Je boekt bij Ryanair altijd enkele reizen, dus het zou niets moeten uitmaken als je in dit geval één enkele reis niet maakt. Je zou de voorwaarden nog na kunnen lezen, maar volgens mij annuleren ze niet de hele reservering als je voor één deel niet op komt dagen (zoals de traditionele maatschappijen doen).quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:14 schreef Quinazoline het volgende:
Mijn vriend en ik vliegen 28 augustus met Ryanair naar Stockholm. We hebben retour vluchten vanaf en naar Charleroi geboekt. Nu komen we er net achter dat het veel handiger is om vanaf Weeze heen te vliegen, maar wel naar Charleroi terug te vliegen. Is het een probleem als we niet op komen dagen bij de heenreis in Charleroi, om dan terug te vliegen vanaf Stockholm naar Charleroi?Omdat die 2 tickets wel het zelfde reserveringsnummer hebben...
-edit-
Vlucht wijzigen is niet handig want dat is veel duurder dan gewoon een nieuwe vlucht vanaf Weeze te boeken
De naam veranderen kost veel:quote:Op zondag 13 augustus 2006 12:18 schreef Quinazoline het volgende:
Net Ryanair gebeld: Als je de heenvlucht niet gebruikt, blijft de terugvlucht gewoon beschikbaar.
Iemand overigens nog interesse in een enkeltje Charleroi-Stockholm op maandag 28 augustus? Mijn vriend heeft namelijk alleen een enkele vlucht genomen en die is nu dus over. Kweet niet wat het kost om de naam te veranderen, maar wij doen er niks mee, dus..
De prijzen voor dat soort handelingen nemen ook van dag tot dag exponentieel toe .quote:There is a name change fee of £70/¤100 (or local currency equivalent) per person.
Hmm mooi is dat, wij hebben er namelijk 15 Euro excl taxes voor betaald... De vlucht is dus goedkoper geworden..quote:Op zondag 13 augustus 2006 12:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
De naam veranderen kost veel:
[..]
De prijzen voor dat soort handelingen nemen ook van dag tot dag exponentieel toe .
De vlucht zelf boeken op die dag kost welgeteld 14,25 euro inclusief taxes . Opvallend dat relatief kort vantevoren de vluchten nog zo goedkoop zijn.
Dat gebeurt nu eenmaal met lowcostairlines . Je kunt in het vliegtuig ook naast iemand komen te zitten die 139 euro ofzo ervoor betaald heeft .quote:Op zondag 13 augustus 2006 13:46 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Hmm mooi is dat, wij hebben er namelijk 15 Euro excl taxes voor betaald... De vlucht is dus goedkoper geworden..
Ik denk het niet. Het zal iig hetzelfde zijn als op de terugweg.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 12:36 schreef Terreros85 het volgende:
Ik vlieg morgen met Ryanair naar London en ik vraag me af of die veiligheidseisen ook op de heenreis van Eindhoven naar Stansted gelden. Ik heb weinig bagage mee en ik wil het liefste alles als handbagage het vliegtuig innemen. Scheelt mij tijd, maar mag dat nog?
Staat op de site van Ryanair:quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 12:36 schreef Terreros85 het volgende:
Ik vlieg morgen met Ryanair naar London en ik vraag me af of die veiligheidseisen ook op de heenreis van Eindhoven naar Stansted gelden. Ik heb weinig bagage mee en ik wil het liefste alles als handbagage het vliegtuig innemen. Scheelt mij tijd, maar mag dat nog?
Lijkt mij geen probleem, een handtas telt niet echt als een tas. En anders stop je dat kleine tasje in die grote tas. Zolang je de andere passagiers er maar niet lastig mee valt.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 12:41 schreef Quinazoline het volgende:
Ik vroeg me trouwens ook nog iets af: Ik heb altijd een klein tasje bij mij met papier, telefoon, sleutels, portemonnee. Nu ga ik vliegen en wil ik mijn cameratas al handbagage meenemen, maar ook dat andere tasje. Gaat dat lukken?
Denk niet dat de prijs nog veel zakt. Of de vluchten moeten binnen een 0.01 euro-actie vallen, maar dat zal - zo relatief kort vantevoren - wel niet gebeuren. En, ach, al daalt 't nog een tientje, boeien .quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 10:51 schreef Sjappie het volgende:
Wij vliegen in september van Weeze naar Rome Ciampino voor 7.99 heen en 2.89 terug (excl belastingen). Heb gisteren geboekt maar ben benieuwd of de prijs nog verder gaat zakken .
Dat er nu meer restricties zijn voor handbagage, kan ik begrijpen. Maar waarom moet je bijbetalen als je met groter dan toegestane handbagage komt aanzetten? Als die maatregelen echt alleen gaan om het tegenhouden van explosieven etc., hoort die handbagage helemaal niet het vliegtuig in te gaan. Of haalt het extra betalen het risico ineens weg?quote:Hand Baggage Allowance (10kg per person)
Each passenger is permitted to carry ONE item of hand baggage up to 10kg (bag dimensions have been reduced for all flights departing from the UK). In accordance with the UK Department for Transport, the new reduced cabin baggage dimensions must not exceed a 45cm (length), 35cm (width) and 16cm (depth). These dimensions include the wheels, handles, side pockets, etc.
Passengers who arrive at a UK airport with hand baggage exceeding the above dimensions will be required to pay an additional checked bag fee or if they are over the maximum 20kg baggage allowance per person, an excess baggage fee will be charged of £5.50/¤8 per kilo (or local currency equivalent).
Aan drank verdienen ze nu ook weer genoeg ......quote:Cabin/hand baggage MUST NOT contain:
Any cosmetics
Any toiletries
Any liquids
Any drinks
Cigarette lighters
No gels, pastes, lotions, (e.g. toothpaste, hair gel, drinks, deodorant, shaving foam, aerosols, etc.)
Nothing must be carried in pockets.
Idd.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 18:43 schreef Vava het volgende:
Oja zelfs in het vliegtuig kom je niet meer onder het gebel uit
Als de bagage te groot is om, volgens de nieuwe regels, als handbagage te gelden, moet deze bagage ingechecked worden. Bij Ryanair moet je betalen per koffer die je incheckt, dus als je een koffer extra incheckt betaal je ook meer.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 16:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.ryanair.com/site/EN/notices.php?notice=060811-UK-EN :
[..]
Dat er nu meer restricties zijn voor handbagage, kan ik begrijpen. Maar waarom moet je bijbetalen als je met groter dan toegestane handbagage komt aanzetten? Als die maatregelen echt alleen gaan om het tegenhouden van explosieven etc., hoort die handbagage helemaal niet het vliegtuig in te gaan. Of haalt het extra betalen het risico ineens weg?
Dat is duidelijk, maar ga es terug naar de reden WAAROM de regels omtrent handbagage zijn aangepast. Dat is niet om er nog meer voor te kunnen vangen ...quote:Op zaterdag 2 september 2006 21:00 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Als de bagage te groot is om, volgens de nieuwe regels, als handbagage te gelden, moet deze bagage ingechecked worden. Bij Ryanair moet je betalen per koffer die je incheckt, dus als je een koffer extra incheckt betaal je ook meer.
Dat bedoel ik niet. Ryanair had, al vóór deze regels, een vast tarief per koffer die ingecheckt moest worden. Nu heeft de Britse regering dan wel de Britse luchtvaartautoriteit (dus niet Ryanair) besloten dat er bepaalde restricties aan handbagage komen. De handbagage moet nu kleiner zijn dan Ryanair's vroegere norm. Dus moeten sommige koffers die eerst handbagage waren nu ineens worden ingecheckt. Daarna treedt bovenstaande regel weer in. Het bijbetalen is dus een gevolg van die beide, onafhankelijk van elkaar ingestelde regels. Dus ze denken niet dat extra betalen het risico ineens wegneemt. Bij andere maatschappijen moet handbagage die volgens de nieuwe regel te groot is ook gewoon worden ingecheckt, alleen omdat zij een soepeler beleid hebben (en hadden) kost het daar niets extra.quote:Op zaterdag 2 september 2006 21:47 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat is duidelijk, maar ga es terug naar de reden WAAROM de regels omtrent handbagage zijn aangepast. Dat is niet om er nog meer voor te kunnen vangen ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |