quote:Die staan inderdaad in bestelling, maar zijn nog niet in de uitvoeringsfase. Eerst deze verbouwing en nieuwbouw/verlenging van dubbeldekkers IRM, en dan de echt nieuwe Sprinters.
Op zondag 2 november 2003 21:15 schreef texelonia het volgende:
Micha:Maar maar maar, ik dacht dat er geheel nieuwe treinen kwamen. Beetje vernieuwing kan geen kwaad.
quote:Wat ik een keer heb gedaan is bij de brandweer in zwijndrecht ernaast kan je op kijfhoek komen. Moet je door een hek en dan kan je vragen aan de portier of je er door mag om foto's te maken maar ik mocht het toen niet omdat het al laat was. Wat je ook kan proberen is richting barendrecht rijden langs de kant waar jij met je auto stond en daar kan je zo de rails op lopen. as wel op want omde 10 min komt er een trein langs. Indien je meer wilt weten dan moet je ff reargeren want dan teken/leg ik het ff uit waar je moet zijn
Op zaterdag 11 oktober 2003 18:57 schreef zapsel het volgende:
Ik heb veel gehoord over het grote rangeerterrein de kijfhoek.Nu vandaag eens een kijkje gaan nemen , bijna niet bij te komen met de auto , op sommige punten erg slecht zicht op de treinen.
Hier vind je wat deze dag mij heeft opgeleverd , niet veel dus......
2Locjes van Ers-railways
Foto van het nieuwe materieel , de zoveelste
Dit was een verlaten bordje wat we vonden:
Zaterdag de 15e is er een fotomeet in Amersfoort. Ik heb de heren voorgesteld om op een mooie originele manier de 15 bakken richting Zwolle vast te leggen. Ik heb het vanaf het perron geprobeerd maar je krijgt niet echt een mooi beeld met zo'n lang gevaarte. Wellicht hebben de fotografen oog voor een origineel standpunt.
quote:En ik heb twee keer gister in de nieuwe sprinter gezeten. Ik geloof dat er nog wat foutjes zijn. Zo gingen de deuren niet centraal dicht. Op Sloterdijk een half uur stil gestaan, reden onbekend. Van binnen is de trein erg opgeknapt, herken 'm amper terug.
Op maandag 3 november 2003 12:48 schreef rique het volgende:
Gister een nieuwe sprinter gesignaleerd op Amsterdam Cs zo ongeveer rond 11:30. Op de lichtkrant stond dattie richting Alkmaar ging. Helaas was dit een van de zeldzame dagen dat ik geen cam bij me had
quote:Je zou het bij de bocht bij Harderwijk kunnen proberen. Foto maken op het station daarzo, of op het viaduct.
Op maandag 3 november 2003 12:48 schreef rique het volgende:
Zaterdag de 15e is er een fotomeet in Amersfoort. Ik heb de heren voorgesteld om op een mooie originele manier de 15 bakken richting Zwolle vast te leggen. Ik heb het vanaf het perron geprobeerd maar je krijgt niet echt een mooi beeld met zo'n lang gevaarte. Wellicht hebben de fotografen oog voor een origineel standpunt.
quote:(of op de ijsselbrug bij zwolle)
Op dinsdag 4 november 2003 19:37 schreef Fence het volgende:[..]
Je zou het bij de bocht bij Harderwijk kunnen proberen. Foto maken op het station daarzo, of op het viaduct.
Of dit van belang is voor de discussie weet ik verder niet, maar dit zijn iig plekken om 12-15 baks intercity's knap op 1 foto te krijgen
........hoewel ik vermoed dat de Japanse Bullettrain al in een eerder deel heeft gestaan.
Displays en bijbehorende omroepberichten
Mooi nieuw interieur.
Cabine.
En blijkbaar "ogen" in de deuren die als er een tijd niemand langskomt vanzelf sluiten, en geen auto sluitseinen, wel piepjes als de deuren dicht gaan.
(Info van Dcc op GoT)
quote:Leuke info, voor het eerst dat ik foto's zie van het interieur! Het lijkt nu trouwens echt net een tram of zoiets: geen coupés meer, veel open ruimte. Kan iemand bevestigen of ontkennen dat die dingen nog net zo rammelen als voor de revisie? Verder blijf ik het geen treinen vinden, hetgeen dus met deze foto's bevestigd wordt
Op maandag 10 november 2003 16:47 schreef sweek het volgende:
Even wat informatie van Got over de nieuwe Sprinter(Info van Dcc op GoT)
quote:Het lijkt op een Talent of Lint.
Op maandag 10 november 2003 18:51 schreef Duvel het volgende:[..]
Leuke info, voor het eerst dat ik foto's zie van het interieur! Het lijkt nu trouwens echt net een tram of zoiets: geen coupés meer, veel open ruimte. Kan iemand bevestigen of ontkennen dat die dingen nog net zo rammelen als voor de revisie? Verder blijf ik het geen treinen vinden, hetgeen dus met deze foto's bevestigd wordt
quote:Ja, inderdaad! Dat zijn ook al geen treinen Laatst nog een Talent gehad van Heerlen naar Aken. Harde stoeltjes, krap, herrie. Als dat de toekomst van de spoorwegen is, haak ik af...
Op maandag 10 november 2003 19:04 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Het lijkt op een Talent of Lint.
quote:NS wint aan populariteit Wacht maar op 't nieuwe spoorboekje, wordt weer leuk!
Op woensdag 19 november 2003 18:30 schreef sweek het volgende:
NS Sprinters
Gele NS banken
Nog 2 van de heel wat NS topics de laatste tijd. .
quote:Vanaf vandaag is die nieuwe dienstregeling al te vinden op www.ns.nl blijkbaar. .
Op donderdag 20 november 2003 22:28 schreef Duvel het volgende:[..]
NS wint aan populariteit Wacht maar op 't nieuwe spoorboekje, wordt weer leuk!
Preview nieuwe dienstregeling 2004
Per 14 december gaat de nieuwe dienstregeling 2004 in. Wilt u op tijd weten wat het voor uw traject betekent? Surf dan vanaf 21 november naar www.ns.nl. Vanaf die datum geeft Planner Plus (onder Reis & Prijs) al reisadviezen in de nieuwe dienstregeling. En gaat u dus (heel wijs!) goed voorbereid op reis.
quote:Briljant! Ik heb 'm even getest en gekeken wat Purmerend naar Schiphol wordt als de Hemboog in dienst gaat: 27 minuten reistijd. Netjes. Maar waarom een idiote verdeling .05 (Asd) .29 (Shl) .35 (Asd)??? Ook in noordelijke richting (Hoorn) rijden de stoptreinen uit Schiphol en Amsterdam netjes achter elkaar. Wat nutteloos! Koppel en ontkoppel ze dan op Zaandam
Op vrijdag 21 november 2003 09:05 schreef sweek het volgende:[..]
Vanaf vandaag is die nieuwe dienstregeling al te vinden op www.ns.nl blijkbaar. .
quote:Ik kwam laatst ergens een krantenknipsel tegen waarin werd gesproken over tien treinen per uur over de Hemboog... Dat getal per dag komt dichter in de buurt... ('t Was ook wel een knipsel uit de Telegraaf, misschien dat dat e.e.a. verklaart, en uit 1995 of zo.)
Op vrijdag 21 november 2003 23:30 schreef QyRoZ het volgende:
Die onderbenutting van die dure nieuwe bogen is doodzonde, de Hemboog en de Gooiboog dus... allebei een uurtdienstje met een halfuurspitsdienst voor de Gooiboog er bij. Erg mager.
Bij het koppelen en ontkoppelen stond niet voor niets een trouwens
quote:1 trein per uur in elke richting is het dus.
Op zaterdag 22 november 2003 10:04 schreef Duvel het volgende:[..]
Ik kwam laatst ergens een krantenknipsel tegen waarin werd gesproken over tien treinen per uur over de Hemboog... Dat getal per dag komt dichter in de buurt... ('t Was ook wel een knipsel uit de Telegraaf, misschien dat dat e.e.a. verklaart, en uit 1995 of zo.)
Bij het koppelen en ontkoppelen stond niet voor niets een trouwens
quote:Sneue boel voor zulke dure projecten! Ik ben benieuwd of ze het met de Utrechtboog (rechtstreeks van Utrecht naar Schiphol, gelegen nabij ArenA en station Duivendrecht) net zo gaan aanpakken. Ik had zelf gehoopt dat ze het zouden gaan afwisselen met de treinen uit Uitgeest: eens per uur rechtstreeks Utg - Shl, en een keer per uur Hn - Shl, en dan een overstap op Zaandam. Maar dat was blijkbaar niet realiseerbaar, de Zaanlijn zal wel te vol zitten met twee IC's per uur en die stoptreintjes die stoppen bij elke dikke boom.
Op zaterdag 22 november 2003 10:16 schreef QyRoZ het volgende:[..]
1 trein per uur in elke richting is het dus.
Bron: OVL.
Bij Tb - Gvc stuurt 'ie je zelfs 1 x per uur via Utrecht... . Dus 1 x per uur rijdt er nog wel een IC Ehv - Gvc ofzo?
quote:
De intercityknoop in Eindhoven wordt richtingvast gemaakt, omdat de reizigersstroom Limburg -- Den Bosch -- Utrecht e.v. percentueel steeds groter wordt t.o.v. Limburg - Tilburg - Rotterdam. Concreet: de serie 900 (Haarlem - Eindhoven) gaat (na een onderbreking van een jaar of acht) weer naar Heerlen en de 2500 wordt ingekort tot Eindhoven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |