zorgt voor een relletje

Intussen posten Lotte en haar zusje Rosa Evita rustig door op Fok! Ze vertellen over hun sexleven. Lotte ontmoet een veertigjarige man in het bos en loopt met hem hand in hand, zwijgend van de natuur te genieten. Rosa doet het met haar vriendje in Lotte's bed. Ludo zorgt nog even voor een relletje. In de zomer stuurt Lotte een ansichtkaart uit Duitsland naar Tara voor alle Fokkers. Tara zet deze op het forum waarna Ludo er een parodie op maakt. En als Rosa Lotte een keer Emotiodiertje noemt, gebruikt Ludo dit woord te pas en te onpas, zodat dit al snel een gevleugelde uitdrukking wordt.

Ludo's parodie waar Lotte helemaal van over de rooie ging.

Tegen het eind van 2000 is de hype rond Lotte wat gezakt, en lijkt niemand zich nog druk te maken over wie deze persoon nu eigenlijk was. De meeste topics in R&P van haar hand worden afgedaan als ongeloofwaardig. Er wordt over het algemeen aangenomen dat ze een kloon is en iedereen gelooft het eigenlijk wel.

Totdat de mensen achter Lotte de hype een laatste en allesverwoestende impuls geven.


5.

maandag 23 april 2001 18:10
Van: TESS Lopez
Aan: TARAraboemdijee


Beste Maarten,

Op verzoek van Roos even dit mailtje. Het kostte me even moeite je mailadres
te vinden, maar toch gelukt. We wisten niet aan wie we onderstaan bericht
verder moesten sturen, ik hoop maar dat je het niet al te vervelend vindt....

Met intens verdriet moet ik je mededelen dat ons lieve zusje Lotte in de nacht
van 18 op 19 april ervoor gekozen heeft niet meer te willen leven in een
wereld welke ze niet begrijpt en welke haar niet begrijpt....

Hoewel we het al vaak zagen aankomen kwam haar dood toch totaal onverwacht en
heeft ons meer geschokt dan ik je nu kan zeggen...

Zonder verder in te gaan op details wil ik je bij deze verzoeken verder op het
fokforum geen ruchtbaarheid te willen geven aan bovenstaand feit. Wij achten
dit niet nodig omdat de members haar de laatste tijd niet echt gunstig gezind
waren.

Wel wil ik je vriendelijk doch dringend verzoeken haar naam weg te halen uit
bijvoorbeeld de verjaardagskalender.
Het is te pijnlijk voor degenen in mijn familie die toch regelmatig het
fokforum bezoeken om over 14 dagen wellicht diverse felicitaties te zien te
krijgen voor mijn zusje, ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel....Ook posts
zoals die in het muziekforum onder het kopje: "wat draai jij vandaag" van
DIGGER over Amsterdammers zijn momenteel zeer pijnlijk voor ons om te lezen.
Ik besef dat je hier weinig tegen kunt doen, maar juist van DIGGER hadden we
wel wat meer begrip verwacht, temeer omdat hij op de hoogte was van
bovengenoemd feit en niet het fatsoen had op welke manier dan ook te reageren
op onze kennisgeving aan hem eerder afgelopen week. Hoe diep kun je
zinken.....?

Wat moet ik verder zeggen...?

Ik hoop dat je bovenstaand verzoek wilt en kunt respecteren..

Met vriendelijke groet,

Tess Lopez

6.

Deze wanhopige en laatste poging Lotte voorgoed te begraven roept alleen maar vragen op. Om te beginnen, waarom heeft Tess moeite zijn e-mailadres te vinden? Ze spraken elkaar op IRC. Bovendien heeft Tara al jaren een fok!e-mailadres.

Verder is de brief onpersoonlijk en er spreekt niets van liefde uit voor haar zusje die zelfmoord heeft gepleegd. Tara doet echter wat in de mail staat en haalt de naam weg uit de verjaardagskalender. Toch blijft de zelfmoord niet onopgemerkt. Veel Fok!kers trekken zich dit aan, ze schrikken, er worden topics over geopend, maar die worden al snel verwijderd. De mensen achter Lotte wordt de hand boven het hoofd gehouden. Een laatste poging om te bewijzen dat Lotte bestaat strandt weer, in de Hengelose dagbladen staan geen overlijdensberichten en rouwadvertenties.

De vragen

Daarmee lijkt Lotte voorgoed begraven. En ook Rosa Evita laat zich niet meer zien. Toch blijven er genoeg vragen rond Lotte onopgehelderd. Want waarom wordt elke poging over Lotte te praten door de forumcrew de kop ingedrukt? Waarom zijn oude topics verdwenen? En hoe zit het met de IP-adressen. Waarom werd Tara toen hij onderzocht wat Lotte's IP-adres was per direct uit zijn functie gezet?

Is Lotte, zoals Tara denkt een vrouw van in de veertig die zich voordeed als meisje van 18? En is hij samen met Digger er ingetrapt? Is Lotte een creatie van Digger, die zijn kloon een eigen leven liet leiden, en tijdens de Megafestatie op 9 juli een willekeurige vrouw naar Yvonne stuurde met het tante-van-verhaal? Digger zat altijd tot diep in de nacht te chatten, hij introduceerde Lotte op Fok! en verzon het verkeringverhaal, iets dat Lotte in haar chatsessies ook beweerde. Of was Lotte een kloon van meerdere mensen, iets dat niet ondenkbaar is aangezien de logs van Tara en Lotte elke keer een andere tone-of-voice hebben. En waarom werd er nooit een kloonchack gedaan op user Lotte?

En de belangrijkste vraag is misschien wel, wie was het grootste slachtoffer in deze affaire? Was dat Lotte zelf? Was het Digger, die zich voor de gek liet houden door een oudere vrouw? Of was dat Tara, wiens vertrouwen en naïviteit werd misbruikt door een lollig bedoelde kloon. Ik denk dat we kunnen concluderen dat het het laatste is. Tara, destijds een onzekere jongen, onzeker over vrouwen, liefde en familie. Dat zijn vertrouwen is misbruikt door iemand die niet bestond maakt hem het slachtoffer van deze geschiedenis. Hiermee gingen de mensen achter Lotte geen stap te ver, maar wel twee stappen met zevenmijlslaarzen. En daarom kan ik mij voorstellen dat er mensen zijn die Lotte liever begraven hadden gehouden.


[Disclaimer]
De volgende gebeurtenissen hebben zich in 2000 en 2001 op het Forum afgespeeld. Veel topics zijn naar achteren verplaatst, maar de oldby's weten nog precies wat zich heeft afgespeeld toen. Er is een doofpot, maar niet op Fok!Radio.

[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 27-01-2004 13:51]

pi_16624592
en waar gaat dit weer over, ik heb wat werktijd te killen tenslotte.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_16624598
ik zie dat er alweer een deel 3 is

ik vind het nog steeds zo'n raar verhaal en het blijft me bezig houden

  Admin dinsdag 27 januari 2004 @ 13:49:05 #4
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_16624608
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:47 schreef SunChaser het volgende:
Game on
Haal isa's post even over, daar staat veel in...
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin dinsdag 27 januari 2004 @ 13:49:25 #5
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_16624620
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:47 schreef SunChaser het volgende:
Game on
En de Op dus.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_16624622
Ah, heb weer eens iets gemist.
pi_16624627
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:39 schreef Isabeau het volgende:
hele lap interessante tekst
Na het lezen hiervan, begint mij een heel sterk vermoeden te dagen, misschien dat Isabeau hier ook wel naartoe schreef, maar goed. Aangezien speculeren niet wordt gewaardeerd, zal ik hier wel verder lurken en me wijselijk stil houden.
pi_16624644
na hoeveel tijd kwam het stukje over lotte op de radio
want ik ben nu bij de 25 minuten en ik kan hem niet vooruit zetten???
pi_16624673
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:39 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb nog niet alles gelezen in dit topic, maar zal even wat dingetjes toevoegen/wijzigen.
Ik neem je niks kwalijk hoor, maar dit had van mij dus niet gehoeven, zo'n reactie, want o.a. onze relatie gaat de rest hier geen fuck aan vind ik, dat zou in principe gewoon onder ons en onze omgeving moeten blijven, maar ik kan begrijpen dat als je dus dat soort foute speculaties (of als feiten weergegeven speculaties) leest, jeuk krijg in je vingers om e.e.a. recht te zetten.

Dat is ook waarom deze topic reeks me vanaf het begin al totaal niet aanstaat.

Ik zit echter niet op dit hele gebeuren te wachten en daarom heb ik hier nu ook gelijk het laatste over gezegd.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  dinsdag 27 januari 2004 @ 13:51:38 #10
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_16624685
Elvis leeft

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 13:52:44 #11
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_16624722
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:50 schreef Riann het volgende:
na hoeveel tijd kwam het stukje over lotte op de radio
want ik ben nu bij de 25 minuten en ik kan hem niet vooruit zetten???
wat op de radio is voorgedragen staat hierboven dus...

Vonnepon had er verder niet al te veel over te melden.

verder is het bullshit om zo'n ophef te maken over een fokker die al 3 jaar van het forum verdwenen is.

Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  FOK!fotograaf dinsdag 27 januari 2004 @ 13:53:19 #12
13368 NiGeLaToR
pi_16624733
Nog uit de vorige:
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:45 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Hoi Isabeau, thx voor je bijdrage aan deze heksenjacht.

Als je het niet erg vind heb ik nog een paar vraagjes..
Denk jij dat Lot echt bestond als 18 jarig dametje en die uiteindelijk zelfmoord heeft gepleegd?
Is Digger bijvoorbeeld naar haar begrafenis geweest, iets wat aannemelijk is gezien het korte tijdsbestek van een aantal gebeurtenissen?

Ik ben er niet op uit iemand zwart te maken, maar ben gewoon geintrigeerd geraakt door dit verhaal.. ik ben geinteresseerd in de waarheid.
[..]

*proest* jij weet het dus gewoon, maar wil het niet zeggen omdat je niet wilt zeggen en je denkt serieus dat 'men' het laat zitten omdat jij zegt dat wij het toch nooit te weten komen.
Zojuist gooi je een vat olie op het vuur man
Waarom doe je in godsnaam zo moeilijk? Wat heb je toch te verbergen?


quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:47 schreef Troel het volgende:

[..]

En dit ben ik dus met je eens...

Jeetje, ik woon in Hengelo! "Lotte" heeft in 2000 haar examen gehaald. Als ze een persoon was had ik er wel eens kunnen kennen


Pcies.. maar dan zou je misschien uit de wandelgangen ook wel een zelfdoding hadden kunnen herinneren.. de omgeving waaruit ik kom is practisch net zo groot als die waar jij in woont.. en ik hoorde het ook altijd.
Overigens, hoe heeft ze zichzelf van het leven berooft? Allerlei details ontbreken en niemand weet het.

Even m'n theorie bijwerken:
Ik denk niet dat DIGGER Lotte is, omdat ik Isabeau geloof.
Ik denk dat DIGGER zo geirriteerd is omdat hij weet wie Lotte wel was.. een man, huisvrouw of wat dan ook.. maar niet wie hij dacht dat ze zou zijn.. of hoopte. Een relatie op afstand (10 kilometer) en dan met iemand die later heel iemand anders blijkt te zijn is pijnlijk - ook na 3 jaar.

En hier de post van Isabeau:

quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:39 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb nog niet alles gelezen in dit topic, maar zal even wat dingetjes toevoegen/wijzigen.
[..]

Het is word ik, lieverd
[..]

Digger bekende vóórdat we een relatie hadden dat hij Lotte nog nooit had ontmoet. Ik denk omdat hij iets met mij wilde en wist dat ik daar helemaal niet open voor stond omdat hij een relatie met die leuke meid op Fok had. (Ja, ook ik vond Lotte leuk.) Door mij te vertellen dat ze een schijn-relatie hadden wist hij dat voor mij de situatie totaal anders zou zijn. Dat was ook zo en we kregen al snel een relatie. Ik was stapelverliefd op hem en nam Lotte voor lief. Iedereen doet wel eens iets mafs.
[..]

Oh jee. Ik verbrak de relatie omdat ik zo achterlijk was geweest Digger te vertrouwen met een lieve vriendin van hem. Zij kwam naar Nederland en ook haar vond (vind ) ik een leuke meid. Maar als je twee mensen bijna geheel ontkleed naast elkaar ziet slapen terwijl ze jou ziek achterlaten in het bed van een andere man...tsja. Ik was zo vals om op een ochtend Digger's chatlogs snel door te lezen. Dit was nadat ik gevraagd had of hij verliefd was op haar. De heftige ontkenning die volgde gaf mij een gevoel van schaamte dat ik aan hem had getwijfeld. Het bleek helaas wel zo te zijn.

De relatie binnen 5 minuten beëindigd, vooral als je zinnen leest die aangeven dat zij het onderwerp van zijn gedachten was tijdens een vrijpartij tussen mij en Digger onder de douche. Auw. Leuk detail was dat zij geen weet had van de fictieve waarde van Lotte, zij dacht dat dat echt zijn ex was. Toen zij dan ook ergens op de chat vroeg van wie Digger het meest hield (hij had aangegeven ook van mij te houden) was zijn verbijsterende antwoord: Lotte. Op dat moment besloot ik dat Digger me niet alleen ontrouw was geweest, maar ook niet goed bij zijn hoofd.
[..]

Zo select was het groepje van meer dan 50 man niet
En op dat moment had ik nog gewoon een relatie met Digger.
De avond daarvoor was ik ziek op bed gaan liggen en tijdens de megafrustratie was ik ook niet helemaal lekker. Digger vermaakte zich opperbest met zijn overgevlogen vriendin, waar ik het overigens prima mee kon vinden. Hij ging tenminste niet vreemd met een trut, maar met een leuke meid
[..]

Uitgesloten. Mensen hebben haar aan de telefoon gehad en Digger klinkt domweg te mannelijk om een vrouwenstem na te bootsen
Daarbij heb ik sms'jes van haar gezien terwijl Digger en ik naast elkaar zaten. Wie stuurde hem dan die sms'jes? En ik heb Digger met haar zien chatten terwijl ik naast hem zat. Lotte maakte dagelijks deel uit van onze relatie. Tot mijn megafrustratie.
[..]

Ik had het Digger beloofd. Tara was dan wel mijn beste vriend, maar Digger was mijn partner. Op dat moment had ik nog geen enkele reden om kwaad te zijn op Digger. Toen de relatie eenmaal door mij was verbroken was ik wèl kwaad. Vooral kwaad op mezelf dat ik zo stom was geweest. En nu kon ik het Tara wèl vertellen.

Ik had het echter nooit aan iemand moeten vertellen. Ik verbrak mijn belofte met Digger en zette hem eigenlijk voor lul. Nou had hij mij genoeg voor lul gezet, maar wraak is wel een beetje kinderachtig.
[..]

Ik heb de tante van Lotte nooit ontmoet. Yvonne en Iteejer wisten niets van de "nep-relatie" tussen Digger en Lotte toen ze vertelden de tante van Lotte te hebben ontmoet. Er was trouwens ook nog iets met een grijs muisje....een ander meisje waamee de tante van Lotte was gesignaleerd later in de hal.
[..]

Zover ik weet wist Digger op dat moment nog steeds van niets.
[..]

Die doofpot was er omdat je nooit kon uitsluiten dat Lotte niet echt een meisje van 18 was dat zelfmoord had gepleegd.

Verder mis ik hier het verhaal van Destiny's Child

En dat ik de pest had gekregen aan Lotte was haar eigen schuld. Zonder mij ooit ontmoet te hebben vond ze mij direct verschrikkelijk. Ik was een "dik nijlpaard" en er werden sms'jes naar Digger verstuurd met zinnetjes die aangaven dat ik haar een "vuile hoer die van haar vriendje moest afblijven" vond. Op dat moment zat ik bij Digger, wist haar telefoonnummer niet en had al zeker geen sms'jes verstuurd. Zo'n lief, onschuldig meisje vond ik haar dus ook niet meer.

Dit zal nooit opgehelderd worden en is ook niet interessant meer om op te helderen. Ben ik nieuwsgierig? Ja, ik ben best nieuwsgierig, maar besef ook dat de waarheid nooit zal komen bovendrijven.


[Dit bericht is gewijzigd door NiGeLaToR op 27-01-2004 13:55]

  Redactie Frontpage dinsdag 27 januari 2004 @ 13:53:30 #13
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_16624740
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:39 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb nog niet alles gelezen in dit topic, maar zal even wat dingetjes toevoegen/wijzigen.
[..]

Het is word ik, lieverd
[..]

Digger bekende vóórdat we een relatie hadden dat hij Lotte nog nooit had ontmoet. Ik denk omdat hij iets met mij wilde en wist dat ik daar helemaal niet open voor stond omdat hij een relatie met die leuke meid op Fok had. (Ja, ook ik vond Lotte leuk.) Door mij te vertellen dat ze een schijn-relatie hadden wist hij dat voor mij de situatie totaal anders zou zijn. Dat was ook zo en we kregen al snel een relatie. Ik was stapelverliefd op hem en nam Lotte voor lief. Iedereen doet wel eens iets mafs.
[..]

Oh jee. Ik verbrak de relatie omdat ik zo achterlijk was geweest Digger te vertrouwen met een lieve vriendin van hem. Zij kwam naar Nederland en ook haar vond (vind ) ik een leuke meid. Maar als je twee mensen bijna geheel ontkleed naast elkaar ziet slapen terwijl ze jou ziek achterlaten in het bed van een andere man...tsja. Ik was zo vals om op een ochtend Digger's chatlogs snel door te lezen. Dit was nadat ik gevraagd had of hij verliefd was op haar. De heftige ontkenning die volgde gaf mij een gevoel van schaamte dat ik aan hem had getwijfeld. Het bleek helaas wel zo te zijn.

De relatie binnen 5 minuten beëindigd, vooral als je zinnen leest die aangeven dat zij het onderwerp van zijn gedachten was tijdens een vrijpartij tussen mij en Digger onder de douche. Auw. Leuk detail was dat zij geen weet had van de fictieve waarde van Lotte, zij dacht dat dat echt zijn ex was. Toen zij dan ook ergens op de chat vroeg van wie Digger het meest hield (hij had aangegeven ook van mij te houden) was zijn verbijsterende antwoord: Lotte. Op dat moment besloot ik dat Digger me niet alleen ontrouw was geweest, maar ook niet goed bij zijn hoofd.
[..]

Zo select was het groepje van meer dan 50 man niet
En op dat moment had ik nog gewoon een relatie met Digger.
De avond daarvoor was ik ziek op bed gaan liggen en tijdens de megafrustratie was ik ook niet helemaal lekker. Digger vermaakte zich opperbest met zijn overgevlogen vriendin, waar ik het overigens prima mee kon vinden. Hij ging tenminste niet vreemd met een trut, maar met een leuke meid
[..]

Uitgesloten. Mensen hebben haar aan de telefoon gehad en Digger klinkt domweg te mannelijk om een vrouwenstem na te bootsen
Daarbij heb ik sms'jes van haar gezien terwijl Digger en ik naast elkaar zaten. Wie stuurde hem dan die sms'jes? En ik heb Digger met haar zien chatten terwijl ik naast hem zat. Lotte maakte dagelijks deel uit van onze relatie. Tot mijn megafrustratie.
[..]

Ik had het Digger beloofd. Tara was dan wel mijn beste vriend, maar Digger was mijn partner. Op dat moment had ik nog geen enkele reden om kwaad te zijn op Digger. Toen de relatie eenmaal door mij was verbroken was ik wèl kwaad. Vooral kwaad op mezelf dat ik zo stom was geweest. En nu kon ik het Tara wèl vertellen.

Ik had het echter nooit aan iemand moeten vertellen. Ik verbrak mijn belofte met Digger en zette hem eigenlijk voor lul. Nou had hij mij genoeg voor lul gezet, maar wraak is wel een beetje kinderachtig.
[..]

Ik heb de tante van Lotte nooit ontmoet. Yvonne en Iteejer wisten niets van de "nep-relatie" tussen Digger en Lotte toen ze vertelden de tante van Lotte te hebben ontmoet. Er was trouwens ook nog iets met een grijs muisje....een ander meisje waamee de tante van Lotte was gesignaleerd later in de hal.
[..]

Zover ik weet wist Digger op dat moment nog steeds van niets.
[..]

Die doofpot was er omdat je nooit kon uitsluiten dat Lotte niet echt een meisje van 18 was dat zelfmoord had gepleegd.

Verder mis ik hier het verhaal van Destiny's Child

En dat ik de pest had gekregen aan Lotte was haar eigen schuld. Zonder mij ooit ontmoet te hebben vond ze mij direct verschrikkelijk. Ik was een "dik nijlpaard" en er werden sms'jes naar Digger verstuurd met zinnetjes die aangaven dat ik haar een "vuile hoer die van haar vriendje moest afblijven" vond. Op dat moment zat ik bij Digger, wist haar telefoonnummer niet en had al zeker geen sms'jes verstuurd. Zo'n lief, onschuldig meisje vond ik haar dus ook niet meer.

Dit zal nooit opgehelderd worden en is ook niet interessant meer om op te helderen. Ben ik nieuwsgierig? Ja, ik ben best nieuwsgierig, maar besef ook dat de waarheid nooit zal komen bovendrijven.


Kijk, dat is tenminste verhelderend.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 13:53:52 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_16624757
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:51 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Ik neem je niks kwalijk hoor, maar dit had van mij dus niet gehoeven, zo'n reactie, want o.a. onze relatie gaat de rest hier geen fuck aan vind ik, dat zou in principe gewoon onder ons en onze omgeving moeten blijven, maar ik kan begrijpen dat als je dus dat soort foute speculaties (of als feiten weergegeven speculaties) leest, jeuk krijg in je vingers om e.e.a. recht te zetten.

Dat is ook waarom deze topic reeks me vanaf het begin al totaal niet aanstaat.

Ik zit echter niet op dit hele gebeuren te wachten en daarom heb ik hier nu ook gelijk het laatste over gezegd.


Zoals je kan lezen is Isabeau ook nieuwsgierig en ik zou hetzelfde doen.
Ook zij is destijds genaaid dus ik zou dan iig de feiten correct weer willen geven, vooral als jij je hult in zwijgen zonder dingen recht te zetten.

[Dit bericht is gewijzigd door Brighteyes op 27-01-2004 13:56]

***
pi_16624769
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:52 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

wat op de radio is voorgedragen staat hierboven dus...

Vonnepon had er verder niet al te veel over te melden.

verder is het bullshit om zo'n ophef te maken over een fokker die al 3 jaar van het forum verdwenen is.


Ja maar ik wil het dus horen anders vraag ik het niet
En ik vind het geen bullshit
ik hoorde het verhaal over lotte na een meet en was er erg in geintereseert en nu nog steeds
  Redactie Frontpage dinsdag 27 januari 2004 @ 13:55:40 #16
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_16624811
Door een foute copy/paste actie staat de OP niet meer in deel 2
pi_16624841
quote:
Overigens, hoe heeft ze zichzelf van het leven berooft? Allerlei details ontbreken en niemand weet het.
Dat schijnt ze niet meer gepost te hebben!
  dinsdag 27 januari 2004 @ 13:56:48 #18
72820 3st
immer besser
pi_16624847
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:51 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Ik neem je niks kwalijk hoor, maar dit had van mij dus niet gehoeven, zo'n reactie, want o.a. onze relatie gaat de rest hier geen fuck aan vind ik, dat zou in principe gewoon onder ons en onze omgeving moeten blijven, maar ik kan begrijpen dat als je dus dat soort foute speculaties (of als feiten weergegeven speculaties) leest, jeuk krijg in je vingers om e.e.a. recht te zetten.

Dat is ook waarom deze topic reeks me vanaf het begin al totaal niet aanstaat.

Ik zit echter niet op dit hele gebeuren te wachten en daarom heb ik hier nu ook gelijk het laatste over gezegd.


ja jij bent gewoon bang dat de waarheid naar bovenkomt en dat jij door het slijkt wordt gehaald (misschien terecht?)
A dirty mind is a joy forever
pi_16624861
quote:
Hoi Isabeau, thx voor je bijdrage aan deze heksenjacht.

Als je het niet erg vind heb ik nog een paar vraagjes..
Denk jij dat Lot echt bestond als 18 jarig dametje en die uiteindelijk zelfmoord heeft gepleegd?
Is Digger bijvoorbeeld naar haar begrafenis geweest, iets wat aannemelijk is gezien het korte tijdsbestek van een aantal gebeurtenissen?

Ik ben er niet op uit iemand zwart te maken, maar ben gewoon geintrigeerd geraakt door dit verhaal.. ik ben geinteresseerd in de waarheid.


Ik ben ook best geïnteresseerd door de waarheid. Maar ik heb ook medelijden met de persoon die Lotte echt was. Ze had zich zo enorm in een web van leugens gewikkeld dat er nooit uit te komen was. Als je foto's van jezelf als aantrekkelijke blondine stuurt naar je chatvriend; hoe kan je dan ooit nog vertellen dat je eigenlijk een grijs muisje bent. En al die verhalen van Lotte...*zucht* de ene ellende volgde vlot op de andere ellende. Je hoopt op zo'n moment maar dat alles is verzonnen, want zoveel ellende gun je niemand in het echt.

Lotte is denk ik niet dood. Doordat Lotte altijd iets had maakten een andere fokker en ik daar wel eens grapjes over. Op een keer zei één van ons (ik weet niet eens meer wie) "Het hoogtepunt wordt dat ze zelfmoord pleegt". En dat gebeurde dus.

Nee, Digger is niet naar de begrafenis geweest. Hij wist pas veel later dat ze dood zou zijn. Ik weet niet of hij contact heeft gehad met haar zusjes na die datum, maar ik weet wel dat Digger een onschuldig slachtoffer in dit hele gebeuren was.

Hij was, net als veel anderen, verliefd geworden op een meisje op Internet. Daar is niets mis mee. Hij heeft haar zijn hart gegeven, hij heeft al zijn geduld aan haar gegeven. Ze had bindingsangst en ze hebben regelmatig afgesproken, maar ze kwam nooit opdagen. Dus ook Digger zie ik als slachtoffer van haar leugens.

Wie Lotte was? Ik denk een vrouw/meisje dat ontevreden over zichzelf een nieuwe werkelijkheid bij elkaar chatte en zo een hoofdrol speelde in haar zelfbedachte verhaal waarin ze mooi en populair was. Ze heeft er nooit bij stilgestaan dat ze veel mensen pijn zou doen en ze heeft nooit gedacht dat ze verliefd zou worden op een jongen uit Enschede die ze door haar leugens nooit kon ontmoeten.

Dat ze zo'n kreng tegen mij was wijt ik dan maar aan jaloezie.

[Dit bericht is gewijzigd door Isabeau op 27-01-2004 13:59]

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_16624869
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:53 schreef NiGeLaToR het volgende:

Even m'n theorie bijwerken:
Ik denk niet dat DIGGER Lotte is, omdat ik Isabeau geloof.
Ik denk dat DIGGER zo geirriteerd is omdat hij weet wie Lotte wel was.. een man, huisvrouw of wat dan ook.. maar niet wie hij dacht dat ze zou zijn.. of hoopte. Een relatie op afstand (10 kilometer) en dan met iemand die later heel iemand anders blijkt te zijn is pijnlijk - ook na 3 jaar.


als we toch even de feiten tot nu toe proberen samen te vatten doormiddel van speculatie, zei het met beperkte fantasie. Dan is bovenstaand zeer aannemelijk. Maar goed het kan natuurlijk nog steeds een kloongrap zijn van iemand die wel degelijk vrouw was.

En Isabeau, toppertje hoor. Bedankt voor je bijdrage.

Ben ook maar een mens... toch?
pi_16624887
Interessant sensatie topic maar wat was er dan met destiny's child?
  Redactie Frontpage dinsdag 27 januari 2004 @ 13:58:35 #22
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_16624896
Maar Isa, vind je het niet intrigerend dat Lotte nog steeds zo'n heet hangijzer is bij sommige users en crewleden?
  dinsdag 27 januari 2004 @ 13:59:17 #23
66575 DubbelFrisss
identiteitscrisis...
pi_16624921
[specu] Als Lotte geen kloon van Digger was, zal het die tante wel zijn geweest. Digger schaamt zich daarvoor en wil liever niet dat dit duidelijk wordt. [/specu]

Oh ja, een vraagje. Isabeau haalde iets aan van een grijs muisje bij die tante, kan iemand daar iets meer over vertellen?

  FOK!fotograaf dinsdag 27 januari 2004 @ 13:59:19 #24
13368 NiGeLaToR
pi_16624924
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:51 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Ik neem je niks kwalijk hoor, maar dit had van mij dus niet gehoeven, zo'n reactie, want o.a. onze relatie gaat de rest hier geen fuck aan vind ik, dat zou in principe gewoon onder ons en onze omgeving moeten blijven, maar ik kan begrijpen dat als je dus dat soort foute speculaties (of als feiten weergegeven speculaties) leest, jeuk krijg in je vingers om e.e.a. recht te zetten.


Het zijn niet voor niets speculaties. Als je zoveel jeuk in je vingers hebt om het recht te zetten, waarom doe je dit niet?
quote:
Dat is ook waarom deze topic reeks me vanaf het begin al totaal niet aanstaat.

Ik zit echter niet op dit hele gebeuren te wachten en daarom heb ik hier nu ook gelijk het laatste over gezegd.


Omdat men de waarheid zoekt en hierover speculeert? Veel meer kunnen we niet, omdat bijvoorbeeld jij alleen maar vagere dingen gaat zeggen. Maarja, je hebt goed recht om er nix over mee te willen delen, veroordeel ons dan alleen niet dat we alleen maar nieuwschieriger worden en de boel volspeculeren op zoek naar de waarheid.
pi_16624932
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:55 schreef SunChaser het volgende:
Door een foute copy/paste actie staat de OP niet meer in deel 2
Sunchaser, jij hebt een perskaart, wat je dan zou kunnen doen, is die foto uit de OP opsturen naar de H&M, of uitzoeken wel modellenbureau ze daar in die tijd gebruikten en dan informeren wat de naam van dat model is. Dat zou al zoveel verhelderen. Ik geef toe, het is niet makkelijk, maar niet onmogelijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')