abonnement Unibet Coolblue
pi_12548703
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 11:26 schreef spacemangraig het volgende:
Nummers die niet op 40licks staan please.

- Monkey Man
- Can't You Hear Me Knockin'
- Midnight Rambler en Stray Cat Blues (wel de live-versies van Get Yer Ya-ya's out, veel beter dan de studio-versies)
- Loving Cup
- 100 Years Ago
- Ventilator Blues
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 13:29:36 #77
3878 Vork
Manisch creatief
pi_12548751
Ja, wat Seborik zei, met je rock-n-roll-trauma.
pi_12548761
Bah, Amazon kan na 6 weken nog maar de helft leveren van m'n bestelling, de rest duurt nog eens 6 weken.
pi_12548887
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 13:30 schreef Seborik het volgende:
Bah, Amazon kan na 6 weken nog maar de helft leveren van m'n bestelling, de rest duurt nog eens 6 weken.

Prutsers.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_12549311
LOL

Ik moet nog ff benadrukken dat deze plaat Mick Jagger's kont elke dag makkelijk schopt.


Wat een plaat!!!

Een paar huizen verderop blaast een live opname van Led Zeppelin 't huis uit.. Geinige buurt leef ik nu zeg

pi_12549381
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 13:49 schreef Theeboon het volgende:
Geinige buurt leef ik nu zeg
Ah, het hospiteren was succesvol? Gefeliciteerd Theeboon. En 'On the beach' heerscht inderdaad (maar goed, als trotse bezitter van de originele vinyl-lp wist ik dat allang, natuurlijk. )
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_12549846
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 13:51 schreef Zander het volgende:
Ah, het hospiteren was succesvol? Gefeliciteerd Theeboon.
Jep, alleen is dat niet de buurt waar ik nu (nog) zit helaas...
Ik zit straks in een studentenflat, en 't gros van m'n toekomstige huisgenoten luisteren de hele dag naar house/club/techno, dus ik zal ze wel ff leren wat goede muziek is

Er zit wel een mooi balkon bij m'n kamer... Hmmm, ik zie 't al helemaal voor me, lekker op 't balkonnetje, (studeren?), in 't zonnetje, muziekje erbij...

  dinsdag 19 augustus 2003 @ 14:10:50 #83
3878 Vork
Manisch creatief
pi_12549881
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 14:09 schreef Theeboon het volgende:
house/club/techno

muziekje erbij...


Ik ben benieuwd of je met dat laatste wel blij gaat zijn
pi_12550003
Mjah, mijn buurman laat ook het liefste de hele straat meegenieten van zijn hardstyle-platen.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_12550028
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 14:10 schreef Vork het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of je met dat laatste wel blij gaat zijn


Laat m'n droom nou niet in duigen vallen

Anders pak ik ze wel terug met een stevig portie drum&bass, dan zijn ze wel stil

[Dit bericht is gewijzigd door Theeboon op 19-08-2003 14:17]

  dinsdag 19 augustus 2003 @ 14:16:51 #86
3878 Vork
Manisch creatief
pi_12550031
Over meegenieten gesproken, waar zal ik de buren nu eens van laten meegenieten?
pi_12550069
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 14:15 schreef Zander het volgende:
Mjah, mijn buurman laat ook het liefste de hele straat meegenieten van zijn hardstyle-platen. [afbeelding]
Tot dusver vormt THRAK van King Crimson een heel comfortabel tegenwicht op het auditief terrorisme van mijn buren .
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_12550159
THRAK moet ik ook nog es scoren
pi_12550943
* Seborik laat heel T. meegenieten van de duivelsverzen.
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 18:17:47 #90
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_12556295
Hallo Muziek en dag Mick Jagger! (Hello Goodbye? )

Nee hoor, Mick is een toffe peer. Toch?

Het is alweer een paar dagen geleden dat ik er was, maar dat waren achteraf gebleken dagen dat ik misschien beter had kunnen fokken.

Vandaag op mijn werk eerst een halve dag bijna niks kunnen doen omdat die jongens bij ons niet eens een netwerk in de lucht kunnen houden en vanmiddag een paar uur onzinnig vergaderd. Het is dat ik er geld voor krijg...

En van het weekend ben ik dus bezig geweest om mijn moeder's favoriete LP's op een cd'tje te branden. Bijna 2 dagen mee bezig geweest opnemen, ontkraken, branden, enz., maar goed dat geeft niet want het was best leuk om die muziek weer terug te horen en vooral om mijn moeder een plezier te doen natuurlijk. Doen die kut-cd's het niet bij hun!
Ik snap er niks van en daarom ook de vraag aan jullie of jullie dit herkennen.
Ik heb de muziek dus opgenomen (niet te hard!) en gelijk ook geconverteerd naar mp3. Die mp3-tjes klinken gewoon goed. Op cd gebrand en die klinken op mijn pc, in mijn auto en naar nu blijkt op mijn stereo ook gewoon goed. Maar bij hun klinken ze alsof er iemand op de achtergrond over een grindpad loopt! Kraakt als een gek.
Dus in eerste instantie dacht ik dat het aan hun stereo/boxen lag, maar toen we daarna een normale cd probeerden en ook een ander cd'tje dat ik eerder gebrand had, was daar niks mee aan de hand. Het lijkt dus alsof het aan de combinatie van hun stereo en deze cd's ligt. Kan dat, dat op sommige stereo's sommige merken cd-r's het niet goed doen? En dan dus wel afspelen, maar een heel beroerd geluid laten horen? Het zijn Maxell's btw.
Kijk, ik wil ze natuurlijk wel opnieuw branden, op een ander merk, maar ik vind het zo vreemd. Trouwens, een paar nummers had ik niet van de lp's opgenomen, maar van cd gehaald (een aantal minder obscure nummers), maar die kraakten net zo hard, dus het kan denk ik sowieso niet aan het opnemen van vinyl liggen. Ben benieuwd of iemand dit herkent...

Nou ja, na al deze ellende toch nog iets positiefs: Mijn werkster is terug van vakantie en is vandaag weer voor het eerst geweest. Heerlijk thuiskomen!

Oh, en ik heb op de valreep mijn lijstje voor de Rolling Stones top 40 op Radio 2 ingevuld:

Rolling Stones - As tears go by (1965)
Rolling Stones - Brown sugar (1971)
Rolling Stones - Fool to cry (1976)
Rolling Stones - It's all over now (1964)
Rolling Stones - Jumpin' Jack flash (1970)
Rolling Stones - Let's spend the night together (1967)
Rolling Stones - Mother's little helper (1966)
Rolling Stones - Ruby Tuesday (1967)
Rolling Stones - She's a rainbow (1967)
Rolling Stones - Sympathy for the devil (1968)

Was moeilijk en morgen zou 'ie weer anders zijn, maar goed.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_12556378
Hmm, hebben ze een stokoude CD speler?
Als ik je verhaal lees is 't probleem overduidelijk de cd speler die niet goed kan omgaan met cd-r's.

[Dit bericht is gewijzigd door Theeboon op 19-08-2003 18:26]

  dinsdag 19 augustus 2003 @ 18:26:23 #92
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_12556463
Niet veel ouder dan de mijne en van hetzelfde merk. Bovendien hebben ze hem laatst schoongemaakt.

Het meest vreemde vond ik dus dat de cd's die ik eerder voor ze had opgenomen het nog wel goed deden. Het enige dat ik dus kon bedenken is dat het aan het merk ligt.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_12556496
[duh had je al gedaan]

Ehmmm... tja, die andere CD-r die 't wel deed, was dat ook Maxell?
Wel heel raar allemaal

Btw een van de beste CD-R merken die je kunt krijgen is Fujifilm. Die zou ik maar voor toekomstige zaken gebruiken.

pi_12556600
Ik heb dit probleem ook weleens gehad: gebrande cdtjes die het thuis perfect deden, maar bij iemand anders inderdaad rare kraakjes en plopjes lieten horen. Maar geen idee waar het nou door veroorzaakt wordt, volgens mij zijn het toch kleine foutjes tijdens het brandproces die door de ene cd-speler beter gecorrigeerd worden bij het afspelen dan door de ander.

Misschien zou je het nog eens moeten proberen door de cds op langzame snelheid (4x speed of zo) te branden. Volgens de 'kenners' zou dat minder fouten moeten veroorzaken.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 18:37:44 #95
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_12556747
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 18:27 schreef Theeboon het volgende:
Ehmmm... tja, die andere CD-r die 't wel deed, was dat ook Maxell?
Nee, Mmore (die kwamen heel slecht uit de test geloof ik, maar die doen het wel )
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 18:31 schreef Zander het volgende:
Misschien zou je het nog eens moeten proberen door de cds op langzame snelheid (4x speed of zo) te branden. Volgens de 'kenners' zou dat minder fouten moeten veroorzaken.
Mijn brander wil niet eens sneller! Volgens de gebruiksaanwijzing moet hij 8x branden, maar hij doet het toch maar op 4x.

Maar bedankt voor de tips en reacties. Ben wel 'blij' te horen dat dit vaker voorkomt en dus niet aan mij ligt. Moet ik die Maxells maar alleen gebruiken voor films (had ik ze in eerste instantie ook voor gekocht). Dan brand ik ze voor mijn moeder nog maar eens op een ander merk en hopen dat die het wel goed doen. En dan leg ik deze wel in de auto.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_12556766
Moraal van 't verhaal: branden is slecht en god straft meteen

Ohja als je brander sowieso 8x zou moeten gaan maar dat niet doet dan kan dit ook liggen aan de CD-R keus. Ik heb een 8x die nauwelijks 2x kon op Trust CDtjes, maar wel 8x op Fuji of Philips.

Watvoor brander heb je ei'k?

pi_12556805
Kheb vanmiddag de live cd 'Flashpoint' gehaald voor 7.99 bij de FRS. Ben benieuwd of het wat is.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 18:47:54 #98
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_12556984
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 18:38 schreef Theeboon het volgende:
Moraal van 't verhaal: branden is slecht en god straft meteen
Ah, jij werkt bij Brein!
Maar ik voel me hierbij niet schuldig want het punt is nu juist dat de meeste muziek van deze LP's nooit op cd is uitgebracht. En ze hebben ook nog wel een platenspeler, maar ze vond het makkelijk om ze op een cdtje te hebben, want nu draait ze ze toch niet zo vaak (zeg maar: gewoon níet).
quote:
Ohja als je brander sowieso 8x zou moeten gaan maar dat niet doet dan kan dit ook liggen aan de CD-R keus. Ik heb een 8x die nauwelijks 2x kon op Trust CDtjes, maar wel 8x op Fuji of Philips.

Watvoor brander heb je ei'k?


Hmmm, zou kunnen, maar hij brandt bij elk merk dat ik geprobeerd heb maar op 4x speed (simulatie wel op 8x trouwens). Ik had zelf het idee dat het meer aan mijn verouderde pc lag. Maar goed, ik vind het ook niet zo erg. Als ik besluit een nieuwe pc te kopen dan gaat daar wel een snellere in.

Ik heb een Philips brander trouwens. Toch niet echt slecht? Ik heb er verder nooit problemen mee gehad.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_12557003
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 18:47 schreef Jane het volgende:

Ik heb een Philips brander trouwens. Toch niet echt slecht? Ik heb er verder nooit problemen mee gehad.


Hmm, bij mij zijn binnen 1 jaar twee verschillende Philips-branders overleden, dus ik denk daar iets anders over. 't is wel alweer een jaar of drie terug.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 18:52:57 #100
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_12557073
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 18:48 schreef Zander het volgende:
Hmm, bij mij zijn binnen 1 jaar twee verschillende Philips-branders overleden, dus ik denk daar iets anders over

Maar hoe-dan-ook denk ik niet dat dit probleem wordt veroorzaakt door de brander. Ik heb tenminste zelf nog nooit problemen gehad met de cd's die ik gebrand had. Denk dat ik het gewoon nog maar eens op een ander merk moet proberen.
Óf mijn ouders overhalen om een nieuwe stereo te kopen. Maar ja, ze hebben net een dvd-recorder aangeschaft, dus misschien dat het budget het niet toelaat. Ben trouwens ook wel benieuwd of ze die cd's wel op dat ding kunnen afspelen. Zo maar eens bellen of hij al binnen is...

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')