De eerste 7 zijn ondertussen te koop. Voor wie het interesseert.quote:Op donderdag 30 september 2004 13:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Moskwood Media zou 14 Bergman-films in Nederland gaan uitbrengen.
Het gaat over:
Det Sjunde Inseglet (The Seventh Seal)
Smultronstället (Wild Strawberries)
Sommarnattens leende (Smiles of a Summer Night)
Såsom i en spegel (Through A Glass Darkly)
Nattvardsgästerna (Winter Light)
Tystnaden (The Silence)
Jungfrukällan (The Virgin Spring)
Aus dem Leben der Marionetten (From the Life of the Marionettes)
Höstsonaten (Autumn Sonata)
Scener ur ett äktenskap (Scenes from a Marriage)
Törst (Three Strange Loves)
Riten (The Rite)
Viskningar och rop (Cries and Whispers)
Ansiktet (The Magician)
![]()
Weet je iets van extra's en beeldkwaliteit bij die uitgaves?quote:Op dinsdag 2 november 2004 18:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
De eerste 7 zijn ondertussen te koop. Voor wie het interesseert.
Geen of nauwelijks extra's. Beeldkwaliteit is wel goed.quote:Op dinsdag 2 november 2004 18:11 schreef Sai het volgende:
[..]
Weet je iets van extra's en beeldkwaliteit bij die uitgaves?
Vind dit niet zo nodig, vind naast Criterion die Tartan uitgaves ook nog steeds prima....quote:Op dinsdag 2 november 2004 18:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Geen of nauwelijks extra's. Beeldkwaliteit is wel goed.
Enigzins kansloze zin....quote:De korte versie is in elk geval niet Bergman's sterkste film, maar nog altijd dichter bij een meesterwerk dan veel andere regisseurs kunnen zeggen dat ze ooit geweest zijn.
En wat houdt je tegen? Wat is je kritiek? Dit is gewoon m'n mening. Ik vond dit gewoon een fantastische film, maar het probleem bij Bergman is, dat hij zoveel meesterwerken gemaakt heeft en dat deze film in het licht daarvan iets tegenviel.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 15:23 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Enigzins kansloze zin....
Nu kan ik net zo goed een Topic maken over Spielberg, Scott, Jackson enz en dat er ook bij zetten
Deze heb ik dus vorige week besteldquote:Op vrijdag 3 september 2004 12:49 schreef Eluc het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 4 januari 2005 18:39 schreef Eluc het volgende:
[..]
Deze heb ik dus vorige week besteld. Ga je over F&A ook nog een review schrijven, Gorro?
Prachtig initiatief dit!quote:Op zondag 6 maart 2005 22:39 schreef Gorro het volgende:
Vanaf 1 april tot eind mei draait er in Rotterdam, Amsterdam, Den Haag, Utrecht en Eindhoven een Ingmar Bergman retrospectief met de volgende 21 films:
Persona
Scenes from a Marriage
The Seventh Seal
Autumn Sonata
Cries and Whispers
Trollflojten
Fanny och Alexander
Ansikte mot Ansikte (Face to Face)
Hour of the Wolf (Vargtimmen)
Wild Strawberries
Tystnaden
Through a Glass Darkly
Efter Repetitionen
The Virgin Spring
Sommaren med Monika
Kris (Crisis)
The Serpent's Egg
Winter Light
Smiles of a Summer Night
Ansiktet (The Face)
En Lektion i Karlek
Deze film is geniaal (met name de fotografie).quote:Op zaterdag 24 januari 2004 23:27 schreef Gorro het volgende:
* Det Sjunde Inseglet (The Seventh Seal) (1957)
[afbeelding]
Speelduur 96 minuten
Cannes Film Festival 1957
Winnaar Jury Special Price
Die ga ik vanavond zien in het Filmmuseum. Seventh Seal heb ik helaas gemist, maar binnenkort heb ik een kans om Persona te zien.quote:Op zondag 6 maart 2005 22:39 schreef Gorro het volgende:
Vanaf 1 april tot eind mei draait er in Rotterdam, Amsterdam, Den Haag, Utrecht en Eindhoven een Ingmar Bergman retrospectief met de volgende 21 films:
Wild Strawberries
Heb ik niet gezien, dus kan ik niet over oordelen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:38 schreef SuperSiem het volgende:Såsom i en spegel (1961) Through a Glas Darkly Tystnaden (1963) The Silence
Persona is misschien niet helemaal geschikt, omdat zowat de hele film over twee (eigenlijk éénquote:Persona (1966) Fanny och Alexander (1982)
Mijn docente raadde Smultronstället (1957) ook nog aan, onder andere aangezien de titel (Wilde aardbeien) al op iets typisch Zweeds duidde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |