Ik heb het programma gisteravond even geprobeert.quote:Op zondag 18 april 2004 14:04 schreef floor-sinas het volgende:
Ik vroeg me af of je BWE een programma van http://www.bwgen.com al eens hebt geprobeerd of een soortgelijkwaardig programma, daarmee kan je de verschillende frequenties beinvloeden.
+terugvindpost
Nee er is eigenlijk nog maar 1 sensatie nodig en dat is dat je ROPE probeert, dat houdt in dat je je inbeeld dat je een touw boven je hebt hangen en dat je je fijnstoffelijke / ziel / bewustzijn daarmee uit je lichaam trekt in de richting van een helder licht.quote:Op zondag 18 april 2004 10:36 schreef wortels het volgende:
Op dit moment ben ik zover (dank voor het trappen-afdaal-idee, dat is super), dat ik op een bepaald moment, na een halfuurtje ofzo, opeens zoefff mijn lichaam, of een deel ervan, niet meer voel. Eerst gaan er allemaal tintelingen en golven door me heen, en dan zijn bijvoorbeeld voor mijn gevoel mijn armen, of mijn benen, of een ander deel van mijn lichaam, totaal verdwenen. Ik voel het oppervlak niet meer waar ik op steun, noch kan ik de houding en positie van mijn lichaam meer afleiden.
Is dat nou trance? Mijn doel is, om bij bewustzijn de REM-slaap binnen te gaan, en dus bewust de dromenwereld binnen te gaan; het lijkt me dat je dan in theta moet zitten, is dat nog ver verwijderd op zo'n moment?
Zo te horen een hele ervaringquote:Op woensdag 21 april 2004 11:46 schreef Blinker het volgende:
Jaja het is eindelijk gelukt om fatsoenlijk te visualiseren.
Gister bleek dan ook wel hoe chaotisch ik ben.
Dit was er gebeurd:
Ik beelde me een bal in die stuiterde op een keukenvloer.
Toen beelde ik me drie ballen in die stuiterden.
En toen ging het mis
Ik was opeens de bal en werd door handen door de ruimte gegooid.
Wel cool om ook echt die snelheid te voelen
En toen ging het helemaaaal mis...
De bal veranderde in een oliebolen ik werd gekocht aan ons bekende oliebol kraampje in de buurt
Ik werd opgegeten en weer uitgepoept
Toen vond ik het wel weer genoeg voor vandaag
Toch een aardige ervaring
Antha bedankt voor je reactie.quote:Op donderdag 22 april 2004 22:45 schreef Antagonist het volgende:
[..]
Zo te horen een hele ervaring, ik heb zelf ook een visualisatieplek waar ik mijzelf naartoe projecteer.
Een mooi hawaaiaans eiland met een grote vulkaan waar ik overheen kan vliegen, de dorpelingen aanbidden me en help hun door bijvoorbeeld het op hun akkers te laten regenen.
* Blinker is misschien onbewust megalomaan
Dat je deze visualisatie hebt gehad maakt duidelijk dat je al een dusdanig niveau van concentratie op hebt gebouwt waardoor je je volledig in kan leven op je fantasie.
De volgende stap ? , afdalen of met een andere techniek proberen een neerwaartse beweging te visualiseren , dan kom je nog verder in trance en wanneer je van jezelf denkt dat je diep genoeg bent ROPE doen, voor rope zie reactie boven.
ik ga een meditaite cursus doen in belgie, 9 dagen niet praten, weinig eten en elke dag om half 5 uit je bed... zal wel zwaar wordenquote:Op woensdag 16 juni 2004 18:25 schreef Fedde het volgende:
Niet zo veel actie hier meer...![]()
Iemand nog een goede meditatiesessie gehad? Helaas val ik de laatste tijd nogal vaak in slaap.![]()
Vind ik niet zo heel erg, want meestal word ik dan 's ochtends uitgeruster wakker!![]()
Fedde
Pfoe, klinkt zwaar inderdaad.quote:Op woensdag 16 juni 2004 18:56 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
ik ga een meditaite cursus doen in belgie, 9 dagen niet praten, weinig eten en elke dag om half 5 uit je bed... zal wel zwaar worden
Kan je meer over het zweven vertellen? Hoe je dat doet enzoquote:Op woensdag 23 juni 2004 23:28 schreef Mischa_NL het volgende:
gaap, najaa, ik ben hier al sinds meditatie topic 1...
speciaal daarvoor op fok! aangemeld nog wel.
nog steeds, je raad het al, niet veel succes.
visualiseren kan ik nog steeds niet goed.
afentoe heb ik wel dat ik heel even beelden heb maar als ik dan denk, "he ik visualiseer" is het weer over! en ik krijg dat niet afgeleerd.
ook weleens als ik lang concentreer op neerwaartse beweging dat het voelt alsof ik boven mezelf zweef. heel apart gevoel. maarja, als ik dan ga zitten en uit het ram spring, doet het toch elke keer weer flink pijn.(als ik ff omhoog spring in mijn kamer val ik gewoon ook weer op de grond
).
verder nog nooit gekomen.
wie heeft er nog tips![]()
Leuk, gaan we proberenquote:Op dinsdag 29 juni 2004 12:57 schreef wortels het volgende:
Even een tipje: in de lucide dromen-scene waarin ik wel actief ben, gebruikt men ongeveer dezelfde technieken om vanuit de waaktoestand zonder verlies van bewustzijn een droom in te stappen. Het is echter algemeen bekend bij ons dat zoiets overdag bijna niet kan (alleen de toppers kunnen dat!)
De techniek die de meesten dus gebruiken heet 'wbtb' (wake-back-to-bed). Het is daarbij de bedoeling dat je na een uur of 4 a 6 slaap uit je bed gaat, en een halfuurtje (kwartier tot een uur- het laatste is het meest effectief) wakker bent en iets actiefs doet (lezen, computeren, in elk geval niet voor je uit zitten staren ofzo).
Na die tijd ga je weer liggen, en probeer dan nog maar eens die meditatie. Het is namelijk zo dat je laat in de nacht veeeeel dichter bij REM (thetagolven) zit dan 's middags of 's avonds. Waar ik overdag een halfuur moet liggen om mijzelf een diepe trance ((gedeeltelijke) slaapverlamming) te krijgen, als het al lukt, lukt dat midden in de nacht al na een minuut of vijf!
Probeer dat dus eens, midden in de nacht kom je veel sneller veel verder in trance! Het is alleen zaak om bewust te blijven, zodat je gedachten niet meteen wegzakken in slaap, en daarom moet je er ook minstens een kwartiertje uit 's nachts.
bedankt voor de tip!quote:Op dinsdag 29 juni 2004 12:57 schreef wortels het volgende:
Even een tipje: in de lucide dromen-scene waarin ik wel actief ben, gebruikt men ongeveer dezelfde technieken om vanuit de waaktoestand zonder verlies van bewustzijn een droom in te stappen. Het is echter algemeen bekend bij ons dat zoiets overdag bijna niet kan (alleen de toppers kunnen dat!)
De techniek die de meesten dus gebruiken heet 'wbtb' (wake-back-to-bed). Het is daarbij de bedoeling dat je na een uur of 4 a 6 slaap uit je bed gaat, en een halfuurtje (kwartier tot een uur- het laatste is het meest effectief) wakker bent en iets actiefs doet (lezen, computeren, in elk geval niet voor je uit zitten staren ofzo).
Na die tijd ga je weer liggen, en probeer dan nog maar eens die meditatie. Het is namelijk zo dat je laat in de nacht veeeeel dichter bij REM (thetagolven) zit dan 's middags of 's avonds. Waar ik overdag een halfuur moet liggen om mijzelf een diepe trance ((gedeeltelijke) slaapverlamming) te krijgen, als het al lukt, lukt dat midden in de nacht al na een minuut of vijf!
Probeer dat dus eens, midden in de nacht kom je veel sneller veel verder in trance! Het is alleen zaak om bewust te blijven, zodat je gedachten niet meteen wegzakken in slaap, en daarom moet je er ook minstens een kwartiertje uit 's nachts.
mooie site ga ik ook mee bezigquote:Op dinsdag 29 juni 2004 16:57 schreef Mischa_NL het volgende:
ik wist dit al, maar nog een kleine toevoeging daarop.
waarom het zo goed werkt:
het is omdat je 's nachts ongeveer 6 uur REM slaap hebt (rapid eye movement sleep).
voordat je in deze fase beland ben je ongeveer 1.5 uur in minder diepe slaap.
daarna kom je in de REM slaap. word je wakker, dan ga je uiteraard uit je rem slaap.
toch heb je de 6 uur REM slaap als je genoeg slaapt natuurlijk.
word je om 2 uur wakker en heb je bv. 1 uur REM slaap achter de rug, betekent dat dat je er nog 5 moet hebben. het schuift gewoon op!
blijf een uurtje wakker, en schrijf eventueale dromen op en onthoud die goed. als je gaat terug slapen stop je die droom in je hoofd. je zit nu veel dichter bij de REM slaap aan en hebt niet eerst 1.5 uur minder diepe slaap. ga mediteren en denk aan die droom, dan word je waarschijnlijk lucide in die droom! omdat je van te voren bepaalt hebt dat dat een droom is.
ik heb het zelf nog nooit gedaan (ik wil nu echt vakanantie, moet het uitproberen!). maar ik heb het van deze site:http://lucide.student.utwente.nl/DreamLab/index.php .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |