abonnement Unibet Coolblue
pi_16082993
Vandaag bij Zembla : als elke seconde telt
quote:
Zembla over hulpdiensten

Donderdag 8 januari om 21.10 uur op Nederland 3


'ALS ELKE SECONDE TELT'

Klik hier voor nieuws uit Zembla: hulpdiensten op veel plaatsen onbereikbaar


De noodhulpdiensten in Nederland gaan dit jaar over van een oud analoog netwerk naar het digitale radiocommunicatiesysteem C2000. De eerste regio waar dit systeem nu werkt is Zuid-Limburg. Zembla filmde de eerste ervaringen van agenten en ambulance. De dienders proberen tevergeefs in contact te komen met collega's van de meldkamer. Voor de ambulancedienst werkt C2000 zo slecht dat het noodzakelijk blijkt om terug te gaan op het verouderde analoge netwerk. Op diverse locaties, vooral in grote gebouwen, is er geen bereik met de gloednieuwe portofoons en mobilofoons. Agenten zeggen zich zelfs onveilig te voelen omdat ze in crisissituaties alleen kunnen komen te staan.

De ontvangstproblemen met C2000 zijn echter groter. Het ministerie van Binnenlandse Zaken stelde ruim een jaar geleden een conceptlijst op. Hierop staan ruim 250 locaties zoals diverse tunnels, parkeergarages, ziekenhuizen en grote winkelcentra. Op dit soort plekken moeten extra voorzieningen worden getroffen om C2000 te kunnen blijven ontvangen. Het ministerie van Binnenlandse Zaken wil dat de eigenaren van deze objecten zelf geld uittrekken voor de benodigde apparatuur. Particuliere eigenaren zijn hierover veelal nog niet op de hoogte gesteld. Per 1 januari 2005 moet C2000 landelijke dekking hebben. Hoeveel geld er totaal gemoeid is met het plaatsen van extra apparatuur is nog onduidelijk.

Alle politie- brandweer- en ambulancediensten in Nederland volgen de ontwikkelingen in Zuid-Limburg met argusogen. Het Ministerie van Binnenlandse Zaken erkent dat C2000 met ''kinderziektes'' kampt, maar een weg terug is er niet meer. Er is geen alternatief voor C2000 en de oude analoge netwerken zijn nagenoeg opgebruikt. Woordvoerder G. van de Kamp van de politievakorganisatie ACP noemt de bevindingen van Zembla verbijsterend. Hij ziet de veiligheid van hulpdiensten en burgers in het geding komen. ,,Het systeem had al lang in de lucht moeten zijn. De testfase is voorbij. Maar als ik nu hoor dat agenten voor de camera zeggen dat ze zich onveilig voelen, dan is dat heel ernstig, ook voor de veiligheid van burgers.''


Research: Marcel van Silfhout
Samenstelling en regie: Dirk Bayens.


Het komt er dus op neer dat de kosten van het project meer dan verdubbeld zijn, dat het systeem fouten en haperingen kent die nooit hadden mogen voorkomen en dat de politiek hier weer eens mee weg komt.

Vinden jullie dat het systeem is mislukt of dat het an sich wel goed is maar dat er nog veel verbeterd moet worden ?
En mag dat consequenties hebben voor de verantwoordelijken ?

Untill I awake - / - Elu Elensar
  donderdag 8 januari 2004 @ 21:56:33 #2
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_16083025
Die C2000 is ontworpen in tijden van economische voorspoed en heeft ook veel teveel fratsen, dat scheelt niet.
Ga doorrrrrr!
pi_16083044
Geen Fratsen. C2000
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_16083081
Het ECN te Petten ligt ook in een wit gat.

Maar goed, het gaat pas in werking als alles gedekt is, dus een beetje paniekerij.

pi_16083110
Eigenlijk kan het niet meer mislukken, ze zijn al te ver gevorderd in het project. Wat er ook al gezegd werd in het programma, het 'point of no return' is al lang gepasseerd. Het gaat nu alleen nog veel geld kosten om alle problemen te verhelpen en dat gaat denk ik nog veel kosten als ik het zo zie.

Ook zeer slecht dat de software die geschreven veel fouten bevat, volgens een programmeur uit Rusland dan he....

There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_16083112
Faliekant mislukt.

En zeker moet het consequenties hebben voor de verantwoordelijken. Er wordt al sinds het begin van de ontwikkeling van het systeem door deskundigen getwijfeld aan de geschiktheid van de gekozen infrastructuur voor diensten die 100% bereikbaarheid moeten hebben.

En dat die medewerker van het ministerie van Binnenlandse Zaken met droge ogen durft te beweren dat het heel normaal is dat de eigenaar van een gebouw maar moet opdraaien voor het oplappen van het bereik van het C2000 systeem. Echt absurd.

pi_16083196
ruikt naar bouwfraude
Religion : Mankind's Worst Invention!
pi_16083242
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 21:58 schreef Jalu het volgende:
Faliekant mislukt.

En zeker moet het consequenties hebben voor de verantwoordelijken. Er wordt al sinds het begin van de ontwikkeling van het systeem door deskundigen getwijfeld aan de geschiktheid van de gekozen infrastructuur voor diensten die 100% bereikbaarheid moeten hebben.

En dat die medewerker van het ministerie van Binnenlandse Zaken met droge ogen durft te beweren dat het heel normaal is dat de eigenaar van een gebouw maar moet opdraaien voor het oplappen van het bereik van het C2000 systeem. Echt absurd.


Was dat een medewerker van Binnenlandse Zakane die dat eiste, dat eigenaren van gebouwen zorg moesten dragen voor het bereik?? Ik dacht dat dat een gast van het ITO was

En ik zou zeker niet zeggen faliekant mislukt, de ontwikkeling verdient geen schoonheidsprijs, maar Limburg is de eerste regio waar het in wordt getest, en natuurlijk gaat dat niet goed de eerste keer...

There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_16083300
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 21:58 schreef mcintosh het volgende:
Eigenlijk kan het niet meer mislukken, ze zijn al te ver gevorderd in het project. Wat er ook al gezegd werd in het programma, het 'point of no return' is al lang gepasseerd. Het gaat nu alleen nog veel geld kosten om alle problemen te verhelpen en dat gaat denk ik nog veel kosten als ik het zo zie.

Ook zeer slecht dat de software die geschreven veel fouten bevat, volgens een programmeur uit Rusland dan he....


Maar de problemen die ze nu nog moeten repareren zijn problemen die nooit hadden mogen ontstaan. Problemen die ze nu voor zoveel geld moeten repareren dat je er waarschijnlijk weer een nieuw systeem voor kan maken.
Een voorbeeld ==> het duurt nog 1 tot 2 jaar voordat alle meldkamers vrij zijn van de fouten van de huidige software. Alle semafoons en portofoons zijn inmiddels al vervangen ( en dat moet waarschijnlijk nog een keer gebeuren ).
De samenwerking werkt niet.
Het hele systeem werkt vaak niet.

Wat mag dat nog kosten ? Wordt het gewoon weer een Betuwelijn ?

Untill I awake - / - Elu Elensar
pi_16083362
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 22:02 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Was dat een medewerker van Binnenlandse Zakane die dat eiste, dat eigenaren van gebouwen zorg moesten dragen voor het bereik?? Ik dacht dat dat een gast van het ITO was

En ik zou zeker niet zeggen faliekant mislukt, de ontwikkeling verdient geen schoonheidsprijs, maar Limburg is de eerste regio waar het in wordt getest, en natuurlijk gaat dat niet goed de eerste keer...


Niet zomaar een medewerker, dat was de hoogste ambtenaar van het ministerie van binnenlandse zaken, de directeur-generaal in persoon zelf.
Van mij mag ie direct een andere baan zoeken, het liefst op de Fillipijnen ofzo. Die vent was gewoon beeldmateriaal van nog geen 5 seconden oud aan het wegliegen.

En niet mislukt ?
Hier in het hoofdbureau van de politie in Heerlen heeft men geen ontvangst....
Ambulances zijn onvindbaar....
Diverse malen moet men of het oude systeem gebruiken ( zoals in Rotterdam, waar men nieuwe oude apparatuur heeft aangeschaft ) of de mobiele telefoon gebruiken.
Dat kan je toch niet echt geslaagd noemen dacht ik.
En ook niet een beetje geslaagd.

[Dit bericht is gewijzigd door Strijder op 08-01-2004 22:12]

Untill I awake - / - Elu Elensar
pi_16083428
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 22:02 schreef mcintosh het volgende:

[..]

En ik zou zeker niet zeggen faliekant mislukt, de ontwikkeling verdient geen schoonheidsprijs, maar Limburg is de eerste regio waar het in wordt getest, en natuurlijk gaat dat niet goed de eerste keer...


Misschien. Vergeet echter niet dat het niet de eerste proef is, die was al in 2001 in Amsterdam. En de naam C2000 komt voort uit het feit dat het systeem al in 2000 operationeel had moeten zijn...
pi_16083488
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 22:07 schreef Jalu het volgende:

[..]

Misschien. Vergeet echter niet dat het niet de eerste proef is, die was al in 2001 in Amsterdam. En de naam C2000 komt voort uit het feit dat het systeem al in 2000 operationeel had moeten zijn...


Het wordt 5 jaar te laat opgeleverd ( als dat al lukt ) voor een bedrag dat 2 keer zo hoog is, en dan nog zitten er fouten in die niet voor mogen komen.
Was nu 1 van bovenstaande zaken goed, dan had je er misschien nog vrede mee kunnen hebben denk ik, maar dit slaat toch echt alles.
Untill I awake - / - Elu Elensar
pi_16083541
Om eerlijk te zijn kan men veel praten over een "point-of-no-return", maar ik ben bang dat het systeem alsnog afgeschoten zal moeten worden...
pi_16083717
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 22:10 schreef Jalu het volgende:
Om eerlijk te zijn kan men veel praten over een "point-of-no-return", maar ik ben bang dat het systeem alsnog afgeschoten zal moeten worden...
Eigenlijk erg dat je voor een bedrag van tegen de 1.000.000.000 Euro hebt besteed aan iets dat het gewoon slecht doet ( als het het al doet ), en dat misschien dus moet afwijzen omdat het dus niet werkt.
Untill I awake - / - Elu Elensar
pi_16083847
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 22:16 schreef Strijder het volgende:

[..]

Eigenlijk erg dat je voor een bedrag van tegen de 1.000.000.000 Euro hebt besteed aan iets dat het gewoon slecht doet ( als het het al doet ), en dat misschien dus moet afwijzen omdat het dus niet werkt.


Zei daar iemand Betuwelijn?

Maar inderdaad, triest dat er zo met ons belastinggeld wordt omgegaan...

pi_16084195
quote:
En dat die medewerker van het ministerie van Binnenlandse Zaken met droge ogen en durft te beweren dat het heel normaal is dat de eigenaar van een gebouw maar moet opdraaien voor het oplappen van het bereik van het C2000 systeem. Echt absurd.
Ik wist idd niet wat ik hoorde, de omgekeerde wereld.

Wat wordt de volgende stap; Sorry meneer, mag ik uw creditcard nummer aub even? Anders kunnen we namelijk niet beginnen met blussen.....

Live it!
pi_16084277
Ik heb op TV (2Vandaag) gehoord dat alle regionale hulpdiensten straks zelf op mogen draaien voor de kosten die er gemaakt moeten worden om C2000 goed aan de praat te krijgen... Dus dat er naast de idioot hoge ontwikkelingskosten ook nog eens een flinke aanslag gepleegd gaat worden op de budgetten van ambulances e.d. Leuk!

Ik kan er helaas geen schriftelijke bron van vinden Iemand anders misschien wel?

mensen vinden mij raar
pi_16084437
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 22:27 schreef BlueEyed het volgende:

[..]

Ik wist idd niet wat ik hoorde, de omgekeerde wereld.

Wat wordt de volgende stap; Sorry meneer, mag ik uw creditcard nummer aub even? Anders kunnen we namelijk niet beginnen met blussen.....


Kijk, dat je sommige dingen probeert goed te praten, dat doet iedereen wel eens denk ik.
Maar wat deze vent presteerde : "Het kan zijn dat het niet aan alle wensen voldoet, maar iedereen is er verder tevreden over.".

En net daarvoor zegt een motoragent dat hij zich niet veilig voelt met het systeem ( en dan gaat het over Zuid-Limburg, waar het systeem al een jaar aan het proefdraaien is ).

Untill I awake - / - Elu Elensar
pi_16084655
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 22:29 schreef El_Dorko_Grande het volgende:
Ik heb op TV (2Vandaag) gehoord dat alle regionale hulpdiensten straks zelf op mogen draaien voor de kosten die er gemaakt moeten worden om C2000 goed aan de praat te krijgen... Dus dat er naast de idioot hoge ontwikkelingskosten ook nog eens een flinke aanslag gepleegd gaat worden op de budgetten van ambulances e.d. Leuk!

Ik kan er helaas geen schriftelijke bron van vinden Iemand anders misschien wel?


Misschien dat dit iets is :
quote:
C2000 heeft onvoldoende dekking
Het nieuwe digitale communicatiesysteem voor de zwaailichtensector C2000 heeft op zeker 250 locaties onvoldoende bereik. Agenten voelen zich op deze locaties onveilig. Dat blijkt uit een documentaire over C2000 die het Vara-programma Zembla vanavond brengt.
De noodhulpdiensten in Nederland gaan dit jaar over van een oud analoog netwerk naar het digitale radiocommunicatiesysteem C2000. Een van de eerste regio's waar dit systeem nu werkt is Zuid-Limburg. Zembla filmde daar de eerste ervaringen van agenten en ambulance. De agenten proberen tevergeefs in contact te komen met collega's van de meldkamer. Voor de ambulancedienst werkt C2000 zo slecht dat het noodzakelijk blijkt om terug te gaan op het verouderde analoge netwerk. Op diverse locaties, vooral in grote gebouwen, is er geen bereik met de gloednieuwe portofoons en mobilofoons. Het ministerie van Binnenlandse Zaken wil dat de eigenaren van deze objecten zelf geld uittrekken voor de benodigde apparatuur. Particuliere eigenaren zijn hierover veelal nog niet geinformeerd. Medio 2004 moet C2000 landelijke dekking hebben. Hoeveel geld er in totaal gemoeid is met het plaatsen van extra apparatuur is nog onduidelijk.
bron: Automatiseringsgids, 08 janauri 2004
link

Op die site staat trouwens nog meer ( geef ze allemaal maar even weer ) :

quote:
C2000 naar de Olympische Spelen
Motorola , Science Applications International Corporation (SAIC) en Siemens zijn door de Griekse overheid geselecteerd voor de levering van digitale communicatiemiddelen voor gebruik door beveiligingsdiensten tijdens de Olympische Spelen in 2004. Het contract heeft een waarde van ruim 25 miljoen dollar en het bijbehorende onderhoudscontract heeft een looptijd van tien jaar.
De digitale communicatieapparatuur van het consortium werkt volgens de Tetra-standaard. Tetra wordt onder andere toegepast in het nieuwe digitale communicatienetwerk C2000 voor de Nederlandse zwaailichtensector dat op 1 juli 2004 landelijk wordt opgeleverd. Motorola is één van de leveranciers van C2000.
bron: Automatiseringsgids, 31 december 2003
Hier wordt gezegd dat het systeem half 2004, dus een half jaar eerder dan zojuist op Zembla, operationeel moet zijn ( wat op zich ook al weer jaren te laat is ).
Vervolg :
quote:
C2000-netwerk uren uit de lucht
Het nieuwe communicatiesysteem C2000 van politie en hulpdiensten in Zuid-Limburg heeft gisteren urenlang niet gefunctioneerd. Politie en hulpdiensten moesten vanaf 's morgens vroeg tot 's middags vier uur overschakelen op het oude, analoge systeem, meldde de Regionale Alarmcentrale in Maastricht.
Oorzaak was een technische storing in de hoofdserver in Venlo. Het wegvallen van het nieuwe digitale C2000 leverde volgens de alarmcentrale geen problemen op. Alle wagens van brandweer, politie en ambulancediensten zijn uitgerust met zowel analoge als digitale semafoons, porto- en mobilofoons. Politie en hulpdiensten in Zuid-Limburg handhaven deze dubbele systemen totdat heel Nederland op C2000 is overgeschakeld. Zuid-Limburg is tot nog toe het enige gebied in Nederland waar politie en hulpdiensten volledig en geļntegreerd zijn overgeschakeld naar C2000. De andere regio's maken, op enkele afzonderlijke diensten na, nog gebruik van de oude, analoge communicatiesystemen. Die zijn via de scanner af te luisteren, in tegenstelling tot C2000. Het voordeel van de laatste is dat politie en hulpdiensten rechtstreeks met elkaar kunnen communiceren, en dat kan met de analoge systemen niet. Maar C2000 in Zuid-Limburg heeft nog allerlei kinderziektes. Zo vervangt KPN momenteel alle porto's, semafoons en mobilofoons omdat die niet goed werken.
bron: Automatiseringsgids, 18 december 2003
Let op he : de meldkamer Zuid-Limburg zit in Maastricht, maar omdat in Noord-Limburg ( ca. 80 kilometer verderop ) iets mis gaat doet Zuid-Limburg het ook niet meer. Het was verder geen probleem, omdat men ook nog met het oude systeem werkt omdat het nieuwe niet te vertrouwen is.
Verder :
quote:
Partijen verbinden zich aan C2000
Gistermiddag hebben de partijen die betrokken zijn bij de invoering van C2000 een intentieverklaring ondertekend waarin afspraken staan over de verschillende verantwoordelijkheden, de taakverdeling en de werkwijze bij het invoeren van C2000. C2000 is het nieuwe digitale systeem voor mobiele communicatie voor politie, brandweer, geneeskundige hulpverlening en marechaussee.
De partijen onderschrijven hiermee nut en noodzaak van de vervanging van de huidige radionetten door het C2000-systeem en spreken af zich gezamenlijk in te spannen om een operationeel, landelijk communicatiesysteem per 1 januari 2005 te realiseren. Minister Remkes ziet de intentieverklaring als een bewijs dat bestuurlijk en operationeel Nederland het belang van veiligheid voorop zet en bereid is de schouders eronder te zetten. De intentieverklaring is ondertekend door minister Johan Remkes van Binnenlandse Zaken, de heer Deetman en mevrouw Brouwer-Korf (namens de Vereniging Nederlandse Gemeenten), de heer Bandel (namens de Nederlandse Vereniging voor Brandweer en Hulpverlening, de Raad van GHOR-burgemeesters en de Raad van Regionaal Geneeskundig Functionarissen) en mevrouw Swenker (namens Ambulance Zorg Nederland).
bron: Automatiseringsgids, 03 december 2003

[Dit bericht is gewijzigd door Strijder op 08-01-2004 22:50]

Untill I awake - / - Elu Elensar
pi_16084992
En nu kan je hun website ook niet op... .

[Dit bericht is gewijzigd door Strijder op 08-01-2004 22:53]

Untill I awake - / - Elu Elensar
pi_16085104
Bedankt voor de moeite, maar het ging me er eigenlijk om wie er voor de rekening van hte verhelpen van al die kinderziektes op gaat draaien. Ik heb gehoord dat dat de aparte hulpdiensten zullen zijn, maar zoals gezegd, ik kan het nergens op het net vindne, ik ga nog maar weer ff zoeken....
mensen vinden mij raar
pi_16085157
Geen fratsen. Dat scheelt. C2000 selectie
pi_16085270
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 22:51 schreef El_Dorko_Grande het volgende:
Bedankt voor de moeite, maar het ging me er eigenlijk om wie er voor de rekening van hte verhelpen van al die kinderziektes op gaat draaien. Ik heb gehoord dat dat de aparte hulpdiensten zullen zijn, maar zoals gezegd, ik kan het nergens op het net vindne, ik ga nog maar weer ff zoeken....
Wat in Zembla werd gezegd was dat voor de bereikbaarheid de eigenaren van het object moeten opdraaien voor die kosten.
Dus als je in de Arena geen bereik hebt maar die wel wilt, dan moet de eigenaar van de Arena dat betalen.
Het vervangen van apparatuur wordt in principe gedaan door de leverancier. Zo vervangt KPN nu alle ( let op : alle ) semafoons, portofoons en mobilofoons. Maar het lijkt mij sterk dat dat niet ergens in een prijs is verwerkt. Daar komt bij dat dit niet de eerste keer is dat apparatuur moet worden vervangen ( en het zal vermoedelijk ook niet de laatste keer ).
Untill I awake - / - Elu Elensar
pi_16085303
Ik vind het maar gek. Half Nederland kan in het hele land bellen (in ieder geval bij Vodafone en KPN), dus de techniek en kennis is er. Waarom is het dan zo moeilijk een goed werkend systeem op te zetten?

En ander punt is de structurele budget overschreiding bij projecten van de overheid. Maar dat ligt niet specifiek aan C2000. Helaas hebben die sjaken van de bouwfraudeenquete daar nooit naar gekeken.

[Dit bericht is gewijzigd door Steijn op 08-01-2004 23:04]

  donderdag 8 januari 2004 @ 22:59:59 #25
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_16085360
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de ervaringen van user Farao, die werkt volgens mij al een tijdje met C2000 bij de GGD.

Die directeur generaal, wat een druiloor! Alleen maar vaagheden roepen en proberen er omheen te lullen. En dan twee puntjes die wat duidelijker waren:
-"Om dekking binnen gebouwen is nooit gevraagd."
Ik weet niet met wie die informatieanalisten hebben gesproken, maar kennelijk niet met de mannen/vrouwen op straat. Dan hadden ze dat echt wel als een eis naar boven gekregen.
Of zijn die analisten incompetent geweest

-"Als je ontvangst wilt in een gebouw/bouwwerk, dan moet de eigenaar van dat gebouw/bouwwerk daarvoor betalen."
Nee, die is leuk! Jullie als ministerie besluiten een (te) groot project te starten, en als blijkt dat dit niet werkt in bepaalde gebouwen schuif je je probleem toch lekker af op de eigenaar?
Ik zag op die lijst heel wat gebouwen voorbij flitsen, was mij niet geheel duidelijk of het allemaal probleemgebouwen waren, maar bijvoorbeeld Thialf werd genoemd. Volgens mij was dit stadion al klaar voordat er met het hele C2000 gebeuren gestart werd. Je kan de eigenaar van het stadion dan toch moeilijk voor de kosten gaan laten opdraaien als blijkt dat ze jouw nieuwe systeempje niet kunnen ontvangen binnen

[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_16085467
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 22:58 schreef Steijn het volgende:
Ik vind het maar gek. Half Nederland kan in het hele land bellen (in ieder geval bij Vodafone en KPN), dus de techniek en kennis is er. Waarom is het dan zo moeilijk een goed werkend systeem op te zetten?
Men wilde perse een los systeem.
Dat kan ik mij voorstellen, dat je geheel onafhankelijk wilt zijn.
Maar dat je er zo'n puinhoop van maakt, nee, dat is nooit goed te maken.
quote:
En ander punt is de structurele budget overschreiding bij projecten van de overheid. Maar dat ligt niet specifiek aan C2000. Helaas hebben die sjaken van de bouwfraudeenquete daar nooit naar gekeken.
Het komt er meestal op neer dat er maar een (zeer) beperkt aantal parlementariėrs echt bezig zijn.
Zoals met de bouwfraude. Bij c2000 was er ook eentje van de ChristenUnie, die hiertegen aan het vechten was. Alle partijen waren het met hem eens, maar durfden het niet aan om door te gaan....

[Dit bericht is gewijzigd door Strijder op 08-01-2004 23:09]

Untill I awake - / - Elu Elensar
pi_16085481
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 21:58 schreef Monidique het volgende:
Het ECN te Petten ligt ook in een wit gat.
Daar valt nog wel mee te leven. Het ECN is zo ongeveer een van de veiligste plaatsen van Nederland.
pi_16085512
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 22:59 schreef Againzender het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de ervaringen van user Farao, die werkt volgens mij al een tijdje met C2000 bij de GGD.

Die directeur generaal, wat een druiloor! Alleen maar vaagheden roepen en proberen er omheen te lullen. En dan twee puntjes die wat duidelijker waren:
-"Om dekking binnen gebouwen is nooit gevraagd."
Ik weet niet met wie die informatieanalisten hebben gesproken, maar kennelijk niet met de mannen/vrouwen op straat. Dan hadden ze dat echt wel als een eis naar boven gekregen.
Of zijn die analisten incompetent geweest

-"Als je ontvangst wilt in een gebouw/bouwwerk, dan moet de eigenaar van dat gebouw/bouwwerk daarvoor betalen."
Nee, die is leuk! Jullie als ministerie besluiten een (te) groot project te starten, en als blijkt dat dit niet werkt in bepaalde gebouwen schuif je je probleem toch lekker af op de eigenaar?
Ik zag op die lijst heel wat gebouwen voorbij flitsen, was mij niet geheel duidelijk of het allemaal probleemgebouwen waren, maar bijvoorbeeld Thialf werd genoemd. Volgens mij was dit stadion al klaar voordat er met het hele C2000 gebeuren gestart werd. Je kan de eigenaar van het stadion dan toch moeilijk voor de kosten gaan laten opdraaien als blijkt dat ze jouw nieuwe systeempje niet kunnen ontvangen binnen


Inderdaad.
Maar ook tunnels, open gebieden en dus zelfs een hoofdbureau van de politie is niet te bereiken !
Untill I awake - / - Elu Elensar
  donderdag 8 januari 2004 @ 23:07:54 #29
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_16085574
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 23:05 schreef Strijder het volgende:

[..]

Inderdaad.
Maar ook tunnels, open gebieden en dus zelfs een hoofdbureau van de politie is niet te bereiken !


Laten we trouwens niet vergeten dat het huidige analoge syteem ook niet zaligmakend is.
Hier in Amsterdam zijn er geregeld zeer irritante en hardnekkige storingen, en in de buurt van de RAI heb je geen contact meer met het HB omdat een aantal jaren terug een ministerie toestemming heeft gegeven het vermogen van de radiozendmast aldaar te vergroten.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_16085647
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 23:04 schreef Strijder het volgende:
Men wilde perse een los systeem.
Dat kan ik mij voorstellen, dat je geheel onafhankelijk wilt zijn.
Maar dat je er zo'n puinhoop van maakt, nee, dat is nooit goed te maken.
Dat ze een los systeem willen kan ik me goed voorstellen. Maar de telecommaatschappijen hebben ook ieder hun eigen netwerk. GSM-Netwerken zijn prima beveiligd (er is zeer geavanceerde apperatuur nodig om te kunnen afluisteren) en met een iets hogere antennedichtheid als gebruikelijk moeten volgens mij zeer betrouwbare resultaten zijn te behalen. Waarom lukt dat hun wel en bij C2000 niet?
pi_16085940
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 23:10 schreef Steijn het volgende:

[..]

Dat ze een los systeem willen kan ik me goed voorstellen. Maar de telecommaatschappijen hebben ook ieder hun eigen netwerk. GSM-Netwerken zijn prima beveiligd (er is zeer geavanceerde apperatuur nodig om te kunnen afluisteren) en met een iets hogere antennedichtheid als gebruikelijk moeten volgens mij zeer betrouwbare resultaten zijn te behalen. Waarom lukt dat hun wel en bij C2000 niet?


Dat ze een nieuw en onafhankelijk systeem willen, daar kan ik wel achter staan. Maar het gaat weer om de uitvoering van een plan. Net als de Betuwelijn.
Men heeft besloten dat het GSM-netwerk niet voldoet aan de eisen die ze hebben gesteld. Ik weet niet wat die eisen waren en wat het GSM-netwerk allemaal kan, maar goed, met die beslissing kan ik dus best wel leven.
Maar zoals je zegt, het lukt het eerste het beste telefoonbedrijf wel, maar de overheid niet.
Een reden die ik zo kan bedenken is dat een telefoonbedrijf compatible wil zijn, om de service zo groot mogelijk te houden.
Maar omdat de overheid daar niet mee hoeft te leven ( ze kunnen een eigen standaard hebben, het hoeft/moet toch niet compatible zijn ) is dat ook weer zo wazig. Het is toch veel simpeler om iets nieuws te maken en dan elke centrale te koppelen aan dat nieuwe dan ( zoals nu gebeurd is ) iets nieuws te maken, de centrales te vernieuwen en dan een koppeling te maken tussen het nieuwe systeem en de ( nieuwe ) centrales.
Tenminste, zo komt het nu op mij over.
Untill I awake - / - Elu Elensar
pi_16089922
Wij in Flevoland gaan als het goed is per 1 juli 2004 over op het c2000. Op zich is het niet verkeerd dat er met een nieuw systeem gewerkt gaat worden omdat het oude anologe systeem het regelmatig laat afweten. Porto ontvangst is niet dekkend en het alarmeren van de mobilofoons wil vaak ook niet zeker als de post van de ambu in een afgelegen gebied staat. Dus iets nieuws is niet verkeerd. Ik hoop dat C2000 wel voldoende dekking geeft en dat het alarmeren verbeterd. Ik vrees alleen dat het niet zo is. Een bijkomend iets is dat het moment dat wij overgaan op C2000 wij met de meldkamers gaan colokeren ( dwz samen gaan met de politie meldkamer) Hierdoor moeten wij gaan verhuizen met de meldkamer en daar zijn wij niet blij mee. Het GMS werkt wel goed, mits je op een kleinere CPA werkt. De grotere meldkamers hebben er wat meer moeite mee omdat het minder overzichtelijk is als de oudere systemen.
Als je gaat door filosoferen over iets, kom je altijd uit tot niets....probeer het maar, klopt altijd!
pi_16094414
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 23:18 schreef Strijder het volgende:
Dat ze een nieuw en onafhankelijk systeem willen, daar kan ik wel achter staan. Maar het gaat weer om de uitvoering van een plan. Net als de Betuwelijn.
Men heeft besloten dat het GSM-netwerk niet voldoet aan de eisen die ze hebben gesteld. Ik weet niet wat die eisen waren en wat het GSM-netwerk allemaal kan, maar goed, met die beslissing kan ik dus best wel leven.
Er is volgens mij wel ooit sprake van geweest dat men het op het gsm netwerk wou proberen, maar dat was volgens de "deskundigen"helaas niet betrouwbaar genoeg. Vooral als er echt een ramp is, dan belt meteen half nederland met zijn gsm, gaat het gsm netwerk plat, en kunnen daardoor ook de hulpdiensten geen gebruik meer maken van het netwerk.
quote:
Maar zoals je zegt, het lukt het eerste het beste telefoonbedrijf wel, maar de overheid niet.
Hoeveel miljarden hebben telefoon bedrijven al in gsm masten gepompt. Herinneren we ook nog hoeveel telefoon bedrijven betaald hebben om umts frequenties te mogen gebruiken.

Maar dat een project van de verheid weer zoveel over het budget kan gaan daar sta ik steeds versteld van. Ik zou verwachten dat je met de leverancier van het C2010 systeem goede afspraken maakt, en dat het dan een probleem is voor de leverancier als hij niet uitkomt met zijn offerte. Zo werkt het in het normale bedrijfsleven in ieder geval wel.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')