abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 woensdag 1 mei 2024 @ 18:06:02 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_213384332
Donald Trump moet eerst nog wel worden gekozen als volgende president van de Verenigde Staten, maar zijn plannen heeft hij al klaarliggen. De voormalige president deed ze deels uit de doeken in een interview met het Amerikaanse blad Time. ,,Als Europa niet betaalt aan de verdediging van Oekraïne, waarom zouden wij dat dan doen?”



De boodschap is duidelijk: wie dacht dat zijn eerste termijn onorthodox en spraakmakend was, kan zich opmaken voor Trump 2.0. Wanneer hij terugkeert naar het Witte Huis, zo stelt hij, is hij vastbesloten voor niemand terug te deinzen. Of het nu gaat om het opstarten van juridische procedures, het inzetten van troepen om ‘massaal immigranten uit te zetten’, of het gratie verlenen aan de bestormers van het Capitool; Donald Trump weet wat hij wil. Opmerkelijk genoeg haalt hij flink uit naar Israël en heeft hij weinig goede woorden over voor zijn oude kompaan, premier Benjamin Netanyahu.


‘Als Hij Wint’, prijkt op de voorpagina van Time. Donald Trump zit er wat bozig bij in een zwart-witfoto maar staat er ondertussen goed voor. Niet alleen won hij overtuigend de Republikeinse voorverkiezingen, hij gaat ook aan kop in diverse peilingen ten opzichte van de huidige president Joe Biden voor de presidentsverkiezingen in november. Trump 2.0 is goed mogelijk. Tot die tijd kan er nog veel gebeuren – momenteel bevindt Trump zich vooral in de beklaagdenbank in New York in de zaak Stormy Daniels – maar aan Trump zal het niet liggen.

Immuniteit van vervolging
Hij onderstreept geschiedenis te willen schrijven in zijn volgende termijn, wat al meteen leidde tot bezorgde reacties van politieke tegenstanders op sociale media. Of Trump zich zal neerleggen bij een eventuele nederlaag in november is nog maar de vraag. ,,Als we niet winnen? Nou, het hangt ervan af. Het hangt altijd af van of de verkiezing eerlijk is geweest.”

Gevraagd of hij van plan is de Bidens voor de rechter te slepen als hij een tweede termijn in het Witte Huis krijgt, antwoordde Trump: ,,Het hangt af van wat er gebeurt met het Hooggerechtshof.” Want als de negen rechters van het hoogste gerechtshof - waarvan er drie zijn benoemd door Trump - hem geen immuniteit van vervolging verlenen, zo zei Trump: ,,Dan zal Biden zeker worden vervolgd voor al zijn misdaden, want hij heeft veel misdaden gepleegd.” Overigens hebben Trump en zijn Republikeinse aanhangers lang geprobeerd Biden te verbinden met crimineel wangedrag met betrekking tot de zakelijke aangelegenheden van zijn zoon Hunter Biden, maar zonder daarvoor substantieel bewijs te vinden.


Keizerlijk presidentschap
‘Donald Trump denkt dat hij een cruciale fout heeft geïdentificeerd in zijn eerste termijn: hij was te aardig’, zo begint het verhaal. En wie hem straks niet steunt, kan vertrekken. Voormalige leden van zijn kabinet hebben dat al gemerkt. ,,Ik heb ze laten aftreden [...]. Ik denk niet dat ik dat nog een keer zal doen. Vanaf nu zal het zijn: ontslag.” Hij zei ook dat hij waarschijnlijk niemand zou benoemen in een tweede regering-Trump die geloofde dat Biden vier jaar geleden legitiem had gewonnen. ,,Ik zou me er niet goed bij voelen, omdat ik denk dat iedereen die niet ziet dat die verkiezing gestolen was - je kijkt naar het bewijs.” Dat bewijs is er niet.

De verslaggever van Time noteert met enige zorg: ‘Wat naar voren kwam uit twee interviews met Trump en gesprekken met een tiental van zijn naaste adviseurs en vertrouwelingen, is een keizerlijk presidentschap dat de Verenigde Staten en zijn positie in de wereld zou herscheppen.’

Het aanpakken van illegale migranten in de VS krijgt de hoogste prioriteit. Trump wil elf miljoen mensen uit de VS uitzetten en daarvoor ‘migrantendetentiekampen’ bouwen en het leger inzetten. De grens met Mexico zou nog strenger bewaakt worden. Een minister van Justitie die zijn bevelen niet opvolgt, zal Trump onmiddellijk ontslaan.


Er was een tijd dat ik dacht dat een tweestaten­op­los­sing kon werken, nu denk ik dat dat erg moeilijk zal zijn

Donald Trump, Presidentskandidaat VS
De uiterst gevoelige abortusdiscussie in de VS is volgens hem geen federale zaak, maar behoort toe aan de staten. ,,De staten zullen dat bepalen. Of ik me daar prettig bij voel of niet, doet er niet toe. Het is volledig irrelevant, want de staten zullen die beslissingen nemen.” Trump 2.0 overweegt om iedere aanhanger die beschuldigd wordt van de bestorming van het Capitool op 6 januari 2021 gratie te verlenen.

Buitenlandbeleid
Het buitenlandse beleid is ook duidelijk, aldus Time. En niet echt verrassend voor Europeanen: er zal onder Trump geen militaire hulp zijn voor bondgenoten in Europa of Azië die worden aangevallen, tenzij ze in zijn ogen genoeg hebben geïnvesteerd in hun eigen verdediging. Gevraagd naar zijn toekomstige steun aan Oekraïne, zet Trump die lijn door: hij zal ’niets’ geven, tenzij de Europese bondgenoten meer investeren in de verdediging van Oekraïne. ,,Als Europa niet betaalt, waarom zouden wij dat dan doen? Zij worden veel meer beïnvloed. Tussen ons en de conflicten ligt een oceaan; tussen hen en de conflicten niet.”

Trump oppert in het interview het idee om Amerikaanse troepen terug te trekken uit bondgenoot Zuid-Korea. ,,We hebben 40.000 troepen die in een precaire positie verkeren,” vertelde Trump aan Time, dat hem corrigeerde; het zijn in werkelijkheid 28.500 Amerikaanse militairen. Nog steeds te veel, volgens Trump. ,,Dat slaat nergens op. Waarom zouden we iemand verdedigen? Bovendien gaat het om een zeer welvarend land.”

Israël en Gaza
Trump zal Israël hoe dan ook verdedigen tegen een aanval door Iran. Niettemin is hij niet te spreken over de Israëlische oorlog in Gaza. Trump verwijt zijn oude vriend premier Benjamin Netanyahu dat hij de aanvallen van 7 oktober niet heeft weten te voorkomen: “Dat gebeurde onder zijn verantwoordelijkheid.” Hij sluit niet uit dat hij voorwaarden zal gaan verbinden aan toekomstige Amerikaanse wapenhulp. Netanyahu heeft het verbruid.

,,Ik heb een slechte ervaring gehad met Bibi”, aldus Trump, die zich kennelijk heeft geërgerd aan een gezamenlijke operatie om een Iraanse generaal in 2020 te vermoorden, waarbij Netanyahu schijnbaar op het laatste moment terugkrabbelde. Of Trump hiermee weer eens uit de school klapt met vertrouwelijke informatie is niet duidelijk. Over de mogelijkheid van een vreedzaam naast elkaar bestaan van Israël en een Palestijnse staat twijfelt hij: ,,Er was een tijd dat ik dacht dat een tweestatenoplossing kon werken, nu denk ik dat dat erg moeilijk zal zijn.”

https://www.ad.nl/buitenl(...)veranderen~a7dd6635/

Opdat de ironie dodelijke ernst wordt. _O_ Ik kijk er naar uit. Samen met Geert voor hun eigen en de dikke bult voor eigen rekening. _O_ Frans Timmermans en Biden samen in de cel. Op water en Herman Brood.


:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 1 mei 2024 @ 18:11:28 #2
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_213384386
Goed nieuws toch ^O^
Heel veel sambal
pi_213384416
,,Als Europa niet betaalt aan de verdediging van Oekraïne, waarom zouden wij dat dan doen?”

Waar gaan dan die miljarden naar toe die de landen ze toezeggen?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 mei 2024 @ 18:17:58 #4
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213384441
Ach ja, achterlijk land krijgt de president die het verdient.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_213384454
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 18:15 schreef SnodeSnuiter het volgende:
,,Als Europa niet betaalt aan de verdediging van Oekraïne, waarom zouden wij dat dan doen?”

Waar gaan dan die miljarden naar toe die de landen ze toezeggen?
Weet Trump veel. En of het klopt of niet zal hem ook een worst wezen, want feiten doen er in maga-land niet meer toe.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 1 mei 2024 @ 18:22:56 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213384475
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 18:15 schreef SnodeSnuiter het volgende:
,,Als Europa niet betaalt aan de verdediging van Oekraïne, waarom zouden wij dat dan doen?”

Waar gaan dan die miljarden naar toe die de landen ze toezeggen?
Naar wapens, zoals nu gebeurt.
  Moderator woensdag 1 mei 2024 @ 18:37:56 #7
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213384594
Ik lees mee op Reddit bij Amerikanen en verbaas mij hoe fantastisch sommige conservatieve christenen die hufterigheid vinden. Als christen wil je toch meer compassie zien voor zwakkere groepen in de VS? Niet alleen middelvingers geven naar iedereen? Ook wel bijzonder van die mensen die zelf 100% pro Trump zijn, maar wel compleet afhankelijk van Medicare. Als Trump dat zou afschaffen zouden ze compleet financieel naar de tering gaan.
pi_213384622
kan ik me inbeelden in die slangenkuil
pi_213384678
Ik ga Idiocracy nog maar een keer kijken om alvast te wennen aan het idee.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  woensdag 1 mei 2024 @ 18:54:35 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213384803
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 18:06 schreef tong80 het volgende:
,,Als Europa niet betaalt aan de verdediging van Oekraïne, waarom zouden wij dat dan doen?”
:')

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_213384866
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 18:17 schreef Nattekat het volgende:
Ach ja, achterlijk land krijgt de president die het verdient.
En daarom zitten wij met Geert, Dilan en Bertha :'(
Sicker than your average.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 mei 2024 @ 18:59:10 #12
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213384872
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2024 18:58 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
En daarom zitten wij met Geert, Dilan en Bertha :'(
En de VS zit met het type Baudet
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_213384897
Ik hoop dat Europa in tegen dit tijd al klaar staan voor Trump met idioten beslissingen.
En daarop reageren. Maar ik verwacht juist dat Trump Europa in harnas zal jagen en daardoor verbinding met Europa kwijtraken.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_213385058
Ik denk niet dat ie gaat winnen, never go full retard.
  woensdag 1 mei 2024 @ 19:22:33 #15
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213385085
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 18:37 schreef Momo het volgende:
Ik lees mee op Reddit bij Amerikanen en verbaas mij hoe fantastisch sommige conservatieve christenen die hufterigheid vinden. Als christen wil je toch meer compassie zien voor zwakkere groepen in de VS? Niet alleen middelvingers geven naar iedereen? Ook wel bijzonder van die mensen die zelf 100% pro Trump zijn, maar wel compleet afhankelijk van Medicare. Als Trump dat zou afschaffen zouden ze compleet financieel naar de tering gaan.
Die christenen zijn van die puriteinen die zwaar kicken op afstrafbeleid.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_213385118
De verkiezingen zijn al gestolen in 2020 dus waarom zouden ze dit in 2024 niet doen?
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_213385120
Vroeger veel in de VS geweest en altijd weer blij als ik terug was. Amerikanen komen op mij nep en onbetrouwbaar over. Hey how are you doing!? Overal maar geen antwoord verwachten. Overal met veteranen lopen te dwepen en ondertussen zijn diezelfde helden wel massaal dakloos. En nu zien we ook dat het gedweep met de vlag en de grondwet ook fake is.

Zelfs al ben je het verder helemaal met hem eens, als je ook maar iets geeft om je land, dan ga je niet op een mislukte coup pleger stemmen die het niet kon handelen dat hij de verkiezingen verloor.
pi_213385176
#GoBankrupt4Ukraine
pi_213385186
Apart dat hij kritisch is tegen Israël. Maar ik vermoed dat mocht hij het Witte Huis weer betreden hij de eerstvolgende dag op commando Bibi’s anus likt.
pi_213385470
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 18:37 schreef Momo het volgende:
Ik lees mee op Reddit bij Amerikanen en verbaas mij hoe fantastisch sommige conservatieve christenen die hufterigheid vinden. Als christen wil je toch meer compassie zien voor zwakkere groepen in de VS? Niet alleen middelvingers geven naar iedereen? Ook wel bijzonder van die mensen die zelf 100% pro Trump zijn, maar wel compleet afhankelijk van Medicare. Als Trump dat zou afschaffen zouden ze compleet financieel naar de tering gaan.
Dat komt doordat de Republikeinse partij helemaal niks met het christendom heeft. Behalve als ze het kunnen gebruiken voor hun autocratische doeleinden, zoals het afschaffen van abortus en het onderdrukken van bepaalde groepen. Het gaat vooral om het in stand houden van een bepaalde sociale hiërarchie waarbij zij natuurlijk aan de top staan.

Vandaag de dag zijn er letterlijk miljoenen evangelisten die Jezus te links vinden. Trump kan nog geen Bijbelvers opnoemen, maar hij is volgens z'n achterban de meest voorbeeldige christen ter wereld omdat hij 'de juiste mensen pijn doet'. Dat zegt wel zo'n beetje alles.
pi_213385643
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2024 19:33 schreef Joppiez het volgende:
Apart dat hij kritisch is tegen Israël. Maar ik vermoed dat mocht hij het Witte Huis weer betreden hij de eerstvolgende dag op commando Bibi’s anus likt.
Nee dat denk ik niet. Bibi heeft Trump gepiepeld en als er iets is waar Trump niet van houdt dan is het gepiepeld worden. Trump ziet zichzelf als iemand die anderen piepelt, niet andersom. Dus Bibi zal flink door het stof moeten voordat die relatie weer hersteld is (met Trump die de bovenhand heeft/denkt te hebben). Bibi zal de anus van Trump moeten likken (of hij dat gaat doen is een tweede). Los van Bibi zal Trump wel pro-Israël blijven want hij heeft belangrijke pro-Israël donoren.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 1 mei 2024 @ 20:32:19 #22
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213385952
Trump heeft wat defensie uitgaven van Europa volkomen gelijk.
  woensdag 1 mei 2024 @ 20:36:04 #23
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213385992
quote:
84s.gif Op woensdag 1 mei 2024 18:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]
:')

[ afbeelding ]
Tel bij de VS maar 95 aan wapenhulp op
pi_213385995
Thoets en prejers
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_213386026
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 19:33 schreef QAnonn het volgende:
[ afbeelding ]
Eén groot drama als die vent weer verkozen wordt, maar de collectieve meltdown van radicaal links de volgende dag is wel pure popcorn time :D
No amount of money ever bought a second of time.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')