abonnement Unibet Coolblue
pi_13344404
Zometeen NS-programma op SBS, 21.55 uur
  maandag 22 september 2003 @ 02:48:23 #252
67385 ROG
Go on, say it.
pi_13351166
Ja, was een erg leuk programma. Beetje hetzelfde idee als 'Bij de politie'/'Strandpolitie'/'Schiphol Airport'.

* ROG markeert zondagavond 21:55 op iedere zondag in agenda

pi_13366939
Vandaag is het investeringsplan voor de NMBS voorgesteld. Naast een heleboel andere projecten (HSL-lijn naar Zaventem, spoorontsluiting haven Antwerpen,...) heeft men ook het licht op groen gezet voor de aankoop van 110 nieuwe dubbeldektreinen.
Het is dus bijna gedaan met de oude rode NMBS-treinstellen zonder airco. Eindelijk!
pi_13386128
quote:
Op maandag 22 september 2003 20:00 schreef Frederic het volgende:
Vandaag is het investeringsplan voor de NMBS voorgesteld. Naast een heleboel andere projecten (HSL-lijn naar Zaventem, spoorontsluiting haven Antwerpen,...) heeft men ook het licht op groen gezet voor de aankoop van 110 nieuwe dubbeldektreinen.
Het is dus bijna gedaan met de oude rode NMBS-treinstellen zonder airco. Eindelijk!
Aah, goed zo. .

Ik heb het programma laten opnemen aangezien ik niet in Nederland woon, ik kan het binnenkort zien. .

En er is ook slecht nieuws... voor mij althans:

ICK voor 1900 en 2500-serie
Het plan om de 1900 en 2500-serie (Den Haag - Venlo / Heerlen) met vaste samenstellingen van 10 ICK-rijtuigen te gaan rijden, moet tegen het einde van deze maand realiteit zijn. Vanaf september gaan alle stammen er van noord naar zuid als volgt uitzien: locomotief + 2x A + 3x B + BD + 4x B. Ook wil men in het weekend van 31/8 18 plan W's buiten dienst stellen, de Df's aan de kant zetten en de Bvf'en naar Maastricht sturen voor ombouw tot Bv.
Vanwege de werkzaamheden aan de Moerdijkbrug zijn er veel treinen opgeheven en blijven er vijf stammen over op de Grote Binckhorst. Ook rangeerpersoneel komt er vrij, omdat er geen getrokken treinen kopmaken te Den Haag. Dit personeel gaat de vijf stammen uit elkaar halen en sorteren. Nieuw samengestelde stammen met alleen ICR-rijtuigen zullen in Haarlem worden uitgewisseld met een stam uit de 8/900-serie met juist veel ICK-rijtuigen. Op deze manier komen alle ICR en dubbeldeksrijtuigen in de 8/900-serie terrecht en alle ICK-rijtuigen in de 1900 en 2500-serie.

Kut-ICK's... . Dan ga ik maar zo veel mogelijk reizen wanneer het niet druk is, zodat ik zo'n hokje voor mezelf kan hebben...

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_13386483
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 15:42 schreef sweek het volgende:

[..]

Kut-ICK's... . Dan ga ik maar zo veel mogelijk reizen wanneer het niet druk is, zodat ik zo'n hokje voor mezelf kan hebben...


ICK's stinken altijd zo lekker in de spits, volgepropt hokje met 6 mensen die zich niet hebben gedoucht...
For great justice!
  dinsdag 23 september 2003 @ 18:56:32 #256
68758 zapsel
Djenneke fan!
pi_13391433
2 wadlopertjes naast elkaar in leeuwarden , ik zat in de linker en genoot van zijn motorgeluid

Wil je erover praten? Zoek dan iemand die ernaar wil luisteren...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')