abonnement Unibet Coolblue
pi_9837803
Deel 2 van dit machtig mooie topic!

Deel 1 was katten vraagbaak.

Opgedragen aan yvonne. .

[Dit bericht is gewijzigd door Jarno op 17-04-2003 14:12]

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9837906
Laatste echte vraag uit het vorige topic maar even herhalen dan:
quote:
Op donderdag 17 april 2003 12:55 schreef Ms_Furious het volgende:
Volgende week zaterdag krijg ik van mijn ouders een jong katje voor mijn verjaardag, nu vroeg ik mij dus wat dingen af. (dit is vooral zodat ik even een lijstje kan opstellen en niks aan de eigenaar vergeet te vragen)

1) Als de kat nog niet ingeënt is wat voor spuitjes heeft ze dan allemaal nodig en vanaf welke week etc?

2) Wat is goed kattenvoer, wat gaat me dat ongeveer kosten en is het bij de dierenarts alleen te krijgen of ook in de dierenwinkel?

3) Wat is goed kattenbakgrid, iets wat zo min mogelijk stinkt, want het kamertje dat ze krijgt heeft namelijk continu de zon er op staan en straks wil ze dr eigen kamer niet meer in. Ik weet dat ik zoveel mogelijk moet scheppen, maar luchtjes hou je toch.

Als er nog mensen zijn die een gewone tip hebben graag, want ik ben met katten opgegroeid maar toen die klein waren was ik ook nog klein dus heeft mijn moeder het allemaal verzorgd en ik ben erg bang dat ik het fout ga doen.....


"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 17 april 2003 @ 14:11:40 #3
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_9837943
Ik gunde yvonne de eer om zelf een deel 2 te openen... het was ten slotte haar topic

(Jarno, wil je het /1/100 aub uit je linkje weghalen?? )

pi_9837951
2 minds 1 thought
;)
pi_9837974
quote:
Op donderdag 17 april 2003 14:11 schreef Christine het volgende:

Ik gunde yvonne de eer om zelf een deel 2 te openen... het was ten slotte haar topic


Ja, als we daaaaaaar op moeten wachten! .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9838000
Toch nog een vraag: tot welke leeftijd moet je blijven ontwormen? De boekjes die wij hebben spreken elkaar tegen, de dierenarts zei om de 2 weken dacht ik, maar ik neem aan dat dat niet tot d'r 65e is ofzo.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9838041
Ik geloof dat vooral jonge katten erg vatbaar voor wormen zijn, volgens mij is mijn moeder er uiteindelijk gewoon mee gestopt.
;)
  donderdag 17 april 2003 @ 14:15:35 #8
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_9838043
quote:
Op donderdag 17 april 2003 14:14 schreef Jarno het volgende:
Toch nog een vraag: tot welke leeftijd moet je blijven ontwormen? De boekjes die wij hebben spreken elkaar tegen, de dierenarts zei om de 2 weken dacht ik, maar ik neem aan dat dat niet tot d'r 65e is ofzo.
Eleke twee maanden ff een centimeterje (per pond) pasta in hun bek spuiten
pi_9838086
quote:
Op donderdag 17 april 2003 14:10 schreef Jarno het volgende:

3) Wat is goed kattenbakgrid, iets wat zo min mogelijk stinkt, want het kamertje dat ze krijgt heeft namelijk continu de zon er op staan en straks wil ze dr eigen kamer niet meer in. Ik weet dat ik zoveel mogelijk moet scheppen, maar luchtjes hou je toch.


Zit dat arme beest daar de hele dag in die warme zon met die pels.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_9838121
quote:
Op donderdag 17 april 2003 14:15 schreef Ms_Furious het volgende:
Ik geloof dat vooral jonge katten erg vatbaar voor wormen zijn, volgens mij is mijn moeder er uiteindelijk gewoon mee gestopt.
Ja, dat krijgen ze mee via de moedermelk ofzo?

Enniewee, ze is een binnenkatje, en krijgt alleen brokjes en heeeeel af en toe een klein stukje (paar hapjes) tonijn in water uit blik. Is het dan toch nodig te *blijven* ontwormen? Ze kan ze verder toch niet oplopen dan?

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9838131
quote:
Op donderdag 17 april 2003 14:17 schreef Bloemkool het volgende:

[..]

Zit dat arme beest daar de hele dag in die warme zon met die pels.


Op zich vind een poes warmte wel lekker natuurlijk, maar ik zou wel zorgen dat ze zich ook terug kan trekken in een lekker koel hoekje.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 17 april 2003 @ 14:20:30 #12
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_9838154
quote:
Op donderdag 17 april 2003 14:12 schreef Ms_Furious het volgende:
2 minds 1 thought
Great minds think alike

Ontopic: mijn kat heeft een soort van roos, wat kan ik doen om dit weg te krijgen?

pi_9838233
Heb ook een vraag wij hebben 3 katten maar 1 daarvan de gaat altijd onwijs raar doen in de zomer
Dat beest denkt dat ie vlooien heb ofzo en ze hele vacht is nat van het likken , En hij loopt maar heen en weer te rennen
Zins kort doet ie weer zo vreemd omdat het weer warm is
Dit hebben we dus elke zomer

en nee die kat heeft geen vlooien ook die ander 2 niet

het is trouwens katten vraag-bak

I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_9838327
quote:
Op donderdag 17 april 2003 14:17 schreef Bloemkool het volgende:

[..]

Zit dat arme beest daar de hele dag in die warme zon met die pels.


Nee tuurlijk niet, maar dat wordt zijn eigen kamertje waar die z'n bak heeft staan en zijn eten en drinken etc. Plekje waar die zich veilig kan voelen zegmaar. (Er is bij ons bijna altijd iemand thuis, we werken verschillende tijden, dus hij kan komen waar die wil we houden hem wel in de gaten )
;)
  donderdag 17 april 2003 @ 14:27:27 #15
11866 Graaf
paranoïde
pi_9838364
Katten zijn koel!!

ik heb nou bijna 'n jaar mijn kater.
Gekregen van m'n vriendin, die hadden een nestje jonkies thuis.
Ik wou al heel lang een katje eigenlijk, maar de drempel was vrij hoog.

Volgens mij is gewoon het beste zodra je 't beestje hebt, volledig na laten kijken door dierenarts.
Die doet dan wel ontwormen ( en pilletje meegeven ), ff de oortjes schoon maken van oormijt ( donker korrelig/zandachtig 'prut' ), vlooien check. etc.

Mijn kater kreeg toen gelijk z'n eerste inenting shake. 6 maanden later deel 2.
Jaarlijks herhalen zei tie.

Met 't mooie weer wil 'tie vaak buiten rennen, dus ik doe nou ook weer flink elke maand ff met de antivlooien pompje op 'm spuiten en inmasseren.
Perfect spul.. je ziet ze bijna direct half dood de vacht verlaten.

Ontwormen, kan je denk ik ook wel blijven herhalen. Ik doe 't eigenlijk alleen als ie langere tijd geen vaste ontlasting heeft.
( stinken kan ie wel... ruft beest )

Ik heb in de kattebak van die ..houtkorrels zitten. goed spul! beste wat ik tot nu toe gehad heb.
Scheppen.. dagelijks als vlak nadat ie geweest is. En om de dag / 2 dagen probeer ik z'n bak toch wel te verschonen. ( hij maakt er nogal snel een zooitje van )

[off]
foto: http://www.31f.nl/hector.jpg

  donderdag 17 april 2003 @ 14:29:53 #16
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_9838421
quote:
Op donderdag 17 april 2003 14:18 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ja, dat krijgen ze mee via de moedermelk ofzo?

Enniewee, ze is een binnenkatje, en krijgt alleen brokjes en heeeeel af en toe een klein stukje (paar hapjes) tonijn in water uit blik. Is het dan toch nodig te *blijven* ontwormen? Ze kan ze verder toch niet oplopen dan?


Wormpjes zijn overdraagbaar via lucht en via ons, de mens.
Ga maar eens op onderzoek uit en koop een kattenencyclopedie.
pi_9838432
Onze dierenarts ontwormt niet tegelijk met een inenting, ze zijn soms nogal groggy van de inenting en zo'n ontwormpilletje ofzo kan dan net ff teveel van het goede zijn.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9838442
quote:
Op donderdag 17 april 2003 14:29 schreef oYo het volgende:

[..]

Wormpjes zijn overdraagbaar via lucht en via ons, de mens.
Ga maar eens op onderzoek uit en koop een kattenencyclopedie.


We hebben 2 kattenboeken, een goedkope en een vrij dure grote en daar staat het beide niet in. Sterker nog, ze spreken elkaar voordurend tegen. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 17 april 2003 @ 14:31:19 #19
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_9838449
quote:
Op donderdag 17 april 2003 14:25 schreef Ms_Furious het volgende:
Nee tuurlijk niet, maar dat wordt zijn eigen kamertje waar die z'n bak heeft staan en zijn eten en drinken etc. Plekje waar die zich veilig kan voelen zegmaar. (Er is bij ons bijna altijd iemand thuis, we werken verschillende tijden, dus hij kan komen waar die wil we houden hem wel in de gaten )
Als ik je een echte goede tip mag geven: kies AUB een ander kamertje voor de kattenbak. Als dat ding in de zon staat, vermenigvuldigen de bacteriën zich ontzettend snel, waardoor het niet alleen twee keer zo snel gaat stinken, maar het kan ook nog eens gevaarlijk zijn voor de gezondheid van je kat. Zet de bak liever in een rustig en donker hoekje.

En nog een tip: lees eerst een paar boekjes over katten, dan weet je waar je aan begint... (bezint eer gij begint)

  donderdag 17 april 2003 @ 14:31:44 #20
11866 Graaf
paranoïde
pi_9838460
quote:
Op donderdag 17 april 2003 14:30 schreef Jarno het volgende:
Onze dierenarts ontwormt niet tegelijk met een inenting, ze zijn soms nogal groggy van de inenting en zo'n ontwormpilletje ofzo kan dan net ff teveel van het goede zijn.
Misschien dat ie me toen ook wel pilletje meegaf, en dat ik em verkeerd begrepen heb dat ie 't terplekke al had gedaan.

pi_9838486
wij hebben thuis een zwarte poes.
alleen dat beest is altijd bang voor me
als ik de kamer binnenloop rent ie altijd keihard weg, en gaat ie onder de bank zitten.
voor m'n ouders is ie niet bang, gaat ie gewoon bij op schoot zitten.

ik snap echt niet waarom ie zo bang voor me is.
kan er misschien een verklaring voor zijn?

pi_9838653
Over het ontwormen dit las ik net op een site:
quote:
Lintwormen kunnen worden overgebracht door vlooien.Bestrijdt daarom ook de vlooien actief. Het is raadzaam om uw kat 2 maal per jaar preventief te ontwormen.Kittens moeten beslist meerdere keren worden ontwormt, deze zijn bijna allemaal besmet. Bij de bogane produkten treft u een uitgebreide handleiding aan.
Let op!
Ook de overheid adviseert in het kader van de volksgezonheid uw hond 2 maal per jaar te ontwormen. Voorkomen is beter dan genezen.
;)
pi_9838744
quote:
Op donderdag 17 april 2003 14:31 schreef Christine het volgende:

[..]

Als ik je een echte goede tip mag geven: kies AUB een ander kamertje voor de kattenbak. Als dat ding in de zon staat, vermenigvuldigen de bacteriën zich ontzettend snel, waardoor het niet alleen twee keer zo snel gaat stinken, maar het kan ook nog eens gevaarlijk zijn voor de gezondheid van je kat. Zet de bak liever in een rustig en donker hoekje.

En nog een tip: lees eerst een paar boekjes over katten, dan weet je waar je aan begint... (bezint eer gij begint)


Sinds ik kan lezen lees ik al over katten, het komt nu alleen zo dichtbij dus ik ben een beetje zenuwachtig en onzeker nu

Wij hebben 2 kamers over maar dat zijn beide kamers aan de zonkant zegmaar, maar er staat een groot stalen bureau waarvan de zijkanten dicht zijn (komt dus geen zon) en daar wilde ik die kattenbak onderzetten, dat bureau wordt toch nooit gebruikt.

;)
  donderdag 17 april 2003 @ 14:47:11 #24
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_9838816
quote:
Op donderdag 17 april 2003 14:32 schreef neusaap het volgende:
wij hebben thuis een zwarte poes.
alleen dat beest is altijd bang voor me
als ik de kamer binnenloop rent ie altijd keihard weg, en gaat ie onder de bank zitten.
voor m'n ouders is ie niet bang, gaat ie gewoon bij op schoot zitten.

ik snap echt niet waarom ie zo bang voor me is.
kan er misschien een verklaring voor zijn?


Misschien geef jij die kat weinig aandacht? Ook katten kunnen trouwens voorkeuren hebben op het gebied van "aardig vinden". Met katten is het wat dat betreft net zoals met mensen. Als je iemand niet kent, dan gaat die jou ook niet meteen knuffelen en uitgebreid met je zitten praten. Pas wanneer je in die persoon investeert, leer je elkaar kennen en vertrouwen. En zo is het ook met katten...
  donderdag 17 april 2003 @ 14:47:12 #25
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_9838817
Ik zou ook graag antwoord op mijn vraag willen:
quote:
Op donderdag 17 april 2003 14:20 schreef Christine het volgende:
Mijn kat heeft een soort van roos, wat kan ik doen om dit weg te krijgen?
pi_9838844
quote:
Op donderdag 17 april 2003 14:47 schreef Christine het volgende:
Ik zou ook graag antwoord op mijn vraag willen:
[..]
head & shoulders , en dit is een serieus antwoord...pas goed op voor zijn ogen !
pi_9839459
Schapenvet helpt tegen roos,(gewoon bij de dierenwinkel te koop) een lepel van voeren iedere dag. Honden vinden het trouwens vreselijk lekker en voor hun is het ook goed. Dus als je een hond hebt dan maakt het niet uit als hij per ongeluk het bakje leeg eet
;)
pi_9839546
Zoals ik toenet al zei het is

Katten-vraagbak, deel 2.

met 1 a

I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  Admin donderdag 17 april 2003 @ 15:24:11 #29
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_9839607
quote:
Op donderdag 17 april 2003 15:21 schreef Steve-O het volgende:
Zoals ik toenet al zei het is

Katten-vraagbak, deel 2.

met 1 a


Hallo?
Het is al sinds "99 vraagbaak.
En dat blijft zo

het is toch ook niet klaagbak

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_9839679
quote:
Op donderdag 17 april 2003 15:24 schreef yvonne het volgende:

[..]

Hallo?
Het is al sinds "99 vraagbaak.
En dat blijft zo

het is toch ook niet klaagbak


Dacht altijd dat het klaagbak was
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  Admin donderdag 17 april 2003 @ 15:28:45 #31
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_9839719
quote:
Op donderdag 17 april 2003 15:27 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Dacht altijd dat het klaagbak was


Waarom noemen zoveel mensen de Klaagbaak...
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_9839749
On-topic, stelletje tuig!

.

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Admin donderdag 17 april 2003 @ 15:31:37 #33
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_9839807
quote:
Op donderdag 17 april 2003 15:29 schreef Jarno het volgende:
On-topic, stelletje tuig!

.


,
euh,
kweetniks meer
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_9839850
quote:
Op donderdag 17 april 2003 15:31 schreef yvonne het volgende:

[..]

,
euh,
kweetniks meer


Mijn kat wil zo vaak op schoot. Is er wat mis?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9839897
quote:
Op donderdag 17 april 2003 15:32 schreef Jarno het volgende:

[..]

Mijn kat wil zo vaak op schoot. Is er wat mis?


Ja je zit teveel op de bank
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  donderdag 17 april 2003 @ 15:46:40 #36
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_9840200
Ik heb twee katten sinds kort, allebei uit het asiel. Een van de twee is nogal pluizig, en neemt na het buitenspelen nogwel is een teek mee. Moet ik als ze regelmatig van die dingen heeft er ook naar laten kijken door een dierenarts? We hebben al wel van die speciale druppels op dr nek gedaan.
pi_9840474
quote:
Op donderdag 17 april 2003 14:47 schreef Christine het volgende:
Ik zou ook graag antwoord op mijn vraag willen:
[..]
Haal bij de homeopathische dierenarts eens Mifloran. Mijn kat had ook last van huidschilvers, maar met dit middeltje ging het snel over. Je moet 5 dagen per week 2 druppels door z'n voer doen. Nu heeft ie een heel zacht vachtje.
...
pi_9842452
Ik dacht altijd dat katten ontzettend handig en lenig waren en altijd op hun pootjes terecht kwamen....Niet dus Mijn kat is vandaag vanaf de bank op een bijzettafeltje 'gesprongen' maar viel keihard op z'n kont...Hele tafel aan gruzelementen, beker met melk op de grond, alles nat, overal houtsplinters...en mijn kat HELEMAAL onder de melk, maar gelukkig niets pijn gedaan. Hebben meer mensen onhandige katten?
  donderdag 17 april 2003 @ 17:23:37 #39
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_9842579
quote:
Op donderdag 17 april 2003 17:18 schreef Catsy het volgende:
Ik dacht altijd dat katten ontzettend handig en lenig waren en altijd op hun pootjes terecht kwamen....Niet dus Mijn kat is vandaag vanaf de bank op een bijzettafeltje 'gesprongen' maar viel keihard op z'n kont...Hele tafel aan gruzelementen, beker met melk op de grond, alles nat, overal houtsplinters...en mijn kat HELEMAAL onder de melk, maar gelukkig niets pijn gedaan. Hebben meer mensen onhandige katten?
Eén van mijn katten slaapt graag op de buffetkast. Als ze daar af wil, dan springt ze via de tafel op de grond. Nu weet ze dat ze niet op de tafel mag komen, en probeert dus zo kort mogelijk op de tafel te zijn. Alleen laatst sprong ze een beetje mis... en greep ze zich net nog aan het randje van het tafelkleed vast. Het tafelkleed gleed er natuurlijk af, en mijn gloednieuwe glazen taartschaal stond erop... maar die stond echt nét nog op het randje van de tafel. Ik blij

Overigens heeft datzelfde katje gisteren voor paashaas gespeeld... alle chocolade-eitjes waren verspreid door de hele kamer

Oja, dit katje is ook een beetje klunzig met de plaats waar ze loopt. Ze weet het altijd klaar te spelen om:
óf voor je voeten te lopen zodat je bijna struikelt
óf haar pootje/staartje neer te zetten op een plek waar jij net je voet neer wilt zetten

Verder valt het mee

  donderdag 17 april 2003 @ 17:42:51 #40
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_9843026
quote:
Op donderdag 17 april 2003 17:23 schreef Christine het volgende:

[..]

Eén van mijn katten slaapt graag op de buffetkast. Als ze daar af wil, dan springt ze via de tafel op de grond. Nu weet ze dat ze niet op de tafel mag komen, en probeert dus zo kort mogelijk op de tafel te zijn. Alleen laatst sprong ze een beetje mis... en greep ze zich net nog aan het randje van het tafelkleed vast. Het tafelkleed gleed er natuurlijk af, en mijn gloednieuwe glazen taartschaal stond erop... maar die stond echt nét nog op het randje van de tafel. Ik blij

Overigens heeft datzelfde katje gisteren voor paashaas gespeeld... alle chocolade-eitjes waren verspreid door de hele kamer

Oja, dit katje is ook een beetje klunzig met de plaats waar ze loopt. Ze weet het altijd klaar te spelen om:
óf voor je voeten te lopen zodat je bijna struikelt
óf haar pootje/staartje neer te zetten op een plek waar jij net je voet neer wilt zetten

Verder valt het mee


lol
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zondag 27 april 2003 @ 04:47:01 #41
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_10040313
Moet ik mijn kat laten inenten?


ze is nu 12 jaar en heeft ooit eens een inenting gehad toen ze een maand of 6 was, ze komt nooit buiten en heeft nooit contact met andere dieren
(behalve mensapen met stropdassen die denken dat ze heel wat zijn dan )

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  zondag 27 april 2003 @ 16:13:32 #42
36343 Anzjie
Jump..Jump..
pi_10046673
quote:
Op zondag 27 april 2003 04:47 schreef BAZZA het volgende:
Moet ik mijn kat laten inenten?


ze is nu 12 jaar en heeft ooit eens een inenting gehad toen ze een maand of 6 was, ze komt nooit buiten en heeft nooit contact met andere dieren
(behalve mensapen met stropdassen die denken dat ze heel wat zijn dan )


na 12 jaar vraag je je dat ineens af
Ik geloof niet in inenten als ze nooit buiten komt of met andere dieren in aanraking komt...
  zondag 27 april 2003 @ 17:38:21 #43
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_10048605
quote:
Op zondag 27 april 2003 16:13 schreef Anzjie het volgende:


na 12 jaar vraag je je dat ineens af


Ja het kwam ineens bij me op

ik kan haar niet "vangen" en in die draagtas krijgen dus het is me nooit gelukt om haar naar de dierenarts te krijgen

quote:
Ik geloof niet in inenten als ze nooit buiten komt of met andere dieren in aanraking komt...
Oh dat zou wel mooi zijn dan
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  zaterdag 3 mei 2003 @ 21:29:11 #44
53255 BadGirly
Sweetheart
pi_10185938
quote:
Op zondag 27 april 2003 17:38 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Ja het kwam ineens bij me op

ik kan haar niet "vangen" en in die draagtas krijgen dus het is me nooit gelukt om haar naar de dierenarts te krijgen
[..]

Oh dat zou wel mooi zijn dan


Het zou heel mooi zijn ja...Maar wat als je oude kat ineens ziek wordt en tóch een nachtje door moet brengen bij de dierenarts? Dan heb je de kans dat ze gelijk nog zieker wordt (of zelfs erger) door de andere katten.

Ontworm je haar ook nooit? Dit krijgen ze namelijk mee vanuit het nest, dus elk jaar toch wel een keer ontwormen!

  Moderator / Miss SHO zaterdag 3 mei 2003 @ 21:38:52 #45
22592 crew  Ole
pi_10186154
gelukkig zijn de meeste katten wel ingeënt, dus is de kans op ziektes bij niet-ingeënte katten niet zo groot, zeker als ze niet met andere katten in aanraking komen...

Om het nu nog te doen.. als je er toch een keer moet zijn voor iets anders, zou ik het wel doen, anders zou ik het niet weten eik...

één van mijn katten is nu al weer meer dan een jaar te laat met inenten, die krijg ik namelijk bijna niet te pakken als ik hem in zijn draagmand wil doen. De andere is wel goed ingeënt gelukkig...

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 3 mei 2003 @ 21:45:58 #46
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_10186306
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 21:38 schreef Ole het volgende:

één van mijn katten is nu al weer meer dan een jaar te laat met inenten, die krijg ik namelijk bijna niet te pakken als ik hem in zijn draagmand wil doen.


FFS ... Doe jij er een jaar over om een kat te vangen ???
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_10186383
quote:
Op zondag 27 april 2003 04:47 schreef BAZZA het volgende:
Moet ik mijn kat laten inenten?
JA.

Als mens kun je namelijk ook ziektes met je meebrengen, zoals niesziekte! Als je kat niet buiten komt hoef je hem niet elk jaar te laten inenten volgens mijn dierenarts, maar eens in de 2 jaar zeker wel!

She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  zondag 4 mei 2003 @ 00:18:49 #48
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_10189412
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 21:29 schreef BadGirly het volgende:


Het zou heel mooi zijn ja...Maar wat als je oude kat ineens ziek wordt en tóch een nachtje door moet brengen bij de dierenarts? Dan heb je de kans dat ze gelijk nog zieker wordt (of zelfs erger) door de andere katten.


Euh... ik zal de dierenarts maar eens bellen dan voor een afspraak
quote:
Ontworm je haar ook nooit? Dit krijgen ze namelijk mee vanuit het nest, dus elk jaar toch wel een keer ontwormen!
Jawel iedere 3a4 maanden zoals op het doosje van de pilletjes staat

mijn kat niest trouwens wel soms gewoon maar da's geen niesziekte denk ik

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  zondag 4 mei 2003 @ 13:25:44 #49
53255 BadGirly
Sweetheart
pi_10194723
quote:
Op zondag 4 mei 2003 00:18 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Euh... ik zal de dierenarts maar eens bellen dan voor een afspraak
[..]

Jawel iedere 3a4 maanden zoals op het doosje van de pilletjes staat

mijn kat niest trouwens wel soms gewoon maar da's geen niesziekte denk ik


Nee hoor, katen kunnen net zoals jij en ik ook wel eens verkouden zijn Pas als haar ogen en neus gaan lopen moet je je zorgen maken.
  zondag 4 mei 2003 @ 17:17:01 #50
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_10199232
quote:
Op zondag 4 mei 2003 13:25 schreef BadGirly het volgende:


Nee hoor, katen kunnen net zoals jij en ik ook wel eens verkouden zijn Pas als haar ogen en neus gaan lopen moet je je zorgen maken.


Precies ze ziet er ook altijd zo zielig uit als ze niest
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  zondag 4 mei 2003 @ 23:55:56 #51
53255 BadGirly
Sweetheart
pi_10207745
quote:
Op zondag 4 mei 2003 17:17 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Precies ze ziet er ook altijd zo zielig uit als ze niest


Het is niet alleen zielig, maar ook nog eens smerig omdat ze altijd op het verkeerde moment niesen, in je gezicht bijvoorbeeld...
pi_10219153
quote:
Op donderdag 17 april 2003 14:23 schreef Steve-O het volgende:
Heb ook een vraag wij hebben 3 katten maar 1 daarvan de gaat altijd onwijs raar doen in de zomer
Dat beest denkt dat ie vlooien heb ofzo en ze hele vacht is nat van het likken , En hij loopt maar heen en weer te rennen
Zins kort doet ie weer zo vreemd omdat het weer warm is
Dit hebben we dus elke zomer

en nee die kat heeft geen vlooien ook die ander 2 niet

het is trouwens katten vraag-bak


Weet niet of het er mee te maken heeft, maar alle katten krijgen zodra de zon begint te schijnen het voorjaar in de kop en dan beginnen ze achter alle vlindertjes en beestjes te rennen en rollebollen en gaan allemaal vreemde dingen doen
pi_10219448
quote:
Op donderdag 17 april 2003 17:18 schreef Catsy het volgende:
Ik dacht altijd dat katten ontzettend handig en lenig waren en altijd op hun pootjes terecht kwamen....Niet dus Mijn kat is vandaag vanaf de bank op een bijzettafeltje 'gesprongen' maar viel keihard op z'n kont...Hele tafel aan gruzelementen, beker met melk op de grond, alles nat, overal houtsplinters...en mijn kat HELEMAAL onder de melk, maar gelukkig niets pijn gedaan. Hebben meer mensen onhandige katten?
offtopic: een kat in het nauw maakt vreemde sprongen

ik heb ook wel es gezien bij onze katten dat ze aan het slapen waren en ergens van schrokken enzo ondersteboven naar beneden vielen en niet op hun pootjes terecht kwamen hoor

pi_10219487
quote:
Op donderdag 17 april 2003 17:23 schreef Christine het volgende:

[..]

Eén van mijn katten slaapt graag op de buffetkast. Als ze daar af wil, dan springt ze via de tafel op de grond. Nu weet ze dat ze niet op de tafel mag komen, en probeert dus zo kort mogelijk op de tafel te zijn. Alleen laatst sprong ze een beetje mis... en greep ze zich net nog aan het randje van het tafelkleed vast. Het tafelkleed gleed er natuurlijk af, en mijn gloednieuwe glazen taartschaal stond erop... maar die stond echt nét nog op het randje van de tafel. Ik blij

Overigens heeft datzelfde katje gisteren voor paashaas gespeeld... alle chocolade-eitjes waren verspreid door de hele kamer

Oja, dit katje is ook een beetje klunzig met de plaats waar ze loopt. Ze weet het altijd klaar te spelen om:
óf voor je voeten te lopen zodat je bijna struikelt
óf haar pootje/staartje neer te zetten op een plek waar jij net je voet neer wilt zetten

Verder valt het mee


sweeeeeet
pi_10219590
Wij gaan ook haast nooit naar de dierenarts. Ze zijn wel allemaal ingeent ontwormd etc. Maar onze katten gaan helemaal flippen als ze in de auto worden meegenomen, dus daarom gaan we haast nooit naar controles. Ze zijn overigens hartstikke gezond daar niet van
pi_10219646
quote:
Op zondag 4 mei 2003 17:17 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Precies ze ziet er ook altijd zo zielig uit als ze niest


vind ik ook
  maandag 5 mei 2003 @ 18:15:39 #57
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_10226513
Mijn kat is trouwens al 2 jaar niet krols geweest (zover ik weet) is dat normaal?
hebben katten ook een overgang?
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  dinsdag 6 mei 2003 @ 00:34:50 #58
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_10236646
Hoeveel ruimte heeft een kat nodig om te leven? Een één-kamer-appartement is te klein denk ik?

Ik woon op 5 hoog in een studentenflat

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_10236896
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 00:34 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hoeveel ruimte heeft een kat nodig om te leven? Een één-kamer-appartement is te klein denk ik?

Ik woon op 5 hoog in een studentenflat


Mijn kat die ik toen gevonden had en niet anders dan kon meenemen naar mijn studentenkamer heeft het ruim anderhalf jaar erg goed gehad.
Mocht wel af en toe in het trappenhuis lopen, als ik thuis was... maar zat lekker veel voor het raam en was blij als ik thuiskwam.
Niets aan gemerkt, hij is dan ook vrij oud geworden.
Katten passen zich vrij snel aan hoor.
  woensdag 7 mei 2003 @ 10:28:38 #60
32543 Sammetje
Ik is ook lief!
pi_10266042
Hoi,
wie kan mij helpen met het volgende 'probleem'

Wij hebben twee poezen, zusjes, en sinds drie dagen is het niets anders dan vechten. Dan bedoel ik niet zomaar vechten, maar als twee vreemde katten die elkaar buiten tegenkomen, zeg maar.
De situatie wordt bijna onhandelbaar. Tegen onszelf doen ze heel normaal en niet anders dan anders, maar voor elkaar zijn het nu net vreemde. Ze zijn inmiddels drie jaar en het is altijd perfect gegaan: elkaar wassen, samen naar buiten en ongerust als een van beide niet op tijd weer binnen was.
Heb geen idee waar het aan ligt. Heb al gezocht naar vlooien/teken, maar ze zijn verder prima gezond.
Wie kan ons helpen, want wordt een beetje radeloos. We zijn te dol op de meiden om er eentje weg te moeten doen. Maar het lijkt hier wel oorlog in huis.....

thanks!!
Sammetje

Fun is a good thing, but only when it spoils nothing better!!!
  donderdag 8 mei 2003 @ 16:02:16 #61
17979 MissMSX
Knightmare
pi_10299472
Gister zat er een vlieg in huis en dat vinden m'n poezen maar al te leuk om op te jagen... geen probleem, ze gaan hun gang maar, maar ze eten die beesten dus ook op...
Nou heb ik wel eens gehoord dat dat slecht voor ze is, maar is dat ook zo?
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  donderdag 8 mei 2003 @ 16:10:33 #62
53740 Mike-D
She's Crafty!
pi_10299743
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 16:02 schreef MissMSX het volgende:
Gister zat er een vlieg in huis en dat vinden m'n poezen maar al te leuk om op te jagen... geen probleem, ze gaan hun gang maar, maar ze eten die beesten dus ook op...
Nou heb ik wel eens gehoord dat dat slecht voor ze is, maar is dat ook zo?
Neuj joh. Mensen eten ook in hun leven zat spinnen etc. Is niet schadelijk Zelfde als dat stomme gedoe van mij over hagelslag

I mean, vliegje gaat naar binnen.. maagzuur in en weg was vlieg

I'm Mike D and I get respect. Your cash and your jewelry is what I expect. 8-)
  donderdag 8 mei 2003 @ 17:01:14 #63
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_10301247
quote:
Op maandag 5 mei 2003 18:15 schreef BAZZA het volgende:
Mijn kat is trouwens al 2 jaar niet krols geweest (zover ik weet) is dat normaal?
hebben katten ook een overgang?
Please?
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  donderdag 8 mei 2003 @ 17:20:37 #64
17979 MissMSX
Knightmare
pi_10301700
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 17:01 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Please?


Ik zou je graag helpen, maar ik heb geen idee... mijn poezen zijn ook allebei jeweetwelpoezen, dus ik heb er sowieso niets mee te maken
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  donderdag 8 mei 2003 @ 20:40:43 #65
32543 Sammetje
Ik is ook lief!
pi_10306241
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 16:02 schreef MissMSX het volgende:
Gister zat er een vlieg in huis en dat vinden m'n poezen maar al te leuk om op te jagen... geen probleem, ze gaan hun gang maar, maar ze eten die beesten dus ook op...
Nou heb ik wel eens gehoord dat dat slecht voor ze is, maar is dat ook zo?
Het schijnt idd dat ze er wormen van kunnen krijgen.
Ach een keer een vliegje zou echt geen kwaad kunnen, je kan moeilijk de hele dag achter het beest aanrennen om te zien wat ie eet.
Fun is a good thing, but only when it spoils nothing better!!!
  vrijdag 9 mei 2003 @ 10:14:04 #66
1489 Super Snackman
Is weer verliefd
pi_10313985
Heya all,

ik ga volgende week bij een kitten kijken, om te zien of ik die hebben wil. Er zijn alleen 2 dingen die ik me afvraag of dat wel goed/normaal/enzo is:

Het kitten is de enige die geboren is. Gebeurt dat vaker een nest van 1? Krijgt dat kitten later geen ''problemen'' omdat hij niet met z'n broertjes en zusjes heeft gestoied, want daar schijnen ze zoveel van te leren.

Verder lijkt het erop dat diegene die kitten al na 5 weken weg wilt doen, is dat niet veeeels te vroeg? Ik meende namelijk dat 8 weken beter was voor een kitten...

It's a bird NO It's a plane NO It's SUPER SNACKMAN!! [br] Om er maar bij te horen: Fotoboek van Super Snackman
  vrijdag 9 mei 2003 @ 14:34:47 #67
46177 CJ_S
weg van teruggeweest
pi_10319704
Ik ga mijn kitten volgende week halen als ie 8 weken is De problemen zie ik met veel plezier tegemoet

Oh. 5 weken is wel erg jong! Je moet ze dan wel heel goed voeren. Dus brinta en nog geen kittenbrokjes!

  vrijdag 9 mei 2003 @ 14:53:48 #68
1762 YPPY
Yppiaans
pi_10320230
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 10:14 schreef Super Snackman het volgende:
Verder lijkt het erop dat diegene die kitten al na 5 weken weg wilt doen, is dat niet veeeels te vroeg? Ik meende namelijk dat 8 weken beter was voor een kitten...
Vijf weken is echt te jong. Vanaf 8 weken kan het, maar 12 is beter. Met 5 weken zijn ze echt nog te klein om bij moeder weg te gaan.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 9 mei 2003 @ 17:17:04 #69
1489 Super Snackman
Is weer verliefd
pi_10323985
Ik wacht zelf liever ook wat langer. Volgens de dierenarts was het geen groot probleem dat het maar een nest van 1 kitten was (wel zeldzaam schijnt) omdat de moeder dan gewoon veel taken op zich neemt...
It's a bird NO It's a plane NO It's SUPER SNACKMAN!! [br] Om er maar bij te horen: Fotoboek van Super Snackman
  vrijdag 9 mei 2003 @ 17:49:03 #70
53255 BadGirly
Sweetheart
pi_10324814
Er zijn best wel mensen die een kitten gaan halen De mijne komt over 6 weken, dan is ze 10 weken oud. 12 Weken schijnt het beste te zijn omdat ze dan veel leren van de moeder.
pi_10339185
5 weken is echt veel te vroeg, weet je wel hoe klein ze dan nog zijn? Bovendien hebben ze dan nog moedermelk nodig!

Kun je die mensen niet overtuigen het kitten tot 8 weken te houden?

She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  zaterdag 10 mei 2003 @ 16:22:54 #72
1762 YPPY
Yppiaans
pi_10339866
Wij hebben Gizmo voor het eerst gezien met 4 weken en toen was ze veel te klein om mee te nemen. Ze kon nog niet eens zelf van de bank afspringen of normaal ergens op klimmen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 15 mei 2003 @ 19:58:50 #73
1489 Super Snackman
Is weer verliefd
pi_10458482
Ik kan het niet laten:

Dit wordt mijn kat
Nog 3 weken wachten voordat hij oud genoeg is om bij z'n moeder weg te halen. Maar deze foto staat voorlopg bij mij als achtergrond.

It's a bird NO It's a plane NO It's SUPER SNACKMAN!! [br] Om er maar bij te horen: Fotoboek van Super Snackman
  donderdag 15 mei 2003 @ 20:40:31 #74
1762 YPPY
Yppiaans
pi_10459490
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 19:58 schreef Super Snackman het volgende:
Ik kan het niet laten:

[afbeelding]

Dit wordt mijn kat
Nog 3 weken wachten voordat hij oud genoeg is om bij z'n moeder weg te halen. Maar deze foto staat voorlopg bij mij als achtergrond.


Wat lief!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 15 mei 2003 @ 22:31:15 #75
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_10461869
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 19:58 schreef Super Snackman het volgende:
Dit wordt mijn kat
Wooahaha, gaaf! Heb je al een naam in gedachten?
  vrijdag 16 mei 2003 @ 00:56:18 #76
1489 Super Snackman
Is weer verliefd
pi_10464563
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 22:31 schreef cosmick het volgende:

[..]

Wooahaha, gaaf! Heb je al een naam in gedachten?


Ik laat al wel wat namen door mijn hoofd gaan. Maar het zeker weten doe ik denk ik pas over 3 weken als ik hem krijg
It's a bird NO It's a plane NO It's SUPER SNACKMAN!! [br] Om er maar bij te horen: Fotoboek van Super Snackman
  woensdag 21 mei 2003 @ 13:45:17 #77
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_10583988
als goed is krijgt mijn poes over een week ongeveer kittens.
Mijn schoonmoeder heeft ook kittens, die zijn nu ruim anderhalve week oud. Maar het nest is zoooo vies. Mag je dat eigenlijk verschonen? Want ik kan me ook wel indenken dat dat niet een goed idee is omdat de nestgeur dan weg is o.i.d

nestje bij mijn schoonmoeder niet echt duidelijk, ik weet het

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 21 mei 2003 @ 14:34:08 #78
53255 BadGirly
Sweetheart
pi_10585151
Jep je moet elke dag de nestdoeken verschonen. Is wel zo fris.

Ter verzorging van de poes en haar kittens zijn er een aantal dingen die men dagelijks moet doen:

1) elke dag de nestdoeken verschonen
2) ervoor zorgen dat het warm en behaaglijk is in de nestdoos (warme kruiken of een elektrisch kussen en de verwarming op 24(C)
3) elke dag om dezelfde tijd de kittens wegen en hun gewicht noteren
4) minstens 6 keer per dag (verdeeld over de dag en avond) de moederpoes eten geven.
5) de eerste week na de bevalling elke dag controleren of de moederpoes zowel de kleine als de grote boodschap heeft gedaan.

Hier staat een handige lap tekst voor de rest wat je moet doen:

http://www.mcmain.demon.nl/algart4.htm

  woensdag 21 mei 2003 @ 16:30:31 #79
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_10588027
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 14:34 schreef BadGirly het volgende:
Jep je moet elke dag de nestdoeken verschonen. Is wel zo fris.

Ter verzorging van de poes en haar kittens zijn er een aantal dingen die men dagelijks moet doen:

1) elke dag de nestdoeken verschonen
2) ervoor zorgen dat het warm en behaaglijk is in de nestdoos (warme kruiken of een elektrisch kussen en de verwarming op 24(C)
3) elke dag om dezelfde tijd de kittens wegen en hun gewicht noteren
4) minstens 6 keer per dag (verdeeld over de dag en avond) de moederpoes eten geven.
5) de eerste week na de bevalling elke dag controleren of de moederpoes zowel de kleine als de grote boodschap heeft gedaan.

Hier staat een handige lap tekst voor de rest wat je moet doen:

http://www.mcmain.demon.nl/algart4.htm


ow... oke...
zal ik ook meteen even aan mijn schoonmoeder doorgeven....
Ze had het inmiddels wel een keer verschoond, maar niet elke dag dus!
In ieder geval bedankt... en ik zal even die lap tekst doorlezen
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 21 mei 2003 @ 16:59:16 #80
53255 BadGirly
Sweetheart
pi_10588786
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 16:30 schreef LadyS het volgende:

[..]

ow... oke...
zal ik ook meteen even aan mijn schoonmoeder doorgeven....
Ze had het inmiddels wel een keer verschoond, maar niet elke dag dus!
In ieder geval bedankt... en ik zal even die lap tekst doorlezen


succes met die droge hap
  woensdag 21 mei 2003 @ 18:00:01 #81
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_10590209
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 16:59 schreef BadGirly het volgende:

[..]

succes met die droge hap


*gelezen heeft*

is het het echt nodig dat ik de mamapoes 6x op een dag te eten geef? want dat zal niet altijd lukken...
Of is het ook goed, als ik gewoon een flinke hoeveelheid eten neerzet naast de nestdoos? Dus 3 of 4x op een dag dus...
(1x om een uur of 6, dan om een uur of 8/9, vervolgens om een uur of 5 als we thuiskomen en dan weer savonds om een uur of 10/11)
Zal toch niet zo heel veel uitmaken denk ik

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_10602453
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 18:00 schreef LadyS het volgende:
Of is het ook goed, als ik gewoon een flinke hoeveelheid eten neerzet naast de nestdoos? Dus 3 of 4x op een dag dus...
je kunt ook gewoon eten neerzetten naast de nestdoos. Poezen die net kittens hebben gekregen hebben wat meer voer nodig dan normaal dus zolang het gwoon aanwezig is kan ze zelf bepalen waneer ze wil eten. En dat gaat meestal gewoon prima hoor!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  donderdag 22 mei 2003 @ 17:06:45 #83
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_10611597
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 10:15 schreef TearSong het volgende:

[..]

je kunt ook gewoon eten neerzetten naast de nestdoos. Poezen die net kittens hebben gekregen hebben wat meer voer nodig dan normaal dus zolang het gwoon aanwezig is kan ze zelf bepalen waneer ze wil eten. En dat gaat meestal gewoon prima hoor!


ja, zoiets dacht ik ook al

Nu ik toch bezig ben:
Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden? Mevrouw krijgt al een tijdje kittenvoer te eten.. de kraamkamer staat klaar nou ja.... bijna, moet er alleen nog wat doeken inleggen

En wat is nou de beste leeftijd om bij de moeder weg te gaan? De een zegt 6 weken, de andere 8 en weer een volgende zegt bijvoorbeeld 13.
Zelf dacht ik dat een week of 10/11 wel goed was... Tegen die tijd moeten ze natuurlijk al 1 of 2 keer zijn ingeent... is het dan normaal om die kosten "door te berekenen" naar de volgende eigenaars?
het zijn misschien onnozele vragen, maar het is mijn eerste nestje

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_10611770
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 17:06 schreef LadyS het volgende:

[..]

ja, zoiets dacht ik ook al

Nu ik toch bezig ben:
Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden? Mevrouw krijgt al een tijdje kittenvoer te eten.. de kraamkamer staat klaar nou ja.... bijna, moet er alleen nog wat doeken inleggen

En wat is nou de beste leeftijd om bij de moeder weg te gaan? De een zegt 6 weken, de andere 8 en weer een volgende zegt bijvoorbeeld 13.
Zelf dacht ik dat een week of 10/11 wel goed was... Tegen die tijd moeten ze natuurlijk al 1 of 2 keer zijn ingeent... is het dan normaal om die kosten "door te berekenen" naar de volgende eigenaars?
het zijn misschien onnozele vragen, maar het is mijn eerste nestje


De éen berekent het wel door, de ander niet. Ik vind het heel normaal om het te berekenen; ligt er ook aan of je de poessies weggeeft of verkoopt. En of het raskatten zijn.

Tien à 11 weken is perfect; de meningen zijn idd verdeeld, maar ze leren deze weken echt nog veel van elkaar en de moeder. Ik heb 2 keer een nestje gehad en het zijn alle 8 lieve beestjes geworden.

Maar begrijp ik nu goed dat je de moeder kittenvoer geeft?

Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  donderdag 22 mei 2003 @ 17:29:20 #85
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_10612170
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 17:13 schreef CartWOman het volgende:

[..]

De éen berekent het wel door, de ander niet. Ik vind het heel normaal om het te berekenen; ligt er ook aan of je de poessies weggeeft of verkoopt. En of het raskatten zijn.


Het zijn geen raskatten... maar het lijkt mij ook wel normaal om het door te berekenen
quote:
Tien à 11 weken is perfect; de meningen zijn idd verdeeld, maar ze leren deze weken echt nog veel van elkaar en de moeder. Ik heb 2 keer een nestje gehad en het zijn alle 8 lieve beestjes geworden.
dat had ik inderdaad ook gehoord.... ze leren nog zooooveel in de laatste weken .. dus dat heb ik goed bedacht..
quote:
Maar begrijp ik nu goed dat je de moeder kittenvoer geeft?
Ja.. op de verpakking staat "voor drachtige en zogende dieren" dus dat leek me wel goed voor haar

Alleen het beste voor mijn beestjes

Dit is trouwens de zwangere muts.... foto is 5 minuten geleden gemaakt.. ik geloof niet dat er nog enige twijfel is of ze inderdaad drachtig is


Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_10612410
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 17:29 schreef LadyS het volgende:

[..]

Het zijn geen raskatten... maar het lijkt mij ook wel normaal om het door te berekenen
[..]

dat had ik inderdaad ook gehoord.... ze leren nog zooooveel in de laatste weken .. dus dat heb ik goed bedacht..
[..]

Ja.. op de verpakking staat "voor drachtige en zogende dieren" dus dat leek me wel goed voor haar

Alleen het beste voor mijn beestjes

Dit is trouwens de zwangere muts.... foto is 5 minuten geleden gemaakt.. ik geloof niet dat er nog enige twijfel is of ze inderdaad drachtig is

[afbeelding]
[afbeelding]


Ow, dát voer... kittenvoer komt straks nog.

Lief, zo'n zwangere poes.
Ik geef haar zo te zien nog een weekje, dan gaat het gebeuren. Spannend, hè?
Raak vooral niet in paniek als je erbij bent; dat voelt de moederpoes ook, terwijl ze geruststelling van je wil.
Dus gewoon lief tegen haar praten, net als altijd.

Ik ben jaloers op je; het is zó mooi om mee te maken!

Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  donderdag 22 mei 2003 @ 17:44:41 #87
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_10612536
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 17:39 schreef CartWOman het volgende:

[..]

Ow, dát voer... kittenvoer komt straks nog.


Het is ook voor kittens hoor Nou ja.. in ieder geval is het speciaal voer
http://www.eukanuba-eu.com/nederland/products/136.htm
quote:
Lief, zo'n zwangere poes.
Ik geef haar zo te zien nog een weekje, dan gaat het gebeuren. Spannend, hè?
Raak vooral niet in paniek als je erbij bent; dat voelt de moederpoes ook, terwijl ze geruststelling van je wil.
Dus gewoon lief tegen haar praten, net als altijd.
Ja lief he.. ik zag volgens mij de kittens bewegen kan dat eigenlijk wel?
quote:
Ik ben jaloers op je; het is zó mooi om mee te maken!
Ik zou zeggen kom kijken als het zover is

[Dit bericht is gewijzigd door LadyS op 22-05-2003 17:50]

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_10613037
Wacht ongeduldig mee, en ja, je kunt soms de kleintjes zien krioelen in de buik
  donderdag 22 mei 2003 @ 18:18:07 #89
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_10613151
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 18:10 schreef Bluezz het volgende:
Wacht ongeduldig mee, en ja, je kunt soms de kleintjes zien krioelen in de buik
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 17:39 schreef CartWOman het volgende:
Ik ben jaloers op je; het is zó mooi om mee te maken!
zal ik de webcam erop zetten

"het-grote-Sissy-krijgt-kittens-topic"

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_10622591
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 17:06 schreef LadyS het volgende:

[..]


Nu ik toch bezig ben:
Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden? Mevrouw krijgt al een tijdje kittenvoer te eten.. de kraamkamer staat klaar nou ja.... bijna, moet er alleen nog wat doeken inleggen

En wat is nou de beste leeftijd om bij de moeder weg te gaan? De een zegt 6 weken, de andere 8 en weer een volgende zegt bijvoorbeeld 13.
Zelf dacht ik dat een week of 10/11 wel goed was... Tegen die tijd moeten ze natuurlijk al 1 of 2 keer zijn ingeent... is het dan normaal om die kosten "door te berekenen" naar de volgende eigenaars?
het zijn misschien onnozele vragen, maar het is mijn eerste nestje


Let je er wel op dat de doos waarin ze de kittens moet krijgen geen bananendoos is (of van ander fruit) ivm de bestrijdingsmiddelen die in het karton trekken? Kan niet goed zijn voor de kittens.

Ik denk dat het het makkelijkst is om echt te wachten tot 12 weken voor ze de deur uit gaan. Tot die tijd worden ze nog 'gesocialiseerd' door de moeder... Bovendien is de 2e enting met 11/12 weken dus als je ze 2 keer wil inenten (zou ik zeker doen voor ze de deur uit gaan) moet je daar even op wachten. Na de 2e inenting graag wel een dag of 3 wachten voor je ze echt de deur uit doet, omdat de kittens nog een reactie op de inenting kunnen krijgen. En vergeet ze niet te ontwormen he? Dat moet in het begin bij jonge kittens nog vaker, als ze eenmaal een paar maanden zijn is eens per jaar genoeg, maar dat is natuurlijk aan de nieuwe eigenaar.

Ik zou de kosten voor de inenting zeker doorberekenen. Als mensen al niet bereid zijn om dat te betalen voor een kitten, gaan ze dan later wel naar de DA als het nodig is voor de kat, laten ze hem dan wel enten? Geven ze hem wel de verzorging die nodig is als ze er geen geld voor willen uitgeven? Als je geld vraagt is de drempel iets hoger voor mensen om een kitten in huis te nemen, maar aan de andere kant, als ze voor de aanschaf van een kitten al niets willen uitgeven, doen ze dat dan later wel?

Waar je rekening mee moet houden is dat je misschien iets moet helpen met de bevalling, vooral als ze veel kittens krijgt. Dan volgen ze elkaar zo snel op dat de moeder zelf geen tijd heeft om bijvoorbeeld het vlies van het neusje en bekkie te verwijderen, waardoor een kitten moeilijk lucht krijgt. Als ze het zelf niet doet dan moet jij dat even doen (en dan kun je eventueel voorzichtig de kittens droogwrijven met een handdoek). De navelstreng zou ze zelf wel doorbijten denk ik. Doet ze dat niet dan moet je die zelf even erafhalen. Zorg dat er ongeveer 3 cm navelstreng aan blijft zitten en knijp het of af met je nagel, og met een gedesinfecteerde schaar (handen moeten ook gewassen zijn indien je het met je nagel doet he?) Maar goed dat zijn alleen maar nood-dingen indien de moederpoes dit niet zelf doet....

She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  vrijdag 23 mei 2003 @ 10:50:30 #91
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_10624571
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 09:02 schreef TearSong het volgende:

[..]

Let je er wel op dat de doos waarin ze de kittens moet krijgen geen bananendoos is (of van ander fruit) ivm de bestrijdingsmiddelen die in het karton trekken? Kan niet goed zijn voor de kittens.


Het is een grote chipsdoos Lekker ruim
quote:
Ik denk dat het het makkelijkst is om echt te wachten tot 12 weken voor ze de deur uit gaan. Tot die tijd worden ze nog 'gesocialiseerd' door de moeder... Bovendien is de 2e enting met 11/12 weken dus als je ze 2 keer wil inenten (zou ik zeker doen voor ze de deur uit gaan) moet je daar even op wachten. Na de 2e inenting graag wel een dag of 3 wachten voor je ze echt de deur uit doet, omdat de kittens nog een reactie op de inenting kunnen krijgen. En vergeet ze niet te ontwormen he? Dat moet in het begin bij jonge kittens nog vaker, als ze eenmaal een paar maanden zijn is eens per jaar genoeg, maar dat is natuurlijk aan de nieuwe eigenaar.
dan wacht ik tot de 12e week
quote:
Ik zou de kosten voor de inenting zeker doorberekenen. Als mensen al niet bereid zijn om dat te betalen voor een kitten, gaan ze dan later wel naar de DA als het nodig is voor de kat, laten ze hem dan wel enten? Geven ze hem wel de verzorging die nodig is als ze er geen geld voor willen uitgeven? Als je geld vraagt is de drempel iets hoger voor mensen om een kitten in huis te nemen, maar aan de andere kant, als ze voor de aanschaf van een kitten al niets willen uitgeven, doen ze dat dan later wel?
dat was voor mij dus onder andere ook een reden om het wel door te berekenen... De mensen zullen er een stuk beter over nadenken voordat ze 10 of 15 euro uit moeten geven voor een kitten Maar ik wist dus niet of dat gebruikelijk was...
quote:
Waar je rekening mee moet houden is dat je misschien iets moet helpen met de bevalling, vooral als ze veel kittens krijgt. Dan volgen ze elkaar zo snel op dat de moeder zelf geen tijd heeft om bijvoorbeeld het vlies van het neusje en bekkie te verwijderen, waardoor een kitten moeilijk lucht krijgt. Als ze het zelf niet doet dan moet jij dat even doen (en dan kun je eventueel voorzichtig de kittens droogwrijven met een handdoek). De navelstreng zou ze zelf wel doorbijten denk ik. Doet ze dat niet dan moet je die zelf even erafhalen. Zorg dat er ongeveer 3 cm navelstreng aan blijft zitten en knijp het of af met je nagel, og met een gedesinfecteerde schaar (handen moeten ook gewassen zijn indien je het met je nagel doet he?) Maar goed dat zijn alleen maar nood-dingen indien de moederpoes dit niet zelf doet....
dat lijkt me best wel eng En wat nou als ze midden in de nacht bevalt? Dan ben ik er niet bij, en als er dan wat mis gaat?
* LadyS word al niet wakker van een wekker die anderhalf uur staat te piepen, dus zeker net van een piepend poesje ofzo
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zaterdag 24 mei 2003 @ 10:22:34 #92
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_10644625
En hoe zit het me de navelstrengetjes? Ik heb er op internet naar gezocht.. Maar een aantal zeggen dat wij die moeten kapotscheuren (en dan nog zegt de 1 op anderhalve centimeter van het kitten af en de andere 2/3 cm ) maar een aantal sites zeggen ook dat je het pas kapot moet scheuren als de moeder het niet doet, of als de kittens snel achter elkaar komen, zodat ze geen tijd heeft. Welke site moet ik geloven Ze spreken elkaar vaak tegen Zelfde geld dus voor droogwrijven.. de een zegt dat als het kitten geboren is dat je het dan meteen moet pakken en droog moet wrijven.. en dan ander dus dat de moeder het moet doen
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zondag 25 mei 2003 @ 21:11:47 #93
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_10673835
Iemand die me kan helpen?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_10674672
Volgens mij regelt de moeder het allemaal zelf.
Tenminste dat is mijn ervaring met nestjes en kittens in het verleden.
pi_10801382
Wat is goed kattenvoer??

Momenteel voer ik Purina One Adult Indoor (ik geloof dat ik hierop overstap) en wat er op de verpakking (turqouise folie verpakking 200g) staat is allemaal heel prettig maar is het ook echt goed kattenvoer?
(Het is wel een luxe kattenvoeder en ziet eruit als iams maar dan in andere verpakking.)

Het is iig tegen haarbalvorming en meneer Tony heeft een gevoelig buikje wat betreft haarballen (Ok hij heeft ook een bijt en wastik dus krijgt wat meer haren naar binnen dan de andere katten; die heb ik nog nooit een haarbal zien opgeven).
Hij heeft er vanochtend vroeg nog eentje opgegeven.

Als het aan de kat lag... (Ze vinden dit voer heerlijk, hap slik weg )


Even analyse lijstje:

ruw eiwit: 33%; ruw vet: 14%; ruwe celstof: 5,5%; ruwe as: 7,5%; Calcium: 1,4%; fosfor: 1,2%; magnesium: 0,1%; vocht: 8%

(Ik heb een voedernormen boekje maar dat is voor landbouwdieren )

Iig als dit goed voer is stap ik hier liever op over dan een van de andere luxe voeders; het is hier in de winkel verkrijgbaar op de hoek

Ik kreeg van me schoonzussie technical aangeraden maar dan ben ik op iemand aangewezen om eens in de zoveel tijd een baal te halen bij ranzijn.

"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_10801836
2) Wat is goed kattenvoer, wat gaat me dat ongeveer kosten en is het bij de dierenarts alleen te krijgen of ook in de dierenwinkel?

3) Wat is goed kattenbakgrid, iets wat zo min mogelijk stinkt, want het kamertje dat ze krijgt heeft namelijk continu de zon er op staan en straks wil ze dr eigen kamer niet meer in. Ik weet dat ik zoveel mogelijk moet scheppen, maar luchtjes hou je toch
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Als het kitten nog jong is kan je het beste royal cannin kitten brokjes geven, dat zijn kleine brosse brokjes wat goed is voor het gebit en er zitten extra voeding stoffen in, eigenlijk al het extra's wat zo'n kleintje nodig heeft! en dan kan je bijvoorbeeld ook van wiskas die zakjes 'nat' voer 2x per dag geven, als ze wat ouder worden (1 jaar) kan je ze bv van Hills brokjes geven hier zit alles al in, maar daarnaast kan je ze 1 x per dag ook een zakje 'nat' voer van wiskas of felix geven, eigenlijk is dat een verwennerij want in de brokjes zit al alles wat ze nodig hebben. Deze procucten kan je gewoon in de dieren winkel halen! brokjes zijn wel duur maar je doet er ook wel lang mee, ongeveer 1 maand! ik geloof dat een zak van 2kg +/- 15 euro kost.

Wat ik persoonlijk goed kattebak grind vind is die van bio kat, ik koop dan altijd de groene zak (hier zit een geurtje aan) en de gele, die twee meng ik met elkaar, de plasjes worden klompjes, en die kan je er dus uitscheppen, wel regelmatig doen, anders is het effect weg.
Mijn bakken staan ook op een kamertje met zon erin, en het werkt perfect, (ik heb 4 katten). Maar wat je zelf al zei goed bijhouden, en eens in de 2 a 3 weken de hele bak verschone en uitsoppen dan heb je geen last van nare geurtjes!!

Over het inenten als het goed is, is het kitten wat je krijgt al 2x ingeent, en heeft hij/zij een worme kuur gehad, dan hoef je er een jaar niets meer aan te doen, (inenten dan!).
Na een jaar kan je weer een cocktail halen bij de dierenarts!

voor de rest heel veel plezier met de kleine!! en een tipje hou een plante spuitje bij de hand, als ie dan iets stouts doet dan kan je hem op die manier corrigeren, werkt het beste is mijn mening!!

pi_10801864
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 10:22 schreef LadyS het volgende:
En hoe zit het me de navelstrengetjes? Ik heb er op internet naar gezocht.. Maar een aantal zeggen dat wij die moeten kapotscheuren (en dan nog zegt de 1 op anderhalve centimeter van het kitten af en de andere 2/3 cm ) maar een aantal sites zeggen ook dat je het pas kapot moet scheuren als de moeder het niet doet, of als de kittens snel achter elkaar komen, zodat ze geen tijd heeft. Welke site moet ik geloven Ze spreken elkaar vaak tegen Zelfde geld dus voor droogwrijven.. de een zegt dat als het kitten geboren is dat je het dan meteen moet pakken en droog moet wrijven.. en dan ander dus dat de moeder het moet doen
Als de moeder poes het nou niet zelf regelt, kan je het navelstrengeltje tussen je duim en wijsvinger nemen en dan "wrijven", nooit scheuren!!
  zondag 1 juni 2003 @ 11:01:10 #98
53255 BadGirly
Sweetheart
pi_10801874
[Maar wat je zelf al zei goed bijhouden, en eens in de 2 a 3 weken de hele bak verschone en uitsoppen dan heb je geen last van nare geurtjes!!]

Eens in de 2 a 3 weken? Lekker fris dan, dat moet je elke week doen. Jij maakt je wc toch ook niet 1x in de 3 weken schoon?

pi_10801907
quote:
Op zondag 1 juni 2003 11:01 schreef BadGirly het volgende:
[qoute]Maar wat je zelf al zei goed bijhouden, en eens in de 2 a 3 weken de hele bak verschone en uitsoppen dan heb je geen last van nare geurtjes!!
Eens in de 2 a 3 weken? Lekker fris dan, dat moet je elke week doen. Jij maakt je wc toch ook niet 1x in de 3 weken schoon?
[/quote]

Je moet wel lezen, het is klompvormig, het is zonde om dat elke week weg te gooien, Ik schep elke dag alles eruit vul hem bij, en maak om de twee dagen de deksel schoon, het ruikt hier altijd fris!!!
Het staat trouwens ook op de zak dat je het niet allemaal moet weggooien!!

  zondag 1 juni 2003 @ 11:12:31 #100
53255 BadGirly
Sweetheart
pi_10801977
quote:
Op zondag 1 juni 2003 11:04 schreef martinensonja het volgende:

[..]

Eens in de 2 a 3 weken? Lekker fris dan, dat moet je elke week doen. Jij maakt je wc toch ook niet 1x in de 3 weken schoon?


Je moet wel lezen, het is klompvormig, het is zonde om dat elke week weg te gooien, Ik schep elke dag alles eruit vul hem bij, en maak om de twee dagen de deksel schoon, het ruikt hier altijd fris!!!
Het staat trouwens ook op de zak dat je het niet allemaal moet weggooien!!


Ik kan heel goed lezen dat het klompvorming is. Heb je 1 of meer katten? Leven die binnen én buiten? Dan nog is het niet hygienisch. Als je iets niet ruikt wil niet zeggen dat het er niet is! En vooral met dit weer verspreiden bacteriën zich razend snel.

Ik heb 1 kat die alleen binnen leeft. Na 1 week ben ik blij dat ik die zooi aan het einde van de week weg mag gooien.

pi_10802056
ok je heb helemaal gelijk!!! iedereen doet wat ie zelf wil!
pi_10802817
Hoe laat je een hond wennen aan een kat?

Zoals misschien bekend, hebben we nu een nestje kittens in huis. Ik zou graag willen dat onze hond met katten om kan gaan, qua soortomschrijving zou het mogelijk moeten zijn (Tis een Newfoundlander, die zouden goed met katten om moeten kunnen gaan).. Gister hebben we een zo'n kittens aan haar laten zien, maar ze sprong tegen me op (ik had de kitten vast), en ging heel hard blaffen. Ze is nu heel erg nieuwsgierig, en wil heel graag de kamer in waar de katjes verblijven. Maar ik weet niet wat ze dan gaat doen, die deur blijft dus voorlopig gesloten voor mijn hond..

Maar hoe pak ik het aan, zodat die kittens niet bang worden voor
honden?

Triumph starts with a try and ends with an oempfh
  zondag 1 juni 2003 @ 12:45:21 #103
26731 Chr1st1aan
Tukkerjood
pi_10803136
Veel met ze om laten gaan denk ik?
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
pi_10804127
Ja, maar hoe doe ik dat zonder dat mijn hond er verkeerde dingen mee gaat doen? Mijn hond is erg sterk, en ik en moeder niet..
Triumph starts with a try and ends with an oempfh
  zondag 1 juni 2003 @ 14:02:36 #105
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_10804281
Heb je geen kooi (bench ofzo) waar je de katten in kan zetten? Dan kan de hond er wel aan snuffelen maar er niet echt bij komen.
Dan kan je aan zijn reactie wel zien of het alleen nieuwsgierig/enthousiast kennis maken is of kwaadaardig.

De meeste dieren reageren wel positief op klein grut en zal het niet zo snel kwaad doen ook al is het een andere diersoort... (ook beetje afhankelijk van de opvoeding van de hond natuurlijk, als die afgericht is om katten "af te maken" is het natuurlijk een ander verhaal.

Kort gezegd: je zult gewoon de confrontatie aan moeten gaan...

Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  zondag 1 juni 2003 @ 19:49:03 #106
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_10810263
quote:
Op zondag 1 juni 2003 10:59 schreef martinensonja het volgende:

[..]

Als de moeder poes het nou niet zelf regelt, kan je het navelstrengeltje tussen je duim en wijsvinger nemen en dan "wrijven", nooit scheuren!!


Oke.. niet scheuren dus Dank je!

Nu is het nog wachten op de kittens Ik heb haar gisteren "uitgerekend" Dat was precies 63 dagen na de vermoedelijke dekking Spannend hoor.. Ik zat net even bij haar te kijken en ze lag op haar zij en die buik van haar ging flink heen en weer Spannend!

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_10816825
quote:
Op zondag 1 juni 2003 19:49 schreef LadyS het volgende:

[..]

Oke.. niet scheuren dus Dank je!

Nu is het nog wachten op de kittens Ik heb haar gisteren "uitgerekend" Dat was precies 63 dagen na de vermoedelijke dekking Spannend hoor.. Ik zat net even bij haar te kijken en ze lag op haar zij en die buik van haar ging flink heen en weer Spannend!


Oke spannend voor je!! maar als ze er straks eenmaal zijn heb je er een hoop plezier van!! succes!! en hou ons op de hoogte!!
  maandag 2 juni 2003 @ 07:04:41 #108
53255 BadGirly
Sweetheart
pi_10819071
Wegens omstandigheden hebben we 2 kittens, een poes en kater, 3 weken te vroeg in huis. Over een week gaat er 1 van de twee (het katertje) naar een ander thuis.

We hebben al een kater van 5, hij reageert ontzettend boos. Hij bromt constant, mept keihard met z'n staart en miauwt klaaglijk. We kunnen hem niet meer aanhalen. Ook heeft hij me aangevallen van morgen . 'K ben hier best van geschrokken want had niet verwacht dat hij zo zou reageren. Het lijkt wel een complete metamorfose die hij heeft ondergaan.

Volgens mij is zijn reactie wel natuurlijk (de kittens dringen immers zijn territorium binnen), maar hebben jullie nog tips oid om ze aan elkaar te laten wennen?

pi_10820231
quote:
Op zondag 1 juni 2003 11:01 schreef BadGirly het volgende:

Eens in de 2 a 3 weken? Lekker fris dan, dat moet je elke week doen. Jij maakt je wc toch ook niet 1x in de 3 weken schoon?


Zie http://www.litterpearls.nl/ !

Geweldig spul, 3 weken redt je makkelijk met 1 zak. Elke dag even scheppen, dat wel natuurlijk. En na die drie weken schuift het super droog uit de bak in een vuilniszak.

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  maandag 2 juni 2003 @ 10:25:21 #110
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_10820898
quote:
Op maandag 2 juni 2003 00:06 schreef martinensonja het volgende:

[..]

Oke spannend voor je!! maar als ze er straks eenmaal zijn heb je er een hoop plezier van!! succes!! en hou ons op de hoogte!!


Ik zal jullie zeker op de hoogte houden Ze ligt nu weer te liggen onder de tafel..
Hoelang mag een poes eigenlijk "te laat" met bevallen zijn?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 2 juni 2003 @ 10:29:32 #111
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_10820973
quote:
Op maandag 2 juni 2003 07:04 schreef BadGirly het volgende:
Wegens omstandigheden hebben we 2 kittens, een poes en kater, 3 weken te vroeg in huis. Over een week gaat er 1 van de twee (het katertje) naar een ander thuis.

We hebben al een kater van 5, hij reageert ontzettend boos. Hij bromt constant, mept keihard met z'n staart en miauwt klaaglijk. We kunnen hem niet meer aanhalen. Ook heeft hij me aangevallen van morgen . 'K ben hier best van geschrokken want had niet verwacht dat hij zo zou reageren. Het lijkt wel een complete metamorfose die hij heeft ondergaan.

Volgens mij is zijn reactie wel natuurlijk (de kittens dringen immers zijn territorium binnen), maar hebben jullie nog tips oid om ze aan elkaar te laten wennen?


Het enige wat je kan doen is volgens mij het gewoon even z'n gang laten gaan en je er je dus zo min mogelijk mee bemoeien.
Volgens mij kan je ze alleen aan elkaar laten wennen door ze bij elkaar te zetten en af te wachten. Dat is wat ik altijd gelezen heb.

Hoe lang heb je die kittens in huis al?

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 2 juni 2003 @ 12:18:33 #112
53255 BadGirly
Sweetheart
pi_10823407
quote:
Op maandag 2 juni 2003 10:29 schreef LadyS het volgende:

[..]

Het enige wat je kan doen is volgens mij het gewoon even z'n gang laten gaan en je er je dus zo min mogelijk mee bemoeien.
Volgens mij kan je ze alleen aan elkaar laten wennen door ze bij elkaar te zetten en af te wachten. Dat is wat ik altijd gelezen heb.

Hoe lang heb je die kittens in huis al?


'k heb ze pas hier sinds gisteren, het is idd gewoon een kwestie van ze confronteren met elkaar en de boel goed in de gaten te houden.

Het komt vast allemaal goed

  maandag 2 juni 2003 @ 12:25:51 #113
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_10823538
quote:
Op maandag 2 juni 2003 12:18 schreef BadGirly het volgende:

[..]

'k heb ze pas hier sinds gisteren, het is idd gewoon een kwestie van ze confronteren met elkaar en de boel goed in de gaten te houden.

Het komt vast allemaal goed


Komt inderdaad wel goed!!!


Volgens mij is hier de bevalling een beetje begonnen, want ze begint slijm te verliezen. Dus tegen de avond moeten de eerste wel geboren zijn denk ik spannend

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 2 juni 2003 @ 12:27:58 #114
53255 BadGirly
Sweetheart
pi_10823589
quote:
Op maandag 2 juni 2003 12:25 schreef LadyS het volgende:

[..]

Komt inderdaad wel goed!!!


Volgens mij is hier de bevalling een beetje begonnen, want ze begint slijm te verliezen. Dus tegen de avond moeten de eerste wel geboren zijn denk ik spannend


aaah spannend! Gefeliciteerd he! Ben echt benieuwd, heel veel succes ermee.
  maandag 2 juni 2003 @ 12:31:28 #115
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_10823671
quote:
Op maandag 2 juni 2003 12:27 schreef BadGirly het volgende:

[..]

aaah spannend! Gefeliciteerd he! Ben echt benieuwd, heel veel succes ermee.


dank je..
ik ben alleen als de dood dat er weer rare dingen gebeuren enzo
die kans is zoooo klein, maar toch zit het me een beetje dwars.

Ach, ik ben gewoon zenuwachtig...

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 2 juni 2003 @ 21:03:47 #116
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_10837278
update:

We hebben Sissy net naar de dierenarts gebracht, want ze was al een tijdje aan het persen denm ik @:en er kwam maar niks... Dus ze gaan het nu even aan kijken... Ze gaan eerst kijken of ze toch uit haarzelf gaat bevallen, zo niet, dan krijgt ze een weeenopwekkend middel en als dat ook niet werkt wordt het een keizersnede. We horen het vanavond nog.

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 2 juni 2003 @ 22:30:54 #117
2661 KWAKje
in dr eendje of als Hekje
pi_10840036
serieus F5 topique
" 'n stukkie van 'n bloemkool is ok weer'n bloemkooltie op zich"
  maandag 2 juni 2003 @ 22:33:15 #118
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_10840117
Ze heeft toch een keizersnede gehad en is nu de trotse moeder van 5 (!!!) kittens... Sissy zelf zit nog een beetje versufd in haar kooitje, die mag er over een uurtje bij

* LadyS gaat weer verder met verliefd staren

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_10847136
Gefeliciteerd Lady S!

Ik had nog een vraagje.

De kittens wonen bij mij in mn bedla, samen met mamapoes. Mijn deur zit altijd op slot, vanwege onze grote nu nog gemene hond. Ik heb een raampje in mijn kamer, erg klein en hoog in het raam, maar omdat ik wel gordijnen en vitrage heb hangen, durf ik het niet aan om dat raam volledig open te zetten,. Gister heb ik het voor het eerst sinds woensdagavond opengezet. De kattenbak staat om de hoek van mijn bed, ongeveer 50 cm van mijn hoofdeind. Ik heb hem daar neer gezet omdat mamapoes daar eerst op twee plasticzakken had gepiest, en ze plast en poept nu goed in de kattenbak. Dat stinkt dus nogal. Om de twee dagen vervang ik het grind en de drollen schep ik er meteen uit, als ik ze zie.. Maar mijn vraag is: Is het gevaarlijk voormijn gezondheid om daarin te slapen? Je kan je misschien voorstellen dat het niet superfris ruikt in mijn kamer, en ik weet niet wat er met al die urine geberut, er zit toch ammonia in ofzo? Kan ik daar gewoon de komende 4 maanden rustig in slapen, of moet ik zorgen dat ik ergens anders slaap?

Marjolein

Triumph starts with a try and ends with an oempfh
pi_10854525
Even een kickerdiekick.. Wil wel graag antwoord voor ik weer ga slapen..

Sowwy

Triumph starts with a try and ends with an oempfh
  dinsdag 3 juni 2003 @ 21:55:09 #121
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_10864049
1 van mijn katten heb altijd de irritante gewoonte om ze broer kat te likken en dan net zo lang tot die andere pissed off is
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  dinsdag 3 juni 2003 @ 23:53:42 #122
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_10867470
Mijn kat is zojuist weer krols geworden voor het eerst in een jaar of 3, ze is 12 jaar oud en nooit "geholpen" en kreeg altijd de pil...

hebben ze geen overgang ofzo? holang blijft een kat krols?

word gek van dat beest

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_10872844
Nog een tip: er is ook kattenbakspul wat LIJKT op Litter Pearls, alleen zijn die volkomen rond ipv van die schilfertjes. En als die op de grond komen, rollen ze. En dat vinden katten leuk. En dus gaan ze ze UIT de kattenbak halen om mee te spelen. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_10872961
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 10:35 schreef Jarno het volgende:
Nog een tip: er is ook kattenbakspul wat LIJKT op Litter Pearls, alleen zijn die volkomen rond ipv van die schilfertjes. En als die op de grond komen, rollen ze. En dat vinden katten leuk. En dus gaan ze ze UIT de kattenbak halen om mee te spelen. .
.
Niet uniek en zeker geen sneeuwvlok!
pi_10873876
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 11:09 schreef Aphrodite het volgende:
Gefeliciteerd Lady S!

Ik had nog een vraagje.

De kittens wonen bij mij in mn bedla, samen met mamapoes. Mijn deur zit altijd op slot, verhaal


Heb jij een foto van jouw lieve poezebeestjes
  woensdag 4 juni 2003 @ 12:03:42 #126
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_10874305
Ik ga wel even een foto proberen te maken, marar de kwaliteit zal wel weer om te huilen zijn
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 4 juni 2003 @ 12:13:03 #127
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_10874458
Nou, hier zijn ze dan Ze zijn dus 2 juni rond een uur of 21.30 uur geboren
en de kwaliteit is inderdaad niet om naar huis te schrijven

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_10874539
Wát een schatjes, LadyS!

Jammer dat het via een keizersnede moest maar het is allemaal goed gekomen zie ik.

Gefeliciteerd en veel plezier met het grut.

Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  woensdag 4 juni 2003 @ 12:22:26 #129
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_10874641
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 12:17 schreef CartWOman het volgende:
Wát een schatjes, LadyS!

Jammer dat het via een keizersnede moest maar het is allemaal goed gekomen zie ik.

Gefeliciteerd en veel plezier met het grut.


Dank je en plezier zal ik wel hebben over een paar weekjes met 5 van die apekoppen

Toen ze net thuis waren, was ze nog hardstikke stoned van de narcose, dus ze had geen idee wat ze er mee moest... Ik ben tot half 3 opgebleven om het in de gaten te houden, maar ze toonde helemaal geen intresse in ze. Toen heb ik ze in een kooitje gezet, zodat ze niet weg kon lopen. Toen ik 's ochtends beneden kwam, was ze ze aan het zogen en wassen Die ochtend was ze nog een beetje de weg kwijt, maar sinds gisterenmiddag ligt ze bijna continue bij ze.

De kittens komen wel aan gelukkig. Dus hetn gaat allemaal goed

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_10887153
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 12:22 schreef LadyS het volgende:
Die ochtend was ze nog een beetje de weg kwijt, maar sinds gisterenmiddag ligt ze bijna continue bij ze.
Mijn moederpoes gaat 's nachts voor zichzelf liggen, is dat normaal? 's Nachts gaat ze dan wel in de buurt liggen, zodat ze het gepiep wel hoort, maar dan gaat zij zo liggen dat de kittens niet bij haar kunnen komen. Overdag is ze wel continu bij de beesies. Is dat normaal?
Triumph starts with a try and ends with an oempfh
pi_10904675
De moederpoes van mijn kittens eet geen brokjes meer, terwijl ze in de eerste dagen minimaal twee schaaltjes per dag vrat, en daarbij nog blikvoer.

Nu krijgt ze nog steeds eenmaal daags een half blikje blikvoer, maar ze eet nu al twee dagen geen brokjes meer.. Raakt ze nu niet ondervoed of whatever? Ik heb al uitegprobeerd of ze soms deze brokjes niet lustte door ook een ander merk en een andere smaak neer te zetten maar ze eet van geen van beiden..

Marjolein

Triumph starts with a try and ends with an oempfh
  woensdag 9 juli 2003 @ 19:19:34 #132
1489 Super Snackman
Is weer verliefd
pi_11670068
Nu dit:

Iets meer dan 4 weken geleden kreeg ik mijn kat.

Liefkozend heb ik mijn ventje Zorba genoemd.

Vanavond bij de dierenarts kreeg ik te horen dat het een vrouwtje was

It's a bird NO It's a plane NO It's SUPER SNACKMAN!! [br] Om er maar bij te horen: Fotoboek van Super Snackman
pi_11671109
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 19:19 schreef Super Snackman het volgende:
Nu dit:

Iets meer dan 4 weken geleden kreeg ik mijn kat.
[afbeelding]

Liefkozend heb ik mijn ventje Zorba genoemd.

Vanavond bij de dierenarts kreeg ik te horen dat het een vrouwtje was


Het is een Schildpad, en dat zijn (bijna) altijd poezen.
Als het al een kater was, dan zou ie zelfs waarschijnlijk onvruchtbaar zijn.
(Tenminste volgens mijn dierenarts)
Net als met rooie katten.
Dat zijn bijna altijd katers

[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 09-07-2003 23:51]

  woensdag 9 juli 2003 @ 20:48:49 #134
38029 A_kira
ja, die komt er wel.....
pi_11671578
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 14:15 schreef Aphrodite het volgende:
De moederpoes van mijn kittens eet geen brokjes meer, terwijl ze in de eerste dagen minimaal twee schaaltjes per dag vrat, en daarbij nog blikvoer.


Marjolein


Poeslief weet over het algemeen zelf wel wat goed voor haar is. Misschien heeft ze tijdelijk ( door het zogen ) een tekort aan bepaalde voedingsstoffen en weet ze dat ze die wel uit blikvoer kan halen. Zolang ze de kittens nog voed ( en deze ook blijven aankomen ) en ze niet ziekelijk op jou overkomt, zou ik me geen zorgen maken.
( mocht het niet willen eten nu echt heel lang aanhouden, neem dan even contact op met je dierenarts )

Over je volgende vraag : Een kat is ( of in ieder geval de meeste zijn ) erg op zichzelf, het zijn super individu-tjes, die de hele dag door hun eigen zin willen doen. Misschien moet poes nog een beetje wennen aan het moederschap, misschien heeft ze tijd voor zichzelf nodig, misschien vertrouwd ze blindelings op jou en haar omgeving.. who knows..
Feit blijft dat, zolang ze in de buurt blijft, ze haar kittens overdag voldoende tijd geeft om te drinken en de tijd neemt ze te verzorgen, ze zal ingrijpen ( moederinstinct )mochten zich er problemen voor doen binnen ( of in de buurt van ) het nest.

"Eternal beauty belongs to those who hold close their own hearts.. but those with eyes that shine eternal shall be called goddess".
pi_11673329
Weet iemand wat ongeveer een castratie kost van een kat??

Thnx

  woensdag 9 juli 2003 @ 22:29:43 #136
18772 pos
@@sweet@@
pi_11673409
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 22:25 schreef Cola_Light het volgende:
Weet iemand wat ongeveer een castratie kost van een kat??

Thnx


Ik was pas 45 € kwijt
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_11673433
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 22:25 schreef Cola_Light het volgende:
Weet iemand wat ongeveer een castratie kost van een kat??

Thnx


¤ 37,50
#geen
pi_11674610
Ow, dat valt gelukkig reuze mee!!

Bedankt

  donderdag 10 juli 2003 @ 08:43:55 #139
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11678343
Wat lief Super Snackman! Heb je ineens een vrouwtje.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 10 juli 2003 @ 13:41:44 #140
1489 Super Snackman
Is weer verliefd
pi_11684110
Ja he
Nu twijfel ik nog even of Zorba Famke moet gaan heten. (Zoals ze had geheten als ik meteen wist dat ze een meisje was)
It's a bird NO It's a plane NO It's SUPER SNACKMAN!! [br] Om er maar bij te horen: Fotoboek van Super Snackman
pi_11782648
Wat betekent het als een kat bij zijn etensbak z'n poot zo gaat vegen/krabben.

Ze eten wel goed maar af en toe gaan ze na het eten hun poot dichtbij de etensbak over grond strijken. Weet iemand wat ze hiermee bedoelen ?

...
  dinsdag 15 juli 2003 @ 12:57:24 #142
53255 BadGirly
Sweetheart
pi_11783982
Dat is territoriumgedrag. Onder zijn poot zitten geurklieren en door het krabben markeert hij zijn eten. Alsof hij wil zeggen "afblijven, dit is van mij!".

Onze katten doen het ook constant en het wordt best lastig om nog iets te markeren als ze elke keer uit elkaars bak vreten en het plekje opnieuw markeren

  dinsdag 15 juli 2003 @ 14:25:18 #143
1489 Super Snackman
Is weer verliefd
pi_11786114
Mijn kitten doet ook vreemd met haar eten.
Ze heeft zo'n duo-bakje met links water en rechts brokjes. En dan gaat ze soms in haar water staan om haar brokjes te eten

Ook drinkt ze soms niet van haar water met lepelt ze het met haar pootje

It's a bird NO It's a plane NO It's SUPER SNACKMAN!! [br] Om er maar bij te horen: Fotoboek van Super Snackman
  dinsdag 15 juli 2003 @ 17:50:16 #144
53255 BadGirly
Sweetheart
pi_11790794
Dat ziet er echt suf uit he, en dan schuddend met de pootjes weglopen. Onze kleine gooit elke keer haar muis in haar waterbakje
  dinsdag 15 juli 2003 @ 20:13:40 #145
1489 Super Snackman
Is weer verliefd
pi_11793492
Jah inderdaad. Zoals wij een vreemde beweging maken bij een koude rilling, zo schud zij haar pootje dan.
It's a bird NO It's a plane NO It's SUPER SNACKMAN!! [br] Om er maar bij te horen: Fotoboek van Super Snackman
  donderdag 17 juli 2003 @ 23:18:16 #146
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_11847520
Mijn kat blaast de laatste weken aldoor, gewoon in het niks en lijkt niet kwaad te zijn.
Met haar tanden is niks mis volgens de dierenarts vorige week.

Iemand een idee? maak me toch wel een beetje zorgen... ze is een jaar of 11.

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  vrijdag 18 juli 2003 @ 00:13:21 #147
46794 Berkery
Fat bastard
pi_11849157
Weet iemand waarom een gecastreerde kater 4 dagen wegblijft? Hij is nu een half jaar geleden geholpen, maar qua gedrag merken we er weinig van. Voor zijn castratie was hij ook wel eens lang weg (achter de meiden aan dachten we altijd), maar we hadden gehoopt dat het wat minder zou worden.

Nostalgie wellicht? Laatste restje hormonen?


Herman Brood.
Roepnaam "Broodje"

Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
  vrijdag 18 juli 2003 @ 00:26:20 #148
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_11849406
Op avontuur met zijn vriendjes
een kennis van ons had ook een kater die eens in de zoveel tijd vriendschap sloot met een andere kater en dan dagen met z'n tweeen alle andere katers in elkaar ging meppen tot kilometers van hun eigen huis
komt wel terug hoor...
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  vrijdag 18 juli 2003 @ 15:00:15 #149
46794 Berkery
Fat bastard
pi_11860268
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 00:26 schreef BAZZA het volgende:
Op avontuur met zijn vriendjes
een kennis van ons had ook een kater die eens in de zoveel tijd vriendschap sloot met een andere kater en dan dagen met z'n tweeen alle andere katers in elkaar ging meppen tot kilometers van hun eigen huis
Dat kan wel kloppen, hij komt regelmatig gewond thuis, zijn bijnaam is Scarface
quote:
komt wel terug hoor...
Ik maak me nooit zo druk, mevrouw Berkery wel, maar zo'n kat binnen houden is niet te doen en dat snapt ze gelukkig wel.
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
  zondag 20 juli 2003 @ 17:08:05 #150
1489 Super Snackman
Is weer verliefd
pi_11893552
Mijn kitten is nu 14 weken oud. Vandaag kwam er een soort geel slijmachtig iets uit z'n kontje naar buiten. Bij het poepen bleek dat er een paar meer van dat soort wormpjes in zaten. Ik heb er 1 in een potje gedaan, en nu lijkt het een beetje op een heel klein geel snoepje. Het is niet dood, want het beweegt een beetje. Beetje voortbewegen als een naaktslak. De lengte varieert tussen de 2mm en de 6mm (wel / niet uigerekt)

Welke soort worm zou dit kunnen zijn? En is het verstandig om naar de dierenarts te gaan hiermee, of gewoon zsm een wormkuur geven?

Ohjah, ik heb mijn kitten op de leeftijd van 8 weken ontwormd. Ik weet niet of hij bij moederpoes thuis om 2 en 6 weken is ontwormd...

[Dit bericht is gewijzigd door Super Snackman op 20-07-2003 17:13]

It's a bird NO It's a plane NO It's SUPER SNACKMAN!! [br] Om er maar bij te horen: Fotoboek van Super Snackman
  Moderator / Miss SHO zondag 20 juli 2003 @ 17:11:11 #151
22592 crew  Ole
pi_11893611
quote:
Op zondag 20 juli 2003 17:08 schreef Super Snackman het volgende:
Mijn kitten is nu 14 weken oud. Vandaag kwam er een soort geel slijmachtig iets uit z'n kontje naar buiten. Bij het poepen bleek dat er een paar meer van dat soort wormpjes in zaten. Ik heb er 1 in een potje gedaan, en nu lijkt het een beetje op een heel klein geel snoepje. Het is niet dood, want het beweegt een beetje. Beetje voortbewegen als een naaktslak. De lengte varieert tussen de 2mm en de 6mm (wel / niet uigerekt)

Welke soort worm zou dit kunnen zijn? En is het verstandig om naar de dierenarts te gaan hiermee, of gewoon zsm een wormkuur geven?


14 weken is erg jong hoor! Ik zou maar naar de dierenarts gaan! ( voor kittens gebruiken ze denk ik andere middelen dan die je bij de winkel krijgt..)
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_11893622
quote:
Op zondag 20 juli 2003 17:08 schreef Super Snackman het volgende:
Mijn kitten is nu 14 weken oud. Vandaag kwam er een soort geel slijmachtig iets uit z'n kontje naar buiten. Bij het poepen bleek dat er een paar meer van dat soort wormpjes in zaten. Ik heb er 1 in een potje gedaan, en nu lijkt het een beetje op een heel klein geel snoepje. Het is niet dood, want het beweegt een beetje. Beetje voortbewegen als een naaktslak. De lengte varieert tussen de 2mm en de 6mm (wel / niet uigerekt)

Welke soort worm zou dit kunnen zijn? En is het verstandig om naar de dierenarts te gaan hiermee, of gewoon zsm een wormkuur geven?


Lees dit eventjes?

http://www.kittenbemiddeling.com/wormen_bij_de_kat.htm

  zondag 20 juli 2003 @ 17:13:49 #153
1489 Super Snackman
Is weer verliefd
pi_11893663
Ohjah, ik heb mijn kitten op de leeftijd van 8 weken ontwormd. Ik weet niet of hij bij moederpoes thuis om 2 en 6 weken is ontwormd...
Ik heb dus nog wel wormenpasta thuis, maar zou die volgens de gebruiksaanwijzing pas op 16 weken weer moeten gebruiken...

Vraag is dus of het verstandig is om langs te gaan bij de dokter. Kijk ik weet natuurlijk niet hoe ver deze infectie al is. Je ziet natuurlijk alleen wat er uitkomt. Als de darmen behoorlijk vol wormen zitten, helpt dan de standaard wormkuur nog wel?

[Dit bericht is gewijzigd door Super Snackman op 20-07-2003 17:25]

It's a bird NO It's a plane NO It's SUPER SNACKMAN!! [br] Om er maar bij te horen: Fotoboek van Super Snackman
pi_11893931
quote:
Op zondag 20 juli 2003 17:13 schreef Super Snackman het volgende:


Vraag is dus of het verstandig is om langs te gaan bij de dokter.


Ik zou de dierenarts in ieder geval morgen even bellen.
Scheelt misschien consult-kosten
  zondag 20 juli 2003 @ 17:48:33 #155
1489 Super Snackman
Is weer verliefd
pi_11894244
Het is een niet-gelede gele spagethi-achtige sliert. Als het de worm zelf is dan denk ik dat het om spoelwormen gaat.
Even mijn dierenarts bellen inderdaad morgen. Hoe kom je er nu achter hoe vergevorderd de infectie is. Voor hetzelfde geld zit haar buikje vol met wormpjes
It's a bird NO It's a plane NO It's SUPER SNACKMAN!! [br] Om er maar bij te horen: Fotoboek van Super Snackman
pi_11895153
Goed kattenvoer is Playcat; dat is voedzaam en gezond, en het is alleen hardvoer. Te koop in de betere dierenwinkel. Trap alsjeblieft niet in die reclames van Whiskas o.i.d., is allemaal vreselijk ongezond voer met heel veel toevoegingen en fabrieksresten, waar de kat alleen maar nier- en maagproblemen van krijgt...
Hoe al die mensen toch steeds altijd op die manier voeren... rampzalig...

Hier thuis heb ik 3 katten die allemaal kerngezond zijn en mijn vorige kat is stokoud geworden met dat voer... Ohja Eucanuba is op zich ook prima voer

Perfectie kun je niet evenaren, dat heb je gewoon.
pi_11895168
Sorry die reactie sloeg op een andere vraag...
Perfectie kun je niet evenaren, dat heb je gewoon.
pi_11901323
Sinds vandaag hebben we een kitten er bij. Het is een ontzettend lief beestje tegen ons maar ze is niet zo lief voor de hond.

Ze is erg bang voor hem. Ze blaast op hem en haalt naar hem uit. Zou dit na een aantal dagen wel overgaan? Hebben anderen hier ervaring mee?

De hond is trouwens wel lief tegen het poesje, hij wil zelfs al spelen.

  maandag 21 juli 2003 @ 00:26:34 #159
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_11902227
Ze is gewoon bang voor de hond, je moet gewoon "foei" roepen als ze zomaar de hond wil verwonden en je moet de hond duidelijk maken dat hard blaffen en hardhandig spelen niet gewenst zijn met een kitten
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_11902325
quote:
Op maandag 21 juli 2003 00:26 schreef BAZZA het volgende:
Ze is gewoon bang voor de hond, je moet gewoon "foei" roepen als ze zomaar de hond wil verwonden en je moet de hond duidelijk maken dat hard blaffen en hardhandig spelen niet gewenst zijn met een kitten
De hond blaft eigenlijk niet op het katje en spelen durft hij al niet meer nadat het katje al naar hem had uitgehaald. (De hond was heel nieuwsgierig en kwam al meteen naar haar toe.)

Wat wel een beetje vervelend is dat als ik bijvoorbeeld 'foei' roep naar de kat dat de hond denkt dat hij iets stouts heeft gedaan. Dat is ook niet leuk natuurlijk.

Verder hoop ik maar dat het een kwestie van wennen is...

  maandag 21 juli 2003 @ 09:10:59 #161
1489 Super Snackman
Is weer verliefd
pi_11904926
Ik heb zojuist de dierenarts gebeld voor mijn kat. ZOals ik het omschreeft vertelde de dierenarts dat het om spoelwormen ging. 2 extra kuren zou voldoende moeten zijn om erover heen te komen.

Oh jah, ze deed het ook voorkomen alsof ik veeeeeeeel vaker die pasta had moeten toedienen de afgelopen weken. Terwijl ik gewoon de bijsluiter heb gevolgd

[Dit bericht is gewijzigd door Super Snackman op 21-07-2003 09:16]

It's a bird NO It's a plane NO It's SUPER SNACKMAN!! [br] Om er maar bij te horen: Fotoboek van Super Snackman
pi_11934210
Super Snackman, hoe vaak heb je die pasta gebruikt? Ik heb namelijk het vermoeden dat al mijn kittens en mamapoes nog steeds wormpjes hebben, maar volgens de bijsluiter/dierenarts mag ik pas weer over 6 weken die pasta toedienen..

Een andere, dringerende vraag:
Een van mijn kittens had een oog vol met waterige substantie. Nu hebben alle kittens de laatste tijd wat vieze ogen, ik haal de troep weg met een natte handdoek. Maar vandaag zag ik dat een kitten z'n hele oog onder vloeistof zat, net alsof er een huilbui was blijven hangen in zn oog. Betekent dit dat het beestje ziek is of is dit normaal?

Marjolein

Triumph starts with a try and ends with an oempfh
  dinsdag 22 juli 2003 @ 15:19:03 #163
1489 Super Snackman
Is weer verliefd
pi_11937404
Ik weet eerlijk gezegd niet wat de mensen hebben gedaan waarvan ik mijn kitten wegheb.
Maar volgens de bijsluiter 4, 6, 8 weken. Dan elke 2 maanden tot een half jaar. Dan elk half jaar.

Ik heb dus zelf op 8 weken toegediend. En zou het over 2 weken weer moeten doen. Vanwege de infectie die is opgetreden heb ik nu een keer extra toegediend, en dan over 2 weken weer gewoon op schema. Volgens de huisarts moet dat goed gaan. Ik heb iig begrepen dat de pasta SUPERdodelijk is voor wormen, en dat in principe alle wormen dood zijn als de pasta de darmen zijn gepasseerd. (Kan iemand die bevestigen).
Echter de eitjes die aanwezig zijn zullen niet perse doodgaan. Vandaar dat herhaling nodig is. Als je denkt dat je katten wormpjes hebben zou ik gewoon pasta toedienen. Maar als je het verstandig wilt spelen kun je even de huisarts bellen. Het is een kwestie van 1 minuut vragen, en je hebt wel gelijk zekerheid...

It's a bird NO It's a plane NO It's SUPER SNACKMAN!! [br] Om er maar bij te horen: Fotoboek van Super Snackman
pi_12159358
Klopt het dat 3 kleurige katjes minder vaak bij mensen komen dan enkelkleurige katjes ?

Ik heb dit van de dierenarts gehoord maar wist niet dat er zo onderscheid gemaakt kan worden .

...
pi_12212386
Niemand ?
...
  donderdag 7 augustus 2003 @ 11:52:03 #166
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_12275950
hoi voor de katten expert onder ons, ik heb een vraagje, ik heb sins gister een kitten, nu komt me vraag, hoelang duurd het voordat het beestje gewent is in ze nieuwe leef omgeving, want hij verstopt zich telkens voor ons, maar als we hem aaien geniet hij er wel van, maar hij loopt iig, niet door de huis, hij verstopt zich onder de tafel, en komt er niet uit, en heb hem nog steeds niet zien plassen of poepen, is dat wel gezond zo lang niet naar de kattenbak zijn geweest,
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_12277636
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 11:52 schreef MisterJ.Lo het volgende:
hoi voor de katten expert onder ons, ik heb een vraagje, ik heb sins gister een kitten, nu komt me vraag, hoelang duurd het voordat het beestje gewent is in ze nieuwe leef omgeving, want hij verstopt zich telkens voor ons, maar als we hem aaien geniet hij er wel van, maar hij loopt iig, niet door de huis, hij verstopt zich onder de tafel, en komt er niet uit, en heb hem nog steeds niet zien plassen of poepen, is dat wel gezond zo lang niet naar de kattenbak zijn geweest,
Zoek eens goed onder de bank, daar vind je vast wat binnenkort.

Het kan best nog dagen duren voordat het katje wat minder bang is. Je kunt proberen hem te lokken met snoepjes. Geduld is het belangrijkste.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 7 augustus 2003 @ 14:19:34 #168
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_12279586
Lief, kittens

Staat de kattenbak wel dicht genoeg bij? Een paar meter kan voor een kleintje een hele onderneming zijn... Hoe oud issie eigenlijk??

Je kunt je kitten ook laten wennen door hem tijdens het eten te aaien.

  donderdag 7 augustus 2003 @ 14:31:41 #169
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_12279813
ik heb een probleem, me kat is achter de koelkast gerend, en wil er niet uitkomen, ik vind het zelf een gevaarlijke plek, om achter te gaan liggen, maar ik kan er zelf niet bij komen, wat moet ik doen, komt hij van zelf wel onder uit, of kan het zo zijn, dat hij daar blijft,
hij komt er zelfs niet voor eten effe onder uit,
en is best wel bang, en piept veel maar komt er niet uit
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_12279940
Vooral NIET opjagen of geforceerd d'r achter vandaan peuteren. Hij komt echt echt echt wel weer tevoorschijn!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_12280086
Ik zie dat je je nogal zorgen maakt, ook in andere topics. Laat je nieuwe katje met rust. Ga d'r niet achteraan lopen. Laat ze lekker zelf de boel verkennen, speel met 'm als -ie naar je toe komt, maar zoek 'm niet op. 't Is een hele verandering voor een katje van nog maar een paar weken oud hoor!

Echt, het komt altijd goed! .

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 7 augustus 2003 @ 14:54:00 #172
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_12280299
ik ben blij dat je me hebt gerust gesteld
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_12289734
Vraagje: in totaal hebben wij 3 katten. Twee van kitten af aan en eentje 'geadopteerd'. Nu hebben we wat problemen met de 'geadopteerde' kat. In het begin ging het allemaal goed. Maar op een gegeven moment ging hij heel veel afvallen. Nu vinden we eens in de twee dagen 's ochtends overgeefsel (al een paar maanden) en de afgelopen week ineens natte plekken (plas dus). Ik vermoed dat onze 'geadopteerde' kat daar verantwoordelijk voor is. Zou het stress zijn of heeft hij echt iets onder de leden?

En oh ja, bij zijn vorige eigenaar was hij enigst kind, zeg maar.

pi_12290618
Dat heel snelle afvallen en overgeven hadden wij ook met onze kat, maar die was toen al wel oud. We zijn naar de dierenarts gegaan en het bleek een nierziekte te zijn. Dit is natuurlijk maar één oorzaak die mogelijk is. Je dierenarts weet vast waar het vandaan komt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 7 augustus 2003 @ 23:11:02 #175
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_12290692
Het is zeker normaal dat poesjes bij dit weer minder eten?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 7 augustus 2003 @ 23:18:07 #176
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_12290870
(Hoe) kun je je katten wat verkoeling geven??
  maandag 6 oktober 2003 @ 14:54:06 #177
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_13689240
Schopje!

Ook hier kun je (nog altijd) met je kattenvragen terecht

  maandag 6 oktober 2003 @ 14:56:25 #178
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_13689318
En laat ik meteen maar eens van de gelegenheid gebruik maken...

Toen mijn vriend net de kattenbak uitschepte, zag hij dat enkele drollen beschimmeld waren. Nu is het wel zo, dat deze er ws al sinds vrijdag in liggen, omdat wij het weekend weg geweest zijn.

Moeten wij ons zorgen maken hierom? Of gaat kattenpoep gewoon altijd schimmelen na een paar dagen (normaal scheppen wij de bak elke dag uit, dus ik weet niet wat er gebeurt als je het een paar dagen laat liggen).

pi_13814846
Hier moet je je geen zorgen om maken nee, dat kan gebeuren als ze al een tijdje in de bak liggen. Hou voor de zekerheid de ontlasting even in de gaten maar hoogstwaarschijnlijk ziet het er 'vers' net zo uit als normaal hoor
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_13923234
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 11:48 schreef Choller het volgende:
Klopt het dat 3 kleurige katjes minder vaak bij mensen komen dan enkelkleurige katjes ?

Ik heb dit van de dierenarts gehoord maar wist niet dat er zo onderscheid gemaakt kan worden .


Ik heb een cyperse kater maar dat is de ergste vrijpoes die er bestaat!
pi_13923338
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 16:30 schreef cinnamongirl het volgende:

Ik heb een cyperse kater maar dat is de ergste vrijpoes die er bestaat!


Ik heb een zwarte kater gehad, erg op zichzelf en schrikkerig, wantrouwend ook.
En een lapjeskat..dát was de ergste vrijpoes die er bestaat

Tussendoor nog een zw/w die ook erg op zichzelf was en een siamees die ontzettend knuffelig, maar wel eenkennig was.
Volgens mij ligt het niet aan het kleurtje hoor

pi_13949206
Ik heb nu van die Litter pearls gekocht. Dat zijn van die witte silica dingetjes voor in de kattenbak.
En het is voor het eerst dat ik niet in de stank zit.

Daarvoor gebruikte ik van dat kleizand, en ook wel Tom Poes.
Maar hoe vaak ik ook schepte, de stank was onverdraaglijk.
Om de 4,5 dagen verschoonde ik de bak helemaal en sopte hem uit.

Maar dit nieuwe spul is geweldig! Het is zo sterk absorberend, dat drollen in no time keihard en vrijwel reukloos zijn, je schept het er zo uit. En pies is ook zo opgenomen. Schijnt dat het er een maand in kan blijven zitten! Dat moet ik nog zien maar tot dusver ben ik heel tevreden.

pi_14693714
Hoe vaak moet je een kattebak verschonen?
pi_14694044
quote:
Op maandag 17 november 2003 10:50 schreef Swoods het volgende:
Hoe vaak moet je een kattebak verschonen?
Hangt van een aantal dingen af, hoeveel katten je hebt, hoe groot je bak is...in principe zou ik uitgaan van 2x per dag goed leegscheppen (drollen eruit, klonten plas eruit als je klontenvormend grit hebt zodat de bak weer goed schoon is), of natuurlijk zodra je ziet dat je kat op de bak gaat. Dan leeg ik hem 1x in de 5 dagen helemaal, maak ik hem goed schoon en doe ik er volledig nieuw grit in. Heb nu 3 katten, met 2 katten redde ik het nog met 1x per week.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  maandag 17 november 2003 @ 11:08:57 #185
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_14694186
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 16:34 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb een zwarte kater gehad, erg op zichzelf en schrikkerig, wantrouwend ook.
En een lapjeskat..dát was de ergste vrijpoes die er bestaat

Tussendoor nog een zw/w die ook erg op zichzelf was en een siamees die ontzettend knuffelig, maar wel eenkennig was.
Volgens mij ligt het niet aan het kleurtje hoor


Misschien wordt bedoeld dat meerkleurige katers steriel zijn. En méér is dan volgens mij vanaf 3 kleuren (maar helemaal zeker weet ik dat niet meer).
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_14694382
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 16:34 schreef Bluezz het volgende:

[..].
Volgens mij ligt het niet aan het kleurtje hoor


Volgens mij ook niet echt. Er zijn wel bepaalde vooroordelen wat betreft de kleuren, maar al te vaak kloppen deze niet. Lapjeskatten of schildpadkatten zijn heel pittig, zwarte katten zijn echte 'monsters', rode katten zijn altijd knuffelige theemutsen. Nou ja dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_14704059
Hai vraagje van mij:

Ik heb een fan. Ze heet Sien, een ongeveer 5 jarige cyprese kat van mijn zus. Door omstandigheden woon ik tijdelijk bij mijn zus in, en Sien vindt dat niet erg. Voorbeeldje:

Ik kom thuis en ga ff op de bank zitten. Sien zit naast me, bijna smachtend aan te kijken, hard op spinnend, mauwend om aandacht, kopjes gevend op alles wat in de buurt is. Totdat ik weer op sta, dan gaat ze weer weg.

Ik zit achter de pc, Sien typt mee, gaat het pijltje van de muis fanatiek achterna, zit gebiologeerd te kijken naar mijn schietkunsten in een game, geeft kopjes aan je muisarm wanneer je net goed moet mikken om je level te halen, bekijkt het geheel vanuit mijn stoel, nog steeds hevig spinnend en af en toe mauwend.

Ik lig op bed, Sien ligt er dus ook, meestal naast me en wijkt niet van mijn zijde totdat ik slaap.

Erg schattig allemaal, maar is dit eigenlijk wel een normaal gedrag van een kat? Het is de kat van mijn zus, maar sinds dat ik er woon ben ik het helemaal. En geen idee waarom....

burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  maandag 17 november 2003 @ 16:56:17 #188
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14704215
quote:
Op maandag 17 november 2003 16:51 schreef zwaaibaai het volgende:
Erg schattig allemaal, maar is dit eigenlijk wel een normaal gedrag van een kat?
Ja hoor. Sien vindt je gewoon erg lief.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_14704472
quote:
Op maandag 17 november 2003 10:50 schreef Swoods het volgende:
Hoe vaak moet je een kattebak verschonen?
Dat ligt ontzettend aan de kattenbakkorrels die je hebt. Wij hebben twee katten en halen het net twee weken met een zak. Het is duur spul, maar nu hoeven we tenminste die bak niet zo vaak schoon te maken.


Dat doen die van ons ook Zwaaibaai, ze is gewoon verliefd op je.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 17 november 2003 @ 20:35:46 #190
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_14711210
Vraagje:

Ik heb een poes met een gedragsprobleem. Polle dus.
Ze plast regelmatig op de kleine kleedjes die er hier op het laminaat liggen. Ze heeft dat 1 keer gedaan en sindsdien heeft ontdekt dat dat een leuke manier is om aandacht te trekken. Omdat mijn vriend en ik allebei werken, heb ik het idee dat ze af en toe aandacht tekort komt.
Als ik haar dus 's ochtends geen uitgebreide knuffelsessie geef, kan ik in de loop van de dag een soort pesterig plasje verwachten op 1 van de kleedjes.
Laatst was het zelfs een nog grotere, toen we een dag weg waren.
Er is niets mis met haar poezenlijf. Ze heeft wel chronische blaasgruis, maar krijgt het juiste voer, drinkt en eet genoeg en als ik de kleedjes weghaal, houdt het gedrag ook ineens op.

Bestaat er misschien een spray die die smerige kattenpisgeur tegengaat of bestaat er een andere manier om haar dit af te leren? Ik ben er vaak te laat bij, dus met een plantenspuit haar wegjagen bijd e kleedjes werkt ook niet zo.

Vanavond heb ik de kleedjes weggehaald en ze plast gewoon op 't laminaat
Ik word hier schijtziek van, wat is de beste oplossing?

[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 18-11-2003 00:04]

In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 18 november 2003 @ 00:22:33 #191
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_14718902
Je zou inderdaad een spray kunnen kopen die de geur weghaalt. Dat helpt meestal het beste.

Te koop bij de dierenwinkel...

Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 18 november 2003 @ 00:28:45 #192
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_14718961
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 00:22 schreef ElisaB het volgende:
Je zou inderdaad een spray kunnen kopen die de geur weghaalt. Dat helpt meestal het beste.

Te koop bij de dierenwinkel...


Dan ga ik daar morgen maar langs.
Ik heb al spray tegen de amonniakgeur in de bak, maar die stinkt nog erger en zoeter en werkt de geur ook niet echt geweldig weg.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 18 november 2003 @ 00:29:26 #193
31885 chown
Nemo me impune lacessit
pi_14718970
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 00:22 schreef ElisaB het volgende:
Je zou inderdaad een spray kunnen kopen die de geur weghaalt. Dat helpt meestal het beste.

Te koop bij de dierenwinkel...


Een kilo zout helpt ook ERG goed. Als een van mijn katten op het tapijt heeft geplast (om wat voor reden dan ook) dan gooi ik er een flinke laag (keuken)zout op en laat het vervolgens een nachtje intrekken. Volgende dag even met de stofzuiger opzuigen en je ruikt er helemaal NIKS meer van. Het is echter geen middel tegen het plassen van de kat op die bepaalde plek. Daar zul je afwasmiddel voor moeten gebruiken.....
Common sense must be the most universal of all commodities, because every man is convinced that he is possessed with an abundance of it.
  dinsdag 18 november 2003 @ 00:30:29 #194
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_14718986
Ik snap ook niet waarom, maar het is een nare gewoonte. Mijn kater doet het ook. Op de mat bij de voordeur. Soort van inhaligheid: dit is MIJN mat. En inderdaad steeds op het zelfde plekje.

Sterkte en succes ermee!

Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 18 november 2003 @ 00:32:11 #195
31885 chown
Nemo me impune lacessit
pi_14719008
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 00:28 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dan ga ik daar morgen maar langs.
Ik heb al spray tegen de amonniakgeur in de bak, maar die stinkt nog erger en zoeter en werkt de geur ook niet echt geweldig weg.


Die amonniakgeur komt van het goedkope voer. Geen geintje. Ik heb tegenwoordig voer wat 44 euro kost voor 7.5 kilo. Doen ze dan wel 2 maanden mee (met z'n 3en). Stinkt echt een HEEL stuk minder. Physical QTX voer. Te krijgen bij de betere dierenwinkel of de dierenarts. Als je ze dat spul geeft stinken de drollen ook een stuk minder en poepen ze zowiezo al een stuk kleinere drollen. Scheelt ook weer in het verschonen van de kattenbak.
Common sense must be the most universal of all commodities, because every man is convinced that he is possessed with an abundance of it.
  dinsdag 18 november 2003 @ 01:23:17 #196
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_14719457
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 00:32 schreef chown het volgende:
Die amonniakgeur komt van het goedkope voer. Geen geintje.
Verhaal klopt hier ook wel een beetje. Als ik mijn kat strikt op zijn dieetvoer hou, dan stinkt wat er allemaal uitkomt een stuk minder
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_14719507
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 16:34 schreef Bluezz het volgende:

[..]


En een lapjeskat..dát was de ergste vrijpoes die er bestaat


Ik heb ook een lapjespoes, die is zó aanhankelijk,soms word ik er zelfs een beetje kriegel van. Ze loopt bijna constant achter me aan, geeft volop kopjes en zit te miauwen om aandacht. Tis een schatje, ben helemaal weg van d'r, maar iets minder aanhankelijk af en toe zou niet erg zijn.
Back in business.
  dinsdag 18 november 2003 @ 11:22:42 #198
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_14724050
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 00:32 schreef chown het volgende:

[..]

Die amonniakgeur komt van het goedkope voer. Geen geintje. Ik heb tegenwoordig voer wat 44 euro kost voor 7.5 kilo. Doen ze dan wel 2 maanden mee (met z'n 3en). Stinkt echt een HEEL stuk minder. Physical QTX voer. Te krijgen bij de betere dierenwinkel of de dierenarts. Als je ze dat spul geeft stinken de drollen ook een stuk minder en poepen ze zowiezo al een stuk kleinere drollen. Scheelt ook weer in het verschonen van de kattenbak.


Euhhh.. Polle heeft al duur dieetvoer
Het is speciaal voor blaasgruiskatten. Ik kan dus ook heel weinig varieren in voer, omdat er maar een paar soorten blaasgruis/urinarysoorten zijn, maar geloof me: die zakken zijn duur genoeg
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 18 november 2003 @ 11:24:00 #199
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_14724077
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 00:30 schreef ElisaB het volgende:
Ik snap ook niet waarom, maar het is een nare gewoonte. Mijn kater doet het ook. Op de mat bij de voordeur. Soort van inhaligheid: dit is MIJN mat. En inderdaad steeds op het zelfde plekje.

Sterkte en succes ermee!


Bij katers is het territoriumdrang
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 18 november 2003 @ 11:32:31 #200
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_14724295
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 11:22 schreef SEMTEX het volgende:
Euhhh.. Polle heeft al duur dieetvoer
Het is speciaal voor blaasgruiskatten. Ik kan dus ook heel weinig varieren in voer, omdat er maar een paar soorten blaasgruis/urinarysoorten zijn, maar geloof me: die zakken zijn duur genoeg
Het is shocking duur, maar ook veel zuiverder. Je hebt er minder van nodig om toch een goeddoorvoede kat te hebben
Vaak is het wel baggervet om het nog een beetje smakelijk te maken.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_14726300
Sinds 2 maanden heb ik een katertje in huis, mijn buurman had hem gevonden op zijn werk.
Daar liep ie al wat rond te schooieren, maar toen een groepje kinderen het nodig vond om met hem te gaan gooien, heeft ie hem mee naar huis genomen, ik was op slag verliefd op deze boef en heb hem geadopteerd
Volgens de dierenarts is ie nu ongeveer 5 maanden oud, en in goede gezondheid.
Hij is erg lief en speels en heeft het volgens mij erg naar zijn zin.
Maar ik vraag me toch af of het niet beter voor hem is om er een speelmaatje bij te nemen.
Dan heeft ie ook nog wat gezelschap als ik op mijn werk ben.

Heeft iemand anders hier ook nog een mening over?

Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  dinsdag 18 november 2003 @ 13:15:01 #202
31885 chown
Nemo me impune lacessit
pi_14727155
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 11:22 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Euhhh.. Polle heeft al duur dieetvoer
Het is speciaal voor blaasgruiskatten. Ik kan dus ook heel weinig varieren in voer, omdat er maar een paar soorten blaasgruis/urinarysoorten zijn, maar geloof me: die zakken zijn duur genoeg


Bekend fenomeen hoor. Had in Amsterdam ook een kater die daar last van had. Kost genoeg inderdaad. Maar alles is beter dan dat je je kat zowat bij elkaar kunt vegen omdat z'n pikkie verstopt is. Kunnen ze dood aan gaan en flink snel ook
Common sense must be the most universal of all commodities, because every man is convinced that he is possessed with an abundance of it.
pi_14729573
Ik heb een probleem met de nagels van m'n kat knippen

Ik heb 2 binnenkatten en moet af en toe hun nagels knippen. De ene laat dit redelijk gewillig toe, maar de ander gaat steeds meer en meer tegenstribbelen. We moeten haar nu al met 2 man in bedwang houden en dan lukt 't misschien net om 1 nageltje te knippen. Dan begint ze zich los te wurmen en te zwaaien met d'r pootjes. Nagels knippen lukt dus niet meer en ik ben bang dat we er zo 3 mensen voor nodig hebben

Heeft iemand misschien tips hoe ik dit aan zou kunnen pakken?

Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  dinsdag 18 november 2003 @ 16:56:13 #204
31885 chown
Nemo me impune lacessit
pi_14733610
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 14:34 schreef MissMSX het volgende:
Ik heb een probleem met de nagels van m'n kat knippen

Heeft iemand misschien tips hoe ik dit aan zou kunnen pakken?


Waarom knip je eigenlijk de nagels van je kat. Da's net zoiets als dat je je kind de handen afslaat. Tis je eigen keuze natuurlijk maar toch. Vind het nogal misdadig eigenlijk.
Probeer het beest eens in een grote handdoek te wikkelen. Werkte bij mij toen ik m'n felste kat gedwongen moest voeren (wilde ook niet echt)....
Common sense must be the most universal of all commodities, because every man is convinced that he is possessed with an abundance of it.
pi_14734767
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 16:56 schreef chown het volgende:

[..]

Waarom knip je eigenlijk de nagels van je kat. Da's net zoiets als dat je je kind de handen afslaat. Tis je eigen keuze natuurlijk maar toch. Vind het nogal misdadig eigenlijk.
Probeer het beest eens in een grote handdoek te wikkelen. Werkte bij mij toen ik m'n felste kat gedwongen moest voeren (wilde ook niet echt)....


Als ik ze niet knip blijven ze overal in hangen (en dat vinden ze zelf ook geen pretje). Ik knip alleen het ergste puntje eraf. Zoals ik al zei: het zijn binnenkatten en daar slijten de nagels veel minder snel van dan van buitenkatten...
Een handdoek zou niet helpen denk, want ze zet haar nagels daar meteen vast in Maar ik kan het allicht een keer proberen.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  dinsdag 18 november 2003 @ 17:51:01 #206
31885 chown
Nemo me impune lacessit
pi_14734862
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 17:47 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Als ik ze niet knip blijven ze overal in hangen (en dat vinden ze zelf ook geen pretje). Ik knip alleen het ergste puntje eraf. Zoals ik al zei: het zijn binnenkatten en daar slijten de nagels veel minder snel van dan van buitenkatten...
Een handdoek zou niet helpen denk, want ze zet haar nagels daar meteen vast in Maar ik kan het allicht een keer proberen.


Je moet het beest er zo ongeveer in rollen. Strak om het nekkie maar nog net niet strak genoeg dat'ie blauw wordt. Er moet nog maar 1 vinger tussen passen. Da's voldoende. It won't be pretty but it might work.

Enjoy!

Common sense must be the most universal of all commodities, because every man is convinced that he is possessed with an abundance of it.
  dinsdag 18 november 2003 @ 18:49:16 #207
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_14736362
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 17:47 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Als ik ze niet knip blijven ze overal in hangen (en dat vinden ze zelf ook geen pretje). Ik knip alleen het ergste puntje eraf. Zoals ik al zei: het zijn binnenkatten en daar slijten de nagels veel minder snel van dan van buitenkatten...
Een handdoek zou niet helpen denk, want ze zet haar nagels daar meteen vast in Maar ik kan het allicht een keer proberen.


We hebben hier gisteren Polles nagels geknipt (ook een binnenpoes).
Ook Polle stribbelde hevig tegen. Ik merkte dat haar vasthouden bij haar nekvel ook niet veel hielp, ze trok gewoon haar pootje terug.
En dus hield ik haar maar stevig tegen me aan, aaide ik haar koppie en praatte tegen haar en zo ontspande ze een beetje..
Ook hebben we niet alle nageltjes na elkaar gedaan, zodat ze na elk pootje weer even kon ontspannen.

Misschien werkt het ook voor jou

In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_14736654
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 17:51 schreef chown het volgende:

[..]

Je moet het beest er zo ongeveer in rollen. Strak om het nekkie maar nog net niet strak genoeg dat'ie blauw wordt. Er moet nog maar 1 vinger tussen passen. Da's voldoende. It won't be pretty but it might work.

Enjoy!


klein vraagje: hoe kom je bij de nagels als je de kat eenmaal in de handdoek gerold hebt?

wat betreft het nagels knippen, dat blijft hier ook lastig. Wij leggen de kat op z'n rug op schoot, de een houdt de achterpoten vast terwijl de ander de voorpoten knipt, gewon zachtjes op het voetkussentje drukken en de nageltjes komen er vanzelf uit. Dan een klein puntje eraf knippen...Maar goed dat werkt niet zo bij iedere kat.

En die vergelijking met een kind z'n vinders afhakken slaat natuurlijk nergens op, van kinderen knip je ook de nagels. Katten blijven anders haken in de vloerbedekking e.d., en je knipt in nagel, niet in vlees, dus het doet geen zeer...

She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  dinsdag 18 november 2003 @ 20:48:55 #209
31885 chown
Nemo me impune lacessit
pi_14739694
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 18:59 schreef TearSong het volgende:

[..]


En die vergelijking met een kind z'n vinders afhakken slaat natuurlijk nergens op, van kinderen knip je ook de nagels. Katten blijven anders haken in de vloerbedekking e.d., en je knipt in nagel, niet in vlees, dus het doet geen zeer...


Niet mee eens. Een kat heeft die nagels niet voor niks. Da's z'n verdediging in geval van nood. Een kat zonder (of geknipte) nagels is geen kat maar een weerloos wezen. Ik heb ook 3 binnenkatten en daar knip ik NOOIT de nagels van. Zou niet durven. En ze blijven ook niet over al vasthaken. Gewoon een goeie krabpaal kopen. Scheelt een hele hoop.
Common sense must be the most universal of all commodities, because every man is convinced that he is possessed with an abundance of it.
pi_14741784
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 20:48 schreef chown het volgende:

[..]

Niet mee eens. Een kat heeft die nagels niet voor niks. Da's z'n verdediging in geval van nood. Een kat zonder (of geknipte) nagels is geen kat maar een weerloos wezen. Ik heb ook 3 binnenkatten en daar knip ik NOOIT de nagels van. Zou niet durven. En ze blijven ook niet over al vasthaken. Gewoon een goeie krabpaal kopen. Scheelt een hele hoop.


Niet mee eens.
Ik heb een goeie krabpaal en die gebruiken ze ook regelmatig, maar dat zal nooit het resultaat geven wat een buitenkat heeft. Ik knip heus niet de hele nagel er af. En waar zouden ze zich in godsnaam tegen moeten verdedigen?
Ik vind het zieliger voor ze dat ze vast blijven zitten dan dat ik hun nagels 1 keer in de paar weken een beetje bijknip.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  dinsdag 18 november 2003 @ 22:06:59 #211
31885 chown
Nemo me impune lacessit
pi_14741942
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 21:59 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Niet mee eens.
Ik heb een goeie krabpaal en die gebruiken ze ook regelmatig, maar dat zal nooit het resultaat geven wat een buitenkat heeft. Ik knip heus niet de hele nagel er af. En waar zouden ze zich in godsnaam tegen moeten verdedigen?
Ik vind het zieliger voor ze dat ze vast blijven zitten dan dat ik hun nagels 1 keer in de paar weken een beetje bijknip.


Blijf ik het raar vinden dat de mijne er geen last van hebben. Of misschien komt het omdat m'n tapijt al flink is afgetrapt
Do as you please. Als je katje er maar blij mee is.... Daar gaat het tenslotte om. En als het beest er geen last van heeft dan zal het wel niet zo heel veel uitmaken.
Common sense must be the most universal of all commodities, because every man is convinced that he is possessed with an abundance of it.
pi_14741955
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 20:48 schreef chown het volgende:

[..]

Niet mee eens. Een kat heeft die nagels niet voor niks. Da's z'n verdediging in geval van nood. Een kat zonder (of geknipte) nagels is geen kat maar een weerloos wezen. Ik heb ook 3 binnenkatten en daar knip ik NOOIT de nagels van. Zou niet durven. En ze blijven ook niet over al vasthaken. Gewoon een goeie krabpaal kopen. Scheelt een hele hoop.


Sorry,maar ik moet hier even op reageren.Een krabpaal maakt de nagels alleen maar scherper.Ook ik heb er hier 3 rondlopen,en van alle 3 zijn de nagels geknipt.Dit doe ik uit behoud van mijn meubels(1 kast is al als krabpaal gebruikt,nu we de nagels knippen doet ze het niet meer) en uit bescherming voor elkaar.Ze willen hier best wel eens knokken,en dan gebruiken ze de nagels dus.Nu is het zo dat ik vaak genoeg korstjes op de katten vond.Dit laatste was voor ons de hoofdreden om hieraan te beginnen.Ik vind het niet leuk als er gewonden hier in huis vallen,dus dan maar voorzorgs maatregelen nemen he.
pi_14743152
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 22:06 schreef chown het volgende:

[..]

Blijf ik het raar vinden dat de mijne er geen last van hebben. Of misschien komt het omdat m'n tapijt al flink is afgetrapt
Do as you please. Als je katje er maar blij mee is.... Daar gaat het tenslotte om. En als het beest er geen last van heeft dan zal het wel niet zo heel veel uitmaken.


Elke kat is natuurlijk anders, net als elk huis/inrichting.
En als ze nou zelf eens door zou hebben dat het beter voor haar is
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  woensdag 19 november 2003 @ 09:05:33 #214
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_14749079
Polle heeft vannacht weer haar hele blaas geleegd op ons laminaat. Zonder reden. Ze kan best haar bak vinden en ze weet waarvoor-ie is, maar ze verdomt het erop te gaan zitten zodra we weg zijn.
Ik ga haar dus zodra ik weg ben van huis, opsluiten in de gameroom (een grote kamer met zeil) samen met haar bak en eten en dan moet ze wel in die bak plassen.
Ik weet het anders ook niet meer. Ik word hier aardig wanhopig van. Dan denk je weer even dat het goed gaat, flikt ze weer zoiets.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 19 november 2003 @ 09:08:19 #215
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_14749119
quote:
Op woensdag 19 november 2003 09:05 schreef SEMTEX het volgende:
Polle heeft vannacht weer haar hele blaas geleegd op ons laminaat. Zonder reden. Ze kan best haar bak vinden en ze weet waarvoor-ie is, maar ze verdomt het erop te gaan zitten zodra we weg zijn.
Ik ga haar dus zodra ik weg ben van huis, opsluiten in de gameroom (een grote kamer met zeil) samen met haar bak en eten en dan moet ze wel in die bak plassen.
Ik weet het anders ook niet meer. Ik word hier aardig wanhopig van. Dan denk je weer even dat het goed gaat, flikt ze weer zoiets.
Ik ken het probleem *helaas*. Wij hebben twee katten, waarvan eentje elke ochtend op de bank plast. Nu hebben wij net een methode uitgedoktert waarmee we kunnen voorkomen dat ze dit doet, maar nu heeft de andere kat het ook geflikt en vanmorgen had ze achter de bank gepoept . Rotbeesten zijn het soms
  woensdag 19 november 2003 @ 09:10:54 #216
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_14749155
Ja, het is goddamn frustrating
Het zijn geen kinderen die je iets kunt leren, want ze verstaan je gewoon niet.
Ik heb dan ook de neiging om haar na zo'n actie niet te aaien of aandacht te geven, zodat ze iig weet dat ze er geen extra aandacht mee krijgt, maar dat snapt zo'n beest natuurlijk ook niet, dus houd ik daar maar snel weer mee op.
Maar goed, ik moet nog steeds naar de dierenwinkel voor antisproeispray. En intussen leer ik Polle op vrij harde wijze (ik vind het ook niet leuk, maar als het laminaat krom gaat trekken van al dat vocht heb ik ECHT ruzie hier) hoe het WEL moet.

Grrrr

In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 19 november 2003 @ 09:16:48 #217
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_14749252
Zet je polle wel altijd in de kattenbak neer, wanneer ze weer heeft geplast? (Wij doen dat altijd, maar het lijkt nooit echt te helpen soms denk je de slimste kat ooit te hebben, maar met dit soort situaties zijn ze soms nog dommer dan een mug)

Is er trouwens een bepaalde tijd of een bepaald moment waarop ze gaat plassen? Onze kat wil dus altijd 's ochtends op de bank plassen. Wanneer we haar 's nachts uit de woonkamer verbannen, en 's ochtends eerst op de kattenbak zet, dan doet ze daar netjes haar plasje, misschien helpt zoiets bij jullie ook?

Het wild poepen en plassen van onze andere kat is hopenlijk een incident, want ze heeft zoiets nog nooooit eerder gedaan

Onze dierenarts zei trouwens iets over een feromonenspray waar katten wat rustiger van worden, zodat ze minder snel geneigd zijn om overal te plassen. Heeft iemand hier ervaring mee?

  woensdag 19 november 2003 @ 10:52:45 #218
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_14751401
quote:
Op woensdag 19 november 2003 09:16 schreef Christine het volgende:
Zet je polle wel altijd in de kattenbak neer, wanneer ze weer heeft geplast? (Wij doen dat altijd, maar het lijkt nooit echt te helpen soms denk je de slimste kat ooit te hebben, maar met dit soort situaties zijn ze soms nog dommer dan een mug)
Yup, maar dat is dan altijd veel te laat en dan zie ik haar altijd zo zielig met haar pootje tegen het ruitje drukken, zo van: "Waarom zit ik hier nou?"
Ze snapt het ook niet...
quote:
Is er trouwens een bepaalde tijd of een bepaald moment waarop ze gaat plassen? Onze kat wil dus altijd 's ochtends op de bank plassen. Wanneer we haar 's nachts uit de woonkamer verbannen, en 's ochtends eerst op de kattenbak zet, dan doet ze daar netjes haar plasje, misschien helpt zoiets bij jullie ook?
Als ze aandacht wil, als ze zich alleen waant, en 's nachts dus.
Net plaste ze dus weer wel ind e bak, terwijl ik er was Ik kan er geen touw aan vastknopen, ik twijfel nu of ik haar nu in de gameroom achter moet laten, ms moet ik eerst alleen 's nachts proberen.
quote:
Onze dierenarts zei trouwens iets over een feromonenspray waar katten wat rustiger van worden, zodat ze minder snel geneigd zijn om overal te plassen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Die wil ik dus ook gaan kopen bij de dierenwinkel
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 19 november 2003 @ 11:40:45 #219
31885 chown
Nemo me impune lacessit
pi_14752642
Het heeft bij mij een keer geholpen tegen het wildplassen door z'n snuit in z'n eigen pis te duwen toen'ie op het tapijt had geplast. Best zielig maar het is een redelijk onschuldige maatregel die nog werkte ook.
Common sense must be the most universal of all commodities, because every man is convinced that he is possessed with an abundance of it.
  woensdag 19 november 2003 @ 16:15:43 #220
26059 Els_saai
Altijd saai...
pi_14761605
Mijn poes lijkt soms moeite te hebben met slikken.
Niet met eten maar als hij gewoon zit of ligt.
Weet iemand misschien wat dat kan zijn?
...is toch ook opwindend?
pi_14762634
Ik lees hier problemen met katten die "wildplassen".Ik had hier ook last van.Ik heb er hier 3 rondlopen,en soms wil ik nog wel s wat vinden.Gister bv vond ik 's ochtends onder mijn buro poep.Ik weet zeker dat dit uit angst is gedaan,helaas willen ze hier wel s knokken.Plassen doen ze nu gelukkig op de bak.Ik heb een tijdje geleden maar een 2e bak gekocht,omdat 1 van de 2(een paar maanden geleden had ik er nog 2) voor de gein op de bak ging zitten,waarschijnlijk om de ander te irrriteren ofzo.Nu heb ik nergens meer last van.Als ze moeten is er altijd wel een bak vrij die ze kunnen gebruiken.

Om het geld hoef je het niet te doen,koop een bak erbij,misschien helpt het.Niet geprobeerd is altijd misgeschoten.
Mocht het dat nou niet zijn,verander van grit (of wat je ook gebruikt).Is het dat ook niet.maak dan de bak wat vaker schoon.Het is moeilijk,wij hebben ook lopen tobben,maar nu hebben we geen last meer van wildplassende katers en poes.

pi_14764347
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 14:34 schreef MissMSX het volgende:
Ik heb een probleem met de nagels van m'n kat knippen

Ik heb 2 binnenkatten en moet af en toe hun nagels knippen. De ene laat dit redelijk gewillig toe, maar de ander gaat steeds meer en meer tegenstribbelen. We moeten haar nu al met 2 man in bedwang houden en dan lukt 't misschien net om 1 nageltje te knippen. Dan begint ze zich los te wurmen en te zwaaien met d'r pootjes. Nagels knippen lukt dus niet meer en ik ben bang dat we er zo 3 mensen voor nodig hebben

Heeft iemand misschien tips hoe ik dit aan zou kunnen pakken?


Ik weet niet hoe groot en sterk jouw kat is, maar je kan het beest vaak gewoon tussen je knieen klemmen en zo de nageltjes van z'n voorpoten knippen.

Mijn kat laat het trouwens gewoon toe dat ik z'n nageltjes knip (net nog gedaan), ik hoef hem soms niet eens vast te houden. Maar dat is ook zo'n beest die je letterlijk ondersteboven kan houden zonder dat ie wat terug doet.

...
  woensdag 19 november 2003 @ 18:03:25 #223
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_14764778
quote:
Op woensdag 19 november 2003 16:46 schreef Corona1972 het volgende:
Ik lees hier problemen met katten die "wildplassen".Ik had hier ook last van.Ik heb er hier 3 rondlopen,en soms wil ik nog wel s wat vinden.Gister bv vond ik 's ochtends onder mijn buro poep.Ik weet zeker dat dit uit angst is gedaan,helaas willen ze hier wel s knokken.Plassen doen ze nu gelukkig op de bak.Ik heb een tijdje geleden maar een 2e bak gekocht,omdat 1 van de 2(een paar maanden geleden had ik er nog 2) voor de gein op de bak ging zitten,waarschijnlijk om de ander te irrriteren ofzo.Nu heb ik nergens meer last van.Als ze moeten is er altijd wel een bak vrij die ze kunnen gebruiken.

Om het geld hoef je het niet te doen,koop een bak erbij,misschien helpt het.Niet geprobeerd is altijd misgeschoten.
Mocht het dat nou niet zijn,verander van grit (of wat je ook gebruikt).Is het dat ook niet.maak dan de bak wat vaker schoon.Het is moeilijk,wij hebben ook lopen tobben,maar nu hebben we geen last meer van wildplassende katers en poes.


Een 2e bak vind ik een heel erg goed idee: ik wilde haar zoiezo laten wennen aan de bak op een andere plek (haar bak staat nu in de huiskamer). Wat kattengrit betreft: het enige grit wat ze niet kan harden zijn houtkorrels en die gebruik ik dus niet meer.

Mijn huis wordt trouwens momenteel verontreinigd door een sterke feromonengeur in de vorm van Mispoes-spray. Ik hoop dat het helpt.

In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 20 november 2003 @ 09:24:30 #224
12674 Rebelle
een, twee, drie
pi_14780439
Hela! Ik heb een vraagje, heb sinds een paar maanden een lief, beetje bang katje uit het asiel. Alles gaat goed, hij is al lekker gewend en z'n angstige gedrag wordt al een stuk minder. Alleen likt hij vaak aan m'n hand. Ik heb dat nog nooit meegemaakt bij een kat. Ik weet wel dat paarden aan je hand likken als ze behoefte/een gebrek aan zout hebben. Is dat bij katten ook zo?
  donderdag 20 november 2003 @ 11:08:26 #225
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_14782768
quote:
Op donderdag 20 november 2003 09:24 schreef Rebelle het volgende:
Hela! Ik heb een vraagje, heb sinds een paar maanden een lief, beetje bang katje uit het asiel. Alles gaat goed, hij is al lekker gewend en z'n angstige gedrag wordt al een stuk minder. Alleen likt hij vaak aan m'n hand. Ik heb dat nog nooit meegemaakt bij een kat. Ik weet wel dat paarden aan je hand likken als ze behoefte/een gebrek aan zout hebben. Is dat bij katten ook zo?
Nee, dat is volgens mij gewoon een teken van vertrouwen en liefde.
Polle doet het ook vaak. We worden zelfs op onze armen, benen en oksels gelikt en heel vaak moet ons gezicht ook even 'gewassen' worden

Nog iets trouwens: de feromonenspray (de spray zelf heet Mispoes) lijkt te werken!
Ze heeft net gewoon naast de besprayde plekken geplast Vandaag sluit ik haar op met debak.

[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 20-11-2003 11:30]

In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_14782984
quote:
Op donderdag 20 november 2003 11:08 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Nee, dat is volgens mij gewoon een teken van vertrouwen en liefde.
Polle doet het ook vaak. We worden zelfs op onze armen, benen en oksels gelikt en heel vaak moet ons gezicht ook even 'gewassen' worden


Billy die zuigt overal aan mn gezicht.
Mijn oren zijn wel favoriet.Hij kan dit uren doen onder luid geronk.

[Dit bericht is gewijzigd door Bass-Miss op 20-11-2003 11:17]

pi_14783009
quote:
Op donderdag 20 november 2003 09:24 schreef Rebelle het volgende:
Hela! Ik heb een vraagje, heb sinds een paar maanden een lief, beetje bang katje uit het asiel. Alles gaat goed, hij is al lekker gewend en z'n angstige gedrag wordt al een stuk minder. Alleen likt hij vaak aan m'n hand. Ik heb dat nog nooit meegemaakt bij een kat. Ik weet wel dat paarden aan je hand likken als ze behoefte/een gebrek aan zout hebben. Is dat bij katten ook zo?
Zoals Semtex al zei: Het is een teken van genegenheid. Als jij je katje aait voelt het voor hem ook als likken, hij aait je in feite terug.

Mijn poezen likken me ook. Eentje likt ook m'n haar, ik snap niet waarom ze dat blijft doen want ze zit dan steeds te worstelen met mijn lange haren die in haar bekje blijven hangen.

  donderdag 20 november 2003 @ 11:18:43 #228
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_14783098
[offtopic]
Dit topic is al aardig aan het volraken...

Wat dachten jullie er van om het vervolgtopic "Katten-vraagbak, deel 3" te noemen?
[/offtopic]

  donderdag 20 november 2003 @ 12:32:34 #229
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_14785235
quote:
Op donderdag 20 november 2003 11:18 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[offtopic]
Dit topic is al aardig aan het volraken...

Wat dachten jullie er van om het vervolgtopic "Katten-vraagbak, deel 3" te noemen?
[/offtopic]


Waarom zouden we het vervolgtopic een grammaticaal incorrecte naam geven? Lijkt me nergens voor nodig
  donderdag 20 november 2003 @ 12:38:10 #230
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_14785438
quote:
Op donderdag 20 november 2003 11:08 schreef SEMTEX het volgende:
Nog iets trouwens: de feromonenspray (de spray zelf heet Mispoes) lijkt te werken!
Ze heeft net gewoon naast de besprayde plekken geplast Vandaag sluit ik haar op met debak.
Om gek van te worden, hè?

Onze katjes hebben zich keurig gedragen in de afgelopen dag (ze waren een nachtje alleen thuis), maar niet zonder de nodige voorzorgsmaatregelen: vuilniszakken op de bank, kranten op de favoriete poep-plaats van de kat... zucht...

Semtex, je schrijft dat je laminaat krom gaat trekken; is het misschien een idee als je een vuilniszak (en later evt. een ander soort waterdicht ding) onder je kleedjes legt? Dan kan het in elk geval niet meer "doordringen" tot je vloer.

Oja, zit er nog een bepaalde geur aan die feromonenspray, of ruikt het voor de mens nergens naar??

Onze dierenarts gaf nog als tip mee, dat je met watjes langs de snorharen van je kat kan strijken, zodat de feromonen van de kat op het watje gaan zitten. Deze watjes leg je dan neer op de plaats waar de kat altijd plast, en de kat denkt "ah, hier ruikt het al naar mij, ik hoef niet meer hier te plassen". (In ons geval vermoed ik dat de kat denkt: "ha leuk, nieuw speelgoed" en er weinig watjes overblijven, maar het is het proberen waard). Ook houden katten er niet van om te plassen vlakbij hun eten, dus kun je Polle's etensbakje niet een tijdje neerzetten op de plaats waar ze altijd plast??

pi_14785735
Straffen is hier ook echt het enige wat op termijn helpt.
  donderdag 20 november 2003 @ 15:47:07 #232
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_14791063
quote:
Op donderdag 20 november 2003 12:38 schreef Christine het volgende:
Semtex, je schrijft dat je laminaat krom gaat trekken; is het misschien een idee als je een vuilniszak (en later evt. een ander soort waterdicht ding) onder je kleedjes legt? Dan kan het in elk geval niet meer "doordringen" tot je vloer.
De kleedjes zijn al weg, die stonken helemaal naar kattenzeik. Ze gaat gewoon op het laminaat zelf zitten en leegt haar blaas
Het laminaat is trouwens nog niet kromgetrokken, vriendje is bang dat dat ms zal gebeuren door al die plasjes.
quote:
Op donderdag 20 november 2003 12:38 schreef Christine het volgende:
Oja, zit er nog een bepaalde geur aan die feromonenspray, of ruikt het voor de mens nergens naar??

Onze dierenarts gaf nog als tip mee, dat je met watjes langs de snorharen van je kat kan strijken, zodat de feromonen van de kat op het watje gaan zitten. Deze watjes leg je dan neer op de plaats waar de kat altijd plast, en de kat denkt "ah, hier ruikt het al naar mij, ik hoef niet meer hier te plassen". (In ons geval vermoed ik dat de kat denkt: "ha leuk, nieuw speelgoed" en er weinig watjes overblijven, maar het is het proberen waard). Ook houden katten er niet van om te plassen vlakbij hun eten, dus kun je Polle's etensbakje niet een tijdje neerzetten op de plaats waar ze altijd plast??


De feromonenspray ruikt heeeeel erg zoet, bijna misselijkmakend. Hij is erg overheersend, maar lijkt na enige tijd weg te trekken.
Polles etensbakje staat trouwens in een totaal andere kamer dan de bak, dus dat is het ook niet.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 20 november 2003 @ 15:58:58 #233
31885 chown
Nemo me impune lacessit
pi_14791322
quote:
Op donderdag 20 november 2003 12:48 schreef Bass-Miss het volgende:
Straffen is hier ook echt het enige wat op termijn helpt.
I'm afraid that's the only thing that will help
Common sense must be the most universal of all commodities, because every man is convinced that he is possessed with an abundance of it.
pi_14794797
Ik heb 4 Brits korthaar katten.
2 poezen en 2 katers, nu is mijn volwassen kater gecasteerd en de kater van 6 maanden kan ik niet zelf mee fokken omdat ik dan inteelt krijg.
Maar ik wil nog wel graag een keer een nestje en misschien is er iemand die nog een Brits korthaar kater heeft en die bereid is om tegen een redelijk evergoeding mijn poezen te dekken.

Graag wel serieuze reacties, anders had ik dit wel in onzin geplaatst.

Alvast bedankt

Don't walk in front of me, I may not follow... Don't walk behind me, I may not lead...
Just walk beside me and be my friend.
Games
pi_14798110
quote:
Op donderdag 20 november 2003 18:34 schreef PrintScreen het volgende:
Ik heb 4 Brits korthaar katten.
2 poezen en 2 katers, nu is mijn volwassen kater gecasteerd en de kater van 6 maanden kan ik niet zelf mee fokken omdat ik dan inteelt krijg.
Maar ik wil nog wel graag een keer een nestje en misschien is er iemand die nog een Brits korthaar kater heeft en die bereid is om tegen een redelijk evergoeding mijn poezen te dekken.

Graag wel serieuze reacties, anders had ik dit wel in onzin geplaatst.

Alvast bedankt


Niet doen.Er zijn al poesjes genoeg.
pi_14798260
quote:
Op donderdag 20 november 2003 20:34 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Niet doen.Er zijn al poesjes genoeg.


Waarom denk je dat ik mijn kater heb laten helpen?
Don't walk in front of me, I may not follow... Don't walk behind me, I may not lead...
Just walk beside me and be my friend.
Games
  donderdag 20 november 2003 @ 20:40:38 #237
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_14798272
quote:
Op donderdag 20 november 2003 15:47 schreef SEMTEX het volgende:
Polles etensbakje staat trouwens in een totaal andere kamer dan de bak, dus dat is het ook niet.
Ik denk dat je me verkeerd hebt begrepen; ik bedoel dat je haar etensbakje eens neer kunt zetten op de plaats waar ze plast. Omdat katten niet willen plassen waar ze eten, zal ze misschien ophouden met het plassen op die plaats (maar misschien dan een andere plek zoeken, met katten weet je het nooit ) misschien het proberen waard.
pi_14798899
quote:
Op donderdag 20 november 2003 20:40 schreef PrintScreen het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ik mijn kater heb laten helpen?


Dat is heel goed.
Maar dat nestje erbij hoeft toch niet.Ik weet dat het lief is,maar er zitten al zoveel katjes in het asiel die een goede thuis zoeken.
pi_14799063
quote:
Op donderdag 20 november 2003 21:05 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Dat is heel goed.
Maar dat nestje erbij hoeft toch niet.Ik weet dat het lief is,maar er zitten al zoveel katjes in het asiel die een goede thuis zoeken.


Maar iemand die een raskat wil heeft er over het algemeen geld voor over, dus zal er verstandiger mee omgaan.
Althans dat hoop ik toch wel
Ik kan mij zowiezo niet voorstellen dat je dieren zonder reden dropt.
Don't walk in front of me, I may not follow... Don't walk behind me, I may not lead...
Just walk beside me and be my friend.
Games
pi_14799105
quote:
Op donderdag 20 november 2003 21:11 schreef PrintScreen het volgende:

[..]

Maar iemand die een raskat wil heeft er over het algemeen geld voor over, dus zal er verstandiger mee omgaan.
Althans dat hoop ik toch wel
Ik kan mij zowiezo niet voorstellen dat je dieren zonder reden dropt.


Dat zal meestal wel,maar wie toch graag een beestje heeft kan het toch beter uit het asiel halen dan,dacht ik.
pi_14799456
quote:
Op donderdag 20 november 2003 21:13 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Dat zal meestal wel,maar wie toch graag een beestje heeft kan het toch beter uit het asiel halen dan,dacht ik.


Soms wel, heb het zelf vroeger ook gedaan.
Maar ik wilde nu juist Britten hebben en dat is een hele bewuste keuze geweest. En ik heb nu bij mijn poezen een keer een nestje gehad en wil dat nog een keer voor ik ze laat helpen.
Maar dat kan niet meer met mijn eigen katers dus vandaar dat ik hier de vraag stelde.
Don't walk in front of me, I may not follow... Don't walk behind me, I may not lead...
Just walk beside me and be my friend.
Games
  donderdag 20 november 2003 @ 21:28:45 #242
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_14799572
quote:
Op donderdag 20 november 2003 21:11 schreef PrintScreen het volgende:
Maar iemand die een raskat wil heeft er over het algemeen geld voor over, dus zal er verstandiger mee omgaan.
Wil je een nestje "om de lief" of wil je er misschien geld mee verdienen?? Of misschien om mensen blij te maken met een kat? Katten uit het asiel zijn vaak net zo lief (zo niet liever) dan een raskat. Bovendien moet je voor een asielkat ook betalen
quote:
Althans dat hoop ik toch wel
Ik kan mij zowiezo niet voorstellen dat je dieren zonder reden dropt.
En toch gebeurt het. Met raskatten vast niet zo vaak als met andere katten, maar wanneer iedereen alleen maar raskatten in huis haalt, dan zijn er geen plekjes meer voor die arme lieve asieldiertjes die soms maandenlang zitten te wachten op een goed tehuis, een warme schoot en een aai over hun bol.

Kittens zijn vast hartstikke lief en leuk, maar er zijn al zo ontzettend veel katten.

pi_14799698
quote:
Op donderdag 20 november 2003 21:28 schreef Christine het volgende:


...wanneer iedereen alleen maar raskatten in huis haalt, dan zijn er geen plekjes meer voor die arme lieve asieldiertjes die soms maandenlang zitten te wachten op een goed tehuis, een warme schoot en een aai over hun bol.



Dat bedoelde ik.
pi_14799733
De nestjes die ik heb gehad zijn alleen tegen dokterskosten weggegaan, ik wilde niet dat ze bij ons weggingen voordat ze alle entingen hadden gehad, dus je kan niet zeggen dat ik eraan heb verdiend
Don't walk in front of me, I may not follow... Don't walk behind me, I may not lead...
Just walk beside me and be my friend.
Games
pi_14799800
quote:
Op maandag 17 november 2003 20:35 schreef SEMTEX het volgende:
Vraagje:
Vanavond heb ik de kleedjes weggehaald en ze plast gewoon op 't laminaat
Ik word hier schijtziek van, wat is de beste oplossing?
Ik heb het zelfde gehad, ook op mijn dekbed en een keer op de bank, echt vreselijk.
Wat ik als tip kreeg en wat echt geholpen heeft is als je een kattebak hebt met een kap (die had ik dus) de kap er af halen. Toen ik dat gedaan had was het plas probleem opgelost.
Hoop dat je hier wat aan hebt.

Ik kan alleen idd geen kleedjes op de grond voor de deur leggen want daar plast ze geheid op.
Ook als ik een keer laks ben geweest met de kattenbak en hij erg vies is wil het nog wel eens mis gaan. Daarom schep ik er elke dag de drollen uit en verschoon hem vaak.

But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  donderdag 20 november 2003 @ 22:53:53 #246
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_14802364
quote:
Op donderdag 20 november 2003 20:40 schreef Christine het volgende:

[..]

Ik denk dat je me verkeerd hebt begrepen; ik bedoel dat je haar etensbakje eens neer kunt zetten op de plaats waar ze plast. Omdat katten niet willen plassen waar ze eten, zal ze misschien ophouden met het plassen op die plaats (maar misschien dan een andere plek zoeken, met katten weet je het nooit ) misschien het proberen waard.


Oooowww..hmmm, dat is ook een goed idee!
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_14802793
Ik heb ook weer een probleem, met Bil natuurlijk, altijd ... of eigenlijk toch Stein. Ik heb dus twee katers. De 1 is erg mans (Stein) de ander is een beetje week (Bil). Twee weken geleden is het mis gegaan. Op zaterdagavond zat ik lekker achter de pc en ik heb een mandje hier op het buro. Afijn, Bil wil van het buro afspringen, Stein lag in het mandje. Ik draaide de stoel bij en prompt komt Bil met zijn pootje tussen de stoel en het buro, mijn fout . Shit happens, door de pijn schreeuwt Bil het uit, Stein schrikt wakker en geeft hem geirriteerd nog een knauw toe.
Sindsdien wil Bil alleen nog maar in het mandje zitten, plast er in en komt er niet uit. Doet hij dat wel,m dan pakt Stein hem (let op dit komt echt uit het niets, hij ligt ook constant op de loer). Na vorige week is het erger geworden, ik gaf Bil al eten bij het mandje en bracht hem een paar keer per dag naar de kattenbak. Eerst deed hij erg weinig, maar hij plast (ik heb het idee te weinig) en keuteld.
Sinds deze week is Bil echter altijd onder het bed, komt hij eronder vandaan, hetzelfde verhaal, een knauw, gelijk. Bil probeert wel af en toe de ruimte te kiezen, maar het wil niet lukken. Ik breng hem evengoed naar de bak, maar gisteren ging het 2 keer mis, 's middags al een grote drol onder het bed (ik blij, want dat werkt dus) en vanncht een grote plas op het zeil onder het bed. Weer blij, want hij plast dus wel en het was aardig wat.
Ik heb al diverse scenario's doorlopen, neem Bil regelmatig mee naar de computer, neem hem op schoot, maar hij wil liever onder het bed blijven. 's Nachts klimt hij stiekum onder de dekens bij me, dat lijkt opeens wel te kunnen. Het zijn beide aandachtsbeestjes, ik geef dat graag. Ik heb Bil al diverse malen een beetje geholpen door hem wat extra aandacht te geven, maar ik ben bang dat Stein daar jaloers op is, dus Stein krijgt ook knuffels.
Al met al ben ik nu 2 weken verder in deze soap. Heeft iemand een idee wat ik hiermee moet ? Ik ga hoe dan ook maar weer langs de dokter volgende week, voor een algehele check, Bil heeft een maand of wat ook al een blaasontsteking gehad, hij is dan een week suf en krijgt er flink van langs van Stein, omdat hij slap is en naar de dokter stinkt (denk ik). Dit is ook de reden waarom ik niet direct naar de dokter stap. Iemand suggesties ? Dit klopt natuurlijk gewoon niet.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  donderdag 20 november 2003 @ 23:12:54 #248
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_14803088
Het zou idd goed kunnen dat Bil ziek is, vooral omdat hij zich zo vreemd en vermijdend gedraagt. Misschien is het toch goed om eerst te kijken wat de dokter zegt.
Voor de rest; Sterkte met je 2 mannen
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_14803349
Ik kan wel janken SEMTEX, hahaha, ik ben hier zo'n lul in ook, volgens mij straal ik de hele sfeer uit hier, ik ga zelf ook maar naar de dokter, even ...
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  donderdag 20 november 2003 @ 23:21:55 #250
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_14803421
Wat 'n geweldige keutels trouwens!

Maar dit was dus in beter tijden, zeg maar?

Is een 2e mandje trouwens ook niet een idee? Zodat ze naast elkaar kunnen slapen en niet om een mandje hoeven knokken?

In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_14803769
Nee het mandje of welke plek dan ook is het probleem niet zo zeer. Da's ook een soap, maar dan een goeie, Stein klimt net zo graag op de stoel, maar als Bil de plek verzuimt in te nemen, dan gaat Stein er wel eens liggen om te pesten, maar daar weet Bil wel raad mee.
Probleem is nu dat Bil echt ineen duikt of wegspurt als Stein in de buurt komt, doet hij dat niet, dan krijgt hij klappen. Net was ik even in de slaapkamer kijken en dan druven ze wel aan elkaar te ruiken, maar het is heel spannend allemaal, loop ik weg, dan zit Bil weer onder het bed. Soms lijkt het goed te gaan, maar Bil is gewoon bang nu, dus ik denk dat hij zwak is, vandaar het dokter verhaal.
Vorige keer, toen Bil bij de dokter was, was het een drama erna. Allereerst wou Bil niet pissen bij de dokter, dus dat duurde al twee dagen voor hij terug kwam, toen een week antibiotica, waar hij week van werd. Na een week half gescheiden leven en een hoop aandacht, was het opeens raak. Bil lag in het mandje, Stein kwam gewoon de kamer inlopen en ineens was Bil weg. Vol achter Stein aan welteverstaan. Die heeft toen alle klappen keurig terug gekregen, Bil kan het wel dus, als hij in zijn hum is.
Eigenlijk hoe meer ik er over type, hoe meer ik naar die dokter wil. Probleem is alleen dat het daarna hoe dan ook raak is hier in huis (vanwege de geur en Stein heeft een korte termijn geheugen zoals zijn baasje) en ik niet direct iets van ziekte zie verder ....
Rare beestjes die katten
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  † In Memoriam † donderdag 20 november 2003 @ 23:56:09 #252
7074 moussy
kuttekop
pi_14804527
Bel anders je dierenarts eerst alleen eens op en leg je verhaal uit. Dan zit je ook niet met die geurtjes te kutten en anders zou je ze allebei nog te gelijk mee kunnen nemen naar de dierenarts, stinken ze samen
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 21 november 2003 @ 19:05:16 #253
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_14824490
Nou ik ga er wel gewoon even langs volgende week Moussy. Stein gaat gewoon een nachtje de gang in als hij vervelend is. En Stein gaat zelf ook eerdaags, is al jaren niet geweest, ik krijg hem niet te pakken, het monster.....
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_14891172
Ik heb 2 poesjes van ongeveer 7 maanden oud (zusjes).

De ene plast de laatste tijd waar zij maar wilt, naast de kattebak, op mijn wasrek (kutzooi), in de woonkamer (maar gelukkig niet op de bank, afkloppen).

Weet iemand wat ik moet doen. Ik heb diverse topics gelezen maar die gaan meestal over kleine katjes die het nog niet door hebben.

Deze plast wel vaak in de kattenbak maar helaas niet altijd. Haar zusje doet het perfect (maar die gebruikt de krabpaal niet). Ik probeer de kattebak zo vaak mogelijk schoon te maken (2 keer per 3 dagen ongeveer met 1 keer per week een "grote" schoonmaak).

...
  maandag 24 november 2003 @ 16:56:04 #255
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_14891569
op welke momenten doet ze het? Als de bak net schoongemaakt is of juist als hij schoongemaakt moet worden? Of is het echt random, misschien toch eens proberen een eigen kattebak te geven want sommige katten hebben er echt moeite mee als andere ook gebruik maken van de bak.
pi_14896070
Ik heb een hele lieve kater, meestal vind ie het heerlijk om geaaid te worden.
op een gegeven moment gaat ie dan echter zachtjes in mijn hand bijten, dat vind ik niet zo erg alleen gebruikt ie zijn klauwen om mijn hand naar zich toe te trekken.
Je snapt dat dat behoorlijk pijn doet aangezien ie zo je hele huid opentrekt.
Heeft iemand een tip om hem dit af te leren?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')