gefeliciteerd.. die medische test zal geen probleem zijn.... Dus die opleiding kun je beginnen...quote:Op donderdag 10 februari 2005 15:33 schreef diesel_boy het volgende:
Het is niet te geloven, maar ik heb het gehaald!!
Nu alleen nog de medische keuring en als dat allemaal ok is, kunnen we 4 april aan de opleiding gaan beginnen!!!
Welkomquote:Op zaterdag 12 februari 2005 00:34 schreef nonam het volgende:
Hehe, mijn eerste berichtje op FOK!
Natuurlijk ben je zenuwachtig. Ik heb voor mijn beroep meerdere testen moeten doorlopen, van psychologisch tot medisch en van aanname gespekken tot taal, reken en tekentestjes... Op eeen gegeven moment wortd het zo bekend dat je weet wat je kan verwachten, maar als de inzet weer hoger wordt, dan stijgt uiteraard ook je zenuwenlevel.quote:Waren jullie ook zo zenuwachtig ????
Of waren jullie de coolheid zelve?
De zenuwen en nervositeit moet je om kunnen zetten in positieve energie inderdaad. Ten alle tijden goed blijven functioneren. Ik kan me nog goed herinneren dat er een paar jaar geleden tijdens een taskmanager-test er een aantal mensen om me heen kwamen wandelen... Hier was ik toch even door afgeleid. Toen ik dit meldde, werd me inderdaad verteld dat ik ook tegen de afleiding moest kunnen en dit mijn score niet hevig mocht beinvloeden.. Dit is gelukkig ook niet gebeurd en ik kwam erdoorheen.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 10:44 schreef The_stranger het volgende:
Welkom
Natuurlijk ben je zenuwachtig. Ik heb voor mijn beroep meerdere testen moeten doorlopen, van psychologisch tot medisch en van aanname gespekken tot taal, reken en tekentestjes... Op eeen gegeven moment wortd het zo bekend dat je weet wat je kan verwachten, maar als de inzet weer hoger wordt, dan stijgt uiteraard ook je zenuwenlevel.
Maar daar staat wel weer tegenover dat je in dit soort beroepen je zenuwen altijd onder controle moet kunnen hebben, dus ook tijdens de selecties...
Al is het enige verschil tussen de laatste twee, dat ik (nog) geen strippenkaarten hoef af te stempelen...quote:Op dinsdag 15 februari 2005 23:49 schreef nonam het volgende:
[..
Maar stranger, ben je soms luchtverkeersleider, piloot, of soms uh... buschauffeur ?
A.s. donderdag heb ik de grading.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 22:15 schreef DCSboy het volgende:
Dat hoopte ik inderdaad ook!.
Maar vertel eens, Welk deel van de selectie zit je nu?
In Maart geloof ik.quote:wanneer heb je je aangemeld?
Dan moet je gewoon even naar [url]http://www.airtrafficcontroller.nl]/url] gaan. Daar staat de gehele selectie procedure uitgelegd en daar kun je ook heel veel informatie vinden.quote:
Ik ben heel benieuwd hoe dat er eigenlijk aan toe gaat.
Ik doe mijn bestquote:wie weet blijt deze topic nu weer een beetje in de picture.
Heel veel succes donderdag sandyman!quote:
Dank uquote:Op zondag 12 juni 2005 23:39 schreef DCSboy het volgende:
De grading is toch een van de laatste onderdelen? ben benieuwd wat het wordt. Succes in ieder geval!
Wat ik begrepen heb bestaat een groep uit 15 mensen.quote:Aan de andere kant hoor ik weer dat er twee keer per jaar een groep met de opleiding begint en zo'n groep maar uit ongeveer tien man bestaat.
De selectie is natuurlijk streng en er doen best wel veel mensen mee. Maar ze zoeken (naar mijn idee) gewoon een bepaald soort mens. Dit ben/heb je wel of niet. Daar zijn de selectie's voor naar mijn idee. Tot nu toe vond ik het niet heel erg lastig, maar andere mensen (die zijn afgevallen) zullen daar waarschijnlijk heel anders over denken.quote:Dat klinkt weer als een select aantal mensen. Is de selectie voor jouw idee tot nu toe heel streng of doen er gewoon niet genoeg mensen mee??
Als het verkeer het toelaat kun je van mij altijd een direct krijgenquote:Op maandag 13 juni 2005 15:52 schreef The_stranger het volgende:
Mochten jullie er doorheen komen, kan ik dan tegen die tijd op jullie rekenen als ik een direct SPL zou willen krijgen ipv HSD-River-SPL??
Alvast bedankt (en succes uiteraard)
Ja interview en groepsassesment waren bij mij 2 aparte dagen. Al had ik na de groepsassesment ook nog een interview (lucky me... ). Medische keuring zit ik niet over in. Ben al 2x class 1 medical goedgekeurd. Ik weet niet welke klasse luchtverkeerleider nodig heeft, maar ik dacht 3. Dus dat zit wel snor mocht ik door de grading komen.quote:Op maandag 13 juni 2005 17:17 schreef wombad het volgende:
Sandyman, heb jij 5 rondes gehad? Ik maar vier namelijk.
Eerst een capaciteitstest en psychologische test, toen groepsassesment en interview, daarna de grading en uiteindelijk de medische test.
Bij de eerste ronde laten ze beste 15% door trouwens, in mijn geval iets van 24 van 160 geloof ik.
Daarna was ik met vier mensen bij die groepsassesment, waarvan er 3 doorgingen naar de grading. Van die drie was ik de enige die dat had gehaald. De medische keuring weet je van jezelf wel of je die haalt. Heb je geen gekke dingen (epilepsie ed.) dan is dat geen probleem!
Dat soort vragen krijg je inderdaad. Ook: Welke eigenschappen denk je dat een Luchtverkeersleider moet hebben? Heb je die? Wat zijn je zwakke punten? Dat soort dingen.quote:Op maandag 13 juni 2005 18:03 schreef Cookaburra het volgende:
A.S. vrijdag het interview in Ouderkerk a.d. Amstel. Lijkt me lastig, weet niet zo goed wat daar allemaal gevraagd gaat worden. Motivatie / Wat verwacht je van LVL / Waarom dit vak??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |