quote:Jammer alleen dat die bus er voor staat... Kan de trein nauwelijks zien.
Op dinsdag 11 februari 2003 16:29 schreef K3 het volgende:
Zoiets?Uit de search
Lint:
Regiorunner:
Koploper:
Buffel:
Thalys:
ICE:
quote:En nu graag een keer met werkende links?
Op dinsdag 11 februari 2003 16:33 schreef sweek het volgende:
Dit vind ik de mooiste Nederlandse treinen:
<knip>
[edit] ze doen het al... mooi! [/edit]
Duidelijk, de V-IRM VI
quote:Ja, vooral tussen Maastricht/Heerlen/Venlo en Den Haag/Haarlem
Op dinsdag 11 februari 2003 16:45 schreef WoekieWoekie het volgende:
Ik vind die locs ook wel cool, maar ze mogen ze wel eens schoonmaken zeg. Die krengen zijn altijd goor!!.
Maar je hebt ook toch een loskoppelbare loc, ik bedoel die ene die gewoon voor de treinstellen geplaatst wordt
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/electric/1600-1800/pix.html
quote:Ja, die heb je bij de meeste IC's... Maar die vind ik wat minder mooi gewoonlijk, daar gooien ze alle soorten treinstellen tussen elkaar om maar genoeg plaats te hebben.
Op dinsdag 11 februari 2003 16:45 schreef WoekieWoekie het volgende:
Ik vind die locs ook wel cool, maar ze mogen ze wel eens schoonmaken zeg. Die krengen zijn altijd goor!!.
Maar je hebt ook toch een loskoppelbare loc, ik bedoel die ene die gewoon voor de treinstellen geplaatst wordt
quote:idd schandalig... die gerenoveerde Duitse handel en Belgische meuk moet op Venlo-Den Haag en de gerenoveerde NL-rijtuigen moeten in Maastrich/Heerlen-Haarlem.
Op dinsdag 11 februari 2003 16:49 schreef sweek het volgende:[..]
Ja, die heb je bij de meeste IC's... Maar die vind ik wat minder mooi gewoonlijk, daar gooien ze alle soorten treinstellen tussen elkaar om maar genoeg plaats te hebben.
En ze moeten meer 1e klas reviseren, die rode leren stoelen zitten zo heerlijk!!
quote:Ja, ik zit ook veel op het traject Den Haag CS - Geleen Oost, en dat is echt een samenraapsel van vanalles, alhoewel ik ICM's wel fijn vind. (die Duitse hokjes voor 6) als je alleen zit, als je er met meerderen in zit is het echt niet fijn om zo helemaal opgesloten te zitten.
Op dinsdag 11 februari 2003 16:52 schreef MREn het volgende:[..]
idd schandalig... die gerenoveerde Duitse handel en Belgische meuk moet op Venlo-Den Haag en de gerenoveerde NL-rijtuigen moeten in Maastrich/Heerlen-Haarlem.
En ze moeten meer 1e klas reviseren, die rode leren stoelen zitten zo heerlijk!!
Ergens in amerika is een brug die gebruikt wordt door treinen en auto's. Op zich niet bijzonder, maar de brug is maar 1 trein (of auto) breed. Dat is natuurlijk met name verontrustend als je de trein tegenkomt......
quote:Waarom verontrustend, het zal niet anders dan eenrichtingsverkeer zijn.
Op dinsdag 11 februari 2003 17:30 schreef Rewimo het volgende:
Zoiets?Ergens in amerika is een brug die gebruikt wordt door treinen en auto's. Op zich niet bijzonder, maar de brug is maar 1 trein (of auto) breed. Dat is natuurlijk met name verontrustend als je de trein tegenkomt......
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 12-02-2003 00:56]
De Thalys is wel mooi
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 12-02-2003 00:56]
Ik weet dat het de binnenkant van de trein is maar ik dacht dat jullie dit ook wel konden waarderen.
quote:Oew! Mooie koploper... waar is dit? Schiphol?
Op dinsdag 11 februari 2003 17:11 schreef TheMarco het volgende:
[afbeelding]
quote:Maar verder een oncomfortabel kloteding. Veel te druk altijd en veel te weinig bagageruimte in de zomer als mensen er mee op vakantie gaan.
Op dinsdag 11 februari 2003 17:37 schreef mitt het volgende:[..]
De Thalys is wel mooi
ICE is veel mooier en luxer. Zonwering naar beneden, en ieder zn eigen tv met 2 film kanalen, of drie cd-kanalen. In het boekje staat welke cd's en films er zijn. Heerlijk!
Belangrijkste aansluitingen staan ook in het foldertje, en bij de stations staat op de info-borden aan welke kant je uit moet stappen. Details, maar als veel-trein-reiziger kan je dat soort dingen wel waarderen.
[Dit bericht is gewijzigd door MREn op 11-02-2003 17:43]
quote:Das schiphol ja
Op dinsdag 11 februari 2003 17:41 schreef sweek het volgende:[..]
Oew! Mooie koploper... waar is dit? Schiphol?
quote:Daar ben ik dus nog nooit geweest... maar er zijn maar weinig stations die ondergronds zijn (Schiphol, Best, Dieren wordt ondergronds?) dus ik kon het daar al een beetje uit opmaken.
Op dinsdag 11 februari 2003 17:42 schreef MREn het volgende:[..]
Das schiphol ja
quote:Dat is heel fijn, ja. Zijn er foto's van hoe die er vanbinnen uitzien?
Op dinsdag 11 februari 2003 17:41 schreef MREn het volgende:[..]
Maar verder een oncomfortabel kloteding. Veel te druk altijd en veel te weinig bagageruimte in de zomer als mensen er mee op vakantie gaan.
ICE is veel mooier en luxer. Zonwering naar beneden, en ieder zn eigen tv met 2 film kanalen, of drie cd-kanalen. In het boekje staat welke cd's en films er zijn. Heerlijk!
Belangrijkste aansluitingen staan ook in het foldertje, en bij de stations staat op de info-borden aan welke kant je uit moet stappen. Details, maar als veel-trein-reiziger kan je dat soort dingen wel waarderen.
Ik vond van de nationale treinen de Buffel veruit het fijnste.
quote:Schiphol, Best en Rotterdam-Blaak liggen ondergronds.
Op dinsdag 11 februari 2003 17:56 schreef sweek het volgende:[..]
Daar ben ik dus nog nooit geweest... maar er zijn maar weinig stations die ondergronds zijn (Schiphol, Best, Dieren wordt ondergronds?) dus ik kon het daar al een beetje uit opmaken.
Dieren weet ik niets van, maar ik zou niet weten waarom dat onder de grond zou moeten. Almelo zou nog kunnen, daar komt een spoortunnel van een paar kilometer.
En er zijn plannen (geweest?) om Breda met de HSL-verbouwing ondergronds te maken met het busstation er boven op, maar dat is een jaar of 5 geleden, geen idee wat de plannen daar zijn op de moment.
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 17:57 schreef sweek het volgende:[..]
Dat is heel fijn, ja. Zijn er foto's van hoe die er vanbinnen uitzien?
Ik vond van de nationale treinen de Buffel veruit het fijnste.
Buffel is wel aardig, maar je hebt maar 12 1e klas, dus dat voelt al heel snel druk aan
Ik vind zelf de verbouwde Nederlandse IC-rijtuigen heerlijk zitten. 220V voor de laptop, airco..heerlijk!
quote:Ik weet het ook niet precies, waarom het nu was.. maar ik heb ooit zoiets opgevangen. Ik kan ook niks opgoogelen dus misschien is het wel helemaal niet waar.
Op dinsdag 11 februari 2003 17:58 schreef MREn het volgende:[..]
Schiphol, Best en Rotterdam-Blaak liggen ondergronds.
Dieren weet ik niets van, maar ik zou niet weten waarom dat onder de grond zou moeten.
quote:1e klas is misschien wat minder daarin ja. Daar zit ik nooit in.
Op dinsdag 11 februari 2003 18:03 schreef MREn het volgende:[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]Buffel is wel aardig, maar je hebt maar 12 1e klas, dus dat voelt al heel snel druk aan
Ik vind zelf de verbouwde Nederlandse IC-rijtuigen heerlijk zitten. 220V voor de laptop, airco..heerlijk!
Verbouwde IC treinen? Bedoel je de ICM's die oorspronkelijk Duits waren?
quote:Nee, de oude Nederlandse IC-rijtuigen worden ook verbouwd. De hebben nu oranje banken in 2e klas en oranje stof in 1e klas (zoals de koplopers). Vernieuwd hebben ze grijze zijkanten van binnen met nep-houten plafond, luxe afgewerkt, eco-toilet, bruine banken in de tweede klas, rode leren stoelen in de 1e klas. Airco zit er standaard in, 220V aansluiting in 1e klas. Ramen kunnen niet meer open ivm airco.
Op dinsdag 11 februari 2003 18:07 schreef sweek het volgende:[..]
1e klas is misschien wat minder daarin ja. Daar zit ik nooit in.
Verbouwde IC treinen? Bedoel je de ICM's die oorspronkelijk Duits waren?
Helaas nog niet zo luxe als de IC+..de waren in de 1e klas zwartleer met groene accenten, geblindeerde ramen en halogeenverlichting
quote:Kun je die hier uitpikken? Ik weet even niet hoe die er van de buitenkant uit ziet.
Op dinsdag 11 februari 2003 18:11 schreef MREn het volgende:[..]
Nee, de oude Nederlandse IC-rijtuigen worden ook verbouwd. De hebben nu oranje banken in 2e klas en oranje stof in 1e klas (zoals de koplopers). Vernieuwd hebben ze grijze zijkanten van binnen met nep-houten plafond, luxe afgewerkt, eco-toilet, bruine banken in de tweede klas, rode leren stoelen in de 1e klas. Airco zit er standaard in, 220V aansluiting in 1e klas. Ramen kunnen niet meer open ivm airco.
Helaas nog niet zo luxe als de IC+..de waren in de 1e klas zwartleer met groene accenten, geblindeerde ramen en halogeenverlichting
quote:Daar staat ie nog niet tussen.
Op dinsdag 11 februari 2003 18:14 schreef sweek het volgende:[..]
Kun je die hier uitpikken? Ik weet even niet hoe die er van de buitenkant uit ziet.
Ik kan wel eens een foto zoeken/maken. Tweede klas zie ik altijd wel één of meer in zo'n IC hangen, maar 1e klas is zeldzaam, dat is ff geluk hebben.
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 18:17 schreef MREn het volgende:[..]
Daar staat ie nog niet tussen.
Ik kan wel eens een foto zoeken/maken. Tweede klas zie ik altijd wel één of meer in zo'n IC hangen, maar 1e klas is zeldzaam, dat is ff geluk hebben.
quote:Helaas, dit is de IC+, dat waren de prototypes voor de ICRm zoals de vernieuwde IC-wagons heten. De uiteindelijke versie is iets minder luxe.
Op dinsdag 11 februari 2003 18:21 schreef sweek het volgende:[..]
[afbeelding]
Gevonden.
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/car/IC%2B/pix.html
2de klas alleen dus wel.
quote:Waar rijden die? Ik heb er denk ik nog nooit ingezeten...
Op dinsdag 11 februari 2003 18:23 schreef MREn het volgende:[..]
Helaas, dit is de IC+, dat waren de prototypes voor de ICRm zoals de vernieuwde IC-wagons heten. De uiteindelijke versie is iets minder luxe.
quote:IC+ rijd nergens meer, daar is vorig jaar de laatste van verbouwd tot ICRm.
Op dinsdag 11 februari 2003 18:27 schreef sweek het volgende:[..]
Waar rijden die? Ik heb er denk ik nog nooit ingezeten...
Ze horen te rijden op Maastricht/Heerlen-Den Haag, maar komen ook vaak voor op Venlo-Den Haag.
Bruine banken, en de ene helft van de wagon zit de andere helft aan te kijken.
quote:Dat traject reis ik toch echt 2 keer per week op.. Maar ok. Misschien rijden ze minder in de weekends?
Op dinsdag 11 februari 2003 18:29 schreef MREn het volgende:[..]
IC+ rijd nergens meer, daar is vorig jaar de laatste van verbouwd tot ICRm.
Ze horen te rijden op Maastricht/Heerlen-Den Haag, maar komen ook vaak voor op Venlo-Den Haag.
Bruine banken, en de ene helft van de wagon zit de andere helft aan te kijken.
R'dam Blaak (oude station)
Coevorden (sneeuw)
Int. 1139 Ardennen Expres in de Ardennen (Amsterdam - Luxembourg)
matje 54 op Amsterdam CS
ICM te Den Haag HS
ICE NS Koln-Amsterdam CS
Thalys Paris Nord- Amsterdam CS (Berchem -Antwerpen)
D203 Amsterdam CS - Basel (Trein die ontspoorde te Bruhl op 6 febr. 2000)
quote:Ja kan ze van buiten herkennen aan de nog mooie verf en aan het feit dat de ramen niet meer open kunnen (dus grotere ramen, zonder zo'n draai raampje erboven).
Op dinsdag 11 februari 2003 18:31 schreef sweek het volgende:[..]
Dat traject reis ik toch echt 2 keer per week op.. Maar ok. Misschien rijden ze minder in de weekends?
Moet je maar eens kijken als je weer 'ns met de trein gaat. Kan bijna niet missen.
Voor de liefhebbers van de benelux treinen: die gaan over een tijdje verdwijnen.
De HSA is aan het kijken voor nieuwe treinstellen, eisen:
quote:Ik ga de hele trein wel aflopen vrijdag / zaterdag, bedankt.
Op dinsdag 11 februari 2003 18:34 schreef MREn het volgende:[..]
Ja kan ze van buiten herkennen aan de nog mooie verf en aan het feit dat de ramen niet meer open kunnen (dus grotere ramen, zonder zo'n draai raampje erboven).
Moet je maar eens kijken als je weer 'ns met de trein gaat. Kan bijna niet missen.
quote:Om in de 'Benelux' sfeer te blijven, hier nog een paar eerdere Benelux treinstellen.
Op dinsdag 11 februari 2003 18:37 schreef MREn het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Voor de liefhebbers van de benelux treinen: die gaan over een tijdje verdwijnen.De HSA is aan het kijken voor nieuwe treinstellen, eisen:
dubbeldeks minimaal 220km/uur
Amsterdam CS
Dordrecht
Brussel Noord
quote:Wow! Die vind ik erg mooi..
Op dinsdag 11 februari 2003 18:47 schreef Oom_Agent het volgende:[..]
Om in de 'Benelux' sfeer te blijven, hier nog een paar eerdere Benelux treinstellen.
[afbeelding]
Brussel Noord
Zelfs met een rood/gele-benelux rijtuig met zowel 1e als 2e klas in elke trein. Blauw/geel 1e klas IC-rijtuig gaat dan in de de Benelux.
quote:Aan de foto te zien zal dat eerder nieuw zeeland zijn (rechtsgestuurde auto)
Op dinsdag 11 februari 2003 17:30 schreef Rewimo het volgende:
Zoiets?Ergens in amerika is een brug die gebruikt wordt door treinen en auto's. Op zich niet bijzonder, maar de brug is maar 1 trein (of auto) breed. Dat is natuurlijk met name verontrustend als je de trein tegenkomt......
quote:Hee, je hebt gelijk! Ik heb dit trouwens ook maar van de site van Blik op de weg gepikt hoor
Op woensdag 12 februari 2003 09:19 schreef C3La het volgende:[..]
Aan de foto te zien zal dat eerder nieuw zeeland zijn (rechtsgestuurde auto)
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 13:57 schreef Rewimo het volgende:[..]
Hee, je hebt gelijk! Ik heb dit trouwens ook maar van de site van Blik op de weg gepikt hoor
Ik heb die foto ooit naar Blik op de Weg gestuurd !!!
quote:Dan weet jij vast waar hij genomen is Wel grappig trouwens
Op woensdag 12 februari 2003 20:40 schreef Oom_Agent het volgende:[..]
Ik heb die foto ooit naar Blik op de Weg gestuurd !!!
Heeft niet lang in Nederland gereden..
Motorpostrijtuig 3030 is als eerste in het rood van NS Cargo op de baan verschenen.
Over enkele maanden in actie te zien op Zwolle-Roosendaal
quote:Nog gelukt?
Op dinsdag 11 februari 2003 18:40 schreef sweek het volgende:[..]
Ik ga de hele trein wel aflopen vrijdag / zaterdag, bedankt.
Het 600je van Structon dat in allerijl geleend werd toen het blauwe gevaarte hierboven met een grote plons al z'n koelwater in de ballast stortte.
Een 1500 die op een doordeweekse zondag door HT kwam
(gezien de horde treinrukkers die in m'n nek stond te hijgen was 't nogal bijzonder. De dienstdoende rangeermachinist had er wel 's in gereden en vond het maar een kutbak.)
Offtopic: Souvenirtje...
[Dit bericht is gewijzigd door Treinhomo op 16-02-2003 11:01]
quote:HEEEEEEEEEE
Op zondag 16 februari 2003 10:43 schreef Treinhomo het volgende:
De rangeerloc van de ASE, gedurende het laatste seizoen.
(let op de matten in de ballast...da's geen goed voorteken)
Het 600je van Structon dat in allerijl geleend werd toen het blauwe gevaarte hierboven met een grote plons al z'n koelwater in de ballast stortte.
Een 1500 die op een doordeweekse zondag door HT kwam
(gezien de horde treinrukkers die in m'n nek stond te hijgen was 't nogal bijzonder. De dienstdoende rangeermachinist had er wel 's in gereden en vond het maar een kutbak.)
quote:Da's één of ander zwakzinnig kutkind dat het altijd presteert om met z'n blije kop op mijn foto's te komen....
Op zondag 16 februari 2003 10:58 schreef 456 het volgende:
HEEEEEEEEEE
Wie is die jongen met die blije kop op dat locje op de 2e foto????
quote:ah. zon treinrukkertje zeker ...
Op zondag 16 februari 2003 11:00 schreef Treinhomo het volgende:[..]
Da's één of ander zwakzinnig kutkind dat het altijd presteert om met z'n blije kop op mijn foto's te komen....
of net als die mysterieuze fietser van het GoT HK topic...
quote:Hij stond er wel tussen:
Op dinsdag 11 februari 2003 18:17 schreef MREn het volgende:[..]
Daar staat ie nog niet tussen.
Ik kan wel eens een foto zoeken/maken. Tweede klas zie ik altijd wel één of meer in zo'n IC hangen, maar 1e klas is zeldzaam, dat is ff geluk hebben.
Kijk maar naar de ramen.
Ik probeer altijd in zo'n wagon te zitten, lekker relaxed. Beter dan die omgebouwde Duitse flutbakken (weinig beenruimte, ruikt soms erg muf, sommige bakken hebben klote remmen, in sommige bakken doet de verlichting het niet, erg fijn 's avonds (not)), of Plan W.
quote:Dat is dus IC+, niet de vernieuwde ICR met de bruin/oranje stoelen.
Op dinsdag 11 februari 2003 18:21 schreef sweek het volgende:[..]
[afbeelding]
Gevonden.
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/car/IC%2B/pix.html
2de klas alleen dus wel.
quote:Ik geloof dat dat volk zich liever "rijtuigliefhebber" noemt...
Op zondag 16 februari 2003 15:50 schreef 456 het volgende:
ah. zon treinrukkertje zeker ...
(...)
Offtopic: Deze buizerd had er niet op gerekend dat de trein ook wel 's op tijd kan zijn...
[Dit bericht is gewijzigd door Treinhomo op 16-02-2003 20:44]
quote:Volgens mij is ie dood.
Op zondag 16 februari 2003 20:30 schreef Treinhomo het volgende:
Offtopic: Deze buizerd had er niet op gerekend dat de trein ook wel 's op tijd kan zijn...
[afbeelding]
quote:Nee hoor. Die 1700 rijdt nog steeds vrolijk rond...
Op zondag 16 februari 2003 21:18 schreef terabyte het volgende:
Volgens mij is ie dood.
quote:Dit is de brug over de Arahura River in New Zealand. Deze brug bevindt zich op State Highway 6 tussen Greymouth en Hokitika op het Zuidereiland. En ja het is tweerichtingsverkeer voor zowel treinen als auto's. Gewoon ff opletten voor je de brug op rijdt (er zijn wel waarschuwingslichten hoor).
Op dinsdag 11 februari 2003 17:30 schreef Rewimo het volgende:
Zoiets?Ergens in amerika is een brug die gebruikt wordt door treinen en auto's. Op zich niet bijzonder, maar de brug is maar 1 trein (of auto) breed. Dat is natuurlijk met name verontrustend als je de trein tegenkomt......
[Dit bericht is gewijzigd door noutie op 17-02-2003 00:50]
quote:Kijk, dit is info waar je wat aan hebt. Wie mailt die Blik op de Weg mensen ff? Die highway is superstoer, wil die rit nog een keer maken, heb het tot nu toe bij Australie gehouden... (Hebben ze trouwens ook stoere treinen, bij Queensland Rail, de zgn. tilt trains, die meeleunen in de bochten)
Op maandag 17 februari 2003 00:45 schreef noutie het volgende:
*sorry beetje offtopic
[..]Dit is de brug over de Arahura River in New Zealand. Deze brug bevindt zich op State Highway 6 tussen Greymouth en Hokitika op het Zuidereiland. En ja het is tweerichtingsverkeer voor zowel treinen als auto's. Gewoon ff opletten voor je de brug op rijdt (er zijn wel waarschuwingslichten hoor).
quote:Ik denk al. Wat is dat witte spul toch
Op dinsdag 11 februari 2003 18:33 schreef Oom_Agent het volgende:
Coevorden (sneeuw)
quote:tijden lang vond ik de hondenkop 't allermooist
Op maandag 17 februari 2003 13:54 schreef Atreidez het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Vond ?
Op maandag 17 februari 2003 13:55 schreef Bob.Ross het volgende:[..]
tijden lang vond ik de hondenkop 't allermooist
quote:http://members.lycos.nl/sikdia/dia/4207.jpg
Op dinsdag 18 februari 2003 22:51 schreef Rewimo het volgende:
Hier in Haarlem staan altijd de vernielde en uitgebrande versies
quote:Auch, dat is minder mooi....
Op dinsdag 18 februari 2003 22:59 schreef terabyte het volgende:[..]
http://members.lycos.nl/sikdia/dia/4207.jpg
http://members.lycos.nl/sikdia/dia/4209.jpg
http://members.lycos.nl/sikdia/dia/4210.jpg
http://members.lycos.nl/sikdia/dia/4211.jpg
quote:Ohja.. dat waren dus offtopic plaatjes.
Op dinsdag 18 februari 2003 23:00 schreef sweek het volgende:[..]
Auch, dat is minder mooi....
Goedmakertje:
Volledige (grote) versie:
http://members.lycos.nl/ssnlserver1/wallpapers/4536_Ht_1024x768.jpg
quote:Ook wel bekend als Vip-car, was tot een jaar of 5 geleden te huur voor feestjes enzo.
Op dinsdag 18 februari 2003 23:13 schreef sweek het volgende:
[afbeelding]
Een Kameel, die was nog niet gepost.
Ik heb voor je trouwens interieur-pics van die nieuwe IC-rijtuigen (alleen 1e klas), zal ze hier neer gooien als de foto's klaar zijn.
quote:De langste trein momenteel in gebruik is een regiorunner die 320 meter lang is en 12 bakken telt. Het zou kunnen dat er langere zijn of gezien zijn, maar dat is waarschijnljik incidenteel.
Op dinsdag 25 februari 2003 10:56 schreef C3La het volgende:
Wat is trouwens de grootste lengte van een passagierstrein die in Nederland wordt gebruikt? Ik meen ooit een intercity met 13 wagons te hebben gezien...
quote:Dat waren toch die Bergland-expressen (of Alpen-expressen) die elke vrijdag met 15 wagens van Den Haag CS via Venlo naar Zwitserland en Oostenrijk reden, toch?
Op dinsdag 25 februari 2003 10:56 schreef C3La het volgende:
Wat is trouwens de grootste lengte van een passagierstrein die in Nederland wordt gebruikt? Ik meen ooit een intercity met 13 wagons te hebben gezien...
Maar heeft er ook iemand foto's van erg lange treinen die alleen uit treinstellen zijn opgebouwd, dus koplopers, hondekoppen (mat 54) enzo? Bijvoorbeeld de intercities van Utrecht naar Amersfoort. Was altijd wel een schitterend gezicht, zeker met die hondekoppen , toen er nog wel eens met 14 bakken in één trein gereden werd.
quote:1600-loc met 60 wagons is het record aan reizigerstrein, reed tussen Den Bosch en Utrecht. Helaas alleen bij het 60jarig bestaan van NS. (=1600meter)
Op dinsdag 25 februari 2003 10:56 schreef C3La het volgende:
Wat is trouwens de grootste lengte van een passagierstrein die in Nederland wordt gebruikt? Ik meen ooit een intercity met 13 wagons te hebben gezien...
Max. aantal wagons voor achter een loc is 12, max. koplopers is 15 (=390meter), max. IRM weet ik niet, ik dacht max. 5 treinstellen, maar ik heb ze nog nooit langer gezien dan 12 bakken.
quote:Iemand pics? Tis voor mij te lang geleden.. kan alleen herinneren dat het op TV was
Op woensdag 26 februari 2003 19:12 schreef MREn het volgende:[..]
Helaas alleen bij het 60 150 jarig bestaan van NS. (=1600meter)
quote:En nog steeds te weinig in de spits...
Max. aantal wagons voor achter een loc is 12, max.
quote:Daarom komen er over een tijd (als er genoeg zijn) ook dubbeldekkers te rijden op Maatstricht-Haarlem
Op woensdag 26 februari 2003 19:56 schreef terabyte het volgende:[..]
[..]En nog steeds te weinig in de spits...
* terabyte wordt elke ochtend doodgeperst tussen de slaperige, staande forensen.
Ik zit in de spits altijd heerlijk anders. Trein van -08 & -38 vol (zoals vaak), neem je gewoon die van een kwartier later, daar is plaats genoeg! (vanuit Ehv ri. Utrecht)
quote:Die van 'een kwartier' later (of eerder) kan ik alleen in de spits gebruiken (want alleen dan rijdt ie door naar Amsterdam)
Op woensdag 26 februari 2003 19:59 schreef MREn het volgende:neem je gewoon die van een kwartier later, daar is plaats genoeg! (vanuit Ehv ri. Utrecht)
Vanmorgen reed ie wel, en ik had zitplaats... en na een uurtje merkte ik wel waarom deze treinen RegioRunners heten...
quote:Voor 5,30 meer zit je 1e klas, 9,50 retour. (Eindhoven-Amsterdam)
Op woensdag 26 februari 2003 20:26 schreef terabyte het volgende:[..]
Die van 'een kwartier' later (of eerder) kan ik alleen in de spits gebruiken (want alleen dan rijdt ie door naar Amsterdam)
Verder komt het redelijk vaak voor dat deze ochtendspitstreinen helemaal niet rijden, dus daar zal ik nooit op vertrouwen als ik ergens op tijd moet zijn.Vanmorgen reed ie wel, en ik had zitplaats... en na een uurtje merkte ik wel waarom deze treinen RegioRunners heten...
quote:Zelfs met een eersteklas kaartje komen deze spitstreinen niet altijd opdagen.
Op woensdag 26 februari 2003 20:33 schreef MREn het volgende:[..]
Voor 5,30 meer zit je 1e klas, 9,50 retour. (Eindhoven-Amsterdam)
(Ze sluiten ook totaal niet aan op de stoptrein die ik eerst neem)
quote:maar je hebt wel 6 stoelen voor jou alleen (ik bijna altijd, zelfs in de spits).
Op woensdag 26 februari 2003 20:39 schreef terabyte het volgende:[..]
Zelfs met een eersteklas kaartje komen deze spitstreinen niet altijd opdagen.
(Ze sluiten ook totaal niet aan op de stoptrein die ik eerst neem)
quote:Ja, ik geloof dat ik hem gevonden heb.
Op zaterdag 15 februari 2003 21:15 schreef MREn het volgende:[..]
Nog gelukt?
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/car/ICR/pix.html
Hier staat hij trouwens op van de buitenkant, volgens mij nog niet van de binnenkant..
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 27-02-2003 00:11]
Laatste (Boot)trein van (Londen) Hoek van Holland naar Moskou bij Nieuwerkerk a/d Ijssel. Speciaal voor deze laatste rit hadden ze een Russische (diesel)locomotief (in dienst van de DB) ingezet.
Speciale rit naar de Waalhaven in Rotterdam.
quote:Aah! Dat is heel erg nodig ja.
Op woensdag 26 februari 2003 19:59 schreef MREn het volgende:[..]
Daarom komen er over een tijd (als er genoeg zijn) ook dubbeldekkers te rijden op Maastricht-Haarlem
quote:Zoiets hadden we vroeger in Enschede ook, het bouwhuistunneltje:
Op dinsdag 11 februari 2003 17:30 schreef Rewimo het volgende:Ergens in amerika is een brug die gebruikt wordt door treinen en auto's. Op zich niet bijzonder, maar de brug is maar 1 trein (of auto) breed. Dat is natuurlijk met name verontrustend als je de trein tegenkomt......
quote:reizigerstreinen mogen meen ik 15 wagons lang zijn. Tussen zwolle en amersfoort heb je aardig kans zoiets te zien. Heb daar zelfs eens een 16-wagons trein gezien, 4 gecombineerde koplopers van dus elk 4 wagons.
Op dinsdag 25 februari 2003 10:56 schreef C3La het volgende:
Wat is trouwens de grootste lengte van een passagierstrein die in Nederland wordt gebruikt? Ik meen ooit een intercity met 13 wagons te hebben gezien...
quote:dan heeft er iemand niet opzitten letten, want dat mag helemaal niet. Of het waren er 15, of ze hebben met een te lange trein gereden, maar daar zijn ze streng in, dus ik denk het eerste
Op zondag 2 maart 2003 21:52 schreef contra het volgende:[..]
reizigerstreinen mogen meen ik 15 wagons lang zijn. Tussen zwolle en amersfoort heb je aardig kans zoiets te zien. Heb daar zelfs eens een 16-wagons trein gezien, 4 gecombineerde koplopers van dus elk 4 wagons.
quote:kan zijn dat ik een telfoutje heb gemaakt, maar toch weet ik het vrij zeker
Op zondag 2 maart 2003 23:11 schreef MREn het volgende:[..]
dan heeft er iemand niet opzitten letten, want dat mag helemaal niet. Of het waren er 15, of ze hebben met een te lange trein gereden, maar daar zijn ze streng in, dus ik denk het eerste
quote:nu ook in blauw verkrijgbaar.
Op zondag 2 maart 2003 23:54 schreef superwurm2002 het volgende:
Ah leuk die treinen. Vooral mijn favo treintje ASD-BXL met de 600
[afbeelding]
Geloof 't of niet, ze hebben zelfs een carnavalsplaatje gemaakt: http://www.misterhill.nl/trolleydots/muziek.html
quote:Ja, tussen Rozendaal & Zwolle (de schrootlijn)
Op maandag 3 maart 2003 00:00 schreef MREn het volgende:nu ook in blauw verkrijgbaar.
Binnenkort terug in Nederland
quote:In die kleuren? Gaaf!!!
Op maandag 3 maart 2003 00:57 schreef MREn het volgende:
[afbeelding]Binnenkort terug in Nederland
Heeft trouwens iemand foto's van die magneet-trein prototypes die ze naar Groningen willen gaan aanleggen?
quote:Moet je eens op Siemens zoeken. Die hebben namelijk die trein ontwikkeld (en hebben ook een testtraject liggen in Duitsland)
Op maandag 3 maart 2003 14:30 schreef C3La het volgende:[..]
In die kleuren? Gaaf!!!
Heeft trouwens iemand foto's van die magneet-trein prototypes die ze naar Groningen willen gaan aanleggen?
Toen het gele krat plaats maakte voor het groene, was het tijd voor een mooie reclame achtie
quote:De meeste Nederlandse dingen zijn onderhand wel aan bod gekomen...
Op donderdag 13 maart 2003 08:41 schreef C3La het volgende:
Na zo'n vol topic, zouden er nog foto's zijn die we nog niet hebben gezien?
quote:In de eerste post wordt expliciet gevraagd om foto's van Nederlands electrische of diesel treinen.
Op donderdag 13 maart 2003 09:07 schreef sweek het volgende:[..]
De meeste Nederlandse dingen zijn onderhand wel aan bod gekomen...
Maar er zijn nog genoeg andere landen...
[Dit bericht is gewijzigd door contra op 13-03-2003 22:24]
quote:Ik vond ook wel dat het niet zo nodig in dit topic hoefde.
Op donderdag 13 maart 2003 20:35 schreef terabyte het volgende:[..]
In de eerste post wordt expliciet gevraagd om foto's van Nederlands electrische of diesel treinen.
quote:Ja, maar aangezien ik de topicstarter ben, en we hier overeen waren gekomen dat alle nederlandse treinpics wel zo'n beetje zijn voorbijgekomen, vroeg ik me af wat nou de langste (wereldwijd) trein was...
Op donderdag 13 maart 2003 20:35 schreef terabyte het volgende:[..]
In de eerste post wordt expliciet gevraagd om foto's van Nederlands electrische of diesel treinen.
quote:Misschien rijdt er nu in Amerika een kilometerslange goederentrein rond, maar het kan best zo zijn dat er op dit moment ergens op een rangeerterrein in Zwitserland een nog langere trein wordt samengesteld.
Op vrijdag 14 maart 2003 09:21 schreef C3La het volgende:[..] vroeg ik me af wat nou de langste (wereldwijd) trein was...
Conclusie: daar is geen antwoord op te geven. Dus waarschijnlijk ook geen foto's.
quote:De lompste van Nederland zijn de ertstreinen van de Rotterdamse haven naar het Ruhrgebied (via Dordrecht, Breda, Tilburg, Eindhoven, Venlo). Wordt getrokken door drie 6400's en weegt 4800 ton, waarvan 3800 ton lading. Lengte: 587 meter. Verbruik bij vol vermogen (optrekken): 10/liter diesel per loc per minuut.
Op vrijdag 14 maart 2003 09:21 schreef C3La het volgende:[..]
Ja, maar aangezien ik de topicstarter ben, en we hier overeen waren gekomen dat alle nederlandse treinpics wel zo'n beetje zijn voorbijgekomen, vroeg ik me af wat nou de langste (wereldwijd) trein was...
quote:Woei ik reis elke dag naar school op dit traject, kan ik nog wat verwachten dan
Op woensdag 12 februari 2003 00:47 schreef MREn het volgende:
Op Zwolle-Roosendaal rijden vanaf deze zomer ook push/pull combi's zoals de huidige beneluxtreinenZelfs met een rood/gele-benelux rijtuig met zowel 1e als 2e klas in elke trein. Blauw/geel 1e klas IC-rijtuig gaat dan in de de Benelux.
quote:Op het rangeerterrein van zwolle (oostzijde) staat nu zon nieuwe "loc" die aan één kant van zo'n trein gezet zal worden
Op woensdag 12 februari 2003 00:47 schreef MREn het volgende:Op Zwolle-Roosendaal rijden vanaf deze zomer ook push/pull combi's zoals de huidige beneluxtreinen
Zelfs met een rood/gele-benelux rijtuig met zowel 1e als 2e klas in elke trein. Blauw/geel 1e klas IC-rijtuig gaat dan in de de Benelux.
quote:De derde is "Jules".
Op donderdag 20 februari 2003 14:53 schreef Camickaeze het volgende:
[afbeelding]Meettreinen, in alle soorten en maten..
De Indiase versie van de 1200:
Eigen product:
quote:Dat schatje staat nu in Zwolle (en het stikt er de laatste tijd ook van de paars/gele treinstellen)
Op donderdag 13 februari 2003 19:04 schreef MREn het volgende:Over enkele maanden in actie te zien op Zwolle-Roosendaal
quote:afgelopen dinsdag (25ste) was er een proefrit op en neer naar Roosendaal
Op maandag 31 maart 2003 16:58 schreef MonoSynth het volgende:[..]
Dat schatje staat nu in Zwolle (en het stikt er de laatste tijd ook van de paars/gele treinstellen)
TGV Sud-Est:
TGV Atlantique:
TGV Réseau:
TGV PBA (Paris, Brussels, Amsterdam):
TGV PBKA (Paris, Brussels, Koln, Amsterdam):
TGV Duplex:
P-01 tilting demonstrator:
TGV La Poste:
Eurostar:
Eurostar GNER:
TGV AVE (Spain):
ICE:
ICE-3M:
TGV KTX (Korea):
Acela Express (USA):
quote:nee, het is een kloon van de koploper
Op woensdag 12 februari 2003 09:04 schreef j22flyingdownwind het volgende:
[afbeelding]
Lijkt wel een voorganger van de koploper [img=29,15]i/s/yes.gif[/img]
[Dit bericht is gewijzigd door KonnieKipke op 02-04-2003 12:12]
quote:?
Op woensdag 2 april 2003 14:12 schreef Skua het volgende:
Tussen Leeuwarden en Stavoren is in '96/97 een proef geweest met de Talent. Weet iemand hier iets vanaf of heeft er foto's van?
(ps deze foto is wel in NL, die van net is in Duitsland genomen)
quote:
Op woensdag 2 april 2003 15:03 schreef MonoSynth het volgende:[..]
NL trein in Noorwegen
Mooi groen is niet lelijk!!
quote:Ik vind hem nou ook weer niet echt mooi, maar het gaat wel hoor.
Op woensdag 2 april 2003 15:16 schreef MonoSynth het volgende:Mooi groen is niet lelijk!!
[afbeelding]
En Iers:
quote:Eeen NoordNed-wadloper in [edit]Friesland[/edit]
Op woensdag 2 april 2003 15:20 schreef sweek het volgende:[..]
Wat is het voor eentje?
[Dit bericht is gewijzigd door MonoSynth op 02-04-2003 15:51]
quote:Rijden ze nog in die kleuren?
Op woensdag 2 april 2003 15:33 schreef MonoSynth het volgende:[..]
Eeen NoordNed-wadloper in Groningen
quote:Geen idee. De foto stamt van 17 Juli 2001 en staat op http://www.xs4all.nl/~peulen/fotos/reizigers.htm . Meer weet ik er niet van.
Op woensdag 2 april 2003 15:34 schreef sweek het volgende:[..]
Rijden ze nog in die kleuren?
quote:Jah er rijden een aantal treinstellen in deze kleuren.
Op woensdag 2 april 2003 15:34 schreef sweek het volgende:[..]
Rijden ze nog in die kleuren?
quote:Nooit geweten. Dat is wat te noordelijk voor mij.
Op woensdag 2 april 2003 16:15 schreef Skua het volgende:[..]
Jah er rijden een aantal treinstellen in deze kleuren.
Het was de bedoeling dat bij de overname van Ns naar Noordned alle treinstellen in deze groene kleur gespoten zouden worden. Door geldgebrek ontstaan door de vele reparaties is dit niet doorgegaan.
En op die site staan erg mooie foto's! Die 5 plan V's achter elkaar. .
quote:Tsja ik woon aan het spoor en zie die wadlopers dus 4 keer in het uur langskomen
Op woensdag 2 april 2003 16:33 schreef sweek het volgende:[..]
Nooit geweten. Dat is wat te noordelijk voor mij.
Noordned heeft op een gegeven moment de indeling van de stoelen ook veranderd. Ze had een keer per ongeluk een leeg treinstel ertussen gezet, moest iedereen erin staan, om dat er geen stoelen waren
quote:Ik heb er nog nooit ingezeten... ik woon dan ook bij Maastricht, en heb alles boven Zwolle nog nooit kunnen zien ben ik bang... Ik mag dan wel weer af en toe de Belgische treintrajecten trotseren...
Op woensdag 2 april 2003 19:03 schreef Skua het volgende:[..]
Tsja ik woon aan het spoor en zie die wadlopers dus 4 keer in het uur langskomen
En dan moet ik er ook nog dagelijks mee naar school...Noordned heeft op een gegeven moment de indeling van de stoelen ook veranderd. Ze had een keer per ongeluk een leeg treinstel ertussen gezet, moest iedereen erin staan, om dat er geen stoelen waren
Ik ga maar eens een dag-OV ofzo nemen en dan die buurten verkennen... ik wil het toch eens gedaan hebben.
Owja, en om on topic te blijven:
Een foto'tje van tijdens mijn uur vertraging op Ehv, een IRM en er achter een plan T... gok ik, kan ook een V'tje zijn.
buffel/wadloper samen gebeurd in het Noorden nog vrij regelmatig.
quote:Hmm dan ken je de Railhopper ook niet denk ik:
Op woensdag 2 april 2003 22:09 schreef sweek het volgende:[..]
Ik heb er nog nooit ingezeten... ik woon dan ook bij Maastricht, en heb alles boven Zwolle nog nooit kunnen zien ben ik bang... Ik mag dan wel weer af en toe de Belgische treintrajecten trotseren...
[..]
Min of meer de elektrische versie van de Buffel, negen stuks, rijdt alleen tussen Zwolle en Emmen (Zwolle-Ommen-Hardenberg-Coevorden-Emmen) als stoptrein. De sneltreinen op dat traject zijn Plan V'tjes.
Wat er verder rondom Zwolle rijdt zijn:
- Koplopers als intercity's naar Groningen, Leeuwarden en Amersfoort
- Koplopers als stoptreinen naar Groningen en Leeuwarden
- Plan V en U als stoptreinen naar Groningen
- DD en plan V als stoptrein naar Amersfoort/Utrecht
- Plan V, Plan T, Regiorunners en 1700 (of 1800?) naar Roosendaal (in de toekomst dus ook de omgebouwde Benelux push/pulls)
- Buffels en Wadlopertjes naar Kampen
- Buffels en Plan U richting Enschede
En zo nu en dan staat er wat defect spul van Noordned (wadloper, buffel) of Syntus (lint, buffel)
En verder nog een zooi goederen- rangeer- en meettreinen
quote:Een IRM met een DM'90 vind ik ook wel leuk uitzien.
Op woensdag 2 april 2003 22:46 schreef MREn het volgende:
een van de grapigste combi's die ik ook heb zien rijden was een buffel achter een IRM.buffel/wadloper samen gebeurd in het Noorden nog vrij regelmatig.
quote:Ik ken hem van wat ik er over gelezen heb, redelijk veel... Ik heb er nog nooit ingezeten jammergenoeg...
Op woensdag 2 april 2003 23:16 schreef MonoSynth het volgende:[..]
Hmm dan ken je de Railhopper ook niet denk ik:
Min of meer de elektrische versie van de Buffel, negen stuks, rijdt alleen tussen Zwolle en Emmen (Zwolle-Ommen-Hardenberg-Coevorden-Emmen) als stoptrein. De sneltreinen op dat traject zijn Plan V'tjes.
Wat er verder rondom Zwolle rijdt zijn:
- Koplopers als intercity's naar Groningen, Leeuwarden en Amersfoort
- Koplopers als stoptreinen naar Groningen en Leeuwarden
- Plan V en U als stoptreinen naar Groningen
- DD en plan V als stoptrein naar Amersfoort/Utrecht
- Plan V, Plan T, Regiorunners en 1700 (of 1800?) naar Roosendaal (in de toekomst dus ook de omgebouwde Benelux push/pulls)
- Buffels en Wadlopertjes naar Kampen
- Buffels en Plan U richting EnschedeEn zo nu en dan staat er wat defect spul van Noordned (wadloper, buffel) of Syntus (lint, buffel)
En verder nog een zooi goederen- rangeer- en meettreinen
Wat je tussen Groningen/Leeuwarden en Zwolle ook wel eens ziet is een kapot wadlopertje achter een koploper. Ziet er ook wel grappig uit.
quote:Dat komt omdat die dingen niet alleen op die trajecten naar Onnen (wpl) mogen rijden.
Op woensdag 2 april 2003 23:18 schreef MonoSynth het volgende:
TegelijkWat je tussen Groningen/Leeuwarden en Zwolle ook wel eens ziet is een kapot wadlopertje achter een koploper. Ziet er ook wel grappig uit.
quote:*zoekt google naar Onnen*
Op woensdag 2 april 2003 23:30 schreef MREn het volgende:[..]
Dat komt omdat die dingen niet alleen op die trajecten naar Onnen (wpl) mogen rijden.
Ik kom eigenlijk nooit noordelijker dan Hoogeveen, en als ik de combi's zie rijden is het tussen Meppel en Zwolle. Sta je in Meppel op de trein te wachten, komt een intercity langsrazen en dan zie je ineens een wadlopertje erachter. Is wel een maf gezicht. En datzelfde wadlopertje staat dan de komende maanden elke dag weer op een ander verroest spoor in Zwolle.
3 km
en nog iets anders ik zal even zoeken
The heaviest and longest train, with the largest number of wagons
recorded, was run on the 3'6" gauge Sishen-Saldanha railway in South
Africa on 26-27 August 1989. The train consisted of 660 wagons each
loaded to 105 tons gross, a tank car and a caboose (guards van). The
train was moved by nine 50kv electric and seven diesel electric
locomotives distributed along the train. The train was 7.3km
(4.5miles) long and weighed 69393 tons, excluding locomotives. It
travelled 861km (535 miles).
quote:och, zo lang zijn ze niet. Zijn ook maar 340meter, koplopers zwolle-amersfoort in de spits zijn 400meter lang
Op donderdag 3 april 2003 00:13 schreef sweek het volgende:
Haha... jezus wat lang.
En ik klaag al over die lange IC's tussen Haarlem en Maastricht iedere keer...
quote:Wordt binnenkort een proef gestart met goederentreinen tussen zwolle en veendam van 1000 (jep dat staat er goed, duizend!!) meter. Getrokken door 3 locs.
Op maandag 7 april 2003 17:25 schreef MREn het volgende:[..]
och, zo lang zijn ze niet. Zijn ook maar 340meter, koplopers zwolle-amersfoort in de spits zijn 400meter lang
quote:Dat moet je toch een andere foto gaan zoeken, want dit is geen DM90 maar een SM90
Op woensdag 2 april 2003 23:16 schreef sweek het volgende:[..]
Een IRM met een DM'90 vind ik ook wel leuk uitzien.
[afbeelding]
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 23:27 schreef MREn het volgende:De lompste van Nederland zijn de ertstreinen van de Rotterdamse haven naar het Ruhrgebied (via Dordrecht, Breda, Tilburg, Eindhoven, Venlo). Wordt getrokken door drie 6400's en weegt 4800 ton, waarvan 3800 ton lading. Lengte: 587 meter. Verbruik bij vol vermogen (optrekken): 10/liter diesel per loc per minuut.
Juist ja. die komt langs hier. Wat ik me altijd afvraag is waarom de laatste kar een afwijkende lage is ipv een gewone hoge stortkar ?
quote:Lijkt op de nieuwe railion locs die hier nu langskomen. Lelijk ding (alleen in het rood dan)
Op maandag 31 maart 2003 14:36 schreef Lone_Gunman het volgende:Eigen product:
quote:Omdat de koppelingen van de locs en die wagons anders zijn.
Op woensdag 9 april 2003 23:35 schreef Furby het volgende:Juist ja. die komt langs hier. Wat ik me altijd afvraag is waarom de laatste kar een afwijkende lage is ipv een gewone hoge stortkar ?
Moet je maar 'ns opletten als ie stil staat. Wagons hebben onderling een soort horizontale scharnier-koppeling, terwijl die locs gewoon een soort van trekhaak hebben.
Zwolle een paar dagen geleden: nieuwe stuurstand met ICRm (met graffiti ) en loc.
quote:Deze wagens van het type Faals 150 en Faalns 150 hebben als ze beladen zijn zo'n enorm gewicht, dat de normale schroefkoppeling gewoon af zou breken. Daarom hebben ze automatische koppelingen.
Op woensdag 9 april 2003 23:52 schreef MREn het volgende:[..]
Omdat de koppelingen van de locs en die wagons anders zijn.
Moet je maar 'ns opletten als ie stil staat. Wagons hebben onderling een soort horizontale scharnier-koppeling, terwijl die locs gewoon een soort van trekhaak hebben.
Maar de Nederlandse locomotieven moeten die treinen gewoon kunnen trekken, daarom zijn er zogenaamde overgangswagens in gebruik, met aan de ene kant een verstevigde schroefkoppeling, en aan de andere kant een automatische koppeling.
Deze wagens worden er bij de grens afgehaald, omdat er dan Duitse locomotieven voor de trein worden geplaatst die wel zijn voorzien van automatische koppelingen.
Eerst werden er als overgangswagen gewoon platte wagens gebruikt met daarop bevestigd spoorstaven. Maar dat bleek te licht te zijn. Daarna zijn er goederenwagens van het type Eanos gebruikt, maar ook dat scheen niet te bevallen.
Uiteindelijk zijn er gewone ertswagens geschikt gemaakt als overgangswagen, maar toen bleek dat bij het beladen van de zesassige Faals-wagens bij de EMO op de Maasvlakte per ongeluk ook de overgangswagens met erts werden beladen. Daarom hebben ze de bovenste helft ervan afgezaagd om misverstanden te voorkomen.
Ik had van deze trein destijds een heleboel foto's gemaakt, maar ik kan ze helaas nergens meer vinden.
Ik vind dit nog steeds een van de indrukwekkendste treinen die er rond rijden. Vooral toen die nog getrokken werd door een 1300 en twee 2200-diesels. Bij het vertrekken van die trein gaf dat echt een machtig geluid.
Ah, krijg ik nu +36 relevant ?!?!
quote:Gaat 't hier over mijn foto van de groene 3222 (Wadloper) van NoordNet? Dat is de enige groene, die als, ja, promo-actie zal ik maar zeggen, groen is gemaakt.
Op woensdag 2 april 2003 15:49 schreef MonoSynth het volgende:[..]
Geen idee. De foto stamt van 17 Juli 2001 en staat op http://www.xs4all.nl/~peulen/fotos/reizigers.htm . Meer weet ik er niet van.
Willen jullie een beetje op de terminologie letten:
Treinstel: aangedreven voertuig zonder losse motoreenheid, bestaande uit meerdere, bij elkaar horende, bakken.
Rijtuig: voertuig zonder aandrijving danwel mogelijkheid tot aansturing motoreenheid
Stuurstandrijtuig: voertuig zonder aandrijven, maar met mogelijkheid tot aansturing van motoreenheid (dus met een cabine aan één zijde).
Lokomotief: motoreenheid om tractie te levereen voor rijtuigen of goederenwagens
Treinstam: aangedreven voertuig zonder losse motoreenheid, bestaande uit meerdere, niet in vaste samenstelling verkerende, bakken.
Motorwagen: aangedreven voertuig zonder losse motoreenheid en bestaande uit één bak.
Volgens mij heb ik het merendeel wel gehad zo. Een intercityrijtuig is dus geen treinstel, net zoals een tussenbak van een koploper (ICM) geen rijtuig maar een bak is.
quote:3 van 4 en 1 van 3 achter elkaar is dat dan?
Op maandag 7 april 2003 17:25 schreef MREn het volgende:[..]
och, zo lang zijn ze niet. Zijn ook maar 340meter, koplopers zwolle-amersfoort in de spits zijn 400meter lang
En het is toch echt een heel stuk lopen als je helemaal vooraan zit en je aankomt op 3a in Sittard...
quote:Euh, vergissing dus.. ik bedoelde SM90.
Op woensdag 9 april 2003 23:29 schreef MREn het volgende:[..]
Dat moet je toch een andere foto gaan zoeken, want dit is geen DM90 maar een SM90
quote:Dus niet hč :-) Dat gaat niet eens, want de DD-AR-loks hebben Scharffenbergkoppelingen en rijtuigen gewoon stoot- en trekwerk.
Op woensdag 2 april 2003 23:21 schreef sweek het volgende:
Ik merk trouwens dat ze steeds vaker DD-AR loc's als loc gebruiken voor de intercity's hier in de buurt... (lijnen Haarlem - Maastricht en Den Haag - Heerlen)
Is even kijken of ik wat kan vinden.....
Voor nog veel meer plaatjes kun je op http://www.klassieke-locs.nl/6fo.htm kijken.
quote:Euhm, dan was het vast een Stuurstandje DDM zijn....
Op zaterdag 12 april 2003 18:08 schreef RailLuc het volgende:[..]
Dus niet hč :-) Dat gaat niet eens, want de DD-AR-loks hebben Scharffenbergkoppelingen en rijtuigen gewoon stoot- en trekwerk.
quote:Er lopen inderdaad twee DDM Bvk's mee in de intercitydiensten.
Op donderdag 17 april 2003 12:16 schreef sweek het volgende:[..]
Euhm, dan was het vast een Stuurstandje DDM zijn....
quote:Drie toch? Twee in de 800/900 serie voor wat extra zitplaatsen. Maar volgens mij zit er ook één als stuurstand in een stammetje 1700+ICRm+Bvk in de 3500 serie.
Op donderdag 17 april 2003 20:53 schreef RailLuc het volgende:[..]
Er lopen inderdaad twee DDM Bvk's mee in de intercitydiensten.
[Dit bericht is gewijzigd door MREn op 20-04-2003 02:23]
quote:
Op donderdag 17 april 2003 20:53 schreef RailLuc het volgende:[..]
Er lopen inderdaad twee DDM Bvk's mee in de intercitydiensten.
quote:Ik heb ook nog geen 1300, 1600 en 1700 gezien trouwens......
Op zaterdag 12 april 2003 20:21 schreef Blokhut het volgende:
Ik heb nog helemaal geen foto's van een loc uit de serie 1100 gezien
quote:Ik geloof dat die stuurstand dingen er alleen maar aanhangen om het losse DD-stel van stroom ed. te voorzien.
Op zondag 20 april 2003 23:05 schreef sweek het volgende:[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
Eentje er van... ik heb het trouwens nog niet echt meegemaakt dat je er ook echt in kon... Ze openen ze pas indien het echt druk wordt?
Ik zou niet weten of ze open zijn, ik mijdt ze als de pest. Ik hou graag een rug over voor de rest van mn leven.
quote:Geweldige pics van de hedendaagse treincultuur. .
Op dinsdag 22 april 2003 02:04 schreef MREn het volgende:
<pics>
quote:Ik mijd ze liever ook hoor, maar als er helemaal geen plaats is zit ik liever daar dan dat ik moet staan op een balkon....
Op maandag 21 april 2003 21:39 schreef MREn het volgende:[..]
Ik geloof dat die stuurstand dingen er alleen maar aanhangen om het losse DD-stel van stroom ed. te voorzien.
Ik zou niet weten of ze open zijn, ik mijdt ze als de pest. Ik hou graag een rug over voor de rest van mn leven.
quote:Jammer, ook weer mis. Dat zijn stuurstandrijtuigen van DD-AR'en. Er zijn namelijk wat DD-AR'en samengevoegd waardoor en stuurstandrijtuigen overbleven en die zijn omgebouwd voor gebruik in trek-/duw-stammen. De rijtuigen zijn gewoon toegankelijk.
Op zondag 20 april 2003 23:05 schreef sweek het volgende:[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
Eentje er van... ik heb het trouwens nog niet echt meegemaakt dat je er ook echt in kon... Ze openen ze pas indien het echt druk wordt?
quote:Hmm, wel raar dat ik toch al iedere (2-3) keer dat ik hem tegen kwam, hij defect leek te zijn...
Op zaterdag 26 april 2003 16:51 schreef RailLuc het volgende:[..]
Jammer, ook weer mis. Dat zijn stuurstandrijtuigen van DD-AR'en. Er zijn namelijk wat DD-AR'en samengevoegd waardoor en stuurstandrijtuigen overbleven en die zijn omgebouwd voor gebruik in trek-/duw-stammen. De rijtuigen zijn gewoon toegankelijk.
quote:In wat voor opzicht?
Op zaterdag 26 april 2003 23:21 schreef sweek het volgende:[..]
Hmm, wel raar dat ik toch al iedere (2-3) keer dat ik hem tegen kwam, hij defect leek te zijn...
quote:In het opzicht dat je er niet in kon en er defect stickers op plakten.
Op zondag 27 april 2003 15:40 schreef RailLuc het volgende:[..]
In wat voor opzicht?
quote:Ja, defecte deurautomatiek wil ook echt zeggen dat het hele rijtuig defect is...
Op maandag 28 april 2003 09:59 schreef sweek het volgende:[..]
In het opzicht dat je er niet in kon en er defect stickers op plakten.
quote:Dat zeg ik niet... .
Op maandag 28 april 2003 21:53 schreef RailLuc het volgende:[..]
Ja, defecte deurautomatiek wil ook echt zeggen dat het hele rijtuig defect is...
quote:Nee, swiekding, dat zei je niet Lees nog maar eens goed wat je allemaal hebt getypt
Op maandag 28 april 2003 23:00 schreef sweek het volgende:[..]
Dat zeg ik niet... .
Ik zeg alleen dat ik het dus al hesel vaak mee heb gemaakt dat je er niet in kon, met welke reden dan ook...
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 15:45 schreef RailLuc het volgende:[..]
Nee, swiekding, dat zei je niet Lees nog maar eens goed wat je allemaal hebt getypt
quote:En daarna zei ik dat ze defect leken te zijn, aangezien er een sticker op plakte... wat er dan defect is aan het treinstel ging het me helemaal niet om...
Op zondag 20 april 2003 23:05 schreef sweek het volgende:[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
Eentje er van... ik heb het trouwens nog niet echt meegemaakt dat je er ook echt in kon... Ze openen ze pas indien het echt druk wordt?
De nieuwe dubbeldekker van de NMBS:
Gewone Belgische intercity:
Brussel-Zuid:
vlnr: Franse TGV, Franse Thalys, Belgische Thalys
Belgische Thalys
quote:Reden.
Op zaterdag 10 mei 2003 01:24 schreef sweek het volgende:
MrEN, waarom gaan die BDs'en trouwens op Zwolle Roosendaal rijden? Daar rijden toch normaalgezien Regiorunners of Plan V/T's?
Plan V's worden vanaf het eind van dit jaar geleidelijk aan afgevoerd. Het grootste deel van de diensten op Zl-Rsd wordt nu gereden door IRM en loc+rijtuigen. Door het inzetten van BD'ssen hoeft er niet meer omgelopen te worden met de loc, en wordt het allemaal wat flexibeler met storingen ed., en het is natuurlijk gewoon gemakkelijker.
En wat ICRm interieurfoto's waar alles mis mee is wat er mis mee kan zijn: trein rijdt 130, dus er is wat bewogen, belichting is kut (stoelen zijn mooi rood ipv lelijk bruin), en ik ben niet thuis dus de scans zijn gemaakt met een el-brakko scanner
Foto's gemaakt door en_door_slecht
En nog een mooie "Belgische" trein, de AM96.
quote:Er behoren geloof ik zeven stammen getrokken mat. op Zl-Rsd te rijden.
Op zondag 18 mei 2003 11:44 schreef sweek het volgende:
Ik zie eigenlijk bijna nooit locs + rijtuigen op dat traject, maar ik reis dan ook wel vooral buiten de spits. Maar ook ivm. het vervangen van de Plan V's is het wel logisch. .
quote:Doe maar Franse TGV, Franse TGV en Thalys.
Op donderdag 15 mei 2003 17:08 schreef Frederic het volgende:
[afbeelding]
vlnr: Franse TGV, Franse Thalys, Belgische Thalys
quote:Toch niet. De Thalys met afgeronde voorkant is wel degelijk een Belgische Thalys. Thalys is een gezamenlijk project van de Franse, Belgische, Duitse en Nederlandse spoorwegen, maar de treinen zijn eigendom van ofwel de SNCF, NMBS, DB of NS. De meeste treinen zijn echter van de SNCF en NMBS. De meeste Thalys-treinen worden ook onderhouden in Brussel-Zuid. De trein op de foto heeft een Belgisch registratienummer en is dus een "Belgische Thalys".
Op zondag 18 mei 2003 19:45 schreef Lucske het volgende:[..]
Doe maar Franse TGV, Franse TGV en Thalys.
Franse Thalys (zelfde type als de TGV)
Belgische Thalys
SNCF (Franse spoorwegen) heeft 16 Thalys-treinen (nrs.4533-4540 en 4341-4346)
NMBS (Belgische spoorwegen) heeft 9 Thalys-treinen (nrs.4301-4309)
NS heeft maar 2 Thalys-treinen (nrs.4331-4332)
DB heeft ook maar 2 Thalys-treinen (nrs.4321-4322)
De Nederlandse en Duitse Thalys-treinen (4 in totaal) worden in Brussel-Zuid onderhouden.
Brussel is dan ook het internationale knooppunt tussen Nederland, Frankrijk en Duitsland
Er is zelfs nķg een Belgisch tintje aan Thalys: de treinen zijn in België ontworpen.
En om af te sluiten, een Belgische Eurostar (nr. 3107):
quote:Dan heb je zeker 1ste klas gereisd. Bij mij in de tweede klas had ik in December vorig jaar iig geen tv.. Het is overigens wel een heel mooie trein, alleen die catering wagon wordt al snel, te druk.
Op dinsdag 11 februari 2003 17:41 schreef MREn het volgende:[..]
ICE is veel mooier en luxer. Zonwering naar beneden, en ieder zn eigen tv met 2 film kanalen, of drie cd-kanalen. In het boekje staat welke cd's en films er zijn. Heerlijk!
quote:Niks op de sloop, dat is een museumstel.
Op dinsdag 20 mei 2003 22:01 schreef Oom_Agent het volgende:
Op de sloop
quote:Qua nummer wel, maar niet qua vorm. De SNCF heeft ook bolle-neus-Thalys'n. De Thalys'n zonder bolle neus zijn omgebouwde TGV's.
Op dinsdag 20 mei 2003 19:12 schreef Frederic het volgende:
[afbeelding]
Belgische Thalys
quote:Waarvan de 43**-stellen de stellen zijn met ronde neus en de 45**-stellen de ex-TGV's zijn. En die Eurostar is net zo Belgisch als een Duitse braadworst, Eurostars zijn Frans. Volgens mij denk je dat de vorm van de neus aangeeft of het een Belgisch stel is, maar dat is dus niet zo.
SNCF (Franse spoorwegen) heeft 16 Thalys-treinen (nrs.4533-4540 en 4341-4346)
Succes met leren.
quote:Natųųrlijk heeft de SNCF ook Thalys-treinen met een ronde neus. Ik had het over de Thalys op de foto.
Op woensdag 21 mei 2003 16:49 schreef Lucske het volgende:[..]
Qua nummer wel, maar niet qua vorm. De SNCF heeft ook bolle-neus-Thalys'n. De Thalys'n zonder bolle neus zijn omgebouwde TGV's.
[..]Waarvan de 43**-stellen de stellen zijn met ronde neus en de 45**-stellen de ex-TGV's zijn. En die Eurostar is net zo Belgisch als een Duitse braadworst, Eurostars zijn Frans. Volgens mij denk je dat de vorm van de neus aangeeft of het een Belgisch stel is, maar dat is dus niet zo.
Succes met leren.
Even wat corporate informatie van Thalys:
Thalys International, een coöperatieve vennootschap met beperkte aansprakelijkheid naar Belgisch recht, is verantwoordelijk voor de commercialisering en het operationele beheer van de Thalys hogesnelheidstreinen.
Thalys International is een gezamenlijke dochteronderneming van de Nationale Maatschappij van Belgische Spoorwegen (NMBS) en de Société Nationale des Chemins de Fer franįais (SNCF).
De NS en de DB zijn slechts 'partners', geen eigenaars.
Wat de Eurostar betreft: de meeste treinen zijn inderdaad eigendom van de SNCF; maar de NMBS heeft er ook een aantal. (ken het exact nummer niet)
Blijkbaar is het voor Nederlanders zoals jij moeilijk te accepteren dat de Belgische spoorwegen over veel meer HST-treinen beschikt dan de NS.
Tja,... best wel grappig.
[Dit bericht is gewijzigd door Frederic op 21-05-2003 18:57]
quote:Knap, ik moet de eerste Thalys nog tegenkomen op Den Haag CS
Op dinsdag 20 mei 2003 19:12 schreef Frederic het volgende:
Brussel is dan ook het internationale knooppunt tussen Nederland, Frankrijk en Duitsland
[afbeelding]
quote:Uiteraard, eens mens heeft rust nodig.
Op dinsdag 20 mei 2003 21:35 schreef LKP het volgende:[..]
Dan heb je zeker 1ste klas gereisd. Bij mij in de tweede klas had ik in December vorig jaar iig geen tv.. Het is overigens wel een heel mooie trein, alleen die catering wagon wordt al snel, te druk.
[..]
Knap, ik moet de eerste Thalys nog tegenkomen op Den Haag CS
[..]
De Thalys stopt gewoon op HS toch..
quote:Ja, maar op het plaatje staat Den Haag CS.
Op zondag 25 mei 2003 21:04 schreef LKP het volgende:
[quote]Op woensdag 21 mei 2003 20:53 schreef MREn het volgende:[..]
Knap, ik moet de eerste Thalys nog tegenkomen op Den Haag CS
[..]De Thalys stopt gewoon op HS toch..
quote:Door mij.
Op woensdag 2 april 2003 15:07 schreef sweek het volgende:[..]
[afbeelding]
In Enschede genomen...
En deze van het protostel in Friesland:
Erg mooie foto vind ik zelf.
quote:Dan begrijp ik je, nog best wel moeilijk, goed lezen
Op maandag 26 mei 2003 00:20 schreef MREn het volgende:[..]
Ja, maar op het plaatje staat Den Haag CS.
quote:Vind je het mooi?
Op maandag 26 mei 2003 01:29 schreef QyRoZ het volgende:
Damn, vergelijk Brussel Zuid eens met bijvoorbeeld Rotterdam Centraal.
quote:Ik vind het allebei best wel mooie treinen.
Op maandag 26 mei 2003 02:05 schreef Chooselife het volgende:
Geef de foto een naam; Beauty and the beast.
En het vernieuwe vIRM interieur...
Al ietsje beter.
quote:Grmbl, het was jammergenoeg niet mijn server.
Op zaterdag 7 juni 2003 23:13 schreef contra het volgende:
zeg sweex, je foto's doen het niet (suptiel schopje om een mooi topic van de ondergang te redden )
En hier even foto's van de Plan W, het nog dit jaar verdwijnende rijtuig...
Gemaakt in Eindhoven. .
Deze foto's zijn genomen in Oostende (België), en zoals je kunt zien in titel, van januari 2001
quote:Ik wist niet dat de Thalys tot in Oostende kwam! .
Op zondag 8 juni 2003 22:29 schreef Djan het volgende:
http://users.pandora.be/computers/stuff/foto's%20treinen%20Januari%202001/1.jpg
http://users.pandora.be/computers/stuff/foto's%20treinen%20Januari%202001/2.jpg
http://users.pandora.be/computers/stuff/foto's%20treinen%20Januari%202001/3.jpg
http://users.pandora.be/computers/stuff/foto's%20treinen%20Januari%202001/4.jpg
http://users.pandora.be/computers/stuff/foto's%20treinen%20Januari%202001/5.jpg
http://users.pandora.be/computers/stuff/foto's%20treinen%20Januari%202001/6.jpg
http://users.pandora.be/computers/stuff/foto's%20treinen%20Januari%202001/7.jpgDeze foto's zijn genomen in Oostende (België), en zoals je kunt zien in titel, van januari 2001
Plan V
Plan T
Railion (weet de naam van de trein niet)
1827
Alle foto's genomen in Eindhoven
vertragingen hebben zo ook z'n voordelen
quote:Toch wel!
Op maandag 9 juni 2003 21:26 schreef sweek het volgende:[..]
Ik wist niet dat de Thalys tot in Oostende kwam! .
Als je van Brussel eens snel in Oostende moet zijn, koop je gewoon een Thalys-ticket.
quote:Misschien eens proberen. .
Op dinsdag 17 juni 2003 22:39 schreef Frederic het volgende:[..]
Toch wel!
Als je van Brussel eens snel in Oostende moet zijn, koop je gewoon een Thalys-ticket.
Owja, en nog wat Belgische foto's... ik ben even op en neer gegaan naar station Genk. .
Wat algemene foto's:
Locomotief 2120 met er achter 5 M6 Dubbeldekkers
Het interieur van zo'n M6 rijtuig:
Een Deense Neus treinstel AM96:
En het geweldige interieur van zo'n trein... (net als dat van de M6 trouwens. )
Belgische dienstregelingen zien er wel heel erg ouderwets uit...
Maar het is wel handig om te kunnen zien hoe laat de trein waar is. .
En ook het vertrekbord is niet ultramodern. .
En nog wat stationsdetails...
quote:kutbak
Op dinsdag 17 juni 2003 21:17 schreef WernerVonPinky het volgende:
Plan U
maar wel mooie foto's
quote:is dat die trein die na koppelen ook een koploper-effect heeft?
Op woensdag 18 juni 2003 00:08 schreef sweek het volgende:
Een Deense Neus treinstel AM96:
quote:Wat doet zo'n dieseltrein in Eindhoven? Alle spoorlijnen zijn er toch van bovenleiding voorzien?
Op dinsdag 17 juni 2003 21:17 schreef WernerVonPinky het volgende:
Plan U
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Alle foto's genomen in Eindhovenvertragingen hebben zo ook z'n voordelen
quote:Ja, hebben inderdaad ook een doorloopkop. .
Op donderdag 19 juni 2003 23:45 schreef contra het volgende:[..]
is dat die trein die na koppelen ook een koploper-effect heeft?
quote:Rijden ivm met materieel tekort. Doen ze helaas ook tussen zwolle en groningen.
Op donderdag 19 juni 2003 23:48 schreef Halinalle het volgende:[..]
Wat doet zo'n dieseltrein in Eindhoven? Alle spoorlijnen zijn er toch van bovenleiding voorzien?
quote:Af en toe rijden ze toch tussen Eindhoven en Venlo geloof ik....
Op donderdag 19 juni 2003 23:48 schreef Halinalle het volgende:[..]
Wat doet zo'n dieseltrein in Eindhoven? Alle spoorlijnen zijn er toch van bovenleiding voorzien?
Ik zag laatst trouwens een vernieuwe Sprinter staan op Eindhoven.... wat doet dat daar? .
quote:vraag ik me af hoe, want lijkt mij dat daar een machinist hoort te kunnen zitten?
Op donderdag 19 juni 2003 23:51 schreef sweek het volgende:[..]
Ja, hebben inderdaad ook een doorloopkop. .
quote:Het kan allemaal weggeklapt worden op 1 of andere manier... hoe het precies zit weet ik ook niet.
Op donderdag 19 juni 2003 23:52 schreef contra het volgende:[..]
vraag ik me af hoe, want lijkt mij dat daar een machinist hoort te kunnen zitten?
quote:
Even een uitstapje, op een compleet willekeurig punt in het verhaal.We hebben tijdens de heen- en terugreis, en tijdens een tocht naar 'het hellend vlak van Ronquieres' bij Nivelles, kennis gemaakt met de nieuwste treinen van de NMBS. Het zijn de treinstellen AM96 (ook wel bekend als Deense Neuzen) en de rijtuigen I11. De laatste zijn een aftreksel van de treinstellen, net zoals in Nederland de ICR een aftreksel is van het ICM.
Zowel de treinstellen als de rijtuigen zijn van binnen riant bemeten en hebben genoeg beenruimte (ja, dit is een stille hint aan het adres van de NS). Het interieur is nog steeds schoon en fris, en de airco staat precies goed. Bij de coach-opstelling heb je een stevige (!) klaptafel. Het rijgedrag is gewoon perfect: niks geen gehobbel.
Boven de tussendeuren hangt een prima leesbaar lichtkrant:"Welkom in de trein naar Genk. Rijtuig beperkt tot Hasselt. Deze trein zal stoppen te ... De rijtuigen naar Genk worden in Brugge achteraan deze trein geplaatst. U kunt tot Hasselt van rijtuig wisselen. Te Hasselt kunt u alleen nog via het perron overstappen.
Wij wensen u een prettige reis. Voor een goede doorstroming in de trein is het noodzakelijk dat het gangpad vrij blijft. Wilt u daarom uw bagage tussen de zitplaatsen of in de rekken boven de stoelen plaatsen. Dank u wel voor uw medewerking.
We komen aan in Brugge. Volgende halte: Brussel Zuid. Station Brugge. Dit is de trein naar ..."Ronduit perfect! De overgangen tussen de rijtuigen zijn ruim, zonder deur, maar toch geluidloos. De overgang tussen de treinstellen zijn ook veel beter dan die in de Koplopers. Je loopt het compartiment uit via een zware deur, en dan sta je in een vreemd soort hal. Links en rechts heb je een kast, en aan de overkant is weer zo'n deur. Vreemd zijn ook dat er een aantal knopjes zitten die er uit zien alsof ze kwaad kunnen doen.
Slechts diegene die zich in deze materie verdiepen begrijpen wat er gaande is. Je staat immers in de cabine! Bij het koppelen worden beide cabine's compleet weg geklapt in de kasten aan weerszijde van het halletje.Het enige wat nog beter zou kunnen is het krappe balkon met de enkele deur.
quote:Ik woon tussen de splitsing duitsland/Limburg en richting Limburg gaan de diesels. Zal daar dus wel achtergebleven gebied zijn.
Op donderdag 19 juni 2003 23:48 schreef Halinalle het volgende:
Wat doet zo'n dieseltrein in Eindhoven? Alle spoorlijnen zijn er toch van bovenleiding voorzien?
Ik zie ook soms nieuwe locs langskomen. De Duitse ICC met 30 km/u of 3 weken geleden een trein gelijkend op de sprinter in rood/wit/blauw geschilderd met op alle stoelen tonnen en een vaart van 20 km/u ongeveer (testrit neem ik aan)
En die nieuwe goederenlocs. lelijke vierkante dingen. In het rood of in het grijs met dikke gele randen om de ramen.
quote:Keedan, leuke oplossing!
Op donderdag 19 juni 2003 23:58 schreef sweek het volgende:Het kan allemaal weggeklapt worden op 1 of andere manier... hoe het precies zit weet ik ook niet.
Toch denk ik dat machinisten in koplopers veiliger zitten (ongelukken zoals bij roermond en beilen zal de machinist in een koploper beter afkomen).
Ik vond het jammer dat ik geen cam bij me had. Ik dacht nog aan dit topic
quote:E worden nogal wat treinen in het buitenland opgekalevaterd. Als je je nog es verveeld mag je idd wel wat foto's maken!
Op vrijdag 20 juni 2003 00:04 schreef Furby het volgende:
En een tijdje geleden zag ik dat zie die hele ouwe kleine rangeerlocjes hier op een vrachtwagen laden en afvoerden.Ik vond het jammer dat ik geen cam bij me had. Ik dacht nog aan dit topic
quote:Maar in het buitenland opknapper is heel wat anders als per dieplader naar de sloop gaan.
Op vrijdag 20 juni 2003 00:06 schreef contra het volgende:[..]
E worden nogal wat treinen in het buitenland opgekalevaterd. Als je je nog es verveeld mag je idd wel wat foto's maken!
quote:die dieselkrengen rijden hier op de lijn Eindhoven -> Geldrop -> Heeze -> Weert
Op donderdag 19 juni 2003 23:51 schreef contra het volgende:[..]
Rijden ivm met materieel tekort. Doen ze helaas ook tussen zwolle en groningen.
Bah, wat een klote treinen, heb regelmatig gehad dat vlak buiten Eindhoven het licht opeens uitging snachts om 12 uur. Zit je daar in het donker te kijken.
Zijn trouwens nog meer vreemde combi's mogelijk, zoals 2xDH1 met 1xICM:
DH1 met DM90:
ICM + IRM? Ook geen punt, doen we ff:
ICM + DM90 kan ook uiteraard:
quote:Die dingen zijn al meer dan 40 jaar oud, en hadden eigenlijk al lang buiten dienst moeten zijn. Ze zijn daarom ook niet gemoderniseerd.
Op vrijdag 20 juni 2003 08:03 schreef bleiblei het volgende:[..]
die dieselkrengen rijden hier op de lijn Eindhoven -> Geldrop -> Heeze -> Weert
Bah, wat een klote treinen, heb regelmatig gehad dat vlak buiten Eindhoven het licht opeens uitging snachts om 12 uur. Zit je daar in het donker te kijken.
Wat zien die nieuwe dubbeldekkers er mooi uit zeg! Weet je toevallig ook hoeveel de NMBS ervan heeft aangekocht?
quote:Zo spectaculair vind ik ze anders niet. Doet me een beetje denken aan de vorige generatie dubbeldekkers in NL
Op zaterdag 21 juni 2003 11:04 schreef Frederic het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]Wat zien die nieuwe dubbeldekkers er mooi uit zeg! Weet je toevallig ook hoeveel de NMBS ervan heeft aangekocht?
quote:Van Nederlanders zou ik geen andere reactie verwachten...
Op zaterdag 21 juni 2003 11:10 schreef Dr_Flash het volgende:[..]
Zo spectaculair vind ik ze anders niet. Doet me een beetje denken aan de vorige generatie dubbeldekkers in NL
Wacht maar tot je erin zit, en in Belgie rijden ze zelfs op tijd! (meestal)
quote:Als Nederlander moet ik toegeven:
Op zaterdag 21 juni 2003 11:30 schreef Frederic het volgende:[..]
Van Nederlanders zou ik geen andere reactie verwachten...
Wacht maar tot je erin zit, en in Belgie rijden ze zelfs op tijd! (meestal)
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 11:04 schreef Frederic het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]Wat zien die nieuwe dubbeldekkers er mooi uit zeg! Weet je toevallig ook hoeveel de NMBS ervan heeft aangekocht?
quote:Van http://www.b-rail.be/press/N/nieuws/2002/dossier_m6.html
Een bestelling van 8,5 miljard frankIn juli 1999 bestelde de NMBS 210 dubbeldeksrijtuigen, samen goed voor 35 treinstellen. De investering hiervoor bedroeg 8 502 miljoen frank (franken 1997) (210,75 miljoen euro), of 40,5 miljoen frank (1,00 miljoen euro) per rijtuig. Bij de keuze van de constructeur speelden de criteria comfort en design een doorslaggevende rol. In het investeringsplan 2001-2012 staat een vervolgorder voor bijkomende dubbeldekstreinen ingeschreven.
En ze hebben dat hoekige van de Nederlandse DD-AR/DDM/mDDM's, maar voor de rest zien ze er echt totaal anders uit, zijnm ze heel modern en ziet het er gewoon erg goed uit, en zo zit het ook. .
quote:Aha! Kijk nu kunnen we praten
Op zaterdag 21 juni 2003 11:30 schreef Frederic het volgende:[..]
Van Nederlanders zou ik geen andere reactie verwachten...
Wacht maar tot je erin zit, en in Belgie rijden ze zelfs op tijd! (meestal)
Sweek open jij een nieuwe?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |