quote:Als alle oude IRM verlengd zijn tot V-IRM, en nieuw IRM is afgeleverd, hebben we de volgende materieelseries:
Op zaterdag 13 september 2003 00:43 schreef mvt het volgende:
[over V-IRM]
2 middelste rijtuigen zijn nieuwe bekleding + dat er een wijziging in de andere delen wat betreft de wc's waardoor daar op de overloop extra zitplek met nieuwe bekleding is.
IRM-6jes:
8600-serie: verbouwd uit 8400 (twee bakken met nieuw interieur)
8700-serie: nieuwbouw (dus in het geheel met nieuw interieur)
Er zijn natuurlijk ook uitzonderingen: zo komen de treinstellen 8489 t/m 8497 terug als 9400, maar dat komt doordat het drietjes zijn die tijdelijk zijn uitgerust met een tussenbak voor een VIRM-6. Die had Talbot blijkbaar al af, en waarom zou je ze dan ergens laten staan, terwijl je er ook mee kunt rijden?
quote:Dat heb je goed gezien. Het was een bruine 2200 van de VSM, dan drie stoomloccen en de 1125 (als 1122), dan remrijtuigen en dan de 1731 . De stoomloccen en de 1125 (als 1122) staan nu in Blerick, de 2200 rijdt nu tussen de Watergraafsmeer en Apeldoorn en de rest staat denk weer op de Watergraafsmeer.
Op zaterdag 13 september 2003 01:01 schreef Sjoewe het volgende:
Sta net voor een spoorweg overgang, komt er een oude dieselloc langs met daarachter allerhande oude wagons en een stuk of 5 stoomlocomotieven.
Waarschijnlijk vannuit het Spoorweg museum opweg naar een tijdelijke opslag.Was echt een vet gezicht
Deze hing er ook nog tussen, de 1122 dus
quote:Dat moet ik eens onthouden, ik vergis me nog steeds redelijk vaak...
Op zaterdag 13 september 2003 09:16 schreef Duvel het volgende:[..]
Als alle oude IRM verlengd zijn tot V-IRM, en nieuw IRM is afgeleverd, hebben we de volgende materieelseries:
IRM-4tjes:
9400-serie: verbouwd uit 8200 (één bak nieuw interieur)
9500-serie: nieuwbouw (en in 't geheel met nieuw interieur)IRM-6jes:
8600-serie: verbouwd uit 8400 (twee bakken met nieuw interieur)
8700-serie: nieuwbouw (dus in het geheel met nieuw interieur)Er zijn natuurlijk ook uitzonderingen: zo komen de treinstellen 8489 t/m 8497 terug als 9400, maar dat komt doordat het drietjes zijn die tijdelijk zijn uitgerust met een tussenbak voor een VIRM-6. Die had Talbot blijkbaar al af, en waarom zou je ze dan ergens laten staan, terwijl je er ook mee kunt rijden?
quote:Dat zei ik toch?
Op zaterdag 13 september 2003 13:32 schreef Sjoewe het volgende:
[afbeelding]Deze hing er ook nog tussen, de 1122 dus
quote:Eh nee, niet echt. Laatst nog wel de 8250 gezien. Ik denk dat je de laatste drietjes op één hand kunt tellen... Heeft iemand hier meer info over (d'r zijn vast wel hobbyisten die dit exact bijhouden )?
Op zondag 14 september 2003 21:57 schreef sweek het volgende:[..]
Dat moet ik eens onthouden, ik vergis me nog steeds redelijk vaak...
Weet jij nu ook hoeveel IRM-3'tjes er nog rondrijden?
quote:Ik heb een keer zeven gehoord, maar dat is ook al weer een paar maandjes geleden.
Op maandag 15 september 2003 18:22 schreef Duvel het volgende:[..]
Eh nee, niet echt. Laatst nog wel de 8250 gezien. Ik denk dat je de laatste drietjes op één hand kunt tellen... Heeft iemand hier meer info over (d'r zijn vast wel hobbyisten die dit exact bijhouden )?
En een drietje heb ik in levende lijve al helemaal lang niet meer gezien geloof ik...
quote:Misschien dat als je je aanmeldt op de Railspotting mailinglist je nog meer te weten komt. Ik ben daar een tijdje lid van geweest, en je krijgt elke dag de actuele spots door. Dus als je dan wat kennis hebt van de dienstregeling dan kun je uitvinden waar je voor de laatste keer een IRM-3 kunt zien. Aanmelden kan volgens mij hier, al is deze nu ff down lees ik net. Dit (de groep OVL) is het alternatief nu.
Op maandag 15 september 2003 19:51 schreef sweek het volgende:[..]
En een drietje heb ik in levende lijve al helemaal lang niet meer gezien geloof ik...
quote:Ik zit ook al op OVL... . Ik vind de site alleen best onoverzichtelijk... voor iedere treinsoort, + voor uitzonderingen daarop (Mendini bvb.) een topic, zou een stuk beter werken...
Op maandag 15 september 2003 21:58 schreef Duvel het volgende:[..]
Misschien dat als je je aanmeldt op de Railspotting mailinglist je nog meer te weten komt. Ik ben daar een tijdje lid van geweest, en je krijgt elke dag de actuele spots door. Dus als je dan wat kennis hebt van de dienstregeling dan kun je uitvinden waar je voor de laatste keer een IRM-3 kunt zien. Aanmelden kan volgens mij hier, al is deze nu ff down lees ik net. Dit (de groep OVL) is het alternatief nu.
quote:Maar bij tijdelijke ontstentenis van Railspotting gaan spots daarheen las ik (nee, dat las ik niet op OVL)? Oh: over de IRM-3-tjes: er staat er eentje bij Nedtrain in Tilburg. Ik weet niet wat er mee is, staat er al een tijdje.
Op dinsdag 16 september 2003 18:31 schreef Lucske het volgende:
Het is dan ook een discussielijst, geen spotlijst.
quote:Bij R&O Tilburg staat een viertje, de 9443, en nog eentje, maar geen drietje. De 8215 staat nog met schade in Haarlem en de 8206, 8223, 8226, 8230, 8250 en 8280 zijn nog in dienst. Ook de 8215 moet nog eens terugkeren.
Op dinsdag 16 september 2003 18:56 schreef Duvel het volgende:[..]
Railspotting staat los van OVL. Op OVL vind je doorgaans meer info.
Maar bij tijdelijke ontstentenis van Railspotting gaan spots daarheen las ik (nee, dat las ik niet op OVL)? Oh: over de IRM-3-tjes: er staat er eentje bij Nedtrain in Tilburg. Ik weet niet wat er mee is, staat er al een tijdje.
quote:Ik zal morgenochtend eens kijken als ik niet te slaperig ben Beide IRM'en in Tb zien er trouwens niet heftig beschadigd uit. Wat is d'r mis mee?
Op dinsdag 16 september 2003 20:08 schreef Lucske het volgende:[..]
Bij R&O Tilburg staat een viertje, de 9443, en nog eentje, maar geen drietje. De 8215 staat nog met schade in Haarlem en de 8206, 8223, 8226, 8230, 8250 en 8280 zijn nog in dienst. Ook de 8215 moet nog eens terugkeren.
quote:9443 is de combinatie van de beschadigd bakken van het eerste VIRM1-VI-stel dat bij Amersfoort een botsing kreeg.
Op dinsdag 16 september 2003 20:50 schreef Duvel het volgende:[..]
Ik zal morgenochtend eens kijken als ik niet te slaperig ben Beide IRM'en in Tb zien er trouwens niet heftig beschadigd uit. Wat is d'r mis mee?
quote:Zit bij een van de werkgroepen van het museum.
Op zondag 14 september 2003 23:05 schreef Sjoewe het volgende:
Ja, maar ik zag daarna de foto pas erbij.
Hoe weet je dat allemaal eigenlijk?
quote:Nog niet, gaan binnenkort vanuit Amsterdam rijden.
Op dinsdag 16 september 2003 22:43 schreef KroJo het volgende:
Wordt er al gereden met de nieuwe sprinters?? Ik ben benieuwd naar het interieur namelijk!
quote:Die andere is de 8439 zag ik, maar dan beroofd van één van de vier bakken. Dus niet gek dat ik er een drietje in zag (kon vandaag het nummer pas lezen).
Op dinsdag 16 september 2003 20:08 schreef Lucske het volgende:[..]
Bij R&O Tilburg staat een viertje, de 9443, en nog eentje, maar geen drietje.
Alle treinen rookvrij vanaf 1 januari 2004.
quote:
De NMBS bekommert zich om het comfort en de gezondheid van haar klanten. Daarom besliste ze om, net zoals bij alle andere vervoersmaatschappijen, vanaf 1 januari 2004 haar treinen rookvrij te maken.
...
Deze nieuwe maatregel zal een rechtstreeks effect hebben op het comfort en de gezondheid van de reizigers en het personeel en het welzijn op het werk. Het aantal zitplaatsen wordt zeker in de piekuren groter. Tijdens die drukste momenten blijven sommige reizigers liever rechtstaan dan op een 'rokersplaats' te gaan zitten.De treinen zullen, behalve de volledig rookvrije motorwagens MW41 en de zogenaamde 'sprinters', hierdoor natuurlijk moeten worden aangepast: nieuwe 'verboden te roken'-pictogrammen, het verwijderen van de blauwe banden aan de rokersplaatsen, asbakken verwijderen, nieuwe tafeltjes installeren, In totaal moeten ruim 2000 rijtuigen worden aangepast, wat een totale investering vergt van ongeveer 1,2 miljoen euro.
Vanaf 1 januari 2004 zullen de binnenlandse treinen dus rookvrij worden. Deze maatregel wordt begeleid door sensibiliserings- en informatiecampagnes over de nefaste effecten van tabak op de klanten en het NMBS-personeel.
quote:Ook NS doet mee: Over de Tabakswet!
Op woensdag 17 september 2003 22:52 schreef Frederic het volgende:
NMBS-newsflash:Alle treinen rookvrij vanaf 1 januari 2004.
quote:Yep, ben er erg blij mee dat dit in beide landen wordt ingevoerd, en met de stiltezones in Nederland... dat wordt voor mij een stuk prettiger treinreizen.
Op donderdag 18 september 2003 07:47 schreef Duvel het volgende:[..]
Ook NS doet mee: Over de Tabakswet!
quote:Nu nog harder optreden door de conducteurs.
Op donderdag 18 september 2003 10:51 schreef sweek het volgende:[..]
Yep, ben er erg blij mee dat dit in beide landen wordt ingevoerd, en met de stiltezones in Nederland... dat wordt voor mij een stuk prettiger treinreizen.
triestige lui.
quote:Haha, dat laatste is wel heel erg ja!
Op donderdag 18 september 2003 13:03 schreef 456 het volgende:[..]
Nu nog harder optreden door de conducteurs.
gisteren een redelijke lange tijd in de trein gezeten (>6uur) en heb welgeteld in de verte 4x mensen zien paffen op de balkons.
Ander fenomeen: mensen rennen op een stations stop naar buiten, om een saffie te roken. MAar laten hun plaats alleen.
Als ze terug komen, op hoge poten eisen dat die plaats van hun was.triestige lui.
Morgen ga ik denk ik Venlo - Ehv reizen, dat stukje heb ik nog niet gedaan... en dan volgende week de lijntjes ten noorden van Asd... en daarna mag ik met het gedeelte boven Zwolle beginnen... maar uiteindelijk ga ik alle lijntjes bereden hebben. .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |