abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 oktober 2003 @ 14:31:52 #1
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_14172417
Wij proberen onze dochter bij ziekte en pijntjes zo min mogelijk medicijnen te geven, maar alles op te lossen met huismiddeltjes. Ik ga er namelijk van uit dat medicijnen in een kinderlichaam op de lange duur meer fout dan goed doen. (Als ze echt heel ziek is of de huismiddeltjes niet aanslaan krijgt ze uiteraard wel 'normale' medicijnen)

Ondertussen ken ik een hele rits 'natuurlijke' oplossingen voor pijn en ongemakjes, maar ik ben benieuwd of jullie ook nog goede tips hebben.

Ik zal de aftrap doen met een paar tips. De rest volgt later als jullie me niet voor zijn:

KOORTS
- Bij het slapen gaan sokjes gedrenkt in azijn aantrekken.
- Koel houden
- Eventueel koude windelen omdoen

VERKOUDHEID
- baden in kamillethee
- ui naast het bed
- veel buiten wandelen om de neus vrij te maken

VERSTOPPING
- beetje olijfolie geven (baby, helpt bij kinderen en volwassenen natuurlijk niet meer)
- bij een baby: even de temperatuur opnemen om zo de sluitspier te stimuleren

KRAMPJES
- rooibosthee en of venkelthee (verdunnen). Als je flesvoeding geeft kun je er zelfs de melk mee aanmaken
- koude of lauwe melk geven in plaats van warme melk
- in een draagzak tegen je aan dragen

Rooibosthee helpt trouwens ook tegen jeuk bij exceem etc. en tegen pukkeltjes.

Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_14172461
Algemene zwakheid:
- Aderlaten.
De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
pi_14172544
bij koorts: vlierbessen thee (zweten)
verkoudheid:poho-olie
verwoningen: johannesolie! (verzacht)
wespenbeet: azijn
Carpe diem
pi_14172576
DIT IS SERIEUS

Bij huidaandoeningen in bad met groene biotex

pi_14172589
Bij vastzittende verkoudheid : grok (veel alcohol voor het zweten)
pi_14172626
Bestaat er enig bewijs dat sokken gedrenkt in azijn koortsverlagend zijn? Ik kan me niet bedenken hoe dit zou kunnen namelijk.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_14172651
hm even denken hoor, de ui gebruikte mn moeder ook altijd. En het truckje met natte sokken ook. Alleen deed ze er geen azijn doorheen. Als de koorts erg was deed zo ons wel eens een nat hemd aan met een lekker warme pyama er overheen.
Voor keelpijn maakte mn moeder altijd een drankje van water met een scheutje appelazijn en voor de smaak een lepeltje honing.
pi_14172670
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 14:40 schreef Lucille het volgende:
Bestaat er enig bewijs dat sokken gedrenkt in azijn koortsverlagend zijn? Ik kan me niet bedenken hoe dit zou kunnen namelijk.
ik ook niet echt eigenlijk
  † In Memoriam † maandag 27 oktober 2003 @ 14:46:33 #9
7074 moussy
kuttekop
pi_14172758
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 14:40 schreef Lucille het volgende:
doordat de voeten koud worden koelt het lichaam af. Azijn voelt eigenlijk altijd koud aan. Ik heb het wel gedaan toen wij tijdens een hitte golf in Turkije waren (boven de 62 graden overdag) en mijn dochter voelde zich er een stuk prettiger bij.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_14172794
Maar werkt het ook? Als je het niet doet ben je dan ook langer ziek?
Volgens mij maakt het allemaal niks uit en ben je evenlang ziek.
Je voelt je er mischien wat prettiger bij, wat natuurlijk ook belangrijk kan zijn.
pi_14172825
deze is meer tegen ongemak: namelijk vliegen & muggen!

heb het ook pas gehoord, maar het schijnt goed te werken!

plastic zakje met water aan een touwtje in de opening van openstaande deur/raam hangen.

† In Memoriam † maandag 27 oktober 2003 @ 14:50:01 #12
7074 moussy
kuttekop
pi_14172835
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 14:31 schreef Tinkepink het volgende:

VERSTOPPING
- beetje olijfolie geven (baby, helpt bij kinderen en volwassenen natuurlijk niet meer)
- bij een baby: even de temperatuur opnemen om zo de sluitspier te stimuleren

Als je een baby olie gaat geven is er een hélé grote kans op krampjes. Je kan dan beter een beetje olie op de thermometer doen en tempen.

Overigens werkt de olijfolie-door-het-eten-truc bij mij nog prima en ik en toch écht 27

pi_14172847
Bij koorts is koelen belangrijk, al sdat lukt met azijnsokjes, waarom niet?
Out of my mind, back in five minutes
pi_14172857
Bij krampjes kun je beter de buik masseren en fiets beweging met de beentjes maken.
bij verstopping hielp appelmoes voeren altijd goed
Koelen met koorts ben ik niet zo'n voorstander van.
Having too much is no better than having sufficient.
  † In Memoriam † maandag 27 oktober 2003 @ 14:52:39 #15
7074 moussy
kuttekop
pi_14172909
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 14:50 schreef dollyking het volgende:

Koelen met koorts ben ik niet zo'n voorstander van.

Ik ook niet, vooral het inwikkelen met koude lappen niet. Dat is een aanslag op de warme spieren!!
  maandag 27 oktober 2003 @ 14:54:45 #16
70125 X-Phantom-X
work in Progress
pi_14172956
Bij griep of verkoudheid: Kippensoep.

Helpt echt. In vogelvet schijnt iets heilzaams te zitten. De bron weet ik niet meer, maar het is zo'n 2 jaar geleden bevestigd door een wetenschappelijk onderzoek.

I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy...
pi_14172961
Kamille thee was mijn omas medicijn voor alles...
Terminale kanker? Hier jongen, neem een kopje kamillethee, dan voel je je vanzelf beter..
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
  † In Memoriam † maandag 27 oktober 2003 @ 14:58:45 #18
25682 2cv
Niet subtiel
pi_14173046
Tegen een zere keel: gesnipperd uitje (niet te fijn) in bruine basterdsuiker doen. Nachtje laten staan en dan het bruine sap dat er af komt geven (niet alles in 1 keer, ± 3 eetlepels per dag). Oraal overigens just in case...

Ennuh, voor verstoppingen: gewoon wachten, het komt er vanzelf uit

Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_14173166
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 14:52 schreef moussy het volgende:

[..]

Ik ook niet, vooral het inwikkelen met koude lappen niet. Dat is een aanslag op de warme spieren!!

Bij natte sokken en eventueel een nat hemd ging het ook niet om de koeling. Volgens mij waren de sokken niet koud en er gingen ook altijd van die lekkere warme geitenwollensokken overheen.
pi_14173216
Met hoge koorts is koelen wel belangrijk omdat het lichaam het anders heel moeilijk kan krijgen.
Het is alleen ws verstandiger om je kindje af te koelen dmv af en toe vochtig afnemen van armpjes beentje en hoofd, dan je kindje volledig in natte doeken te wikkelen.
pi_14173566
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 14:49 schreef Etimm het volgende:
deze is meer tegen ongemak: namelijk vliegen & muggen!

heb het ook pas gehoord, maar het schijnt goed te werken!

plastic zakje met water aan een touwtje in de opening van openstaande deur/raam hangen.

ja, dat dacht mijn broer ook! werk dus NIET!
de vliegen gingen er gewoon op zitten!
Carpe diem
pi_14173747
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 15:20 schreef marchien het volgende:

[..]

Hier wel, tenminste ik heb deze zomer bijna geen vliegen gezien hier in huis terwijl ik normaal gesproken barst vande vliegen. Tegen muggen werkt het trouwens niet.

Ik heb dit gedaan op aanraden van mijn spaanse buren... in spanje schijnen ze het allemaal te doen...

pi_14174280
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 15:20 schreef marchien het volgende:

[..]

nou dan werkt het toch wel. Die vliegen zitten op het zakje en vliegen niet voortdurend om jou heen
pi_14174846
Bij bulten op b.v het hoofd, direkt een klodder margarine of halvarine erop smeren. Helpt tegen zwelling en pijn.
'Juist door het verschil kan je onderscheid maken. Iedereen is anders, wat ons gelijk maakt is dat we mensen zijn met respect naar elkaar, toch . . .�
pi_14174970
ow nog een van mn moeder. Als je gestoken bent een stukje knoflook op de beet doen.
pi_14175333
Bij krampen en diarree, een paar slokjes warme cola drinken. Is denk ik alleen niet heel goed voor hele kleine kinderen die nog geen cola gewend zijn. Het helpt vaak wel goed, en snel.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  maandag 27 oktober 2003 @ 16:44:16 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_14175404
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 14:37 schreef Maichel het volgende:
DIT IS SERIEUS

Bij huidaandoeningen in bad met groene biotex

zou hier verdomt mee oppassen. Biotex (en andere waspoeders) lossen de toplaag van je huid op, daarom voelen je handen zo glibberig bij het doen van een handwasje, je huid wordt afgebroken.
Dit is ook de reden waarom als je heel smerige handen hebt van het sleutelen aan een auto ofzo je handen zo goed schoon krijgt met een handwasje.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_14175706
mijn moeder plakte vroeger altijd een gaasje met stukjes versnipperde ui op mijn oor als ik oorpijn had.

offet werkte weet ik nie meer, maar misschien heb je er wat aan

In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_14178377
Veel reacties over koelen bij koorts....

maar et hele idee van koorts is toch het verhogen van de lichaams temperatuur om daarmee bacterieen, virussen noem maar op omzeep te helpen?

et lijkt me niet verstandig om een kind met koorts in de diepvries te leggen....

Standaard huismiddeltjes:
Slecht slapen: Anijs melk (met honing! )
Keelpijn: honing (hoewel trachitol toch beter is...)
Brandnetel steken: die planten met grote bladeren die er vaak in de buurt staan

pi_14178777
Als je je net verbrand hebt dan even wat sesam olie erop en stukje keuken papier eromheen. Dat haalt de brand eruit en geeft geen blaar. Het helpt nog echt ook.
Ik weet eigenlijk niet of het uitmaakt welke olie je gebruikt.

En verstopte neus, los dan even wat zout op in water en wat druppeltjes in elk neusgat. Ik weet ook niet zeker of je dit aan je baby kunt geven.

maandag 27 oktober 2003 @ 18:59:53 #31
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_14178815
Een nieuw woord pijntjes? Schattig hoor.
  maandag 27 oktober 2003 @ 19:05:17 #32
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_14178964
Oké, het klinkt goor, maar het helpt echt meteen.
Bij wespensteken oorsmeer op de plek waar gestoken is. Grote voordeel is dat je dit altijd bij je hebt.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  Trouwste user 2022 maandag 27 oktober 2003 @ 19:07:01 #33
7889 tong80
Spleenheup
pi_14179010
Als het naar uien stinkt in je slaapkamer moet je de uien onder je kussen vandaan halen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_14179513
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 16:40 schreef Angeles het volgende:
Bij krampen en diarree, een paar slokjes warme cola drinken. Is denk ik alleen niet heel goed voor hele kleine kinderen die nog geen cola gewend zijn. Het helpt vaak wel goed, en snel.
Dat is apart?
  maandag 27 oktober 2003 @ 19:45:15 #35
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_14179831
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 14:36 schreef marchien het volgende:
verkoudheid:poho-olie
Ik heb de rest nog niet gelezen, dus misschien heeft iemand anders er al op gerageerd, maar poho-olie mag je ABSOLUUT NIET gebruiken als je zwanger bent of bij zuigelingen.
pi_14180891
komkommer op brandwonden
pi_14181584
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 18:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
et lijkt me niet verstandig om een kind met koorts in de diepvries te leggen....

Brandnetel steken: die planten met grote bladeren die er vaak in de buurt staan

overdrijven is ook een vak he.
die planten heten trouwens weegbree. Ik neem tenminste aan dat je die dingen bedoelt
pi_14184129
bij de hik: een eetlepel pindakaas in één keer doorslikken
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 27 oktober 2003 @ 23:01:45 #39
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_14185193
Bij oorpijn een ui snipperen, glazig laten worden in de magnetron en zo warm mogelijk in een sjaal om de oren wikkelen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Jubileum moderator dinsdag 28 oktober 2003 @ 13:49:07 #40
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_14196515
Laten we proberen om de huismiddeltjes te beperken tot middelen die kunnen bij kindertjes want anders past dit topic beter in Lifestyle.

waterpokken
In een badje een washandje havermoutvlokken laten weken en dan je kindje in het water badderen geeft enorme verlichting tegen de jeuk.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_14196960
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 20:56 schreef Fio het volgende:
die planten heten trouwens weegbree. Ik neem tenminste aan dat je die dingen bedoelt
Ze bedoelt dovenetel, lijkt op brandnetel, alleen andere kleur bloemen (wit?). Weegbree zou ik niet op je huid smeren. Die heeft een melkachtig sap en bijna alle melkachtige plantesappen zijn giftig. Sommige mensen kunnen erg slecht tegen weegbree op hun huid, dus altijd voorzichtig mee zijn!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 oktober 2003 @ 17:48:25 #42
13151 crew  Rewimo
pi_14203090
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 14:04 schreef CNF het volgende:

[..]

Ze bedoelt dovenetel, lijkt op brandnetel, alleen andere kleur bloemen (wit?). Weegbree zou ik niet op je huid smeren. Die heeft een melkachtig sap en bijna alle melkachtige plantesappen zijn giftig. Sommige mensen kunnen erg slecht tegen weegbree op hun huid, dus altijd voorzichtig mee zijn!

Nee, het is wel weegbree. Het sap van weegbree neemt de 'brand' van de brandnetels weg, en het grappige is dat ze altijd bij elkaar in de buurt groeien.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 19:25:24 #43
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_14205018
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:49 schreef Lois het volgende:
Laten we proberen om de huismiddeltjes te beperken tot middelen die kunnen bij kindertjes want anders past dit topic beter in Lifestyle.
Goed plan. Dat was in iedergeval mijn intentie toen ik dit topic opende: huismiddeltjes bij kinderkwaaltjes.
pi_14205212
NOOIT vet op brandwonden smeren. Het is een oud middeltje omdat het verzachtend voelt, maar het maakt dat het veel langzamer heelt en laat littekens na. NIET doen dus, ook geen olie.

En cola (caffeïne) werkt juist laxerend, dus is niet verstandig bij diaree.

mooi he, alles
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 19:38:41 #45
45206 Pietverdriet
pi_14205312
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 19:33 schreef phileine het volgende:
NOOIT vet op brandwonden smeren. Het is een oud middeltje omdat het verzachtend voelt, maar het maakt dat het veel langzamer heelt en laat littekens na. NIET doen dus, ook geen olie.

wat brandwonden betreft heb je gelijk, Brandwonden met koel water behandelen (onder de kraan houden) en nooit met zalfjes en vet enzo gaan kloten.
Je hebt dan grote kans op vreselijke infecties en lelijke littekens.

Echter, bij diaree, cola en chips, leveren zout en suiker en vocht aan het lichaam, prima idee, en laxeerende werking valt erg mee.

Trouwens nooit diaree remmers slikken als het niet per se hoeft, je lichaam wil bacterien uit je darmen kwijtraken, dus dat is nuttig. Wel voldoende drinken als je diaree hebt.

dinsdag 28 oktober 2003 @ 20:02:43 #46
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_14205876
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 19:33 schreef phileine het volgende:

Ik heb juist geleerd dat cola erg goed is bij diarree! Bij mij heeft het in ieder geval enkele malen goed geholpen. Ik zou het alleen niet aan mijn dochtertje geven. Cola werkt trouwens ook erg goed tegen misselijkheid!!!!

Nog een tip van mijn voormalige huisarts:
- tegen verstopping EN tegen diarree: geraspte appel eten. Is ook goed voor heel jonge kinderen.

dinsdag 28 oktober 2003 @ 22:04:39 #47
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_14208760
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 20:02 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik heb juist geleerd dat cola erg goed is bij diarree! Bij mij heeft het in ieder geval enkele malen goed geholpen. Ik zou het alleen niet aan mijn dochtertje geven. Cola werkt trouwens ook erg goed tegen misselijkheid!!!!

Dacht ik ook, cola is zulke bocht dat het bepaalde bacteriën doodt in het maagdarmkanaal. Wordt vaak gebruikt als mensen de rimboe in trekken, werkt als een trein...
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_14209551
ik drink altijd cola als ik verstopt zit. Werkt als een trein. Maar misschien lost het gewoon alle darmproblemen op.

Weegbree heb ik nooit geprobeerd, maar dovenetel (ziet eruit als brandnetel, maar dan met witte bloemetjes) helpt echt tegen brandneteljeuk.

Mijn zus: "homeopatische middelen werken bij kinderen nog heel goed, want die weten niet dat het flauwekul is." Ik weet wel dat vroeger op de zomerkampen waar ik leiding was, de "heimweedruppels" altijd goed werkten. Was gewoon een flesje suikerwater met een etiketje "heimwee" erop. Paar druppeltjes in een bekertje warme melk. De aandacht, de warme melk, en het idee dat er iets werd gedaan werkte meestal briljant.

mooi he, alles
pi_14209921
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 17:48 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nee, het is wel weegbree. Het sap van weegbree neemt de 'brand' van de brandnetels weg, en het grappige is dat ze altijd bij elkaar in de buurt groeien.

ik heb geen idee hoe het heet het zijn ca 30cm lange groene ovale bladeren ca 10 - 15 cm breed.... heel dik..
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 29 oktober 2003 @ 08:23:50 #50
13151 crew  Rewimo
pi_14213626
Dat is in elk geval geen weegbree dan Die is vrij klein met ronde of juist langwerpige blaadjes met duidelijke nerven erin (er zijn twee soorten, de gewone en de smalle).

Smalle weegbree

Gewone weegbree

Admin woensdag 29 oktober 2003 @ 08:26:06 #51
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_14213645
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 20:02 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nog een tip van mijn voormalige huisarts:
- tegen verstopping EN tegen diarree: geraspte appel eten. Is ook goed voor heel jonge kinderen.

Aanvulling op het cola verhaal, lepel het eens ipv drinken, werkt nog beter en kan ook bij kinderen
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_14213728
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 15:27 schreef Angel22 het volgende:

[zakje water tegen vliegen]
in spanje schijnen ze het allemaal te doen...

In Mexico ook. Wel de helder transparante zakjes gebruiken. De vliegen schijnen zichzelf vergroot weerspiegeld te zien en daar van te schrikken.

On topic:
Tegen zere keel: vers geperst sinaasappelsap, een eetlepel honing, aanlengen met gekookt water.

C’est Davie :o)
pi_14267642
als je ergens spierpijn hebt moet je daar gebroken koolbladeren opleggen ( weet alleen niet zeker of er iets omheen moet maar volgens mij niet )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 17:27:24 #54
45206 Pietverdriet
pi_14281239
Zere keel, gorgelen met zout water
Verstopte neus, voorhoofdholte ontsteking, middenoorproblemen, Zout water snuiven.
pi_14281560
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 08:23 schreef Rewimo het volgende:
Dat is in elk geval geen weegbree dan Die is vrij klein met ronde of juist langwerpige blaadjes met duidelijke nerven erin (er zijn twee soorten, de gewone en de smalle).

[afbeelding]
Smalle weegbree

[afbeelding]
Gewone weegbree

Je hebt ook nog een breedbladige weegbree.
pi_14284092
Ik heb die tip van die warme cola uit de J/M. Bij mij helpt het in elk geval goed.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  zondag 16 november 2003 @ 14:20:18 #57
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_14675405
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 14:31 schreef Tinkepink het volgende:
(..)
VERKOUDHEID
- baden in kamillethee
- ui naast het bed
- veel buiten wandelen om de neus vrij te maken
(..)
Moet die ui nog doormidden? Lijkt me anders weinig effectief?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_14675540
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 17:39 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Je hebt ook nog een breedbladige weegbree.

En de water weegbree

Trouwens, over het melkachtige sap verhaal, weegbree kan je gewoon eten hoor, net zoals paarde sla (wel erg bitter...)

pi_14677383
quote:
Op zondag 16 november 2003 14:20 schreef Grijs het volgende:

[..]

Moet die ui nog doormidden? Lijkt me anders weinig effectief?

Idd, lekker in grove stukken hakken. Stinkt lekker, maar werkt als een trein!
Ik gebruik het zelfs nog steeds
  zondag 16 november 2003 @ 21:14:43 #60
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_14684431
quote:
Op zondag 16 november 2003 16:05 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Idd, lekker in grove stukken hakken. Stinkt lekker, maar werkt als een trein!
Ik gebruik het zelfs nog steeds

Ik ben het nu aan het uitproberen .
Ik hoop dat het inderdaad werkt als een trein, want Judith (3 weken oud) is wat verkouden (snotteren en hoesten) en dat is best lastig met drinken.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')