Nu vandaag eens een kijkje gaan nemen , bijna niet bij te komen met de auto , op sommige punten erg slecht zicht op de treinen.
Hier vind je wat deze dag mij heeft opgeleverd , niet veel dus......
2Locjes van Ers-railways
Foto van het nieuwe materieel , de zoveelste
Dit was een verlaten bordje wat we vonden:
quote:Dat had ik je van tevoren ook kunnen vertellen .
Op zaterdag 11 oktober 2003 18:57 schreef zapsel het volgende:
Ik heb veel gehoord over het grote rangeerterrein de kijfhoek.Nu vandaag eens een kijkje gaan nemen , bijna niet bij te komen met de auto , op sommige punten erg slecht zicht op de treinen.
Hier vind je wat deze dag mij heeft opgeleverd , niet veel dus......
[Dit bericht is gewijzigd door Lucske op 11-10-2003 19:29]
quote:als het goed is rijden er nu 5 elke dag.
Op woensdag 15 oktober 2003 23:50 schreef sweek het volgende:
Hmm, ik had op GoT gelezen dat de 3650 een Bd zou hebben, maar dat was vandaag jammergenoeg niet zo... en 3 anderen die ik heb gezien hadden er ook geen... mislukte foto-operatie dus, maar ik kom ze binnenkort vast tegen. .
quote:Er zijn er zes afgeleverd, waarvan er een nog altijd op Ahb staat. Maximaal vijf in dienst dus, maar volgens mij meestal maar een stuk of vier.
Op donderdag 16 oktober 2003 00:42 schreef MREn het volgende:[..]
als het goed is rijden er nu 5 elke dag.
Een BDs In Breda:
quote:Zelfde hier in Deventer, algelopen woensdag zijn ze begonnen met een tunnel onder het spoor te schuiven. Deventer - Zutphen v.v.
Op zondag 19 oktober 2003 19:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
In uitgeest zijn dit weekend werkzaamheden aan het spoor. Nu hoor ik net dat er zelfs een tribune is geplaatst voor kijkers
er rijd veel speciaal materieel om de werkzaamheden mbt de tunnel af te kunnen ronden... kga zo maar eens loeren!
Is wel grappig, vooral omdat elke student zich dit al een keer voorgenomen heeft.
Verder heb ik nog een paar foto's gemaakt van mijn favoriet, de koploper. Mijn voornemen is nog steeds om naar de ijsselbrug te gaan om een 15tje te fotograferen maar ik zit er vaak in (vamiddag ook weer) maar het is nog niet van een fotosessie gekomen. Zwolle is altijd een tussenstation voor me en ik moet echt even tijdvinden om rustig uit te stappen en een paar uur bij de brug te posten.
quote:En dan is het ook nog een lekkere wandeling naar die brug vanaf het station en bovendien rijden ze volgens mij bijna alleen in de spits met vier treinstellen achter elkaar. Doordat het winter wordt is het dus ook nog vaak donker als ze rijden.
Op zaterdag 25 oktober 2003 11:15 schreef rique het volgende:
In FOT loopt al een tijdje dit topic: [stations] Wie helpt mij mee fotograferen!?Is wel grappig, vooral omdat elke student zich dit al een keer voorgenomen heeft.
Verder heb ik nog een paar foto's gemaakt van mijn favoriet, de koploper. Mijn voornemen is nog steeds om naar de ijsselbrug te gaan om een 15tje te fotograferen maar ik zit er vaak in (vamiddag ook weer) maar het is nog niet van een fotosessie gekomen. Zwolle is altijd een tussenstation voor me en ik moet echt even tijdvinden om rustig uit te stappen en een paar uur bij de brug te posten.
En ook net buiten de spits, want binnen de spits rijden de treinen naar Groningen en Leeuwarden apart, omdat ze samen de max lengte van 15 bakken overschrijden.
Middagspits rijden er dus 9 bakken naar Zwolle-Groningen en apart nog een 9 naar Zwolle, waarvan 6 door naar Leeuwarden.
Van Zwolle -> Amersfoort heb je tussen 16:00 en 18:00 vrijwel alleen maar 14 en 15 bakken.
quote:Klopt deels; dat er negen bakken doorrijden naar groningen is alleen de intercitydienst vanaf zwolle, vertrek om ong. -.17, de perrons van meppel, hoogeveen, beilen en haren kunnen maximaal 8 bakken aan.
Op zondag 26 oktober 2003 23:31 schreef MREn het volgende:
Een 15tje zijn geen 4 maar 5 treinstellen.En ook net buiten de spits, want binnen de spits rijden de treinen naar Groningen en Leeuwarden apart, omdat ze samen de max lengte van 15 bakken overschrijden.
Middagspits rijden er dus 9 bakken naar Zwolle-Groningen en apart nog een 9 naar Zwolle, waarvan 6 door naar Leeuwarden.
Van Zwolle -> Amersfoort heb je tussen 16:00 en 18:00 vrijwel alleen maar 14 en 15 bakken.
Verder weet ik zeker dat ze óók in uit vier treinstellen kunnen bestaan, drie van vier en één van drie, paar keer gezien. M'n school staat naast het spoor, heb die dingen vaak zat geteld .
quote:Sh*t, sorry, ik loop te liegen, ik heb wel eens een 9 baks trein in hoogeveen gezien (gebeurd trouwens niet vaak, heb het één keer gezien nu).
Op maandag 27 oktober 2003 00:12 schreef contra het volgende:Klopt deels; dat er negen bakken doorrijden naar groningen is alleen de intercitydienst vanaf zwolle, vertrek om ong. -.17, de perrons van meppel, hoogeveen, beilen en haren kunnen maximaal 8 bakken aan.
Verder weet ik zeker dat ze óók in uit vier treinstellen kunnen bestaan, drie van vier en één van drie, paar keer gezien. M'n school staat naast het spoor, heb die dingen vaak zat geteld .
overdag was natuurlijk leuker geweest maaaarja
Die stoomtrein hoor ik hiero in Utrecht noordoost ook wel eens fluiten savonds laat..
quote:Goed nieuws! .
NS brengt op proef beeldschermen in treinUitgegeven: 27 oktober 2003 21:06
Laatst gewijzigd: 27 oktober 2003 23:18UTRECHT - In de trein al weten of je moet rennen voor je aansluiting kan binnenkort op het traject Den Haag-Nijmegen. De Nederlandse Spoorwegen plaatsen op die lijn binnenkort bij wijze van proef beeldschermen in de trein waarop staat of deze op tijd rijdt of niet.
Vanaf november breidt de NS de dienst uit met actuele overstapinformatie. Ook het laatste nieuws- en weerbericht flitsen over het scherm. Verder maakt de NS voor zichzelf reclame. "Reisinformatie heeft echter altijd prioriteit", aldus de NS maandag. De proef is onderdeel van de herfstcampage van de spoorwegen.
Iemand er al in gezeten, interieurfoto's lijken me erg leuk. .
quote:Ik geloof dat ie pas per 14 december in de reizigersdienst wordt ingezet, en dan op Amsterdam - Uitgeest (via Zaandam of Haarlem?). Dus nog even geduld
Op zondag 2 november 2003 16:16 schreef sweek het volgende:
1 van de nieuwe Sprinters is al even in actie op de Hofpleinlijn
Iemand er al in gezeten, interieurfoto's lijken me erg leuk. .
Ik vind het uiterlijk trouwens wel een verbetering ten opzichte van de verweerde lak voor de verbouwing. Ik hoop wel dat ze minder rammelen dan hun onverbouwde collega's. Verder blijf ik het een grote tram vinden...
quote:Ik heb er in gezeten!!!!!!
Op zondag 2 november 2003 16:16 schreef sweek het volgende:
1 van de nieuwe Sprinters is al even in actie op de Hofpleinlijn
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]Iemand er al in gezeten, interieurfoto's lijken me erg leuk. .
Alleen had toen geen camera bij me
maar iig...vervelend aan de nieuwe sprinter is dat de deuren na 5 sec ofzo automatisch dichtgaan, en daaraan voorafgaand krijg je een waarschuwingssignaal. Dit is erg vervelend als je nog 10 minuten moet wachten totdat de trein vertrekt en er telkens mensen instappen.
Maar voor de rest...mooi interieur, 2e klas is best luxe, de klapstoeltjes zitten niet meer aan de muur, maar aan de laatste bankstellen zeg maar.
quote:Nee, het is een gereviseerde... zowel interieur als exterieur zijn drastisch vernieuwd... ik heb hem 1 keer in Eindhoven IRL gezien, maar ik wil er nou toch wel eens inzitten.
Op zondag 2 november 2003 19:40 schreef micha het volgende:
Is dat een hele nieuwe sprinter want het ontwerp is gewoon de oude sprinter met nieuwe kleurtjes en digitale bestemmingsborden. Ben er al een tijd benieuwd naar, wel eens wat computerplaatjes gezien maar nog niet irl.
quote:Dat is erg lastig ja... maar zoiets kan gelukkig uitgeschakeld worden, indien er veel reizigers over klagen.
Op zondag 2 november 2003 19:54 schreef CasB het volgende:
<blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>Op zondag 2 november 2003 16:16 schreef sweek het volgende:
1 van de nieuwe Sprinters is al even in actie op de Hofpleinlijn
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]Iemand er al in gezeten, interieurfoto's lijken me erg leuk. .<hr></blockquote>Ik heb er in gezeten!!!!!!
Alleen had toen geen camera bij me
maar iig...vervelend aan de nieuwe sprinter is dat de deuren na 5 sec ofzo automatisch dichtgaan, en daaraan voorafgaand krijg je een waarschuwingssignaal. Dit is erg vervelend als je nog 10 minuten moet wachten totdat de trein vertrekt en er telkens mensen instappen.
Maar voor de rest...mooi interieur, 2e klas is best luxe, de klapstoeltjes zitten niet meer aan de muur, maar aan de laatste bankstellen zeg maar.
quote:je hoort het dus door heel de trein
Op zondag 2 november 2003 20:53 schreef sweek het volgende:
Dat is erg lastig ja... maar zoiets kan gelukkig uitgeschakeld worden, indien er veel reizigers over klagen.
Lijkt me erg onhandig als je op het balkon zit. .
Maar maar maar, ik dacht dat er geheel nieuwe treinen kwamen. Beetje vernieuwing kan geen kwaad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |