abonnement Unibet Coolblue
pi_12877107
zo hier verder

het vervolg op: [Centraal] Mountainbike

nog iemand leuke mtb foto's?

enne ik ben op zoek naar een Nieuwe fiets..nog iemand een leuke in gedachte?

OJAAJOH?
  maandag 1 september 2003 @ 19:41:10 #2
51190 -Shibby-
Dude! Sweet! D...
pi_12878441
Ik zal maar beginnen met slecht nieuws voor mij:


Ja je ziet het goed, dit mag gewoon nooit gebeuren, t was nu na een wheelie. ik heb daarna op huur bak sprongen gemaakt dan wil je dit echt niet hebben.

maar ja ik ga gewoon een nieuwe vragen.

En kwa nieuwe fiets zo een banshee scream is zeker leuk. is 1400 euro met demper

ja
pi_12878515
Juist ja...

Volgens mij is die Rond die jij hebt 1 van de vorken die terug moest bij de recente product recall!

Opzich is het wel handig als je de sites regelmatig checkt.
http://www.magura.com/english/rueckruf/rueckruf.htm

Is het een 2-stroke of O24U?

I am the game!
  maandag 1 september 2003 @ 20:04:19 #4
51190 -Shibby-
Dude! Sweet! D...
pi_12878920
ja ik hoorde het al, ik heb hem pas een maand, en dat was vlak voor vakantie, dus ik ben heel dat internet niet opgeweest enzo
ja
  maandag 1 september 2003 @ 20:10:25 #5
17904 Shadowbyte
One life, live it!
pi_12879042
Die vork is toch niet afgebroken!? of zie ik dat verkeerd?Zitten de poten niet geklemd met een schroef?

Hier mijn bike:

spec staan hier

En een foto van mij in actie, enkele weken geleden in Zwitserland

We maakten daar een tocht van 5 dagen met rugzak door de bergen, was echt gaaf...voor meer foto's van mij zie www.mtbclub-discovery.com en dan naar digitale camera gaan.

pi_12879334
quote:
Op maandag 1 september 2003 19:41 schreef -Shibby- het volgende:
Ik zal maar beginnen met slecht nieuws voor mij:
[afbeelding]


[afbeelding]

Ja je ziet het goed, dit mag gewoon nooit gebeuren, t was nu na een wheelie. ik heb daarna op huur bak sprongen gemaakt dan wil je dit echt niet hebben.

maar ja ik ga gewoon een nieuwe vragen.

En kwa nieuwe fiets zo een banshee scream is zeker leuk. is 1400 euro met demper


hmm niet echt gezond

weet iemand trouwens het verschil tussen de epics van dit jaar en van vorig jaar?

OJAAJOH?
  maandag 1 september 2003 @ 20:35:34 #7
51190 -Shibby-
Dude! Sweet! D...
pi_12879570
Nee, hij is er alleen maar "uit geschoven"
ja
pi_12880074
Die voorvork zul je wel vergoed krijgen want dat ziet er nou niet echt alledaags uit mja toch klote..t had je wat tande kunne kosten..en je kunt weer ff niet fietsen
OJAAJOH?
pi_12947335
never mind ......

[Dit bericht is gewijzigd door Untriedrope op 05-09-2003 20:17]

Wat heb je tegen ambtenaren? Ze doen toch niks!
pi_12985415
Hoi,
ik ga volgende week een giant xtc se4 kopen....
ik was van plan er een riserbar op te zetten...
Maar wat is nou een goede riser en is het nodig om zon verstevigins buisje erop te zetten en hoe heet zon ding???????

pi_12985685
quote:
Op maandag 1 september 2003 18:39 schreef hellmondunited het volgende:
zo hier verder

het vervolg op: [Centraal] Mountainbike

nog iemand leuke mtb foto's?

enne ik ben op zoek naar een Nieuwe fiets..nog iemand een leuke in gedachte?


een fiets voor wat, en volgens mij is het niet die vork die terug moest want de remnokken zit bij die kapotte op de achterkant, en op het plaatje aan de voorkant
  zaterdag 6 september 2003 @ 20:14:29 #12
51190 -Shibby-
Dude! Sweet! D...
pi_12987413
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 18:59 schreef flippie_flink het volgende:

[..]

een fiets voor wat, en volgens mij is het niet die vork die terug moest want de remnokken zit bij die kapotte op de achterkant, en op het plaatje aan de voorkant


Is hem wel, ik heb een speciaal systeem met magura h33 remmen erop, daarbij zijn de remnokken voorop weggelaten, de verbinding tussen kroon en de magnesuim poten zijn dezelfde lijmverbinding.
Maar ik heb al contact gehad met de man van wie ik de vork nieuw heb gekocht.
Hij heeft thuis een nieuwe kroon liggen met de inbusbouten, alleen nog wachten tot ie terug is van vakantie.
ja
pi_13001031
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 20:14 schreef -Shibby- het volgende:

[..]

Is hem wel, ik heb een speciaal systeem met magura h33 remmen erop, daarbij zijn de remnokken voorop weggelaten, de verbinding tussen kroon en de magnesuim poten zijn dezelfde lijmverbinding.
Maar ik heb al contact gehad met de man van wie ik de vork nieuw heb gekocht.
Hij heeft thuis een nieuwe kroon liggen met de inbusbouten, alleen nog wachten tot ie terug is van vakantie.


ok dan, gelukkig maar
  zondag 7 september 2003 @ 19:25:17 #14
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_13007481
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 18:59 schreef flippie_flink het volgende:

[..]

een fiets voor wat, en volgens mij is het niet die vork die terug moest want de remnokken zit bij die kapotte op de achterkant, en op het plaatje aan de voorkant


Voor te mountainbike he t meeste natuurlijk in NL dus denk alleen met voorvork vering heb zelf de specialized stumpjumper ingedachte
OJAAJOH?
pi_13011320
Even een ervaring over een parcours:

Ik ben vandaag naar de Drunense Duinen geweest. Dat ligt tussen Tilburg en Waalwijk. Het parcours is 27km lang en heeft een zeer gevarieerd terrein. Je belandt elke keer in een ander soort landschap en dat is al een leuke ervaring op zich. Het was redelijk zwaar, vooral op het eind werd je vaak door mul zand gestuurd. Er was niet veel verkeer (andere mtb-ers). Bij de inloop-stukken (waar het volk de duinen in kan) lopen meer mensen ook over de paden, maar niet storend.
Tijdens het rijden kom je twee keer langs een gelegenheid. De eerste ligt bij 10km, de tweede vrijwel op het eind, bij 25km. Bij de eerste kun je als nodig buiten je bidon weer volgooien. (aan de zijkant zit, vlak bij de keuken een buitenkraantje)

Hoe kom je er:
Tussen waalwijk en den bosch ligt drunen. Daar ligt een mogelijke startplaats. Pak op de A59 afslag 41 "Drunen".
Rijd bij Drunen richting "drunen zuid", volg daarna het aangegeven "drunense duinen" (het is eigenlijk lange rechte weg, dus je kunt het niet missen) Als je bij "de drie linden" (een herberg) komt is het tijd om de fiets te pakken.
Rijd richting het bos. Na een 300m zie je aan de linkerkant een zwart parcours bordje. Volg die.

now get busy! am i paranoid? YES you're paranoid!
pi_13234136
Ga dit weekend mountainbiken in de Ardenne, is en blijft altijd leuk daar!

nog mensen die dit weekend ergens heen gaan om te mountainbiken?

OJAAJOH?
pi_13249926
quote:
Op zondag 7 september 2003 19:25 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

Voor te mountainbike he t meeste natuurlijk in NL dus denk alleen met voorvork vering heb zelf de specialized stumpjumper ingedachte


joh, weet je hoeveel soorten mtb-en je hebt
pi_13272592
quote:
Op woensdag 17 september 2003 22:44 schreef flippie_flink het volgende:

[..]

joh, weet je hoeveel soorten mtb-en je hebt


zeg toch alleen met voorvering, dus geen fullsuspension, en in die richting van een stumpjumper moet genoeg zegge. Of weet je niet wat dat is?
OJAAJOH?
pi_13303138
quote:
Op donderdag 18 september 2003 20:27 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

zeg toch alleen met voorvering, dus geen fullsuspension, en in die richting van een stumpjumper moet genoeg zegge. Of weet je niet wat dat is?


dude ik probeer je te helpen, en ik vroeg alleen maar wat je ermee wilde gaan doen, DH,DS, 4X, FR, trial, trail, XC, street, UA, dirt, park
pi_13311769
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 23:37 schreef flippie_flink het volgende:

[..]

dude ik probeer je te helpen, en ik vroeg alleen maar wat je ermee wilde gaan doen, DH,DS, 4X, FR, trial, trail, XC, street, UA, dirt, park


excuse me

hardtrail

OJAAJOH?
pi_13436721
Iemand naar de Mergel Heuveland 2-daagse geweest? Heb daar 2x 70 km. gefietst. Hoewel de eerste dag tot 2x toe mijn ketting brak en ik maar van de route afgeweken ben. Gelukkig was er een stand van Sram bij de start/finish...
Ik vond de route in ieder geval heel erg leuk!
  donderdag 25 september 2003 @ 16:43:06 #22
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_13437954

Dit is mijn Intersens XC 510, zelf in elkaar gezet (jaa ik maak moutainbikes ).
onderdelen:
-Zac2000 velgen, met deore naven.
-Deore voor- en achterderailleur
-Deore krengstel
-Magura 2-stroke voorvork
-Margura HS-33 hydrolische remmen
-Ritchey stuur, stuurnok en zadelpen.
-Intersens Dubble-butted Alu frame Yellow/Black
-Er zitten nu Schwalbe Marathon slicks buitenbanden op, maar heb ook nog een setje Ritchey's.

Winkelwaarde= +/- 1350 euro
Inkoopprijs= 600 euro (tsja voordeel als je zelf mountainbikes maakt )

"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_13438927
quote:
Op donderdag 25 september 2003 16:43 schreef Apoc2003 het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

Dit is mijn Intersens XC 510, zelf in elkaar gezet (jaa ik maak moutainbikes ).
onderdelen:
-Zac2000 velgen, met deore naven.
-Deore voor- en achterderailleur
-Deore krengstel
-Magura 2-stroke voorvork
-Margura HS-33 hydrolische remmen
-Ritchey stuur, stuurnok en zadelpen.
-Intersens Dubble-butted Alu frame Yellow/Black
-Er zitten nu Schwalbe Marathon slicks buitenbanden op, maar heb ook nog een setje Ritchey's.

Winkelwaarde= +/- 1350 euro
Inkoopprijs= 600 euro (tsja voordeel als je zelf mountainbikes maakt )


weet je zeker rond de 1350 euro? niet dat ik t niet knap van je vind ofzo hoor, je hebt je werk netjes gedaan maar denk dat 1350 te hoog gegrepen is.
OJAAJOH?
  donderdag 25 september 2003 @ 18:32:20 #24
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_13440507
quote:
Op donderdag 25 september 2003 17:20 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

weet je zeker rond de 1350 euro? niet dat ik t niet knap van je vind ofzo hoor, je hebt je werk netjes gedaan maar denk dat 1350 te hoog gegrepen is.


Ja mijn baas zei dat de standaard versie van deze fiets voor 1199 over de toonbank gaat. Met de extra voorvork en hydrolische remmen komt het uit op ongeveer 1300.
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  donderdag 25 september 2003 @ 21:24:42 #25
51190 -Shibby-
Dude! Sweet! D...
pi_13444769
beetje heel hoog, 1350.

Wat zou mijn fiets dan zijn, ik noem ff dingen op die zoieso(volgens mij duurder/beter zijn)
O24U firmtech 100 mm
full xt shift systeem xt naven
mavic 521 velg
Xt crank trapas rithey pro comp stuur/stuurpen
pff oja achter ook hs 33.

en mijne is misschien 1350(weet zelf niet preciez, heb helemaal zelf gemaakt) van nieuwe maar goedkoop ingekochte spullen.
oja grisley m40 frame magnesuium alminium
Patz Patz, niet bewust maar hoe moet ik het anders zeggen

ja
pi_13449112
Vincent's Nicolai Helium FR = zeker een mooie fiets
hmm wij (me and my brother) willen nog ff een detail foto van je schijfremmen.. bvd We like disc brakes
:: Koga World Traveller S :: Shimano XT, Magura Louise, Rockshox(voorvork) ::
pi_13490135
gaan er nog mensen naar bmp 18 en 19 oktober?
  zondag 28 september 2003 @ 13:48:37 #28
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_13496141
quote:
Op zondag 28 september 2003 01:08 schreef flippie_flink het volgende:
gaan er nog mensen naar bmp 18 en 19 oktober?
BMP? is dat die mountainbike/wielren beurs in Utrecht?

weet wel dat ik daarheen ga maar weet niet hoe dat heet haha daarom vraag ik t maar ff want dat is ook op die datum

OJAAJOH?
  zondag 28 september 2003 @ 13:51:35 #29
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_13496192
quote:
Op zondag 28 september 2003 01:08 schreef flippie_flink het volgende:
gaan er nog mensen naar bmp 18 en 19 oktober?
Als je Bike Motion bedoelt dan ja. Ik wil een racefiets ( ) gaan aanschaffen om ook op winteravonden nog wat kilometers te kunnen maken. Kan ik me mooi daar even oriënteren.

In de dagen ervoor hoop ik nog een paar dagen te gaan mountainbiken rond Winterberg. Mooie, lange routes schijnen daar te liggen en in de herfst moet het er ook heel mooi zijn met al dat vallende blad.

  zondag 28 september 2003 @ 13:54:45 #30
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_13496259
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:51 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Als je Bike Motion bedoelt dan ja. Ik wil een racefiets ( ) gaan aanschaffen om ook op winteravonden nog wat kilometers te kunnen maken. Kan ik me mooi daar even oriënteren.

In de dagen ervoor hoop ik nog een paar dagen te gaan mountainbiken rond Winterberg. Mooie, lange routes schijnen daar te liggen en in de herfst moet het er ook heel mooi zijn met al dat vallende blad.


Owja Bike Motion was het ik ben dr sowieso van de partij of ik met de jonges van het HPCteam mee of ik krijg vrijkaartjes
OJAAJOH?
pi_13529806
hmm misschien op maandag.. of anders kijk ik wel ff
:: Koga World Traveller S :: Shimano XT, Magura Louise, Rockshox(voorvork) ::
  woensdag 1 oktober 2003 @ 18:52:40 #32
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_13578154
aanwezig, lekker vrijkaartjes via werk.
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_13587965
Oi mensen!

Ik liep vanavond weer eens een rondje door de stad en liep toevallig langs een fietsenzaak, vol met MTB's. Naaah dat ik hier nooit eerder op gekomen ben, het lijkt me zo leuk om een toffe mountainbike te hebben, zeker nu mn scooter is gestolen

Maargoed, ik ben echt zeker van mn zaak en wil nu echt een mooie MTB hebben. Maar ik ben echt compleet nOOb op het gebied van mountainbikes.

Wat ik wil is een MTB waar ik een paar keer in de week een lekker stuk op kan rijden. Maar ik wil ook wel wat kuiltjes, en drempels pakken om lekker te raggen . Of een beetje wheelies leren trekken:D Een onverhard bospaadje lijkt me ook wel leuk om is te pakken, maar ik hoef niet met 40km/h downhill sprongen van 3 meter de lucht in te maken.

Mijn budget ligt tussen de 600 en de 800 euro. Schijfremmen lijken me echt mooi! Ik zat te denken aan een Giant Terrago Fs1/2

Hebben jullie misschien leuke tips voor mij? Is zon Terrago een leuk fietsie om te beginnen? Ik ga morgen ff de stad in de rondten voor info.

Alvast Bedankt!, Cool Runner

If Matrix was here, he'd laugh too
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 19:33:05 #34
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_13630115
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 01:36 schreef Cool_Runner het volgende:
Oi mensen!

Ik liep vanavond weer eens een rondje door de stad en liep toevallig langs een fietsenzaak, vol met MTB's. Naaah dat ik hier nooit eerder op gekomen ben, het lijkt me zo leuk om een toffe mountainbike te hebben, zeker nu mn scooter is gestolen

Maargoed, ik ben echt zeker van mn zaak en wil nu echt een mooie MTB hebben. Maar ik ben echt compleet nOOb op het gebied van mountainbikes.

Wat ik wil is een MTB waar ik een paar keer in de week een lekker stuk op kan rijden. Maar ik wil ook wel wat kuiltjes, en drempels pakken om lekker te raggen . Of een beetje wheelies leren trekken:D Een onverhard bospaadje lijkt me ook wel leuk om is te pakken, maar ik hoef niet met 40km/h downhill sprongen van 3 meter de lucht in te maken.

Mijn budget ligt tussen de 600 en de 800 euro. Schijfremmen lijken me echt mooi! Ik zat te denken aan een Giant Terrago Fs1/2

Hebben jullie misschien leuke tips voor mij? Is zon Terrago een leuk fietsie om te beginnen? Ik ga morgen ff de stad in de rondten voor info.

Alvast Bedankt!, Cool Runner


Ik denk dat je aan een Terrago wel een leuk fietsje hebt om mee te beginnen. Mocht het je na een tijdje zo goed bevallen dan kun je altijd een stapje hoger op doen.

wat wel belangrijk is, is dat je de fiets goed onderhoudt. grondig schoonmaken en goed smeren dus

succes!

OJAAJOH?
  maandag 6 oktober 2003 @ 21:36:41 #35
50072 Zebigboss
Peace = Power
pi_13699696
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 19:33 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

Ik denk dat je aan een Terrago wel een leuk fietsje hebt om mee te beginnen. Mocht het je na een tijdje zo goed bevallen dan kun je altijd een stapje hoger op doen.

wat wel belangrijk is, is dat je de fiets goed onderhoudt. grondig schoonmaken en goed smeren dus

succes!


je vergeet helemaal te zeggen dat ie van zijn fiets moet houden!!
:: Koga World Traveller S :: Shimano XT, Magura Louise, Rockshox(voorvork) ::
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 16:09:30 #36
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_13716815
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 21:36 schreef Zebigboss het volgende:

[..]

je vergeet helemaal te zeggen dat ie van zijn fiets moet houden!!


helemaal vergeten!


sla me niet

OJAAJOH?
  woensdag 8 oktober 2003 @ 20:14:59 #37
70389 jasper15
Do you think you should...
pi_13748749
Hoi MTBers,

Ik ben ong. precies hetzelfde als degene hierboven hoef niet perse schijfremmen erop. Aan wat voor bedrag kan ik denk als ik ook overal wil raggen en hier in Nederland door de bossen wil karren of in een vakantie land als frankrijk ofzo. Ik denk zelf dat dan een verende voorvork erg handig kan zijn. Weten jullie de naam van een goede fiets of een goede prijs indicatie te geven?

Jasper

[Dit bericht is gewijzigd door jasper15 op 08-10-2003 20:20]

pi_13754795
een vriend van mij heeft nog een gary fischer te koop staan voor 750,-, tis wel een fully maar daar kan je alleen maar beter mee raggen,

http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=98047

specs:
vork: rockshox psylo xc
transmissie: volledig xt behalve voorderaileur is een alivio
remmen: xt v-brakes.
voorwiel: mavic 521cd velg met xt naaf. (= een van de sterkste velgen ooit gemaakt)
achterwiel: vuelta velg met xt naaf.
achterdemper: rockshox deluxe met versteller op t stuur.
stuur: kore.
stuurpen: woodman.
banden: voor: irc mythos, achter: maxxis highroller.
zadel: selle italia.

  donderdag 9 oktober 2003 @ 16:55:05 #39
70389 jasper15
Do you think you should...
pi_13768402
Nou ik heb er niet zo'n interesse in ten 1e je woont te verweg en ten 2e de fiets is veel te klein (ziet er verder goed uit) ik ben nl. 1,89m.
Maar weet iemand een goede dealer waar goede 2e hands MTB's worden verkocht in de omgeving Eindhoven of Veghel / Uden.

Thnx,
Jasper

  donderdag 9 oktober 2003 @ 18:20:29 #40
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_13770591
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 16:55 schreef jasper15 het volgende:
Nou ik heb er niet zo'n interesse in ten 1e je woont te verweg en ten 2e de fiets is veel te klein (ziet er verder goed uit) ik ben nl. 1,89m.
Maar weet iemand een goede dealer waar goede 2e hands MTB's worden verkocht in de omgeving Eindhoven of Veghel / Uden.

Thnx,
Jasper


hmm we hebben er bij ons (in helmond) nog 2 mooie mtb's te koop.
zijn allebei dacht ik rond de 800 euro. eentje is een full suspension en de andere alleen voor. die laatste zit behoorlijk wat carbon op
OJAAJOH?
  donderdag 9 oktober 2003 @ 19:06:57 #41
70389 jasper15
Do you think you should...
pi_13771591
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 18:20 schreef hellmondunited het volgende:

hmm we hebben er bij ons (in helmond) nog 2 mooie mtb's te koop.
zijn allebei dacht ik rond de 800 euro. eentje is een full suspension en de andere alleen voor. die laatste zit behoorlijk wat carbon op


Nou doe maar geen full suspension heb je toevallig een plaatje van de laatste???
pi_13777189
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 16:55 schreef jasper15 het volgende:
Nou ik heb er niet zo'n interesse in ten 1e je woont te verweg en ten 2e de fiets is veel te klein (ziet er verder goed uit) ik ben nl. 1,89m.
Maar weet iemand een goede dealer waar goede 2e hands MTB's worden verkocht in de omgeving Eindhoven of Veghel / Uden.

Thnx,
Jasper


Ga eens bij Verstegen in Uden kijken.
  donderdag 9 oktober 2003 @ 22:34:14 #43
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_13777382
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 19:06 schreef jasper15 het volgende:

[..]

Nou doe maar geen full suspension heb je toevallig een plaatje van de laatste???


Ik hoef zaterdag pas weer te werken, maar dan kan ik wel wat foto's van die fiets maken met een digitale camera als je dat wilt.
OJAAJOH?
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 14:02:12 #44
70389 jasper15
Do you think you should...
pi_13788778
Ik heb ondertussen alweer een ander gevonden, is dit wat?:

Cannondale mountainbike. Aluminium CAD3 frame

Shimano LX versnellingsset, 24-speed (8x3)
Shimano LX crankset met Coda klikpedalen
Promax/Cannondale V-Brakes, LX-remhevels
Mavic velgen met Truvativ industrieel gelagerde naven
RST Team 461 elastomeer geveerde voorvork
Selle Italia zadel met Truvativ aluminium zadelpen

  zondag 12 oktober 2003 @ 16:50:02 #45
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_13828832
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 14:02 schreef jasper15 het volgende:
Ik heb ondertussen alweer een ander gevonden, is dit wat?:

Cannondale mountainbike. Aluminium CAD3 frame

Shimano LX versnellingsset, 24-speed (8x3)
Shimano LX crankset met Coda klikpedalen
Promax/Cannondale V-Brakes, LX-remhevels
Mavic velgen met Truvativ industrieel gelagerde naven
RST Team 461 elastomeer geveerde voorvork
Selle Italia zadel met Truvativ aluminium zadelpen


mwa 24 versnellingen klinkt nogal oud. Een RST voorvork is sowieso niks.

hier ff dat plaatje van die fiets die wij te koop hebben.


groetjes!

OJAAJOH?
  zondag 12 oktober 2003 @ 17:07:14 #46
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_13829113
die MCM is heel mooi . ben zelf wegrenner (Giant TCR) maar heb daarnaast ook een Tsunami Cyclocross voor in het terrein (Titanium Frame en remmen, carbon voorvork, FiR Aero velgen) afgemonteerd met Shimano 105, DeoreXT en SRAM PC99-
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_13840427
Hoi MTB'ers!

Na al die info gelezen te hebben over MTB's is het bij mij gaan jeuken. Nu wil ik er ook een beetje bij gaan horen door zo'n apparaat te kopen.

Ik heb gezien wat de do's en dont's zijn bij het kopen van een MTB (goeie info jongens! ). Ik heb ook ongeveer zo'n budget tot 800 euro, maar na oeverloos zoeken via ons geliefde zoekprogramma op het internet kan ik toch geen goede MTB-winkel ontdekken bij mij in de buurt .....

Dus vanwege mijn slechte zoektaktiek doe ik nu een beroep op jullie--->

Weten jullie een goede MTB-dealer in de regio Utrecht? Ik woon zelf in de stad utrecht, dus misschien in een van de randgemeenten?

Bij voorbaat dank

Donny : Are these the nazi's Walter? Walter: No Donny, these men are nihilists, there is nothing to be afraid of?
pi_13842849
Ik heb een winkel gevonden in Vlaardingen, en nu wil ik daar best even naar toe rijden om een kijkje te nemen. Het gaat om bike2build en om de volgende fiets ---->

http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=3600

Is de 2003 CUBE LIMITED 1 een goede koop? Hij past precies in mijn budget en ziet er strak uit......

Donny : Are these the nazi's Walter? Walter: No Donny, these men are nihilists, there is nothing to be afraid of?
pi_13842875
Hij heeft alleen wel Shimano V-brakes. Hoe lang doe je daarmee bij normaal (stad) gebruik? Ik wil hem gaan gebruiken om te fietskoerieren......
Donny : Are these the nazi's Walter? Walter: No Donny, these men are nihilists, there is nothing to be afraid of?
  maandag 13 oktober 2003 @ 18:26:24 #50
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_13856133
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 17:07 schreef Scighera het volgende:
die MCM is heel mooi . ben zelf wegrenner (Giant TCR) maar heb daarnaast ook een Tsunami Cyclocross voor in het terrein (Titanium Frame en remmen, carbon voorvork, FiR Aero velgen) afgemonteerd met Shimano 105, DeoreXT en SRAM PC99-
OJAAJOH?
pi_13930947
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 09:11 schreef The_Awful_Dr._Orloff het volgende:
Is de 2003 CUBE LIMITED 1 een goede koop? Hij past precies in mijn budget en ziet er strak uit......
b2b heeft een vrij goede naam ... die Cube is geen verkeerde beginnersbike, ik hoor ook heel veel goeds over de Cube Acid (100 euri goedkoper)
  zondag 19 oktober 2003 @ 17:30:02 #52
9983 pulse80
we weten niks
pi_13987533
gister nog mensen gegaan, ik ben zelf in de namiddag nog ff op de beurs geweest want ik was de hele dag aan het fietsen, staan wat foto`s van mij op funfolio.nl

(flippie_flink)

I am not here. this is not happening.
  zondag 19 oktober 2003 @ 17:38:37 #53
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_13987713
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 18:26 schreef hellmondunited het volgende:

[..]


Het is dat ik die cyclocross heb voor het terrein, maar anders....

Over MCM gesproken, weet jij misschien waar ik een MCR kan krijgen? (compleet of alleen frame+vork)

In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  zondag 19 oktober 2003 @ 17:53:01 #54
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_13988050
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 17:38 schreef Scighera het volgende:

[..]

Het is dat ik die cyclocross heb voor het terrein, maar anders....

Over MCM gesproken, weet jij misschien waar ik een MCR kan krijgen? (compleet of alleen frame+vork)


zal is ff bij ons navragen laat het je nog wel weten
OJAAJOH?
  zondag 19 oktober 2003 @ 17:57:14 #55
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_13988148
Alvast bedankt, het is namelijk mijn droomframe (helaas mag je er geen wedstrijden mee rijden)

je kan me bereiken op scighera_(apenstaartje)hotmail(punt)com (doordeweeks heb ik momenteel alleen internet op school)

In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  zondag 19 oktober 2003 @ 18:56:26 #56
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_13989260
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 17:57 schreef Scighera het volgende:
Alvast bedankt, het is namelijk mijn droomframe (helaas mag je er geen wedstrijden mee rijden)

je kan me bereiken op scighera_(apenstaartje)hotmail(punt)com (doordeweeks heb ik momenteel alleen internet op school)



hmm ik ben zaterdag pas weer op het werk, dan kan ik het denk ik pas vragen. Of ik moet er eerder heen gaan om iets te regelen maar dan hoor je het van me!

bedoel je btw zo'n frame:

die vond ik tijdens het googlen erg mooi btw!

OJAAJOH?
  zondag 19 oktober 2003 @ 19:06:39 #57
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_13989491
dat is een TCR volgens mij.

MCR;


In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  zondag 19 oktober 2003 @ 19:40:53 #58
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_13990262
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 19:06 schreef Scighera het volgende:
dat is een TCR volgens mij.

MCR;

[afbeelding]


hmm die gaffie aan als een mcr mja die je poste ook maar ik dacht dat je die niet bedoelde want die vind ik echt lelijk mja lijkt me ook moeilijk om aan te komen maar ik ga dr naar zoeke!

maar tis geen mountainbike frame

OJAAJOH?
  zondag 19 oktober 2003 @ 20:08:25 #59
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_13990907
hij is zo lelijk, dat ie zelfs mooi is

Dit frame is van 1998-1999.

In ieder geval hardstikke bedankt voor de moeite

In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  maandag 20 oktober 2003 @ 16:37:18 #60
50072 Zebigboss
Peace = Power
pi_14009507
Heu nog iemand op bike-motion geweest?
ik toevallig vandaag..
Was wel weer leuk..
moet nog ff alle indrukken sorteren maar ik von't Cool
:: Koga World Traveller S :: Shimano XT, Magura Louise, Rockshox(voorvork) ::
  maandag 20 oktober 2003 @ 17:58:35 #61
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_14011483
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 16:37 schreef Zebigboss het volgende:
Heu nog iemand op bike-motion geweest?
ik toevallig vandaag..
Was wel weer leuk..
moet nog ff alle indrukken sorteren maar ik von't Cool
Ook bij de stand van t hpcteam en nishiki geweest?O-)
OJAAJOH?
  maandag 20 oktober 2003 @ 23:30:59 #62
50072 Zebigboss
Peace = Power
pi_14020569
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 17:58 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

Ook bij de stand van t hpcteam en nishiki geweest?O-)


nishiki sowieso.. hcpteam weet ik niet.. ben eigenlijk overal geweest..

Heb je die man gezien die naast continental aan de niet-ingang kant?
Ik ben de naam van dat merk kwijt maar dat was een mooie mountainbike en racefiets die die stond te promoten..

:: Koga World Traveller S :: Shimano XT, Magura Louise, Rockshox(voorvork) ::
  woensdag 22 oktober 2003 @ 15:17:56 #63
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_14053713
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 23:30 schreef Zebigboss het volgende:

[..]

nishiki sowieso.. hcpteam weet ik niet.. ben eigenlijk overal geweest..

Heb je die man gezien die naast continental aan de niet-ingang kant?
Ik ben de naam van dat merk kwijt maar dat was een mooie mountainbike en racefiets die die stond te promoten..


Dan ook bij de stand van t HPCteam of nishiki moest nog een tweede stand ergens hebben
OJAAJOH?
pi_14063953
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 15:17 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

Dan ook bij de stand van t HPCteam of nishiki moest nog een tweede stand ergens hebben


Ow owkee.. ja ik moet eerlijk zeggen dat mijn hoofd een beetje tolde die dag zoveel mooie fietsen en zoveel schijfremmen
:: Koga World Traveller S :: Shimano XT, Magura Louise, Rockshox(voorvork) ::
  woensdag 22 oktober 2003 @ 22:02:55 #65
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_14064317
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 21:51 schreef Zebigboss het volgende:

[..]

Ow owkee.. ja ik moet eerlijk zeggen dat mijn hoofd een beetje tolde die dag zoveel mooie fietsen en zoveel schijfremmen


hehe idd! daar werd je gewoon high van
OJAAJOH?
pi_14084913
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 16:37 schreef Zebigboss het volgende:
Heu nog iemand op bike-motion geweest?
ik toevallig vandaag..
Was wel weer leuk..
moet nog ff alle indrukken sorteren maar ik von't Cool
voor welk bedrijf ging je ?
pi_14093904
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 17:59 schreef flippie_flink het volgende:

[..]

voor welk bedrijf ging je ?


Ik ging niet voor een bedrijf.. een vriend van mij is fietsenmaker en die wil binnenkort een eigen zaak gaan beginnen.. dus ik ging met hem mee.. een ook mijn broer en die heeft 2 jaar gewerkt voor Boom Tweewielers gevestigd in rotterdam,capelle en berkewoude

maar tof was ut wel..
Alleen heel suf van shimano dat ze niet eens een prijslijst hadden

:: Koga World Traveller S :: Shimano XT, Magura Louise, Rockshox(voorvork) ::
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 00:14:29 #68
63862 PeterGiebels
N00b's zijn okay.
pi_14119264
Hallo, ga er ook eentje halen. Welke framemaat moet ik hebben als ik 1.80-1.90 ben. Ze spreken als ik zo rondkijk meestal over 21 inch (=54cm), is dat te klein voor mij?

En kan het kwaad dat je het zadel erg hoog zet t.o.v. het stuur voor de rug ofzo? Waar moet je op letten voor de ideale verhouding tussen stuur en zadelhoogte?

Bedankt.

Kijk voor je.
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 06:55:39 #69
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_14121976
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 00:14 schreef PeterGiebels het volgende:
Hallo, ga er ook eentje halen. Welke framemaat moet ik hebben als ik 1.80-1.90 ben. Ze spreken als ik zo rondkijk meestal over 21 inch (=54cm), is dat te klein voor mij?

En kan het kwaad dat je het zadel erg hoog zet t.o.v. het stuur voor de rug ofzo? Waar moet je op letten voor de ideale verhouding tussen stuur en zadelhoogte?

Bedankt.


Hoe verder voorover je zit, hoe meer je je armen en schouders belast,
Wat betreft je rug: licht holling handhaven (dus nietb ol trekken) en zorg dat je buikspieren zijn aangespannen, zodat deze je rug ondersteunt
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_14122001
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 09:14 schreef The_Awful_Dr._Orloff het volgende:
Hij heeft alleen wel Shimano V-brakes. Hoe lang doe je daarmee bij normaal (stad) gebruik? Ik wil hem gaan gebruiken om te fietskoerieren......
Shimano V-brakes zijn prima hoor.
Schijfremmen zijn complete onzin als je ermee door de stad gaat rijden. Bovendien zijn goede schijfremmen duur, dus in die prijsklasse zou ik sowieso voor V-brakes gaan.
pi_14122007
quote:
Op maandag 1 september 2003 20:10 schreef Shadowbyte het volgende:
En een foto van mij in actie, enkele weken geleden in Zwitserland
[afbeelding]
We maakten daar een tocht van 5 dagen met rugzak door de bergen, was echt gaaf...voor meer foto's van mij zie www.mtbclub-discovery.com en dan naar digitale camera gaan.
Mooi man!
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 18:17:52 #72
63862 PeterGiebels
N00b's zijn okay.
pi_14130125
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 06:55 schreef Scighera het volgende:

Hoe verder voorover je zit, hoe meer je je armen en schouders belast,
Wat betreft je rug: licht holling handhaven (dus nietb ol trekken) en zorg dat je buikspieren zijn aangespannen, zodat deze je rug ondersteunt


Senkz voor de tipz.

En die 21 inch/54 cm framemaat, is dat niet te klein voor iemand van 185cm?

Kijk voor je.
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 18:46:50 #73
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_14130809
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 18:17 schreef PeterGiebels het volgende:

[..]

Senkz voor de tipz.

En die 21 inch/54 cm framemaat, is dat niet te klein voor iemand van 185cm?


ik ben 185 en ik zit op een 19 inch en das de goeie maat voor mijn lengte.
OJAAJOH?
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 19:16:14 #74
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_14131493
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 18:46 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

ik ben 185 en ik zit op een 19 inch en das de goeie maat voor mijn lengte.


I agree
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 21:12:52 #75
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_14133824
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 20:08 schreef Scighera het volgende:
hij is zo lelijk, dat ie zelfs mooi is

Dit frame is van 1998-1999.

In ieder geval hardstikke bedankt voor de moeite


Wordt dinsdag ff wat voor je afgebeld
OJAAJOH?
  zondag 26 oktober 2003 @ 13:24:24 #76
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_14145421
Aangezien hier veel mensen op zoek zijn naar een nieuwe MTB ff een linkie

[TK] B1 Bombus (mtb)

OJAAJOH?
pi_14236843
Ja een vriend van mij heeft ook nog een super8 te koop staan, alleen het frame natuurlijk, ik rijd zelf op een 16 inch :p
  woensdag 5 november 2003 @ 16:13:44 #78
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_14406451
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 22:53 schreef flippie_flink het volgende:
Ja een vriend van mij heeft ook nog een super8 te koop staan, alleen het frame natuurlijk, ik rijd zelf op een 16 inch :p
16 inch? hoe klein ben jij dan wel nie?
OJAAJOH?
pi_14411204
1,80 bij dual en street is de maat niet zo belangrijk
  woensdag 5 november 2003 @ 19:08:54 #80
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_14411289
quote:
Op woensdag 5 november 2003 19:05 schreef flippie_flink het volgende:
1,80 bij dual en street is de maat niet zo belangrijk
aahhhh zoo dacht al..voor gewone mountainbikers..
OJAAJOH?
pi_14469045
rij volgens mij ook op 16 inch weet het niet zeker dacht het wel
  zaterdag 8 november 2003 @ 19:15:19 #82
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_14486864
Omdat hier veel mensen op zoek zijn naar een nieuwe MTB

[TK] specialized stumpjumper fsr xc ( MTB)

Het is een FULLY

Bruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
Toezicht is gezond!
  zaterdag 8 november 2003 @ 20:04:30 #83
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_14488261
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 19:15 schreef raimen het volgende:
Omdat hier veel mensen op zoek zijn naar een nieuwe MTB

[TK] specialized stumpjumper fsr xc ( MTB)

Het is een FULLY


Na-aper

haha die fiets is kicke! had een klant al een tijdje bij ons in de winkel staan ter reparatie..
dat ben jij toch niet he?

OJAAJOH?
  zaterdag 8 november 2003 @ 23:52:57 #84
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_14492847
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 20:04 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

Na-aper

haha die fiets is kicke! had een klant al een tijdje bij ons in de winkel staan ter reparatie..
dat ben jij toch niet he?


hhehe
Nee dat ben ik niet hoor. de fiets heeft nooit ter reparatie gestaan.
is vast iemand geweest die geen heeft voor het fietsen

[Dit bericht is gewijzigd door raimen op 09-11-2003 00:00]

Bruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
Toezicht is gezond!
  vrijdag 21 november 2003 @ 18:30:15 #85
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_14823707
Heb vandaag een '03 RS Psylo SL U-Turn besteld!

In het wit, dus zonder V-brake nokken (als op 't plaatje dus) en kleurt mooi bij m'n bike.

  • U-Turn: external travel adjustment (80-125mm)
  • PURE damping
  • external rebound damping adjustment
  • external Climb-It compression damping adjustment and lockout
  • 1,93kg
  • 30mm stanchions
  • En dat alles van ¤ 680,- voor ¤ 499,-. Ben benieuwd wanneer 'ie binnen komt!

    En hier nog even 2 3 plaatjes van afgelopen zomer om het hier op te fleuren:

    [Dit bericht is gewijzigd door FHR op 21-11-2003 18:43]

    Fietsen is gezond, eet meer fiets
      vrijdag 21 november 2003 @ 18:53:08 #86
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_14824166
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2003 18:30 schreef FHR het volgende:
    Heb vandaag een '03 RS Psylo SL U-Turn besteld!

    En dat alles van ¤ 680,- voor ¤ 499,-. Ben benieuwd wanneer 'ie binnen komt!


    Ok de 2003 SL U-Turn was ook goedkoper te krijgen, maar bij de toko waar ik 'em nu vandaan heb was 'ie ¤ 680,-. Maar nou zag ik net ook een 2004 SL U-Turn voor ¤ 499,-. Nou ja, volgens mij is er niks veranderd en nu heb ik geen verzendkosten.....
    Fietsen is gezond, eet meer fiets
    pi_14827312
    Owja ik sprak vandaag iemand die had in +/- 1,5 jaar 23.000 km gereden op een kyoso

    sorry ik ben best goed gelovig maar zover op 1 kyoso.. nee dat geloof ik niet..

    :: Koga World Traveller S :: Shimano XT, Magura Louise, Rockshox(voorvork) ::
    pi_14827463
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2003 18:53 schreef FHR het volgende:

    en de foto's
    zijn helemaal te *BAM*
    :: Koga World Traveller S :: Shimano XT, Magura Louise, Rockshox(voorvork) ::
      vrijdag 21 november 2003 @ 20:56:18 #89
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_14827579
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2003 20:51 schreef Zebigboss het volgende:

    [..]

    zijn helemaal te *BAM*


    Ik moet wel even toegeven dat die 1e gefotosoept is (waren 3 aparte foto's). Maar dank voor de hulde

    Trouwens, ik zie de laatste tijd steeds vaker Curnutt achterdempers voorbij komen. Ik ken die niet, iemand meer info? (ben te lui om zelf intensief te gaan spitten in Google )

    [Dit bericht is gewijzigd door FHR op 21-11-2003 21:02]

    Fietsen is gezond, eet meer fiets
    pi_14835931
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2003 18:30 schreef FHR het volgende:
    En hier nog even 2 3 plaatjes van afgelopen zomer om het hier op te fleuren:
    [afbeelding]

    [afbeelding]

    [afbeelding]


    Dat is tenminste echt mountainbiken en geen rondje om de kerk

    Ik hoop alleen dat je ondertitel een grapje is, anders valt het toch tegen

      zaterdag 22 november 2003 @ 08:59:05 #91
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_14836267
    quote:
    Op zaterdag 22 november 2003 04:32 schreef Aernout het volgende:

    [..]

    Dat is tenminste echt mountainbiken en geen rondje om de kerk

    Ik hoop alleen dat je ondertitel een grapje is, anders valt het toch tegen


    Euhm de foto's zijn gemaakt in Les Portes du Soleil, daar zijn in de zomer 22 liften open, 10 DH parcoursen en nog een paar dual slalom en trial banen. We zijn daar heen gegaan om vooral veel omlaag te raggen. In de week dat we er waren, hebben we denk ik 800meter (hoogtemeters) geklommen en meer dan 30.000meter (ook weer hoogtemeters) gedaald.

    En nou niet zeggen dat dat voor mietjes is en dat 't zwak is en dat je er niet moe van wordt, want dat klopt dus niet. Als jij met een flinke vaart over één of ander rotsig paadje naar beneden aan 't scheuren bent, moet je constant alert zijn, klappen opvangen, sturen. En op de vlakke stukjes/stukjes omhoog trappen op een fiets met zachte banden, zacht ingestelde vering en met het zadel in zo ongeveer de laagste stand.

    Die gele fiets op de foto's is bijv. een DS fiets, die heeft maar één blad voor (dus geen derailleur voor) en dit geval was dat een 46-tands blad. Dan nog een 130mm Z1 Drop-Off erin en je kan er echt niet meer een berg mee op fietsen.

    En voordat we hier naartoe gingen, zijn we nog 2 weken op een andere plaats geweest (les Montagnes Noires, tussen Toulouse en Carcassone ongeveer) waar we 'normaal' geMTBed hebben (dus wel zelf omhoog etc).

    Fietsen is gezond, eet meer fiets
    pi_14839863
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2003 20:56 schreef FHR het volgende:

    [..]

    Ik moet wel even toegeven dat die 1e gefotosoept is (waren 3 aparte foto's). Maar dank voor de hulde

    Trouwens, ik zie de laatste tijd steeds vaker Curnutt achterdempers voorbij komen. Ik ken die niet, iemand meer info? (ben te lui om zelf intensief te gaan spitten in Google )


    soepen is toegestaan als het functioneel is..
    Al moek zeggen dat ik even raar zat te kijken dat jullie zo dicht op elkaar fietsten tijdens een afdaling.. vooral die rechtse 2
    :: Koga World Traveller S :: Shimano XT, Magura Louise, Rockshox(voorvork) ::
      zaterdag 22 november 2003 @ 14:44:22 #93
    2764 Trainspotter
    Nu mèt goedkope zonnebril
    pi_14840542
    Ah, er wordt tenminste weer wat actie gepost, laat ik ook maar weer eens foto showen.

    Deze is gemaakt in Winterberg, waar wij afgelopen herfstvakantie een week hebben gefietst. Lekker gebied om lange tochten te maken. De bewegwijzering is knudde (veel ontbrekende of verwarrende pijlen), maar met een fatsoenlijke kaart kom je er wel. Op de laatste dag nog het freerideparcours in Willingen gedaan, wat echt geweldig was.

      dinsdag 25 november 2003 @ 00:00:40 #94
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_14905725
    Vandaag 'Kranked 5: In Concert' gekeken. Hij is weer fijn en zit vol vette bikes en mooie actie. Zelf vond ik 3 en 4 eigenlijk wel beter. In 5 zitten ook minder exotische locatie's en weinig tot geen maffe tussenstukjes meer.

    Toch nog even wat screenies:


    Onze eigen Bas de Bever!

    Het is wel een motiverende film om weer te gaan biken! Als 't hier in Nederland nou ook 's mooi weer was en niet zo ontzettend plat......

    Fietsen is gezond, eet meer fiets
      dinsdag 25 november 2003 @ 17:07:30 #95
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_14920709
    Check z'n gek op die foto's hehe je moet t maar durven

    mja nog iemand gemountainbiked dit weekend?

    OJAAJOH?
    pi_14923827
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2003 17:07 schreef hellmondunited het volgende:
    Check z'n gek op die foto's hehe je moet t maar durven

    mja nog iemand gemountainbiked dit weekend?


    Afgelopen weekend kon ik niet, maar zondag is er een mtb-toertocht in jouw woonplaats! En die was vorig jaar
      dinsdag 25 november 2003 @ 19:15:57 #97
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_14924198
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2003 19:02 schreef mr_bianchi het volgende:

    [..]

    Afgelopen weekend kon ik niet, maar zondag is er een mtb-toertocht in jouw woonplaats! En die was vorig jaar


    hmm..volgens mij heb ik iets gemist wie wat waar?
    hebbie info?
    OJAAJOH?
    pi_14924740
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2003 19:15 schreef hellmondunited het volgende:

    [..]

    hmm..volgens mij heb ik iets gemist wie wat waar?
    hebbie info?


    Elke zondagochtend zijn er mtb-toertochten (vooral in de driehoek Oss, Eindhoven en Nijmegen). Zie de website van NTFU, de Rabobank geeft van die boekjes uit.
    Start is bij sportpark De Braak; dat moet je toch bekend voorkomen...
      dinsdag 25 november 2003 @ 20:41:26 #99
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_14926393
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2003 19:36 schreef mr_bianchi het volgende:

    [..]

    Elke zondagochtend zijn er mtb-toertochten (vooral in de driehoek Oss, Eindhoven en Nijmegen). Zie de website van NTFU, de Rabobank geeft van die boekjes uit.
    Start is bij sportpark De Braak; dat moet je toch bekend voorkomen...


    hmm alweer? was er paar weken geleden ookal eentje vanaf daar
    denk dat ik daar is aan mee ga doen! doe jij ook mee?
    maare de braak..waar ligt dat?
    OJAAJOH?
    pi_14947483
    Dat is lang geleden dat ik heb gemountainbiked...

    Ik heb vorig jaar nog geprobeerd om een mountainbikeframe te maken van carbon, alleen issie nog niet af

    foto's kan ik ff niet vinden...k post ze later wel...

      woensdag 26 november 2003 @ 18:08:36 #101
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_14949388
    quote:
    Op woensdag 26 november 2003 16:59 schreef _Bo_ het volgende:
    Dat is lang geleden dat ik heb gemountainbiked...

    Ik heb vorig jaar nog geprobeerd om een mountainbikeframe te maken van carbon, alleen issie nog niet af

    foto's kan ik ff niet vinden...k post ze later wel...


    het frame zelf maken? tering he! dat wil ik inderdaad wel is zien
    OJAAJOH?
    pi_14953457
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2003 20:41 schreef hellmondunited het volgende:

    [..]

    hmm alweer? was er paar weken geleden ookal eentje vanaf daar
    denk dat ik daar is aan mee ga doen! doe jij ook mee?
    maare de braak..waar ligt dat?


    Ik wil wel, er is er nog eentje meer in de buurt (Zijtaart), maar die is stukken minder. Tegenwoordig gaan we met een groepje, weet niet wat zij willen, maar waarschijnlijk gaan mijn fietsmaat en ik wel.
    pi_14954448
    shitt, vork kapot, hoop nu dat ik een nieuwe kan krijgen van marzocchi
    pi_14957549
    quote:
    Op woensdag 26 november 2003 18:08 schreef hellmondunited het volgende:

    [..]

    het frame zelf maken? tering he! dat wil ik inderdaad wel is zien


    http://www.bme.szm.sk/carbonframe1.htm
      woensdag 26 november 2003 @ 23:31:40 #105
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_14959295
    quote:
    Op woensdag 26 november 2003 21:05 schreef flippie_flink het volgende:
    shitt, vork kapot, hoop nu dat ik een nieuwe kan krijgen van marzocchi
    Ow wat heb je gesloopt dan? Een vriend van mij heeft een paar jaar een XC70 gehad, die raakte standaard halverwege de vakantie lek. Zat de hele boel weer onder olie........
    Fietsen is gezond, eet meer fiets
    pi_14959495
    quote:
    Op woensdag 26 november 2003 23:31 schreef FHR het volgende:

    [..]

    Ow wat heb je gesloopt dan? Een vriend van mij heeft een paar jaar een XC70 gehad, die raakte standaard halverwege de vakantie lek. Zat de hele boel weer onder olie........


    hijs gescheurd bij de binnenste vorkpoten waar ze de kroon ingaan, het ging om een Z1 dropoff uit 2001, en hier staat toch duidelijk dat het niet hoort en dat ik een nieuwe krijg met korting:
    quote:
    If you have misused or abused your forks, or if you have landed improperly in the past, Marzocchi will upgrade:
    - Z3, Z3.5 or Z5 forks (30mm MY 2001-2002) to new model year 2003 DJI or DJIII forks
    - Z1 30mm (MY 2001-2002) to new model year 2003 Z1 FR 32mm
    at a discounted price, regardless of whether your forks show any signs of fatigue, damage, impacts, cracking, creaking, leaking, etc.
    Contact Marzocchi or see your nearest authorized Marzocchi retailer for additional information.
      donderdag 27 november 2003 @ 15:14:58 #107
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_14973307
    quote:
    Op woensdag 26 november 2003 22:40 schreef battlesickloner het volgende:

    [..]

    http://www.bme.szm.sk/carbonframe1.htm


    aaaaaaaaah zo

    ziet er uit van dat doe je wel ff maar volgens mij valt dat vies tegen..

    OJAAJOH?
    pi_14996478
    heb trouwens een nieuwe helm, dit is een foto van pinkbike maar de mijne is precies hetzelfde:

    http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=89397
    http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=89398

      vrijdag 28 november 2003 @ 12:00:10 #109
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_14996966
    quote:
    Op vrijdag 28 november 2003 11:35 schreef flippie_flink het volgende:
    heb trouwens een nieuwe helm, dit is een foto van pinkbike maar de mijne is precies hetzelfde:

    http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=89397
    http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=89398


    Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat je ervoor betaald hebt? Dit is nl. exact dezelfde helm als ik heb (maar dan van Arix, bij Bike-Fun gekocht). Heb 'em in Les Gets ook gezien (de 661 versie), daar was ie iig een stuk duurder. Hij bevalt goed!
    Fietsen is gezond, eet meer fiets
    pi_15000011
    jep ik ken idd ook de arix helm maar dies te klein voor mij, hij was er alleen nog maar in s en m en ik heb l nodig dus vandaar, hij kostte mij 109 euro, dus het valt nog best wel mee
      vrijdag 28 november 2003 @ 14:30:40 #111
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_15000912
    Ah vandaar, dan heb je wel een groot hoofd trouwens als de 58cm te klein is . En tja, is duurder dan bij Bike-Fun maar als 't om je hoofd gaat maakt dat niet zo heel veel uit vind ik. Veel plezier ermee!

    En ik ga zo mijn mooie nieuwe Psylo SL monteren (jaja, zojuist afgeleverd).

    Fietsen is gezond, eet meer fiets
      dinsdag 2 december 2003 @ 19:18:04 #112
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_15097369
    M'n Psylo bevalt erg goed! Maar nou zat ik te denken aan een andere linkage plate voor de achtervering. Ik heb de naam BETD al vaak gezien, maar heeft iemand er ervaring mee?

    Linkje naar de linkage plate die ik bedoel

    Kost 90 pond (dus ca. ¤135,-), kan m'n frame weer een poos mee.

    Linkje naar de BETD site

    Fietsen is gezond, eet meer fiets
      vrijdag 5 december 2003 @ 12:06:53 #113
    71751 _t-i-m_
    Just get yourself high
    pi_15170765
    Ben van plan om binnenkort een nieuwe bike te gaan halen,
    zat aan deze te denken

    Scott Voltage YZ0

    maarre nu vraag ik me af, levert het geen problemen op bij de voorvering dat er tijdens het biken bv modder/gras en dergelijke bij de suspension kan komen aangezien hier geen bescherming over heen zit?

    I promise you I will listen to what has been said here, even if i wasn't there -- G. W. Bush
      vrijdag 5 december 2003 @ 13:35:02 #114
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_15173097
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2003 12:06 schreef _t-i-m_ het volgende:
    Ben van plan om binnenkort een nieuwe bike te gaan halen,
    zat aan deze te denken

    Scott Voltage YZ0

    maarre nu vraag ik me af, levert het geen problemen op bij de voorvering dat er tijdens het biken bv modder/gras en dergelijke bij de suspension kan komen aangezien hier geen bescherming over heen zit?


    Die vering maakt niet uit, de seals zijn zo goed dat de bagger niet uitmaakt. Wel moet je na een (modderige) rit, de seals iets aan de kant duwen en schoonmaken (met een kleine schroevendraaier met een zachte doek eromheen, je moet niet krassen!) en daarna met Teflon insmeren/spuiten.

    Wat wel jammer is aan de fiets is dat er geen grootste blad op het crankstel zit, maar een bashguard. En mechanische schijfremmen zijn ook niet echt alles.....

    Fietsen is gezond, eet meer fiets
      vrijdag 5 december 2003 @ 15:40:47 #115
    71751 _t-i-m_
    Just get yourself high
    pi_15177360
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2003 13:35 schreef FHR het volgende:
    Wat wel jammer is aan de fiets is dat er geen grootste blad op het crankstel zit, maar een bashguard.
    Wat dus inhoud dat er alleen de 2 kleinere bladen opzitten? (en niet 2 ietsje grotere?) Dat zou ik wel een groot nadeel vinden aangezien ik bij normale ritjes altijd op een van de hoogste verzetten trap.

    Maar in mijn ogen ziet zon bashguard er redelijk vervangbaar uit voor een normaal blad, of zie ik dat dan weer verkeerd?

    I promise you I will listen to what has been said here, even if i wasn't there -- G. W. Bush
    pi_15179799
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2003 12:06 schreef _t-i-m_ het volgende:
    Ben van plan om binnenkort een nieuwe bike te gaan halen,
    zat aan deze te denken

    Scott Voltage YZ0

    maarre nu vraag ik me af, levert het geen problemen op bij de voorvering dat er tijdens het biken bv modder/gras en dergelijke bij de suspension kan komen aangezien hier geen bescherming over heen zit?


    Dit is ook meer een fietsje voor lui die te groot zijn geworden voor een BMX of zie ik dat verkeerd ? Lijkt me niet echt iets voor te crosscountry-en ? Waarschijnlijk dat er daarom ook maar 2 voorbladen zijn ... is voor die luitjes gebruikelijk. Dus als je echt wil gaan crossen zou ik nog maar een en ander navragen voor je deze fiets koopt.

    Zowieso ben ik niet echt pro-Scott, niets aan te merken op het rijgedrag maar omdat ze vaak geen standaardmateriaal gebruiken maar eigen materiaal (kijk bijvoorbeeld naar de voornaaf). Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

      vrijdag 5 december 2003 @ 20:30:17 #117
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_15184921
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2003 15:40 schreef _t-i-m_ het volgende:

    [..]

    Wat dus inhoud dat er alleen de 2 kleinere bladen opzitten? (en niet 2 ietsje grotere?) Dat zou ik wel een groot nadeel vinden aangezien ik bij normale ritjes altijd op een van de hoogste verzetten trap.

    Maar in mijn ogen ziet zon bashguard er redelijk vervangbaar uit voor een normaal blad, of zie ik dat dan weer verkeerd?


    Meestal is zo'n bashguard idd wel gewoon te vervangen door een tandwiel. Zoals je kan zien in de specs is het grootste tandwiel dat er nu op zit het 'midden-blad' dus 32 tands, normaal is het grootste blad 42 of 44, dus mis je daar redelijk wat.

    En zoals Battlesickcloner zegt, neigt deze fiets erg naar een dirt-jump fiets, kijk maar naar de manier waarop de bovenbuis redelijk schuin omhoog loopt, riserbar, crankstel met bashguard. Zo'n Truvativ Husselfelt is geloof ik ook het dirt-jump en freeride crankstel van Truvativ, dus erg sterk maar wel zwaar.

    Fietsen is gezond, eet meer fiets
      woensdag 10 december 2003 @ 21:48:05 #118
    27148 raimen
    SPEED IS SWEET
    pi_15314707
    quote:
    Op dinsdag 2 december 2003 19:18 schreef FHR het volgende:
    M'n Psylo bevalt erg goed! Maar nou zat ik te denken aan een andere linkage plate voor de achtervering. Ik heb de naam BETD al vaak gezien, maar heeft iemand er ervaring mee?

    Linkje naar de linkage plate die ik bedoel

    Kost 90 pond (dus ca. ¤135,-), kan m'n frame weer een poos mee.

    Linkje naar de BETD site


    Ik rij er mee. check foto

    En heb er nog nooit problemen mee gehad

    Bruno....Ik zal je missen vriend
    To Protect and to Serve
    U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
    Toezicht is gezond!
      donderdag 11 december 2003 @ 01:17:13 #119
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_15320975
    quote:
    Op woensdag 10 december 2003 21:48 schreef raimen het volgende:

    [..]

    Ik rij er mee. check foto
    [afbeelding]

    En heb er nog nooit problemen mee gehad


    Hmm kan je iets meer info geven? Gebruik je de verschillende standen en merk je veel verschil (dus tussen deze en de originele link en in de verschillende settings), is 'ie stijver (zijdelings dus) geworden, etc?
    En heb je nu niet achter opeens veel meer veerweg dan voor, of lijkt dat maar zo?
    Fietsen is gezond, eet meer fiets
      donderdag 11 december 2003 @ 15:09:20 #120
    27148 raimen
    SPEED IS SWEET
    pi_15330883
    quote:
    Hmm kan je iets meer info geven? Gebruik je de verschillende standen en merk je veel verschil (dus tussen deze en de originele link en in de verschillende settings), is 'ie stijver (zijdelings dus) geworden, etc?
    En heb je nu niet achter opeens veel meer veerweg dan voor, of lijkt dat maar zo?
    Ik gebrijk zelf niet echt vaak verschillende standen. Alleen als ik in Belgie ga rijden dan wil ik de veerweg weg wat groter zetten. De originele link had maar 1 stand(oude type). En of i zijdelinks stijver is geworden? Denk het niet. Heeft denk ik ook weinig te maken met zo'n link.
    Het heeft meer te maken met het hele systeem en bevesteging van de schanierpunten.
    Bruno....Ik zal je missen vriend
    To Protect and to Serve
    U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
    Toezicht is gezond!
      donderdag 11 december 2003 @ 18:13:39 #121
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_15335778
    quote:
    Op donderdag 11 december 2003 15:09 schreef raimen het volgende:

    [..]

    Ik gebrijk zelf niet echt vaak verschillende standen. Alleen als ik in Belgie ga rijden dan wil ik de veerweg weg wat groter zetten. De originele link had maar 1 stand(oude type). En of i zijdelinks stijver is geworden? Denk het niet. Heeft denk ik ook weinig te maken met zo'n link.
    Het heeft meer te maken met het hele systeem en bevesteging van de schanierpunten.


    Da's waar (van de stijfheid), maar dank iig voor de info. Binnenkort maar 's bestellen dat ding.
    Fietsen is gezond, eet meer fiets
      donderdag 11 december 2003 @ 21:17:13 #122
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_15340761
    Ben nogsteeds op zoek naar een mountainbike (hardtrail) nog iemand iets gezien tussen de 2004 modellen? mag best wat kosten als t maar niet te gek wordt
    OJAAJOH?
    pi_15344288
    Leuke HT's

    - Votec Tox (zijn recent wel failliet gegaan, mss goedkoop te bemachtigen)

    - Nicolai Argon

    - Ghost heeft ook leuke lichte frames

    Maar goed iedere fabrikant heeft wel een HT-framepje. Als het iets mag kosten: titanium

      vrijdag 12 december 2003 @ 19:54:12 #124
    2764 Trainspotter
    Nu mèt goedkope zonnebril
    pi_15365365
    quote:
    Op donderdag 11 december 2003 21:17 schreef hellmondunited het volgende:
    Ben nogsteeds op zoek naar een mountainbike (hardtrail) nog iemand iets gezien tussen de 2004 modellen? mag best wat kosten als t maar niet te gek wordt
    Ik ben zelf nogal gecharmeerd van de Specialized Stumpjumper Pro. XT / XTR afgemonteerd, RockShox SID, Mavic XC717.

    , ik denk dat ik over een paar maandjes maar weer eens diep in de buidel ga tasten.

      vrijdag 12 december 2003 @ 23:34:17 #125
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_15369972
    quote:
    Op vrijdag 12 december 2003 19:54 schreef Trainspotter het volgende:

    [..]

    Ik ben zelf nogal gecharmeerd van de Specialized Stumpjumper Pro. XT / XTR afgemonteerd, RockShox SID, Mavic XC717.

    [afbeelding]

    , ik denk dat ik over een paar maandjes maar weer eens diep in de buidel ga tasten.


    Specialized (heb ik zelf ook ). Maar ik zou eerder voor de Comp Disc gaan:

    Die Fox is een stukken betere vork dan de SID. Misschien wel zwaarder, maar stukken stijver en ik geloof ook soepeler (iig over het algemeen wordt ie beter gevonden dan de SID). En er zitten goede hydraulische schijfremmen op. En dat grijs is

    Fietsen is gezond, eet meer fiets
      zaterdag 13 december 2003 @ 18:40:16 #126
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_15383828
    Op die fietsen zit ik ook al een tijdje te geilen
    OJAAJOH?
    pi_15624248
    Nu op National Geographic.

    De ultieme mountainbike trail naar 5600 meter en terug!

      maandag 22 december 2003 @ 22:55:19 #128
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_15624473
    quote:
    Op maandag 22 december 2003 22:48 schreef WorstKaas het volgende:
    Nu op National Geographic.

    De ultieme mountainbike trail naar 5600 meter en terug!


    Bikkel! Maar 't ziet er wel een beetje saai uit. Wel vet gevoel als je zoiets voor elkaar krijgt natuurlijk. Ik ga dan toch liever 10x560 meter omhoog en omlaag ofzo. Hmm wel cool, zo'n stuk omlaag rijden!
    Whahahaha hij reed bijna over een kip heen.
    Hmmmm afgelopen, jammer dat ze niet meer van de afdaling lieten zien.....
    Fietsen is gezond, eet meer fiets
      dinsdag 23 december 2003 @ 12:13:06 #129
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_15634979
    hebtik weer gemist

    mja ik heb eigenlijk wel zin om dadelijk een flink stuk te gaan raggen door de sneeuw en dan kei hard op mijn bek gaan

    OJAAJOH?
      dinsdag 23 december 2003 @ 12:22:56 #130
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_15635297
    Hahaha zat ik ook al aan te denken Alleen ligt er hier niet zo heel veel (niet genoeg om uitdagend glad te zijn)
    Fietsen is gezond, eet meer fiets
      dinsdag 23 december 2003 @ 12:23:57 #131
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_15635325
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2003 12:22 schreef FHR het volgende:
    Hahaha zat ik ook al aan te denken Alleen ligt er hier niet zo heel veel (niet genoeg om uitdagend glad te zijn)
    hier wel en t blijft maar sneeuwen en sneeuwen
    dusse als ik dadelijk ga fietsen en je ziet mij hier een tijdje niet meer weet je genoeg
    OJAAJOH?
      dinsdag 23 december 2003 @ 18:44:55 #132
    27148 raimen
    SPEED IS SWEET
    pi_15646662
    quote:
    Op donderdag 11 december 2003 23:16 schreef battlesickloner het volgende:
    Leuke HT's

    - Votec Tox (zijn recent wel failliet gegaan, mss goedkoop te bemachtigen)


    Ze zijn weer online. Votec heeft weer nieuwe investeerders gevonden en votec heeft een doorstart gemaakt
    Bruno....Ik zal je missen vriend
    To Protect and to Serve
    U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
    Toezicht is gezond!
      dinsdag 23 december 2003 @ 19:09:28 #133
    2764 Trainspotter
    Nu mèt goedkope zonnebril
    pi_15647343
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2003 18:44 schreef raimen het volgende:
    Ze zijn weer online. Votec heeft weer nieuwe investeerders gevonden en votec heeft een doorstart gemaakt
    , da's al de derde keer dit jaar.
      dinsdag 23 december 2003 @ 20:10:43 #134
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_15648991
    *Leeft nog*
    OJAAJOH?
      dinsdag 23 december 2003 @ 20:28:17 #135
    27148 raimen
    SPEED IS SWEET
    pi_15649453
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2003 19:09 schreef Trainspotter het volgende:

    [..]

    , da's al de derde keer dit jaar.


    Klopt. Maar je wil niet weten hoe vaak cannondale al failliet is geweest
    Bruno....Ik zal je missen vriend
    To Protect and to Serve
    U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
    Toezicht is gezond!
    pi_15656445
    wat veel mensen denken over competitie mtb is dat ze beetje rondrijden en dan nadruk op kunstjes leggen.

    het is niet zo. bij mtb zit je 2 uur boven je lactaat grens. bij voetballen haal je nauwelijks 15 minuten per wedstrijd,

    mtb'en is heel zwaar. je hele lichaam moet ervoor ontwikkeld te worden om beetje op niveau te rijden. het is een mooie sport, maar als je denkt dat het door het bos raggen is en slipsporen maken is, zit je verkeerd.

    ik ben echt heel blij met mijn sport.

    ik heb een specilaized m4 2003

      woensdag 24 december 2003 @ 01:41:18 #137
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_15658135
    quote:
    Op woensdag 24 december 2003 00:02 schreef LoveHenk het volgende:
    [knip]
    maar als je denkt dat het door het bos raggen is en slipsporen maken is, zit je verkeerd.
    [/knip]
    Hmmm, shit ik "rag" regelmatig door 't bos, zit ik nou verkeerd?

    En slipsporen maken is inderdaad fout (niet alleen in het bos, maar ook in plee ).

    Fietsen is gezond, eet meer fiets
    pi_15680954
    Zooooooo wat heb ik lekker gefietst vandaag. 5 graden, mist, wind, motregen, zeer veel modder. Rrrrrrrrrrrrrrrr
    Lekker!
    Vrijwillig gebanned
    pi_15693041
    quote:
    Op woensdag 24 december 2003 01:41 schreef FHR het volgende:

    [..]

    Hmmm, shit ik "rag" regelmatig door 't bos, zit ik nou verkeerd?

    En slipsporen maken is inderdaad fout (niet alleen in het bos, maar ook in plee ).


    sorry jongens geen tijd om te mountainbiken.. eerst morgen op wintersport en lekker boarden er ligt al 120cm

    :: Koga World Traveller S :: Shimano XT, Magura Louise, Rockshox(voorvork) ::
    pi_15696546
    quote:
    Op woensdag 24 december 2003 22:20 schreef MartinusMagnus het volgende:
    Zooooooo wat heb ik lekker gefietst vandaag. 5 graden, mist, wind, motregen, zeer veel modder. Rrrrrrrrrrrrrrrr
    Lekker!
    Ik heb vandaag nog een ritje gemaakt van 50KM.
    Weer razend druk op de FIETSpaden met allerlei wandelende mensen met kinderen en kinderwagens.
    Mensen die je dan boos gaan vertellen dat je op een voetpad rijdt. NIET DUS!!!

    Telkens sterk afremmen omdat je weer kinderen moet ontwijken. Natuurlijk fiets je niet tegen die kinderen aan. Is er weer zo'n godvergeten vader die je dan uit gaat kafferen of ik niet beter op kan letten! Ik rem GVD al sterk af en met een ruime boog om die kinderen heen. Die man heb ik ook een flink woordje toegesproken.

    En dat op 1e kerstdag waar men "Vrede op aarde" zingt in de kerk.

    (Ja, ik ben chagerijnig)

      donderdag 25 december 2003 @ 17:53:50 #141
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_15697993
    quote:
    Op donderdag 25 december 2003 16:44 schreef WorstKaas het volgende:

    [..]

    Ik heb vandaag nog een ritje gemaakt van 50KM.
    Weer razend druk op de FIETSpaden met allerlei wandelende mensen met kinderen en kinderwagens.
    Mensen die je dan boos gaan vertellen dat je op een voetpad rijdt. NIET DUS!!!

    Telkens sterk afremmen omdat je weer kinderen moet ontwijken. Natuurlijk fiets je niet tegen die kinderen aan. Is er weer zo'n godvergeten vader die je dan uit gaat kafferen of ik niet beter op kan letten! Ik rem GVD al sterk af en met een ruime boog om die kinderen heen. Die man heb ik ook een flink woordje toegesproken.

    En dat op 1e kerstdag waar men "Vrede op aarde" zingt in de kerk.

    (Ja, ik ben chagerijnig)


    Ken het, ben vandaag ook wezen fietsen en ik ergerde me er dood aan. Staat heel de familie op het fietspad met honden en kinderwagens enal. Kom ik er aan gefietst en dat zagen ze best, maar aan de kant gaan ho maar! mja hun bek open doen durfde ze daardoor ook niet..
    OJAAJOH?
      woensdag 31 december 2003 @ 21:08:45 #142
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_15867296
    Tussen al het vuurwerk geknal wil ik even mijn nieuwe aankoop presenteren:

    OJAAJOH?
      donderdag 1 januari 2004 @ 19:45:17 #143
    2764 Trainspotter
    Nu mèt goedkope zonnebril
    pi_15882858
    quote:
    Op woensdag 31 december 2003 21:08 schreef hellmondunited het volgende:
    Tussen al het vuurwerk geknal wil ik even mijn nieuwe aankoop presenteren:

    [afbeelding]


    , da's pas vuurwerk.

    Ik ga zelf waarschijnlijk een M4 aanschaffen, maar dat had ik al eens gezegd volgens mij. Fiets en berijder moeten wel een beetje in balans zijn en een M5 zou dan voor mij een beetje too much zijn, .

      vrijdag 2 januari 2004 @ 12:49:57 #144
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_15897366
    quote:
    Op donderdag 1 januari 2004 19:45 schreef Trainspotter het volgende:

    [..]

    , da's pas vuurwerk.

    Ik ga zelf waarschijnlijk een M4 aanschaffen, maar dat had ik al eens gezegd volgens mij. Fiets en berijder moeten wel een beetje in balans zijn en een M5 zou dan voor mij een beetje too much zijn, .


    hehe tja ik heb hem ook gedeeltelijk gesponsord gekregen + nog is wat korting in de winkel

    maaaaaaar hijs vettttttttttttttt

    OJAAJOH?
      zaterdag 3 januari 2004 @ 11:47:46 #145
    27148 raimen
    SPEED IS SWEET
    pi_15923382
    quote:
    Op woensdag 31 december 2003 21:08 schreef hellmondunited het volgende:
    Tussen al het vuurwerk geknal wil ik even mijn nieuwe aankoop presenteren:

    [afbeelding]


    Idd een kikke fietsje hoor. Veel bike plezier er mee
    Bruno....Ik zal je missen vriend
    To Protect and to Serve
    U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
    Toezicht is gezond!
      zaterdag 3 januari 2004 @ 17:44:06 #146
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_15932667
    quote:
    Op zaterdag 3 januari 2004 11:47 schreef raimen het volgende:

    [..]

    Idd een kikke fietsje hoor. Veel bike plezier er mee


    Danku, moet alleen nog 3 weken wachten voordat die binne is
    zal binnenkort van de mijne ff fotos maken
    OJAAJOH?
      zondag 4 januari 2004 @ 16:59:54 #147
    27148 raimen
    SPEED IS SWEET
    pi_15957237
    quote:
    Op zaterdag 3 januari 2004 17:44 schreef hellmondunited het volgende:

    [..]

    Danku, moet alleen nog 3 weken wachten voordat die binne is
    zal binnenkort van de mijne ff fotos maken


    Ja doe dat. Het is altijd leuk om foto's te bekijken. Veel succes met het wachten
    Bruno....Ik zal je missen vriend
    To Protect and to Serve
    U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
    Toezicht is gezond!
    pi_15959761
    quote:
    Op woensdag 31 december 2003 21:08 schreef hellmondunited het volgende:
    Tussen al het vuurwerk geknal wil ik even mijn nieuwe aankoop presenteren:

    [afbeelding]


    kut vent! wil je mijn vriend zijn? hoeveel heb je ervoor neergeteld? rijdt ie lekker?

    ik heb al 2 fietsen (lees dure atb's) gekocht, en elke keer als je op zon nieuw ding voor het eerst gaat fietsen in het bos is gewoon meer waard dan een neukpartij. ongelooflijk.

    heerlijk fietsje heb je man. hoewel ik niet jaloers mag zijn ben ik het toch.

      zondag 4 januari 2004 @ 19:07:54 #149
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_15960375
    quote:
    Op zondag 4 januari 2004 18:45 schreef LoveHenk het volgende:

    [..]

    kut vent! wil je mijn vriend zijn? hoeveel heb je ervoor neergeteld? rijdt ie lekker?

    ik heb al 2 fietsen (lees dure atb's) gekocht, en elke keer als je op zon nieuw ding voor het eerst gaat fietsen in het bos is gewoon meer waard dan een neukpartij. ongelooflijk.

    heerlijk fietsje heb je man. hoewel ik niet jaloers mag zijn ben ik het toch.


    haha ja dat gevoel heb ik ook altijd bij nieuwe fietsen

    mja ik heb hem nog niet kunnen testen.. komt over 3 weekies binnen (zit wel af te tellen hoor )

    denk dat hij wel heerlijk zal fietse

    wat ik er voor neer heb geteld.. uhm das nog de vraag.. fiets was dacht ik dik 4000 euro enne ik krijg 20% korting van ons bedrijf (werk zelf in een fietsenwinkel dus dat scheelt ) en ik krijg een gedeelte gesponsord denk dat ik er in totaal zelf rond de 2000 euro aan kwijt ben

    zon ding is inderdaad meer waard dan een neukpartij

    OJAAJOH?
    pi_15960420
    quote:
    Op zondag 4 januari 2004 19:07 schreef hellmondunited het volgende:

    [..]

    haha ja dat gevoel heb ik ook altijd bij nieuwe fietsen

    mja ik heb hem nog niet kunnen testen.. komt over 3 weekies binnen (zit wel af te tellen hoor )

    denk dat hij wel heerlijk zal fietse

    wat ik er voor neer heb geteld.. uhm das nog de vraag.. fiets was dacht ik dik 4000 euro enne ik krijg 20% korting van ons bedrijf (werk zelf in een fietsenwinkel dus dat scheelt ) en ik krijg een gedeelte gesponsord denk dat ik er in totaal zelf rond de 2000 euro aan kwijt ben

    zon ding is inderdaad meer waard dan een neukpartij


    maar wat ik dan niet snap, ben je een voetballer?

    met zon fiets moet je wedstrijden rijden, en mtb en voetballen gaat niet samen als je ergens wilt presteren. of is dat puur rijden naar het werk fietsje?

      zondag 4 januari 2004 @ 20:04:42 #151
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_15961851
    quote:
    Op zondag 4 januari 2004 19:10 schreef LoveHenk het volgende:

    [..]

    maar wat ik dan niet snap, ben je een voetballer?

    met zon fiets moet je wedstrijden rijden, en mtb en voetballen gaat niet samen als je ergens wilt presteren. of is dat puur rijden naar het werk fietsje?


    haha naar mijn werk fietsen? no way

    nee ik mountainbike al tijden (heb ondertussen echt een flinke conditie opgebouwd) maar heb er nooit wedstrijden mee gereden. heb zelf ook met iemand van het HPCteam meegetraind. ik ben gewoon veelste zwaar begonnen (eerste keer ging ik gelijk van 11 tot 4 mtbe) en daardoor kan ik behoorlijk wat terrein aan. Ga nadat ik nu wat toertochten heb gereden volgend seizoen met de wedstrijden beginnen.

    enne wat voetbal betreft.. gaat best samen. Die sport heeft mijn beenspieren ontwikkelt toen ik nog niet op de fiets zat. Mijn lichaam is daardoor meer op mijn benen afgesteld zeg maar.

    Morgen ga ik mijn licentie aanvragen

    ik moet er niet aandenken dat ik met die fiets naar het werk moet hehe zou echt geld verneuken zijn dan!

    maare die fiets word dus mijn wedstrijd fiets

    OJAAJOH?
    pi_15962441
    owwh. meteen licentie? ik zou eerst beginnen met fun wedstrijden, maar jah. ik ga voorlopig geen licentie aanvragen eer ik ergens voorin bij de fun eindig.

    hoe oud ben je trouwens?

      maandag 5 januari 2004 @ 15:53:07 #153
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_15984058
    quote:
    Op zondag 4 januari 2004 20:29 schreef LoveHenk het volgende:
    owwh. meteen licentie? ik zou eerst beginnen met fun wedstrijden, maar jah. ik ga voorlopig geen licentie aanvragen eer ik ergens voorin bij de fun eindig.

    hoe oud ben je trouwens?


    wat versta je onder die funwedstrijden? want licentie is voor amateurwedstrijden waarvoor ik die ga aanvragen, enne toertochten vind ik niks meer aan P das echt muf met al die slome meefietse

    enne mijn leeftijd is 18

    OJAAJOH?
    pi_15984744
    quote:
    Op maandag 5 januari 2004 15:53 schreef hellmondunited het volgende:

    [..]

    wat versta je onder die funwedstrijden? want licentie is voor amateurwedstrijden waarvoor ik die ga aanvragen, enne toertochten vind ik niks meer aan P das echt muf met al die slome meefietse

    enne mijn leeftijd is 18


    voor de fun wedstrijden hoef je geen licentie aan te vragen...

    mag ik je wat vragen, doe je nu al trainen? en hoe train je?

    ik geef je een tip van onschatbare waarde in de mtb/wieler wereld, schaf een hartslagmeter aan.

      maandag 5 januari 2004 @ 16:44:53 #155
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_15984862
    quote:
    Op maandag 5 januari 2004 16:36 schreef LoveHenk het volgende:

    [..]

    voor de fun wedstrijden hoef je geen licentie aan te vragen...

    mag ik je wat vragen, doe je nu al trainen? en hoe train je?

    ik geef je een tip van onschatbare waarde in de mtb/wieler wereld, schaf een hartslagmeter aan.


    Hartslag meter krijg ik van een collega van me

    ik train nu 2 soms 3 keer in de week op de fiets.

    ik woon tegen een bos aan dus kan daar flink raggen (zitten ook wat heuvels enzo in) als ik 2x in de week train dan is het 1x bos 1x weg en 3x is 2x bos, 1x weg

    op de weg is het vooral fietsbenen kweken en sprintjes oefenen, in het bos is het meer voor het bochten en schakel werk.

    verder doe ik nog aan een aangepaste fitness training om alles wat aan te sterken


    van de week ga ik trouwens nog een weekend in de ardennen trainen

    nog wat mensen die dan nog gaan mtbe ?

    edit: training duurt bij mij rond de 2 uur nu

    [Dit bericht is gewijzigd door hellmondunited op 05-01-2004 16:47]

    OJAAJOH?
    pi_15985265
    ik rijd geen wedstrijden in nederland, alleen maar soms.

    meestal rijd ik in belgie, vooral provincie luik, luxemburg en limburg.

    een van de mooire streken is in theux. daar bij het kasteel beginnnen 3 routes, pak eens de langste, je komt echt langs de afgronden die levensgevaarlijk zijn. supermooie routen.

    en dan luzembourg, ik had daar een chrono, een soort tijdrit op de mtb, ik reed echt uren zonder iemand tegen te komen en dan die supergrote dennebossen, moet je van houden of course.

    ik hou meer van marathons, dat zijn meestal langere wedstrijden van circa 5 uur. daar hoef je geen licentie voor.

    een gemiidelde amateur traint toch al gauw 10 uur per week.

    bovendien moet jij de basis opbouwen met duurtrainingen, dat is heel ontspannen heel lang rijden, maar een trainer zou je meer info kunnen geven,

    anyway, als je teleurgesteld wordt in mtb'en kun je me rustig bellen, ik koop je fietsje wel voor de helft van de prijs

      maandag 5 januari 2004 @ 18:04:58 #157
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_15986610
    quote:
    Op maandag 5 januari 2004 17:13 schreef LoveHenk het volgende:
    ik rijd geen wedstrijden in nederland, alleen maar soms.

    meestal rijd ik in belgie, vooral provincie luik, luxemburg en limburg.

    een van de mooire streken is in theux. daar bij het kasteel beginnnen 3 routes, pak eens de langste, je komt echt langs de afgronden die levensgevaarlijk zijn. supermooie routen.

    en dan luzembourg, ik had daar een chrono, een soort tijdrit op de mtb, ik reed echt uren zonder iemand tegen te komen en dan die supergrote dennebossen, moet je van houden of course.

    ik hou meer van marathons, dat zijn meestal langere wedstrijden van circa 5 uur. daar hoef je geen licentie voor.

    een gemiidelde amateur traint toch al gauw 10 uur per week.

    bovendien moet jij de basis opbouwen met duurtrainingen, dat is heel ontspannen heel lang rijden, maar een trainer zou je meer info kunnen geven,

    anyway, als je teleurgesteld wordt in mtb'en kun je me rustig bellen, ik koop je fietsje wel voor de helft van de prijs


    hehe ik krijg er geen spijt van
    enne ik ga zeker meer trainen ja voor het nieuwe seizoen wil ik in topvorm zijn

    maare die routes he, weet je ook nog een leuke bij Coo in de buurt in de ardennen? want daar gaan we ergens heen.. Coo zelf heb ik al gehad

    OJAAJOH?
    pi_15987399
    kijk op mountainbike.be, daar zou je meer moeten vinden.

    maar coo heeft toch 4 routes?

    ik vind het gewoon geweldig daar, vooraal swinters, en dan krijg je zon warme soep op zon bevoorrading, mmmmmmmhhh.

    wie weet, sprinten we nog ooit om een overwinning mwuahahhahaha...

      maandag 5 januari 2004 @ 18:39:10 #159
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_15987501
    quote:
    Op maandag 5 januari 2004 18:34 schreef LoveHenk het volgende:
    kijk op mountainbike.be, daar zou je meer moeten vinden.

    maar coo heeft toch 4 routes?

    ik vind het gewoon geweldig daar, vooraal swinters, en dan krijg je zon warme soep op zon bevoorrading, mmmmmmmhhh.

    wie weet, sprinten we nog ooit om een overwinning mwuahahhahaha...


    tis daar ook vet hoor vooral door die beekjes daar

    hehe wie weet

    OJAAJOH?
    pi_16032922
    Goed bezig Helmondunited ik heb de Mountainbike training bible aangeschafd op Amazon, staat heel goed in beschreven hoe je een seizoen moet opbouwen, hoe het precies zit met pieken etc.

    Heeft er iemand al de nieuwe route in Nuenen gereden ?

      woensdag 7 januari 2004 @ 14:35:13 #161
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_16038088
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2004 11:42 schreef battlesickloner het volgende:
    Goed bezig Helmondunited ik heb de Mountainbike training bible aangeschafd op Amazon, staat heel goed in beschreven hoe je een seizoen moet opbouwen, hoe het precies zit met pieken etc.

    Heeft er iemand al de nieuwe route in Nuenen gereden ?


    wat heb je nou precies aangeschaft?

    hmm nuenen is hier dichtbij zal er is een keer langs karren

    OJAAJOH?
    pi_16044330
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2004 14:35 schreef hellmondunited het volgende:
    wat heb je nou precies aangeschaft?

    Staat wel niets in over MTB techniek (bochten, klimmen etc), wel veel over trainingsmethodes, hartslag etc.
    quote:
    hmm nuenen is hier dichtbij zal er is een keer langs karren
    Ik weet ook niet waar ie precies vertrekt, maar naar het schijnt loopt de route langs het hoogste punt van Brabant
      woensdag 7 januari 2004 @ 18:21:57 #163
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_16044440
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2004 18:17 schreef battlesickloner het volgende:

    [..]

    [afbeelding]
    Staat wel niets in over MTB techniek (bochten, klimmen etc), wel veel over trainingsmethodes, hartslag etc.
    [..]

    Ik weet ook niet waar ie precies vertrekt, maar naar het schijnt loopt de route langs het hoogste punt van Brabant


    thnx zal er is naar op zoek gaan in een bieb ofzo

    hmm het hoogste punt? das hoooooooooooog

    nederland kent ook zoveel bergen enzo

    OJAAJOH?
    pi_16051943
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2004 11:42 schreef battlesickloner het volgende:
    Goed bezig Helmondunited ik heb de Mountainbike training bible aangeschafd op Amazon, staat heel goed in beschreven hoe je een seizoen moet opbouwen, hoe het precies zit met pieken etc.

    Heeft er iemand al de nieuwe route in Nuenen gereden ?


    Ik heb in oktober de toertocht van Nuenen gereden. Het hoogste punt van Brabant zit daarin, dat is een voormalige vuilnisbelt. Vanaf 3 punten kan je 'm beklimmen, geloof ik.
    Frustrerend was dat sommige mtb-ers, voor wie het te steil was, niet meteen opzij gingen.
    Maar dat er een vaste route was, wist ik niet.
    pi_16052831
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2004 22:28 schreef mr_bianchi het volgende:

    [..]

    Ik heb in oktober de toertocht van Nuenen gereden. Het hoogste punt van Brabant zit daarin, dat is een voormalige vuilnisbelt. Vanaf 3 punten kan je 'm beklimmen, geloof ik.
    Frustrerend was dat sommige mtb-ers, voor wie het te steil was, niet meteen opzij gingen.
    Maar dat er een vaste route was, wist ik niet.


    als dat een toertocht was moet je niet klagen dat ze niet opzijgaan. iedereen wil er zijn plezier kunnen halen en iedereen wil het proberen, en dat jij toevallig sterker bent, betekent niet dat anderen voor jou moeten wijken. laat ze gewoon plezier hebben, en als je zin hebt om hard te rijden, doe aan wedstrijden en niet in de toertochten de bink uit te hangen tussen gelegenheidsbikers.

    ben ik te grof?

    pi_16061749
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2004 22:51 schreef LoveHenk het volgende:

    [..]

    als dat een toertocht was moet je niet klagen dat ze niet opzijgaan. iedereen wil er zijn plezier kunnen halen en iedereen wil het proberen, en dat jij toevallig sterker bent, betekent niet dat anderen voor jou moeten wijken. laat ze gewoon plezier hebben, en als je zin hebt om hard te rijden, doe aan wedstrijden en niet in de toertochten de bink uit te hangen tussen gelegenheidsbikers.

    ben ik te grof?


    Ik heb het gevoel dat je me niet helemaal begrepen hebt.
    Het gaat er mij om dat als je de helling niet fietsend kan volbrengen en je dus af moet stappen, je rekening moet houden met de bikers achter je. Als ik een helling niet haal, ga ik meteen opzij om anderen een doorgang te verschaffen; zo dat zij niet het dupe worden van mijn afstappen...
    Ik vind dat niet meer dan normaal, maar wie ben ik?
      donderdag 8 januari 2004 @ 15:23:43 #167
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_16070135
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2004 22:28 schreef mr_bianchi het volgende:

    [..]

    Ik heb in oktober de toertocht van Nuenen gereden. Het hoogste punt van Brabant zit daarin, dat is een voormalige vuilnisbelt. Vanaf 3 punten kan je 'm beklimmen, geloof ik.
    Frustrerend was dat sommige mtb-ers, voor wie het te steil was, niet meteen opzij gingen.
    Maar dat er een vaste route was, wist ik niet.


    ow die vuilnisbelt.. das niks nieuws hehe ben er al heel wat keren overheen gescheurd
    OJAAJOH?
    pi_16072380
    players, moet je es in de laatste o2 bikers lezen over de roadbook va nde maand. in belgisch lotharingen/ardennen. een bos waar je kan verdwalen!!!! daar ga ik dan 100 % fietsen!!!!!
      vrijdag 9 januari 2004 @ 17:55:19 #169
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_16107649
    Gvd dit weekend geen ardennen

    im pissed off

    OJAAJOH?
    pi_16125610
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2004 17:55 schreef hellmondunited het volgende:
    Gvd dit weekend geen ardennen

    im pissed off


    kom naar gulpen? zondag 70 km toertocht vanut La Rocca, door heuvelland! ik ga erheen.

    [Dit bericht is gewijzigd door LoveHenk op 10-01-2004 13:25]

      zaterdag 10 januari 2004 @ 19:22:43 #171
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_16134455
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2004 13:18 schreef LoveHenk het volgende:

    [..]

    kom naar gulpen? zondag 70 km toertocht vanut La Rocca, door heuvelland! ik ga erheen.


    hing bij ons iets van in de winkel.. wil daar wel heen maarja heb niet de beschikking over een auto (heb mijn rijbewijs nog niet gehaald ) en ik zal niet weten hoe ik er anders kan komen
    OJAAJOH?
    pi_16152142
    Hallo allemaal,

    FF een vraagje tussendoor, Ik heb een Giant XTC 850 modeljaar 2002. D'r zitten Giant MPH 3 remmen op maar nou is in de vakantie in de ardennen de achterrem naar de bliksem gegaan. De hendel is uit het cupje getrokken. M'n fietsenmaker zei dat ie het wel kon maken maar toen was ie zo weer naar de bliksem. Weten jullie hoeveel zo'n systeem voor op het stuur kost (inclusief remvloeistof) of wat een goed alternatief zou zijn voor dezen remmen. Dit omdat ik vind dat ze te gammel zijn en gewoon niet te vertrouwen.
    Trouwens heeft ook iemand ervaring met het vervangen van remblokjes voor dit type remmen want de remblokken die ik besteld heb zijn te dik en moeten eerst afgeschuurd worden willen ze passen.

    Ik hoor het allemaal wel.

    Mzzls

      zondag 11 januari 2004 @ 14:47:52 #173
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_16152394
    quote:
    Op zondag 11 januari 2004 14:39 schreef JanJanssen het volgende:
    Hallo allemaal,

    FF een vraagje tussendoor, Ik heb een Giant XTC 850 modeljaar 2002. D'r zitten Giant MPH 3 remmen op maar nou is in de vakantie in de ardennen de achterrem naar de bliksem gegaan. De hendel is uit het cupje getrokken. M'n fietsenmaker zei dat ie het wel kon maken maar toen was ie zo weer naar de bliksem. Weten jullie hoeveel zo'n systeem voor op het stuur kost (inclusief remvloeistof) of wat een goed alternatief zou zijn voor dezen remmen. Dit omdat ik vind dat ze te gammel zijn en gewoon niet te vertrouwen.
    Trouwens heeft ook iemand ervaring met het vervangen van remblokjes voor dit type remmen want de remblokken die ik besteld heb zijn te dik en moeten eerst afgeschuurd worden willen ze passen.

    Ik hoor het allemaal wel.

    Mzzls


    hmm koop hydraulische van Hayes ofzo.. zijn altijd wel goeie remmen
    weet alleen de prijs er niet van.. zal t zo ff opzoeken
    OJAAJOH?
      zondag 11 januari 2004 @ 16:54:09 #174
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_16156473
    kan ze zo gauw niet vinden..
    OJAAJOH?
      zondag 11 januari 2004 @ 21:59:35 #175
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_16167695
    quote:
    Shimano - BR-M756 XT Front&Rear
    Complete 2003 XT remset met: >Remgrepen XT links en rechts BL-M756 >Calipers voor en a ...>
    ¤ 339,00

    Ik heb de XT remmen en ze bevallen al 3 jaar erg goed!

    Kijk anders even op Bike2build, zij hebben wel redelijk groot aanbod remmen.

    -- edit: directe link naar de schijfremmen-afdeling werkte niet

    Fietsen is gezond, eet meer fiets
    pi_16187463
    Tering, het was superzwaar zondag in gulpen. over 70 km deed ik 4 uur 44. iets meer dan 14 km per uur gemiddeld. ZOVEEL modder heb ik totaal nooit meegemaakt. het was afzien. ik kan nu nog niet lopen van de pijn
      maandag 12 januari 2004 @ 18:14:01 #177
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_16192427
    Sterkte! Klinkt als een 'bagger-tocht'
    Fietsen is gezond, eet meer fiets
    pi_16192519
    quote:
    Op maandag 12 januari 2004 18:14 schreef FHR het volgende:
    Sterkte! Klinkt als een 'bagger-tocht'
    en dan op zo'n klim, waar je ff afziet eb balanceert om niet te slippen in de modder zie je zon lullo met een fotoapparaat: "ff lachen "
      maandag 12 januari 2004 @ 19:01:15 #179
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_16193366
    quote:
    Op maandag 12 januari 2004 18:17 schreef LoveHenk het volgende:

    [..]

    en dan op zo'n klim, waar je ff afziet eb balanceert om niet te slippen in de modder zie je zon lullo met een fotoapparaat: "ff lachen "


    * Hellmondunited belt het trauma team

    OJAAJOH?
      zaterdag 17 januari 2004 @ 18:04:45 #180
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_16345822
    In de loop van volgende week komt mijn liefde eindelijk binnen

    kan niet wachteeeeeeeeeeeeeeeeee

    OJAAJOH?
    pi_16349317
    heerlijk, vandaag me nieuwe vork opgehaald bij b2b, een dirtjumper III 2004, meteen ff een shirtje gehaald en een nieuw derailleur padje
    pi_16350586
    quote:
    Op maandag 12 januari 2004 18:17 schreef LoveHenk het volgende:

    [..]

    en dan op zo'n klim, waar je ff afziet eb balanceert om niet te slippen in de modder zie je zon lullo met een fotoapparaat: "ff lachen "


    Post die foto ff dan
    Vrijwillig gebanned
      zondag 18 januari 2004 @ 13:32:44 #183
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_16364557
    quote:
    Op zaterdag 17 januari 2004 21:21 schreef MartinusMagnus het volgende:

    [..]

    Post die foto ff dan


    idd, laat ons ook eens lol hebben
    OJAAJOH?
      zondag 18 januari 2004 @ 17:44:07 #184
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_16371462
    Net nog ff heerlijk door de modder gebaggerd t was mooi weer om ff te fietsen
    OJAAJOH?
    pi_16422003
    de fotos moeten nog online komen als het goed is.
      dinsdag 20 januari 2004 @ 13:05:59 #186
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_16425012
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2004 11:18 schreef LoveHenk het volgende:
    de fotos moeten nog online komen als het goed is.
    zou ik ook zeggen als ik jou was
    OJAAJOH?
      dinsdag 20 januari 2004 @ 13:34:23 #187
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_16425981
    Het is eindelijk weer eens lekker weer, en nu moet ik tentamens leren enzo . Maar daarna lekker een weekje boarden. Duurt dus even voordat ik weer op m'n fietsje zit
    Fietsen is gezond, eet meer fiets
      dinsdag 20 januari 2004 @ 13:37:45 #188
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_16426091
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2004 13:34 schreef FHR het volgende:
    Het is eindelijk weer eens lekker weer, en nu moet ik tentamens leren enzo . Maar daarna lekker een weekje boarden. Duurt dus even voordat ik weer op m'n fietsje zit
    tis wel te zien dat je hard moet leren ja

    OJAAJOH?
    pi_16433365
    dalijk nog een uurke recuppen
      woensdag 21 januari 2004 @ 12:24:51 #190
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_16454357
    Morgen even kijken op het werk of mijn schatje binnen is gekomen
    OJAAJOH?
    pi_16454418
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2004 12:24 schreef hellmondunited het volgende:
    Morgen even kijken op het werk of mijn schatje binnen is gekomen
    jij bent toch fietsenmaker he?
      woensdag 21 januari 2004 @ 12:39:37 #192
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_16454761
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2004 12:27 schreef LoveHenk het volgende:

    [..]

    jij bent toch fietsenmaker he?


    ja studeer nog maar das mijn bijbaantje ja
    OJAAJOH?
      woensdag 21 januari 2004 @ 15:32:07 #193
    58060 Apoc2003
    Er gaat niets boven groningen!
    pi_16459949
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2004 12:39 schreef hellmondunited het volgende:

    [..]

    ja studeer nog maar das mijn bijbaantje ja


    De mijne ook

    Ik zet nieuwe (goedkope) mountainbikes in elkaar, wat jij ? Of repareer je echt fietsen ? www.targetbikes.nl

    "Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
    -Rudyard Kipling
      woensdag 21 januari 2004 @ 19:41:12 #194
    41915 Eul
    Greetings Eul
    pi_16467700
    Zo, ik ben ook warm aan het lopen voor het mountainbiken .
    Het begon er mee dat ik een fiets via de zaak en "nederlands fiets plan" kan kopen, dan gaat er 750 euro en 250 euro aan assesoires van me bruto loon af verdeeld over 12 mndn, meer mag ook maar dat gaat van me netto loon af. Verzekering krijg ik van me baas. Ik moet dan wel "officieel" 50% van de werkdagen op de fiets komen (lol, alsof ze komen kijken ).

    Nu vond ik het wel leuk om een fiets te hebben waar ik in me vrije tijd ook nog wat leuks mee kon doen, en me broertje is MTB franaat dus hij heeft ook al een MTB. Ik vond het dus ook wel leuk een MTB te kopen, dan kan ik af en toe met hem mee (of hij met mij, ik heb namelijk al lekker wel een rijbewijs :p).
    Hij heeft mij doorverwezen naar b2b, en dan gaat het pas echt allemaal kriebelen met al die mooie spulletjes .
    Ik ben geen ervaren fietser maar het lijkt mij een leuke hobby, dus wil ik wel iets waarmee ik vooruit kan als ik verder kom/wil.
    Ik zat eerst te denken aan een Cube Atention en daar een andere vork onder zetten en een schijfrem voor, maar dan had ik ook een andere naaf meoten hebben. Op dat moment kwam ik al op zo'n bedrag dat ik net zo goed een veel duurdere fiets kon nemen. Ik heb er een hekel aan om iets te kopen waarvan ik even later al denk "had ik nu toch maar wat meer uitgegeven en...." dus was ik ook maar van plan van die gelegenheid gebruik te maken.
    Uiteindelijk ben ik gevallen voor de "Cube Limited 3" met alle benodigde assesoires.

    Bij elkaar ¤1276,-. Ik vind het genoeg om mee te beginnen en ik denk dat het ook niet mis is om mee te beginnen.
    De papieren zijn nu opgestuurd naar Nderlands Fiets Plan, volgens b2b duurt het papierwerk zo'n 2 weken en de levering ook ongeveer, dus over 4 á 5 weken zou ik hem pas hebben als alles goed gaat. In spanning wachten dus!

    Ondertussen ga ik met fitness maar flink de cardio richten op fietsen en krachttraining op de benen om me alvast voor te berijden .

    Dus Eultje gaat de bossen onveilig maken whaha.

    pi_16470089
    Ziet er goed uit, Eul.
    Vind je het niet riskant om een fiets te kopen, die je nog niet echt gezien hebt?
    pi_16470932
    idd, als beginner zou ik niet meer uitgeven, tenzij je zekere weet dat gaat wedstrijd rijden. maar pasop, mtb is best zwaar. veel mesen zien alleen de fun ervan - over een boompje springen, wheelie bouwen.

    maar success ermee.

      woensdag 21 januari 2004 @ 22:30:20 #197
    41915 Eul
    Greetings Eul
    pi_16473428
    Ik heb hem wel gezien, ik ben bij b2b geweest. Ik heb trouwens gekozen voor de Hayes HFX-9 remmen. Ik heb er alleen niet op gereden, maar aangezien ik niet veel ervaring er mee heb kan ik het toch niet echt vergelijken, ik ben op de kundigheid van me broertje en van b2b afgegaan. En uiteraard kan ik zelf wel nagaan dat er een hoop kwaliteits afmontage op zit .
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2004 21:12 schreef LoveHenk het volgende:
    idd, als beginner zou ik niet meer uitgeven, tenzij je zekere weet dat gaat wedstrijd rijden. maar pasop, mtb is best zwaar. veel mesen zien alleen de fun ervan - over een boompje springen, wheelie bouwen.

    maar success ermee.


    Ik geloof best dat het heel zwaar is als je wedstrijden rijd. In de eerste instantie gebruik ik hem voor woon-werk verkeer, ga ik een conditie er mee opbouwen en eens kijken wat ik in de praktijk (kan) berijk(en), beetje voor de fun idd door de bossen en ander terrein, wellicht nog de ardennen, vooral omdat me broertje dat ook leuk zou vinden. Maar dit zou een leuke sport zijn die ik altijd kan beoefenen. Ik doe al meer sporten maar dat kan ik maar één keer in de week of ik moet s'avonds naar allemaal andere steden rijden om te kunnen gaan. Fitness doe ik ook maar dat is in principe niet "leuk", je doet dat om een bepaald "doel" te berijken. Dit is LEUK . Als ik er een beetje goed in ben/denk te zijn/kunnen worden zou ik altijd nog wedstrijden kunnen rijden.

    Ik heb hem wel met het oog gekocht op dat ik er wel mee kan doen wat ik zou willen en er degelijke onderdelen op zitten, niet dat hij eigenlijk ongeschikt (of niet voldoende) zou blijken om een leuk tochtje te maken op een ruig terijn als ik dat zou willen

    Eerst maar voor de fun en wie weet wta er uit voort bloeit

    pi_16477752
    verwacht niet dat je in de eerste wedstrijden bij de eerste helft zit. zelfs ullrich kon het niet. na 5 jaartjes mtb'en als je nu begint en goede sporter bent kun je dan je eerste xc wedstrijd winnen.

    maar het is ook fun om wedstrijden te rijden. vooral in belgie. en dan zijn er van die ventjes die denken dat ze de tour rijden

    pi_16521401
    ik zie al dat er hier heel wat ervaren gasten zitten.. kan ik nog wat van leren... Maar ik heb even een vraag. Ik rij samen met een vriend van mij ieder weekend. Maar nou zaten we te denken om een bril aan te schaffen omdat we beide erg veel last van onze ogen krijgen (ene keer heel droog andere keer beginnen ze te tranen)... vooral bij afdalingen.

    Nou is mijn vraag

    Helpt zo'n bril wel of is dat alleen maar onhandig?

    En als het wel helpt wat is aan te raden???

      vrijdag 23 januari 2004 @ 17:22:33 #200
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_16522957
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2004 15:32 schreef Apoc2003 het volgende:

    [..]

    De mijne ook

    Ik zet nieuwe (goedkope) mountainbikes in elkaar, wat jij ? Of repareer je echt fietsen ? www.targetbikes.nl


    sorry was een paar dagen weg geweest maare ik doe eigenlijk alles wel daar.. reparaties, nieuwe fietsen in elkaar zetten en de verkoop
    OJAAJOH?
      vrijdag 23 januari 2004 @ 19:13:40 #201
    41915 Eul
    Greetings Eul
    pi_16525875
    quote:
    Op vrijdag 23 januari 2004 16:39 schreef SG_Tannus het volgende:
    Helpt zo'n bril wel of is dat alleen maar onhandig?
    Met snowboarden help een gewone bril bij mij, dus ik denk dat het met fietsen ook wel helpt...
      vrijdag 23 januari 2004 @ 19:20:42 #202
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_16526042
    quote:
    Op vrijdag 23 januari 2004 16:39 schreef SG_Tannus het volgende:

    Helpt zo'n bril wel of is dat alleen maar onhandig?

    En als het wel helpt wat is aan te raden???


    Ik gebruik zelf een 'gewone' Oakley tijdens het fietsen.

    (alleen dan donkerrood).

    Doordat de bril rond loopt en goed aansluit bij m'n hoofd, heb ik eigelijk nooit last van de rij-wind. Ik vind 't zeker de aanschaf waard, het scheelt ook met stof, vliegjes, steentjes etc.

    Ik heb ook wel 's een 'goggle' (zo'n skibril-achtig geval) gebruikt in combinatie met m'n fullface-helm, maar dat zat niet echt lekker (goggle was te groot). Zou ik ook niet doen i.c.m. met een gewone helm, dan rijd je nl. best voor lul

    Fietsen is gezond, eet meer fiets
      zaterdag 24 januari 2004 @ 14:21:26 #203
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_16543830
    quote:
    Op vrijdag 23 januari 2004 19:20 schreef FHR het volgende:

    [..]

    Ik gebruik zelf een 'gewone' Oakley tijdens het fietsen.
    [afbeelding]
    (alleen dan donkerrood).

    Doordat de bril rond loopt en goed aansluit bij m'n hoofd, heb ik eigelijk nooit last van de rij-wind. Ik vind 't zeker de aanschaf waard, het scheelt ook met stof, vliegjes, steentjes etc.

    Ik heb ook wel 's een 'goggle' (zo'n skibril-achtig geval) gebruikt in combinatie met m'n fullface-helm, maar dat zat niet echt lekker (goggle was te groot). Zou ik ook niet doen i.c.m. met een gewone helm, dan rijd je nl. best voor lul


    zo'n bril is idd een goeie ja! alleen wel rete duur
    OJAAJOH?
      donderdag 29 januari 2004 @ 16:10:53 #204
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_16688635
    *kuch* wakker worde mensen
    OJAAJOH?
    pi_16690148
    tering wat een kutweek, sneeuw, tentamens. moet mijn uurtjes dan maar in t weekend inhalen...
      donderdag 29 januari 2004 @ 17:08:38 #206
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_16690313
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2004 17:02 schreef LoveHenk het volgende:
    tering wat een kutweek, sneeuw, tentamens. moet mijn uurtjes dan maar in t weekend inhalen...
    ik ben vandaag op de fiets gesprongen.. sneeuw in

    was een leuke en pijnlijke ervaring

    OJAAJOH?
    pi_16691019
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2004 17:08 schreef hellmondunited het volgende:

    [..]

    ik ben vandaag op de fiets gesprongen.. sneeuw in

    was een leuke en pijnlijke ervaring


    mijn meeste valpartijen heb ik te danken aan van die sporen, je kent ze wel. dieper dan het oppervlak. omdat ik best lang ben verlies ik vak evenwicht en dan lig ik.

    ik wou net nog op reesch fiets ff gaan, maar het is me te koud en te weinig tijd.

    heb jij je nieuwe fiets al?

      donderdag 29 januari 2004 @ 17:59:49 #208
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_16691849
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2004 17:33 schreef LoveHenk het volgende:

    [..]

    mijn meeste valpartijen heb ik te danken aan van die sporen, je kent ze wel. dieper dan het oppervlak. omdat ik best lang ben verlies ik vak evenwicht en dan lig ik.

    ik wou net nog op reesch fiets ff gaan, maar het is me te koud en te weinig tijd.

    heb jij je nieuwe fiets al?


    aah ja das net zoals op een gewone fiets.. die diepe sporen kom je dan niet meer uit en probeer je het toch dan schuif je weg.. mijn fietsje is binnen, heb hem alleen nog niet opgehaald omdat ik ziek was.. dusja over 2 daagies er maar ff heen om um op te hale
    OJAAJOH?
    pi_16691870
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2004 17:59 schreef hellmondunited het volgende:

    [..]

    aah ja das net zoals op een gewone fiets.. die diepe sporen kom je dan niet meer uit en probeer je het toch dan schuif je weg.. mijn fietsje is binnen, heb hem alleen nog niet opgehaald omdat ik ziek was.. dusja over 2 daagies er maar ff heen om um op te hale


    mag ik met je mee?
      donderdag 29 januari 2004 @ 18:01:21 #210
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_16691896
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2004 18:00 schreef LoveHenk het volgende:

    [..]

    mag ik met je mee?


    en dan kom ik zeker zonder fiets thuis
    OJAAJOH?
    pi_16691924
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2004 18:01 schreef hellmondunited het volgende:

    [..]

    en dan kom ik zeker zonder fiets thuis


    jawel, met een fiets.

    de mijne

      donderdag 29 januari 2004 @ 18:02:55 #212
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_16691943
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2004 18:02 schreef LoveHenk het volgende:

    [..]

    jawel, met een fiets.

    de mijne


    wat voor fiets heb je eigenlijk?

    OJAAJOH?
    pi_16692327
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2004 18:02 schreef hellmondunited het volgende:

    [..]

    wat voor fiets heb je eigenlijk?


    specialized stumpjumper m4 in rood model 2003. heb spijt qua kleur. had liever grijs. prijs: 1260 euro. kreeg em voor 1000 omdat ik mijn oude fiets ervoor teruggaf, en die oude was specialized stumpjumper comp zwart m2 2001

    mijn volgende wordt allerlichste fiets ter wereld, hoop ik.

      vrijdag 30 januari 2004 @ 10:38:02 #214
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_16709598
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2004 18:14 schreef LoveHenk het volgende:

    [..]

    specialized stumpjumper m4 in rood model 2003. heb spijt qua kleur. had liever grijs. prijs: 1260 euro. kreeg em voor 1000 omdat ik mijn oude fiets ervoor teruggaf, en die oude was specialized stumpjumper comp zwart m2 2001

    mijn volgende wordt allerlichste fiets ter wereld, hoop ik.


    is ook een mooi fietsje
    OJAAJOH?
      zondag 1 februari 2004 @ 17:19:47 #215
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_16782022
    Ik ben boos
    OJAAJOH?
      zondag 1 februari 2004 @ 17:26:34 #216
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_16782316
    quote:
    Op zondag 1 februari 2004 17:19 schreef hellmondunited het volgende:
    Ik ben boos
    Goed onderbouwd, hoge discussiewaarde, goede uitleg
    Maar ik leef met je mee (denk ik, hangt er vanaf wat er precies aan de hand is)

    -- edit: Is je nieuwe fiets er nog steeds niet? Of is 'ie alweer stuk/gejat?

    Fietsen is gezond, eet meer fiets
      zondag 1 februari 2004 @ 18:19:25 #217
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_16784309
    quote:
    Op zondag 1 februari 2004 17:26 schreef FHR het volgende:

    [..]

    Goed onderbouwd, hoge discussiewaarde, goede uitleg
    Maar ik leef met je mee (denk ik, hangt er vanaf wat er precies aan de hand is)

    -- edit: Is je nieuwe fiets er nog steeds niet? Of is 'ie alweer stuk/gejat?


    nee ik moet wachten tot week 9.. dan worden alle nieuwe specialized rommel voor onze winkel geleverd en dan dus ook mijn fiets.. scheelt in de kosten zei mijn baas.. GRRRRRRRRRRRRRRR nog 4 weekies?

    OJAAJOH?
      zondag 1 februari 2004 @ 21:42:23 #218
    27148 raimen
    SPEED IS SWEET
    pi_16793526
    4 weken kan idd lang zijn
    Bruno....Ik zal je missen vriend
    To Protect and to Serve
    U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
    Toezicht is gezond!
      zaterdag 14 februari 2004 @ 22:06:30 #219
    41915 Eul
    Greetings Eul
    pi_17182887
    Zo, vanmorgen me Cube opgehaald en hij rijd erg lekker, ik ben er helemaal weg van (en me broertje ook ).

    Maak je ook maar geen zorgen... hij word al gebruikt waarvoor hij gemaakt is... Hij is al ontgroend door een zeer fraaie koprol AUCH . Ik denk dat ik per ongeluk me voorrem in kneep toen ik na een heuvel van een richel af ging en me goed wou vast houden tijdens de impact . Dure maar wijze les, alleen me schouder doet nu wel aardig pijn (en heb hoofdpijn en een bult op me gezichtje), dus ik weet niet of er nog veel terecht gaat komen van me plannen om te fietsen morgen .

    Maar voor de rest alles toppie en ik heb me niet laten afschrikken hoor !

      zondag 15 februari 2004 @ 19:42:09 #220
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_17202817
    quote:
    Op zaterdag 14 februari 2004 22:06 schreef Eul het volgende:
    Zo, vanmorgen me Cube opgehaald en hij rijd erg lekker, ik ben er helemaal weg van (en me broertje ook ).

    Maak je ook maar geen zorgen... hij word al gebruikt waarvoor hij gemaakt is... Hij is al ontgroend door een zeer fraaie koprol AUCH . Ik denk dat ik per ongeluk me voorrem in kneep toen ik na een heuvel van een richel af ging en me goed wou vast houden tijdens de impact . Dure maar wijze les, alleen me schouder doet nu wel aardig pijn (en heb hoofdpijn en een bult op me gezichtje), dus ik weet niet of er nog veel terecht gaat komen van me plannen om te fietsen morgen .

    Maar voor de rest alles toppie en ik heb me niet laten afschrikken hoor !


    goezo:) hebbie een foto van je fiets?
    OJAAJOH?
      zondag 15 februari 2004 @ 22:11:48 #221
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_17207519
    Zo....terug van weekje boarden in Les Arcs. Over 3 weken nog een weekje boarden in Valfréjus en dan kan ik me weer richten op 't biken. Heb nog wat leuke dingetjes op m'n verlanglijstje staan dus moet dan even de financiële status checken
    Fietsen is gezond, eet meer fiets
      maandag 16 februari 2004 @ 16:14:25 #222
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_17226025
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 22:11 schreef FHR het volgende:
    Zo....terug van weekje boarden in Les Arcs. Over 3 weken nog een weekje boarden in Valfréjus en dan kan ik me weer richten op 't biken. Heb nog wat leuke dingetjes op m'n verlanglijstje staan dus moet dan even de financiële status checken
    hmm vertel vertel
    OJAAJOH?
      maandag 16 februari 2004 @ 18:16:44 #223
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_17229921
    quote:
    Op maandag 16 februari 2004 16:14 schreef hellmondunited het volgende:

    [..]

    hmm vertel vertel


    M'n verlanglijstje of m'n snowboardavonturen?

    Verlanglijstje:

    • BETD achtervering-link-plaat-dinges (om meer veerweg te krijgen) (poos geleden al vraag overgesteld en inderdaad nog steeds niet gekocht)
    • Nieuwe velgjes Mavic XM321, of (helaas stukje duurder) Mavic EX729
    • Nieuwe banden (welke weet ik nog niet, maar iig 2.3", liefst Tioga Factory DH als ik die nog kan vinden)
    • Misschien toch maar 's een Dainese body-armour, schijnt toch wel verstandig te zijn
    • En eigenlijk ook nog een nieuw crankstel + trapas (Isis of Octalink is volgens mij toch wel relaxter dan square-tapered)

    En heb vast ook nog wel wat andere onderdeeltjes nodig i.v.m. het standaard-onderhoud.

    PS: hellmond, is je icon opeens stuk of ligt 't aan mijn PC?

    [Dit bericht is gewijzigd door FHR op 16-02-2004 18:18]

    Fietsen is gezond, eet meer fiets
      maandag 16 februari 2004 @ 19:41:13 #224
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_17232477
    quote:
    Op maandag 16 februari 2004 18:16 schreef FHR het volgende:

    [..]

    M'n verlanglijstje of m'n snowboardavonturen?

    Verlanglijstje:

    • BETD achtervering-link-plaat-dinges (om meer veerweg te krijgen) (poos geleden al vraag overgesteld en inderdaad nog steeds niet gekocht)
    • Nieuwe velgjes Mavic XM321, of (helaas stukje duurder) Mavic EX729
    • Nieuwe banden (welke weet ik nog niet, maar iig 2.3", liefst Tioga Factory DH als ik die nog kan vinden)
    • Misschien toch maar 's een Dainese body-armour, schijnt toch wel verstandig te zijn
    • En eigenlijk ook nog een nieuw crankstel + trapas (Isis of Octalink is volgens mij toch wel relaxter dan square-tapered)

    En heb vast ook nog wel wat andere onderdeeltjes nodig i.v.m. het standaard-onderhoud.

    PS: hellmond, is je icon opeens stuk of ligt 't aan mijn PC?


    mijn icon doet t nog hoor moet je ff bij opties alleen geuploade plaatjes weergeven uitvinken

    enne leuk spul

    OJAAJOH?
      maandag 16 februari 2004 @ 22:35:24 #225
    50072 Zebigboss
    Peace = Power
    pi_17239898
    quote:
    Op maandag 16 februari 2004 18:16 schreef FHR het volgende:

    [..]

    M'n verlanglijstje of m'n snowboardavonturen?


    EN!!!
    :: Koga World Traveller S :: Shimano XT, Magura Louise, Rockshox(voorvork) ::
      dinsdag 17 februari 2004 @ 08:23:43 #226
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_17246824
    quote:
    Op maandag 16 februari 2004 19:41 schreef hellmondunited het volgende:

    [..]

    mijn icon doet t nog hoor moet je ff bij opties alleen geuploade plaatjes weergeven uitvinken

    enne leuk spul


    [offtopic]
    Hmmm heb ik uitstaan, maar krijg alleen een rood kruisje.
    [ontopic]

    Als crankstel zat ik een beetje te denken aan de FSA V-Drive, dus als iemand opmerkingen/suggesties heeft, kom maar door!

    quote:
    EN!!!
    Les Arcs, Frankrijk: veel zon, te warm, keiharde sneeuw, daardoor was 't boarden best zwaar. Wel aardig gebied nu de gebieden van La Plagne en Les Arcs aan elkaar gekoppeld zijn. Tja, verder beetje standaard: hele dag boarden, 's avonds neerstorten in appartement, vroeg naar bed en vroeg weer op
    Fietsen is gezond, eet meer fiets
      zondag 29 februari 2004 @ 00:53:44 #227
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_17418735
    Leeft iedereen nog? Vorig weekend trouwens weer even met m'n vriendin gaan biken (woont bij Ede in de buurt, dus leuk bossig). M'n conditie is wel beetje brak op het ogenblik (ondanks het snowboarden), maar het was wel leuk om weer op de fiets te zitten. En toen ik maandag bijna thuis was, begaf de kabel van mn voorderailleur het. Hij spleet opeens waar 'ie vastzit in het der., daardoor slipte de kabel en deed 't der. het dus niet echt super meer, maar was nog maar paar honderd meter naar huis. Even nieuw kabeltje doorheen rossen dus......
    Fietsen is gezond, eet meer fiets
      zondag 29 februari 2004 @ 07:11:14 #228
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_17421493
    quote:
    Op zondag 29 februari 2004 00:53 schreef FHR het volgende:
    Leeft iedereen nog? Vorig weekend trouwens weer even met m'n vriendin gaan biken (woont bij Ede in de buurt, dus leuk bossig). M'n conditie is wel beetje brak op het ogenblik (ondanks het snowboarden), maar het was wel leuk om weer op de fiets te zitten. En toen ik maandag bijna thuis was, begaf de kabel van mn voorderailleur het. Hij spleet opeens waar 'ie vastzit in het der., daardoor slipte de kabel en deed 't der. het dus niet echt super meer, maar was nog maar paar honderd meter naar huis. Even nieuw kabeltje doorheen rossen dus......
    Daar kan je leuk rijden (Ede-arnhem). Ik woon zelf ook in Ede en in de richiing Otterlo en in de richting Arnhem liggen prachtige stukken
    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
      zondag 29 februari 2004 @ 10:14:18 #229
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_17422217
    quote:
    Op zondag 29 februari 2004 07:11 schreef Scighera het volgende:

    [..]

    Daar kan je leuk rijden (Ede-arnhem). Ik woon zelf ook in Ede en in de richiing Otterlo en in de richting Arnhem liggen prachtige stukken
    Zaterdag bij Renkum geweest (beetje langs die beek daar) en zondag bij Lunteren.
    Fietsen is gezond, eet meer fiets
      zondag 29 februari 2004 @ 19:28:19 #230
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_17430923
    hmm. niet verkeerd. tussen ede en wolfheze zijn mooie stukken (oa de Sysselt)

    richting lunteren heb je een oude zandopgraving liggen :

    uitlegpoging:
    -je gaat ede uit bij het gemeente huis
    -gaat bij de stoplichten rechtdoor de N224 oversteken richting Apeldoorn
    -je steekt het autogedeelte over (2 afslag) bij de afslag naar de hei bij een militaire kazerne
    -aan de andere kant van de weg zit een chinees restaurant
    -daar neem je de weg richting Lunteren (links lunteren, rechts harskkamp en wekerom)
    -deze weg rij je rechtdoor uit (lands een stel luxe huizen, gevolgd door weilanden met hier en daar een huis) en gaat over in een zandweg.
    -na enige tijd zit aan de rechter kant een zandafgraving ( kan je heel mooi rijden)
    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
      zondag 29 februari 2004 @ 22:17:51 #231
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_17434155
    quote:
    Op zondag 29 februari 2004 19:28 schreef Scighera het volgende:
    hmm. niet verkeerd. tussen ede en wolfheze zijn mooie stukken (oa de Sysselt)

    richting lunteren heb je een oude zandopgraving liggen :

    blah
    Ja daar zijn we geweest, was er ook al eerder geweest. Wel geinig, alleen jammer dat zoveel mul zand is, anders was 't er nog veel leuker geweest met al die hobbels aan de noordkant.

    Sysselt zegt me wel iets, misschien ben ik er ook al wel geweest, zal straks aan m'n vriendin vragen als ze hier is.....
    Fietsen is gezond, eet meer fiets
      maandag 1 maart 2004 @ 04:42:33 #232
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_17438635
    sysselt ligt achter de kazernes(Simon Stevin, Elias Beekman en Pr. Maurits) en deels langs het spoor
    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
      vrijdag 26 maart 2004 @ 21:25:11 #233
    27148 raimen
    SPEED IS SWEET
    pi_17992212
    Zo ik heb een nieuwe bike en die wilde ik jullie niet onhouden.

    Het is een rocky mountain element

    Specs.
    Frame easton ultralite
    Voorvork marzochi super x fly
    Rear shox fox float r (of een o2) heb er twee namelijk 1tje voor als de andere er mee ophoud
    Stuurpen tomson
    Stuur race face next carbon riser
    Zadelpen race face xy
    Zadel flite titanium
    Cranck stel race face next lp carbon
    Bottem bracket race face isis titanium
    Rear der. sram 9.0
    Front der. shimano xtr
    Shifters sram 9.0 sl
    Brakes shimano xt disc
    Wheels mavic x223 disc with black xt hubs dt spokes

    Het frame


    En een plaatje van de crank


    Heb er al een stukje op gefietst en hij gaat als de brandweer

    Ik groet u
    Bruno....Ik zal je missen vriend
    To Protect and to Serve
    U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
    Toezicht is gezond!
      maandag 29 maart 2004 @ 12:57:50 #234
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_18037881
    Leuk fietsje! Vooral die RF Next cranks zijn vet, ik heb er ook wel 's over gedacht om ze te kopen, maar vond ze toch een beetje te duur . Die voorvork is toch een oud model of vergis ik me nou? Moet je even op de site van Marzocchi kijken, ik las pas iets (kan zelfs in dit topic zijn) over Marz. vorken dat de crown niet goed aan de vorkpoten zat. Ik zou vooral de Fox demper gebruiken, volgens mij is die wat beter dan die O2.

    Dit weekend trouwens weer lekker gebiked bij Wageningen, Renkum, Wolfheze en Doorwerth. Stukje van de MTB route bij Wolfheze gereden, alleen jammer dat zo'n groot deel ervan over verharde paden gaat. En deze hele week schijnt 't superlekker weer te gaan worden en nou moet ik weer aan de slag voor studie etc

    [ Bericht 0% gewijzigd door FHR op 29-03-2004 13:26:58 ]
    Fietsen is gezond, eet meer fiets
    pi_18041746
    Heej ik heb nu een mtb, maar denk dat ik die kwijt wil, nu is de vraag aan jullie, hoeveel zou ik hier nog voor kunnen krijgen????
    Koga Miyata X-control 2002 (Volledig geveerd)
    Shimano LX, achterderailleur XT
    Magura Clara Schijfremmen
    Rockshox Duke XC
    Mavic X-223 met schwalbe Fast Fred
    enz. enz.
    pi_18041779
    Volledige specificaties op de site van koga (www.koga.com) bij modeljaar 2002
      dinsdag 30 maart 2004 @ 19:06:02 #237
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_18068229
    Joepie, ik heb m'n BETD link binnen! Lekker m'n achtervering verbouwen dus! NOT! Ben ik lekker bezig, alles ligt uit elkaar (ziet er wel grappig uit die achterkant in allerlei hoeken en standen die normaal niet kunnen), wil de nieuwe link erin zetten en uh-oh! Krijg ik dat *&^%*#@&$@ kunststof busje van het lager van het onderste oog van de achterdemper er niet in! En er zit geen handleiding bij.... Ik dus op de site kijken, blijken ze één of ander gereedschapje te hebben daarvoor. Kost alleen wel 30 pond + 15 pond verzendkosten. Laat maar, ik fix zelf wel een tooltje. En dan maar hopen dat ik niet dat busje sloop

    PS: Rockshox1, bij mij moet je niet zijn voor 2e handsprijzen, echt geen idee, maar een foto of erbij zetten in welke staat de fiets is kan wel 's helpen denk ik.

    -- edit: kom er net achter dat er volgende maand een stukje in de MBr staat over het vervangen van deze lagers

    [ Bericht 4% gewijzigd door FHR op 30-03-2004 19:30:30 ]
    Fietsen is gezond, eet meer fiets
      dinsdag 30 maart 2004 @ 20:30:48 #238
    27148 raimen
    SPEED IS SWEET
    pi_18070225
    Het is idd een oud model vork. Als ik het goed heb uit 2002. Kan op de site van marz. Niets vinden wat betreft fouten of terug roep actie's.
    Als jij het misschien weet hoor ik het wel (of weet waar ik moet zoeken)
    Bruno....Ik zal je missen vriend
    To Protect and to Serve
    U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
    Toezicht is gezond!
      dinsdag 30 maart 2004 @ 20:52:56 #239
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_18070674
    quote:
    --------------------------------------------------------------------------------
    If you have misused or abused your forks, or if you have landed improperly in the past, Marzocchi will upgrade:
    - Z3, Z3.5 or Z5 forks (30mm MY 2001-2002) to new model year 2003 DJI or DJIII forks
    - Z1 30mm (MY 2001-2002) to new model year 2003 Z1 FR 32mm
    at a discounted price, regardless of whether your forks show any signs of fatigue, damage, impacts, cracking, creaking, leaking, etc.
    Contact Marzocchi or see your nearest authorized Marzocchi retailer for additional information.
    --------------------------------------------------------------------------------

    Gepost door flippie_flink op woe 26 nov 2003 in dit topic (op pagina 3 bij mij). Ik weet niet meer of ik 't ooit daadwerkelijk gevonden had op de site, maar misschien weet hij meer......
    Fietsen is gezond, eet meer fiets
    pi_18090513
    Hij is nog in een heel goede staat net 1000km mee gereden
      donderdag 1 april 2004 @ 15:51:43 #241
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_18109775
    Nou m'n busje zit er in hoor! Ben er mee naar de werkplaats bij m'n faculteit gegaan en daar hadden ze een hele mooie pers die 'em er in 2 seconden gratis en voor niks netjes recht erin duwde! Kan weer verder klussen dus

    -- edit:
    Hij zit erin en werkt , maar wil niet in de 110 of 130mm veerweg-stand . Waarom niet? Omdat de kabel van m'n achterderailleur te kort is!! Morgen maar even een nieuwe kopen......

    PS: iemand anders nog leuke fiets verhalen?

    [ Bericht 28% gewijzigd door FHR op 01-04-2004 17:54:31 ]
    Fietsen is gezond, eet meer fiets
      dinsdag 13 april 2004 @ 19:52:40 #243
    81630 Ome_Doedelzak
    Lekker blazen op die zak
    pi_18399838
    FF vraagje, hoe zet je je foto's dan meteen erin. Ik krijg ze niet met kopiëren / plakken
    dan zal k ff wat foto's d'ropzetten van mijn bike
    24 flesjes in een krat, 24 uur in een dag. Toeval ??
    pi_18416848
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2004 19:52 schreef Ome_Doedelzak het volgende:
    FF vraagje, hoe zet je je foto's dan meteen erin. Ik krijg ze niet met kopiëren / plakken
    dan zal k ff wat foto's d'ropzetten van mijn bike
    mail ze mij maar, dan zet ik ze erop
    ( s_blaauwgeers@#nospamofcourse#wanadoo.nl)

    Ik begin me ook steeds meer te intreseren voor t fiets gebeuren.
    Heb nou een *kuch* Kyoso k7000, maar die voldoet niet helemaal aan de eisen.

    Ik heb van mn broer nog een oudere giant gekregen (chigago serie) en ga kijken of ik daar nog wat mee kan.
    Heb niet zoveel geld om echt goede spullen te kopen

    Iemand nog tips om die k7000 wat op te leuken?
    Zit deore achter en sis voor, promax schijfrem voor (mechanisch) en shimano v-brake achter.
    Een rockshock voorvork (lucht geveerd).

    Zat er aan te denken om schijfrem weg te doen en hydraulische v-brakes te nemen (voor & achter)
    Of achter een nieuwe naaf te kopen + een setje magura juliet schijfremmen (hydraulisch).

    Of denken jullie dat ik maar beter meteen een nieuwe fiets moet kopen (waar ik overigens geen geld voor heb)
    Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
    Agnes: Yes, I know.
    Elin: But we are so fucking cool.
      woensdag 14 april 2004 @ 15:22:08 #245
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_18417377
    Die Kyoso 'opleuken' is echt zonde van je geld. Spaar nog even een beetje door en kijk naar een Trek of Specialized (vanaf 500 euro heb je wel een aardige). Als je een model van vorig jaar neemt, kan je vaak ook al flinke korting krijgen (let wel op dat je de goede maat neemt).
    Fietsen is gezond, eet meer fiets
    pi_18418277
    quote:
    Op woensdag 14 april 2004 15:22 schreef FHR het volgende:
    Die Kyoso 'opleuken' is echt zonde van je geld. Spaar nog even een beetje door en kijk naar een Trek of Specialized (vanaf 500 euro heb je wel een aardige). Als je een model van vorig jaar neemt, kan je vaak ook al flinke korting krijgen (let wel op dat je de goede maat neemt).
    De bedoeling is wel om dan na een tijdje het frame te vervangen... dan nog steeds?
    Dus gewoon beetje bij beetje opbouwen, dan leer ik ook nog wat meer over hoe alles werkt..
    Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
    Agnes: Yes, I know.
    Elin: But we are so fucking cool.
      woensdag 14 april 2004 @ 17:29:56 #247
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_18420669
    Tja dat kan natuurlijk. Maar ik kan me voorstellen dat de wielen, crankstel etc ook niet al te beste kwaliteit zijn (minder dan 'echte' merken). Als je bijvoorbeeld ook een schijfrem op 't achterwiel wilt zetten, moet je een nieuwe naaf en dus je wiel opnieuw spaken. En er moeten nokken aan het frame zitten om de remklauw aan vast te maken. Als je vervolgens een nieuw frame koopt, heb je kans dat je trapas niet past, dat de vorkbuis te kort is afgesneden (en je dus een nieuwe voorvork moet), en je zal ook een nieuw balhoofd moeten kopen. Oh ja en je hebt kans dat je zadelpen niet meer past. Kortom, een hoop gedoe.

    Kijk gewoon eens rond op wat sites (http://www.bike-fun.nl, http://www.bike2build.nl), kijk bij winkels naar modellen van vorig jaar en in de boekhandel/tijdschriftenwinkel is nu de 'MTB Guide 04' te koop met een overzicht van prijzen van oa. complete fietsen (zijn richtprijzen dus als je zoekt kan je daar onder, Bike-Fun geeft bijv. 10% korting als je via internet bestelt).

    Succes!
    Fietsen is gezond, eet meer fiets
      woensdag 14 april 2004 @ 20:38:48 #248
    27148 raimen
    SPEED IS SWEET
    pi_18425557
    Ik ben van plan om op mijn RM een nieuw wiel setje te kopen.
    En mijn keuze is gevallen op de Crossmax sl disc

    Heeft iemand ervaring met deze wielen. Zo ja bevallen ze goed. Voor en na delen.
    En als je 2de hands zoiets tegen komt van bijv. 8 maanden oud. Wat mag dat dan kosten
    Bruno....Ik zal je missen vriend
    To Protect and to Serve
    U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
    Toezicht is gezond!
    pi_18428358
    quote:
    Op woensdag 14 april 2004 17:29 schreef FHR het volgende:
    Tja dat kan natuurlijk. Maar ik kan me voorstellen dat de wielen, crankstel etc ook niet al te beste kwaliteit zijn (minder dan 'echte' merken). Als je bijvoorbeeld ook een schijfrem op 't achterwiel wilt zetten, moet je een nieuwe naaf en dus je wiel opnieuw spaken. En er moeten nokken aan het frame zitten om de remklauw aan vast te maken. Als je vervolgens een nieuw frame koopt, heb je kans dat je trapas niet past, dat de vorkbuis te kort is afgesneden (en je dus een nieuwe voorvork moet), en je zal ook een nieuw balhoofd moeten kopen. Oh ja en je hebt kans dat je zadelpen niet meer past. Kortom, een hoop gedoe.

    Kijk gewoon eens rond op wat sites (http://www.bike-fun.nl, http://www.bike2build.nl), kijk bij winkels naar modellen van vorig jaar en in de boekhandel/tijdschriftenwinkel is nu de 'MTB Guide 04' te koop met een overzicht van prijzen van oa. complete fietsen (zijn richtprijzen dus als je zoekt kan je daar onder, Bike-Fun geeft bijv. 10% korting als je via internet bestelt).

    Succes!
    Okey ik denk idd dat je gelijk hebt beter om alles in 1 keer nieuw te kopen.
    Net nog ff een jump gemaakt bij een bouwproject in de buurt kwam wel beetje hard neer maar alles is nog heel behalve dan de hond van een wat ouder stel dat naar me zat te kijken...

    Mischien koop ik eerst nog een bmx (dirt) dat is nog wat goedkoper, en kan ik rustig doorsparen voor het echte werk
    Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
    Agnes: Yes, I know.
    Elin: But we are so fucking cool.
      zaterdag 17 april 2004 @ 19:39:48 #250
    2764 Trainspotter
    Nu mèt goedkope zonnebril
    pi_18495732
    Zo. Nieuwe fiets besteld, .



    Over twee weken moet ie de mijne zijn. Crankstel en voorderailleur worden opgeleverd met XT in plaats van LX.
    pi_18496497
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2004 19:39 schreef Trainspotter het volgende:
    Zo. Nieuwe fiets besteld, .

    [afbeelding]

    Over twee weken moet ie de mijne zijn. Crankstel en voorderailleur worden opgeleverd met XT in plaats van LX.
    Vind de kleur niet zo.. maar verder is ie wel ok wou dat ik er zo eentje had
    Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
    Agnes: Yes, I know.
    Elin: But we are so fucking cool.
    pi_18496542
    Heeft iemand nog een v-brake setje liggen?
    Gan mn voor rem vervangen door v-brakes (heb nou cheap ass schijfrem)
    Dat bagger systeem slaat telkens vast
    Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
    Agnes: Yes, I know.
    Elin: But we are so fucking cool.
      zaterdag 17 april 2004 @ 20:13:01 #253
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_18496631
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2004 19:39 schreef Trainspotter het volgende:
    Zo. Nieuwe fiets besteld, .

    [afbeelding]

    Over twee weken moet ie de mijne zijn. Crankstel en voorderailleur worden opgeleverd met XT in plaats van LX.
    Gefeliciteerd, Specialized: (heb er zelf ook één). Zit trouwens toch standaard al een XT crankstel in? Of bedoel je de nieuwe 2004 XT? Die is wel vet, die wil ik ook binnenkort gaan bestellen (die Specialized Strongarm II's zijn niet echt top). Mooi fietsje, wel erg lievvvv kleurtje. Alleen had je voor dat geld ook een Spesh Big Hit Comp kunnen kopen
    Fietsen is gezond, eet meer fiets
      zaterdag 17 april 2004 @ 20:44:47 #254
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_18497347
    Dit was mijn fiets origineel, zoals 'ie in de catalogus stond:


    en dit is zoals ik em uit de winkel kreeg + 2 weken er zelf aan klussen:


    Wat was er veranderd:
  • de kleur, wit ipv rood (het is nl een 'testbike', 2 keer gebruikt, 20% korting)
  • Manitou Mars vervangen door Rockshox Judy Race (ivm schijfremmen)
  • Avid V-brakes vervangen door Shimano XT schijfremmen
  • Shimano Rapidfire shifters (weet niet meer welke) vervangen door SRAM Attack (pers. voorkeur)
  • Kleine Specialized SPD-pedalen vervangen door Shimano PD-M545 (met kooi)
  • Bar-ends erop
  • XT disc naven erin
  • Rigida Taurus Disc velgen
  • stapeltje DT zwarte spaken
  • zadelklem (moest met inbus) vervangen door merkloze quickrelease (kon even niks beters vinden)

    En dit is 'em nu:


    Wat is er nog meer veranderd:
  • Tioga Factory DH 2.1 banden
  • Rockshox Psylo SL (80-125mm veerweg)
  • BETD achterlink (nu dus 90, 110 of 130mm veerweg ipv 76mm ofzo)
  • Woodman Deathgrip zadel-quickrelease
  • Specialized Hi-Rise riserbar
  • Planet-X grips (met mooie glittertjes!)
  • Nieuwe trapas (XT)
  • stapel nieuwe remblokken (EBC)
  • nieuwe ketting, een of andere Sachs

    En dit zit er nog aan te komen:
  • nieuw crankstel (waarschijnlijk Shimano XT 2004, is incl as en lagers etc)
  • nieuwe velgen (waarschijnlijk Mavic XM321)
  • ander, wat zachter, zadel
  • nieuwe banden, Tioga Factory DH 2.3 of Specialized Enduro Pro 2.2
  • Fietsen is gezond, eet meer fiets
    pi_18510676
    Ik wil ook een nieuwe fiets gaan kopen. Het wordt iig een frame dat ik verder zelf ga opbouwen en ik twijfel tussen het Trek 8500 frame en het Scott Team Issue frame. Iemand hier ervaringen/tips/aanbevelingen voor?

    Verder wordt ie waarschijnlijk grotendeels XTR (met V-brakes, schijfremmen schijnen niet echt veel toe te voegen aan de manier waarop ik de fiets gebruik, zie onder) afgemonteerd, maar als ik op www.mtbr.com kijk, zie ik dat nogal wat mensen uitermate positief zijn over de SRAM X.0 achterderailleur met bijbehorende shifters. Zou dit evt. een alternatief zijn voor XTR. Op mijn huidige fiets heb ik ook draaischakelaars (GripShift) maar die zijn niet altijd even vlot en accuraat. Mijn huidige fiets is een Raleigh met een mengelmoesje van STX, STX-RC, LX en XT onderdelen.

    En ik zou graag wat tips willen hebben voor de te plaatsen wielen. Die Shimano's XTR zijn erg mooi maar zijn die wel geschikt (stevig genoeg) voor mij, aangezien ik niet 1 van de lichtste ben. Zijn er merken/types wielen speciaal voor de zwaardere rijder?

    Ik gebruik de fiets voornamelijk op verhard terrein, maar wil toch ook wel eens wat bossen in met dat ding.
      zondag 18 april 2004 @ 13:05:34 #256
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_18511801
    Over die frames weet ik uit m'n hoofd niet zo heel veel. Probeer een testritje op beide te regelen, dat helpt vaak een hoop.

    Ik heb zelf geen ervaring met X.0 maar hoor er inderdaad wel goede dingen over (betere dingen dan over Shimano RapidRise ). En dat je gripshift het nu niet goed doet, kan liggen aan het feit dat het simpele/oude gripshifts zijn gecombineerd met een mengelmoes aan spul. Ik heb SRAM Attack shifters met XT voor der. en XTR achter der. en dat werkt perfect.

    Wat dacht je anders van de Mavic Crossmax Enduro wielset? Die zijn wat zwaarder maar ook wel steviger dan de XL of SL.

    Waarom trouwens allemaal XTR? XT is een stuk goedkoper. Ok, wel zwaarder maar daardoor ook robuuster (volgens mij).
    Fietsen is gezond, eet meer fiets
      maandag 19 april 2004 @ 18:33:19 #257
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_18541757
    XTR is net als Dura-Ace bij race erg overdreven en geldverspilling. HEt verschil in gwicht en souplesse is miniem (kwalitiet is gewoon goed) en het verschil in prijs te groot om het waard te zijn
    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
      dinsdag 20 april 2004 @ 11:17:16 #258
    27148 raimen
    SPEED IS SWEET
    pi_18556281
    quote:
    Op maandag 19 april 2004 18:33 schreef Scighera het volgende:
    XTR is net als Dura-Ace bij race erg overdreven en geldverspilling. HEt verschil in gwicht en souplesse is miniem (kwalitiet is gewoon goed) en het verschil in prijs te groot om het waard te zijn
    Ik vindt het niet overdreven. Ik rij al jaren met of xtr of sram x.o of de vroegere 9.0.

    En ik heb dus nooit maar dan ook nooit problemen met de spullen gehad. Dus tot nu toe is het dus 1 keer iets kopen. Jaren lang plezier(wat dus echt wel het geld waart is) Ik ben met je eens dat de verschillen van bijv. XT en XTR niet zo heel groot zijn. Meer een gewichts kwestie.

    Ik heb wel eens een route gereden met zeer slecht weer. En dan merk je dat jongens met de 'mindere' groepen toch eerder en meer problemen krijgen. Maar dat is mijn ervaring natuurlijk
    Bruno....Ik zal je missen vriend
    To Protect and to Serve
    U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
    Toezicht is gezond!
      dinsdag 20 april 2004 @ 11:20:14 #259
    27148 raimen
    SPEED IS SWEET
    pi_18556330
    quote:
    Wat dacht je anders van de Mavic Crossmax Enduro wielset? Die zijn wat zwaarder maar ook wel steviger dan de XL of SL.
    Voor de crossmaxen xl en sl geld volgens mij. Personen niet zwaarder dan 80KG
    Bruno....Ik zal je missen vriend
    To Protect and to Serve
    U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
    Toezicht is gezond!
      dinsdag 20 april 2004 @ 11:28:59 #260
    74163 Tha_Ramsush
    Beter wel, dan niet
    pi_18556440
    netjes topic!!!

    was zelf ook altijd fanatiek mountainbiker... paar keer de zeeuwsche winter en zomer competities meegereden.. laatste jaar was ik in wintercomp. 2de in eind klassement en in de zomercomp was ben ik als 1ste geeindigd in het klassement.. verder nog twee keer meegedaan aan NK in spaarnwoude en rhenen. in spaarnwoude was ik 31ste en in Rhenen was ik 81ste..
    Heb een sintesi mountainbike, type Jade.. afgemonteerd met shimano LX en XT.

    Ciao
    Soms is er zoveel wat we voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen... ©
      dinsdag 20 april 2004 @ 11:33:39 #261
    74163 Tha_Ramsush
    Beter wel, dan niet
    pi_18556518
    Als je een fiets aan gaat schaffen is het wel belangrijk je eigen eerst af te vragen wat je er mee gaat doen.. je kan er zoveel geld in steken als je zelf wilt, maar het is wel belangrijk (vindt ik) om alleen maar de dingen aan te schaffen die noodzakelijk zijn.. Zelf vindt ik achtervering overdreven en voorvering ook niet noodzakelijk.. Zelf heb ik het NK in Spaarnwoude zonder vering (dus ook geen voorvering) gereden en tijdens trainingskamp in belgische ardennen ook m'n vork eruit gehaald..
    Vooral bij korte klimmetjes tijdens een wedstrijd steek je veel van je krachten in je vering, omdat je gaat staan en dus naar voren hangt en dus veert.. alleen was het af en toe naar beneden nogal pijnlijk als je zware klappen op moet vangen, maar na poosje went dat ook wel en leer je er mee om gaan..
    Soms is er zoveel wat we voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen... ©
      dinsdag 20 april 2004 @ 11:37:03 #262
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_18556579
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2004 11:17 schreef raimen het volgende:

    [..]

    Ik heb wel eens een route gereden met zeer slecht weer. En dan merk je dat jongens met de 'mindere' groepen toch eerder en meer problemen krijgen. Maar dat is mijn ervaring natuurlijk
    Ja dat klopt wel, ik heb ook een XTR achterderailleur (XT voor) en die werken top, nooit problemen mee gehad, zelfs niet in de ernstigste bagger/stof/stenen/troep terwijl 't bij anderen allemaal minder ging werken. Zat er bij mij standaard op, als ik een nieuw der. zou moeten kopen zou ik toch XT nemen ipv XTR gewoon vanwege de prijs.
    Fietsen is gezond, eet meer fiets
      dinsdag 20 april 2004 @ 11:48:35 #263
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_18556762
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2004 11:33 schreef Tha_Ramsush het volgende:
    Als je een fiets aan gaat schaffen is het wel belangrijk je eigen eerst af te vragen wat je er mee gaat doen.. je kan er zoveel geld in steken als je zelf wilt, maar het is wel belangrijk (vindt ik) om alleen maar de dingen aan te schaffen die noodzakelijk zijn.. Zelf vindt ik achtervering overdreven en voorvering ook niet noodzakelijk.. Zelf heb ik het NK in Spaarnwoude zonder vering (dus ook geen voorvering) gereden en tijdens trainingskamp in belgische ardennen ook m'n vork eruit gehaald..
    Vooral bij korte klimmetjes tijdens een wedstrijd steek je veel van je krachten in je vering, omdat je gaat staan en dus naar voren hangt en dus veert.. alleen was het af en toe naar beneden nogal pijnlijk als je zware klappen op moet vangen, maar na poosje went dat ook wel en leer je er mee om gaan..
    Eén woord (nou ja eigenlijk 2): lock-out Heb ik op mn voorvork en dat scheelt idd redelijk wat. Op achterdempers kan je 't ook krijgen, maar daar heb je tegenwoordig ook 'pedal platform' (ofzo) dempers voor. De 'input' van het trappen en die van de hobbels hebben nl. verschillende karakteristieken en de demping is zo aangepast dat de veer dus niet inveert door trappen maar wel door hobbels. Het ontwerp van de achtervering heeft trouwens ook heel veel invloed op het 'bio-pacen' (inveren door trappen). Zo zal een single-pivot veel inveren en een 4-bar-linkage of McPherson een stuk minder (mits het hoofd-lager op de goede plek ligt).

    Ik zet op mijn demper als ik een lang stuk omhoog moet, altijd de rebound demping er vol op. Hierdoor wordt de demper een stuk trager met uitveren en hierdoor ook met inveren. Met achtervering moet je ook een lichter verzet nemen en nooit op je pedalen gaan staan, maar gewoon blijven zitten en regelmatig trappen. Groot voordeel is dat je veel meer grip hebt als het hobbelig is. Als je tijdens het klimmen bijvoorbeeld over een boomwortel of grote steen gaat, kan je gewoon blijven zitten en zal je achterwiel netjes aan de grond blijven, ipv op te springen.

    En op langere tochten word je uiteindelijk minder moe met vering (geloof me, dit is wetenschappelijk bewezen op de één of andere manier, nu geen zin om het artikel op te zoeken). Je hoeft immers geen klappen op te vangen, je kan lekker blijven zitten, veel meer controle, meer grip, je kan je beter concentreren etc. In Nederland vinden mensen het vaak onzin, maar ik vind 't heerlijk, lekker comfortabel en zoveel meer controle. Het is idd. wat je zei: "wat ga je met de fiets doen". Mij boeit het niet als ik hierdoor wat langzamer omhoog zou gaan, omlaag gaat een stuk beter
    Fietsen is gezond, eet meer fiets
      dinsdag 20 april 2004 @ 15:36:46 #264
    2764 Trainspotter
    Nu mèt goedkope zonnebril
    pi_18562002
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2004 20:13 schreef FHR het volgende:

    Gefeliciteerd, Specialized:
    Ik ben ook wel een beetje Specialized-minded. Mijn racefiets en fietsschoenen zijn er ook van en daar ben ik echt superblij mee.
    quote:
    Zit trouwens toch standaard al een XT crankstel in? Of bedoel je de nieuwe 2004 XT? Die is wel vet, die wil ik ook binnenkort gaan bestellen (die Specialized Strongarm II's zijn niet echt top).
    Ja er wordt standaard een ouwe XT gemonteerd. Ik wil natuurlijk XT 2004, . Ik heb trouwens nog even gebeld dat ik niet die irritante STI-shifters wil. Dat vind ik maar meuk voor op een MTB. Ook de cassette wordt nu XT, standaard zit er een Deore in. Daar hebben ze duidelijk op bezuinigd. In een later stadium koop ik wellicht nog eens setje geile Mavic-wielen.
    quote:
    Mooi fietsje, wel erg lievvvv kleurtje. Alleen had je voor dat geld ook een Spesh Big Hit Comp kunnen kopen


    En dan omhoog met de stoeltjeslift zeker, . En dat kleurtje zit er in het echt een stuk minder lief uit vind ik. Zeker met zo'n bikkel als ik erop, .
      woensdag 21 april 2004 @ 09:20:59 #265
    2764 Trainspotter
    Nu mèt goedkope zonnebril
    pi_18579145
    Aangezien dit toch al een beetje een 'pimp hier met je materiaal' topic is kan ik ook wel even melden wat ik alvast voor schandalige bestelling heb gedaan voor m'n nieuwe fiets:



    A2Z titanium snelsluitingen. Gewicht: 87 gr. Ik ga er natuurlijk niet harder van rijden, maar stoer vind ik ze wel, .
      woensdag 21 april 2004 @ 09:36:16 #266
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_18579309
    quote:
    Op woensdag 21 april 2004 09:20 schreef Trainspotter het volgende:
    Aangezien dit toch al een beetje een 'pimp hier met je materiaal' topic is kan ik ook wel even melden wat ik alvast voor schandalige bestelling heb gedaan voor m'n nieuwe fiets:

    [afbeelding]

    A2Z titanium snelsluitingen. Gewicht: 87 gr. Ik ga er natuurlijk niet harder van rijden, maar stoer vind ik ze wel, .
    Hoeveel wielen heb jij wel niet in je fiets? Of voor iedere dag een ander kleurtje?
    Fietsen is gezond, eet meer fiets
      woensdag 21 april 2004 @ 17:25:51 #267
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_18590079
    eindelijk kan ik weer op FOK! heeft even geduurd hehe maar ai em bek

    zal van de week ff wat geile foto's plaatsen van mn fiets
    OJAAJOH?
      woensdag 21 april 2004 @ 17:33:53 #268
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_18590282
    quote:
    Op woensdag 14 april 2004 20:38 schreef raimen het volgende:
    Ik ben van plan om op mijn RM een nieuw wiel setje te kopen.
    En mijn keuze is gevallen op de Crossmax sl disc [afbeelding]

    Heeft iemand ervaring met deze wielen. Zo ja bevallen ze goed. Voor en na delen.
    En als je 2de hands zoiets tegen komt van bijv. 8 maanden oud. Wat mag dat dan kosten
    Die heb iK!!!

    zitten op mijn nieuwe fietsje en die rijden echt rete goed man!

    ow je wilt ook de nadelen weten zie ik: nja heb die tot nu toe maar 1 ondervonden.. je gaat zo voorzichtig rijden omdat je bang bent dat er iets mee gebeurt

    [ Bericht 14% gewijzigd door hellmondunited op 21-04-2004 17:51:42 ]
    OJAAJOH?
    pi_18593728
    Gister nieuwe ketting eromheen gelegd (eerste keer na 1 jaar) en nou trapt t helemaal brak.
    Tandwieltjes zijn dus ingesleten ofzo ik naar de fietsenmaker wat het ging kosten.. ¤60,-..
    Kan ik niet beter mn oude ketting weer nemen en ff doorrijden tot ik weer veel centjes heb, of is er een goedkopere oplossing?
    Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
    Agnes: Yes, I know.
    Elin: But we are so fucking cool.
      woensdag 21 april 2004 @ 20:35:51 #270
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_18594261
    quote:
    Op woensdag 21 april 2004 20:10 schreef Mute_Me het volgende:
    Gister nieuwe ketting eromheen gelegd (eerste keer na 1 jaar) en nou trapt t helemaal brak.
    Tandwieltjes zijn dus ingesleten ofzo ik naar de fietsenmaker wat het ging kosten.. ¤60,-..
    Kan ik niet beter mn oude ketting weer nemen en ff doorrijden tot ik weer veel centjes heb, of is er een goedkopere oplossing?
    Vreemd verhaal. Die fietsenmaker wil waarschijnlijk je hele cassette (de tandwielen achter ) etc vervangen. Het is wel zo dat als je een nieuwe cassette neemt, je ook je ketting moet vervangen, maar andersom lijkt me sterk. En het lijkt me ook niet dat je cassette al versleten is na 1 jaar (of je moet echt 235223542km per week fietsen).

    Wat gaat er precies fout? Schakelt 'ie niet goed of trapt 'ie soms door? Het kan zijn dat je nieuwe ketting nog iets te lang is en dus niet strak genoeg staat. Dan moet je er een paar schakels uithalen (15min. werk) of, als het maar een klein beetje is, kan je je achterderailleur wat meer naar achter zetten (klein schroefje aan de achterkant waarmee het der. tegen het frame duwt als het ware). Hoeveel versnellingen heb je achter? Als je er 7 of 8 hebt, moet je een gewone ketting, als je er 9 hebt, moet je een smallere ketting. ¤60 is mijn inziens te veel voor even een ketting vervangen!
    Fietsen is gezond, eet meer fiets
    pi_18598724
    quote:
    Op woensdag 21 april 2004 20:35 schreef FHR het volgende:

    [..]

    Vreemd verhaal. Die fietsenmaker wil waarschijnlijk je hele cassette (de tandwielen achter ) etc vervangen. Het is wel zo dat als je een nieuwe cassette neemt, je ook je ketting moet vervangen, maar andersom lijkt me sterk. En het lijkt me ook niet dat je cassette al versleten is na 1 jaar (of je moet echt 235223542km per week fietsen).

    Wat gaat er precies fout? Schakelt 'ie niet goed of trapt 'ie soms door? Het kan zijn dat je nieuwe ketting nog iets te lang is en dus niet strak genoeg staat. Dan moet je er een paar schakels uithalen (15min. werk) of, als het maar een klein beetje is, kan je je achterderailleur wat meer naar achter zetten (klein schroefje aan de achterkant waarmee het der. tegen het frame duwt als het ware). Hoeveel versnellingen heb je achter? Als je er 7 of 8 hebt, moet je een gewone ketting, als je er 9 hebt, moet je een smallere ketting. ¤60 is mijn inziens te veel voor even een ketting vervangen!
    Hij heeft er 8 achter, ketting heb ik op maat gemaakt door voor op het grootste blad te leggen en achter op de kleinste.
    Hij schakelt niet goed en hij trapt door, morgen zal ik de kabel wel smeren misschien dat dat helpt.
    Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
    Agnes: Yes, I know.
    Elin: But we are so fucking cool.
      woensdag 21 april 2004 @ 23:40:58 #272
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_18599070
    quote:
    Op woensdag 21 april 2004 23:22 schreef Mute_Me het volgende:

    [..]

    Hij heeft er 8 achter, ketting heb ik op maat gemaakt door voor op het grootste blad te leggen en achter op de kleinste.
    Hij schakelt niet goed en hij trapt door, morgen zal ik de kabel wel smeren misschien dat dat helpt.
    Hmm kan zijn dat je ketting toch nog iets te lang is, maar ik denk eigenlijk dat je per ongeluk een 9-speed ketting te pakken hebt.
    Fietsen is gezond, eet meer fiets
      donderdag 22 april 2004 @ 00:29:34 #273
    27148 raimen
    SPEED IS SWEET
    pi_18599948
    quote:
    Op woensdag 21 april 2004 17:25 schreef hellmondunited het volgende:
    eindelijk kan ik weer op FOK! heeft even geduurd hehe maar ai em bek

    zal van de week ff wat geile foto's plaatsen van mn fiets
    Welcome back
    Bruno....Ik zal je missen vriend
    To Protect and to Serve
    U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
    Toezicht is gezond!
      donderdag 22 april 2004 @ 00:48:40 #274
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_18600218
    quote:
    Op donderdag 22 april 2004 00:29 schreef raimen het volgende:

    [..]

    Welcome back
    Goed punt: hoi Hellmondunited!
    Fietsen is gezond, eet meer fiets
      donderdag 22 april 2004 @ 15:31:52 #275
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_18611053
    quote:
    Op donderdag 22 april 2004 00:48 schreef FHR het volgende:

    [..]

    Goed punt: hoi Hellmondunited!
    hooooi raimen & FHR en de rest
    OJAAJOH?
    pi_18621107
    quote:
    Op woensdag 21 april 2004 23:40 schreef FHR het volgende:

    [..]

    Hmm kan zijn dat je ketting toch nog iets te lang is, maar ik denk eigenlijk dat je per ongeluk een 9-speed ketting te pakken hebt.
    sorry, het is een 7 speed cassete. de verpakking v/d ketting zegt 8 speed, maar de kettingen lijken wel heel veel op elkaar (zie geen verschil)
    Morgen kijken of de ketting mischien dan toch te lang is..
    Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
    Agnes: Yes, I know.
    Elin: But we are so fucking cool.
      donderdag 22 april 2004 @ 23:19:13 #277
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_18621998
    quote:
    Op donderdag 22 april 2004 22:45 schreef Mute_Me het volgende:

    [..]

    sorry, het is een 7 speed cassete. de verpakking v/d ketting zegt 8 speed, maar de kettingen lijken wel heel veel op elkaar (zie geen verschil)
    Morgen kijken of de ketting mischien dan toch te lang is..
    7 of 8 speed maakt voor de ketting niet uit. Vreemd dat 'ie 't niet goed doet. Trouwens, staat je achterderailleur goed afgesteld?
    Fietsen is gezond, eet meer fiets
    pi_18622349
    quote:
    Op donderdag 22 april 2004 23:19 schreef FHR het volgende:

    [..]

    7 of 8 speed maakt voor de ketting niet uit. Vreemd dat 'ie 't niet goed doet. Trouwens, staat je achterderailleur goed afgesteld?
    Met de oude ketting deed ie t een stuk beter, moest toen eigenlijk ook afgesteld worden maar ik kon er toen normaal mee fietsen.
    Even wachten op salaris en dan maar keertje naar de fietsenmaker om goed af te laten stellen
    Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
    Agnes: Yes, I know.
    Elin: But we are so fucking cool.
    pi_18670174
    Ik heb mijn oog op deze fiets laten vallen:



    met deze specificaties:
    quote:
    METEXCLUSIEVE VUELTA XRP WIELEN kleur zwart met dubbelwandige velgen en 24 platte spaken
    Exclusief frame met instelbare achtervering en verende voorvork
    Voorzien van aluminium V-brakes met power modulator
    Sram 4.0 en 3.0 24 versnellingen schakelgroep met afleesbare versnellingsindicatie.
    Extra sterke dubbelwandige Aluminium Vuelta Airline velgen
    Framekleur in Mat Grijs/zwart
    Voorzien van Bar ends

    Eventueel leverbaar als accessoires:

    Verlichting set
    Spatborden
    Aluminium Bagagedrager (zadelpenbevestiging, Max. 9 kg draagvermogen
    Kabelslot
    Abus Beugelslot 51 HB Granit Plus in combinatie met Abus Take Away bagagedrager
    Abus Beugelslot 51 HB Granit Plus
    Bar ends
    is dit wat of kan ik beter verder zoeken?
      zondag 25 april 2004 @ 18:53:53 #280
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_18676474
    Ik verlang nu alweer naar die mooie winters waarin je je hele maal tepleuris fietst in de slijk en dat je zwart thuis komt!

    Ik werd vandaag echt voor de zoveelste keer zo schijt ziek van al die mensen die dood leuk in de bossen rond lopen, die spelletjes doen en die NOOIT aan de kant gaan
    hoor je ze roepen eeh dr komt een fietser aan.. blijven ze gvd nog staan
    en die nooit uitkijkende bejaarden moeten ze rond deze tijd ook allemaal maar opsluiten

    dat mensen over fietsers klagen, daar heb ik nu dus echt geen begrip meer voor


    zo das er uit
    OJAAJOH?
    pi_18677698
    quote:
    Op zondag 25 april 2004 12:53 schreef Rekkie het volgende:
    Ik heb mijn oog op deze fiets laten vallen:

    [afbeelding]

    met deze specificaties:
    [..]

    is dit wat of kan ik beter verder zoeken?
    Hangt er van af waar je naar op zoek bent. Hij ziet er wel flashy uit, maar voor die prijs hoef je geen superkwaliteit te verwachten.
      zondag 25 april 2004 @ 20:39:39 #282
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_18678774
    quote:
    Op zondag 25 april 2004 12:53 schreef Rekkie het volgende:
    Ik heb mijn oog op deze fiets laten vallen:

    [afbeelding]

    met deze specificaties:
    [..]

    is dit wat of kan ik beter verder zoeken?
    als ik jou was zou ik nog verder zoeken!

    een goedkope fiets met achtervering is nooit goed.

    als ik jou was zou ik is op zoek gaan naar een fiets met alleen voorvorkvering
    OJAAJOH?
    pi_18694832
    Dit postte ik in een topic maar ik werd hiernaartoe doorverwezen..

    ----------------

    na een half ahlf uurje ge-mtbt te hebben begint er het een en ander te tintelen en na een uur heb ik dus nul komma nul gevoel meer in mijn edele delen..
    Er wordt daar volgens mij van alles afgekneld door mjin zadel. Nu heb ik gelezen dat er zadels zijn met gel of 'goten' op strategische plaatsen die de prostaat ontlasten.

    Wie heeft hier ervaring mee en welk zadel is dan het best?

    Alvast bedankt!

    --------------
      maandag 26 april 2004 @ 15:38:22 #284
    2764 Trainspotter
    Nu mèt goedkope zonnebril
    pi_18695298
    quote:
    Op maandag 26 april 2004 15:21 schreef s9601694 het volgende:
    na een half ahlf uurje ge-mtbt te hebben begint er het een en ander te tintelen en na een uur heb ik dus nul komma nul gevoel meer in mijn edele delen..
    Er wordt daar volgens mij van alles afgekneld door mjin zadel. Nu heb ik gelezen dat er zadels zijn met gel of 'goten' op strategische plaatsen die de prostaat ontlasten.
    Allereerst: rijd je met een broek met zeem? Zo niet, dan zou ik dat eerst 'ns proberen. Zonder krijg ik ook altijd last van m'n reet. En staat je zadel niet achterover? In principe moet een zadel horizontaal staan, anders komen er inderdaad wat elementaire lichaamsonderdelen in de knel. Je zou eventueel ook je stuur iets hoger kunnen zetten, dat ontlast de boel ook een beetje.

    Een goed zadel is verder heel persoonlijk vrees ik. Ik hou zelf absoluut niet van gelzadels: alle kracht die je zet verdwijnt in het zadel en je zit maar wat te zompen. Over zadels met een goot zijn de meningen verdeeld, mij maakt 't niet zo uit.

    Een heel goed zadelmerk vind ik Fi'zi:k. Ik rijd zelf met de Nisene, een erg fijn en redelijk hard zadel.

    Tenslotte weet ik niet of je veel fietst, maar zadelpijn is vooral iets voor beginnende fietsers. Alles went, .
    pi_18696231
    quote:
    Op maandag 26 april 2004 15:38 schreef Trainspotter het volgende:

    [..]

    Allereerst: rijd je met een broek met zeem? Zo niet, dan zou ik dat eerst 'ns proberen. Zonder krijg ik ook altijd last van m'n reet. En staat je zadel niet achterover? In principe moet een zadel horizontaal staan, anders komen er inderdaad wat elementaire lichaamsonderdelen in de knel. Je zou eventueel ook je stuur iets hoger kunnen zetten, dat ontlast de boel ook een beetje.

    Een goed zadel is verder heel persoonlijk vrees ik. Ik hou zelf absoluut niet van gelzadels: alle kracht die je zet verdwijnt in het zadel en je zit maar wat te zompen. Over zadels met een goot zijn de meningen verdeeld, mij maakt 't niet zo uit.

    Een heel goed zadelmerk vind ik Fi'zi:k. Ik rijd zelf met de Nisene, een erg fijn en redelijk hard zadel.

    Tenslotte weet ik niet of je veel fietst, maar zadelpijn is vooral iets voor beginnende fietsers. Alles went, .
    Ik rijd inderdaad met een zeem: dat heb ik ooit 1 keertje zonder gedaan, 1 keer, nooit meer

    Ik fiets nu ongeveer een jaar. Bij mooi weer meestal samen met een vriend in de Delftse Hout een beetje op dirtpaadjes enzo en dan een uurtje of 2, 1 tot 2 keer per week. Afgelopen winter minder tot niet...
    In het weekend wil in nog wel eens een lange tocht maken over verharde wegen/paden, zoals afgelopen weekend een tocht van 50km.
    Echt zadelpijn heb ik niet, in het begin weet ik nog wel dat mijn aars behoorlijk beurs was na een ritje! Nu heb ik eigenlijk alleen bij lange ritten last van een tintelend gevoel en van GEEN gevoel in mijn ballen en lul.. en dan is schrikken! Dan stop ik maar even een minutje ofzo om het bloed weer te laten stromen.. ik had dus begrepen dat een geul een oplossing zou kunnen zijn...

    iig bedankt voor die merken, ik zal es even gaan kijken op internet. Ik heb begrepen dat Selle Italia ook een goed merk is, iemand ervaring?
      maandag 26 april 2004 @ 16:26:33 #286
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_18696627
    quote:
    Op maandag 26 april 2004 16:11 schreef s9601694 het volgende:

    [..]

    [knip]

    Ik fiets nu ongeveer een jaar. Bij mooi weer meestal samen met een vriend in de Delftse Hout een.. [knip]
    Echt zadelpijn heb ik niet, in het begin weet ik nog wel dat mijn aars behoorlijk beurs was na een ritje! Nu heb ik eigenlijk alleen bij lange ritten last van een tintelend gevoel en van GEEN gevoel in mijn ballen en lul.. en dan is schrikken! Dan stop ik maar even een minutje ofzo om het bloed weer te laten stromen.. ik had dus begrepen dat een geul een oplossing zou kunnen zijn...
    [knip]
    Ik heb zelf een Specialized Body Geometry zadel gehad, daar zit ook zo'n geul in. Die geul deed z'n werk best goed, nooit last gehad. Alleen is dat zadel een keer afgebroken en was 'ie redelijk (erg) hard. Veel mensen vinden die zadels niet zo comfy omdat ze zo hard zijn. Mijn vriendin heeft een erg comfortabel zadel met geul erin, ik weet alleen niet welk merk, zal ik even vragen.

    Over de Delftse Hout: bij de Ikea (liggen geloof ook sportvelden en/of een begraafplaats ofzo) is nog een soort parkje met een hobbel, daar lagen vroeger (toen ik nog in Delft woonde) ook nog wel wat grappige paadjes. Heb het even opgezocht: het ligt tussen het Heempad, Vrederustpad, Klein Delfgauw en de Noordeindseweg. Er is trouwens in Rijswijk in het Elsburgerpark ook een mountainbike route. Die is leuker dan de Delftse Hout (vind ik) omdat er meer hoogteverschil in zit. Dan moet je langs de Calve en dan langs de Schie richting Den Haag, dan kom je er van zelf langs!

    Succes!
    Fietsen is gezond, eet meer fiets
    pi_18696877
    quote:
    Op maandag 26 april 2004 16:26 schreef FHR het volgende:

    [..]

    Ik heb zelf een Specialized Body Geometry zadel gehad, daar zit ook zo'n geul in. Die geul deed z'n werk best goed, nooit last gehad. Alleen is dat zadel een keer afgebroken en was 'ie redelijk (erg) hard. Veel mensen vinden die zadels niet zo comfy omdat ze zo hard zijn. Mijn vriendin heeft een erg comfortabel zadel met geul erin, ik weet alleen niet welk merk, zal ik even vragen.

    Over de Delftse Hout: bij de Ikea (liggen geloof ook sportvelden en/of een begraafplaats ofzo) is nog een soort parkje met een hobbel, daar lagen vroeger (toen ik nog in Delft woonde) ook nog wel wat grappige paadjes. Heb het even opgezocht: het ligt tussen het Heempad, Vrederustpad, Klein Delfgauw en de Noordeindseweg. Er is trouwens in Rijswijk in het Elsburgerpark ook een mountainbike route. Die is leuker dan de Delftse Hout (vind ik) omdat er meer hoogteverschil in zit. Dan moet je langs de Calve en dan langs de Schie richting Den Haag, dan kom je er van zelf langs!

    Succes!
    Ja die hobbels neem ik altijd even mee! Bedankt voor die andere route, zal ik snel eens even gaan doen!
      maandag 26 april 2004 @ 16:46:21 #288
    2764 Trainspotter
    Nu mèt goedkope zonnebril
    pi_18697134
    quote:
    Op maandag 26 april 2004 16:26 schreef FHR het volgende:

    [..]

    Ik heb zelf een Specialized Body Geometry zadel gehad, daar zit ook zo'n geul in. Die geul deed z'n werk best goed, nooit last gehad.
    Op m'n racefiets zit een Specialized Body Geometry Comp. Heeft ook een geul, maar verder vind ik 'm aan de zachte kant. Misschien is dat wel een ideaal zadel voor s9601694. Hij is er ook in een gel-versie.

    En als ik in Delft woonde, doe ik ook bijna , zou ik naar Bergschenhoek of Zoetermeer gaan. Vind ik persoonlijk veel leuker dan Delfsche Hout of Elsenburgerbos.
    pi_18697485
    quote:
    Op maandag 26 april 2004 16:46 schreef Trainspotter het volgende:

    [..]

    Op m'n racefiets zit een Specialized Body Geometry Comp. Heeft ook een geul, maar verder vind ik 'm aan de zachte kant. Misschien is dat wel een ideaal zadel voor s9601694. Hij is er ook in een gel-versie.

    En als ik in Delft woonde, doe ik ook bijna , zou ik naar Bergschenhoek of Zoetermeer gaan. Vind ik persoonlijk veel leuker dan Delfsche Hout of Elsenburgerbos.
    Ik vraag wat over zadels en krijg er als bonus allerlei bike spots bij, goede zaak! Thanks
      maandag 26 april 2004 @ 17:16:36 #290
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_18698006
    quote:
    Op maandag 26 april 2004 16:46 schreef Trainspotter het volgende:

    [..]

    Op m'n racefiets zit een Specialized Body Geometry Comp. Heeft ook een geul, maar verder vind ik 'm aan de zachte kant. Misschien is dat wel een ideaal zadel voor s9601694. Hij is er ook in een gel-versie.

    En als ik in Delft woonde, doe ik ook bijna , zou ik naar Bergschenhoek of Zoetermeer gaan. Vind ik persoonlijk veel leuker dan Delfsche Hout of Elsenburgerbos.
    Hmmm de MTB versie van de Spesh B.G. zadels vind ik juist erg hard, zal wel aan mij liggen ofzo En Z'meer en vooral B'hoek zijn zeker leuker dan Delftse Hout of Elsenburgerbos ja, maar ook weer stukje verder om 'even' naar toe te gaan. En in B'hoek heb je ook een dual slalom baantje
    Fietsen is gezond, eet meer fiets
    pi_18707315
    Kent iemand het merk Matra?
    Wie kan er wat over zeggen? Is het een goed merk of kan ik beter voor een ander merk kijken?

    Wat is dan eventueel wel aan te raden als merk?

    Specialized lees ik veel, maar is volgens mij voor mij niet te betalen...
    Trek lees ik ook veel over!
      dinsdag 27 april 2004 @ 03:11:11 #292
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_18711647
    Hmmm Matra.....komt me vaag bekend voor. Was volgens mij niet zo (maar kan me vergissen).

    Specialized en Trek zijn juist nog redelijk te betalen merken voor goede bikes. Spesh heeft (vind ik) de beste prijs/kwaliteitsverhouding op het ogenblik. Trek is ook wel goed, maar meestal worden Specializeds nog net iets beter getest (verschilt natuurlijk ook wel per persoon/lichaamsbouw/rijstijl/etc). Een Specialized heb je al vanaf ¤430. Geen superspul erop natuurlijk, maar dat kan je in de loop der tijd vervangen (je hebt dan nl al een goed frame). Cannondale (ook erg goed) is weer wat duurder, beginnend bij ¤1000 ofzo. Je kan natuurlijk ook altijd proberen een fiets van vorig jaar te pakken te krijgen, vaak een stuk goedkoper (maar laat je niet de verkeerde maat aansmeren)! Ik raad je aan sowieso alleen voorvering te nemen als je minder geld te besteden hebt. Voor een beetje goede full-suspension moet je al gauw ¤1200 meenemen.
    Fietsen is gezond, eet meer fiets
      dinsdag 27 april 2004 @ 06:36:19 #293
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_18712091
    niet te vergeten Giant en Red Bull (laatste is huismerk van rose-versand.de )

    wat is je budget?

    voor ca 1000 euro
    http://roseversand.de/ros(...)r_id=1&MID=0&CID=175

    http://roseversand.de/ros(...)r_id=1&MID=0&CID=175
    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_18713313
    Mijn budget weet ik nog niet!

    Hangt van een aantal dingen af!
    (ik verwacht om te beginnen tussen de 500 en 100 euro, om later uitbreiding te kopen)
      dinsdag 27 april 2004 @ 09:47:19 #295
    2764 Trainspotter
    Nu mèt goedkope zonnebril
    pi_18713398
    Dat Matra komt mij altijd een beetje louche over. Een full suspension voor 225 euro (dat afprijzen is gewoon een trucje) kan heel moeilijk wat zijn. Daar koop je (een beetje gechargeerd) net een goed voorwiel voor. Het ziet er op het eerste gezicht allemaal best leuk uit, maar sowieso is de afmontage erg treurig. Het valt min of meer al uit elkaar na een keer het bos te hebben bezocht.

    Wat al gezegd wordt, als je budget niet te groot is (en daar lijkt 't op) kies dan voor een fiets met alleen voorvering en geen fiets van de Makro of iets dergelijks. Red Bull en Giant zijn inderdaad merken die prima fietsen aanbieden voor niet veel geld. Ik zou daar nog Cube en Merida aan willen toevoegen. Als afmontage zou ik op z'n minst Shimano Alivio nemen, liever nog Deore. Je bent dan zo'n 500-600 euro kwijt. Minder kun je beter niet uitgeven, want zo'n fiets is gewoon niks.

    http://www.cube-bikes.de
    http://www.merida.nl/

    De Merida Matts Sport 300 en de Cube Analogue lijken mij prima instapmodellen. De Red Bull die Scighera voorstelt is iets duurder, maar echt een topfiets voor z'n geld. Zelfde geldt voor de Red Bull AL-150. De Giant Terrago FS 1 is ook een goeie.

    [ Bericht 7% gewijzigd door Trainspotter op 27-04-2004 09:56:37 ]
      dinsdag 27 april 2004 @ 09:49:26 #296
    2764 Trainspotter
    Nu mèt goedkope zonnebril
    pi_18713435
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2004 09:42 schreef Rekkie het volgende:
    Mijn budget weet ik nog niet!
    Bepaal dat eerst eens.

    !
      dinsdag 27 april 2004 @ 10:31:35 #297
    2764 Trainspotter
    Nu mèt goedkope zonnebril
    pi_18714464
    Matra Fietsen....
    Matra bash topic
    Vrijwillig gebanned
    pi_18714494
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2004 10:31 schreef Trainspotter het volgende:
    Even wat anders: waarom kom ik dat nou nooit tegen in het bos?
    Niki Gudex

    PS zie ook http://www.dirty-pages.ne(...)splay;threadid=10279

    of http://www.pinkbike.com/m(...)976-12-10&category=6
    Vrijwillig gebanned
    pi_18716743
    Ik schat mijn budget op 750 euro!
      dinsdag 27 april 2004 @ 12:11:51 #301
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_18716830
    Tip (die ik ook al eerder gepost heb): ga naar de Bruna, Boekelier etc en koop de MTB Guide 04. Daar staan prijzen in van de meeste merken die in NL te koop zijn. Als je beetje goed zoekt, kan je wel iets onder deze prijzen komen. Check ook sites zoals http://www.bike-fun.nl
    Fietsen is gezond, eet meer fiets
    pi_18717876
    Ik heb mijn oog nu laten vallen op een 2e hands Stevens F5 mountainbike met de volgende specificaties:
    quote:
    Noleen voorvork, Rst lucht achterdemper, Shimano Deore / XT afgemonteerd, Magura HS33 sid blue, Rigida Zac19 velgen, nieuwe ketting en tandwielen
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')