abonnement Unibet Coolblue
  maandag 24 november 2003 @ 20:39:14 #1
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_14898046
Vervolg op: Katten-vraagbaak, deel 2.
Misschien staan hierin nog onbeantwoorde vragen?

Antwoorden daarop kunnen in dit topic weer gegeven worden

In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  maandag 24 november 2003 @ 23:25:25 #2
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_14904681
Het lijkt wel alsof katten als ze ouder worden steeds luidruchtiger/meer gaan spinnen, hebben jullie ook die ervaring?
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  dinsdag 25 november 2003 @ 09:53:07 #3
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_14909774
Deel drie alweer
pi_14911681
quote:
Op maandag 24 november 2003 23:25 schreef BAZZA het volgende:
Het lijkt wel alsof katten als ze ouder worden steeds luidruchtiger/meer gaan spinnen, hebben jullie ook die ervaring?
Nog geen ervaring mee, maar als mijn kater nog luidruchtiger gaat spinnen... ik bedoel het is nu al een halve vibrator
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  dinsdag 25 november 2003 @ 11:30:49 #5
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_14911780
quote:
Op maandag 24 november 2003 20:39 schreef SEMTEX het volgende:
Vervolg op: Katten-vraagbaak, deel 2.
Misschien staan hierin nog onbeantwoorde vragen?
De volgende vraag stond er nog:
quote:
Op maandag 24 november 2003 19:43 schreef xenobinol het volgende:
Ik heb een hele lieve kater, meestal vind ie het heerlijk om geaaid te worden.
op een gegeven moment gaat ie dan echter zachtjes in mijn hand bijten, dat vind ik niet zo erg alleen gebruikt ie zijn klauwen om mijn hand naar zich toe te trekken.
Je snapt dat dat behoorlijk pijn doet aangezien ie zo je hele huid opentrekt.
Heeft iemand een tip om hem dit af te leren?
Mijn kat doet dit ook, maar dit doet ze enkel wanneer ze geen zin meer heeft om geaaid te worden. Wellicht vindt jouw kat het leuk om geaaid te worden, maar niet de hele tijd Na een paar minuten is "de lol" er vanaf en gaat 'ie je hand aanvallen. Mijn tip: minder lang aaien. Probeer te ontdekken wanneer je kat het niet meer leuk vindt. Vaak geven katten nog wat andere signalen af, wanneer ze het minder leuk aan het vinden zijn.

Succes!

  dinsdag 25 november 2003 @ 11:32:18 #6
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_14911816
Oja Semtex, heb je nog wat met mijn tip gedaan??
quote:
Op donderdag 20 november 2003 12:38 schreef Christine het volgende:
Ook houden katten er niet van om te plassen vlakbij hun eten, dus kun je Polle's etensbakje niet een tijdje neerzetten op de plaats waar ze altijd plast??
  dinsdag 25 november 2003 @ 11:37:26 #7
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_14911916
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 11:32 schreef Christine het volgende:
Oja Semtex, heb je nog wat met mijn tip gedaan??
[..]
nee, haar bak stond nl. in de kamer en daar wilde ik hem helemaal weg hebben. Ze zit nu dus al een dag of 3 in een soort quarantaine in een kamer hiernaast, met bak, eten, speeltjes en slaapmandjes. En het plassen gaat nog niet naar wens, dus ze blijft daar nog ff.
Ook is ze gisteren bij de dierenarts geweest, die oa exceem en een lichte blaasontsteking constateerde en ze heeft Polles tandsteen verwijderd. (Ze was gisteren nog helemaal onder de indruk van de narcose Zo lief Ze wankelde de kamer door...)
Anyway: ze krijgt daar ook allemaal medicijnen voor en dan wil ik eigk 's zien of dat plassen ms ook ophoudt.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 25 november 2003 @ 11:56:55 #8
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_14912353
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 11:30 schreef Christine het volgende:

[..]

De volgende vraag stond er nog:
[..]

Mijn kat doet dit ook, maar dit doet ze enkel wanneer ze geen zin meer heeft om geaaid te worden. Wellicht vindt jouw kat het leuk om geaaid te worden, maar niet de hele tijd Na een paar minuten is "de lol" er vanaf en gaat 'ie je hand aanvallen. Mijn tip: minder lang aaien. Probeer te ontdekken wanneer je kat het niet meer leuk vindt. Vaak geven katten nog wat andere signalen af, wanneer ze het minder leuk aan het vinden zijn.

Succes!


die van mij en die van mijn zus doen dit juist als ze het super lekker vinden en willen dan alleen maar meer ge-aaid worden, als je je hand weghaalt en niet aait bijten ze een keer goed door zodat je weer gaat aaien
  dinsdag 25 november 2003 @ 13:01:12 #9
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_14913742
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 11:56 schreef Magneet het volgende:
die van mij en die van mijn zus doen dit juist als ze het super lekker vinden en willen dan alleen maar meer ge-aaid worden, als je je hand weghaalt en niet aait bijten ze een keer goed door zodat je weer gaat aaien
De wondere wereld van katten...

De wijlen kat van mijn zus viel na een paar minuten aaien ook je hand aan, omdat ze er dan genoeg van had.

pi_14915035
Misschien had ik er beter bij kunnen vertellen dat als mijn kat een speelse bui heeft mijn hand zowieso gaat aanvallen.
Om er dan voorzichtig aan te knabbelen, doorbijten doet ie niet alleen die scherpe nagels hè

Kan het zijn dat ie te vroeg uit het nest gehaald is en zodoende niet geleerd heeft dat dat pijn doet?

Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_14923473
Ik moet donderdag met mijn katje van 4,5 maand naar de "universiteitskliniek voor gezelschapsdieren" in Utrecht.

Sinds ongeveer anderhalve week is 't beestje veel lustelozer dan normaal, op z'n linkeroogje zitten witte vlekjes alsof het netvlies troebel is en dat oogje is wat donkerder verkleurd en het trilt. Hij ontwijkt licht (lievelingsplekje is nu de badkamer, waar het helemaal donker is). Af en toe trilt z'n hele kopje. Hij verliest nu en dan zijn evenwicht (zit op de bank, valt er vanaf, gaat zich wassen en springt weer op de bank alsof er niets gebeurd is). Speeltjes reageert ie amper (niet) op, alsof hij niet snapt wat de bedoeling is, terwijl dat 2 weken terug wel anders was.

Vrij onduidelijk wat er aan de hand is. Doorverwijzing is naar afdeling neurlogie, met een eventuele excursie naar de oogarts. In eerste instantie zou het een ontsteking aan z'n oog kunnen zijn, alleen komt het zelden voor dat het oog/kop daarbij trillen en er evenwichtsverlies optreedt.

Nu ging het vorige week slechter met hem dan nu, als ik het goed inschat, maar je ziet hem nu nog steeds regelmatig trillen en volgens mij pijn hebben. Kon het beestje nu maar praten..

Iemand ervaring met dit soort dingen?

'Ee, ah wor 'ungry-loike!
pi_14931156
IK heb een poes van 9 jaar oud. Sinds kort vind ik wel eens ergens in een hoekje een klein plasje van haar, ook een keertje met wat bloed erin, maar meestal zonder bloed. Ze mauwt erg veel en rent zich rot van buiten naar binnen. Ik wordt er zelf helemaal dol van! Nou is ook sinds kort mijn kater overleden (al 8 jaar haar maatje) en wellicht mauwt ze zo omdat ze hem zoekt? Ik heb wel gehoord van katers met blaasgruis, maar komt het ook bij poezen voor? Ik weet even niet of dit alles een teken van verdriet is of dat er echt iets is. Kent iemand dit?
  woensdag 26 november 2003 @ 08:18:31 #13
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_14934866
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 13:48 schreef xenobinol het volgende:
Kan het zijn dat ie te vroeg uit het nest gehaald is en zodoende niet geleerd heeft dat dat pijn doet?
Onze kat die je hand aanvalt is ook te vroeg uit het nestje gehaald... wellicht heeft het ermee te maken. Maar volgens mij weet je het nooit met katten
  woensdag 26 november 2003 @ 08:19:50 #14
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_14934876
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 18:49 schreef qyn het volgende:
-knip-
Jeetje wat een verhaal.... dat klinkt niet al te best, maar gelukkig gaat het deze week iets beter.

Ik heb er absoluut geen ervaring mee, maar wil je wel sterkte wensen. Wanneer heb je de afspraak bij neurologie?

  woensdag 26 november 2003 @ 08:21:16 #15
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_14934888
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 23:06 schreef danosa het volgende:
IK heb een poes van 9 jaar oud. Sinds kort vind ik wel eens ergens in een hoekje een klein plasje van haar, ook een keertje met wat bloed erin, maar meestal zonder bloed. Ze mauwt erg veel en rent zich rot van buiten naar binnen. Ik wordt er zelf helemaal dol van! Nou is ook sinds kort mijn kater overleden (al 8 jaar haar maatje) en wellicht mauwt ze zo omdat ze hem zoekt? Ik heb wel gehoord van katers met blaasgruis, maar komt het ook bij poezen voor? Ik weet even niet of dit alles een teken van verdriet is of dat er echt iets is. Kent iemand dit?
Ik denk dat je poes wel verdrietig is, maar dat ze soms plast met bloed erin lijkt me alles behalve goed. Blaasgruis kan ook bij poezen voorkomen (ik heb zelf een poesje met blaasgruis en Semtex ook) dus als ik jou was zou ik binnenkort even je poesje meenemen naar de dierenarts. Succes!
  woensdag 26 november 2003 @ 09:47:54 #16
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_14936135
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 23:06 schreef danosa het volgende:
IK heb een poes van 9 jaar oud. Sinds kort vind ik wel eens ergens in een hoekje een klein plasje van haar, ook een keertje met wat bloed erin, maar meestal zonder bloed. Ze mauwt erg veel en rent zich rot van buiten naar binnen. Ik wordt er zelf helemaal dol van! Nou is ook sinds kort mijn kater overleden (al 8 jaar haar maatje) en wellicht mauwt ze zo omdat ze hem zoekt? Ik heb wel gehoord van katers met blaasgruis, maar komt het ook bij poezen voor? Ik weet even niet of dit alles een teken van verdriet is of dat er echt iets is. Kent iemand dit?
ja, dat komt ook bij poezen voor.
Als ik het zo lees, kan het iig ook een blaasontsteking zijn, maar ga er iig ff mee naar de dierenarts! Bloed in de urine is geen goed teken bij poezenbeesten en in dit soort gevallen kun je er niet vroeg genoeg bij zijn.

Update: Polle plast niet meer op het laminaat.
(oplossing: medicijnen tegen blaasontsteking, kap van bak eraf, bak op andere plaats, meer rust in d'r lijf omdat ze niet ziek meer is)

In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 26 november 2003 @ 13:25:51 #17
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_14941296
quote:
Op woensdag 26 november 2003 09:47 schreef SEMTEX het volgende:
Update: Polle plast niet meer op het laminaat.
(oplossing: medicijnen tegen blaasontsteking, kap van bak eraf, bak op andere plaats, meer rust in d'r lijf omdat ze niet ziek meer is)
Misschien een beetje voorbarig, na een paar dagen? Je weet het (helaas) nooit met katten Wanneer ze nu netjes in de bak blijft plassen ben je er gelukkig van af, ik duim voor je!

(Nu wij nog...)

  woensdag 26 november 2003 @ 15:40:40 #18
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_14945278
quote:
Op woensdag 26 november 2003 13:25 schreef Christine het volgende:

[..]

Misschien een beetje voorbarig, na een paar dagen? Je weet het (helaas) nooit met katten Wanneer ze nu netjes in de bak blijft plassen ben je er gelukkig van af, ik duim voor je!

(Nu wij nog...)


Ze houdt het nu al 2 dagen droog, dus het gaat gewoon goed.
Maar het is niet zo heel erg voorbarig: als het een gedragspatroon was geweest, was ze er alweer mee begonnen. Alles gaat weer volgens z'n oude gangetje, maar het plassen is verdwenen. Ik denk dus echt dat het aan factoren lag die nu opgelost zijn.
Als ik trouwens wegga, laat ik vanaf nu de radio of tv aan ( ) dan heeft ze het idee dat er nog mensen in huis aanwezig zijn
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_14945440
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 23:06 schreef danosa het volgende:
IK heb een poes van 9 jaar oud. Sinds kort vind ik wel eens ergens in een hoekje een klein plasje van haar, ook een keertje met wat bloed erin, maar meestal zonder bloed. Ze mauwt erg veel en rent zich rot van buiten naar binnen. Ik wordt er zelf helemaal dol van! Nou is ook sinds kort mijn kater overleden (al 8 jaar haar maatje) en wellicht mauwt ze zo omdat ze hem zoekt? Ik heb wel gehoord van katers met blaasgruis, maar komt het ook bij poezen voor? Ik weet even niet of dit alles een teken van verdriet is of dat er echt iets is. Kent iemand dit?
Mijn poes had ook bloed in haar urine,bij haar bleek het een blaasonsteking te zijn.Ga f naar de dierenarts zou ik zeggen.Ze krijgt dan anti biotica,en na een paar dagen is alles weer goed.
pi_14946111
quote:
Op woensdag 26 november 2003 15:40 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ze houdt het nu al 2 dagen droog, dus het gaat gewoon goed.
Maar het is niet zo heel erg voorbarig: als het een gedragspatroon was geweest, was ze er alweer mee begonnen. Alles gaat weer volgens z'n oude gangetje, maar het plassen is verdwenen. Ik denk dus echt dat het aan factoren lag die nu opgelost zijn.
Als ik trouwens wegga, laat ik vanaf nu de radio of tv aan ( ) dan heeft ze het idee dat er nog mensen in huis aanwezig zijn


Ik ben blij voor jou en de poes Semtex. Radio aan werkt vaak heel goed bij katten ... als ik savonds weg ben laat ik meestal ook een lichtje of twee aan voor ze.
  woensdag 26 november 2003 @ 17:22:08 #21
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_14948106
quote:
Op woensdag 26 november 2003 15:40 schreef SEMTEX het volgende:
Als ik trouwens wegga, laat ik vanaf nu de radio of tv aan ( ) dan heeft ze het idee dat er nog mensen in huis aanwezig zijn
Goede tip zeg, dat ga ik ook eens proberen

Mijn katten gedragen zich trouwens al weken voorbeeldig, alleen vind ik het wel lastig dat we elke ochtend ons jongste katje Tanya eerst op de bak moeten zetten, voordat ze de woonkamer in mag. Zij wil natuurlijk ook liever de hele nacht in haar mandje blijven liggen

pi_14951154
Onze kat is nu 10 jaar oud, en hij krijgt altijd op hetzelfde tijdstip eten en hij heeft ook altijd een bak brokjes in de garage en drinken enzo, maar tegenwoordig zeurt hij echt de HELE dag door. Ik heb wel eens een andere kat in de garage betrapt, dus het zou kunnen dat hij niet meer bij zijn brokjes durft? Ik merk ook dat hij bijna nooit meer vecht, zou het kunnen dat hij zijn territorium niet meer 'kan' bewaken ofzo? En wat kan je daar als baasje tegen doen Want als hij de hele dag honger zou lijden zou ik het wel verschrikkelijk zielig vinden.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_14953566
Spinni spint nie zo hard

pi_14953706
Toetie daarentegen zeer gehorig

pi_14987930
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 11:25 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nog geen ervaring mee, maar als mijn kater nog luidruchtiger gaat spinnen... ik bedoel het is nu al een halve vibrator


Die ene kat van mij klinkt als een helicopter als ze flink te keer gaat met spinnen.
Maar volgens mij heeft ze dat altijd al gehad.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  donderdag 27 november 2003 @ 23:24:08 #26
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_14988208
Polle heeft trouwens geen enkele keer meer geplast.
Het was dus gewoon een blaasontsteking
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_14988318
quote:
Op woensdag 26 november 2003 19:16 schreef rena het volgende:
Onze kat is nu 10 jaar oud, en hij krijgt altijd op hetzelfde tijdstip eten en hij heeft ook altijd een bak brokjes in de garage en drinken enzo, maar tegenwoordig zeurt hij echt de HELE dag door. Ik heb wel eens een andere kat in de garage betrapt, dus het zou kunnen dat hij niet meer bij zijn brokjes durft? Ik merk ook dat hij bijna nooit meer vecht, zou het kunnen dat hij zijn territorium niet meer 'kan' bewaken ofzo? En wat kan je daar als baasje tegen doen Want als hij de hele dag honger zou lijden zou ik het wel verschrikkelijk zielig vinden.
Ik weet natuurlijk niet hoe je garage er uit ziet, maar is het niet mogelijk om er een kattenflap in te bouwen met een sensor die alleen jouw kat (die dan een speciale halsband voor die sensor draagt) binnenlaat? Zo kunnen er geen andere katten meer in de garage komen en kan jouw kat gewoon lekker eten.
Tenzij er andere factoren meespelen natuurlijk....
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_15033448
Mijn kat is sinds gister weer een beetje maf aan het doen, hij heeft moeite met plassen en zoekt ook verlichting buiten zijn bak. De vorige keer dat hij dit had, bleek hij aan blaasgruis en een blaasontsteking te lijden. Ik maak me nu best wel zorgen, want het kan vrij ernstig zijn. Ik ga morgen meteen met hem naar de dierenarts.

Weet iemand hoe ik hem vandaag kan helpen, en mijn meubels droog houden?

pi_15053408
Wij hebben een paar dagen geleden een ongelooflijke lieve poes uit het asiel gehaald.
Ze doet haar behoefte gewoon op haar bak, maar als ze het wil begraven gaat ze met haar voorpoten uit de bak staan en probeert ze haar behoefte zo te begraven.... We hebben haar zelfs naast de bak zien staan en zo geprobeert de behoefte te begraven. We hebben een bak met een deksel erop. Het luikje hebben we eruit gehaald, omdat ze (zo te merken) daaraan nog niet gewend was.
Het is trouwens al wel een oudere kat (geschat tussen 5 en 10 jaar), want ik heb kittens dit weleens zien doen, maar oudere katten niet.
Kan ik dit verhelpen, of maar geoon zo laten?
pi_15053740
Dat buiten de kattenbak graven/harken doet één van mijn poezen ook, ik vind het erg grappig om te zien. Mijn poes (2 jr.) blijft wel altijd net zo lang doorgaan tot ze d'r drolletje begraven heeft, maar omdat ze dus maar de helft van de tijd daadwerkelijk grind verplaatst is ze altijd heel erg lang bezig op de kattenbak.

Ik doe er verder niets aan, laat maar lekker klooien. Misschien dat ze ooit nog eens het licht ziet...

pi_15053892
quote:
Op maandag 1 december 2003 09:17 schreef mi2la het volgende:
Wij hebben een paar dagen geleden een ongelooflijke lieve poes uit het asiel gehaald.
Ze doet haar behoefte gewoon op haar bak, maar als ze het wil begraven gaat ze met haar voorpoten uit de bak staan en probeert ze haar behoefte zo te begraven.... We hebben haar zelfs naast de bak zien staan en zo geprobeert de behoefte te begraven. We hebben een bak met een deksel erop. Het luikje hebben we eruit gehaald, omdat ze (zo te merken) daaraan nog niet gewend was.
Het is trouwens al wel een oudere kat (geschat tussen 5 en 10 jaar), want ik heb kittens dit weleens zien doen, maar oudere katten niet.
Kan ik dit verhelpen, of maar geoon zo laten?
Misschien dat het helpt om de deksel er tijdelijk af te halen, maar opzich, het kan geen kwaad, sommige katten doen dat nu eenmaal...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_15060269
Ander vraagje: Mijn ouders hebben kater, een enorm beest van 15 jaar. Hij is zijn hele leven een superlieverd geweest, echt zo'n kat waar je alles maar dan ook alles mee kan doen. De laatste paar jaar viel ons al op dat ie naar honden toe steeds agressiever werd maar daar hebben we ons verder nooit druk over gemaakt.

Helaas begint hij de laatste tijd ook steeds agressiever op mensen te reageren. 2 Weken geleden heeft hij mijn vader aangevallen (die moest zelfs voor hechtingen naar de dokter). We dachten dat dit een incident was omdat de kat 10 seconden ervoor een hond had gezien en mijn vader dat niet wist dus niet wist dat ie bij de kat uit de buurt moest blijven.

Toch lijkt die agressiviteit steeds vaker terug te komen en dan zonder aanleiding. Als iets niet naar z'n zin is begint ie te grommen of haalt ie uit. We vragen ons af waar dit gedrag vandaan komt, we vermoeden ouderdom, wellicht dementie?

Heeft iemand soortgelijke ervaringen met een (oude) kat.

  maandag 1 december 2003 @ 14:38:45 #33
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_15060447
quote:
Op maandag 1 december 2003 14:31 schreef Twiggy het volgende:
Ander vraagje: Mijn ouders hebben kater, een enorm beest van 15 jaar. Hij is zijn hele leven een superlieverd geweest, echt zo'n kat waar je alles maar dan ook alles mee kan doen. De laatste paar jaar viel ons al op dat ie naar honden toe steeds agressiever werd maar daar hebben we ons verder nooit druk over gemaakt.

Helaas begint hij de laatste tijd ook steeds agressiever op mensen te reageren. 2 Weken geleden heeft hij mijn vader aangevallen (die moest zelfs voor hechtingen naar de dokter). We dachten dat dit een incident was omdat de kat 10 seconden ervoor een hond had gezien en mijn vader dat niet wist dus niet wist dat ie bij de kat uit de buurt moest blijven.

Toch lijkt die agressiviteit steeds vaker terug te komen en dan zonder aanleiding. Als iets niet naar z'n zin is begint ie te grommen of haalt ie uit. We vragen ons af waar dit gedrag vandaan komt, we vermoeden ouderdom, wellicht dementie?

Heeft iemand soortgelijke ervaringen met een (oude) kat.


Mischien heeft het beest pijn, ik heb nog nooit een kat meegemaakt die agressief is zonder dat daar irritatie aan vooraf ging. Soms zijn ze onbezonnen dat wel. De mijne valt accuut aan als ik met iemand stoei ofzo en de ander is daarbij luidruchtig. Ze valt dan absoluut en volhardend aan om mij (haar bezit) te beschermen. Mij valt ze ook wel eens aan als ze in een dolle bui een beetje geirriteerd raakt maar dat hebben alle katten, meer dan wat krassen hou je daar niet aan over.

Ik zou toch maar naar de dierenarts gaan met zo'n kolos, hij kan aanzienlijk verwondingen aanbrengen, afijn dat had je al gemerkt

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_15061630
quote:
Op maandag 1 december 2003 14:38 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Ik zou toch maar naar de dierenarts gaan met zo'n kolos, hij kan aanzienlijk verwondingen aanbrengen, afijn dat had je al gemerkt
Woensdag kom ik weer bij m'n ouders en dan ga ik de kat eens observeren. Ik heb meestal vrij snel in de gaten als ie anders doet dan anders (de vorige keer dat ik dat opmerkte had hij een tumor aan z'n achterpoot). Tot ik het huis uit ging waren de kat en onafscheidelijk, ik ken het beest door en door. M'n ouders houden zich wat dat betreft iets minder bezig met de kat en vinden dat hij zich verder niet vreemd gedraagt (behalve die agressiviteit).
  donderdag 4 december 2003 @ 23:13:23 #35
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_15160580
*Zucht*

Is Polle net van haar blaasontsteking en exceem af, is er weer iets nieuws: ze heeft sinds een dag of 2 tranende oogjes en ze niest.
Ik heb laatst bij een dierenwinkel een Medisch Katten-ABC gekocht en de omschreven symptomen klinken als Niesziekte (in juli is ze daar tegen inge-ent). ik weet niet wat ik nu 't beste kan doen: 't nog even aanzien of weer naar de dierenarts gaan en haar laten behandelen. (en mijn god, dat kost me weer een rib uit m'n lijf maar 't moet maar)

Een andere site zegt weer dit:

quote:
De naam niesziekte is wat misleidend, want niet iedere kat met niesziekte niest ook. Niesziekte tast de slijmvliezen van de ogen en de luchtwegen aan. Besmette katten hebben ontstoken ogen, vieze neusuitvloeiing en soms blaren op de tong. Ze hebben koorts en laten hun eten en drinken staan en niezen of kwijlen vaak. Dieren die niet drinken kunnen binnen korte tijd levensbedreigend uitdrogen. Ook zijn de aangetaste slijmvliezen van de luchtwegen een vruchtbare voedingsbodem voor allerlei andere kiemen, die onder andere longontstekingen kunnen veroorzaken. Vooral jonge dieren kunnen heel ziek zijn van een niesziekte infectie. Hun afweerstelsel is nog niet volledig ontwikkeld en ze zijn vaak nog niet ingeënt. Toch is niesziekte in de meeste gevallen met een goede behandeling te genezen
Daar heeft Polle dus geen last van (ze eet en drinkt ook goed en ziet er gewoon levendig uit. Ze heeft alleen gewoon last van dat genies..)
quote:
Wordt de kat ziek dan moet u goed opletten; is de uitvloeiing uit ogen en neus nog helder en eet hij/zij nog goed, dan kan hij de ziekte waarschijnlijk heel goed zelf overwinnen. Ze ontwikkelen zo een goede weerstand.
quote:
Dit geldt ook voor ons griepvirus. Echter; voor een gevaccineerd dier blijft de ziekte meestal beperkt tot een lichte griep. Het blijft dus belangrijk uw dier goed te laten enten.
Ze is afgelopen juli nog ge-ent.

[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 04-12-2003 23:25]

In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_15160634
Succes Semtex, ook qua kosten. Bil slaat Stein hier trouwens gewoon weer en hij rent onbehoorlijk vrolijk rond. Dus hier lijken de problemen weer even over, ik ben nooit bij een arts geweest, het ging steeds ietsje beter gewoon.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  donderdag 4 december 2003 @ 23:18:08 #37
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_15160726
quote:
Op donderdag 4 december 2003 23:15 schreef elcastel het volgende:
Succes Semtex, ook qua kosten. Bil slaat Stein hier trouwens gewoon weer en hij rent onbehoorlijk vrolijk rond. Dus hier lijken de problemen weer even over, ik ben nooit bij een arts geweest, het ging steeds ietsje beter gewoon.
Voor kattengedragsproblemen kun je idd soms zelf het beste psychiatertje spelen
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_15174729
Heeft Polle ook geen rode oogjes, als je ze ietsjes open trekt dus? Het gaat dan om het vliesje dat onder het ooglid zit, als dat rood is, is dat meestal wel een teken van niesziekte. Onze kitten heeft ook niesziekte, soms komt het terug en aan d'r oogjes kan ik dan zien hoe erg het is.
Ik was in zekere zin best een sfeerbepalende user. Ooit. Ergens is het echter misgegaan.
  vrijdag 5 december 2003 @ 15:07:43 #39
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_15176382
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:24 schreef Kapoentje het volgende:
Heeft Polle ook geen rode oogjes, als je ze ietsjes open trekt dus? Het gaat dan om het vliesje dat onder het ooglid zit, als dat rood is, is dat meestal wel een teken van niesziekte. Onze kitten heeft ook niesziekte, soms komt het terug en aan d'r oogjes kan ik dan zien hoe erg het is.
*kijkt* Ze zijn helemaal wit/bleek.
Ze is ook ge-ent, dus ze overleeft het denk ik wel.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_15176605
Dan zal het allemaal wel loslopen, idd.
Ik was in zekere zin best een sfeerbepalende user. Ooit. Ergens is het echter misgegaan.
  vrijdag 5 december 2003 @ 15:54:00 #41
17266 xLenorex
Cute little dead girl
pi_15177720
Eigenlijk een beetje dezelfde vraag als Semtex, maar toch voor de zekerheid (ik wil toch weten of zolang niezen ook bij een verkoudheid normaal is)

Ik heb afgelopen dinsdag een Pers van 1 jar oud uit het asiel gehaald. Hij is nog heel erg schuw en je kan hem dus absoluut nog niet aanhalen. Wel durft hij elke dag alweer iets dichterbij te komen en eten, drinken en spelen doet hij ook gewoon.
In het asiel zeiden ze al dat hij af en toe snufte en daarom medicijnen tegen niesziekte had gekregen, maar nu niest hij nog steeds een paar keer per dag. kan dit ook gewoon een flinke verkoudheid zijn of moet ik echt even nar de dierenarts? Het is pas mijn eerste kat dus ik heb daar nog geen ervaring mee

[Dit bericht is gewijzigd door xLenorex op 05-12-2003 16:00]

winst: geheim 8)
pi_15188913
Lenorex,

Ik zou voor de zekerheid evn naar de dierenarts gaan!
Ik heb ook een pers en die niest af en toe, door het traanvocht is ie snel "verkouden", maar dat is dan na een dag of twee weer over.
Dat perzen meer traanvocht hebben dan "gewone katten" (bestaan die wel?) klopt. Door hun platte koppie kan het traanvocht niet goed weg.
Vaak kunnen perzen ook last van een verstopte traanbuis krijgen, die moet de dierenarts dan doorspuiten. Vaak is het hoe platter de kop hoe meer last van traanvocht.

Succes ermee en ga voor de zekerheid naar de dierenarts!

Het enige risico dat je loopt als je een band met katten aangaat is dat je er rijker van wordt.
pi_15188966
Heb hier 3 katten rondlopen
Maar eentje flikt het elke keer om ze broer op ze kop te gaan likken tot ie er gek van wordt
erg irritant een Je-weet-wel-kater
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_15198992
Gizmo is voor het eerst krols. . Agoss, het arme beest loopt de hele dag te piepen en mauwen. Maandag maar even de dierenarts bellen, kijken op welke termijn ze "geholpen" kan worden.
Ik was in zekere zin best een sfeerbepalende user. Ooit. Ergens is het echter misgegaan.
pi_15247335
Mijn katten worden echt helemaal gek als ik ga fluiten....weet iemand waarom?

Wat nadere uitleg: Ik heb gisteren Kill Bill gezien, en daarin wordt een deuntje gefloten...dat zit nu de hele tijd in mijn hoofd.
Nu zitten er dus twee katten naast me te zonnebaden, maar elke keer als ik dat deuntje fluit flippen ze helemaal (rollen, miauwen, uitstrekken, krabben..you name it). Ze vinden het blijkbaar niet irritant want dan waren ze hem allang gesmeerd lijkt me.

  maandag 8 december 2003 @ 14:38:13 #46
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_15247685
quote:
Op donderdag 27 november 2003 23:24 schreef SEMTEX het volgende:
Polle heeft trouwens geen enkele keer meer geplast.
Het was dus gewoon een blaasontsteking
Ik lees het nu pas, helemaal top semmie!
  dinsdag 9 december 2003 @ 21:06:48 #47
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_15285091
We hebben sinds een maand of anderhalf twee katten. Lieve beesten, allebei. Maar de ene wil nog wel eens overgeven c.q. een grote boodschap buiten de kattenbak doen. Het overgeven is tot nu toe twee keer gebeurd, de eerste keer alleen maar gal, en de tweede keer het natvoer dat hij net gegeten had. Ik neem aan dat het toch niet normaal is voor een kat om regelmatig over te geven, of wel (geen haarballen uitbraken dus)?

De andere kat zit twee of drie keer per week te kokhalzen en maakt daar ook echt van die "klok"-geluidjes bij, alsof hij ook bijna moet overgeven. Er komt echter nooit iets uit bij hem. Ik heb het idee dat meer het haarballlen-fenomeen is, maar dan zou je verwachten dat er ook een haarbal uit komt.

Kan iemand van jullie misschien iets meer hier over vertellen? Met name of het normaal is of niet?

pi_15285217
http://www.dekattensite.nl/html/gvdkss.html#par1

Misschien heb je hier wat aan?
Informatieve site trouwens.

  woensdag 10 december 2003 @ 11:41:12 #49
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_15297715
*Zucht*
het plasgedrag is terug
Weer op dezelfde plek in de kamer, op de laminaatvloer en zelfs over het speelgoed van de kindjes heen
Polle is zenuwachtig, drinkt weer veel, gaat niet meer relaxed op 't plekje voor 't raam liggen. Aandacht geven helpt niet.
Ik vermoed dat er weer iets lichamelijks aan de hand is, maar snappen doe ik 't niet. Ze heeft net een kuur tegen blaasonsteking achter de rug en dat had toch moeten helpen, lijkt me.
ik denk dat ik de dierenarts maar ga bellen, want het is 2 weken lang echt prima gegaan en afgelopen weekend ineens weer begonnen.
(ze drinkt nu ineens ook weer uit de WC en de laatste tijd heeft ze ineens een hele dikke, harde buik gekregen.. )

*Baal*

[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 10-12-2003 11:53]

In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_15299289
Sterkte Semtex ... Ik hoop dat Pol zich toch snel weer beter gaat voelen ... gek idee misschien, maart asl je nu eens een bak zet exact op de plaats waar er geplast wordt?
pi_15300444
Harde dikke buik? Wormpjes?
Ik was in zekere zin best een sfeerbepalende user. Ooit. Ergens is het echter misgegaan.
  woensdag 10 december 2003 @ 14:07:37 #52
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_15301737
quote:
Op woensdag 10 december 2003 11:41 schreef SEMTEX het volgende:
*Zucht*
het plasgedrag is terug
Weer op dezelfde plek in de kamer, op de laminaatvloer en zelfs over het speelgoed van de kindjes heen
Polle is zenuwachtig, drinkt weer veel, gaat niet meer relaxed op 't plekje voor 't raam liggen. Aandacht geven helpt niet.
Ik vermoed dat er weer iets lichamelijks aan de hand is, maar snappen doe ik 't niet. Ze heeft net een kuur tegen blaasonsteking achter de rug en dat had toch moeten helpen, lijkt me.
ik denk dat ik de dierenarts maar ga bellen, want het is 2 weken lang echt prima gegaan en afgelopen weekend ineens weer begonnen.
(ze drinkt nu ineens ook weer uit de WC en de laatste tijd heeft ze ineens een hele dikke, harde buik gekregen.. )

*Baal*
De dierenarts bellen is inderdaad het beste wat je kan doen, het klinkt namelijk inderdaad of er iets aan de hand is. Het kan ook zijn dat ze ergens stress om heeft, is er recentelijk iets verandert in jullie huisje? Of is ze geplaagd door de kindjes? Ik hoop dat de dierenarts je in elk geval wat wijzer maakt.

En dat van die buik... kan ze niet zwanger zijn??
(kittens... )

  † In Memoriam † woensdag 10 december 2003 @ 14:50:02 #53
43556 miss_dynastie
pi_15303050
Kattenbakvraagje... ons katertje Yian is een klein wit beestje.. vroeger, voor onze oude kater Floris, hadden we kattenbakvulling van Foetsie-ba, rood spul en heel geweldig. Alleen Yian begraaft zijn behoeften wel (Floris deed dat al tijden niet meer) en komt er knalrood uit. Nu ben ik bezig aan mijn vierde grootverpakking van Kitty Friend, dat is dus wel wit en de kat ziet er schoon uit, maar hij is zelf niet blij met zijn bak: het stinkt zo dat hij na een keer plassen al een schone bak wil!!! Kent iemand een merk kattenbakvulling die wit is en niet te gauw gaat stinken??
  woensdag 10 december 2003 @ 14:53:33 #54
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_15303161
quote:
Op woensdag 10 december 2003 14:50 schreef miss_dynastie het volgende:
Kent iemand een merk kattenbakvulling die wit is en niet te gauw gaat stinken??
Catsan. Is per verpakking best prijzig maar gaat behoorlijk lang mee en je ruikt niks.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  † In Memoriam † woensdag 10 december 2003 @ 14:56:34 #55
43556 miss_dynastie
pi_15303247
quote:
Op woensdag 10 december 2003 14:53 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Catsan. Is per verpakking best prijzig maar gaat behoorlijk lang mee en je ruikt niks.


Hoi Spindizzy , jij bent snel Wat is best prijzig, maar vooral: waar is het te koop?
  FOK!fotograaf woensdag 10 december 2003 @ 15:03:06 #56
18921 freud
Who's John Galt?
pi_15303387
quote:
Op woensdag 10 december 2003 14:53 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Catsan. Is per verpakking best prijzig maar gaat behoorlijk lang mee en je ruikt niks.


Valt mee! Het is ongeveer 75% duurder dan de huis-tuin en keukenmerk, maar je ruikt daarentegen niets, schept veel minder uit (geen grote klonten bij urine) en het absorbeert de luchtjes erg goed. Bij ons kunnen we voor 2 katten met iets meer dan de hrlft van de zak af. Een alternatief zijn litterpearls, een soort silica korrels. Dit zijn pas DUUR (18 euro voor een grote zak waar je met 2 katten 2 weken mee doet).

We hebben een hoop dingen getest, en catsan bevalt bij ons het beste.

Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  woensdag 10 december 2003 @ 15:05:09 #57
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_15303440
quote:
Op woensdag 10 december 2003 14:56 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Hoi Spindizzy , jij bent snel Wat is best prijzig, maar vooral: waar is het te koop?


Hoi miss_dynastie

Bij de Appie betaal ik €4.69 voor een kleine verpakking. Daar vul ik twee kattenbakken mee. Ik denk dat de meeste supermarkten het verkopen, anders de dierenwinkel wel.

Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_15303467
quote:
Op woensdag 10 december 2003 14:50 schreef miss_dynastie het volgende:

Kent iemand een merk kattenbakvulling die wit is en niet te gauw gaat stinken??


. Litters Pearls! . Top spul!
Ik was in zekere zin best een sfeerbepalende user. Ooit. Ergens is het echter misgegaan.
  woensdag 10 december 2003 @ 17:49:55 #59
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_15307464
quote:
Op woensdag 10 december 2003 12:36 schreef Shaitan het volgende:
Sterkte Semtex ... Ik hoop dat Pol zich toch snel weer beter gaat voelen ... gek idee misschien, maart asl je nu eens een bak zet exact op de plaats waar er geplast wordt?
Sorry dat ik je advies in de wind sla, maar die bak wilde ik daar juist weg. De bak stond in de buurt van die plek en daar is ws alle ellende mee begonnen. Ik heb eigk het idee dat ze weer ziek is, omdat ze ook ineens weer dronk uit de WC.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 10 december 2003 @ 17:51:44 #60
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_15307500
quote:
Op woensdag 10 december 2003 14:07 schreef Christine het volgende:

[..]

De dierenarts bellen is inderdaad het beste wat je kan doen, het klinkt namelijk inderdaad of er iets aan de hand is. Het kan ook zijn dat ze ergens stress om heeft, is er recentelijk iets verandert in jullie huisje? Of is ze geplaagd door de kindjes? Ik hoop dat de dierenarts je in elk geval wat wijzer maakt.


Dat hoop ik ook
Dat door de kindjes geplaagd worden weet ik niet. Zo zijn ze niet. Al merkte ik wel dat ze gisteren ineens de rust had opgezocht en op een plek was gaan slapen waar ze anders niet ligt. Maar waarom zou ze dan nog vandaag, terwijl de kindjes weg zijn, plassen?
quote:
En dat van die buik... kan ze niet zwanger zijn??
(kittens... )
Ze is gesteriliseerd door het asiel waar ze vandaan komt
Bovendien komt ze nooit buiten.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 10 december 2003 @ 18:09:48 #61
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_15308033
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:51 schreef SEMTEX het volgende:

Maar waarom zou ze dan nog vandaag, terwijl de kindjes weg zijn, plassen?


Zou ze niet van slag zijn doordat de kindjes er niet altijd zijn?
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_15308171
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:49 schreef SEMTEX het volgende:
Sorry dat ik je advies in de wind sla, maar die bak wilde ik daar juist weg. De bak stond in de buurt van die plek en daar is ws alle ellende mee begonnen. Ik heb eigk het idee dat ze weer ziek is, omdat ze ook ineens weer dronk uit de WC.
Dat wijst volgens mij op nierziekte (mogelijk) en dan moet je snel naar de arts !! Sterkte met alles, maar doe even een arts aan alsjeblieft.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  woensdag 10 december 2003 @ 18:39:16 #63
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_15308760
quote:
Op woensdag 10 december 2003 18:09 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Zou ze niet van slag zijn doordat de kindjes er niet altijd zijn?


Daar heeft ze normaal ook niet zo'n moeite mee. Ze is eerder van slag als wij beiden er niet zijn of als ik wegga (ben 2 dagen weggeweest). Dan plast ze meestal meteen als we thuiskomen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 10 december 2003 @ 18:40:00 #64
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_15308775
quote:
Op woensdag 10 december 2003 18:15 schreef elcastel het volgende:

[..]

Dat wijst volgens mij op nierziekte (mogelijk) en dan moet je snel naar de arts !! Sterkte met alles, maar doe even een arts aan alsjeblieft.


Dat las ik ook al op het linkje wat Bluezz gaf, daarom maakte ik me al zorgen. ik ga zo snel mogelijk bellen
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_15310170
Iemand ervaring met een kat die chronische bronchitus heeft?

Ik maakte me al zorgen om Eva, die rochelde ineens heel veel en leek af en toe aan te lopen. Vandaag moesten we naar de dierenarts en idd heeft ze dus chronische bronchitus.

Maandag wordt er een longfoto gemaakt om uit te sluiten dat er andere oorzaken kunnen zijn.

Maar het gaat dus niet over gezien haar verleden is dat wel zeker. Enige wat we kunnen doen is, als het te erg wordt, ontsekingsremmers geven en anti biotica.

Iemand ervaring met een chronische bronchitus?

verder had ze wéér twee onstoken oren, die worden maandag onder narcoese gespoeld, en heeft ze weer een tandvlees ontsteking. Maar verder was ze helemaal gezond hoor

Maak me wel zorgen om mijn moppie

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_15310452
Weet iemand of magere melk goed voor een kat van 6 maanden is?

btw: darkelf, heel veel sterkte, ik heb geen flauw idee wat dat is....

God s(h)ave the queen
  † In Memoriam † woensdag 10 december 2003 @ 19:48:26 #67
43556 miss_dynastie
pi_15310996
quote:
Op woensdag 10 december 2003 19:34 schreef Yssej het volgende:
Weet iemand of magere melk goed voor een kat van 6 maanden is?

btw: darkelf, heel veel sterkte, ik heb geen flauw idee wat dat is....


Heel erg kwaad kan het niet, die van mij zat met een half jaar ook al met zijn snuitje in het melkglas Als ze het per ongeluk binnenkrijgen is het niet zo erg, maar als je hem melk wil voeren zou ik je kattenmelk aanraden!
  † In Memoriam † woensdag 10 december 2003 @ 19:50:12 #68
43556 miss_dynastie
pi_15311066
Spindizzy, freud en kapoentje: bedankt Ik probeer eerst de wat goedkopere catsan en als dat nog niet perfect is voor het mannetje, probeer ik die pearls wel... het geld vind ik niet zo heel belangrijk, maar toch maar eerst ff de goedkopere optie proberen !!!
pi_15311101
*spam*

Ik heb een sticky topicje gemaakt waar je je waardevolle linkjes m.b. tot je huisdier kwijt kunt.

*/spam*

pi_15312107
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:49 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Sorry dat ik je advies in de wind sla, maar die bak wilde ik daar juist weg. De bak stond in de buurt van die plek en daar is ws alle ellende mee begonnen. Ik heb eigk het idee dat ze weer ziek is, omdat ze ook ineens weer dronk uit de WC.


Oh Semtex
Heb je de dokter inmiddels al te pakken gehad?
#geen
pi_15312171
quote:
Op woensdag 10 december 2003 19:26 schreef DarkElf het volgende:
Iemand ervaring met een kat die chronische bronchitus heeft?

Ik maakte me al zorgen om Eva, die rochelde ineens heel veel en leek af en toe aan te lopen. Vandaag moesten we naar de dierenarts en idd heeft ze dus chronische bronchitus.

Maandag wordt er een longfoto gemaakt om uit te sluiten dat er andere oorzaken kunnen zijn.

Maar het gaat dus niet over gezien haar verleden is dat wel zeker. Enige wat we kunnen doen is, als het te erg wordt, ontsekingsremmers geven en anti biotica.

Iemand ervaring met een chronische bronchitus?

verder had ze wéér twee onstoken oren, die worden maandag onder narcoese gespoeld, en heeft ze weer een tandvlees ontsteking. Maar verder was ze helemaal gezond hoor

Maak me wel zorgen om mijn moppie


Die arme Eef !
Toch geen dramaqueen dan hé? Arme poes
#geen
pi_15314019
Ho wacht eens even...als een kat uit de wc drinkt kan het duiden op nierproblemen? Waar moet ik dan aan denken? Mijn poes doet dit al jaren! Ze plast trouwens niet meer op het laminaat, nog voordat ik met haar naar de dierenarts kon is het opgehouden. Ook het jammeren wordt gelukkig minder, ik ga er dan voorlopig maar vanuit dat het pure verdriet was dat janken en plassen. Alhoewel ik die keer met bloed niet kan plaatsen. ik houd het nu goed in de gaten en zal wat vaker dit topic gaan bezoeken. Semtex veel sterkte met Polle, hopenlijk gaat het snel weer beter!
pi_15320891
quote:
Op woensdag 10 december 2003 19:50 schreef miss_dynastie het volgende:
Spindizzy, freud en kapoentje: bedankt Ik probeer eerst de wat goedkopere catsan en als dat nog niet perfect is voor het mannetje, probeer ik die pearls wel... het geld vind ik niet zo heel belangrijk, maar toch maar eerst ff de goedkopere optie proberen !!!
Wij gebruiken Biocats Fresh. Echt perfecte klontvormende korrels. Absoluut geen geurtjes na het gebruik van de bak.
We hebben 2 katten en scheppen elke dag uit, met een zak van 10 kilo doen we ongeveer 2 a 2,5 weken.
Gewoon elke dag alle klonten eruit scheppen, zonodig bijvullen met wat nieuwe korrels en het gaat heel lang mee.
Bij ons kost een 10 kilo zak 7,40 euro en een 20 kilozak 11,90 euro. Het is gewoon verkrijgbaar bij de dierenwinkel of tuincentra.
  donderdag 11 december 2003 @ 01:31:39 #74
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_15321178
quote:
Op woensdag 10 december 2003 20:21 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Oh Semtex
Heb je de dokter inmiddels al te pakken gehad?


Nee, ik twijfel idd nog sterk. Ze ziet er nl. weer eens totaal niet ziek uit.
We hebben haar vanavond even uit haar hok gelaten om aan de kerstboom te snuffelen en dat heeft ze meteen misbruikt door opnieuw een plas te doen op het laminaat, weer in de hoek waar de fisher price van de zoontjes van mijn vriendje lagen. Ik snap er geen hol van, maar ik heb geen zin om weer feromonenspray te kopen, omdat ik het idee heb dat mijn hevige niesbuien 2 weken geleden werden uitgelokt door dat spul (bovendien stinkt die spray zo mogelijk nog erger..)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_15360719
quote:
Op woensdag 10 december 2003 19:26 schreef DarkElf het volgende:
Iemand ervaring met een kat die chronische bronchitus heeft?

Ik maakte me al zorgen om Eva, die rochelde ineens heel veel en leek af en toe aan te lopen. Vandaag moesten we naar de dierenarts en idd heeft ze dus chronische bronchitus.

Maandag wordt er een longfoto gemaakt om uit te sluiten dat er andere oorzaken kunnen zijn.

Maar het gaat dus niet over gezien haar verleden is dat wel zeker. Enige wat we kunnen doen is, als het te erg wordt, ontsekingsremmers geven en anti biotica.

Iemand ervaring met een chronische bronchitus?

verder had ze wéér twee onstoken oren, die worden maandag onder narcoese gespoeld, en heeft ze weer een tandvlees ontsteking. Maar verder was ze helemaal gezond hoor

Maak me wel zorgen om mijn moppie


Niemand ervaring?

Anyway ik maak me wel erge zorgen om mijn moppie. Maandag moet ze dus onder narcose en de dierenarts zei dat ze een licht roesje zouden geven want narcose met luchtweg problemen kan problemen opleveren

Tevens ben ik toch wel bang voor de uitslag van die foto.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 12 december 2003 @ 16:30:18 #76
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_15361794
Polle is weer opgehouden met plassen (al 2 dagen) en oogt gezond. Ik bel de dierenarts dus niet.
Ik heb echter wel een dierenzorgverzekering aangevraagd, ms ook iets voor mensen hier die weten dat ze een beestje hebben wat vaak bij de dierenarts terecht komt.
Je kunt voor een paar euro's per maand bij Proteq een Dier&zorg-verzekering nemen. Al je dierenartskosten worden dan vergoed. Ik heb een offerte aangevraagd via internet.
http://www.dierzorg.nl/
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_15367204
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 16:30 schreef SEMTEX het volgende:
Je kunt voor een paar euro's per maand bij Proteq een Dier&zorg-verzekering nemen. Al je dierenartskosten worden dan vergoed. Ik heb een offerte aangevraagd via internet.
http://www.dierzorg.nl/
Is die niet peperduur voor een ouder beestje ? In ieder geval het overwegen waard, ik zat er ook aan te denken, maar goed zo lang ze gezond zijn hoeft het niet hè, ach je kent het ....
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_15376319
quote:
Op woensdag 10 december 2003 19:50 schreef miss_dynastie het volgende:
Spindizzy, freud en kapoentje: bedankt Ik probeer eerst de wat goedkopere catsan en als dat nog niet perfect is voor het mannetje, probeer ik die pearls wel... het geld vind ik niet zo heel belangrijk, maar toch maar eerst ff de goedkopere optie proberen !!!
Wij gebruiken al sinds jaar en dag 'Kenner' dat we halen bij de Boerenbond. Het is te koop in zakken van 30liter en kost ongeveer 6 à 7 euro. Wij hebben ook 2 binnenpoezen en de bak wordt 2 keer per week grondig schoongemaakt, dagelijks worden er wel de drolletjes en de natte plekken uitgevist. De kattenbak staat in de leefruimte en er is geen enkele geurhinder
  zaterdag 13 december 2003 @ 13:27:00 #79
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_15377556
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 21:37 schreef elcastel het volgende:

[..]

Is die niet peperduur voor een ouder beestje ? In ieder geval het overwegen waard, ik zat er ook aan te denken, maar goed zo lang ze gezond zijn hoeft het niet hè, ach je kent het ....


De premie schijnt niet hoger te zijn voor een wat ouder beestje..
Het hoogste bedrag is zo'n 8 euro per maand en dan ben je zo ongeveer voor alles verzekerd.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_15381914
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 13:27 schreef SEMTEX het volgende:
De premie schijnt niet hoger te zijn voor een wat ouder beestje..
Het hoogste bedrag is zo'n 8 euro per maand en dan ben je zo ongeveer voor alles verzekerd.
Ik help het je hopen, paar jaar terug was dat anders meen ik. Was het nou wat beter al inmiddels ? Ik heb altijd zoiets van, ga evengoed even langs de dierenarts (bij mij zakt dat al snel weg en denk dan, ach het lijkt wel weer te gaan enzo ...)
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zaterdag 13 december 2003 @ 18:44:02 #81
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_15383932
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 17:18 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik help het je hopen, paar jaar terug was dat anders meen ik. Was het nou wat beter al inmiddels ? Ik heb altijd zoiets van, ga evengoed even langs de dierenarts (bij mij zakt dat al snel weg en denk dan, ach het lijkt wel weer te gaan enzo ...)


Ja, alles lijkt weer bij 't oude, gelukkig. Het plassen is weer (even) opgehouden en Polle ligt vredig in haar mand onder de kerstboom
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_15402515
Helaas geen ervaring dus.

Nou ja.... ik zie het allemaal wel

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_15404517
De laatste weken heb ik regelmatig bezoek van de kat van de buurman. Hij is erg gezellig en knuffelig (de kat, niet de buurman...) en behoort tot de aanhaligste katten die ik ken. Spinnen doet-ie als een dieselmotor en ondanks dat ik een beetje allergisch ben voor katten vind ik zijn bezoeken altijd erg gezellig.

Nou was ik net even bezig achter de PC terwijl de kat door de woonkamer liep. Hij inspecteert dan alle veranderingen sinds de laatste keer dat-ie langs kwam. Plotseling hoorde ik een raar geluid en toen ik keek stond-ie (getuige de blik in zijn ogen) "heeeeerlijk" tegen mijn raam te plassen!!!!!!!!!!!!

Weet iemand waarom hij dat deed? Even daarvoor heb ik de deur nog voor hem open gehouden maar hij wilde niet naar buiten, dus ik kreeg niet de indruk dat-ie op springen stond. Is dit een soort territorium-afbakening of is-t-ie soms een beetje ???? Hij was in ieder geval niet onrustig of zenuwachtig of zo. Volgens mij doet-ie dit bij mijn buurman thuis nooit (die heeft vloerbedekking, dus dan had ik dat wel een keer gehoord...)

PS: Soms als je hem aanhaalt dan springt hij ineens krabbend in het rond en rent-ie weg Misschien is hij gewoon wel een beetje maf...

pi_15416697
Ik heb niet echt een probleem maar toch wil ik dit even kwijt. .

Wij hebben thuis een poes en een hond. De hond is 5 jaar en de poes is nu ong. 7 maanden. Alles gaat tussen hun verder wel ok.

Soms doet de poes alleen een beetje gek. Af en toe imiteert ze de hond. Zonet ging ze bijvoorbeeld net op dezelfde manier liggen als de hond. (Tegenover hem.) Boris (onze hond) ging aan zijn poot likken. Wat doet de poes? Inderdaad ze ging ook aan haar pootje likken. .

Nog een ander voorbeeld. Als er bezoek komt dan is de hond vaak erg blij en enthousiast. Hij gaat dan springen en door de kamer lopen en voor de deur staan wachten. Ook dit doet de poes. Als ze merkt dat de hond zo gaat doen dan gaat ze ook wat raar huppelen en gaat ze ook voor de deur zitten wachten. .

Nu ben ik wel benieuwd of iemand van jullie ook weet waarom ze (de poes dus) dit doet. Het is niet erg natuurlijk, het is juist wel grappig maar toch wel een beetje raar. .

pi_15422183
Misschien zag ze de hond als een soort ouder aangezien ze best wel jong is. Wel grappig om te zien lijkt me.
  † In Memoriam † maandag 15 december 2003 @ 11:07:55 #86
7074 moussy
kuttekop
pi_15423154

Wij hebben een kat die een hekel heeft aan onze nieuwe gordijnen. Iedere nacht schijt ie onder-achter een gordijn dat voor de achterdeur hangt. Die hangt dus tot op de grond. Als ik het gordijn opknoop als we naar bed gaan is er niks aan de hand, maar dat is niet mijn bedoeling van gordijnen.

Ik heb al witte peper gestrooid , maakt niks uit, zwarte peper, maakt ook niks uit, cayenne peper, maakt ook geen moer uit... iemand nog tips??

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_15425459
quote:
Op maandag 15 december 2003 11:07 schreef moussy het volgende:

Wij hebben een kat die een hekel heeft aan onze nieuwe gordijnen. Iedere nacht schijt ie onder-achter een gordijn dat voor de achterdeur hangt. Die hangt dus tot op de grond. Als ik het gordijn opknoop als we naar bed gaan is er niks aan de hand, maar dat is niet mijn bedoeling van gordijnen.

Ik heb al witte peper gestrooid , maakt niks uit, zwarte peper, maakt ook niks uit, cayenne peper, maakt ook geen moer uit... iemand nog tips??


Van die blij-maak spray voor katten. Feliway ofzo.
...
pi_15430405
godzijdank is er niets ernstigs naar voren gekomen op de foto die van Eva haar longen is genomen, alleen dat er idd een zeer grote ontstekingshaard zit.

Haar oren zijn behandeld en dat was blijkbaar wel nodig

Vanavond mogen we haar halen, ze blijven haar vanmiddag controleren aangezien longproblemen en narcose problemen op kan leveren, ook erna.

Vrijdag moeten we weer terug voor een na controle en voor een laatste shot ontstekingsremers en antibiotica. (Vandaag krijgt ze die ook).

Pff ik ben opgelucht, ik weet wel dat die chronische bronchitus een hoop problemen kan gaan opleveren en dat het naarmate ze ouder word moeilijker wordt, maar ja voor nu is het even bijna achter de rug.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 18 december 2003 @ 21:17:40 #89
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_15524303
Mijn oude siamees geeft de laatste week bijna elke dag over. Het zijn geen haarballen. Hij drinkt niet veel en hij doet en oogt niet ziek. Ik ben bang dat het zijn nieren zijn. Wel slaapt hij de laatste tijd erg veel, maar als ie wakker is wil ie eten en of spelen.

Ik hoop dat het niets ernstigs is, ik heb het beestje al 17 jaar en kan hem zo vlak na mijn vader niet missen.
Morgen naar de dierenarts.

Ik hou jullie op de hoogte.

►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_15526248
nou ik hoop dat het niets ernstigs is hoor, sterkte morgen bij de dierenarts
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_15529022
wat voor voer geef je em , in blikvoer zit namelijk heel veel vocht mischien dat ie daardoor minder drinkt
Onze kat kotste ook heel vaak zijn we mee naar de dierenarts geweest en ze zeiden dat ie een ( ik geloof aalvleesklier ontsteking) had , er zat ook wel een bloed bij zn kots , we kunnen haar alleen nog blikvoer geven dus zei drinkt ook minder , maar van harde brokjes gaat ze kotsen , ook moeten we haar iedere dag medicijnen geven , ze is 10
de mensheid zorgt voor zn eigen ondergang.
  vrijdag 19 december 2003 @ 14:55:06 #92
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_15542036
Ik ben net terug van de dierenarts. Hij heeft zijn bloed nagekeken om te zien of de lever en de nieren nog in orde zijn, dat ziet er gelukkig allemaal prima uit. Ik ben erg opgelucht.

Zijn ontlasting is te hard, hij moet aan de senioren voeding.
Ik heb een laxeermiddel gekregen en een zak senioren brokken die hij gelukkig erg lekker vindt.

Niets aan de hand dus eigenlijk, behalve dan dat het beestje oud wordt.

►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_15577917
even een kattengras-vraagje :

hoe moet ik zorgen dat mijn potje kattengras niet doodgaat? want het ziet er echt zeer beroerd uit! Heb al plantenvoeding enzo gegeven maar lijkt niet veel te helpen... Hoe verzorgen jullie kattengras?

Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
  † In Memoriam † zondag 21 december 2003 @ 16:35:03 #94
43556 miss_dynastie
pi_15583705
quote:
Op zondag 21 december 2003 13:24 schreef Lotjeb het volgende:
even een kattengras-vraagje :

hoe moet ik zorgen dat mijn potje kattengras niet doodgaat? want het ziet er echt zeer beroerd uit! Heb al plantenvoeding enzo gegeven maar lijkt niet veel te helpen... Hoe verzorgen jullie kattengras?


Wij kopen iedere zes weken nieuw ...
pi_15583816
quote:
Op maandag 15 december 2003 11:07 schreef moussy het volgende:

Wij hebben een kat die een hekel heeft aan onze nieuwe gordijnen. Iedere nacht schijt ie onder-achter een gordijn dat voor de achterdeur hangt. Die hangt dus tot op de grond. Als ik het gordijn opknoop als we naar bed gaan is er niks aan de hand, maar dat is niet mijn bedoeling van gordijnen.

Ik heb al witte peper gestrooid , maakt niks uit, zwarte peper, maakt ook niks uit, cayenne peper, maakt ook geen moer uit... iemand nog tips??


Zilverfolie, kunnen ze niet tegen.
pi_15586001
quote:
Op zondag 21 december 2003 13:24 schreef Lotjeb het volgende:
even een kattengras-vraagje :

hoe moet ik zorgen dat mijn potje kattengras niet doodgaat? want het ziet er echt zeer beroerd uit! Heb al plantenvoeding enzo gegeven maar lijkt niet veel te helpen... Hoe verzorgen jullie kattengras?


Plantenvoeding lijkt me niet zo'n goed idee, aangezien je katten dat ook binnenkrijgen met het eten van het gras
pi_15586097
quote:
Op zondag 21 december 2003 16:38 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Zilverfolie, kunnen ze niet tegen.


Kranten neerleggen met muizevallen eronder die gespannen staan. Wel er voor zorgen dat de kat niet onder de krant kan komen
  † In Memoriam † zondag 21 december 2003 @ 18:09:42 #98
7074 moussy
kuttekop
pi_15586425
quote:
Op zondag 21 december 2003 16:38 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Zilverfolie, kunnen ze niet tegen.


Dat is tegen sproeien en plassen, maar tegen poepen werkt het niet... Nahjah, voorlopig knoop ik iedere avond de gordijnen wel op.

De dierenarts had ook al geen tip Hij kn alleen maar lachend melden dat mijn kat een schijthekel aan mn nieuwe gordijnen heeft

Via mijn mail kreeg ik net dit:

Hoi, je kent me wel niet,maar ik heb je/jullie posts gelezen op Fok Forum over katten. Ik probeerde te registreren, maar dat lukte niet omdat ik een Yahoo email adres heb :-( Anyway, ik wou ff melden dat voor sommige katten het spul Cattitude werkt. Het is een soort feromonen-achtig goedje dat men sprayt op plekken waar katten bijvoorbeeld overmatig plassen, poepen, krabben etc. Bij mij heeft t echt als wondermiddel gefungeerd!

Kun je dit misschien doorgeven aan SEMTEX en andere posters?!

Thanx!

Fusion


Tenk joe, ik ga morgen de dierenarts nog maar eens bellen. Hij dacht zelf dat het weinig nut had voor mijn schijtgordijnen.

[Dit bericht is gewijzigd door moussy op 21-12-2003 18:15]

Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 21 december 2003 @ 21:04:15 #99
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_15591539
Ik heb al eens feromonenspray gebruikt, maar dat verplaatst het probleem alleen maar en lost het niet op.
Bovendien was de stank door dat feromonenspray nog erger (het ruikt heel erg weeeig/zoetig) en had ik het idee dat ik er allergisch voor was.
Bovendien is Polle alweer een tijdje opgehouden met in de kamer plassen, gelukkig
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_15597338
Mijn katten pissen ook weleens in de kamer. Uit protest, omdat de kattenbak niet schoon genoeg is voor de meneertjes.
Ik heb nu zo'n Swiffer spray ding voor gekocht, met van die wegwerpdoeken. Best wel handig, daarvoor zat ik met stinkende dweilen te klooien.
pi_15603928
quote:
Op zondag 21 december 2003 17:53 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Plantenvoeding lijkt me niet zo'n goed idee, aangezien je katten dat ook binnenkrijgen met het eten van het gras


tis wel ehm... weet even niet hoe het heet, maar geen schadelijke plantenvoeding, kan geen kwaad voor de kat.

Zucht, misschien moet ik ook maar gewoon nieuw kattengras kopen... want het staat er nu wel heel erg zielig bij...

Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_15603965
Hoe lang duurt het eik eer kattengraszaadjes beginnen te ontkiemen?

We hebben onlangs zo'n pak met zaadjes en meststoffen (oid) gekocht en gehandeld volgens de gebruiksaanwijzing. Het staat nu ruim een week te staan maar er gebeurt helemaal niks.

Wie heeft er meer verstand van?

#geen
pi_15604618
quote:
Op maandag 22 december 2003 11:23 schreef DuchessX het volgende:
Hoe lang duurt het eik eer kattengraszaadjes beginnen te ontkiemen?

We hebben onlangs zo'n pak met zaadjes en meststoffen (oid) gekocht en gehandeld volgens de gebruiksaanwijzing. Het staat nu ruim een week te staan maar er gebeurt helemaal niks.

Wie heeft er meer verstand van?


Kweeklamp
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  maandag 22 december 2003 @ 11:53:08 #104
8372 Bastard
Persona non grata
pi_15604712
zou het gewoon kant en klaar kopen.. dan hebben de katten er meteen plezier van, en voor die euro meer maakt dat niet uit.

Wel regelmatig water geven want er komen heel snel vliegjes in.

The truth was in here.
pi_15610497
Ik heb ruim een jaar geleden twee bakjes kattengras gekocht bij de Aldi en ze doen het nog steeds. Goed nathouden is volgens mij het belangrijkst, ik doe niet aan bemesting ofzo.
pi_15617551
Vinden ze dat nou echt lekker dat kattengras?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  maandag 22 december 2003 @ 19:51:09 #107
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_15617889
quote:
Op maandag 22 december 2003 19:39 schreef xenobinol het volgende:
Vinden ze dat nou echt lekker dat kattengras?
Mijn katten vonden er niks aan.... volgens mij verschilt het per kat.
  maandag 22 december 2003 @ 19:51:42 #108
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_15617908
quote:
Op maandag 22 december 2003 19:39 schreef xenobinol het volgende:
Vinden ze dat nou echt lekker dat kattengras?
Polle at er zoveel van dat ze de hele dag aan het overgeven was
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_15618008
nou ik denk dat ik dan ook maar eens zo'n bakkie koop en ga opkweeken

Trouwens ik geef mijn kat ook wel eens wat catnip, volgens mij is dat valeriaan, daar wordt ie helemaal maf van gaat ie lekker liggen rollebollen

Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  dinsdag 23 december 2003 @ 14:56:37 #110
37201 Stoei-poes
Purrrr,.........
pi_15639871
Hai,

Ik heb een vraagje, mijn kitten van 5 maand stink de laatste tijd erg uit haar bek!! Ik heb al ff gekeken naar haar tandjes en dat was in orden, denk ik. Verders eet ze zacht en hard voer en kauwt ze natuurlijk op alles wat ze kan vinden en ze gaat sindkort ook naar buiten.

Weten jullie wat ik hieraan kan doen? of is dit normaal?

Verders had ik laatst op tv gezien dat sommige kitten die erg vuile oren hebben een of andere oormijt kunnen hebben....mijn vraag: wat moet ik verstaan onder erg vuile oren?

Normaal gesproken niet,maar voor een beetje melk,........[br]"have titties, will bounce"
  donderdag 25 december 2003 @ 12:59:45 #111
55900 GM
vind ik dan toch
pi_15691389
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 14:56 schreef Stoei-poes het volgende:
Hai,

Ik heb een vraagje, mijn kitten van 5 maand stink de laatste tijd erg uit haar bek!! Ik heb al ff gekeken naar haar tandjes en dat was in orden, denk ik. Verders eet ze zacht en hard voer en kauwt ze natuurlijk op alles wat ze kan vinden en ze gaat sindkort ook naar buiten.

Weten jullie wat ik hieraan kan doen? of is dit normaal?

Verders had ik laatst op tv gezien dat sommige kitten die erg vuile oren hebben een of andere oormijt kunnen hebben....mijn vraag: wat moet ik verstaan onder erg vuile oren?


Wat geef je haar te eten? Brokjes of blikvoer? Van blikvoer gaan ze namelijk erger stinken (aan alletwee de kanten). Sowieso zijn brokjes beter voor de tanden en het gewicht (en de kattenbak is ook minder onaangenaam om schoon te maken, niet dat het je favoriete klus wordt, maar ze stinken minder erg als ze alleen brokjes eten).

Oormijt is geloof ik normaal bij kittens, even langs de dierenarts, die heeft er vast wel iets voor (of liever, tegen).

"IK HEB GEMERKT DAT JE HET LEVEN HET BEST KUNT NEMEN ZOALS HET OP JE AF KOMT
Dat lijkt me hoogst onverantwoordelijk.....
MIJ IS HET ALTIJD GOED BEVALLEN"
pi_15691798
Vraagje:

Sinds dinsdag kotst een van mijn katten alles wat erin gaat er weer uit. Woensdag was het beestje zo slim om dus niks te eten. Het leek wat beter te gaan, maar gisteravond heeft hij geprobeerd weer wat te eten en dit is er dus ook meteen weer uitgekomen. Ook water wordt weer overgegeven. Vanochtend, dus niks gegeten misschien wat gedronken, weer overgegeven. Het was roestbruin water. Wat is dit? Is dit in orde of moet ik toch langs een dierenarts? De kat in kwestie is de dikste van het stel, en kan nog wel op wat vet teren. Ook in het tandvlees nog roze, en de ogen staan helder en zijn niet vies. Het neusje is een beetje nat. Afgezien van wat slaperig en het kotsen lijkt hij in orde. Maar ik maak me stiekem toch wel een beetje zorgen.. Iemand iets soortgelijks meegemaakt?

Liefs,
Marjolein

Oh, en fijne kerst natuurlijk!

Triumph starts with a try and ends with an oempfh
pi_15714125
Nou, in navolging op mijn vorige post;

Toch maar de dierenarts gebeld en die vond het toch niet goed klinken. Ik moest dus gisteravond toch maar even langs komen. Hij dacht aan een virus en wilde antibiotica geven voor een eventuele bacteriele infectie die zou kunnen optreden. Hij heeft dus een injectie gegeven en pillen meegegeven. Ook moet mijn Simba op een speciaal dieet voor een weekje. Toen we weer thuiskwamen is Simba gaan schuimen, weer de dokter gebeld. Dit kwam dus door de stress.

Nu is dus mijn vraag: Hoe krijg ik die pillen in mijn kater? Dat speciale eten is ook al erg intressant voor mijn overige vijf katten die dat allemaal ook wel willen proeven. Rustig eten is er dus niet bij. Vanochtend heb ik die pil dus gewoon achterin zn mond gegooid, maar daarvan ging ie weer stressen en heeft ie dus weer gekotst, pil weg.. Wat is dus de betse truc om een pil te geven? Met een snoepje werkt niet, met een stukje kaas werkt niet, in zn eten werkt niet.. Het lijkt wel of ie het doorheeft als ik met een pil aan kom zetten, dan gaat ie meteen al een beetje schuimen..

Marjolein

Triumph starts with a try and ends with an oempfh
  vrijdag 26 december 2003 @ 12:07:59 #114
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_15714204
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 12:03 schreef Aphrodite het volgende:
Nou, in navolging op mijn vorige post;

Toch maar de dierenarts gebeld en die vond het toch niet goed klinken. Ik moest dus gisteravond toch maar even langs komen. Hij dacht aan een virus en wilde antibiotica geven voor een eventuele bacteriele infectie die zou kunnen optreden. Hij heeft dus een injectie gegeven en pillen meegegeven. Ook moet mijn Simba op een speciaal dieet voor een weekje. Toen we weer thuiskwamen is Simba gaan schuimen, weer de dokter gebeld. Dit kwam dus door de stress.

Nu is dus mijn vraag: Hoe krijg ik die pillen in mijn kater? Dat speciale eten is ook al erg intressant voor mijn overige vijf katten die dat allemaal ook wel willen proeven. Rustig eten is er dus niet bij. Vanochtend heb ik die pil dus gewoon achterin zn mond gegooid, maar daarvan ging ie weer stressen en heeft ie dus weer gekotst, pil weg.. Wat is dus de betse truc om een pil te geven? Met een snoepje werkt niet, met een stukje kaas werkt niet, in zn eten werkt niet.. Het lijkt wel of ie het doorheeft als ik met een pil aan kom zetten, dan gaat ie meteen al een beetje schuimen..

Marjolein


Pil in een stukje vis of hart doen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  † In Memoriam † vrijdag 26 december 2003 @ 20:29:17 #115
43556 miss_dynastie
pi_15725941
quote:
Op maandag 22 december 2003 11:23 schreef DuchessX het volgende:
Hoe lang duurt het eik eer kattengraszaadjes beginnen te ontkiemen?
Na een dag of twaalf, binnen een paar dagen hadden we een grasmat waar de Arena jaloers op is

Bedankt mensen voor de tips over de kattenbakvulling (o.a. Spindizzy): Yian is helemaal blij met zijn Catsan!!!!

Edit: Oh ja, Spindizzy:

quote:
Op woensdag 10 december 2003 15:05 schreef Spindizzy het volgende:
Bij de Appie betaal ik €4.69 voor een kleine verpakking. Daar vul ik twee kattenbakken mee. Ik denk dat de meeste supermarkten het verkopen, anders de dierenwinkel wel.
Ze hebben het inmiddels naar ¤4.99 verhoogd
pi_15766846
Onze kat (Fritz) heeft een week geleden gevochten met de kat die hem al een tijdje terroriseert in z'n eigen tuin... Echt een gemene grote kat is het terwijl Fritz al een reus is..
Maar hij heeft dus een wond op 'n kop boven zijn oog, waarvoor we bij de dierenarts zalf en antibiotica pilletjes gekregen hebben. Omdat ie er steeds aan krabt moest ie eigenlijk ook zo'n kapje op, maar hij wordt echt helemaal GEK ervan... maar nu krabt ie het dus steeds open... Wat te doen? Iemand tips?
  zondag 28 december 2003 @ 16:13:04 #117
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_15767259
Dan heb ik ook een vraag!
Onze kat die heeft een kale plek op zijn buik iemand enig idee wat dit zou zijn? Dit is al sinds een paar weken!
Bedankt
I have no rival, no man can be my equal. ♥
  zondag 28 december 2003 @ 23:12:04 #118
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_15780343
quote:
Op zondag 28 december 2003 15:59 schreef inkie1010 het volgende:
Onze kat (Fritz) heeft een week geleden gevochten met de kat die hem al een tijdje terroriseert in z'n eigen tuin... Echt een gemene grote kat is het terwijl Fritz al een reus is..
Maar hij heeft dus een wond op 'n kop boven zijn oog, waarvoor we bij de dierenarts zalf en antibiotica pilletjes gekregen hebben. Omdat ie er steeds aan krabt moest ie eigenlijk ook zo'n kapje op, maar hij wordt echt helemaal GEK ervan... maar nu krabt ie het dus steeds open... Wat te doen? Iemand tips?
Misschien helpt z'n nagels knippen iets?
De kater van mijn ouders heeft ook last van vechtwonden en zit er ook steeds aan. Er is niet zoveel tegen te doen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  † In Memoriam † zondag 28 december 2003 @ 23:22:52 #119
43556 miss_dynastie
pi_15780652
quote:
Op zondag 28 december 2003 16:13 schreef MaddoxX het volgende:
Dan heb ik ook een vraag!
Onze kat die heeft een kale plek op zijn buik iemand enig idee wat dit zou zijn? Dit is al sinds een paar weken!
Bedankt
Wat voor een kat is het? Een pers kan het krijgen als zijn klitten te lang blijven zitten...
  zondag 28 december 2003 @ 23:26:00 #120
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_15780743
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 20:29 schreef miss_dynastie het volgende:
Bedankt mensen voor de tips over de kattenbakvulling (o.a. Spindizzy): Yian is helemaal blij met zijn Catsan!!!!
Geweldig

Over pillen in katten krijgen: bij onze oudste moet dat echt met grof geweld. Mijn man neemt hem in de houdgreep, wrikt zijn bek open, mikt pil erin en een hele plens water. Bek net zolang dichthouden tot de pil weg is.

Bij de Noorse Bosmutsen gaat het een stuk simpeler gelukkig. Die zijn te dom om tegen te stribbelen

Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  maandag 29 december 2003 @ 14:29:11 #121
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_15795273
quote:
Op zondag 28 december 2003 23:22 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Wat voor een kat is het? Een pers kan het krijgen als zijn klitten te lang blijven zitten...


Ik zou het niet weten wat voorn kat het is ik denk dat het gewoon zo'n normale kat is, je weet wel wat ik bedoel niet echt een ras-kat.
( Het is een mannetje is ong 6-7 jaar oud ) Verder zijn er geen andere dingen op te merken aan onze kat :/ Dus heeft iemand een idee of dit een ziekte is ofzo ?
I have no rival, no man can be my equal. ♥
  maandag 29 december 2003 @ 14:31:37 #122
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_15795336
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:29 schreef MaddoxX het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten wat voorn kat het is ik denk dat het gewoon zo'n normale kat is,


Europees korthaar
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_15800746
Kent iemand dat....
Sinds een paar dagen gooit mijn kat al zijn speeltjes in zijn waterbak vindt ie leuk
Dus zo af en toe moet ik speelmuizen uitwringen...
Heeft iemand een idee waarom ie dat doet voedsel vergaren of iets dergelijks toevallig ?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_15821103
Hallo!

Bestaat er een verband tussen eht eten wat je je kat geeft en wat je het beste als kattebakvulling kan gebruiken?

Onze kat krijgt (dankzij problemen aan haar gebit) blikvoer en ik gebruik sinds kort grind in haar bak. Maar als ik de bak ga schoonmaken is het een grote kleiberg geworden op de plaatsen waar ze geplast heeft. (zelfs mijn schepje is gebroken ) Ik heb al eerder houtkorrels gebruikt, maar die vond ik zo stinken.

Ik heb een tijdje op de kat van mijn zus gepast en daarbij gebruikte ik ook grind in haar bak, op de plekken waar ze geplast had ontstonden gewoon korrels die ik er gemakkelijk uit kon scheppen. Maar zij at gewoon brokjes.

Kan ik beter een andere kattebakvulling gebruiken en zo ja, welke?

  dinsdag 30 december 2003 @ 14:05:07 #125
20682 firstwollie
opblaaskrokodil
pi_15824343
handig zo' n topic, ik heb namelijk een vraag

in de vacht van mijn kat zitten allemaal schilfers, wat zou dit kunnen zijn? ik heb het eruit proberen te kammen, maar dit had niet echt veel zin

alvast bedankt

Member of the Dark Projekt
Anal intruder!
pi_15826769
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 12:15 schreef mi2la het volgende:
Hallo!

Bestaat er een verband tussen eht eten wat je je kat geeft en wat je het beste als kattebakvulling kan gebruiken?

Onze kat krijgt (dankzij problemen aan haar gebit) blikvoer en ik gebruik sinds kort grind in haar bak. Maar als ik de bak ga schoonmaken is het een grote kleiberg geworden op de plaatsen waar ze geplast heeft. (zelfs mijn schepje is gebroken ) Ik heb al eerder houtkorrels gebruikt, maar die vond ik zo stinken.

Ik heb een tijdje op de kat van mijn zus gepast en daarbij gebruikte ik ook grind in haar bak, op de plekken waar ze geplast had ontstonden gewoon korrels die ik er gemakkelijk uit kon scheppen. Maar zij at gewoon brokjes.

Kan ik beter een andere kattebakvulling gebruiken en zo ja, welke?


Het enige wat ik kan zeggen is dat mijn kat bij blikvoer veel meer urineerd, en dan krijg je van die grote kleiklonten (klontvormend grind).
Het voordeel daarvan lijkt mij dat de kans op blaasgruis afneemt.
In blikvoer zit namelijk veel water zo'n 80%, misschien helpt het als je hem wat minder blikvoer geeft en dat combineerd met brokjes.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  woensdag 31 december 2003 @ 16:56:39 #127
20682 firstwollie
opblaaskrokodil
pi_15860283
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:05 schreef firstwollie het volgende:
handig zo' n topic, ik heb namelijk een vraag

in de vacht van mijn kat zitten allemaal schilfers, wat zou dit kunnen zijn? ik heb het eruit proberen te kammen, maar dit had niet echt veel zin

alvast bedankt


toch niet echt zo heel handig blijkbaar
Member of the Dark Projekt
Anal intruder!
  donderdag 1 januari 2004 @ 15:19:52 #128
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_15876565
quote:
Op woensdag 31 december 2003 16:56 schreef firstwollie het volgende:
toch niet echt zo heel handig blijkbaar
Ik denk dat er gisteren niet zo veel mensen online waren (ik iig niet).

Die schilfers zijn vergelijkbaar met roos bij mensen, het zijn dus huidschilfers. Borstelen heeft dan inderdaad weinig zin, omdat er dan weer nieuwe huidschilfers los komen.

Eén van mijn katten had hier ook last van, en je kunt het "verhelpen" door schapenvet te kopen, en dit af en toe aan je kat te voeren. Vinden ze nog ontzettend lekker ook

pi_15895813
Een vraag: je hoort soms over "pratende katten". Maar wat wordt hiermee bedoeld? Ik vraag me dit af omdat mijn poesje steeds miauweriger worddt. Het zijn heel tevreden miautjes, en een soort spinnen en miauwen in een geluidjes... Misschien dat mijn poesje een kat is die met mensen "praat"?

Andere verklaring: misschien wordt ze voor de eerste keer krols... Ze is nu namelijk 6 maanden dus het zou kunnen!

Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_16120719
Hier dan ook maar
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 01:56 schreef Steve-O het volgende:
Ik hoor om af en toe me kat ontzettend kuchen/hoesten
zo'n soort rochel die er neit uitkomt
hij heb het al een maand of 2
Hij doet het dus niet hele dag door maar om de dag ofzo

wat ken dat zijn

Ik denk maar is naar dierenarts


I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_16120945
.

[Dit bericht is gewijzigd door DarkElf op 11-01-2004 00:15]

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_16121070
Onze kat is nu al een stuk groter dan op dit plaatje.

Maar wat ik wou vragen.
We hebben een redelijk lieve poes alleen ze wil echt nooit op schoot komen.
En als je haar dan gewoon op je schoot zet en een beetje aait begint ze te snorren.
5 minuten later is ze nog steeds aan het snorren maar dan probeerd ze wel weer weg te komen.

Net zo wazig als een poes die keihard snort en ondertussen ook met haar staart loopt te wapperen.

Iemand antwoorden?

  † In Memoriam † zaterdag 10 januari 2004 @ 11:57:07 #133
43556 miss_dynastie
pi_16123868
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 02:28 schreef SimtekF1 het volgende:
Maar wat ik wou vragen.
We hebben een redelijk lieve poes alleen ze wil echt nooit op schoot komen.
En als je haar dan gewoon op je schoot zet en een beetje aait begint ze te snorren.
5 minuten later is ze nog steeds aan het snorren maar dan probeerd ze wel weer weg te komen.

Net zo wazig als een poes die keihard snort en ondertussen ook met haar staart loopt te wapperen.

Iemand antwoorden?


Hoe oud is ze? Onze Yian is ook een echte knuffelkont, maar door zijn jeugdige ongeduldigheid krijgt hij het niet voor elkaar lang op schoot te zitten, maar hij zit wel altijd om ons heen te hupsen

Een vraagje over wormenkuren: hoevaak geven jullie de kat zo'n tabletje? Hij heeft in september gehad, kan ik nu onderhand weer eens zo'n ding in zijn bek proppen (nee, niet stoppen: proppen )

  zaterdag 10 januari 2004 @ 12:03:29 #134
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_16124001
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 11:57 schreef miss_dynastie het volgende:

Een vraagje over wormenkuren: hoevaak geven jullie de kat zo'n tabletje? Hij heeft in september gehad, kan ik nu onderhand weer eens zo'n ding in zijn bek proppen (nee, niet stoppen: proppen )


Geloof dat je ze om de drie maanden kunt geven. Die van ons krijgen er een als we eraan denken Meestal tegelijk met hun vlooienkuur (2-3 keer per jaar ofzo). Ik heb laatst bij de DA* pipetjes gekocht die alles in 1 was. En antivlooienspul EN antiwormenspul EN anti vanalles. Gewoon pipetjes die je in hun nek leegspuit, dus geen gelazer met pilletjes. Wel stervens en stervensduur (¤26 per drie piepetjes en je 'moet' ze elke maand opnieuw behandelen).
Nou ben ik echt niet van plan ze elke maand met dat spul in te spuiten. Ze krijgen van het voorjaar er nog 1 en van de zomer. Dus dan is het niet zo heel duur

* = dierenarts...Niet de drogist

Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  † In Memoriam † zaterdag 10 januari 2004 @ 12:14:23 #135
43556 miss_dynastie
pi_16124234
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 12:03 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Geloof dat je ze om de drie maanden kunt geven. Die van ons krijgen er een als we eraan denken Meestal tegelijk met hun vlooienkuur (2-3 keer per jaar ofzo). Ik heb laatst bij de DA* pipetjes gekocht die alles in 1 was. En antivlooienspul EN antiwormenspul EN anti vanalles. Gewoon pipetjes die je in hun nek leegspuit, dus geen gelazer met pilletjes. Wel stervens en stervensduur (¤26 per drie piepetjes en je 'moet' ze elke maand opnieuw behandelen).
Nou ben ik echt niet van plan ze elke maand met dat spul in te spuiten. Ze krijgen van het voorjaar er nog 1 en van de zomer. Dus dan is het niet zo heel duur

* = dierenarts...Niet de drogist


Hmm... dan ga ik toch maar eens langs de dierenars... klinkt een beetje lullig, maar ik vind het vechten met hem zo leuk , dus die vlooienkuur blijf ik in pilvorm geven
pi_16124770
Ik heb ook een vraag. Als ik mijn katje (nu 6 maanden) een stukje vlees geef ofzo...valt hij ipv het vlees mijn hand aan. En niet zo'n beetje ook - vaak tot bloedens toe.

Iemand een tip om hem dit af te leren?

Toedeledokiee
pi_16124989
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 12:43 schreef typ-miep het volgende:
Ik heb ook een vraag. Als ik mijn katje (nu 6 maanden) een stukje vlees geef ofzo...valt hij ipv het vlees mijn hand aan. En niet zo'n beetje ook - vaak tot bloedens toe.

Iemand een tip om hem dit af te leren?


Doet ie dat alleen als je hem vlees geeft of valt ie je hand wel vaker aan.
Meestal willen ze gewoon met je hand spelen, en als je dat niet wilt moet je je hand terugtrekken en hem gewoon een tijdje daarna negeren.
Zo doende zal ie het aanvallen van je hand associeren met iets negatiefs namelijk het niet krijgen van aandacht.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_16128898
Ik heb trouwens nog een vraagje.
Onze kat loopt echt ontiechelijk erg te schooien.
Er staat altijd een bakje eten voor dr, we geven haar ook bijna nooit iets van ons eten. (heel af en toe eens)
Maargoed het wordt echt steeds erger, als je iets aan het eten bent dan moet en zal ze het zien. (ze komt niet in de buurt)
Dus dan heb je de hele tijd ogen op je gericht en dat is heel irritant.
Als je in de keuken iets te eten klaar maakt ligt zij in de gang echt constant naar je te loeren enz.

Heeft iemand tips hoe je dit tegen kan gaan want het is echt zwaar vervelend.

  zaterdag 10 januari 2004 @ 17:22:54 #139
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_16131446
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 02:28 schreef SimtekF1 het volgende:
We hebben een redelijk lieve poes alleen ze wil echt nooit op schoot komen.
En als je haar dan gewoon op je schoot zet en een beetje aait begint ze te snorren.
5 minuten later is ze nog steeds aan het snorren maar dan probeerd ze wel weer weg te komen.

Iemand antwoorden?


Er zijn ook katten die simpelweg niet van die knuffelkonten zijn. Mijn 2 jongste katten zijn zo. De een wil af en toe nog wel 's uit zichzelf op schoot komen zitten voor een uitgebreide kroel- en knuffelpartij. Maar zijn broertje moet je echt uit zelf oppakken en ff op schoot nemen. Dan wil hij zich best een minuut of wat laten aanhalen maar dan moet het afgelopen zijn ook. Die laat zich het liefst een paar keer per dag over zijn koppie aaien als je langsloopt.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  zaterdag 10 januari 2004 @ 18:00:01 #140
11502 nipeng
The last ride is free
pi_16132489
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 15:32 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik heb trouwens nog een vraagje.
Onze kat loopt echt ontiechelijk erg te schooien.
Er staat altijd een bakje eten voor dr, we geven haar ook bijna nooit iets van ons eten. (heel af en toe eens)
Maargoed het wordt echt steeds erger, als je iets aan het eten bent dan moet en zal ze het zien. (ze komt niet in de buurt)
Dus dan heb je de hele tijd ogen op je gericht en dat is heel irritant.
Als je in de keuken iets te eten klaar maakt ligt zij in de gang echt constant naar je te loeren enz.

Heeft iemand tips hoe je dit tegen kan gaan want het is echt zwaar vervelend.


Volgens mij kan je er niet veel aan doen. Het beesje straffen omdat ie loert lijkt mij overdreven.

Gewoon lekker laten loeren en niks van aantrekken.

  † In Memoriam † zaterdag 10 januari 2004 @ 22:24:53 #141
43556 miss_dynastie
pi_16139298
SimtekF1, werkelijk geen idee Ik denk dat het een fase is, zo werken katten toch Die van mij tenminste wel ... je kan hem er moeilijk voor straffen, lijkt me!
pi_16140163
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 12:52 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Doet ie dat alleen als je hem vlees geeft of valt ie je hand wel vaker aan.
Meestal willen ze gewoon met je hand spelen, en als je dat niet wilt moet je je hand terugtrekken en hem gewoon een tijdje daarna negeren.
Zo doende zal ie het aanvallen van je hand associeren met iets negatiefs namelijk het niet krijgen van aandacht.


Nee hij doet t echt alleen als ik iets in mijn hand heb wat hij lekker vind.
Toedeledokiee
  † In Memoriam † zaterdag 10 januari 2004 @ 22:58:06 #143
43556 miss_dynastie
pi_16140291
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 22:53 schreef typ-miep het volgende:

[..]

Nee hij doet t echt alleen als ik iets in mijn hand heb wat hij lekker vind.


Dan inderdaad terugtrekken en een poos niet meer doen. Zeker niet het lekkers geven!!
pi_16148898
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 15:32 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik heb trouwens nog een vraagje.
Onze kat loopt echt ontiechelijk erg te schooien.
Er staat altijd een bakje eten voor dr, we geven haar ook bijna nooit iets van ons eten. (heel af en toe eens)
Maargoed het wordt echt steeds erger, als je iets aan het eten bent dan moet en zal ze het zien. (ze komt niet in de buurt)
Dus dan heb je de hele tijd ogen op je gericht en dat is heel irritant.
Als je in de keuken iets te eten klaar maakt ligt zij in de gang echt constant naar je te loeren enz.

Heeft iemand tips hoe je dit tegen kan gaan want het is echt zwaar vervelend.


Ik vind naar je staan loeren eigenlijk niet eens zo erg hoor. Het beest is dan in ieder geval goed genoeg opgevoed dat ie het niet ook zelf probeert te pakken! Gaat ie niet vanzelf na een tijdje weg?

Mijn kat komt ook altijd kijken als ik ga eten. Die gaat dan op een afstandje staan ruiken of ze het lekker vindt, en als ze wel een hapje wil kijkt ze me aan. Als ik daar niet op reageer gaat ze na een tijdje gewoon weg met zo n kop van "OK, pech gehad". Héél af en toe krijgt ze wat, en dan kan ze het bijna niet geloven en moet je haar echt aansporen om het toch maar op te eten

Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_16152879
Hehe dan is jou kat toch wat netter dan de mijne.
Deze gaat namelijk niet weg.
Maar idd ik kan haar hier natuurlijk niet voor straffen maar ik dacht van misschien heeft iemand hier een trucje oid voor.
pi_16157208
Nah dat kan je volgens mij echt niet afleren. Ik vind het altijd wel grappig want ze kijkt soms echt het eten van je bord

Wat bij ons wel helpt is gewoon haar ook eten geven op het moment dat je zelf gaat eten. Dan is het niet zo sneu vind ik altijd.

En ja verder moet je je er gewoon niet teveel van aantrekken. Kijken mag toch zeker?

  woensdag 14 januari 2004 @ 20:40:01 #147
37201 Stoei-poes
Purrrr,.........
pi_16263744
quote:
Op donderdag 25 december 2003 12:59 schreef GM het volgende:

[..]

Wat geef je haar te eten? Brokjes of blikvoer? Van blikvoer gaan ze namelijk erger stinken (aan alletwee de kanten). Sowieso zijn brokjes beter voor de tanden en het gewicht (en de kattenbak is ook minder onaangenaam om schoon te maken, niet dat het je favoriete klus wordt, maar ze stinken minder erg als ze alleen brokjes eten).

Oormijt is geloof ik normaal bij kittens, even langs de dierenarts, die heeft er vast wel iets voor (of liever, tegen).


Het was oormijt!!! Dierenarts keer even in haar oor en het krioelde er van de witte mijtjes. Best wel zieleg Nou toen ff lekker soppen in die oren en het was weer schoon, nu nog even 7 dag nabehandelen met oorzalf en ze doet het weer prima.
Normaal gesproken niet,maar voor een beetje melk,........[br]"have titties, will bounce"
pi_16343686
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 15:32 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik heb trouwens nog een vraagje.
Onze kat loopt echt ontiechelijk erg te schooien.
Er staat altijd een bakje eten voor dr, we geven haar ook bijna nooit iets van ons eten. (heel af en toe eens)
Maargoed het wordt echt steeds erger, als je iets aan het eten bent dan moet en zal ze het zien. (ze komt niet in de buurt)
Dus dan heb je de hele tijd ogen op je gericht en dat is heel irritant.
Als je in de keuken iets te eten klaar maakt ligt zij in de gang echt constant naar je te loeren enz.

Heeft iemand tips hoe je dit tegen kan gaan want het is echt zwaar vervelend.


Sommige katten hebben dat schooigedrag in zich (aangeleerd of niet) en dan is het moeilijk eruit te krijgen. Als ze blijft kijken zou ik haar gewoon doodnegeren en hopelijk snapt ze dat het geen zin heeft.
Je moet haar in ieder geval op zo'n moment nooit iets geven want katten hebben een olifantgeheugen als het om zulke dingen gaat.

Ik heb een kat die het waterbakje versleept door de hele keuken. Ik dacht eerst dat het waterbakje te hoog was of te laag dus ik heb inmiddels alle maten waterbakjes die ik zo'n beetje kon krijgen. Ik heb zelfs een kippewaterbak geprobeerd,
Eerst gaat ze graven in het water en dan is het waterbakje bijna leeg. Daarna sleept ze dat bakje mee en soms lukt het haar om hem op te kiepen. Daarna gaat ze dat klein drupje water wat over blijft dan opdrinken en dat doet ze soms in lighouding (haar hele lichaam plat op de vloer om het waterbakje gekronkeld.

Iemand enig idee waarom ze dit doet of iemand die ook een kat heeft met zo'n afwijking?
Het is nogal irritant omdat mijn houten vloer er niet zo goed tegen kan en omdat ik 20 keer per dag het water bij moet vullen.

STOP BrEaZaEh en ander zinloos geweld
  zondag 18 januari 2004 @ 05:39:55 #149
2165 Sanseveria
Op de uitkijk
pi_16360195
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 16:43 schreef Snoezel het volgende:

[..]

Iemand enig idee waarom ze dit doet of iemand die ook een kat heeft met zo'n afwijking?
Het is nogal irritant omdat mijn houten vloer er niet zo goed tegen kan en omdat ik 20 keer per dag het water bij moet vullen.


Yep, hier nog zo'n idioot (m'n kat dan he). Gooit waterbakjes om, sleept ze de keuken door, likt water op door tegen het randje aan te likken, al met al een vreemd gedoe. Geen idee waarom hij dat doet. Wat we nu hebben (ik was het ook zat om 's ochtends vroeg met m'n sloffen in een plas water te stappen), is zo'n bak waar je een container water op kunt zetten. Al met al een heel ding wat hij, als het vol zit (die container) echt niet om kan krijgen. Hij probeert het nog wel, maar dan ontstaan er allemaal belletjes in die container (vanwege dat niveauverschil van het water) en dat is interessant genoeg voor 'm om te stoppen met z'n omkieppogingen . Wat ons betreft dus DE oplossing. Succes ermee!
pi_16362374
Hehe als ik dit zo lees heb ik helemaal niks te klagen verder.
pi_16487455
quote:
Op maandag 29 december 2003 17:40 schreef xenobinol het volgende:
Kent iemand dat....
Sinds een paar dagen gooit mijn kat al zijn speeltjes in zijn waterbak vindt ie leuk
Dus zo af en toe moet ik speelmuizen uitwringen...
Heeft iemand een idee waarom ie dat doet voedsel vergaren of iets dergelijks toevallig ?
Volgens mij is het gewoon een creatieve manier om je speelgoedmuizen te vermoorden! Na vangen, knagen, staarten afrukken, platdrukken met poot of met kont en keihard door de kamer slaan is verdrinken wel een leuke nieuwe poging. Volgende poging is waarschijnlijk verstikken in de poep....

Nee, geen ervaring mee. Ik zie het overigens wel helemaal voor me, dat uitwringen van zo'n zielige muis en moest dus ook erg hard lachen zonet.
Succes met je kattebeest!

pi_16492612
Mijn kat krabt en bijt als je 'm aait,eerst was ie zo liev
pi_16492722
Toen mijn kat vanochtend heel lief naar me miauwde zag ik dat zijn onderste snijtandje er uitgevallen is

Er is natuurlijk niks aan te doen, maar kan dit veel kwaad? Ik bedoel qua eten kauwen enz...

pi_16495765
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 17:25 schreef Trinity77 het volgende:
Toen mijn kat vanochtend heel lief naar me miauwde zag ik dat zijn onderste snijtandje er uitgevallen is

Er is natuurlijk niks aan te doen, maar kan dit veel kwaad? Ik bedoel qua eten kauwen enz...


Het ligt eraan, is de hele tand eruit, met wortel en al, dan hoef je je geen zorgen te maken.

Zit er nog wel wat dan moet je even langs de dierenarts, dat kan gaan ontsteken namelijk.

Mijn allereerste kat had amper tanden meer, maar eten kon hij als de beste, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_16495786
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 17:22 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Mijn kat krabt en bijt als je 'm aait,eerst was ie zo liev
Wat heb je met hem gedaan??????

Is hij niet ziek, of heeft hij pijn?

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_16496798
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 19:27 schreef erodome het volgende:

[..]

Het ligt eraan, is de hele tand eruit, met wortel en al, dan hoef je je geen zorgen te maken.

Zit er nog wel wat dan moet je even langs de dierenarts, dat kan gaan ontsteken namelijk.

Mijn allereerste kat had amper tanden meer, maar eten kon hij als de beste, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken


Ik probeer steeds in zijn bekkie te kijken, maar zelfs met grof geweld willen die kaakjes niet van elkaar

Maar ik moet toch naar de dierenarts binnenkort, dus dan mag die lekker zijn leven riskeren

Thanx!

pi_16497312
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 19:28 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat heb je met hem gedaan??????


Hahaha Ik niks.Maar mijn vriend loopt er altijd mee te gooien,en aan zijn poten te trekken
pi_16497718
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 20:21 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Hahaha Ik niks.Maar mijn vriend loopt er altijd mee te gooien,en aan zijn poten te trekken


De plantenspuit werkt meestal wel goed bij katten, misschien dat het ook bij je vriend werkt, dus plaagt hij de kat, psssssssttttttt

Serieus...
Je vriend moet niet zo wild met de kat omgaan, daar komt het van...

Is het overdreven speelsheid, of is het narrigheid van de kat?

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_16497770
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 20:34 schreef erodome het volgende:

[..]

De plantenspuit werkt meestal wel goed bij katten, misschien dat het ook bij je vriend werkt, dus plaagt hij de kat, psssssssttttttt

Serieus...
Je vriend moet niet zo wild met de kat omgaan, daar komt het van...

Is het overdreven speelsheid, of is het narrigheid van de kat?


Ik zou het niet weten,heb mijn kat nog maar een paar maanden,en nog nooit eerder een kat gehad.
pi_16512454
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 20:02 schreef Trinity77 het volgende:

[..]

Ik probeer steeds in zijn bekkie te kijken, maar zelfs met grof geweld willen die kaakjes niet van elkaar


De truuk is om het hoofdje achterover te trekken. Dan kunnen ze de kaak niet meer gesloten houden. Succes!
"In theory, there is no difference between theory and practice. In practice, there is." - Yogi Berra
pi_16512844
Ok, Lizzie doet een beetje raar, ze drinkt niet meer uit haar drinkbakje! (ook niet meer uit kleine schaaltjes, bordjes e.d.). Ze drinkt alleen nog maar uit een teiltje! Maar een teiltje staat erg in de weg, afgezien het feit dat ze er een enorme kliederboel van maakt... de hele keukenvloer nat
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_16539808
Ik heb ook een (misschien rare) vraag)
Mijn poes stinkt altijd aan haar achterste. Het is niet zo erg dat je het van meters ver ruikt, maar als ze op je schoot komt zitten ofzo (of voor je neus komt staan ) dan ruik je het wel sterk,
Ben er al eens mee naar de dierenarts geweest, om de anaalkliertjes te laten nazien maar die zaten niet verstropt, dus dat is het ook niet.
Ik ben ook al eens van voeding veranderd, maar nog steeds geen succes.
Heeft iemand hier ervaring mee misschien? Of nog suggesties wat ik kan proberen?
pi_16547836
Mijn kat niest de laatste paar dagen best vaak, is ie gewoon verkouden of moet ik langs de dierenarts ivm kattenziekte ofzo? Verder heeft ie volgens mij nergens last van.
pi_16551801
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 17:12 schreef Evil_Jur het volgende:
Mijn kat niest de laatste paar dagen best vaak, is ie gewoon verkouden of moet ik langs de dierenarts ivm kattenziekte ofzo? Verder heeft ie volgens mij nergens last van.
Mijn katten hebben ook kattenziekte gehad, maar die gingen behalve niezen ook kwijlen, hadden waterige oogjes en lagen voor dood op de bank. Dus als hij alleen maar niest zal het misschien gewoon een verkoudheidje zijn.
Maar ik zou sowieso even de dierenarts opbellen en vragen wat de symptomen precies zijn, want die weet het altijd beter natuurlijk...
pi_16553224
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 19:55 schreef Trinity77 het volgende:

[..]

Mijn katten hebben ook kattenziekte gehad, maar die gingen behalve niezen ook kwijlen, hadden waterige oogjes en lagen voor dood op de bank. Dus als hij alleen maar niest zal het misschien gewoon een verkoudheidje zijn.
Maar ik zou sowieso even de dierenarts opbellen en vragen wat de symptomen precies zijn, want die weet het altijd beter natuurlijk...


Ik kijk het morgen nog even aan, als het niet erger wordt wacht ik tot woensdag want dan komt de dierenarts (kennis) toch op bezoek. Hij is ook al 8 dus kattenziekte lijkt me onwaarschijnlijk, maar je weet het nooit.
pi_16574542
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 14:30 schreef CNF het volgende:

[..]

Volgens mij is het gewoon een creatieve manier om je speelgoedmuizen te vermoorden! Na vangen, knagen, staarten afrukken, platdrukken met poot of met kont en keihard door de kamer slaan is verdrinken wel een leuke nieuwe poging. Volgende poging is waarschijnlijk verstikken in de poep....

Nee, geen ervaring mee. Ik zie het overigens wel helemaal voor me, dat uitwringen van zo'n zielige muis en moest dus ook erg hard lachen zonet.
Succes met je kattebeest!


nee hoor het blijft bij waterbakjes Ik heb er hier 2 die het doen en dat al 2 jaar lang..het went Het wordt pas vervelend als ze de muisjes dus weer uit het waterbakje vissen en ergens anders neerleggen. Moet je je voorstellen dat je in de nacht even naar het toilet gaat en dan ineens met je voeten op een kletsnat speelgoedmuisje staat!
Maar hier doen ze het ook, ze leggen eerst het muisje in het bakje en gaan daarna zelf wat water drinken. Ze leggen ze ook tussen de brokjes!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_16575039
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 11:15 schreef Nosy4 het volgende:
Ik heb ook een (misschien rare) vraag)
Mijn poes stinkt altijd aan haar achterste. Het is niet zo erg dat je het van meters ver ruikt, maar als ze op je schoot komt zitten ofzo (of voor je neus komt staan ) dan ruik je het wel sterk,
Ben er al eens mee naar de dierenarts geweest, om de anaalkliertjes te laten nazien maar die zaten niet verstropt, dus dat is het ook niet.
Ik ben ook al eens van voeding veranderd, maar nog steeds geen succes.
Heeft iemand hier ervaring mee misschien? Of nog suggesties wat ik kan proberen?
En wat zei de dierenarts verder nog meer dan?
En poept ze dun/dik, regelmatig, maakt ze haar poepertje wel schoon?
pi_16587604
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 11:57 schreef Lotjeb het volgende:
Ok, Lizzie doet een beetje raar, ze drinkt niet meer uit haar drinkbakje! (ook niet meer uit kleine schaaltjes, bordjes e.d.). Ze drinkt alleen nog maar uit een teiltje! Maar een teiltje staat erg in de weg, afgezien het feit dat ze er een enorme kliederboel van maakt... de hele keukenvloer nat
Haal het teiltje weg, dan zoekt ze wel weer een ander plekje om te drinken.
Zet de drinkbak ergens anders in huis dan naast het voer, dat vinden katten schijnbaar erg leuk. Ik heb een waterbak naast het voer staan en één op de vensterbank, m'n poezen drinken alleen maar uit de bak op de vensterbank....
pi_16604859
quote:
Op zondag 25 januari 2004 19:37 schreef Bluezz het volgende:

[..]

En wat zei de dierenarts verder nog meer dan?
En poept ze dun/dik, regelmatig, maakt ze haar poepertje wel schoon?


Niets, die wist ook niet wat het zou kunnen zijn...
Ze poept normaal en regelmatig (voor zover ik weet want ik heb wel 2 poezen) en ze is altijd proper.
pi_17181230
Ik ben net mijn kat een stuk wezen lopen, ik denk iets van een kilometer. Ik vind het het heerlijk om met mijn katten een stuk door de wijk heen te lopen.

Ik merk alleen bij de katers dat ze niet verder gaan dan een bepaald stuk van de wijk. Waar ik net mee ben wezen lopen, de poes, ging helemaal om de wijk heen bij ons. Een stuk verder dus.

Ik vroeg net aan mijn man of het normaal is dat je een (flink) stuk kunt gaan lopen met je katten, met of zonder riempje. Mijn schoonzusje ging weleens lopen met haar kat in het riempje. Ik loop met die van mij zonder riempje.

Wie doet dat ook, lopen met hun katten.

pi_17183721
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 20:36 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten,heb mijn kat nog maar een paar maanden,en nog nooit eerder een kat gehad.


Serieus, zeg je vriend op te houden met de kat te plagen...
Dan stopt het aanvallen vanzelf wel...

Laat hem zelf het laatste stukje naar je toekomen als hij bij je komt masseer zijn wangetjes maar lekker(is een trukje, daar zitten klieren onder die bij wrijving zorgen dat er een stof vrijkomt die de kat zich lekker laat voelen, ze zetten hiermee geurvlaggen af).

Praat kalm tegen hem, benader hem rustig, pak hem niet teveel vast..

Als hij bij je ligt en je wil hem aaien vermijd dan zijn zijden en buik, concentreer je op de kop, lekker over het kopje aaien, wangetjes, achter de oren, nekje enz enz enz...

Verwen hem maar eens lekker zodat hij zich wat meer op zijn gemak gaat voelen.

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 15 februari 2004 @ 10:26:02 #172
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_17190433
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 21:24 schreef Randa_v het volgende:
Ik ben net mijn kat een stuk wezen lopen, ik denk iets van een kilometer. Ik vind het het heerlijk om met mijn katten een stuk door de wijk heen te lopen.

Ik merk alleen bij de katers dat ze niet verder gaan dan een bepaald stuk van de wijk. Waar ik net mee ben wezen lopen, de poes, ging helemaal om de wijk heen bij ons. Een stuk verder dus.

Ik vroeg net aan mijn man of het normaal is dat je een (flink) stuk kunt gaan lopen met je katten, met of zonder riempje. Mijn schoonzusje ging weleens lopen met haar kat in het riempje. Ik loop met die van mij zonder riempje.

Wie doet dat ook, lopen met hun katten.


yourie ( als je het zo schrijft ) liep ook zonder riempje mee hoor, was juist irritant iedere keer als ik naar huis ging moest ik dat beest bij iemand in de armen drukken anders liep hij helemaal mee. Maar dat beest is gewoon maf, laat zich zelfs rondrijden in zo'n mandje wat kinders voor op de fiets hebben en vond het dan niet leuk als ze hem eruit haalden, ook vond dat beest het leuk als je met hem overgooide en begon hij te knorren ( nu niet meer is ie te oud voor )
  † In Memoriam † vrijdag 12 maart 2004 @ 14:31:49 #173
43556 miss_dynastie
pi_17667550
Hier mijn vraag maar even posten, want om er nou een nieuw topic voor te openen

Hoeveel drinkt en plast een gemiddelde kat? Mijn vorige kat, die ik pas op latere leeftijd kreeg, had namelijk een nierprobleem en dronk en plaste de hele dag door. Nu maak ik me over Yian weer zorgen dat hij te weinig zou plassen. Niet dat hij ongezond oogt of zo, maar ik ben gewoon benieuwd
  zondag 14 maart 2004 @ 10:36:49 #174
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_17703753
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 14:31 schreef miss_dynastie het volgende:
Hier mijn vraag maar even posten, want om er nou een nieuw topic voor te openen

Hoeveel drinkt en plast een gemiddelde kat? Mijn vorige kat, die ik pas op latere leeftijd kreeg, had namelijk een nierprobleem en dronk en plaste de hele dag door. Nu maak ik me over Yian weer zorgen dat hij te weinig zou plassen. Niet dat hij ongezond oogt of zo, maar ik ben gewoon benieuwd
Ik denk dat er niks aan de hand is dan . Zolang het maar gemakkelijk gaat als i moet plassen. Indien hij er moeite mee heeft, dus telkens gaat zitten waarna er niks gebeurd, gelijk naar de dierenarts. Maargoed, in dat geval proberen zeinderdaat de hele tijd te passen.

Geen idee hoeveel een kat drinkt, we hebben hier een bakje water staan, voor 3 katten, maar het komt zelden voor dat die helemaal leeg wordt gedronken, en het water wordt bijna elke dag wel vervangen. Daarnaast drinken ze bij ons vaak ook nog buiten.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  zondag 14 maart 2004 @ 10:42:34 #175
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_17703813
Een vraagje van mij dan. Sinds een maandje woont er een zwerkat bij ons, hij is welkom en lijkt het hier prima naar zijn zin te hebben, allemaal oke dus

Een maand geleden zag hij er nog al beroerd uit, veel wondjes enzo, vooral op zijn oren. Dit is allemaal goed genezen, zijn oortjes zien er weer prima uit. Alleen heeft hij nog een fikse wond op zijn nek, ruim een centimeter groot. Probleem is dat hij die plek telkens weer open krabt, zodat het niet kan genezen . Heeft iemand een idee? Als er over een weekje nog geen verbetering is gaan we maar naar de dierenarts met hem.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  zondag 14 maart 2004 @ 11:07:17 #176
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_17704032
quote:
Op zondag 14 maart 2004 10:42 schreef Frezer het volgende:

Probleem is dat hij die plek telkens weer open krabt, zodat het niet kan genezen . Heeft iemand een idee?
Volgens mij is het enige wat je daaraan kunt doen het beestje zo'n lampekapje omdoen of sokjes om zijn pootjes. Twee van mijn katten hebben huidproblemen en die krijgen van de dierenarts prikken tegen de jeuk die erg goed helpen. Misschien dat dat bij het zwerfkatje ook kan helpen?
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_17704063
quote:
Op zondag 14 maart 2004 10:42 schreef Frezer het volgende:
Een vraagje van mij dan. Sinds een maandje woont er een zwerkat bij ons, hij is welkom en lijkt het hier prima naar zijn zin te hebben, allemaal oke dus
Wij hebben sinds dinsdag ook een zwerfkatje binnen. Gisteren hebben we hem voor hem eerst ook vlees met de andere katten meegegeven. Hebben jullie verder eigenlijk nog actie ondernomen?

De afgelopen week zijn bij ons ook zo raar verlopen. 3 maart is onze poes weggelopen. Misschien maar goed ook omdat ze het niet kon vinden met de andere katten in huis. En een week later loopt er een binnen om te blijven, die het wel (goed) zou kunnen vinden met de andere katten. De andere katten trekken zich er niks van aan en laten hem wel goed weten wat wel en niet mag. En natuurlijk is hij welkom.
quote:
Probleem is dat hij die plek telkens weer open krabt, zodat het niet kan genezen . Heeft iemand een idee? Als er over een weekje nog geen verbetering is gaan we maar naar de dierenarts met hem.
Onze kat krabt ook regelmatig een wondje open bij zijn oor, na verloop van tijd liet hij het meestal toch met rust. Verder weet ik ook niet wat je eraan kunt doen.
  zondag 14 maart 2004 @ 12:46:31 #178
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_17705616
Dank je voor jullie reacties! We gingen er eerst ook van uit dat het op een gegeven moment wel zou genezen, maar het duurt nu wel erg lang... Zo'n lampekap heeft geen zin, daar zit het wondje net te laag voor, haha dan de sokjes maar! Nou ja, ik denk dat het dan zo'n spuit zal worden over een week, het zal me benieuwen of we de kat in een kooitje krijgen om hem naar de dierenarts te brengen.

Bij jullie staat de deur dus ook altijd open voor katten . Je blijft je wel altijd afvragen wat er'van zo'n weg gelopen kat is terechtgekomen. Toen deze bij ons aan kwam lopen hebben we dat gemeld bij het dierenasiel hier in de buurd, daar kun je een bericht achter laten als je een kat vermist, maar het bleek dus dat er niemand aan zijn "signalement" voldeed. Verder waren er ook nauwelijks problemen met de andere katten, hij heeft wel eens een tik gekregen, maar daar trekt i zich nauwelijks iets van aan.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_17706772
Het is niet de eerste poes die bij ons is weggelopen. We hebben één katertje, Face die nogal lastig en speels kan zijn, hij wordt in mei 3. Twee jaar geleden is ook zijn zusje weggelopen. De poes die nu is weggelopen was al bijna 4 en eiste haar eigen territorium op. Dus dat kan niet met twee katers van 4 en 2.

Het zwervertje (Salem hebben we hem genoemd) is een jong katje van nog geen 1 jaar. Een zwart katje met een zwart vlooienbandje, heb ik afgedaan was zo goed als uitgewerkt. En aangezien
onze twee katers lafaards zijn. Mocht hij blijven. En nu is het lastige katertje, Face ineens volwassen.

Gisteren kreeg Salem tijdens voedertijd een tik op zijn neus omdat hij mee stond te vragen om eten. Miauwen dat mocht hij niet dat recht is voorbehouden aan onze oudste, rooie kater Brian. En vanmorgen mocht hij niet op de slaapkamer komen. Dat recht is voorbehouden aan Face het lastige katertje. Wel leuk om te zien hoe ze met hem om gaan.

Ik hoop dat we hem mogen houden. We hebben het gemeld bij het Amivedi meldpunt in Weert, die ook wekelijks de lijsten publiceren in het weekblaadje. Ben benieuwd. Toch vind ik het nog steeds raar. Het is of we onze poes hebben ingeruild voor een andere die wel past binnen het gezin. Net of het zo heeft moeten zijn. Wel diep hè?
  zondag 14 maart 2004 @ 21:45:31 #180
39446 303
(C) Roland
pi_17717411
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 14:31 schreef miss_dynastie het volgende:
Hier mijn vraag maar even posten, want om er nou een nieuw topic voor te openen

Hoeveel drinkt en plast een gemiddelde kat? Mijn vorige kat, die ik pas op latere leeftijd kreeg, had namelijk een nierprobleem en dronk en plaste de hele dag door. Nu maak ik me over Yian weer zorgen dat hij te weinig zou plassen. Niet dat hij ongezond oogt of zo, maar ik ben gewoon benieuwd
Geen idee eigenlijk, een ruwe schatting: 1 liter per 4 dagen per kat en volgens mij gaan ze iets van 2 keer naar de kattenbak voor plasjes in 24 uur.

Je kan je wel zorgen maken, maar het is toch niet in de gaten te houden. De kat kan immers ook midden in de nacht gaan als jij het niet ziet.

Wij hebben 1 kat met blaasgruis, toen de urinebuis verstopt zat werd de buik erg dik, net alsof er een bal binnenin de kat zat. Als dat niet het geval is hoef je je geen ozrgen te maken
Installing a new program will always screw up at least one old one.
pi_17722091
Even een vraagje:

MIjn poes Sukke van bijna 8 maanden heeft een afwijking dat ze echt aan alles likt?!
Je kan het zo gek niet bedenken : tv, computer, bench, decosfeeerbal, wasmiddeldoos en vooral plastic tassen schijnt geweldig te zijn om aan te likken.

Heeft iemand daar ervaring mee? En zo ja valt er iets aan te doen want ik kan me niet voorstellen dat het echt gezond is voor haar.
Thank Drunk I'm a Goddess!
  maandag 15 maart 2004 @ 01:29:52 #182
16715 Mylene
*schatje*
pi_17722366
Onze poes Sammy Jo heeft van de ene op de andere dag een veel donkerder oog gekregen. Dus ik en Luc naar de dierenarts en die constateerde een bloeding in haar oog. Vervolgens heeft ie er wat druppels op gedaan om de bloeding te stoppen en we kregen Cavasan zalf mee om aan te brengen voor 14 dagen. Hij kon niet direct vertellen waar het aan lag, noemde wel 4 dingen op; o.a. kattenaids en tumor. Dan moet er een ego enzo worden gemaakt.

Maar ik blijf me maar afvragen wat het nou is, het blijft maar knagen. Ik wil de lieve schat niet kwijt. Vreemde ook dat het niet aan haar gedrag is af te lezen. Ze is nog even vrolijk als altijd, eet ook gewoon normaal.

Ik ben echter bang dat het een tumor is .

En Lucas begint dan gelijk al over in laten slapen. Waarna we natuurlijk de grootste ruzie kregen .
  maandag 15 maart 2004 @ 09:07:00 #183
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_17724113
quote:
Op zondag 14 maart 2004 13:36 schreef Randa_v het volgende:
...
Leuk verhaaltje! Inderdaat wel apart ja, tis inderdaat zo dat het ooit meteen goed klikt tussen ze. Met onze aanloop kat gaat het ook meteen prima, maar hij is ook een echte goed-zak. Hij krijgt wel af en toe een tik, maar daar geeft i niks om. Hij doet ook niks terug, terwijl hij toch veel groter en sterker is als de andere katten. Weert, das nie zo ver weg, ik woon bij eindhoven. Katten observeren is altijd leuk Ik hoop voor je dat je hem mag houden!
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  maandag 15 maart 2004 @ 09:08:30 #184
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_17724128
quote:
Op maandag 15 maart 2004 01:29 schreef schatje het volgende:
....
Ai... vervelende situatie. Ik hoop dat het uiteindelijk niks ernstigs blijkt te zijn.
Sterkte!
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_17724460
quote:
Op maandag 15 maart 2004 01:29 schreef schatje het volgende:
Onze poes Sammy Jo heeft van de ene op de andere dag een veel donkerder oog gekregen. Dus ik en Luc naar de dierenarts en die constateerde een bloeding in haar oog. Vervolgens heeft ie er wat druppels op gedaan om de bloeding te stoppen en we kregen Cavasan zalf mee om aan te brengen voor 14 dagen. Hij kon niet direct vertellen waar het aan lag, noemde wel 4 dingen op; o.a. kattenaids en tumor. Dan moet er een ego enzo worden gemaakt.
Een kat van mijn oma heeft een paar keer hetzelfde gehad. Een bloeding in z'n oog (die overigens heel langzaam wel weer wegtrok). Wat het precies was hebben ze nooit gevonden, wisten ze op de Uithof niet eens! Het was geen tumor, geen aids. Hij ging wel moeilijk naar de bak dus ze hebben zelfs gedacht dat het van het harde persen kwam! Wel hebben ze een paar jaar later geconstateert dat het diertje kanker had bij o.a. de darmen. Maar of dat nou in verband stond met die oogbloedingen...

Heel veel succes, ik hoop dat het allemaal wel meevalt met de uitslag!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  † In Memoriam † maandag 15 maart 2004 @ 12:00:59 #186
43556 miss_dynastie
pi_17727286
Dank jullie wel, ik was gewoon benieuwd of Yian zich een beetje aan de normen houdt, en dat doet hij keurig dus

Schatje, wat een schrik . Sterkte met afwachten
pi_17764762
Vallen katten konijnen aan? Ik heb namelijk 'n konijn, en dan laat ik op de plaats hier rennen (hij kan niet weg ofzo), maar straks zag ik een kat rennen, die later wel weer weg was (over de schuur weg), maar vallen katten echt altijd konijnen aan?

het is nog niet gebeurd ofzo, maar ik wil ook niet dat 't gebeurd enzo =(

Serieuze reacties please
  † In Memoriam † dinsdag 16 maart 2004 @ 23:46:24 #188
43556 miss_dynastie
pi_17766767
Nee hoor, niet altijd. Mijn konijn was er eerder dan mijn kat, dus hij heeft een vorm van respect voor haar. En mijn vorige kat Floris keek er niet naar op of om. Maar het zit toch in de aard van het beestje he, dus ik laat ze zeker niet los bij elkaar of zo.
  woensdag 17 maart 2004 @ 19:52:16 #189
84215 sinemet
Never give up hope....
pi_17784112
vanwaar de naam face?
pi_17788906
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 22:31 schreef NRK het volgende:
Vallen katten konijnen aan? Ik heb namelijk 'n konijn, en dan laat ik op de plaats hier rennen (hij kan niet weg ofzo), maar straks zag ik een kat rennen, die later wel weer weg was (over de schuur weg), maar vallen katten echt altijd konijnen aan?

het is nog niet gebeurd ofzo, maar ik wil ook niet dat 't gebeurd enzo =(

Serieuze reacties please
Wij hebben een keer een konijn te logeren gehad, en je kan wel zeggen dat hij juist de kat aan viel (seksueel ) steeds als de kat langs liep werd hij besprongen door het konijn, die dan wild tekeer ging.. De kat deed niks terug die keek alleen van ''wat doe je nou?' Dat konijn hebben we toen maar in zn hok gehouden als de kat er was. Als de kat dan langs het hok liep, ging het konijn helemaam stampen enzo.

Om kort te gaan: katten vallen niet altijd konijnen aan
So be mine
And your innocence I will consume
clic
clic
  woensdag 17 maart 2004 @ 23:28:15 #191
84215 sinemet
Never give up hope....
pi_17790542
Wij hadden vroeger 2 katten die met een haas thuiskwamen. De kop vonden we in de tuin en de rest onder de schutting, waarvan de ene helft bij de buren en de andere bij ons
pi_17793878
Onze kattenbak stinkt de laatste tijd veel sneller naar ammoniak dan vroeger. Iemand enig idee waar dat door kan komen? Ik maak de bak nog even vaak schoon en het eten is ook niet veranderd. Dus hoe kan het dat de urine zo snel naar ammoniak gaat ruiken?
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_17799401
quote:
Op maandag 15 maart 2004 12:00 schreef miss_dynastie het volgende:
Dank jullie wel, ik was gewoon benieuwd of Yian zich een beetje aan de normen houdt, en dat doet hij keurig dus

Schatje, wat een schrik . Sterkte met afwachten
Thanks, maar het ziet er nu naar uit dat het wegtrekt. Dus ik ben ontzettend opgelucht .
  donderdag 18 maart 2004 @ 20:10:30 #194
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_17808708
Frezer, bij mijn poezebeest zit een plek in de hals die ze steeds openkrabt. Wij hebben een lampekap om een verknipte sok gedaan.
Dus je kat een sok aantrekken, gaten erin knippen voor de poten, lusjes make aan de sok, en dan de lampekap omdoen met het bandje door de lusjes heen, dan kan hij.zij er niet bij.

*foto opzoeken gaat*
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 18 maart 2004 @ 20:13:17 #195
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_17808809
gevonden

Jammerende Jenny
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_17817702
Agossie, LadyS, wat ziet dat er zielig uit!!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_17819401
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 19:52 schreef sinemet het volgende:
vanwaar de naam face?
We hebben hem face genoemd als in gezicht.
Kijk maar eens naar zijn bekkie. Volgens mijn schoonzusje was deze de lelijkste uit het nest.

  vrijdag 19 maart 2004 @ 12:36:12 #198
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_17821672
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 08:28 schreef beefcake het volgende:
Agossie, LadyS, wat ziet dat er zielig uit!!
Het ziet er zieliger uit als dat ze zich voelt, volgens mij
Ze ramt er gewoon mee door het kattenluikje Ze heeft het dan ook al een hele tijd aan/om.

Vrijdagavond hadden we het eraf gehaald.. Alle wondjes waren goed genezen (al 2 weken!!! want we hadden het er expres langer om laten zitten) en nog geen uur later, was het allemaal weer opengekrabt Ze heeft van de dierenarts dus weer een prik tegen de jeuk gekregen en een of ander smeerseltje (ik geloof dat het Surolan heeft). Dus we gaan weer een paar weken wachten. Af en toe doen we de kap af. Want de dierenarts dacht dat ze zich misschien na al die weken naakt voelde en de kap dus miste (net zoals iemand tegen ons zegt: kleed je maar uit) Dus nu doen we hem af en toe af als we thuis zijn en zodra ze gaat krabben, doen we hem weer m
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 22 maart 2004 @ 19:04:20 #199
16715 Mylene
*schatje*
pi_17894129
Die bloeding in het oog bij Sammy is nu helemaal weggetrokken. Maar zal ik nu alsnog een uitgebreid onderzoek laten?? Wat vinden jullie??
  dinsdag 23 maart 2004 @ 00:13:21 #200
84215 sinemet
Never give up hope....
pi_17902846
quote:
Op maandag 22 maart 2004 19:04 schreef schatje het volgende:
Die bloeding in het oog bij Sammy is nu helemaal weggetrokken. Maar zal ik nu alsnog een uitgebreid onderzoek laten?? Wat vinden jullie??
Zou ik altijd doen voor de zekerheid, je weet maar nooit.
pi_17947392
quote:
Op maandag 22 maart 2004 19:04 schreef schatje het volgende:
Die bloeding in het oog bij Sammy is nu helemaal weggetrokken. Maar zal ik nu alsnog een uitgebreid onderzoek laten?? Wat vinden jullie??
Tja, ik zou toch willen weten wat het geweest was, en of het terug kan komen. Er moet toch iets zijn wat het veroorzaakt...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  woensdag 24 maart 2004 @ 23:08:22 #202
7740 Kore
Mijn Tattoo :)
pi_17949118
Ik kwam vanmiddag thuis na een dagje weggeweest te zijn en ging even bij mijn poes kijken (5 jaartjes) Ze zat al een beetje vreemd in de krabpaal en toen ik haar eruit haalde bleek ineens dat ze haar achterpootjes niet tot nauwelijks meer kon gebruiken ook ademd ze heel snel... Ben meteen naar de dierenarts gegaan, haar temperatuur was in orde, haar geboortekanaal leek iets gezwollen te zijn...Het lijkt erop dat door de pijn in haar buik/baarmoeder ze haar achterpoten nu niet kan gebruiken volgens de dierenarts.. Ze heeft vanavond 2 prikken gehad en ik heb medicatie mee...ik moet morgen terug als het niet verbetert......

ze is zostraks met pijn en moeite onder mijn bed gekropen (met een beetje hulp van mij) maar toen ik er zostraks haar een aaitje wou geven kreeg ik een haaltje..... 'k vind zo zielig voor dr
Do not blame others for making you mad. Anger is a choice. Choose wisely.
  donderdag 25 maart 2004 @ 19:41:10 #203
7740 Kore
Mijn Tattoo :)
pi_17966745
Ik heb haar vanmiddag laten inslapen... ze had een ingeklapte long en een gedeelte ruggenwervel was gebroken, dat laatste zou er voor gezorgd hebben dat ze haar achterpoten nooit meer zou kunnen gebruiken.
Do not blame others for making you mad. Anger is a choice. Choose wisely.
  donderdag 25 maart 2004 @ 19:44:21 #204
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_17966817
Sterkte Kore... Ontzettend klote om afscheid te moeten nemen.

Enig idee hoe ze haar ruggenwervel heeft kunnen breken?
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  donderdag 25 maart 2004 @ 19:51:35 #205
7740 Kore
Mijn Tattoo :)
pi_17966971
thnx... vooral op zo'n manier erg moeilijk

Het vermoeden bestaat dat ze ergens vanaf is gevallen en verkeerd op haar rug gekomen is
Do not blame others for making you mad. Anger is a choice. Choose wisely.
pi_17966981
Jeetje, sterkte hoor...
Hebben ze enig idee hoe ze die verwonding heeft opgelopen?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  donderdag 25 maart 2004 @ 19:54:35 #207
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_17967039
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 19:51 schreef Kore het volgende:
Het vermoeden bestaat dat ze ergens vanaf is gevallen en verkeerd op haar rug gekomen is
Agossie, het arme beestje. Dapper dat je de beslissing durfde te nemen. *Dikke troostknuffel*
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  donderdag 25 maart 2004 @ 20:03:34 #208
7740 Kore
Mijn Tattoo :)
pi_17967255
thnx
ik vond het nodeloos om haar nog langer te laten lijden, de klaplong had nog wel beter kunnen worden maar het ruggetje niet... ik heb gevraagd wat de kansen waren dat ze ooit weer haar pootjes kon gebruiken en het was zeer zeer weinig kans op... ze was te speels om haar dat aan te kunnen doen in mijn ogen
Do not blame others for making you mad. Anger is a choice. Choose wisely.
  donderdag 25 maart 2004 @ 20:19:58 #209
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_17967596
Kore, heel veel sterkte met het verlies!!
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 20:10 schreef LadyS het volgende:
Frezer, bij mijn poezebeest zit een plek in de hals die ze steeds openkrabt. Wij hebben een lampekap om een verknipte sok gedaan.
Dus je kat een sok aantrekken, gaten erin knippen voor de poten, lusjes make aan de sok, en dan de lampekap omdoen met het bandje door de lusjes heen, dan kan hij.zij er niet bij.

*foto opzoeken gaat*
Sorry voor de late reactie, die sok zou wel een optie zijn ja! Jaren geleden had een kat van ons ook een tijdje zo'n lampekap gehad, hij liep telkens achteruit in de hoop het ding kwijt te raken. Ik hoop dat je poezebeest goed opknapt!
We zijn enkle dagen geleden naar de dierenarts geweest met de onze, bleek dat het wondje behoorlijk ontstoken was, daar heeft 'i pilletjes en een prik voor gekregen. Volgens de dokter zou het nu vanzelf beter moeten gaan.

Ik ben er achter gekomen dat er vrij wijnig te zeggen is over hoe oud een kat ongeveer is, die arts schatte onze kat op 4 tot 13 jaar. Binnen die leeftijds grenzen is nauwelijks te bepalen hoe oud een kat werkelijk is.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  donderdag 1 april 2004 @ 15:54:26 #210
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18109837
Heeft iemand enig idee waarom onze poes tegen de voordeur aan pist als ze krols is?
en dan bedoel ik niet een paar druppels maar echt een hele plas
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  donderdag 1 april 2004 @ 16:32:15 #211
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_18110755
Kore vreselijk

Frezer, bij Jenny (de poes dus ) was het ook vreselijk onstoken . Ook een prik en pillen meegekregen. Ook calandulazalf om op de korst te smeren. Nu gaat het gelukkig een stuk beter.. Ze heeft nu nog alleen nog de sok aan.... Ik heb zelfs het idee dat ze het nogal vreemd vind om die uit te hebben, dus we doen hem nu af en toe een uurtje af Om te wennen

HarigeKerel, misschien dat ze dat doet om aan alle katers die voorbij komen te laten weten waar zich een zeeeeer gewillig vrouwt bevindt ik roep ook maar wat, hoor
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_18110974
Onze grote zwarte kater "Sam" is vandaag geopereerd aan zijn bekkie.
Zijn een paar kiezen uit getrokken.
Hij ligt nu buiten, in de zon, is op eigen gelegenheid van 2de verdieping naar beneden gekomen.
Hij wil geen water, maar toen ik wat melk bij het water heb gedaan, heeft sam voorzichtig een paar slokjes genomen. Ook laat hij zijn plas lopen, dus ik verplaats hem maar want hij voelt het kennelijk niet. Wel loopt hij en kijkt alert om zich heen, en spint ook als je hem aanhaalt.
Hij wil niet naar binnen, en de tuin is dusdanig afgesloten dat ie er niet makkelijk uit kan.
Als je SamSam zegt, praat ie gelukkig wel weer terug.
Sam is 8 jaar.
Waar kan ik op letten, en waar moet ik opletten?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  † In Memoriam † donderdag 1 april 2004 @ 16:52:21 #213
43556 miss_dynastie
pi_18111215
Wat vreselijk Kore
pi_18113698
SamSam eet in ieder geval weer, wat eigenlijk niet mag...
Maar het ziet er goed uit!
Dus heb geen antwoorden meer nodig. (Hopelijk blijft het zo)
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_18120889
quote:
Op donderdag 1 april 2004 15:54 schreef HarigeKerel het volgende:
Heeft iemand enig idee waarom onze poes tegen de voordeur aan pist als ze krols is?
en dan bedoel ik niet een paar druppels maar echt een hele plas
sommige poezen plassen ook wel eens als ze krols zijn, net zoals katers sproeien om hun domein te markeren. Dat doen ze dan vooral op plaatsen als de voordeur. Dat gaat niet over, iedere keer als ze krols is gaat ze weerplassen. Laten helpen werkt wel
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  vrijdag 2 april 2004 @ 10:13:53 #216
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18125346
quote:
Op donderdag 1 april 2004 23:22 schreef TearSong het volgende:


sommige poezen plassen ook wel eens als ze krols zijn, net zoals katers sproeien om hun domein te markeren. Dat doen ze dan vooral op plaatsen als de voordeur. Dat gaat niet over, iedere keer als ze krols is gaat ze weerplassen. Laten helpen werkt wel
Euh... da's niet zo mooi
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_18125657
Je hebt een plantje dat katten verjaagd....

Citroengras.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_18138941
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 10:13 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Euh... da's niet zo mooi
tja, heb je een reden om haar (nog) niet te laten helpen? Anders zou ik het zo snel mogelijk laten doen!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  zaterdag 3 april 2004 @ 13:49:39 #219
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18150348
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 20:26 schreef TearSong het volgende:

[..]

tja, heb je een reden om haar (nog) niet te laten helpen? Anders zou ik het zo snel mogelijk laten doen!
Ze was vaak zwak dus wilden we haar niet aan een operatie blootstellen, inmiddels is ze al een jaar of 12 dus laten we het hier maar bij.

Het gekke is dat ze de laatste 18 maanden niet krols geworden is en nu opeens weer wel, we dachten dat ze dat niet meer zou worden

ze krijgt niet de pil ofzo dus dat is het niet.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  zaterdag 3 april 2004 @ 15:26:05 #220
53255 BadGirly
Sweetheart
pi_18151992
quote:
Op donderdag 1 april 2004 23:22 schreef TearSong het volgende:

[..]

sommige poezen plassen ook wel eens als ze krols zijn, net zoals katers sproeien om hun domein te markeren. Dat doen ze dan vooral op plaatsen als de voordeur. Dat gaat niet over, iedere keer als ze krols is gaat ze weerplassen. Laten helpen werkt wel
Het plassen van een krolse poes is voornamelijk om aan te geven dat ze beschikbaar is. Ze zet geurvlaggen neer zodat katers haar kunnen traceren. Het plassen gebeurt dus niet zozeer alleen om haar territorium te markeren. Bij ons deed Nori dit destijds in mandjes, op dekentjes en op stoelen.
  donderdag 15 april 2004 @ 22:21:06 #221
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_18454328
Onze kater zit (zoals het een echte kat betaamt) graag op de vensterbank om naar buiten te kijken. Nou heeft-ie alleen heel af en toe de neiging om aan het raam te krabben. Hij doet dat eigenlijk alleen maar 's avonds, dus mijn vermoeden is dat hij z'n spiegelbeeld "aanvalt". Herkent iemand dit gedrag, of is dit gewoon een van de rare trekjes van ons kleintje?
  vrijdag 16 april 2004 @ 11:41:46 #222
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_18464416
Ik hou het op een van de rare trekjes
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  † In Memoriam † vrijdag 16 april 2004 @ 11:44:12 #223
43556 miss_dynastie
pi_18464468
Ik herken het wel, Yian deed dat de eerste paar keer ook (hij had al vrij snel door dat het 'nep' was)
  † In Memoriam † vrijdag 16 april 2004 @ 11:45:31 #224
43556 miss_dynastie
pi_18464497
Hellup.... Yian at voor zijn eerste verjaardag altijd Whiskas junior. Nu is hij natuurlijk 'volwassen', dus nu krijgt hij adult. Maar ik heb het idee dat hij dat veel minder lekker vindt dan het junior-vlees. Ik wissel het op dit moment een beetje af om hem er langzaam aan te laten wennen, maar heb geen zin om nog vijf jaar junior te kopen natuurlijk . Herkent iemand dit/ heeft iemand tips?
  vrijdag 16 april 2004 @ 11:48:14 #225
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_18464558
Hier vonden ze de kittenbrokjes ook altijd lekkerder dan de gewonen brokjes Net als de seniorbrokjes, die zijn door de andere katten ook erg geliefd hier Ik moet altijd politieagentje spelen als ze aan het eten zijn

Nee eigenlijk geen tips.. Dat mengen is op zich wel een goed idee. En er vervolgens steeds minder jununiorvoer doordoen en steeds meer adultvoer
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 16 april 2004 @ 11:58:48 #226
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_18464790
Ik heb een vraagje over een van mijn katten. Een paar jaar geleden werdt hij kaal tussen zijn achterpoten, naar de dierenarts geweest maar daar kwam niet meet uit als dat hij aan een soort van stress zou lijden. Goed, daar doe je dan van alles aan wat je goed dunkt dat hem ontstressed, en dat is behoorlijk goed gelukt. Haartjes groeide terug en inderdaad is hij een stuk rustiger geworden. Hoewel hij tussen zijn poten nog altijd dun behaard is, maar goed. Dat zal wel blijven denk ik.
Nu viel ons een tijdje geleden op dat hij een zwart plekje tussen zijn achterpoten had. Beetje in de gaten gehouden maar het werdt niet erger ofzo dus die aandacht verslapte weer. Nu zagen we gisteren ineens dat hij wel een stuk of 5-6 van die plekjes heeft waarvan hij er eentje tot bloedens toe heeft opengelikt (?) En, sinds een tijdje loopt hij plotseling (nu en dan) mank... Ik kan echter niks vinden waarom hij dat zou doen. Hij ziet er verder heel gezond uit, eet en drinkt normaal. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Mijn dank alvast.

O ja, we gaan vandaag zowieso naar de dierenarts om het te laten checken. Als daar iets nuttigs uitkomt laat ik het hier weten.
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 20:46:33 #227
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_21190580
Polle, m'n inmiddels 2 jaar oude poezebeest, heeft wel eens vaker last gehad van tandsteen. Ze mist ook een hele rits tanden, de reden daarvoor is mij totaal onbekend.
Ik zie nu echter 1 van haar grote snijtanden wat bruiner/geler van kleur worden en toen ik bij het tandvlees keek, zag ik dat dat rood was.
Haar andere snijtand heeft een donkerbruine vlek.
Zou ze nu alweer last hebben van tandsteen?Bij een vorige behandeling is ze aardig wat tandjes kwijtgeraakt omdat die niet goed meer vast zaten (ws ook door tandsteen).
Ik ben bang dat bij een eventuele volgende behandeling ze deze tandjes misschien ook kwijtraakt en dan kan het arme beestje niks meer fijnmalen.
Zijn de zaken die ik hierboven noem tekenen van tandsteen?
Ik heb bovendien voorlopig geen geld om met haar naar de dierenarts te gaan
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_21191063
geld moet er altijd zijn als je een dier hebt, zo simpel denk ik altijd.

beter dan dat ze doorloopt met een ontsteking bijv...

mocht ze echt haar tanden kwijtraken, wat beter is dan steeds problemen, dan is de kans groot dat haar tandvlees mettertijd zo hard wordt dat ze wel brokjes kan vermalen....

en anders krijgt ze toch blikvoer?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_21196314
Semtex hoe eerder je bij de DA bent hoe beter!! Een tand word aangetast door tandsteen net als het tandvlees (wat dan dus gaat ontsteken) hoe langer je wacht des te groter is de kans dat de tand(en) eruit moeten! En buiten dat is een tandvlees ontsteking erg pijnlijk voor het beessie..... Misschien kun je ander geld lenen bij iemand??? Of het geval (telefonisch) aan de DA uitleggen en vragen of je later mag betalen of dat je het zelfs eventueel gespreid mag betalen...
Succes!! Laat je nog even weten hoe het is afgelopen??
Het enige risico dat je loopt als je een band met katten aangaat is dat je er rijker van wordt.
pi_21212476
Ik merk sinds gisteren dat mijn Tommy een beetje snurkt, ik hoor zijn ademhaling continu, al lijkt het niet op ademnood.
Gisteravond nieste ie zo een grote bonk groene snot op mijn bed, met een beetje bloed erin.
Zijn oogjes staan helder en hij speelt en eet goed.
Moet ik me zorgen maken? Hij is sinds een maand uit het asiel en daar heeft hij niesziekte gehad.
Hij is niet buiten geweest.
pi_21212559
bloed erin? lijkt me nooit echt goed....

bel gewoon ff de dierenarts, en vraag het na.

Polletje, onze pers, heeft wel een bloedneus gehad tijdens een niesaanval maar verder nooit, en volgens de dierenarts kwam dat voorl door zijn rare perzenneus...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_21212745
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 20:46 schreef SEMTEX het volgende:
verhaal
Katten kunnen goed vooruit met wijnig tonden, onze kat heeft nog 3 slagtanden en een paar kleine voortandjes, hij kan zowel brokjes als paté voer eten, dus dat zal niet zo gauw een probleem worden, al is 2 jaar wel erg snel om al tanden kwijt te raken lijkt me.

Zou hetmisschien kunnen dat het tandvlees ondstoken is? Tandsteen weet ik niks van af.
Toch maar geld proberen vrij te maken als je het er echt slecht uit vind zien lijkt me .
Sterkte!
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_21212773
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 21:06 schreef DarkElf het volgende:
geld moet er altijd zijn als je een dier hebt, zo simpel denk ik altijd.

beter dan dat ze doorloopt met een ontsteking bijv...
Idd.
Wij hebben een verzekering voor al onze dieren, dan lopen de kosten ook niet snel uit de hand. We betalen zo'n 50 euro per maand voor 5 dieren. Voor zo'n 5 euro pm verzeker je een kat tegen heel veel dingen. Mss de moeite van het overwegen waard
#geen
pi_21212789
Semtex in ieder geval sterkte met Polle.

Je schreef dat ze 2 is, maar ik dacht dat ze ouder was? Heb ik het verkeerd onthouden?
#geen
pi_21212862
wij leggen gewoon iedere maand een bepaald bedrag opzij
werkt ook prima.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 11 augustus 2004 @ 18:07:49 #236
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_21212926
Ik heb een vraag. 's Ochtends erger ik me suf aan dat beest, meneer vindt het sinds kort normaal om te mauwen dat hij naar buiten wil. Soms zelfs om 5 uur 's nachts!!!!
Hoe kan ik dit ontmoedigen/afleren?
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_21212989
negeren.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_21218261
Over de tandjes van Polle... ik heb op advies van de D.A. Xena helemaal op droogvoer om deze redenen!! Geen tandsteen, betere darmflora en het water wat ze drinkt ipv het zachte voer met vloeistof erin..
pi_21219299
Goeie tip ja, dat rade de dok. ons ook aan toen de kat zijn tanden getrokken waren. Als het tandvlees ontstoken is blijven er veel makkeijker restjes zacht voer achter in de ontsteking, niet goed. De brokjes slikken ze desnoods heel door, een muis inclusief botten wekren ze ook zo naar binnen dus dat vormt geen probleem.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  woensdag 11 augustus 2004 @ 22:44:46 #240
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21219592
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 18:07 schreef Harry_Sack het volgende:
Hoe kan ik dit ontmoedigen/afleren?
Kattenluikje. Werkte bij ons heel goed
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_21220701
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 21:52 schreef Bluezz het volgende:
Over de tandjes van Polle... ik heb op advies van de D.A. Xena helemaal op droogvoer om deze redenen!! Geen tandsteen, betere darmflora en het water wat ze drinkt ipv het zachte voer met vloeistof erin..
Post onder dienie omdat m'n eigen pc uitstaat: polle krijgt al alleen maar droogvoer eigk
En Duchess: nee, ze was 9 maanden toen ze uit het asiel kwam, in maart 2003
  woensdag 11 augustus 2004 @ 23:33:08 #242
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_21220917
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 17:59 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Idd.
Wij hebben een verzekering voor al onze dieren, dan lopen de kosten ook niet snel uit de hand. We betalen zo'n 50 euro per maand voor 5 dieren. Voor zo'n 5 euro pm verzeker je een kat tegen heel veel dingen. Mss de moeite van het overwegen waard
Ik heb een tijd geleden een offerte aangevraagd voor zo'n verzekering, maar je moet eerst een soort formuliertje invullen over de 'staat' van je beestje. Ik neem aan dat ze niet zomaar zonder morren een beestje verzekeren tegen ziektenkosten die aan chronische blaasgruis lijdt.
Bovendien heb ik over het algemeen weinig kosten en had ik het idee dat het toch goedkoper
was om het zonder te doen.
Ik zit momenteel gewoon erg krap, dat komt vanzelf goed en dan ga ik meteen met haar langs.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_21220999
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 23:24 schreef hoe-die-nie het volgende:


Post onder dienie
Dienie, kind
  woensdag 11 augustus 2004 @ 23:41:42 #244
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_21221147
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 22:44 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Kattenluikje. Werkte bij ons heel goed
Bedankt voor de tip, maar dat lukt niet, hij kan er alleen via het keukenraam uit en dan via een trappetje naar beneden. Dat raam laat ik 's nachts niet openstaan.
Ik ga het eens proberen met een plantenspuit naast mijn bed, ik hoop dat hij de boodschap snapt.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_21221671
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 18:11 schreef DarkElf het volgende:
negeren.
Wilde ik ook net zeggen. Maar bij onze Snuggles helpt het niet echt, dat is een echte drammer
#geen
pi_21221738
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 23:24 schreef hoe-die-nie het volgende:

[..]

Post onder dienie omdat m'n eigen pc uitstaat: polle krijgt al alleen maar droogvoer eigk
En Duchess: nee, ze was 9 maanden toen ze uit het asiel kwam, in maart 2003
Ach jeetje was ze nog maar zo jong? Wat stom ik heb altijd gedacht dat ze elf was ofzo Vraag me niet hoe ik daar nou weer bij kwam. Ze ziet er ook niet echt uit als elf hoor! (Sorry Polle )

In ieder geval sterkte met haar tandjes, echt heel vervelend
#geen
pi_21221818
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 23:33 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik heb een tijd geleden een offerte aangevraagd voor zo'n verzekering, maar je moet eerst een soort formuliertje invullen over de 'staat' van je beestje. Ik neem aan dat ze niet zomaar zonder morren een beestje verzekeren tegen ziektenkosten die aan chronische blaasgruis lijdt.
Bovendien heb ik over het algemeen weinig kosten en had ik het idee dat het toch goedkoper
was om het zonder te doen.
Ik zit momenteel gewoon erg krap, dat komt vanzelf goed en dan ga ik meteen met haar langs.
Oh ja Polle heeft blaasgruis...dan kan het zijn dat de premie iets verhoogd wordt. Mss kan je informeren met hoeveel? Als het om een euro gaat valt dat ook weer mee.

Maar meis iedereen zit wel eens krap hoor, kan me voorstellen dat je het een en ander er dan net niet bij kunt hebben, zoals ziektekosten voor je huisdier.
Ik wilde niet belerend overkomen ofzo
Ik hoop dat het snel weer goed gaat met je knuffel, ik vind het nog steeds een schitterend lief beest die Polle
#geen
  donderdag 12 augustus 2004 @ 14:28:28 #248
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_21234122
Ik weet zelf eigk ook niet waarom ze op zo'n jonge leeftijd al bijna al haar tanden kwijt is.
Misschien is ze verwaarloosd geweest of heeft ze een ongeluk gehad oid. Dat is me nooit verteld.
Ik houd het iig in de gaten en las al op internet dat het tandsteen kan zijn, en dat wordt door jullie ook bevestigd
Ik hou echt van m'n poezebeest, maar ik heb het geld echt heel erg hard nodig nu.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_21234172


sorry maar een ontsteking is niet best, als dat het is en sowieso tandsteen geeft ook geirriteerd tandvlees waradoor het gaat bloeden en ze minder eten en een kat kan nauwelijks aangeven of iets pijn doet... ik zou toch echt naar de DA gaan hoor. dat geld moet er dus gewoon zijn als je huisdieren hebt
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  † In Memoriam † donderdag 12 augustus 2004 @ 14:33:47 #250
43556 miss_dynastie
pi_21234243
SEMTEX, meestal is er met de dierenarts echt wel wat te regelen, dat je het een maandje later betaalt of zo.... het zou ook jammer zijn als het iets ernstigs blijkt en je je kat kwijt raakt
  donderdag 12 augustus 2004 @ 15:01:26 #251
39446 303
(C) Roland
pi_21234864
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 17:59 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Idd.
Wij hebben een verzekering voor al onze dieren, dan lopen de kosten ook niet snel uit de hand. We betalen zo'n 50 euro per maand voor 5 dieren. Voor zo'n 5 euro pm verzeker je een kat tegen heel veel dingen. Mss de moeite van het overwegen waard
Die 5 dieren, dat zijn toch niet alleen katten? Wij hebben eigenlijk nooit hoge kosten namelijk en 50 euro in de maand haal ik nooit. 1 Keer 130 euro moeten betalen voor een opname van 76 uur, maar voor de rest? Wij wonen wel in het noorden en de dierenartsen zijn hier 1/3 qua prijs in vergelijking met het westen (weet ik uit ervaring). Dat scheelt natuurlijk wel.

En wat betreft semtex: je kan ook vragen of het op rekening mag, heb je de tijd om het geld bij elkaar te sprokkelen en kan je wel naar de dierenarts (al klinkt het niet ernstig, maar ik ben geen dierenarts en weet dit niet zeker).
Installing a new program will always screw up at least one old one.
  donderdag 12 augustus 2004 @ 16:13:03 #252
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_21235188
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 14:33 schreef miss_dynastie het volgende:
SEMTEX, meestal is er met de dierenarts echt wel wat te regelen, dat je het een maandje later betaalt of zo.... het zou ook jammer zijn als het iets ernstigs blijkt en je je kat kwijt raakt
Nou sorry hoor, maar zo'n vaart zal het ECHT niet lopen. Zolang ze nog een glanzende vacht heeft en helder uit haar ogen kijkt, zal het allemaal wel meevallen.
En als je het niet erg vindt, wil ik het even niet meer over geld hebben. Ik kan het niet missen, klaar.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  † In Memoriam † donderdag 12 augustus 2004 @ 16:21:50 #253
43556 miss_dynastie
pi_21235379
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 16:13 schreef SEMTEX het volgende:
En als je het niet erg vindt, wil ik het even niet meer over geld hebben. Ik kan het niet missen, klaar.
Erg vinden? Nee hoor, het is jouw dier, jouw verantwoordelijkheid, ik wilde je alleen even attent maken op de mogelijkheid om een regeling te treffen met de dierenarts
pi_21237098
Ik heb het asiel waar ie vandaan komt gebeld en het lijkt erop dat Tommy weer niesziekte heeft.
Gelukkig heb ik bij het asiel een soort 'garantie' op mijn schatje gekregen, dus ik kan morgen een kuurtje bij ze halen. Ook zal zijn toekomstige castratie op hun kosten zijn. Tip dus voor mensen met weinig geld...haal een asielkatje, tot op zekere hoogte krijg je gratis nazorg via hen, ze werken samen met bepaalde dierenartsen namelijk.

Nu maar in de gaten houden of mijn andere kitten gezond blijft, die is niet van het asiel, en nog niet geent.
  donderdag 12 augustus 2004 @ 17:40:11 #255
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_21237278
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 17:33 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb het asiel waar ie vandaan komt gebeld en het lijkt erop dat Tommy weer niesziekte heeft.
Gelukkig heb ik bij het asiel een soort 'garantie' op mijn schatje gekregen, dus ik kan morgen een kuurtje bij ze halen. Ook zal zijn toekomstige castratie op hun kosten zijn. Tip dus voor mensen met weinig geld...haal een asielkatje, tot op zekere hoogte krijg je gratis nazorg via hen, ze werken samen met bepaalde dierenartsen namelijk.

Nu maar in de gaten houden of mijn andere kitten gezond blijft, die is niet van het asiel, en nog niet geent.
Yep, dat had ik idd ook. Je betaalt wel 65 euro voor een beestje, maar dan zijn ze dus wel ontwormd, ontvlooid en gecastreerd/gesteriliseerd en ze hebben je beestje al die tijd eten en verzorging gegeven. Geen geld dus!
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_21241637
Onze kat wordt langzaam aan steeds schrikachtiger, de laatste tijd vliegt hij al door de kamer als je de krant op tafel legt. Het wordt echt steeds erger, iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen? Hij is verder wel heel aanhankelijk en ook niet schuw.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_21243544
Hoe oud is 'ie? En sinds wanneer is dat begonnen? Is 'ie altijd al (eenigzins) schrikachtig geweest?
Is 'ie misschien een keer heel erg ergens van geschrokken? Of is er in huis iets (drastisch) veranderd? Misschien is een nieuw huisdier in huis gekomen of zo?
Misschien kun je iets rustgevends proberen, valeriaan of zo een stekker in het stopcontact die een bepaalde geur of zo afgeeft (ben die naam weer even kwijt.... maar is al vaker over gesproken op het forum)
Het enige risico dat je loopt als je een band met katten aangaat is dat je er rijker van wordt.
pi_21243678
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 21:52 schreef Kroekiepoes het volgende:
Hoe oud is 'ie? En sinds wanneer is dat begonnen? Is 'ie altijd al (eenigzins) schrikachtig geweest?
Is 'ie misschien een keer heel erg ergens van geschrokken? Of is er in huis iets (drastisch) veranderd? Misschien is een nieuw huisdier in huis gekomen of zo?
Misschien kun je iets rustgevends proberen, valeriaan of zo een stekker in het stopcontact die een bepaalde geur of zo afgeeft (ben die naam weer even kwijt.... maar is al vaker over gesproken op het forum)
Hij is een jaar of drie, het is eigenlijk begonnen toen ie net volwassen was. Eerst was ie helemaal niet schrikachtig, maar heel langzaam is ie steeds sneller van vanalles gaan schrikken. Het zou natuurlijk kunnen dat hij buiten ergens van is geschrokken, in huis zijn er geen ingrijpende veranderingen geweest.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_21250936
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 15:01 schreef 303 het volgende:

[..]

Die 5 dieren, dat zijn toch niet alleen katten? Wij hebben eigenlijk nooit hoge kosten namelijk en 50 euro in de maand haal ik nooit. 1 Keer 130 euro moeten betalen voor een opname van 76 uur, maar voor de rest? Wij wonen wel in het noorden en de dierenartsen zijn hier 1/3 qua prijs in vergelijking met het westen (weet ik uit ervaring). Dat scheelt natuurlijk wel.

En wat betreft semtex: je kan ook vragen of het op rekening mag, heb je de tijd om het geld bij elkaar te sprokkelen en kan je wel naar de dierenarts (al klinkt het niet ernstig, maar ik ben geen dierenarts en weet dit niet zeker).
We hebben de meest uitgebreide verzekering voor alle dieren. Dit zijn: een hond van bijna 5, een hond van 3,5 en 3 katten tussen 1-2 jaar Waarvan 1 kattenziekte heeft gehad.
http://www.dierzorg.nl/index.asp?NavigationID=26&ParagraphID=82
We hebben voor het afsluiten van die verzekering steeds veel onkosten gehad aan de dierenarts dat we besloten hebben tot deze maatregel
#geen
pi_21250949
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 14:28 schreef SEMTEX het volgende:
Ik weet zelf eigk ook niet waarom ze op zo'n jonge leeftijd al bijna al haar tanden kwijt is.
Misschien is ze verwaarloosd geweest of heeft ze een ongeluk gehad oid. Dat is me nooit verteld.
Ik houd het iig in de gaten en las al op internet dat het tandsteen kan zijn, en dat wordt door jullie ook bevestigd
Ik hou echt van m'n poezebeest, maar ik heb het geld echt heel erg hard nodig nu.
In ieder geval sterkte met haar Hopelijk valt het gewoon mee
#geen
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 15:54:21 #261
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_21284421
Mijn kat heeft vlooien, en het vlooienbandje helpt niet. Nu heb ik Exil Vectocyt gekocht, dat is een anticonceptie middel voor de vlooien via het bloed van de kat. Het zijn druppels die je door het eten moet doen.
Nu is mijn vraag of iemand weet hoe lang het gaat duren voordat het begint te werken?


[edit]
laat maar, ik heb het al gevonden.

tis ongeveer anderhalf uur. Ik ben benieuwd. [/edit]

[ Bericht 7% gewijzigd door tonja op 14-08-2004 15:58:39 (antwoord al gevonden) ]
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  zondag 15 augustus 2004 @ 23:07:20 #262
39446 303
(C) Roland
pi_21313466
Vlooienbandjes helpen inderdaad niet. Ben benieuwd naar je ervaringen met de druppels.

Wij gebruiken nu pipetjes die je tussen de schouderbladen moet doen. Onze witte kat heeft altijd erg veel last van vlooien. Wij hebben daarvoor een perfecte oplossing gevonden: in week 1 gebruiken we merk a van die pipetjes en in week 2 merk b. Door de combinatie gaan al die vlooien dood, zelfs bij deze probleemkat. Echt goedkoop is het echter allemaal niet!
Installing a new program will always screw up at least one old one.
  maandag 16 augustus 2004 @ 08:53:09 #263
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_21318587
303 hebben jullie het huis wel eens ontsmet? Mijn ervaring is dat wanneer je katten vlo-vrij zijn, dat ze dan geen vlooien meer krijgen tenzij nog ergens in huis vlooien of eitjes aanwezig zijn. Onze katten (en ons huis) zijn inmiddels al bijna 2 jaar vlo-vrij. Toen onze katten vlooien hadden, hebben we met zo'n spuitbus het hele huis ingespoten zodat alle vlooien + eitjes dood gaan.
  maandag 16 augustus 2004 @ 19:29:06 #264
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_21329005
Mijn kat heeft nu al duidelijk minder jeuk.
Ik heb wel ook mijn huis behandeld met een spray van hetzelfde merk.

Mijn kat is heel kieskeurig, maar deze druppeltjes at ie, over gekookte kipfilet gesprenkeld, wel op.
Tot nu toe ben ik er heel tevreden over.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  maandag 16 augustus 2004 @ 19:48:01 #265
39446 303
(C) Roland
pi_21329481
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 08:53 schreef Christine het volgende:
303 hebben jullie het huis wel eens ontsmet? Mijn ervaring is dat wanneer je katten vlo-vrij zijn, dat ze dan geen vlooien meer krijgen tenzij nog ergens in huis vlooien of eitjes aanwezig zijn. Onze katten (en ons huis) zijn inmiddels al bijna 2 jaar vlo-vrij. Toen onze katten vlooien hadden, hebben we met zo'n spuitbus het hele huis ingespoten zodat alle vlooien + eitjes dood gaan.
Nee, dat hebben wij nooit gedaan. Wij hebben wel binnenkatten, dus in principe moeten de vlooien niet zo veel last veroorzaken. Kan je eens uitleggen hoe ik het huis ontsmet? Moet dat met die spuitbussen die je bij de dierenwinkel ziet?

Wij hebben wel een groot huis, (6 grote slaapkamers, woonkamer, keuken, douche, wc etc). Weet je misschien hoeveel spuitbussen je dan nodig hebt?

Ik ben benieuwd, klinkt erg hoopvol!
Installing a new program will always screw up at least one old one.
pi_21329809
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 19:48 schreef 303 het volgende:

[..]

Nee, dat hebben wij nooit gedaan. Wij hebben wel binnenkatten, dus in principe moeten de vlooien niet zo veel last veroorzaken. Kan je eens uitleggen hoe ik het huis ontsmet? Moet dat met die spuitbussen die je bij de dierenwinkel ziet?

Wij hebben wel een groot huis, (6 grote slaapkamers, woonkamer, keuken, douche, wc etc). Weet je misschien hoeveel spuitbussen je dan nodig hebt?

Ik ben benieuwd, klinkt erg hoopvol!
even reageren. Bij ons in de Dierenwinkel hebben we 2 soorten bussen, 1 van Beaphar en 1 van Bolfo (er zijn er nog zat andere hoor, maar ik heb het dan even over deze 2, van andere merken weer ik niet veel ). Die van Bolfo is duurder, ongeveer 18,95. Maar het werkt beter en je hebt er minder van nodig (met 1 bus kun je 40m2 doen). Die van Beaphar is ongeveer 11/12 euro en daar doe je 20m2 mee. Dus als je meer dan 20m2 moet 'ontsmetten' ben je met die duurdere bussen eigenlijk goedkoper uit. Als jouw DW andere merken verkoopt moet je maar eens vergelijken. Let er dus op dat je met een even grote bus lang niet altijd een even groot oppervlakte kunt doen...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_21329982
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 19:29 schreef tonja het volgende:
Mijn kat is heel kieskeurig, maar deze druppeltjes at ie, over gekookte kipfilet gesprenkeld, wel op.
Tot nu toe ben ik er heel tevreden over.
tja, zelf ben ik niet zo tevreden over dat merk. Krijg er teveel klachten over binnen in de winkel. Zowel voor honden en katten kun je bijv. Vectocyt geven tegen vlooien. Alleen heb ik al een paar keer gehoord van mensen die hun hond of kat na behandeling schuimbekkend op de keukenvloer vonden. Dat lijkt me niet de bedoeling Nou weet ik dat het bij het product erg nauw aankomt met de dosering, dus misschien dat die dieren wel iets te veel hebben gekregen, maar toch eng dat het kan...

Als het gaat om druppeltjes door de voeding ben ik zelf erg blij met de vlooien-anti-conceptie (voorheen Program). Het zorgt ervoor dat nieuwe eitjes van vlooien niet uit kunnen komen. Aangezien een vlo maar een levensduur heeft van 4-5 dagen en met 2 dagen pas kan voortplanten, ben je dus zo van je vlooien af! En het voordeel: het is 100% veilig, kan zelfs aan een moederpoes gegeven worden en dan beschermt het ook de kittens via de melk.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_21362033
Ik gebruik altijd Frontline omdat dat (naar mijn bescheiden mening) het beste werkt.
Maar goedkoop is die ***vlooienbestrijding niet nee..........
Het enige risico dat je loopt als je een band met katten aangaat is dat je er rijker van wordt.
  woensdag 18 augustus 2004 @ 00:59:52 #269
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_21362621
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 20:06 schreef TearSong het volgende:

[..]

tja, zelf ben ik niet zo tevreden over dat merk. Krijg er teveel klachten over binnen in de winkel. Zowel voor honden en katten kun je bijv. Vectocyt geven tegen vlooien. Alleen heb ik al een paar keer gehoord van mensen die hun hond of kat na behandeling schuimbekkend op de keukenvloer vonden. Dat lijkt me niet de bedoeling Nou weet ik dat het bij het product erg nauw aankomt met de dosering, dus misschien dat die dieren wel iets te veel hebben gekregen, maar toch eng dat het kan...
Dat is zeker eng. Ik heb niets aan mijn kat gemerkt. Ik ga morgen even de DA bellen.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  woensdag 18 augustus 2004 @ 09:25:37 #270
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_21365789
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 19:48 schreef 303 het volgende:

[..]

Nee, dat hebben wij nooit gedaan. Wij hebben wel binnenkatten, dus in principe moeten de vlooien niet zo veel last veroorzaken. Kan je eens uitleggen hoe ik het huis ontsmet? Moet dat met die spuitbussen die je bij de dierenwinkel ziet?

Wij hebben wel een groot huis, (6 grote slaapkamers, woonkamer, keuken, douche, wc etc). Weet je misschien hoeveel spuitbussen je dan nodig hebt?

Ik ben benieuwd, klinkt erg hoopvol!
Ja, ik bedoel gewoon die spuitbussen die je bij de dierenwinkel ziet. Het is wel duur, want ik geloof dat je met één spuitbus ongeveer één of twee kamers kunt doen, maar dit staat ook wel op de bussen zelf. Bij het ontsmetten spuit je de kamer helemaal in met die spuitbus, en wacht je iets van twee uur totdat alles is bezonken. Daarna moet je goed stofzuigen, en als het goed is, is die kamer dan vlo-vrij. Hoe het werkt staat allemaal precies aangegeven op die spuitbussen, dus je kunt het beste even bij de dierenwinkel gaan kijken. Bij ons heeft het allemaal goed geholpen, wij hebben echt nooit meer vlooien. Als je je huis niet ontsmet, blijven er altijd eitjes achter, zodat de vlooien steeds terug blijven komen.

Succes iig!
pi_21375412
Mijn kat heeft te lange nagels waardoor ie vaak vast zit aan de vloerbedekking, probleem is dat ie zijn krabpaal nooit gebruikt, en ik kan zijn nagels niet knippen...

Tips om dat beest WEL aan de krabpaal te laten krabben zodat zijn nagels korter worden ?

Of misschien tips over hoe te werk te gaan als ik zijn nagels wil knippen ?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 18 augustus 2004 @ 16:43:57 #272
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_21375835
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 16:31 schreef PBateman1978 het volgende:
Mijn kat heeft te lange nagels waardoor ie vaak vast zit aan de vloerbedekking, probleem is dat ie zijn krabpaal nooit gebruikt, en ik kan zijn nagels niet knippen...

Tips om dat beest WEL aan de krabpaal te laten krabben zodat zijn nagels korter worden ?

Of misschien tips over hoe te werk te gaan als ik zijn nagels wil knippen ?
Nekvel vastgrijpen en met een nagelknipper (zo'n tangetje) de nageltjes een beetje bijpunten.
Ze worden na een tijdje steeds botter daardoor, en een echte huiskat heeft z'n nagels toch niet echt nodig.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_21381539
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 16:31 schreef PBateman1978 het volgende:
Tips om dat beest WEL aan de krabpaal te laten krabben zodat zijn nagels korter worden ?
Beetje kattenlokstof op de paal druppelen (bij DW te koop). Zijn druppeltjes met valeriaan of met kattenkruid, vinden de doorgaans erg lekker. Maar ik heb er hier 3 die regelmatig de krabpaal gebruiken en toch knip ik af en toe de nagels nog bij hoor!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_21554181
Ik heb 3 katten en een brakke stofzuiger, dat gaat niet samen...
Wat voor stofzuiger gebruiken jullie? Ik heb de Miele Cat & Dog op het oog.
Zuigt die nu echt beter de haren weg, en ook van de bekleding? Ik heb trouwens een harde vloer (laminaat) dus de zuigmond moet een borstel hebben.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 00:06:02 #275
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_21569748
Ik ben nu al een tijdje bezig met die exil vectocyt. En het werkt goed.
Alleen is 1 bus van die omgevingsspray alleen genoeg als je in een pijpenla woont ( twintig vierkante meter is 1 zo'n bus voor).

Ik heb 4 van die klere dingen à 19 euro-zoveel nodig gehad, en dan heb ik niet zoals aangeraden wordt 15 keer per vierkante meter gespoten maar een stuk minder.
Ik ben wel van plan om die omgevingsspray-sessie een keer te herhalen, maar dan wel als bruintje het weer kan trekken.

Maar de poes is tevreden, en ik ook. Wanneer ik m kam vind ik nog steeds zwarte dingetjes, ..vlooienpoepjes?, maar de vlooien die ik tegenkom zijn wel dood.

Ik (we) zijn er nog niet helemaal vanaf, maar volgens mij zijn we de strijd aan het winnen.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 00:12:43 #276
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_21569963
Mijn poes van eem jaar of 13 plast de laatste tijd zeker eens in de week zomaar in huis, over schoenen, in tassen, onder de trap etc.

We hebben al een paar honderd euro aan spullen mogen weggooien en hebben geen idee waarom ze het doet.

Heeft iemand enig idee waarom ze dit zou doen?
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 00:18:59 #277
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_21570156
Katten kunnen, net als mensen, dement worden.
Het is bij mensen al moeilijk om de eerste symptomen van alzheimer te herkennen, bij poezen lijkt het me nog veel onmogelijker.

Het is niet gezegd natuurlijk dat jouw poes dement is, maar het is iets wat wel voor kan komen. En als dit gedrag iets is wat pas recentelijk naar voren is gekomen, zou ik het ff in de gaten houden.

Het zou ook blaasgruis kunnen zijn, maar dat komt dacht ik meer voor bij gecastreerde katers.

Een bezoekje aan de dierenarts lijkt me geen overbodige luxe.

[ Bericht 9% gewijzigd door tonja op 27-08-2004 14:28:35 ]
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_21634832
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 00:18 schreef tonja het volgende:
Het zou ook blaasgruis kunnen zijn, maar dat komt dacht ik meer voor bij gecastreerde katers.

Een bezoekje aan de dierenarts lijkt me geen overbodige luxe.
het komt meer voor bij katers maar kan ook bij poezen voorkomen. Blaasontsteking zou ook kunnen, of een nieraandoening..als we het in de medische hoek zoeken. Zo snel mogelijk naar de DA om dat uit te sluiten lijkt mij!

Als er niets bij de dierenarts gevonden wordt kun je gaan kijken naar andere 'gedrags' problemen. Dan kun je denken aan stress (ander dier in huis? Dingen verplaatst?) ook dementie kan inderdaad gedragsveranderingen veroorzaken...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_21643646
Hallo, mijn kitten van ongeveer 3 maanden oud kwijlt sinds vandaag heel veel, Het ziet eruit als water en is ook zo vloeibaar. Het is doorzichtig. Het blijft maar uit zijn mond lopen, en zelf veegt hij het ook steeds weg.
Wat kan dit zijn?

alvast bedankt
  maandag 30 augustus 2004 @ 19:12:19 #280
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_21644150
Ik denk inderdaad dat het stress is, ze had eerst een eigen kamer maar die is nu afgesloten omdat we daar spullen opslaan.

Ze poept nu ook aldoor voor de kattenbak ipv erin

Verder is alles goed.... ze eet goed en rent nog iedere ochtend een kwartiertje hard
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_21644699
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 18:44 schreef Aardbeitje het volgende:
Hallo, mijn kitten van ongeveer 3 maanden oud kwijlt sinds vandaag heel veel, Het ziet eruit als water en is ook zo vloeibaar. Het is doorzichtig. Het blijft maar uit zijn mond lopen, en zelf veegt hij het ook steeds weg.
Wat kan dit zijn?

alvast bedankt
Ontsteking oid. Ik zou er snel mee naar de dierenarts gaan.

Onze kat is verdomme al een week niet meer thuisgekomen ... Ik ben bang dat we die niet meer terugzien.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_21771015
Met dank aan DE voor het opsnorren van dit topic.

2 vraagjes.
1. Katertje (5 maanden) begint agressief en bijterig te worden. Zijn zusje (zelfde nest) begint ook een beetje bangig te worden (op zich niet onterecht, hij is een stuk groter ook). Nu willen we hem laten sterilliseren. Sowieso gaan we de dierenarts wel bellen morgen of dat een optie is nu al. Maar even benieuwd naar jullie ervaringen met vroege sterillisaties.

2. Hetzelfde katertje heeft een tick. Steeds vaker als die ergens zit gaat hij met zijn tongetje telkens een stukje in en uit zijn mond. Alleen het puntje en redelijk snel, beetje zo snel als iemand met zijn benen over elkaar met zijn voet aan het zwabberen is. Hij kijkt je daarbij zó extreem sloom aan, waardoor een lachbui soms niet uit kan blijven. Is dat een voorkomend iets of is dat echt de tick van Gizzie? (zal wel niet schijnlijk, maar maakt niet uit, ervaringen zijn leuk)
  maandag 6 september 2004 @ 00:01:04 #283
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_21776459
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 18:44 schreef Aardbeitje het volgende:
Hallo, mijn kitten van ongeveer 3 maanden oud kwijlt sinds vandaag heel veel, Het ziet eruit als water en is ook zo vloeibaar. Het is doorzichtig. Het blijft maar uit zijn mond lopen, en zelf veegt hij het ook steeds weg.
Wat kan dit zijn?

alvast bedankt
Ik weet nog wel dat de kater die we ooit hadden en wiens nieren helemaal kapot waren ook altijd liep te kwijlen.
Misschien is 't iets met z'n tandvlees oid.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  vrijdag 10 september 2004 @ 15:07:45 #284
18917 Kiki
Honni soit qui mal y pense..
pi_21860786
Volgende week is het zover... dan krijg ik een kitten voor mijn verjaardag. Ik heb hem al uitgezocht, hij heet Simon en is echt geweldig.
Het is heel lang geleden dat ik zelf een kat had, en ik heb eigenlijk nooit bewust een kitten gehad, (toen ik drie jaar was, maar dat weet ik dus niet meer). Misschien kunnen jullie mij wat tips geven? Ik zou graag een aantal vragen beantwoord zien, maar andere tips zijn ook welkom!!!

- Hoe maak ik Simon zindelijk? Ik weet dat je hem na het eten op de bak moet zetten, maar hoe lang duurt het dan voordat hij gaat plassen/poepen?

-Hoe zorg ik ervoor dat Simon weet dat hij door het kattenluikje naar binnen en buiten kan? Ik weet nog dat vroeger onze katten het weigerden om door het luikje te gaan.

-Is het verstandig om direct een krabpaal in huis te plaatsen?

-Ik wil eigenlijk alleen brokjes geven, niet die stink whiskas crap. Is dat zielig?

en laatste vraag

-Wanneer moet ik met hem naar de dierenarts voor zijn prikjes?

Oh ja allerlaatste vraag.. ik zag eerder in dit topic iemand vertellen over een ziektekosten verzekering voor dieren, iemand ervaring ermee??

Namens Simon en mijzelf, heel erg bedankt! Ik zal snel een foto posten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kiki op 10-09-2004 15:09:10 (Even wat overzichtelijker gemaakt...) ]
Money talks, Bullshit walks!
pi_21863280
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 15:07 schreef Kiki het volgende:
Volgende week is het zover... dan krijg ik een kitten voor mijn verjaardag. Ik heb hem al uitgezocht, hij heet Simon en is echt geweldig.
Het is heel lang geleden dat ik zelf een kat had, en ik heb eigenlijk nooit bewust een kitten gehad, (toen ik drie jaar was, maar dat weet ik dus niet meer). Misschien kunnen jullie mij wat tips geven? Ik zou graag een aantal vragen beantwoord zien, maar andere tips zijn ook welkom!!!
quote:
- Hoe maak ik Simon zindelijk? Ik weet dat je hem na het eten op de bak moet zetten, maar hoe lang duurt het dan voordat hij gaat plassen/poepen?
Als het goed is, gaat Simon al op de bak in zijn geboortehuis... als ik een beetje rustig is de eerste dag bij jou thuis zet je hem er enkele malen rustig op... eventueel ga je met zijn voorpootjes (als ie wil) graafbewegingen maken.
Als ie b.v. op een krant of een hoekje gaat zitten na het eten/drinken zet je hem ook gewoon even op de bak, al is het de gewoonste zaak van de wereld
quote:
-Hoe zorg ik ervoor dat Simon weet dat hij door het kattenluikje naar binnen en buiten kan? Ik weet nog dat vroeger onze katten het weigerden om door het luikje te gaan.
Ik zou hem de eerste weken eerst maar eens binnen houden!! Als ie ouder is snapt ie dat vanzelf als je af en toe je hand erdoor steekt of hem naar buiten duwt b.v.
quote:
-Is het verstandig om direct een krabpaal in huis te plaatsen?
Ja, en net als met de bak/graafbewegingen, af en toe eraan zetten en krabbewegingen maken, met zijn voor pootjes of zelf (echt, ik deed dat ook, het werkt goed hier )
quote:
-Ik wil eigenlijk alleen brokjes geven, niet die stink whiskas crap. Is dat zielig?
Mijn dierenarts adviseert zelfs alleen droogvoer!! Beter voor het gebit (tegen tandsteen wat later veel problemen kan opleveren) Minder stank in kattenbak, en minder vliegen ook!
quote:
en laatste vraag

-Wanneer moet ik met hem naar de dierenarts voor zijn prikjes?
Bij 8 en 12 weken ongeveer, ook moet ie dan ontwormt worden... zoek maar eens op internet.
quote:
Oh ja allerlaatste vraag.. ik zag eerder in dit topic iemand vertellen over een ziektekosten verzekering voor dieren, iemand ervaring ermee??
Ik niet, maar b.v. DuchessX hier in F&F wel..
quote:
Namens Simon en mijzelf, heel erg bedankt! Ik zal snel een foto posten.
Heel veel plezier en succes met Simon, ben benieuwd naar de foto's.
Wat is het voor soort/kleur enz?
  maandag 13 september 2004 @ 11:10:41 #286
18917 Kiki
Honni soit qui mal y pense..
pi_21919453
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:03 schreef Bluezz het volgende:

[..]


[..]

Als het goed is, gaat Simon al op de bak in zijn geboortehuis... als ik een beetje rustig is de eerste dag bij jou thuis zet je hem er enkele malen rustig op... eventueel ga je met zijn voorpootjes (als ie wil) graafbewegingen maken.
Als ie b.v. op een krant of een hoekje gaat zitten na het eten/drinken zet je hem ook gewoon even op de bak, al is het de gewoonste zaak van de wereld
[..]

Ik zou hem de eerste weken eerst maar eens binnen houden!! Als ie ouder is snapt ie dat vanzelf als je af en toe je hand erdoor steekt of hem naar buiten duwt b.v.
[..]

Ja, en net als met de bak/graafbewegingen, af en toe eraan zetten en krabbewegingen maken, met zijn voor pootjes of zelf (echt, ik deed dat ook, het werkt goed hier )
[..]

Mijn dierenarts adviseert zelfs alleen droogvoer!! Beter voor het gebit (tegen tandsteen wat later veel problemen kan opleveren) Minder stank in kattenbak, en minder vliegen ook!
[..]

Bij 8 en 12 weken ongeveer, ook moet ie dan ontwormt worden... zoek maar eens op internet.
[..]

Ik niet, maar b.v. DuchessX hier in F&F wel..
[..]

Heel veel plezier en succes met Simon, ben benieuwd naar de foto's.
Wat is het voor soort/kleur enz?
Bedankt voor al je antwoorden! Ik heb een dierenarts uitgezocht en gebeld om een afspraak te maken voor de eerste prik over twee weken.
Nog 4 dagen en dan komt Simon...! Hij is een echt vuilnisbakkenras en hij is zwart met wit en een beetje een grijzige gloed. Twee prachtige blauwe oogjes en echt de liefste van allemaal! Ik heb vrijdag allemaal foto's en filmpjes gemaakt van de kleine avonturier, echt heel schattig. Ik ga even uitzoeken hoe ik foto's kan posten en dan is hij hopelijk snel te bewonderen in het kitten foto topic.
Money talks, Bullshit walks!
pi_21919706
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 19:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:


Onze kat is verdomme al een week niet meer thuisgekomen ... Ik ben bang dat we die niet meer terugzien.
En is ie nog terug gekomen? Ik hoop van wel !!
Ik weet hoe het voelt..het is nu al twee jaar geleden sinds de vermissing van mijn oudste poes Mixy je blijft toch nog hoop houden dat ze nog leeft.
pi_21923322
quote:
Op maandag 13 september 2004 11:24 schreef Smittend het volgende:

[..]

En is ie nog terug gekomen? Ik hoop van wel !!
Ik weet hoe het voelt..het is nu al twee jaar geleden sinds de vermissing van mijn oudste poes Mixy je blijft toch nog hoop houden dat ze nog leeft.
Inderdaad...

Onze kat is sinds mei dit jaar weg, maar in ieder geval in Juli leefde hij nog. Hij is hier van het balkon gesprongen toen ik hem even niet in de gaten hield. Hij loopt hier nog steeds in de buurt rond, maar we krijgen hem niet meer te pakken. Blijkbaar vindt ie het veels te leuk buiten (bij ons kon hij niet naar buiten)

Nu zitten we te denken over een andere kat, of misschien wel twee zodat ze elkaar kunnen vermaken. Is dat een goed idee, 2 katten op een 3 kamerflat?
  maandag 13 september 2004 @ 22:56:54 #289
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_21935352
Ik heb een kat van een jaar of 10. Ongeveer 3 weken geleden was ze ineens haar stem kwijt. Ik moest er eigenlijk om lachen. Bek open en geen geluid Even later merkte ik dat ze bij het spinnen moest hoesten en nogal moeilijk ging slikken. Weer een paar dagen later kreeg ze een vaag, zacht reuteltje tijdens het ademen.

Vorig week woensdag ben ik naar de dierenarts geweest en die dacht aan een bacterieele infectie en heeft haar op een antibiotica kuur gezet. Dat duurt 14 dagen.

Hoe lang duurt het voordat zo'n kuur effect heeft? Ik had gedacht dat het nu wel beter zou moeten gaan maar de reutel bij het ademen wordt alleen maar erger.... haar stem is nog niet terug en vandaag moest ze zo vreselijk hoesten dat ik er bang van werd. Wat moet ik doen? Nog even afwachten of toch maar weer naar de dierenarts?
pi_21938175
Als ik jou was zou ik meteen teruggaan naar de dierenarts.

Onze kat was pas geleden ook haar stem kwijt (viel erg op omdat ze altijd heel veel miauwt). Dat was keelontsteking, antibiotica gekregen en in twee dagen was ze beter.
pi_21938516
tvp
Live it!
  dinsdag 14 september 2004 @ 14:00:20 #292
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_21945067
Ik ben net terug van de dierenarts. Het arme beestje heeft astmatische bronchitis en zit nu waarschijnlijk voor de rest van haar leven aan de "dexoral".
Nouja, als ze maar beter wordt vind ik alles best
pi_21946598
Het is vast al eens een keertje gevraagd, maargoed

M'n vriendin en ik willen graag een huisdier erbij... een kat . We willen graag een kitten aanschaffen. Deze willen we opvoeden tot welopgevoede huiskat die van onze hamsters en vissen afblijft. M'n vraag is dan ook: kan dit goed lukken? We zijn zeer regelmatig thuis (m'n vriendin werkt 32 uur, ik ben zelf 3 dagen per week weg voor m'n studie). Wie kan ons wat tips geven?
  dinsdag 14 september 2004 @ 15:11:11 #294
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_21946683
quote:
Op maandag 13 september 2004 14:47 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Inderdaad...

Onze kat is sinds mei dit jaar weg, maar in ieder geval in Juli leefde hij nog. Hij is hier van het balkon gesprongen toen ik hem even niet in de gaten hield. Hij loopt hier nog steeds in de buurt rond, maar we krijgen hem niet meer te pakken. Blijkbaar vindt ie het veels te leuk buiten (bij ons kon hij niet naar buiten)

Nu zitten we te denken over een andere kat, of misschien wel twee zodat ze elkaar kunnen vermaken. Is dat een goed idee, 2 katten op een 3 kamerflat?
Denk het wel
Heb zelf 3 katten op een 3 kamerflat, tis druk als ze allemaal tegelijk hun bui krijgen en gaan rausen over de bank maar dat is met kwartiertje wel weer over

gaat dus prima hier
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
pi_21948828
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 15:11 schreef purplerose het volgende:

[..]

Denk het wel
Heb zelf 3 katten op een 3 kamerflat, tis druk als ze allemaal tegelijk hun bui krijgen en gaan rausen over de bank maar dat is met kwartiertje wel weer over

gaat dus prima hier
En geen last dat ze naar buiten willen? Want dat kan hier dus echt niet....
  woensdag 15 september 2004 @ 14:27:42 #296
18917 Kiki
Honni soit qui mal y pense..
pi_21968741
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 15:08 schreef Sambaramba het volgende:
Het is vast al eens een keertje gevraagd, maargoed

M'n vriendin en ik willen graag een huisdier erbij... een kat . We willen graag een kitten aanschaffen. Deze willen we opvoeden tot welopgevoede huiskat die van onze hamsters en vissen afblijft. M'n vraag is dan ook: kan dit goed lukken? We zijn zeer regelmatig thuis (m'n vriendin werkt 32 uur, ik ben zelf 3 dagen per week weg voor m'n studie). Wie kan ons wat tips geven?
Zit in dezelfde situatie.. mijn kitten Simon komt vrijdag! Bluezz heeft hier een aantal vragen van mij beantwoord (zie hierboven). Verder heb ik veel aan de wesite www.mypetstop.nl gehad. Staan wel veel handige tips enzo. Heb je al een kitten op het oog?
Money talks, Bullshit walks!
  woensdag 15 september 2004 @ 14:38:56 #297
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_21969026
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 15:08 schreef Sambaramba het volgende:
Het is vast al eens een keertje gevraagd, maargoed

M'n vriendin en ik willen graag een huisdier erbij... een kat . We willen graag een kitten aanschaffen. Deze willen we opvoeden tot welopgevoede huiskat die van onze hamsters en vissen afblijft. M'n vraag is dan ook: kan dit goed lukken? We zijn zeer regelmatig thuis (m'n vriendin werkt 32 uur, ik ben zelf 3 dagen per week weg voor m'n studie). Wie kan ons wat tips geven?
Als je de dwang om naar buiten gaan in toom wilt houden kun je imho het beste er 1tje uitzoeken die ook nog niet naar buiten is geweest en dat ook zo houden ( wat niet weet wat niet deert oid ) Hoe zitten die andere dieren verpakt ( oftwel kan je kattebeest er makelijk bijkomen? )
Mijn katten vangen regelmatig muizen e.d. maar ik hoor van de overburen dat ze daar regelmatig bij de konijnen liggen ( naast de ren dan ) en bij mijn zus kijken de katten wel naar de visjes maar hebben er verder geen aandacht voor, het aqarium is dicht en daar kunnen ze dus toch niet bij.
pi_21969262
quote:
Op woensdag 15 september 2004 14:38 schreef Magneet het volgende:

Hoe zitten die andere dieren verpakt ( oftwel kan je kattebeest er makelijk bijkomen? )
Mijn katten vangen regelmatig muizen e.d. maar ik hoor van de overburen dat ze daar regelmatig bij de konijnen liggen ( naast de ren dan ) en bij mijn zus kijken de katten wel naar de visjes maar hebben er verder geen aandacht voor, het aqarium is dicht en daar kunnen ze dus toch niet bij.
Mijn kat had ook nog nooit een vis gevangen, totdat hij bij mijn schoonmoeder ging logeren. Zij had per ongeluk de vissekom op de kamer laten staan, toen ze terug kwam lagen de waterplantjes verspreid door de kamer, en de vis was op!
Om eerlijk te zijn kwam ik niet meer bij van het lachen toen ze het vertelde
De kat van mijn schoonzus kijkt niet eens naar de vissen, het zit soms echt in de aard van het beestje.
  woensdag 15 september 2004 @ 14:56:22 #299
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_21969453
quote:
Op woensdag 15 september 2004 14:48 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Mijn kat had ook nog nooit een vis gevangen, totdat hij bij mijn schoonmoeder ging logeren. Zij had per ongeluk de vissekom op de kamer laten staan, toen ze terug kwam lagen de waterplantjes verspreid door de kamer, en de vis was op!
Om eerlijk te zijn kwam ik niet meer bij van het lachen toen ze het vertelde
De kat van mijn schoonzus kijkt niet eens naar de vissen, het zit soms echt in de aard van het beestje.
was dat een open of een dichte kom? dat kan een heel verschil zijn
pi_21969556
quote:
Op woensdag 15 september 2004 14:56 schreef Magneet het volgende:

[..]

was dat een open of een dichte kom? dat kan een heel verschil zijn
Open geloof ik...

Maar de kom van mijn schoonzus is ook open
  woensdag 29 september 2004 @ 14:09:02 #301
18917 Kiki
Honni soit qui mal y pense..
pi_22284368
Mijn kitten Simon (8 weken) miauwt (nou ja, poging to miauwen.. het is meer een soort gepiep nog) als hij op de kattenbak zit. Ik heb echt geen idee waarom hij dit doet.
Doen andere katten dit ook?
Ik bedoel dus terwijl hij zit te plassen/poepen, zit hij de hele tijd te miauwen.
Money talks, Bullshit walks!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')