de bedoeling is dat ik mn eigen website daarop laat draaien terwijl ik hem maak. Er moet dus apache op voor php/mysql.
hij is trouwens alleen via het LAN toegankelijk.
ik doe dit omdat ik geen php/mysql server op mn pc of laptop wil.
Welk OS kan ik het beste op dat pctje knallen, om hem alleen daarvoor te gebruiken??
thanx
quote:win 95 is toch klote in te stellen? of zijn er weer programma's daarvoor?
Op zondag 6 juli 2003 17:42 schreef Scepsis het volgende:
Windows 95 en/of Linux Red Hat
quote:IIS.
Op zondag 6 juli 2003 17:43 schreef jwstoop het volgende:[..]
win 95 is toch klote in te stellen? of zijn er weer programma's daarvoor?
quote:Yeah right, op een P 166?
Op zondag 6 juli 2003 17:44 schreef ErikS het volgende:
windows 2000 advanced server
quote:Ja, maar kan goed omgaan met P166.
Op zondag 6 juli 2003 17:43 schreef jwstoop het volgende:[..]
win 95 is toch klote in te stellen? of zijn er weer programma's daarvoor?
WinXP = Traagheids-chrash
ik zou zelf voor NT4 gaan, helaas geen support meer door MS... maar als je beetje verstand ervan hebt loopt het perfect.
linux kan... niet mijn keuze iig...
quote:valt reuze mee volgens mij ik heb debian met php/mysql draaien op een 233mmx met 48mb ram. Gaat erg goedm hij dient als router/mp3server/webserver. het is natuurlijk geen webserver met 100 request per minuut.
Op zondag 6 juli 2003 17:45 schreef Tijn het volgende:
Persoonlijk zou ik voor een minimale installatie van Linux gaan en hierop Apache installeren. Iets als Freesco bijvoorbeeld is niet zo moeilijk of anders Debian (met z'n apt-get heb je Apache zo draaiend). In elk geval alle grafische toeters en bellen achterwege laten, want PHP wordt al zwaar zat op dat bakkie.
quote:Hij heeft helemaal geen AS met IIS nodig (wat overigens wel degelijk hoge systeemeisen stelt). Win2K pro met apache volstaat echter gewoon voor zijn doeleinden.
Op zondag 6 juli 2003 17:48 schreef street011 het volgende:
Windows 2000 AS heeft niet zulke hoge systeem eisen, als je Win 95 wil gaan draaien wens ik je veel plezier met beveiliging die ik onmogelijk acht...
quote:Waar de neuk heb je AS thuis voor nodig? Schaalbaarheid? Geheugen ondersteuning tot in de ettelijke GB's?
Op zondag 6 juli 2003 17:44 schreef ErikS het volgende:
windows 2000 advanced server
Doe normaal!
quote:En nu mag je weer normaal reageren.
Op zondag 6 juli 2003 17:56 schreef ErikS het volgende:
bijvoorbeeld
quote:Theoretisch kun je het inderdaad al op een P133 met 128 MB draaien, maar ik zou geen vlot-opbouwende PHP-pagina's verwachten.
Op zondag 6 juli 2003 17:48 schreef street011 het volgende:
Windows 2000 AS heeft niet zulke hoge systeem eisen
Een minimale Linux-distro met Apache/PHP is gratis en draait vele malen soepeler.
quote:Trouwens win98 bakken heb ik ook al over de 50 dagen uptime heen geholpen, zolang je maar goede drivers hebt en de bak niet te veel laat doen dan wat het moet doen in dat geval
Op zondag 6 juli 2003 18:15 schreef Aaargh! het volgende:
Linux is idd de beste optie, Win9x is zo onstabiel als de pest en alle minder wankele windows versies hebben veel te hoge systeemeisen.
quote:50 dagen uptime is vrij weinig hoor.
Op zondag 6 juli 2003 18:18 schreef Pharkus het volgende:[..]
Trouwens win98 bakken heb ik ook al over de 50 dagen uptime heen geholpen, zolang je maar goede drivers hebt en de bak niet te veel laat doen dan wat het moet doen in dat geval
quote:daarna begint de teller weer opnieuw van w9x.... en ach wat is belangrijker, updates of hoge uptime (dit geldt voor ieder os)
Op zondag 6 juli 2003 19:47 schreef Ultrawuft het volgende:[..]
50 dagen uptime is vrij weinig hoor.
Maar goed off topic bla
quote:Onzin. Ik heb een jaar of 2 Apache/PHP/MySQL gedraaid op een 486/100 MHz met 16MB RAM en dat werkte prima. Ik heb laatst het moederbord vervangen voor een Pentium I 200 (of 233?) met 32 MB en dat werkt (natuurlijk) wel beter, maar ik was helemaal niet ontevreden over die 486 hoor!
Op zondag 6 juli 2003 17:45 schreef Tijn het volgende:
..., want PHP wordt al zwaar zat op dat bakkie.
quote:Wow! Ik heb altijd begrepen dat PHP een behoorlijke aanslag voor je systeem is, maar goed, dat hangt natuurlijk ook af van je scripts en het aantal bezoekers die je tegelijk moet serveren.
Op zondag 6 juli 2003 22:59 schreef hunky het volgende:[..]
Onzin. Ik heb een jaar of 2 Apache/PHP/MySQL gedraaid op een 486/100 MHz met 16MB RAM en dat werkte prima. Ik heb laatst het moederbord vervangen voor een Pentium I 200 (of 233?) met 32 MB en dat werkt (natuurlijk) wel beter, maar ik was helemaal niet ontevreden over die 486 hoor!
quote:mmm zou ik niet doen.. gewoon 4.8 pakken.. 5.1 is nog niet helemaal uitgekristalliseerd, en wil nog weleens voor wat kinderziektes zorgen
Op zondag 6 juli 2003 21:13 schreef Beetlebug het volgende:
Ik zou gaan voor FreeBSD 5.0. Lekker stabiel.
Of anders Slackware of Debian ofzo
Windows zou ik zowiezo niet doen.. tenzij je de helft van de tijd bezig wil zijn met windows fixen
draait prima op een p166, maar je moet geen XWindows willen
quote:
Op zondag 6 juli 2003 18:17 schreef Pharkus het volgende:
FreeBSDduhuh
Ik draai zelf ook een siteje op FreeBSD op een p166, en dat is prima te doen
quote:X3 wil nog prima hoor
Op zondag 6 juli 2003 23:50 schreef Ener-G het volgende:[..]
mmm zou ik niet doen.. gewoon 4.8 pakken.. 5.1 is nog niet helemaal uitgekristalliseerd, en wil nog weleens voor wat kinderziektes zorgen
draait prima op een p166, maar je moet geen XWindows willen
quote:... en loopt ie grandioos vast.
Op zondag 6 juli 2003 20:00 schreef Pharkus het volgende:[..]
daarna begint de teller weer opnieuw van w9x....
quote:Voor updates hoeft ik niet te rebooten, dus dat heeft totaal geen invloed op de uptime.
en ach wat is belangrijker, updates of hoge uptime (dit geldt voor ieder os)
quote:En voor Win9x komen ook bijna geen updates meer uit. En W9x is compleet onbetroubaar, als workstation al en als server helemaal.
Op maandag 7 juli 2003 14:53 schreef Aaargh! het volgende:Voor updates hoeft ik niet te rebooten, dus dat heeft totaal geen invloed op de uptime.
quote:Jij zoekt een hack bak zeker
Op zondag 6 juli 2003 17:43 schreef KaAzKoP_ het volgende:[..]
IIS.
Gooi dr FreeBSD op of een slackware distro.
Is wel ingewikkelder dan windows, mocht je toch graag
aan windows blijven zitten, dan raad ik NT aan.
Maar dan wel met apache!!!
quote:gelul.
Op maandag 7 juli 2003 14:56 schreef QyRoZ het volgende:[..]
En voor Win9x komen ook bijna geen updates meer uit. En W9x is compleet onbetroubaar, als workstation al en als server helemaal.
gooi een win98se server achter een firewall die alleen port 80 doorlaat, installeer geen frontpage extenties, maar wel alle beschikbare updates en je haalt hoge uptimes. alle bugs zijn er nu wel uit, als je de server alleen als web/fileserver gebruikt heb je geen problemen.
Heb zelf Slackware om wat te kunnen spelen. Je config files worden er ook niet constant verneukt door allerlei handige GUI setup progjes.
Sinds de laatste stroomstoring:
uptime
8:18pm up 65 days, 22:55, 1 user, load average: 0.00, 0.00, 0.00
quote:Ik heb Windows 2000 Server ooit op een 133 met 128 Mb geheugen gezet
Op zondag 6 juli 2003 17:44 schreef Slarioux het volgende:[..]
Yeah right, op een P 166?
Voor de TS: Ik denk dat Linux je goedkoopste/beste/snelste optie is, alleen moet je een beetje met Linux om kunnen gaan.
Omdat het waarschijnlijk om een "amateur-ik-wil-hosten-op-me-ADSL-lijn" bakkie gaat met beperkte upload is een P166 ook wel genoeg.
quote:tuurlijk bestaat dat.. lotus cc mail bijvoorbeeld
Op dinsdag 8 juli 2003 09:48 schreef DigiJasper het volgende:
Een webserver onder dos, nog efficenterAls dat bestaat, iig?
quote:Ik had 2000 er op draaien
Op zondag 6 juli 2003 17:41 schreef jwstoop het volgende:
Ik heb nog een pctje staan om als webservertje te gebruikende bedoeling is dat ik mn eigen website daarop laat draaien terwijl ik hem maak. Er moet dus apache op voor php/mysql.
hij is trouwens alleen via het LAN toegankelijk.
ik doe dit omdat ik geen php/mysql server op mn pc of laptop wil.
Welk OS kan ik het beste op dat pctje knallen, om hem alleen daarvoor te gebruiken??
thanx
Dos based.. enneh niet groot... creditcard formaat
Jaja, weet wat jullie denken............maar had keertje niks te doen, en heb het geprobeerd, het opstarten duurt natuurlijk minuutje of 6 maar wat betreft snelheid e.d. van de internetverbindingen voor pc's die er achter hangen heb ik geen verschil gemerkt.
EN het draait al maandje of 2 nu, zonder enige probs
quote:Een paar honderd
Op maandag 7 juli 2003 21:18 schreef maartena het volgende:[..]
Een getrimde Linux install alleen
FreeSCO + Apache is niet meer dan 2 a 3 MB
quote:Apache (en PHP) is een MBtje of 16 geloof ik
Op dinsdag 8 juli 2003 11:24 schreef Tijn het volgende:[..]
Een paar honderd
FreeSCO + Apache is niet meer dan 2 a 3 MB
quote:Oh, nou ja, dan nog kom je niet zo gauw aan de 100
Op dinsdag 8 juli 2003 11:44 schreef Slarioux het volgende:[..]
Apache (en PHP) is een MBtje of 16 geloof ik
use IO::Socket;
use Time::localtime;
$root = "/usr/local/webpages";
$port = 80;
# maximum number of connection requests before they get refused
$maxconn = SOMAXCONN;
$server = IO::Socket::INET->new(Proto=>"tcp", LocalPort=>$port, Listen=>$maxconn, Reuse=>1)
or die "Can't setup server\n";
print "Server inited\nPort: $port\nMaxconnections: $maxconn\nFileroot: $root\n\n";
binmode(STDOUT);
while ($client = $server->accept) {
$client->autoflush(1);
@header = split(' ', <$client>);
$url = $header[1];
$httpver = $header[2];
if ($header[0] eq "GET" && ($httpver eq "HTTP/1.0" || $httpver eq "HTTP/1.1")) {
if (rindex($url, "/") == length($url)-length("\n")) { $url.= "index.html" }
if (open(FILE, $root.$url)) {
binmode(FILE);
print $client "$httpver 200 OK\n\n";
while (<FILE>) { print $client $_ }
close(FILE);
print "[", $client->peerhost, "] ", ctime, " send \"$url\"\n";
} else {
print $client "$httpver 404 File Not Found\n\n";
print $client "<head><title>404 File Not Found</title></head>\n";
print $client "<body><H1>File Not Found</H1>\n";
print $client "The requested URL $url was not found on this server.\n";
print $client "</body>";
print "[", $client->peerhost, "] ", ctime, " failed \"$url\"\n";
}
}
close $client;
}
# that's it !
quote:Dat's nog fors van formaat zeg, als je echt een webserver wilt die niet in de weg staat en ook nog eens bijna geen stroom verbruikt moet je deze maar in elkaar zetten. Heb je wel een grote loep en een heel klein soldeerboutje nodig.
Op dinsdag 8 juli 2003 10:01 schreef ds_polleke het volgende:
of je bouwt dezeDos based.. enneh niet groot... creditcard formaat
quote:ik zou dat kreng steeds kwijt zijn...............
Op dinsdag 8 juli 2003 15:04 schreef EvilPlatypus het volgende:[..]
Dat's nog fors van formaat zeg, als je echt een webserver wilt die niet in de weg staat en ook nog eens bijna geen stroom verbruikt moet je deze maar in elkaar zetten. Heb je wel een grote loep en een heel klein soldeerboutje nodig.
quote:werkt super .. als je er maar genoeg geheugen in doet.
Op zondag 6 juli 2003 17:44 schreef Slarioux het volgende:[..]
Yeah right, op een P 166?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |