abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 14 november 2023 @ 11:05:39 #1
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211291135
Welkom in het eerste deel van het Vitesse is een parodie op een voetbalclub topic!



Ik ga hier nu drie argumenten geven waarom Vitesse een parodie op een voetbalclub is. Deze kunnen uiteraard naar gelang aangevuld worden in dit stormlooptopic!

Argument 1: het stadion



Het gelredome is, zoals het ooit op de gevels stond in bovenstaande foto, geen voetbalstadion. Het doet meer aan als een soort kruising tussen een evenementenhal en een troosteloze sovjetfabriek aan de buitenkant. Eenmaal binnen heb je totdat je een deur opent om de tribune op te gaan ook totaal niet het idee dat je in een voetbalstadion loopt. Overigens is het wel een prima locatie om meerdere pillen in je muil te stoppen onder het genot van wat harde housebeats, maar dit geheel terzijde.

Argument 2: het publiek (of beter gezegd, het gebrek daaraan)


Hoewel Vitesse, helemaal voor een middelgrote pauperstad, gemiddeld best een respectabel aantal toeschouwers trekt is het gelredome (zie argument 1) een maatje of 2-3 te groot voor de voetbalclub (Vitesse) die het stadion zo nu en dan huurt. Dit levert behoorlijk wat lege plekken op en een nog troostelozere sfeer dan het stadion an sich al met zich meebrengt. Dit probeert de voetbalclub te verhullen door zwarte doeken op de lege plekken neer te leggen, ter info.

Tevens grossiert Vitesse in tokkiegedrag van haar aanhang de laatste tijd. Gestaakte wedstrijden zijn schering en inslag en tevens vinden ze het blijkbaar leuk om het urinoir in de voetbalstadion waar ze spelen te vernielen. Wat er dus weer voor zorgt dat ze niet naar dat zelfde urinioir kunnen. Rare jongens, die Arnhemmers. :{

twitter


Argument 3: het veld
twitter


Hoewel Karel Aalbers, de man die dit gedrocht van een stadion ooit bedacht heeft, met het geniale idee kwam dat het veld naar buiten gerold kan worden en zo goed onderhouden blijft is het veld van Vitesse te vergelijken met die van voetbalclub de Paasberg (net zo'n tokkievereniging in dezelfde stad). Hoewel sommige users de verhuurder de schuld blijven geven kan je als voetbalclub natuurlijk ook best wat investeren als er simpelweg niet op te voetballen valt.

^p^
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_211291161
Niet gereekst?

FLOPMOD
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211291177
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 10:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Of je leest gewoon het artikel en ziet dat de reden dat het zo lang duurt is dat de nieuwe eigenaar geen duidelijkheid/zekerheden/garanties verschaft over het daadwerkelijk hebben van het geld voor de overname en dan met een dooddoener komt dat het in Amerika anders zou werken. Dat lijkt me vrij zorgelijk.
Maar dat vind ik niet de verantwoordelijkheid van de KNVB.
Behalve als Vitesse ook nog met publiek geld moet worden ondersteund.
pi_211291190
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 11:10 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Maar dat vind ik niet de verantwoordelijkheid van de KNVB.
Behalve als Vitesse ook nog met publiek geld moet worden ondersteund.
Andere overnames werden in maximaal een halfjaartje goedgekeurd geloof ik, wellicht valt Vitesse (een parodie op een voetbalclub) dan toch wel wat aan te rekenen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211291274
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 11:10 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Maar dat vind ik niet de verantwoordelijkheid van de KNVB.
Behalve als Vitesse ook nog met publiek geld moet worden ondersteund.
Wat is niet de verantwoordelijkheid van de KNVB? De overname an sich is dat niet maar daar gaat het niet om, het gaat over de betaald voetbal licentie en ik zie niet in hoe deelname aan KNVB-competities niet de verantwoordelijkheid van de KNVB zou zijn.

Is ook niet anders dan in andere sporten of bij andere bonden, in de NFL/NBA/MLB heb je ook toestemming nodig van de organisatie om een licentie te behouden bij een overname van een sportteam.
pi_211291677
Er zijn clubs die bij het minste of geringste financiële wanbeleid punten in mindering kregen of waarvan de licentie ingetrokken werd. Het geeft maar weer eens aan hoeveel geld Vitesse heeft betaald aan de KNVB.

Het wordt echt tijd om de stekker eruit te trekken daar. Gaat werkelijk nergens over in Arnhem. Ontzettend sneu voor de echte supporters (al ga ik er vanuit dat die er alle 3 wel overheen zullen komen), maar het heeft niets meer met een voetbalclub te maken zoals de topictitel al aangeeft.
pi_211292024
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 11:54 schreef GereDathan het volgende:
Er zijn clubs die bij het minste of geringste financiële wanbeleid punten in mindering kregen of waarvan de licentie ingetrokken werd. Het geeft maar weer eens aan hoeveel geld Vitesse heeft betaald aan de KNVB.

Het wordt echt tijd om de stekker eruit te trekken daar. Gaat werkelijk nergens over in Arnhem. Ontzettend sneu voor de echte supporters (al ga ik er vanuit dat die er alle 3 wel overheen zullen komen), maar het heeft niets meer met een voetbalclub te maken zoals de topictitel al aangeeft.
Vitesse heeft best een trouwe en relatief grote fanschare, maar beleidsmatig is het al zolang een totale shitshow dat het wel een keer klaar mag zijn.
blablablabla
pi_211292574
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 12:23 schreef Elan het volgende:

[..]
Vitesse heeft best een trouwe en relatief grote fanschare, maar beleidsmatig is het al zolang een totale shitshow dat het wel een keer klaar mag zijn.
Het is sowieso een dikke middelvinger naar clubs die het wel op orde hebben, alleen daarom zou de KNVB allang hebben moeten ingrijpen. Om onduidelijke redenen doen ze dat consequent niet.

Serieuze noot, natuurlijk is 3 fans overdreven van mij en hebben ze best wel een aardige schare trouwe fans. Voor die mensen is het oprecht sneu als de stekker eruit gaat, maar voor hen is de laatste 10 jaar sowieso geen dag leuk geweest wat betreft het beleid. Misschien is de stekker eruit en opnieuw beginnen wel het beste voor iedereen?
pi_211292590
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 12:52 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Het is sowieso een dikke middelvinger naar clubs die het wel op orde hebben, alleen daarom zou de KNVB allang hebben moeten ingrijpen. Om onduidelijke redenen doen ze dat consequent niet.

Serieuze noot, natuurlijk is 3 fans overdreven van mij en hebben ze best wel een aardige schare trouwe fans. Voor die mensen is het oprecht sneu als de stekker eruit gaat, maar voor hen is de laatste 10 jaar sowieso geen dag leuk geweest wat betreft het beleid. Misschien is de stekker eruit en opnieuw beginnen wel het beste voor iedereen?
Met enige regelmaat Europees voetbal, een bekertje, er zijn supporters die het slechter hebben.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211293125
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 12:53 schreef Caland het volgende:

[..]
Met enige regelmaat Europees voetbal, een bekertje, er zijn supporters die het slechter hebben.
Met geluk 2de in de Konfurunz Liek geworden in 2021, heug mij nog een sterk potje Tottenham-uit waar het bijna gelijk kon worden na een 3-0 achterstand. Tussenronde overleefd tegen Rapid Wien geloof ik en daarna tegen Roma eruit gebonjourd.

Er zijn genoeg supporters die van zo'n Europees seizoen alleen maar kunnen dromen. Het is niet alleen maar rozengeur en maneschijn. Alles komt en gaat in golven. Momenteel een neerwaartse golf, that is.

[ Bericht 6% gewijzigd door Erasmus op 14-11-2023 13:42:00 ]
  dinsdag 14 november 2023 @ 15:00:08 #11
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211293863
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 13:40 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Met geluk 2de in de Konfurunz Liek geworden in 2021, heug mij nog een sterk potje Tottenham-uit waar het bijna gelijk kon worden na een 3-0 achterstand. Tussenronde overleefd tegen Rapid Wien geloof ik en daarna tegen Roma eruit gebonjourd.

Er zijn genoeg supporters die van zo'n Europees seizoen alleen maar kunnen dromen. Het is niet alleen maar rozengeur en maneschijn. Alles komt en gaat in golven. Momenteel een neerwaartse golf, that is.
Stadion is wel gewoon kut.
pi_211294595
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 15:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Stadion is wel gewoon kut.
Club is ook kut
pi_211295582
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 15:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Stadion is wel gewoon kut.
Dat evenementenhal van ze zou ik geen stadion willen noemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 14-11-2023 18:18:28 ]
pi_211296807
Als fan moet ik @onlogisch helaas gelijk geven. Kan ook niet anders.
Incelfrikandel
  dinsdag 14 november 2023 @ 22:07:40 #15
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_211298297
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 november 2023 19:59 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Als fan moet ik @:onlogisch helaas gelijk geven. Kan ook niet anders.
Nepsupporter, blinde liefde zoeken we!
pi_211302535
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 november 2023 19:59 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Als fan moet ik @:onlogisch helaas gelijk geven. Kan ook niet anders.
De echte OP is van Caland hoor
pi_211310699
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 11:59 schreef Idisrom het volgende:

[..]
De echte OP is van Caland hoor
Sorry @Caland
Incelfrikandel
  donderdag 16 november 2023 @ 18:04:27 #18
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_211315133
Waar is @yats eigenlijk gebleven?
  donderdag 16 november 2023 @ 19:01:11 #19
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211315721
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 18:04 schreef fetX het volgende:
Waar is @:yats eigenlijk gebleven?
Duikteams en speurhonden zijn inmiddels ingezet.
pi_211331296
twitter


Shocked.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 18 november 2023 @ 12:12:04 #21
408813 crew  trein2000
pi_211333433
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 09:10 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

Shocked.
Snel de competitie uitzetten en nooit meer naar omkijken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_211333451
The arrangements are reminiscent of Abramovich’s extensive loans to Dutch club Vitesse Arnhem, revealed earlier this year by OCCRP’s media partners the Guardian and The Bureau of Investigative Journalism. Abramovich had twice been investigated by the Netherlands football association for financial ties to Vitesse, but both probes concluded Abramovich did not exert influence on the club. However, the publication of new details showing how Abramovich bankrolled Vitesse with over 100 million euros in loans prompted a fresh investigation in May. (The Dutch football association said its investigation is still ongoing, but declined to comment further.)

Vitesse :W
pi_211335544
Goh, interim Ed neemt het stokje weer over van Cocu.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_211335790
Waarom mocht Abramovich geen eigenaar zijn van Chelsea en Vitesse maar mogen City Football Group en INEOS wel meerdere clubs in bezit hebben?
pi_211335816
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 15:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Goh, interim Ed neemt het stokje weer over van Cocu.
Sturing betaalt zeker ook gewoon elke maand contributie? Zo'n type lijkt hij me wel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')