quote:het frame zelf maken? tering he! dat wil ik inderdaad wel is zien
Op woensdag 26 november 2003 16:59 schreef _Bo_ het volgende:
Dat is lang geleden dat ik heb gemountainbiked...Ik heb vorig jaar nog geprobeerd om een mountainbikeframe te maken van carbon, alleen issie nog niet af
foto's kan ik ff niet vinden...k post ze later wel...
quote:Ik wil wel, er is er nog eentje meer in de buurt (Zijtaart), maar die is stukken minder. Tegenwoordig gaan we met een groepje, weet niet wat zij willen, maar waarschijnlijk gaan mijn fietsmaat en ik wel.
Op dinsdag 25 november 2003 20:41 schreef hellmondunited het volgende:[..]
hmm alweer? was er paar weken geleden ookal eentje vanaf daar
denk dat ik daar is aan mee ga doen! doe jij ook mee?
maare de braak..waar ligt dat?
quote:http://www.bme.szm.sk/carbonframe1.htm
Op woensdag 26 november 2003 18:08 schreef hellmondunited het volgende:[..]
het frame zelf maken? tering he! dat wil ik inderdaad wel is zien
quote:Ow wat heb je gesloopt dan? Een vriend van mij heeft een paar jaar een XC70 gehad, die raakte standaard halverwege de vakantie lek. Zat de hele boel weer onder olie........
Op woensdag 26 november 2003 21:05 schreef flippie_flink het volgende:
shitt, vork kapot, hoop nu dat ik een nieuwe kan krijgen van marzocchi
quote:hijs gescheurd bij de binnenste vorkpoten waar ze de kroon ingaan, het ging om een Z1 dropoff uit 2001, en hier staat toch duidelijk dat het niet hoort en dat ik een nieuwe krijg met korting:
Op woensdag 26 november 2003 23:31 schreef FHR het volgende:[..]
Ow wat heb je gesloopt dan? Een vriend van mij heeft een paar jaar een XC70 gehad, die raakte standaard halverwege de vakantie lek. Zat de hele boel weer onder olie........
quote:
If you have misused or abused your forks, or if you have landed improperly in the past, Marzocchi will upgrade:
- Z3, Z3.5 or Z5 forks (30mm MY 2001-2002) to new model year 2003 DJI or DJIII forks
- Z1 30mm (MY 2001-2002) to new model year 2003 Z1 FR 32mm
at a discounted price, regardless of whether your forks show any signs of fatigue, damage, impacts, cracking, creaking, leaking, etc.
Contact Marzocchi or see your nearest authorized Marzocchi retailer for additional information.
quote:aaaaaaaaah zo
Op woensdag 26 november 2003 22:40 schreef battlesickloner het volgende:[..]
http://www.bme.szm.sk/carbonframe1.htm
ziet er uit van dat doe je wel ff maar volgens mij valt dat vies tegen..
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=89397
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=89398
quote:Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat je ervoor betaald hebt? Dit is nl. exact dezelfde helm als ik heb (maar dan van Arix, bij Bike-Fun gekocht). Heb 'em in Les Gets ook gezien (de 661 versie), daar was ie iig een stuk duurder. Hij bevalt goed!
Op vrijdag 28 november 2003 11:35 schreef flippie_flink het volgende:
heb trouwens een nieuwe helm, dit is een foto van pinkbike maar de mijne is precies hetzelfde:http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=89397
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=89398
En ik ga zo mijn mooie nieuwe Psylo SL monteren (jaja, zojuist afgeleverd).
Linkje naar de linkage plate die ik bedoel
Kost 90 pond (dus ca. ¤135,-), kan m'n frame weer een poos mee.
maarre nu vraag ik me af, levert het geen problemen op bij de voorvering dat er tijdens het biken bv modder/gras en dergelijke bij de suspension kan komen aangezien hier geen bescherming over heen zit?
quote:Die vering maakt niet uit, de seals zijn zo goed dat de bagger niet uitmaakt. Wel moet je na een (modderige) rit, de seals iets aan de kant duwen en schoonmaken (met een kleine schroevendraaier met een zachte doek eromheen, je moet niet krassen!) en daarna met Teflon insmeren/spuiten.
Op vrijdag 5 december 2003 12:06 schreef _t-i-m_ het volgende:
Ben van plan om binnenkort een nieuwe bike te gaan halen,
zat aan deze te denkenmaarre nu vraag ik me af, levert het geen problemen op bij de voorvering dat er tijdens het biken bv modder/gras en dergelijke bij de suspension kan komen aangezien hier geen bescherming over heen zit?
Wat wel jammer is aan de fiets is dat er geen grootste blad op het crankstel zit, maar een bashguard. En mechanische schijfremmen zijn ook niet echt alles.....
quote:Wat dus inhoud dat er alleen de 2 kleinere bladen opzitten? (en niet 2 ietsje grotere?) Dat zou ik wel een groot nadeel vinden aangezien ik bij normale ritjes altijd op een van de hoogste verzetten trap.
Op vrijdag 5 december 2003 13:35 schreef FHR het volgende:
Wat wel jammer is aan de fiets is dat er geen grootste blad op het crankstel zit, maar een bashguard.
Maar in mijn ogen ziet zon bashguard er redelijk vervangbaar uit voor een normaal blad, of zie ik dat dan weer verkeerd?
quote:Dit is ook meer een fietsje voor lui die te groot zijn geworden voor een BMX of zie ik dat verkeerd ? Lijkt me niet echt iets voor te crosscountry-en ? Waarschijnlijk dat er daarom ook maar 2 voorbladen zijn ... is voor die luitjes gebruikelijk. Dus als je echt wil gaan crossen zou ik nog maar een en ander navragen voor je deze fiets koopt.
Op vrijdag 5 december 2003 12:06 schreef _t-i-m_ het volgende:
Ben van plan om binnenkort een nieuwe bike te gaan halen,
zat aan deze te denkenmaarre nu vraag ik me af, levert het geen problemen op bij de voorvering dat er tijdens het biken bv modder/gras en dergelijke bij de suspension kan komen aangezien hier geen bescherming over heen zit?
Zowieso ben ik niet echt pro-Scott, niets aan te merken op het rijgedrag maar omdat ze vaak geen standaardmateriaal gebruiken maar eigen materiaal (kijk bijvoorbeeld naar de voornaaf). Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
quote:Meestal is zo'n bashguard idd wel gewoon te vervangen door een tandwiel. Zoals je kan zien in de specs is het grootste tandwiel dat er nu op zit het 'midden-blad' dus 32 tands, normaal is het grootste blad 42 of 44, dus mis je daar redelijk wat.
Op vrijdag 5 december 2003 15:40 schreef _t-i-m_ het volgende:[..]
Wat dus inhoud dat er alleen de 2 kleinere bladen opzitten? (en niet 2 ietsje grotere?) Dat zou ik wel een groot nadeel vinden aangezien ik bij normale ritjes altijd op een van de hoogste verzetten trap.
Maar in mijn ogen ziet zon bashguard er redelijk vervangbaar uit voor een normaal blad, of zie ik dat dan weer verkeerd?
En zoals Battlesickcloner zegt, neigt deze fiets erg naar een dirt-jump fiets, kijk maar naar de manier waarop de bovenbuis redelijk schuin omhoog loopt, riserbar, crankstel met bashguard. Zo'n Truvativ Husselfelt is geloof ik ook het dirt-jump en freeride crankstel van Truvativ, dus erg sterk maar wel zwaar.
quote:Ik rij er mee. check foto
Op dinsdag 2 december 2003 19:18 schreef FHR het volgende:
M'n Psylo bevalt erg goed! Maar nou zat ik te denken aan een andere linkage plate voor de achtervering. Ik heb de naam BETD al vaak gezien, maar heeft iemand er ervaring mee?Linkje naar de linkage plate die ik bedoel
Kost 90 pond (dus ca. ¤135,-), kan m'n frame weer een poos mee.
En heb er nog nooit problemen mee gehad
quote:Hmm kan je iets meer info geven? Gebruik je de verschillende standen en merk je veel verschil (dus tussen deze en de originele link en in de verschillende settings), is 'ie stijver (zijdelings dus) geworden, etc?
Op woensdag 10 december 2003 21:48 schreef raimen het volgende:[..]
Ik rij er mee. check foto
[afbeelding]En heb er nog nooit problemen mee gehad
quote:Ik gebrijk zelf niet echt vaak verschillende standen. Alleen als ik in Belgie ga rijden dan wil ik de veerweg weg wat groter zetten. De originele link had maar 1 stand(oude type). En of i zijdelinks stijver is geworden? Denk het niet. Heeft denk ik ook weinig te maken met zo'n link.
Hmm kan je iets meer info geven? Gebruik je de verschillende standen en merk je veel verschil (dus tussen deze en de originele link en in de verschillende settings), is 'ie stijver (zijdelings dus) geworden, etc?
En heb je nu niet achter opeens veel meer veerweg dan voor, of lijkt dat maar zo?
quote:Da's waar (van de stijfheid), maar dank iig voor de info. Binnenkort maar 's bestellen dat ding.
Op donderdag 11 december 2003 15:09 schreef raimen het volgende:[..]
Ik gebrijk zelf niet echt vaak verschillende standen. Alleen als ik in Belgie ga rijden dan wil ik de veerweg weg wat groter zetten. De originele link had maar 1 stand(oude type). En of i zijdelinks stijver is geworden? Denk het niet. Heeft denk ik ook weinig te maken met zo'n link.
Het heeft meer te maken met het hele systeem en bevesteging van de schanierpunten.
- Votec Tox (zijn recent wel failliet gegaan, mss goedkoop te bemachtigen)
- Nicolai Argon
- Ghost heeft ook leuke lichte frames
Maar goed iedere fabrikant heeft wel een HT-framepje. Als het iets mag kosten: titanium
quote:Ik ben zelf nogal gecharmeerd van de Specialized Stumpjumper Pro. XT / XTR afgemonteerd, RockShox SID, Mavic XC717.
Op donderdag 11 december 2003 21:17 schreef hellmondunited het volgende:
Ben nogsteeds op zoek naar een mountainbike (hardtrail) nog iemand iets gezien tussen de 2004 modellen? mag best wat kosten als t maar niet te gek wordt
, ik denk dat ik over een paar maandjes maar weer eens diep in de buidel ga tasten.
quote:Specialized (heb ik zelf ook ). Maar ik zou eerder voor de Comp Disc gaan:
Op vrijdag 12 december 2003 19:54 schreef Trainspotter het volgende:[..]
Ik ben zelf nogal gecharmeerd van de Specialized Stumpjumper Pro. XT / XTR afgemonteerd, RockShox SID, Mavic XC717.
, ik denk dat ik over een paar maandjes maar weer eens diep in de buidel ga tasten.
Die Fox is een stukken betere vork dan de SID. Misschien wel zwaarder, maar stukken stijver en ik geloof ook soepeler (iig over het algemeen wordt ie beter gevonden dan de SID). En er zitten goede hydraulische schijfremmen op. En dat grijs is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |