abonnement Unibet Coolblue
pi_15398556
Ja, dat heb ik dus
Ik heb op 30 oktober mn rijbewijs gehaald op m'n tweede examen. Aangezien zowel mn ouders als ik geen auto hebben kon ik niet meteen gaan rijden. Met het gevolg dat ik nou niet meer durf. Sinds ik m'n rijbewijs heb ik 3 keer in de auto van een collega moeten rijden voor een bestelling weg te brengen maar dat was echt een ramp. Ik zit helemaal verkrampt van de zenuwen in de auto en alles gaat mis. Ben ik de enige die dit probleem heeft en wat kan ik hieraan doen, want het is echt niet leuk als je veel geld hebt uitgegeven aan 55 lessen en vervolgens niet durft te rijden
  zondag 14 december 2003 @ 12:19:34 #2
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_15398587
Gewoon doen. Anders verleer je het.
pi_15398589
Komt vanzelf
Gaat allemaal om ervaring.

Dus in het begin kleine stukjes
Eventueel met iemand naast je

Gewoon rustig aan.
Je hebt je papiertje toch gehaald.

  zondag 14 december 2003 @ 12:20:58 #4
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_15398614
quote:
Op zondag 14 december 2003 12:19 schreef Godlike02 het volgende:
Komt vanzelf
Gaat allemaal om ervaring.

Dus in het begin kleine stukjes
Eventueel met iemand naast je

Gewoon rustig aan.
Je hebt je papiertje toch gehaald.


. Wat een mooi gedicht.
pi_15398651
Anders ga je toch gewoon even langs bij je rijschool, en dan leg je je probleempje even uit. Kan je even een half uurtje of een uurtje met instructeur rijden.
Het kost wel weer geld, maar als je een aanrijding krijgt ben je veel meer geld kwijt.
pi_15398659
Zorg eerst eens dat je alles onder controle hebt door op een rustige plek te oefenen
  FOK!fossiel zondag 14 december 2003 @ 12:23:13 #7
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_15398669
quote:
Op zondag 14 december 2003 12:22 schreef Virus.NL het volgende:
Anders ga je toch gewoon even langs bij je rijschool, en dan leg je je probleempje even uit. Kan je even een half uurtje of een uurtje met instructeur rijden.
Het kost wel weer geld, maar als je een aanrijding krijgt ben je veel meer geld kwijt.
Ik denk dat dathet beste is ja
pi_15398671
lol kheb 13 lessen genomen en heb mn rijbewijs in 1 keer
En ik was van 0 begonnen dus ik kon echt helemaal niet rijden
ik vind autorijden zelfs leuk
gewoon doen niet bang zijn, anders lukt het echt niet
succes
'you're connection has been reset by the hub'--one day i will find that hub and reset his connection
pi_15398697
quote:
Op zondag 14 december 2003 12:19 schreef Bioslock het volgende:
Gewoon doen. Anders verleer je het.
Je verleert het dus echt niet, ik heb een paar jaar geleden na mijn examen ongeveer een jaar geen auto gereden.
Dit onderdeel is tijdelijk gesloten in verband met onderhoudswerkzaamheden.[br][br]Wij vragen hiervoor uw begrip.[br][br]De directie
pi_15398731
Of neem een extra lesje of ga samen met iemand die goed kan rijden in het weekend op een industrieterrein of parkeerplaats ff oefenen, zodat je weer weet hoe alles zit. Daarna rustig beginnen in je eigen woonplaats waar je weet hoe de weg in elkaar zit en wat je kunt verwachen.
pi_15398732
ik had half oktober m'n rijbewijs gehaald en eind november had ik pas een auto gekocht waar ik in kon rijden. In de tussentijd heb ik dus ook niet kunnen rijden.

Ik was dus ook best zenuwachtig de eerste paar keer, want ja, je hebt toch lange tijd niet gereden (voor iemand die net z'n rijbewijs heeft gehaald). Wat mij opviel was dat ik echt extra op moest letten dat ik geen gekke dingen moest doen. Zo had ik aan het begin van 'n rijlessen aldoor de neiging om flink gas te geven bij kruispunten etc, en dat sloop er bij mij ook weer in die eerste paar keren, maar ik heb mezelf weer aangeleerd dat het beter is om ff wat langer te wachten en zeker zijn dan om flink gas te geven en zo snel mogelijk naar de overkant te rjden.

Het zal de eerste keer niet goed gaan voor je gevoel, want de auto die jij zal kopen zal niet zo lekker rijden als je lesauto. Ik heb een Nissan Micra uit '88 gekocht en ik had les in die nieuwe Megane, en daar zit toch wel verschil tussen.

Maar als je een tijdje gereden hebt dan komt het allemaal wel weer goed

[Dit bericht is gewijzigd door HeyFreak op 14-12-2003 12:27]

pi_15398741
Wat extra lessen nemen om je zelfvertrouwen wat op te krikken.
Anders moet je toch echt de andere verkeersdeelnemers een groot plezier doen en niet meer achter het stuur gaan zitten, want hier krijg je ongelukken van.
  FOK!fossiel zondag 14 december 2003 @ 12:25:28 #13
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_15398744
quote:
Op zondag 14 december 2003 12:24 schreef TalkShowHost het volgende:

[..]

Je verleert het dus echt niet, ik heb een paar jaar geleden na mijn examen ongeveer een jaar geen auto gereden.


jke verleert het niet nee. Maar bij sommige mensen kan de angst erin sluipen. Met een leraar naast je is er toch een soort van veiligheid, aangezien die ook kan remmen enzo.
  zondag 14 december 2003 @ 12:26:24 #14
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_15398762
quote:
Op zondag 14 december 2003 12:24 schreef TalkShowHost het volgende:

[..]

Je verleert het dus echt niet, ik heb een paar jaar geleden na mijn examen ongeveer een jaar geen auto gereden.


Maar de angst kan wel erger worden, en dan heb je misschien al besloten nooit meer te rijden. En dan heb je voor niks die 2000 euro betaald.
pi_15398798
quote:
Op zondag 14 december 2003 12:26 schreef Bioslock het volgende:

[..]

Maar de angst kan wel erger worden, en dan heb je misschien al besloten nooit meer te rijden. En dan heb je voor niks die 2000 euro betaald.


Dat klopt maar ja angst is sowiezo een slechte raadgever. Als je bang bent om met een auto te rijden, zou ik sowiezo niet het verkeer ingaan, iig niet alleen zonder instructeur naast je.
Dit onderdeel is tijdelijk gesloten in verband met onderhoudswerkzaamheden.[br][br]Wij vragen hiervoor uw begrip.[br][br]De directie
pi_15398856
Een vriendin van mij had hetzelfde probleem en die heeft ook een lesje genomen bij haar oude rijschool en dat gaat nu weer goed zoals ik heb gehoord.

Ik heb ook dit probleem, maar niet zozeer durven. Ik had mijn papiertje in begin juni gehaald en wou 3 maanden later (zonder in die tijd auto te hebben gereden) een autootje kopen. Maar net voor de week in september dat dit gebeurde had ik bij het voetbal in het weekend een ernstige knieblessure opgelopen waar ik nu nog steeds ernstig mee loop. dit zal nog wel enkele maanden in beslag nemen en ik ben nu ook bang dat als ik weer kan rijden dat ik het ook verleerd ben.
Ik ben dan ook zeker van plan om weer 1 of enkele lessen te volgen.
Veiligheid boven ales.

pi_15398941
Bedenk dat angst tussen je oren zit en je baas bent over je eigen lichaam, dus doe er wat aan!
Je kan bijvoorbeeld een keer met iemand meerijden in de auto en even aan het verkeer wennen.
Daarna ga je zelf proberen te rijden. Dwz, eerst rustig jezelf settlen op de bestuurdersstoel, dus spiegels goed zetten, stoel goedzetten... Even wennen dus aan de andere auto (koppeling, versnellingspook zien er allemaal anders uit en voelt ook anders aan). Trap je koppeling in, zet hem in z'n 1, geef richting aan en laat de ervaring over je heenkomen.

succes!

[b]Positieve spirituele verandering is oké olé olé![/b]
pi_15399007
Het is niet vanzelfsprekend dat iedereen maar mag autorijden. Als je niet durft dan moet je zeker niet de weg op gaan ! straks maak je nog ongelukken en uiteindelijk kan je ervoor zorgen dat een ander door jou toedoen nog komt te overlijden ook !! ... zie die spookrijdster ! ..
Dus laat die auto maar lekker staan !!
pi_15399087
quote:
Op zondag 14 december 2003 12:37 schreef grimson het volgende:
Het is niet vanzelfsprekend dat iedereen maar mag autorijden. Als je niet durft dan moet je zeker niet de weg op gaan ! straks maak je nog ongelukken en uiteindelijk kan je ervoor zorgen dat een ander door jou toedoen nog komt te overlijden ook !! ... zie die spookrijdster ! ..
Dus laat die auto maar lekker staan !!
Uhhhh, WTF? Erg dom advies hoor, effetjes uitrekenen 55 rijlessen*33 (gemiddelde) euro=1815 euro+200 euro afrijden= 2 motherfucking duizend euro's, daar kon je een HELE goeie auto voor kopen.

TS 1 tip voor je, pak gewoon een auto, en ga rijden, ZELF. Niemand let dan op je gedrag of snelheid of whatever. Geloof me, dan ben je een stuk minder zenuwachtig.

pi_15399165
quote:
Op zondag 14 december 2003 12:37 schreef grimson het volgende:
Het is niet vanzelfsprekend dat iedereen maar mag autorijden. Als je niet durft dan moet je zeker niet de weg op gaan ! straks maak je nog ongelukken en uiteindelijk kan je ervoor zorgen dat een ander door jou toedoen nog komt te overlijden ook !! ... zie die spookrijdster ! ..
Dus laat die auto maar lekker staan !!
Wat is dat voor lekker advies? Je kunt toch over je angst heen komen? Er zijn al verschillende veilige opties genoemd, dus kom niet met dit non-advies aan!

"Mijn tante woont in Australië en ik wil haal graag bezoeken, maar ik durf niet te vliegen": Ga dan maar niet, straks raak je nog in paniek in het vliegtuig

pi_15399174
quote:
Op zondag 14 december 2003 12:37 schreef grimson het volgende:
Het is niet vanzelfsprekend dat iedereen maar mag autorijden. Als je niet durft dan moet je zeker niet de weg op gaan ! straks maak je nog ongelukken en uiteindelijk kan je ervoor zorgen dat een ander door jou toedoen nog komt te overlijden ook !! ... zie die spookrijdster ! ..
Dus laat die auto maar lekker staan !!
Dus je moet maar nooit meer rijden?
  zondag 14 december 2003 @ 12:46:20 #22
21150 Jongen1977
Heeft bijz. persoon ontmoet
pi_15399205
Het kan inderdaad lastig zijn om, na een tijdje niet te hebben gereden (en een vers rijbewijs), in een auto te stappen. Het beste is om te beginnen zonder enige druk, dus niet door een bestelling ergens af te leveren.
Is het dan geen optie om een goedkoop autootje voor jezelf te kopen? Gewoon een klein wagentje (liefst al wat ouder), waar je niet bang hoeft te zijn voor een krasje? Ik weet natuurlijk niet of je dat financieel zou kunnen trekken... Zo kan je, in je eentje (meestal het beste) gewend raken aan het verkeer.
pi_15399258
En denk eraan dat je het wel kan. Je hebt tenslotte dat roze papiertje op zak.
pi_15399310
quote:
Op zondag 14 december 2003 12:48 schreef ChrisJX het volgende:
En denk eraan dat je het wel kan. Je hebt tenslotte dat roze papiertje op zak.
En ook nog eens mag, sommige mensen mogen of hebben dat zo felbegeerde roze papiertje niet eens
pi_15399387
Ach ja .. lekker gaan rijden als je er zelf helemaal niet achter staat !!
Lekker onzeker in de auto gaan zitten zeker ! nee dat is veilig voor de overige weggebruikers !
Hoe vaak kom je niet van die stumpers tegen die kwakkeloos handelingen uitvoeren die een gevaar opleveren voor de medeweggebruikers. Het is al zo druk op de weg en daar kan je echt geen onzekerheid permitteren. Gegarandeerd dat er botsingen en of files of irritaties ontstaan. Je MOET gewoon durven. Bijv. invoegen doen dit soort mensen echt héél slecht..

En hier maar verkondigen dat je gewoon maar auto moet gaan rijden ?
Lekker is dat !!
Sorry hoor maar wat als zo iemand jou aanrijdt ?! Denk daar eens over na graag !.

pi_15399407
quote:
Op zondag 14 december 2003 12:53 schreef grimson het volgende:
Ach ja .. lekker gaan rijden als je er zelf helemaal niet achter staat !!
Lekker onzeker in de auto gaan zitten zeker ! nee dat is veilig voor de overige weggebruikers !
Hoe vaak kom je niet van die stumpers tegen die kwakkeloos handelingen uitvoeren die een gevaar opleveren voor de medeweggebruikers. Het is al zo druk op de weg en daar kan je echt geen onzekerheid permitteren. Gegarandeerd dat er botsingen en of files of irritaties ontstaan. Je MOET gewoon durven. Bijv. invoegen doen dit soort mensen echt héél slecht..

En hier maar verkondigen dat je gewoon maar auto moet gaan rijden ?
Lekker is dat !!
Sorry hoor maar wat als zo iemand jou aanrijdt ?! Denk daar eens over na graag !.


Met onzekerheid haal je geen rijbewijs.
Dus lijkt het alleen op drempel vrees.
pi_15399419
Het kan aan mij liggen hoor maar volgens mij is iedereen bang als hij/zij voor het eerst in zijn eentje achter het stuur van een auto gaat zitten. Echt niet iets om je zorgen over te maken. En daar is maar een oplossing voor gewoon gaan rijden. Niemand die net zijn rijbewijs heeft kan goed rijden.
pi_15399463
quote:
Op zondag 14 december 2003 12:53 schreef grimson het volgende:
Ach ja .. lekker gaan rijden als je er zelf helemaal niet achter staat !!
Lekker onzeker in de auto gaan zitten zeker ! nee dat is veilig voor de overige weggebruikers !
.
Volgens jou redenering zou helemaal niemand auto mogen rijden. Vrijwel iedereen is onzeker en bang voor het eerst alleen in de auto.
pi_15399523
quote:
Op zondag 14 december 2003 12:53 schreef grimson het volgende:
Ach ja .. lekker gaan rijden als je er zelf helemaal niet achter staat !!
Lekker onzeker in de auto gaan zitten zeker ! nee dat is veilig voor de overige weggebruikers !
Hoe vaak kom je niet van die stumpers tegen die kwakkeloos handelingen uitvoeren die een gevaar opleveren voor de medeweggebruikers. Het is al zo druk op de weg en daar kan je echt geen onzekerheid permitteren. Gegarandeerd dat er botsingen en of files of irritaties ontstaan. Je MOET gewoon durven. Bijv. invoegen doen dit soort mensen echt héél slecht..

En hier maar verkondigen dat je gewoon maar auto moet gaan rijden ?
Lekker is dat !!
Sorry hoor maar wat als zo iemand jou aanrijdt ?! Denk daar eens over na graag !.


Dus als je iets niet durft mag je niet proberen je 'angst' te overwinnen? Door bijv. een exra rijles te nemen of op een verlaten industrieterrein te gaan oefenen? En dat terwijl TS dus wel kán autorijden, dus wat dat betreft is er geen probleem.

Ik zou maar geen psycholoog of andere raadgever worden, want jij bent wel erg demotiverend.

pi_15399541
Bedankt voor de adviezen. Ik kan het op me dit moment om een auto te kopen, en tot die tijd zal ik dus niet echt op m'n gemak kunnen rijden. Er zit dan niks anders op om dan als ik een auto heb nog 1 of 2 lesjes te nemen bij de rijschool om even over die onzekerheid te komen.

En even voor diegene die zeggen dat ik maar gewoon niet meer moet rijden: da's dus complete bullshit, ik kan het wel, maar die keren dat ik heb kunnen rijden was onder druk omdat ik snel moest zijn, dus dat is ook niet echt bevoordelijk voor die onzekerheid. Dat is gewoonhet probleem bij mij.

pi_15399649
Ik heb nooit bedoeld dat je niet meer moet rijden, maar personen zoals jij, zonder begeleiding, op de weg zijn gewoon een gevaar voor anderen. Sorry dat ik het zo bot breng, maar het is voor mij een feit. Ik hoop dat je je onzekerheid wel kan overwinnen en daardoor een goed automobilist wordt.

Door onzekerheid neemt men vaak een beslissing te laat of 'te onzeker' waardoor er gewoon gevaar ontstaat. Dit is niet te ontkennen door wie dan ook!

  zondag 14 december 2003 @ 13:09:06 #32
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_15399668
een vriendin van mij heeft dat ook
ze heeft al sinds 98 haar rijbewijs en heeft tot op heden amper gereden
pi_15399675
Bij mij hielp het dat er iemand naast me zat, ook al was dat niet de instructeur. Gewoon omdat 'ie mee kon kijken en mij bijvoorbeeld op tijd kon waarschuwen voor de dingen die ik niet zag, omdat ik het te druk had met de mechaniek v/d auto, omdat dat een hele andere auto was dan waar ik in lesde.
Ook heb ik "gewoon" alles gedaan, dus ook verre stukken gereden, ook al vond ik het doodeng. Ik zou me toch zeker niet op mijn kop laten zitten, omdat ik bang was. En dan nooit meer durven rijden. Mooi niet!! Mij krijgen ze niet klein.
Nu draai ik mijn hand er niet mee voor om en durf ik alles.

Dus kop op!! Gewoon doen en dan went alles vanzelf.

pi_15400566
Gewoon doen en planken met dat koekblik;)
If Matrix was here, he'd laugh too
pi_15402297
quote:
Op zondag 14 december 2003 13:07 schreef grimson het volgende:
Ik heb nooit bedoeld dat je niet meer moet rijden, maar personen zoals jij, zonder begeleiding, op de weg zijn gewoon een gevaar voor anderen. Sorry dat ik het zo bot breng, maar het is voor mij een feit. Ik hoop dat je je onzekerheid wel kan overwinnen en daardoor een goed automobilist wordt.

Door onzekerheid neemt men vaak een beslissing te laat of 'te onzeker' waardoor er gewoon gevaar ontstaat. Dit is niet te ontkennen door wie dan ook!


Ik begin je nu al een kut-kneus en kut-user te vinden na een paar topics met jou reacties na te lezen. Waarschijnlijk ben je een kloon van een of andere banned kut-usertje die zwaar gefrustreerd is en dat wil gaan botvieren op iedereen...
Als je niet normaal kan reageren in topics... ga dan lekker zelf geheel van het internet af, want internet kotst op kut-users zoals jij...

En nu advies voor TS. Ga lekker op je gemak met iemand met een auto naar een leeg parkeer terein, leer de auto daar een beetje kennen, qua formaat, spiegels en zicht etc. Ga dan gewoon is lekker rondrijden daarna.

Misschien is het ook een idee om iets als een fiat panda of seat marbella te kopen voor weinig, en daar een tijdje in rondkarren. Het is een superspartaanse auto. Ideaal in mijn ogen om in te leren rijden (heb het zelf een Seat Marbella gehad, tevens ideaal om no-claim op te bouwen omdat verzekeren behoorlijk duur is, en de verzekering van zo'n apparaat relatief goedkoop is (en dan is het nog altijd duur)).

Oja... en vergeet nooit, heel autorijdend Nederland heeft het moeten leren. En niemand, ook grimson niet, rijdt in het begin goed, omdat je er gewoon een beetje feeling voor het verkeer moet ontwikkelen. Beter gezegt, niemand rijdt goed of perfect, want iedereen maakt fouten, ook grimson

  maandag 15 december 2003 @ 00:43:44 #36
73430 _F.U.B.A.R_
Dio perdona,Io no!
pi_15418733
quote:
Op zondag 14 december 2003 12:18 schreef The_Voice_Within het volgende:
Ja, dat heb ik dus
Ik heb op 30 oktober mn rijbewijs gehaald op m'n tweede examen. Aangezien zowel mn ouders als ik geen auto hebben kon ik niet meteen gaan rijden. Met het gevolg dat ik nou niet meer durf. Sinds ik m'n rijbewijs heb ik 3 keer in de auto van een collega moeten rijden voor een bestelling weg te brengen maar dat was echt een ramp. Ik zit helemaal verkrampt van de zenuwen in de auto en alles gaat mis. Ben ik de enige die dit probleem heeft en wat kan ik hieraan doen, want het is echt niet leuk als je veel geld hebt uitgegeven aan 55 lessen en vervolgens niet durft te rijden
had het tegen overgestelde probleem
was sinds een zwaar ongeluk (niet ons schuld) flink bang geworden om mee te rijden met mensen
maar nu ik zelf autorij les heb gaat dat bange gevoel erg hard achter uit en kan ik er bijna weer van genieten

lol ruilen ?? jou roze papiertje tegen mijn scooter
(noodzakelijk vervoer naar mn werk daar ik te lui ben om te fietsen)
ik ben nu aan het lessen maar het schiet niet echt op (weinig tijd en zo)
maar ik kan niet wachten tot ik dat roze papiertje heb
niet meer door weer en wind enz enz
iig gewoon instappen naar een grote parkeerplaats toe rijden
en gewoon lekker oefenen tot de benzine op is
als je nl het gaat uitstellen word het echt moeilijk om later weer in een auto te stappen

#Gomorra
O’ terremot è vuler’ ‘e Dio, fa ben’ alla terra. Comm’ quann’ na persona sta mal’: accumula, accumula, finchè o s’ libera e sfoga, o mor!
pi_15418826
even op een parkeerplaats wat rond rijden, ga op een gegeven moment lekker slippen en sporentrekken daar totdat je zeker weet dat je de auto 100% onder controle hebt... dan ga je gewoon rijden, zal prima gaan!!!
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
  maandag 15 december 2003 @ 13:16:24 #38
77364 Toedeloetoejoetoe
Irritant zijn is een gave
pi_15426416
Ik durf mijn rijbewijs niet te halen... De instructeur ziet er eng uit... ...nu durf ik dus niet meer in de lesauto te stappen...help me
en voor iedereen: toedeloetoejoetoe
pi_15426933
quote:
Op maandag 15 december 2003 13:16 schreef Toedeloetoejoetoe het volgende:
Ik durf mijn rijbewijs niet te halen... De instructeur ziet er eng uit... ...nu durf ik dus niet meer in de lesauto te stappen...help me
andere rijinstucteur nemen...... of anders andere rijschool
pi_15427399
een opfris les zoals al eerder is aangeraden is misschien wel fijn, en anders kan je misschien een slipcursus gaan doen. Ik weet niet of je daar je eigen auto voor nodig hebt, maar je leert dan wel de auto volledig onder controle te krijgen en daardoor wordt je ook weer zekerder in de auto als je op de normale weg rijd. Plus dat het geen wegggegooid geld is, zoals je dat misschien wel zou voelen bij een opfrisles. Een slipcursus is trouwens wel een stuk duurder... Volgens mij zo'n 200 euro, maar dat kan ik ook helemaal fout hebben...
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_15427476
quote:
Op zondag 14 december 2003 12:18 schreef The_Voice_Within het volgende:
Ja, dat heb ik dus
Ik heb op 30 oktober mn rijbewijs gehaald op m'n tweede examen. Aangezien zowel mn ouders als ik geen auto hebben kon ik niet meteen gaan rijden. Met het gevolg dat ik nou niet meer durf. Sinds ik m'n rijbewijs heb ik 3 keer in de auto van een collega moeten rijden voor een bestelling weg te brengen maar dat was echt een ramp. Ik zit helemaal verkrampt van de zenuwen in de auto en alles gaat mis. Ben ik de enige die dit probleem heeft en wat kan ik hieraan doen, want het is echt niet leuk als je veel geld hebt uitgegeven aan 55 lessen en vervolgens niet durft te rijden
Ach dit valt wel mee. Heb zelf mn rijbewijs in 1996 gehaald en ben direct daarna gaan studeren. Dus ik heb ook nooit veel gereden maar gewoon doen. Alleen parkeren blijft bij mij leuk
pi_15428921
quote:
Op maandag 15 december 2003 14:00 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

Ach dit valt wel mee. Heb zelf mn rijbewijs in 1996 gehaald en ben direct daarna gaan studeren. Dus ik heb ook nooit veel gereden maar gewoon doen. Alleen parkeren blijft bij mij leuk


Parkeren is al helemaal een ramp
pi_15429011
quote:
Op maandag 15 december 2003 15:02 schreef The_Voice_Within het volgende:

Parkeren is al helemaal een ramp


Volgens mij kan ik echt niet achteruit fileparkeren. Nooit goed gekund en al 3 jaar niet meer gedaan
pi_15429252
Als je niet durft te rijden moet je het ook niet doen, aangezien dat soort mensen juist gezien worden als een gevaar op de weg.
pi_15429580
quote:
Op maandag 15 december 2003 15:02 schreef The_Voice_Within het volgende:

[..]

Parkeren is al helemaal een ramp


dan parkeer je toch lekker niet. Probeer eerst maar eens gewoon een goed gevoel over de auto te hebben dan gaat dat ook vanzelf.
Ik denk trouwens dat het niet zo heel veel zin heeft om nog een rijles te nemen. Dan rij je weer met een instructeur en durf je het nog steeds niet alleen. Dan kan je beter met een ervaren persoon op een rustige plek gaan rijden zodat hij/zij wel advies kan geven maar jij nog steeds het gevoel hebt dat je het zelf doet. En als het niet vlekkeloos gaat dan is dat echt geen ramp. Dat heeft bijna iedereen die met weinig ervaring in een onbekende auto stapt.
Succes ermee
  maandag 15 december 2003 @ 15:29:03 #46
14827 Kogando
Modelprutser
pi_15429640
Hier kan ik me dus helemaal niks bij voorstellen. Ik wist niet hoe snel en hoe vaak ik moest rijden.

Zeker in het begin, tof man.

Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  maandag 15 december 2003 @ 15:37:04 #47
3280 Wekko
Zoek het plaatje!
pi_15429843
quote:
Op maandag 15 december 2003 15:29 schreef Kogando het volgende:
Hier kan ik me dus helemaal niks bij voorstellen. Ik wist niet hoe snel en hoe vaak ik moest rijden.

Zeker in het begin, tof man.


Hehe ja heel bekend. Ik zat er naar uit te kijken om op visite te mogen zodat ik weer mocht rijden :D.

Dat is nu wel over gelukkig, al die visite doet een mens ook geen goed .

Ik zou idd gewoon wat rustigere plekken op gaan zoeken. Ik voelde me in het begin ook niet helemaal gerust in het centrum van Utrecht. Gewoon wat ervaring op doen op rustigere plekken voordat je weer midden in een stad gaat rijden.

pi_15439247
je moet wel gewoon gaan rijden anders word het een steeds grotere obsessie.
Begin bv gewoon op zondagochtend op een landweggetje, en ga steeds verder.

Ik had zelf het voordeel dat ik 10 dagen achter elkaar had gereden, totdat ik er ziek van werd (bij anwb) en ik daarna gelijk voor de zaak aan de rit mocht naar limburg. Ik vind rijden niet eng ofzo maar heb gewoon een hekel aan rijden. Motor of brommer vind ik wel leuk

[Dit bericht is gewijzigd door mikezwet op 15-12-2003 21:14]

Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
  maandag 15 december 2003 @ 21:28:40 #49
75507 BIiebIie
Born to be Wilders
pi_15439837
quote:
Op maandag 15 december 2003 15:05 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Volgens mij kan ik echt niet achteruit fileparkeren. Nooit goed gekund en al 3 jaar niet meer gedaan


gewoon in de rij aansluiten

waarom het nou weer achteruit moet weet ik ook niet.

  maandag 15 december 2003 @ 22:31:54 #50
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_15442109
Gaan met die banaan. Eerst op rustige en bekende wegen en dan langzaam maar zeker de moeilijkere wegen. En anders kun je altijd nog met een winkelwagen crossen, wel zo veilig
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 15 december 2003 @ 22:56:22 #51
3280 Wekko
Zoek het plaatje!
pi_15442863
quote:
Op maandag 15 december 2003 21:28 schreef BIiebIie het volgende:

[..]

gewoon in de rij aansluiten

waarom het nou weer achteruit moet weet ik ook niet.


Vooruit moet je altijd via de stoeprand als het al past . En het achterste plekje is vaak al bezet he .
  maandag 15 december 2003 @ 22:58:05 #52
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_15442900
Autorijden leer je pas na het behalen van je rijbewijs.. dit blijkt maar weer is aan de hand van dit topic
Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
  dinsdag 16 december 2003 @ 08:26:09 #53
38695 Seraphim
Credo quia absurdum
pi_15447422
Tip 1. zet lekkere muziek op en kom een beetje los daar op.
Tip 2. rijdt met vrienden naar een plek die je goed kent en die je leuk vindt. vooral de route goed kennen is handig.
dus bv. je eerst een paar keer laten rijden door een vriend/vriendin en het dan zelf proberen met die persoon naast je.

Tip 3. niet in paniek raken als er iets niet helemaal gaat zoals je wilt, als je bv. een afslag mist ofzo dan neem je toch lekker de volgende. en keer je daar om.
ook niet bang zijn voor aanrijdingen enzo, mensen kunnen zich heus ook wel aanpassen aan jouw.

geniet er van, autorijden is leuk.

Ik geloof omdat het strijdig is met het verstand.
pi_15447637
Ikzou gewoon beginnen met rustig in je stad rond tuffen (zoals al aangegeven werdt) desnoods met iemand naast je die rustig kan blijven als je tich iets over het hoofd ziet.
Daarna de grote weg pakken en langzaam opbouwen.

Sorella durft niet richting amsterdam/utrecht e.d. grote steden te rijden krijgt zweethanden en hartkloppingen

  dinsdag 16 december 2003 @ 09:21:30 #55
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_15448143
quote:
Op zondag 14 december 2003 12:25 schreef HeyFreak het volgende:


Het zal de eerste keer niet goed gaan voor je gevoel, want de auto die jij zal kopen zal niet zo lekker rijden als je lesauto. Ik heb een Nissan Micra uit '88 gekocht en ik had les in die nieuwe Megane, en daar zit toch wel verschil tussen.

Maar als je een tijdje gereden hebt dan komt het allemaal wel weer goed


whehe, ik ken het... Betje leren rijden in de auto van mijn pa (dat was een GolfII uit 1988) toen lessen in een nieuwe Volkswagen passat, en nu al een tijd eigen auto en das een GolfII uit 1987

Das in het begin echt ff wennen!!

Maar, ff ontopic:

Gewoon idd op een afgelegen stuk weg beetje oefenen, evt met iemand naast je. Ik heb mijn rijbewijs al 1,5 jaar, rij best veel (heb nu in 6mnd 16000 km) maar ik hben heel lui wat betereft inparkeren... Dat fileparkeren.. daar doe ik altijd heel lang over, domweg omdat ik dat bijna nooit hoef...

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')