abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 januari 2005 @ 04:08:17 #51
76209 Caelum
Oakenfold O+
pi_24736084
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 03:59 schreef cultheld het volgende:
Waarom heb je d'r niet 2 tegelijk weg laten halen?
dat wou ie niet ofzo Geen idee..
pi_24736101
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 04:08 schreef Caelum het volgende:

[..]

dat wou ie niet ofzo Geen idee..
Hmm das klote dan. Ik heb al sinds 5 november een verwijsbrief voor de kaakchirurg, maar heb nog niet durven bellen. Volgens de tandarts hoeven de bovenste 2 er niet uit, maar de onderste 2 moeten er helaas wel uit. Volgens die tandarts kan ik ze in één keer laten verwijderen, maar ik heb zo'n voorgevoel dat het ontzettend pijn gaat doen
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_24739110
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 04:23 schreef cultheld het volgende:

[..]

Hmm das klote dan. Ik heb al sinds 5 november een verwijsbrief voor de kaakchirurg, maar heb nog niet durven bellen. Volgens de tandarts hoeven de bovenste 2 er niet uit, maar de onderste 2 moeten er helaas wel uit. Volgens die tandarts kan ik ze in één keer laten verwijderen, maar ik heb zo'n voorgevoel dat het ontzettend pijn gaat doen
Nog niet durven bellen??

Kom op zeg, stel je niet aan .
pi_24741719
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 11:53 schreef schatje het volgende:

[..]

Nog niet durven bellen??

Kom op zeg, stel je niet aan .
Ik heb een vrij hoge pijngrens, een klap op m'n bek doet me weinig, asfalt knuffelen met 60 km/h is een beetje pijnlijk, maar dat is nog te doen Maar de angst vooraf voor die verstandskiezen is onbeschrijfelijk. Voorlopig doet het nog weinig tot geen pijn, dus ik heb nog niet gebeld
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_24771121
Ik ben 18 februari aan de beurt

Bij mij gaat het in twee keer, eerst de ene kant boven en onder, en een paar weken later de andere kant. De 18e is dus de eerste keer.

Ik weet wel wat ik kan verwachten, want ik heb al eerder kiezen laten trekken, maar toch...

IK WILL NIEEEEEEEE
pi_24771236
Saekerhett, verstandskiezen zijn erger om te laten trekken dan gewone kiezen (en nee, ik probeer je niet op te naaien, ik moet er zelf ook aan geloven). Als je een normale kies laat trekken krijg je 1 spuitje en het wordt geklaard. Maar bij verstandskiezen krijg je minstens 3 spuiten in je smoel en kun je hévige napijnen krijgen dankzij een bezoekje aan de kaakchirurg. Maar je weet wat men zegt: Pain is temporary, glory is forever
pi_24796938
Bij mij moeten ze er ook uit, en er zijn al 4 andere kiezen getrokken in het verleden maar ik geloof niet dat verstandskiezen per se erger zouden zijn.

Bij mij zaten die 4 kiezen nog onder het tandvlees destijds en moesten dus ook voor een deel worden weggesneden. De tandarts heeft als een gek eraan lopen rukken tot ze eruit kwamen, was best eng want ik was toen nog heel jong (10 of zo).

Het is absoluut niet zo dat je altijd 1 spuitje krijgt als je een gewone kies laat trekken. Dat is alleen als je een gaatje laat vullen. Ik kreeg per kies toen ook iets van 3 spuiten. Het enige kutte van verstandskiezen is, dat ze zo dicht bij je kaakgewricht zitten en bij je keel. En doordat ze zo ver weg liggen, zijn ze ook minder makkelijk te bereiken.

Ohja en over die napijnen: die waren ook al vreselijk erg toen bij die gewone kiezen. Napijnen kunnen dus echt heel heftig zijn. Heb toen echt als een zombie op de bank gelegen.

Zodra het is gebeurd, laat ik wel weten hoe het was
pi_24797135
Ik snap er niks van, ik moest ooit een melkkies (was rot, omdat een eerdere tandarts slecht had gevuld) laten trekken, kreeg 1 prik, de kies werd getrokken, ik had een dikke wang en dat was alles
  vrijdag 28 januari 2005 @ 15:59:19 #59
47472 distrexx
Mentaly Insane
pi_24799723
ik heb afgelopen dinsdag men 2 linker verstandskiezen laten trekken en ik heb der gelukkig geen last van gehad keer daarvoor men rechter verstandskiezen laten trekken. De een ging der vlot uit maar de ander had er niet zoveel zin in. De wortel was namelijk de verkeerde kant op gegrooid... toen de tandarts 'm wou trekken sprong ie gewoon uit elkaar van de spanning die op de kies kwam te staan... nou laat ik je vertellen dat dat niet lekker is... maar gelukkig verder niet veel last van gehad
"Roses are red, violets are blue, I'm a schizophrenic, and so am I"
pi_24799975
Distrexx, hoe voelde de verdoving dan? Deed dat nog enigszins pijn?
pi_25142242
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 00:28 schreef Saekerhett het volgende:
Ik ben 18 februari aan de beurt

Bij mij gaat het in twee keer, eerst de ene kant boven en onder, en een paar weken later de andere kant. De 18e is dus de eerste keer.

Ik weet wel wat ik kan verwachten, want ik heb al eerder kiezen laten trekken, maar toch...

IK WILL NIEEEEEEEE
Uk hub eu dukke lup eun preutu geut meuluk!
pi_25144736
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 11:33 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Uk hub eu dukke lup eun preutu geut meuluk!
Deed het verdoven eigenlijk pijn?
pi_25152267
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 14:14 schreef cultheld het volgende:

[..]

Deed het verdoven eigenlijk pijn?
Nop, ik kreeg vier spuitjes. Van de eerste drie voelde ik echt helemaal niks (snap niet hoe dat kan), en de laatste voelde ik wel, maar deed geen pijn.

Verder gaat het herstel ook verbazend snel, heb nu al weer vier boterhammen opgegeten, en mijn wang is ook niet opgezwollen ofzo
  vrijdag 18 februari 2005 @ 22:21:19 #64
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25152365
Ik had enkele maanden terug beide verstandskiezen aan de bovenkant laten trekken, en dat viel reuze mee. Dus niet zo aanstellen jullie

Al doet onder meer pijn dan boven...
pi_25635760
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 22:21 schreef Mar10Segovia het volgende:
Al doet onder meer pijn dan boven...
Ik dacht juist van niet..

Ik moet er dus onder 2 laten weghalen. Er zit nog tandvlees voor dus zal ie eerst weg moeten snijden. Ook is het zo dat ze niet helemaal "eruit" zijn.

Wat is slimmer gelijk beide of apart eruit laten halen?
pi_25685054
Ik heb 2 weken terug een verstandskies moeten laten trekken.
De naald bij het verdoven voelde ik niks van, alleen volgens mij begonnen ze iets te vroeg want het trekken voelde ik toch redelijk.
Een slof pijnstillers meegekregen maar er maar 2 gebruikt, toen ik thuis kwam gewoon goed koelen enzo dus verder geen klachten meer gehad.

Kortom er zijn ergere dingen.
pi_25685106
bij mij moesten ze er alle 4 uit, dus eerst links boven en onder, en toen rechts boven en onder.
dus 1 kant per keer.
want als je nou bijv. alleen de onderste doet, heb je aan allebei de kanten dat je niks kan eten
en nu maar aan 1 kant..
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 23 maart 2005 @ 15:56:40 #68
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_25685742
verstandskiezen boven door de tandarts laten doen en rechtsonder door de kaakchirurg. Lang leve Brufen
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
  woensdag 23 maart 2005 @ 16:02:57 #69
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_25685894
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 15:32 schreef MissyMirjaM het volgende:
bij mij moesten ze er alle 4 uit, dus eerst links boven en onder, en toen rechts boven en onder.
dus 1 kant per keer.
want als je nou bijv. alleen de onderste doet, heb je aan allebei de kanten dat je niks kan eten
en nu maar aan 1 kant..
Plus dat aan de onderkant je tong gedeeltelijk mee verdoofd, dus als ze ze allebei tegelijk zouden trekken dan heb je kans dat je 'm inslikt omdat je 'm niet meer voelt of zo (tenminste, dat vertelden ze mij toen.

Bij mij alle 4 getrokken, boven was geen probleem – gewoon bij de tandarts nadat ik eerst drie keer van m’n stokje ben gegaan bij de aanblik van die naalden

De eerste onder was aan het ontsteken en deed behoorlijk pijn, nadat ik weer ettelijke keren van m’n stokje ben gedonderd was ‘ie eruit, helemaal geen last meer van. Die tweede had ik eigenlijk helemaal geen last van, maar brak in tig stukkies tijdens het trekken. Daar moest dus verdoving bij (je raadt het al) en die kaakchirurg heeft nog een uurtje kunnen roeren om de resten te vinden. Vervolgens naait hij vrolijk m’n tong zowat aan m’n tandvlees vast (bedankt assistente voor het attenderen daarop) en mocht ik naar huis. Vier weken later de boel weer open laten maken omdat het was gaan ontsteken , ja vind je ’t gek.

Maar goed, ik ben die ellendelingen kwijt ...
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_25686374
quote:
Op maandag 21 maart 2005 15:08 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Ik dacht juist van niet..
Onder zit een zenuw, boven niet. Daarom krijg je ook meer prikken onder dan boven.

Onderste eruit laten breken, wat een afgrijselijk geluid is dat. Kging bijna van mn stokje en werd kotsmisselijk. Dus na 1 maar gestopt, nu nog 3 te gaan, waarvan er ook 1 gebroken moet worden.

Ach tis ff lastig en al die horrorverhalen die je leest/hoort stellen je niet echt gerust. Maar zelfs na deze ervaring vond ik het winig voorstellen, als je die pijnstillers goed in neemt voel je je 3 dagen ff kut maar daarna ga je gewoon weer lekker verder
pi_25694036
is het verplicht om een verstandskies te latten trekken eigk? en wat gebeurt er eigk als je ze laat zitten?
пусть всегда будет солнце
  woensdag 23 maart 2005 @ 21:34:17 #72
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_25694180
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 21:29 schreef MoChe het volgende:
is het verplicht om een verstandskies te latten trekken eigk? en wat gebeurt er eigk als je ze laat zitten?
Nou, volgens mij kunnen ze je niet verplichten verstandskiezen te laten trekken als daar verder niets mis mee is.
Als ze verkeerd in de kaak zitten dan kunnen ze tegen je overige kiezen aanduwen en da's natuurlijk minder prettig. Tanden kunnen uiteindelijk voor elkaar trachten te schuiven enzo. Bovendien zitten verstandkiezen zover naar achteren dat ze ook wat moeilijk schoon te houden zijn. Hoewel iedere welgeoefende poetser er best bij kan.

Ik weet niet of ze zover zullen gaan te zeggen dat je gebit niet gesaneerd is als je weigert een verstandskies te laten verwijderen.
(Un)masking for the greater good.
pi_25694243
Ik heb een verwijzing, maar ik wacht mooi totdat ze wat meer eruit zijn. Anders moeten ze gaan snijden en daar heb ik geen zin in, omdat ik max 2 dagen out kan zijn.
  donderdag 24 maart 2005 @ 10:13:57 #74
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_25702100
Bij mij hebben ze er ook twee kiezen uitgesneden/geboord en daar heb ik nooit pijn/napijn of wat dan ook aan overhouden.
't Kan echt goed gaan.
(Un)masking for the greater good.
  donderdag 24 maart 2005 @ 10:18:31 #75
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25702157
Bij mij zijn er ook twee uitgehaald, ook nergens last van gehad.

Die vent zat wel enge dingen te zeggen, dat dan weer wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')