abonnement Unibet Coolblue
  maandag 24 november 2003 @ 15:21:20 #26
74163 Tha_Ramsush
Beter wel, dan niet
pi_14889078
Ik weet niet of je regelmatig slik, pillen bedoel ik...
dat zou er goed mee te maken hebben...
Je maakt eigenlijk automatisch kauwbewegingen, als je slaap heb je dat dus helemaal niet door en ga je lekker je gang met kauwen en lijkt het dus op knarsen....
Soms is er zoveel wat we voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen... ©
pi_14890538
Tandenknarsen kan je idd voorkomen door 's nachts een spalkje te dragen. Dat is een soort doorzichtig bitje wat je bij de tandarts kan laten maken.

Zelf heb ik er ook 1 en kreeg het grootste gedeelte vergoed. Al krijg je het niet vergoed geloof me het is het waard. Knarsen is echt heel slecht voor je tanden.

pi_15069025
Heb je die schaar al geprobeerd? dit is LIF en geen ONZ!! mijn reactie was serieus en t boeit me weinig wat de rest ervan denkt. Een kennis had er ook last van, eerst wilde hij t niet proberen omdat het onzin was maar later toch gedaan en het hielp. Missch bij jou niet maar het is het proberen waard.

Laatste wat ik erover zeg, als je verder toch niet reageert. Zie maar.

pi_15069498
quote:
Op maandag 24 november 2003 16:15 schreef catena het volgende:
Tandenknarsen kan je idd voorkomen door 's nachts een spalkje te dragen. Dat is een soort doorzichtig bitje wat je bij de tandarts kan laten maken.

Zelf heb ik er ook 1 en kreeg het grootste gedeelte vergoed. Al krijg je het niet vergoed geloof me het is het waard. Knarsen is echt heel slecht voor je tanden.


Waarschijnlijk is dit het TDI spalkje.
Computer /nm./: a device designed to speed and automate errors. - "The Jargon File"
  dinsdag 15 februari 2005 @ 13:29:27 #30
76339 woeshie
Let your mind go
pi_25099575
Ik bijt snachts ook op m'n tanden
Ben dit weekend bij de tandarts geweest en volgens haar zijn bijna al mijn tanden serieus veel afgesleten ..
'k Heb vroeger ook zo'n bijt-plaatje gehad, maar heb het in 2 gebeten
En ik vond het ook niet echt leuk om dat snachts te dragen, vooral als je vriend blijft slapen ofzo, dan lig je daar met zo'n dom ding in je mond

Ik ga eens die schaar proberen zoals One_Punch_Mickey voorstelt
pi_25103157
Ja, probeer die schaar eens (kan natuurlijk altijd nog een lief schattig nagelschaartje nemen in plaats van de textielschaar he), ben toch wel benieuwd of t werkt hehe....

Mijn vriend (ehm ex) knarst ook regelmatig. Hij blowt ook, weet niet of het daarvan komt.

Ik heb thuis nog zo'n plastice beugel liggen, de positioner. Lijkt een beetje op een boksgebitje. Misschien dat je ergens zo'n boksgebitje kan kopen en in kan doen snachts (hehe word je sochtends wakker heb je je gebitje opgegeten).

Tja en mocht niks helpen: oordopjes voor vriendlief.

Laat hem je anders eens een paar keer wekken op het moment dat je aan het knarsen bent, miss weet je dan op welke momenten je er last van hebt (tijdens je rem-slaap of niet etc) en of je er wat aan kan doen, of het dan aan stress ligt of zo.
pi_25108661
Laatst ook zo'n ding gekregen. Kosten ¤ 158 + een aantal controle behandelingen . Ik weet nog niet of ik iets terugkrijg van de verzekering, want ik moet de nota nog opsturen. Ik ga er echter vanuit dat ik niets krijg. Ik vind het een kutding. Je krijgt er een droge muil van en een gore smaak van in je bek.
Zu hause ist alles besser
pi_25109831
Ik knars ook, maar dan een beetje. Verder doe ik aan kaken klemmen en daarvoor heb ik bij de fysio geholpen. Als ik mij te druk maak heb ik er weer last van.
pi_25110076
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 13:29 schreef woeshie het volgende:
Ik ga eens die schaar proberen zoals One_Punch_Mickey voorstelt
ben benieuwd
  woensdag 16 februari 2005 @ 12:25:19 #35
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_25111504
Gewoon zo'n plastic 'beugel' laten maken voor 's nachts. Het is even wennen om met zo'n ding in te slapen, maar dat komt wel goed Met knarsen beschadig je je tanden alleen maar erg!
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_25112195
OOOOOOOOOOOO het is echt zon hel om daar naast te liggen! Echt dat geluid gaat door merg en been!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_25112299
ik doe het ook, naast 'gewoon' kauwen (lekker smakken in bed )

Mijn kaak springt er ook steeds naast (knakt) Kan dat door het tanden knarsen komen?
pi_25112904
ken je zo een paardenbit? probeer dat eens......
Er is maar één ding ergerlijker dan een vrouw, die kan koken en het niet wil,
en dat is de vrouw, die niet kan koken en het toch doet.
pi_25114906
Ik heb ook zo'n bitje... Ik vond het een beetje op een beugel lijken, alleen gaat het plastic wat bij een beugel alleen bji je gehemelte zit nog iets verder door...
Mijn particuliere verzekering vergoedde het niet, ondanks de extra tandartsverzekering die erbij zat, en in het begin is zo'n ding echt enorm wennen, maar het is wel goed voor je tanden..

Het scheelt je denk ik vooral later een hoop ellende...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_25121586
Doe het zelf ook en heb onlangs ook zo'n bitje gehaald bij de tandarts. Kost alleen wel 250E, totaal niet vergoed.
  donderdag 17 februari 2005 @ 13:45:43 #41
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_25126937
Laat het niet om de kosten, kost nu misschien veel, maar als je doorgaat met knarsen en je tanden zijn later aan alle kanten beschadigd kost het je nog veel meer. Spaar je gebit !
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_31735555
hallo, ik knars ook en dit zodanig erg dat ik de ene kneuzing op mijn kaakbeen heb na de andere, bijevolg krijg ik tandcysten en moet die operatief verwijderd worden... een bijtplaat heb ik maar ook dat volstaat niet... vals gebit zou kunnen helpen, maar ziekenfonds betaald maar terug als je 50jaar bent... dat kan toch niet hé
salukes
anneline
pi_33745386
Ik heb ook zo bitje, de plastic variant. En het helpt me enorm, ik heb geen last van kaakpijn meer en dus geen hoofdpijn meer. Dit was een probeersel, als dit bitje niet zou werken dan kreeg ik zo ijzer geval, gelukkig is dat niet nodig.
  donderdag 5 januari 2006 @ 23:17:43 #44
106102 Mabelle
Hi.... haaaa
pi_33749012
Rare reactie van je tandarts ass. Zij als geen ander zou moeten weten dat het heel erg slecht is voor je kaakgewricht als je tanden (glazuur etc)

en daarbij... ik kan me voorstellen dat het voor je vriend geen pretje is
Hij: "Je zult er morgenvroeg spijt van hebben......."
Ik: "Dan slapen we toch tot morgenmiddag??..."
pi_33749280
Ik ken iemand van wie zijn gebit eraan kapot is gegaan dat is nog veel erger dan dat iemand anders last heeft van het geknars. Je moet echt een bitje kopen wat je tanden en kiezen beschermt.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 00:07:45 #46
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_33750867
hmm ik heb wel wat vlakke tanden/kiezen

en ehhh hoorde iets over een kaak uit de kom. yup kan goed door het knarsen komen.

ik moet ook nog eens een bitje latenmaken.
maar nog geen zin in
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
pi_33750915
Je tanden/kiezen uit je bek laten rossen
  vrijdag 6 januari 2006 @ 00:10:53 #48
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_33750983
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 00:09 schreef Rekkie het volgende:
Je tanden/kiezen uit je bek laten rossen
oke. maar als jij je tanden kwijt bent.

dan stop ik met knarsen?

vage redenering
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
pi_33751224
Mijn vriendin vertelde me vorige week ook dat ik ontzettend knars in m'n slaap. En daar komt ze dan na 5.5 jaar mee....

ontopic:

Bij de volgende controle bij de tandarts even vragen of alles goed is.
pi_33751768
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 00:10 schreef blackbully het volgende:

[..]

oke. maar als jij je tanden kwijt bent.

dan stop ik met knarsen?

vage redenering
Ja klopt je praat inderdaad erg raar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')