abonnement Unibet Coolblue
  zondag 2 november 2003 @ 22:36:02 #76
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_14332130
quote:
Op zondag 2 november 2003 21:15 schreef texelonia het volgende:
Micha:

Maar maar maar, ik dacht dat er geheel nieuwe treinen kwamen. Beetje vernieuwing kan geen kwaad.


Die staan inderdaad in bestelling, maar zijn nog niet in de uitvoeringsfase. Eerst deze verbouwing en nieuwbouw/verlenging van dubbeldekkers IRM, en dan de echt nieuwe Sprinters.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 2 november 2003 @ 22:42:26 #77
15955 Cybercopje
Now entering Belgie
pi_14332339
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 18:57 schreef zapsel het volgende:
Ik heb veel gehoord over het grote rangeerterrein de kijfhoek.

Nu vandaag eens een kijkje gaan nemen , bijna niet bij te komen met de auto , op sommige punten erg slecht zicht op de treinen.

Hier vind je wat deze dag mij heeft opgeleverd , niet veel dus......

2Locjes van Ers-railways

[afbeelding]

Foto van het nieuwe materieel , de zoveelste

[afbeelding]

Dit was een verlaten bordje wat we vonden:

[afbeelding]


Wat ik een keer heb gedaan is bij de brandweer in zwijndrecht ernaast kan je op kijfhoek komen. Moet je door een hek en dan kan je vragen aan de portier of je er door mag om foto's te maken maar ik mocht het toen niet omdat het al laat was. Wat je ook kan proberen is richting barendrecht rijden langs de kant waar jij met je auto stond en daar kan je zo de rails op lopen. as wel op want omde 10 min komt er een trein langs. Indien je meer wilt weten dan moet je ff reargeren want dan teken/leg ik het ff uit waar je moet zijn
It's me..... Cyber
  maandag 3 november 2003 @ 12:48:24 #78
35485 rique
with Canon, I can
pi_14342367
Gister een nieuwe sprinter gesignaleerd op Amsterdam Cs zo ongeveer rond 11:30. Op de lichtkrant stond dattie richting Alkmaar ging. Helaas was dit een van de zeldzame dagen dat ik geen cam bij me had

Zaterdag de 15e is er een fotomeet in Amersfoort. Ik heb de heren voorgesteld om op een mooie originele manier de 15 bakken richting Zwolle vast te leggen. Ik heb het vanaf het perron geprobeerd maar je krijgt niet echt een mooi beeld met zo'n lang gevaarte. Wellicht hebben de fotografen oog voor een origineel standpunt.

verslaafd aan de cirkelkwadratuur
pi_14370098
quote:
Op maandag 3 november 2003 12:48 schreef rique het volgende:
Gister een nieuwe sprinter gesignaleerd op Amsterdam Cs zo ongeveer rond 11:30. Op de lichtkrant stond dattie richting Alkmaar ging. Helaas was dit een van de zeldzame dagen dat ik geen cam bij me had
En ik heb twee keer gister in de nieuwe sprinter gezeten. Ik geloof dat er nog wat foutjes zijn. Zo gingen de deuren niet centraal dicht. Op Sloterdijk een half uur stil gestaan, reden onbekend. Van binnen is de trein erg opgeknapt, herken 'm amper terug.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_14370109
En er reed zelfs iemand mee van Nedtrain
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_14383426
quote:
Op maandag 3 november 2003 12:48 schreef rique het volgende:
Zaterdag de 15e is er een fotomeet in Amersfoort. Ik heb de heren voorgesteld om op een mooie originele manier de 15 bakken richting Zwolle vast te leggen. Ik heb het vanaf het perron geprobeerd maar je krijgt niet echt een mooi beeld met zo'n lang gevaarte. Wellicht hebben de fotografen oog voor een origineel standpunt.
Je zou het bij de bocht bij Harderwijk kunnen proberen. Foto maken op het station daarzo, of op het viaduct.
pi_14384171
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 19:37 schreef Fence het volgende:

[..]

Je zou het bij de bocht bij Harderwijk kunnen proberen. Foto maken op het station daarzo, of op het viaduct.


(of op de ijsselbrug bij zwolle)
pi_14384675
Probeer ook eens die lange doordraaier bij Teuge (na/voor Deventer, dus best kans op 15 bakken dacht ik zo), de spoorbrug bij Deventer kan ook wel, en ook de doordraaiers bij halte Assel op de Veluwe zijn erg mooi voor een plaat...als het zomer is

Of dit van belang is voor de discussie weet ik verder niet, maar dit zijn iig plekken om 12-15 baks intercity's knap op 1 foto te krijgen

Volvo S60R : Prestanda på begäran
  dinsdag 4 november 2003 @ 20:36:45 #84
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_14384848
Ik mis dit fraaie exemplaar eigenlijk een beetje............

........hoewel ik vermoed dat de Japanse Bullettrain al in een eerder deel heeft gestaan.

Jawohl Herr Kaloin!
pi_14528558
http://www.nedtrain.nl/index.cfm?template=5&newsid=43
Is dat de helemaal nieuwe sprinter? .
En waarom staat dat bij een artikel over de gereviseerde sprinter?
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_14528735
Even wat informatie van Got over de nieuwe Sprinter


Displays en bijbehorende omroepberichten


Mooi nieuw interieur.


Cabine.

En blijkbaar "ogen" in de deuren die als er een tijd niemand langskomt vanzelf sluiten, en geen auto sluitseinen, wel piepjes als de deuren dicht gaan.

(Info van Dcc op GoT)

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  maandag 10 november 2003 @ 18:51:53 #87
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_14532168
quote:
Op maandag 10 november 2003 16:47 schreef sweek het volgende:
Even wat informatie van Got over de nieuwe Sprinter

(Info van Dcc op GoT)


Leuke info, voor het eerst dat ik foto's zie van het interieur! Het lijkt nu trouwens echt net een tram of zoiets: geen coupés meer, veel open ruimte. Kan iemand bevestigen of ontkennen dat die dingen nog net zo rammelen als voor de revisie? Verder blijf ik het geen treinen vinden, hetgeen dus met deze foto's bevestigd wordt
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_14532448
Terugvindpost
For great justice!
pi_14532552
quote:
Op maandag 10 november 2003 18:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Leuke info, voor het eerst dat ik foto's zie van het interieur! Het lijkt nu trouwens echt net een tram of zoiets: geen coupés meer, veel open ruimte. Kan iemand bevestigen of ontkennen dat die dingen nog net zo rammelen als voor de revisie? Verder blijf ik het geen treinen vinden, hetgeen dus met deze foto's bevestigd wordt


Het lijkt op een Talent of Lint.
For great justice!
  maandag 10 november 2003 @ 22:18:00 #90
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_14538381
quote:
Op maandag 10 november 2003 19:04 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Het lijkt op een Talent of Lint.


Ja, inderdaad! Dat zijn ook al geen treinen Laatst nog een Talent gehad van Heerlen naar Aken. Harde stoeltjes, krap, herrie. Als dat de toekomst van de spoorwegen is, haak ik af...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_14765521
NS Sprinters
Gele NS banken
Nog 2 van de heel wat NS topics de laatste tijd. .
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  donderdag 20 november 2003 @ 22:28:09 #92
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_14801496
quote:
Op woensdag 19 november 2003 18:30 schreef sweek het volgende:
NS Sprinters
Gele NS banken
Nog 2 van de heel wat NS topics de laatste tijd. .
NS wint aan populariteit Wacht maar op 't nieuwe spoorboekje, wordt weer leuk!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_14808010
quote:
Op donderdag 20 november 2003 22:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

NS wint aan populariteit Wacht maar op 't nieuwe spoorboekje, wordt weer leuk!


Vanaf vandaag is die nieuwe dienstregeling al te vinden op www.ns.nl blijkbaar. .

Preview nieuwe dienstregeling 2004
Per 14 december gaat de nieuwe dienstregeling 2004 in. Wilt u op tijd weten wat het voor uw traject betekent? Surf dan vanaf 21 november naar www.ns.nl. Vanaf die datum geeft Planner Plus (onder Reis & Prijs) al reisadviezen in de nieuwe dienstregeling. En gaat u dus (heel wijs!) goed voorbereid op reis.

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  vrijdag 21 november 2003 @ 18:37:30 #94
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_14823843
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 09:05 schreef sweek het volgende:

[..]

Vanaf vandaag is die nieuwe dienstregeling al te vinden op www.ns.nl blijkbaar. .


Briljant! Ik heb 'm even getest en gekeken wat Purmerend naar Schiphol wordt als de Hemboog in dienst gaat: 27 minuten reistijd. Netjes. Maar waarom een idiote verdeling .05 (Asd) .29 (Shl) .35 (Asd)??? Ook in noordelijke richting (Hoorn) rijden de stoptreinen uit Schiphol en Amsterdam netjes achter elkaar. Wat nutteloos! Koppel en ontkoppel ze dan op Zaandam
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_14831474
Koppelen/Ontkoppelen is alleen maar potentieel voor vertraging en in dit geval levert het nauwelijks voordeel op. Mooi ontkoppeld laten dus.
pi_14831891
Die onderbenutting van die dure nieuwe bogen is doodzonde, de Hemboog en de Gooiboog dus... allebei een uurtdienstje met een halfuurspitsdienst voor de Gooiboog er bij. Erg mager.
For great justice!
  zaterdag 22 november 2003 @ 10:04:27 #97
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_14836516
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 23:30 schreef QyRoZ het volgende:
Die onderbenutting van die dure nieuwe bogen is doodzonde, de Hemboog en de Gooiboog dus... allebei een uurtdienstje met een halfuurspitsdienst voor de Gooiboog er bij. Erg mager.
Ik kwam laatst ergens een krantenknipsel tegen waarin werd gesproken over tien treinen per uur over de Hemboog... Dat getal per dag komt dichter in de buurt... ('t Was ook wel een knipsel uit de Telegraaf, misschien dat dat e.e.a. verklaart, en uit 1995 of zo.)

Bij het koppelen en ontkoppelen stond niet voor niets een trouwens

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_14836569
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 10:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik kwam laatst ergens een krantenknipsel tegen waarin werd gesproken over tien treinen per uur over de Hemboog... Dat getal per dag komt dichter in de buurt... ('t Was ook wel een knipsel uit de Telegraaf, misschien dat dat e.e.a. verklaart, en uit 1995 of zo.)

Bij het koppelen en ontkoppelen stond niet voor niets een trouwens


1 trein per uur in elke richting is het dus.
Bron: OVL.
For great justice!
  zaterdag 22 november 2003 @ 11:23:56 #99
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_14837213
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 10:16 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

1 trein per uur in elke richting is het dus.
Bron: OVL.


Sneue boel voor zulke dure projecten! Ik ben benieuwd of ze het met de Utrechtboog (rechtstreeks van Utrecht naar Schiphol, gelegen nabij ArenA en station Duivendrecht) net zo gaan aanpakken. Ik had zelf gehoopt dat ze het zouden gaan afwisselen met de treinen uit Uitgeest: eens per uur rechtstreeks Utg - Shl, en een keer per uur Hn - Shl, en dan een overstap op Zaandam. Maar dat was blijkbaar niet realiseerbaar, de Zaanlijn zal wel te vol zitten met twee IC's per uur en die stoptreintjes die stoppen bij elke dikke boom.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_14858057
Ik snap die nieuwe dienstregeling niet helemaal...
Een reis Std - Gvc zou nu via Ut gaan?
Er zal nu dus 1 x per uur een trein Mt - Hlm, en 1 x Heerlen (afk. weet ik even niet) - Hlm zijn. Klopt dat?
Maar als ik Vl - Gvc in typ, dan gaat dat ook via Ut? Gaan die dan ook weg? Welke treinen rijden wel nog van Ehv naar Gvc?

Bij Tb - Gvc stuurt 'ie je zelfs 1 x per uur via Utrecht... . Dus 1 x per uur rijdt er nog wel een IC Ehv - Gvc ofzo?

quote:
De intercityknoop in Eindhoven wordt richtingvast gemaakt, omdat de reizigersstroom Limburg -- Den Bosch -- Utrecht e.v. percentueel steeds groter wordt t.o.v. Limburg - Tilburg - Rotterdam. Concreet: de serie 900 (Haarlem - Eindhoven) gaat (na een onderbreking van een jaar of acht) weer naar Heerlen en de 2500 wordt ingekort tot Eindhoven.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')