abonnement Unibet Coolblue
pi_40460099
Topmaatschappij. Heen en weer geweest naar Rome CIA, 0 minuten vertraging, beiden keren mocht ik met de ouders met kinderen en ouderen mee naar binnen opdat ik met mijn 2 meter een goede plek kon kiezen. Echt top.
pi_40553801
Naar aanleiding van mijn berichten in dit topic, geef ik hieronder mijn ervaringen weer van een weekje Italie met Ryanair.

Vertrek vanaf Charleroi verliep zeer goed. Zowel bij het inchecken als bij de douane totaal geen problemen met de verkeerde voornaam van een passagier, waarvan de laatste twee letters ontbraken. Douanier bekeek geheel nauwkeurig, maar maakte geen opmerking erover. Het inboarden ging snel. Onze instapnummers lagen rond de 20, maar bij het instappen worden allereerst de personen met kinder toegelaten en daarna de instapnummers tot en met 90 (volgorde deed er niet toe), vervolgens de overigen. Na het nodige geduw bij het scannen/afscheuren van de instapkaarten rustig kunnen instappen.

De terugvlucht vanaf Bergamo hetzelfde verhaal. Overigens vond er nu nauwelijks paspoortcontrole plaats, alleen bij het instappen vluchtig. Een slechte zaak eigenlijk. Ook hier werden passagiers met kinderen eerst toegelaten, waarna de rest (ongeacht instapnummer) mochten doorlopen. Vervolgens werd men met een shuttlebus naar het vliegtuig gebracht waardoor het effect van 'onderscheid' deels verloren ging...

De vlucht zelf ging zeer goed. Beide keren werd er ruimschoots voor planning geland (ongeveer 20 minuten). Ryanair is mij zeer goed bevallen. Ook is er totaal geen moeite gedaan over overgewicht. Op de terugreis had ik twee kilo overgewicht; totaal geen probleem. Voor herhaling vatbaar.
pi_40742541
Mijn vriend en ik vliegen 28 augustus met Ryanair naar Stockholm. We hebben retour vluchten vanaf en naar Charleroi geboekt. Nu komen we er net achter dat het veel handiger is om vanaf Weeze heen te vliegen, maar wel naar Charleroi terug te vliegen. Is het een probleem als we niet op komen dagen bij de heenreis in Charleroi, om dan terug te vliegen vanaf Stockholm naar Charleroi?Omdat die 2 tickets wel het zelfde reserveringsnummer hebben...

-edit-
Vlucht wijzigen is niet handig want dat is veel duurder dan gewoon een nieuwe vlucht vanaf Weeze te boeken
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_40744727
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 18:14 schreef Quinazoline het volgende:
Mijn vriend en ik vliegen 28 augustus met Ryanair naar Stockholm. We hebben retour vluchten vanaf en naar Charleroi geboekt. Nu komen we er net achter dat het veel handiger is om vanaf Weeze heen te vliegen, maar wel naar Charleroi terug te vliegen. Is het een probleem als we niet op komen dagen bij de heenreis in Charleroi, om dan terug te vliegen vanaf Stockholm naar Charleroi?Omdat die 2 tickets wel het zelfde reserveringsnummer hebben...

-edit-
Vlucht wijzigen is niet handig want dat is veel duurder dan gewoon een nieuwe vlucht vanaf Weeze te boeken
Je boekt bij Ryanair altijd enkele reizen, dus het zou niets moeten uitmaken als je in dit geval één enkele reis niet maakt. Je zou de voorwaarden nog na kunnen lezen, maar volgens mij annuleren ze niet de hele reservering als je voor één deel niet op komt dagen (zoals de traditionele maatschappijen doen).

Anders voor de zekerheid even bellen
pi_40760819
Net Ryanair gebeld: Als je de heenvlucht niet gebruikt, blijft de terugvlucht gewoon beschikbaar.

Iemand overigens nog interesse in een enkeltje Charleroi-Stockholm op maandag 28 augustus? Mijn vriend heeft namelijk alleen een enkele vlucht genomen en die is nu dus over. Kweet niet wat het kost om de naam te veranderen, maar wij doen er niks mee, dus..
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_40760900
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 12:18 schreef Quinazoline het volgende:
Net Ryanair gebeld: Als je de heenvlucht niet gebruikt, blijft de terugvlucht gewoon beschikbaar.

Iemand overigens nog interesse in een enkeltje Charleroi-Stockholm op maandag 28 augustus? Mijn vriend heeft namelijk alleen een enkele vlucht genomen en die is nu dus over. Kweet niet wat het kost om de naam te veranderen, maar wij doen er niks mee, dus..
De naam veranderen kost veel:
quote:
There is a name change fee of £70/¤100 (or local currency equivalent) per person.
De prijzen voor dat soort handelingen nemen ook van dag tot dag exponentieel toe .

De vlucht zelf boeken op die dag kost welgeteld 14,25 euro inclusief taxes . Opvallend dat relatief kort vantevoren de vluchten nog zo goedkoop zijn.
pi_40762779
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 12:22 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

De naam veranderen kost veel:
[..]

De prijzen voor dat soort handelingen nemen ook van dag tot dag exponentieel toe .

De vlucht zelf boeken op die dag kost welgeteld 14,25 euro inclusief taxes . Opvallend dat relatief kort vantevoren de vluchten nog zo goedkoop zijn.
Hmm mooi is dat, wij hebben er namelijk 15 Euro excl taxes voor betaald... De vlucht is dus goedkoper geworden..
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_40762908
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 13:46 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Hmm mooi is dat, wij hebben er namelijk 15 Euro excl taxes voor betaald... De vlucht is dus goedkoper geworden..
Dat gebeurt nu eenmaal met lowcostairlines . Je kunt in het vliegtuig ook naast iemand komen te zitten die 139 euro ofzo ervoor betaald heeft .
pi_40769358
Het security-gebeuren en de daarmee samenhangende restrictie van 1 stuk bagage per persoon gaat Ryanair duidelijk geld kosten. Juist op bagage hebben ze altijd genoeg winst gemaakt ....
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:36:03 #160
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_40933922
Ik vlieg morgen met Ryanair naar London en ik vraag me af of die veiligheidseisen ook op de heenreis van Eindhoven naar Stansted gelden. Ik heb weinig bagage mee en ik wil het liefste alles als handbagage het vliegtuig innemen. Scheelt mij tijd, maar mag dat nog?
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_40934046
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 12:36 schreef Terreros85 het volgende:
Ik vlieg morgen met Ryanair naar London en ik vraag me af of die veiligheidseisen ook op de heenreis van Eindhoven naar Stansted gelden. Ik heb weinig bagage mee en ik wil het liefste alles als handbagage het vliegtuig innemen. Scheelt mij tijd, maar mag dat nog?
Ik denk het niet. Het zal iig hetzelfde zijn als op de terugweg.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_40934095
Ik vroeg me trouwens ook nog iets af: Ik heb altijd een klein tasje bij mij met papier, telefoon, sleutels, portemonnee. Nu ga ik vliegen en wil ik mijn cameratas al handbagage meenemen, maar ook dat andere tasje. Gaat dat lukken?
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_40934548
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 12:36 schreef Terreros85 het volgende:
Ik vlieg morgen met Ryanair naar London en ik vraag me af of die veiligheidseisen ook op de heenreis van Eindhoven naar Stansted gelden. Ik heb weinig bagage mee en ik wil het liefste alles als handbagage het vliegtuig innemen. Scheelt mij tijd, maar mag dat nog?
Staat op de site van Ryanair:

http://www.ryanair.com/site/NL/notices.php?notice=gops&code=060810-17aug-BAA_STN-GB

Zo te zien is het dus naar Stansted geen probleem. Vanaf Stansted, zul je je moeten houden aan de voorgeschreven formaten van handbagage.
pi_40934581
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 12:41 schreef Quinazoline het volgende:
Ik vroeg me trouwens ook nog iets af: Ik heb altijd een klein tasje bij mij met papier, telefoon, sleutels, portemonnee. Nu ga ik vliegen en wil ik mijn cameratas al handbagage meenemen, maar ook dat andere tasje. Gaat dat lukken?
Lijkt mij geen probleem, een handtas telt niet echt als een tas. En anders stop je dat kleine tasje in die grote tas. Zolang je de andere passagiers er maar niet lastig mee valt.
pi_40962446
Wij vliegen in september van Weeze naar Rome Ciampino voor 7.99 heen en 2.89 terug (excl belastingen). Heb gisteren geboekt maar ben benieuwd of de prijs nog verder gaat zakken .
pi_40963485
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 10:51 schreef Sjappie het volgende:
Wij vliegen in september van Weeze naar Rome Ciampino voor 7.99 heen en 2.89 terug (excl belastingen). Heb gisteren geboekt maar ben benieuwd of de prijs nog verder gaat zakken .
Denk niet dat de prijs nog veel zakt. Of de vluchten moeten binnen een 0.01 euro-actie vallen, maar dat zal - zo relatief kort vantevoren - wel niet gebeuren. En, ach, al daalt 't nog een tientje, boeien .
pi_40971003
http://www.ryanair.com/site/EN/notices.php?notice=060811-UK-EN :
quote:
Hand Baggage Allowance (10kg per person)

Each passenger is permitted to carry ONE item of hand baggage up to 10kg (bag dimensions have been reduced for all flights departing from the UK). In accordance with the UK Department for Transport, the new reduced cabin baggage dimensions must not exceed a 45cm (length), 35cm (width) and 16cm (depth). These dimensions include the wheels, handles, side pockets, etc.

Passengers who arrive at a UK airport with hand baggage exceeding the above dimensions will be required to pay an additional checked bag fee or if they are over the maximum 20kg baggage allowance per person, an excess baggage fee will be charged of £5.50/¤8 per kilo (or local currency equivalent).
Dat er nu meer restricties zijn voor handbagage, kan ik begrijpen. Maar waarom moet je bijbetalen als je met groter dan toegestane handbagage komt aanzetten? Als die maatregelen echt alleen gaan om het tegenhouden van explosieven etc., hoort die handbagage helemaal niet het vliegtuig in te gaan. Of haalt het extra betalen het risico ineens weg?

Op dezelfde pagina:
quote:
Cabin/hand baggage MUST NOT contain:
Any cosmetics
Any toiletries
Any liquids
Any drinks
Cigarette lighters
No gels, pastes, lotions, (e.g. toothpaste, hair gel, drinks, deodorant, shaving foam, aerosols, etc.)
Nothing must be carried in pockets.
Aan drank verdienen ze nu ook weer genoeg ......
pi_41334578
Ryanair maakt bellen tijdens vlucht mogelijk
LONDEN - Passagiers van de Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair kunnen vanaf medio volgend jaar tijdens de vlucht met hun mobiele telefoon bellen. De prijsvechter heeft daarvoor een overeenkomst gesloten met OnAir, dat volgend jaar alvast vijftig vliegtuigen geschikt maakt voor mobiel bellen. De rest van de toestellen van Ryanair volgt later.

Ryanair wordt naar eigen zeggen de eerste Europese luchtvaartmaatschappij die het mogelijk maakt om op grote hoogte te bellen, zo meldde het bedrijf woensdag. Bij veel vervoerders is het gebruik van een mobieltje in het vliegtuig nog verboden. Lang is gedacht dat een gsm de boordapparatuur zou kunnen storen, maar uit diverse onderzoeken is inmiddels gebleken dat het wel meevalt met de storing.
Ryanair verwacht dat de dienst over enkele jaren winstgevend is. De kosten van een gesprek zijn ongeveer even hoog als mobiel bellen in het buitenland.

Veilig
KLM begint volgend jaar een proef met mobiel bellen aan boord van een vliegtuig. De luchtvaartmaatschappij wil vooral kijken wat reizigers vinden van bellen tijdens de vlucht. Er zijn volgens het bedrijf reizigers die bijvoorbeeld naar hun werk willen bellen, maar ook passagiers die van hun rust willen genieten. Het gebruik van een gsm is volgens KLM geheel veilig.
pi_41335463
Oja zelfs in het vliegtuig kom je niet meer onder het gebel uit
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_41381668
http://www.ryanair.com/site/EN/newroutes.php?
'Overzichtje' van de nieuwe routes van Ryanair de komende maanden. Er komen er een 'paar' bij .
pi_41381721
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 18:43 schreef Vava het volgende:
Oja zelfs in het vliegtuig kom je niet meer onder het gebel uit
Idd.
Het zal voor Ryanair weer een mogelijkheid zijn om extra geld te vangen ofzo, maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin in bellende mensen naast, voor, achter me of überhaupt in het vliegtuig.

'Wat, je verstaat me niet goed?' 'Ow, ik praat even wat harder!'

Nou, dankjewel .
pi_41383431
Precies in de trein heb je dan nog een zogenaamde stiltecoupe maar dat lukt natuurlijk niet in een vliegtuig...
Zit je straks naast zo'n (ik noem het beldel, meisje/vrouw die veel belt maar weinig zinnigs uitbrengt tijdens het gesprek, doet alleen populair met haar nieuwste mobieltje, het liefst een "ladyphone" ), dat soort types bellen doorgaans ook uren... je zal er net naast zitten in het vliegtuig
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zaterdag 2 september 2006 @ 21:00:36 #173
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_41433317
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 16:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.ryanair.com/site/EN/notices.php?notice=060811-UK-EN :
[..]

Dat er nu meer restricties zijn voor handbagage, kan ik begrijpen. Maar waarom moet je bijbetalen als je met groter dan toegestane handbagage komt aanzetten? Als die maatregelen echt alleen gaan om het tegenhouden van explosieven etc., hoort die handbagage helemaal niet het vliegtuig in te gaan. Of haalt het extra betalen het risico ineens weg?
Als de bagage te groot is om, volgens de nieuwe regels, als handbagage te gelden, moet deze bagage ingechecked worden. Bij Ryanair moet je betalen per koffer die je incheckt, dus als je een koffer extra incheckt betaal je ook meer.

Mijn ervaringen met Ryanair zijn na één retourvlucht nogal gemengd. De terugweg ging zonder problemen, en als alles prima gaat is het gewoon een prima maatschappij: snel, vriendelijke en behulpzame mensen, niets aan de hand. Maar als het om wat voor reden dan mis gaat kun je zien waarom Ryanair zo goedkoop is.
Mijn heenvlucht zou afgelopen zondag geweest zijn, maar het vliegtuig had 'wat technische problemen' Nu kan dat altijd gebeuren, maar de passagiers werd nauwelijks iets verteld, tot we een uur na het eigenlijke vertrek te horen kregen dat de vlucht was geannuleerd en dat we morgen maar terug moesten komen. Er moest namelijk een monteur komen, en nu kun je die monteur (of een vervangend vliegtuig) vrij snel in laten vliegen, maar dat is natuurlijk te duur. Ook heeft Ryanair geen grondpersoneel in Eindhoven, dus de arme grondstewardessen van Eindhoven zaten ineens met een hoop boze Britten die ineens naar een hotel moesten. (Mocht één van de dames toevallig meelezen, applaus voor jullie stressbestendigheid ).

Dat is dus het grote nadeel van een maatschappij als Ryanair: omdat alles zo goedkoop is, is er geen 'backup', dus zodra het mis gaat heeft de klant pech.

Oh ja, en in het vliegtuig de volgende ochtend werd ons nog niet eens een excuusje aangeboden. We kregen echter wel het standaard 'dank u voor vliegen met Ryanair' praatje, dat met gemengde gevoelens werd aangehoord
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_41434954
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 21:00 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Als de bagage te groot is om, volgens de nieuwe regels, als handbagage te gelden, moet deze bagage ingechecked worden. Bij Ryanair moet je betalen per koffer die je incheckt, dus als je een koffer extra incheckt betaal je ook meer.
Dat is duidelijk, maar ga es terug naar de reden WAAROM de regels omtrent handbagage zijn aangepast. Dat is niet om er nog meer voor te kunnen vangen ...
  zaterdag 2 september 2006 @ 22:28:32 #175
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_41436422
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 21:47 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dat is duidelijk, maar ga es terug naar de reden WAAROM de regels omtrent handbagage zijn aangepast. Dat is niet om er nog meer voor te kunnen vangen ...
Dat bedoel ik niet. Ryanair had, al vóór deze regels, een vast tarief per koffer die ingecheckt moest worden. Nu heeft de Britse regering dan wel de Britse luchtvaartautoriteit (dus niet Ryanair) besloten dat er bepaalde restricties aan handbagage komen. De handbagage moet nu kleiner zijn dan Ryanair's vroegere norm. Dus moeten sommige koffers die eerst handbagage waren nu ineens worden ingecheckt. Daarna treedt bovenstaande regel weer in. Het bijbetalen is dus een gevolg van die beide, onafhankelijk van elkaar ingestelde regels. Dus ze denken niet dat extra betalen het risico ineens wegneemt. Bij andere maatschappijen moet handbagage die volgens de nieuwe regel te groot is ook gewoon worden ingecheckt, alleen omdat zij een soepeler beleid hebben (en hadden) kost het daar niets extra.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')