abonnement Unibet Coolblue
  zondag 23 oktober 2022 @ 00:29:01 #1
500609 djv88
Hold on, let me overthink this
pi_206416003
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 23 oktober 2022 @ 00:29:38 #2
500609 djv88
Hold on, let me overthink this
pi_206416012
Geen flauw idee of ik het goed heb gedaan. Is het de bedoeling dat ik een nieuw topic open als ik de laatste post heb gedaan in het oude topic?
pi_206416377
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2022 00:29 schreef djv88 het volgende:
Geen flauw idee of ik het goed heb gedaan. Is het de bedoeling dat ik een nieuw topic open als ik de laatste post heb gedaan in het oude topic?
Ja klopt, is zo helemaal prima hoor ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 23 oktober 2022 @ 07:23:03 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206416899
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 23:21 schreef djv88 het volgende:
Hoe bereiden jullie eten voor? Ik ben zelf gemakzuchtig en wil graag simpel reproduceerbare en voorspelbare gerechten hebben. Nu gooi ik mijn eten in 1 bord en dat gaat de magnetron in. Ik wacht een tijd en het is klaar zonder dat ik er verder mee bezig hoef te zijn. Dat kan ik blijven herhalen en de uitkomst is elke keer hetzelfde, ik hoef niet op timers te letten en iets op een bepaald tijdstip om te draaien.

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met bijvoorbeeld een multicooker en dat zouden aanraden? De verwachting die ik daarvan heb is dat dat een gezondere en uitgebreidere magnetron is, waar je een grotere variëteit van gerechten in kunt voorbereiden en waar ik ook niet tussentijds aandacht aan hoef te besteden.
Ik snap niet zo goed wat je zegt hier.

Leg je bijv rauwe sperziebonen, aardappels en vlees op een bord en dat doe je dan in de magnetron tot het gaar is? :?
***
  zondag 23 oktober 2022 @ 10:39:42 #5
500609 djv88
Hold on, let me overthink this
pi_206417846
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2022 07:23 schreef BE het volgende:

[..]
Ik snap niet zo goed wat je zegt hier.

Leg je bijv rauwe sperziebonen, aardappels en vlees op een bord en dat doe je dan in de magnetron tot het gaar is? :?
Nee, groente uit zo'n hak potje bijvoorbeeld en vlees dat voor zover ik het goed begrijp al soort van voorbereid is.

https://www.jumbo.com/pro(...)stijl-135g-484801BAK
https://www.jumbo.com/pro(...)s-bbq-135g-484803BAK
pi_206417921
Daar zou ik mokerongelukkig van worden.
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 23 oktober 2022 @ 11:32:15 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206418159
Ja, daar zou ik ook echt niet heel blij van worden.
Dan zou ik, als ik voor gemak ging, nog eerder voor een stoommaaltijd gaan ofzo.

Maar kijk eens naar wat recepten voor een slowcooker of multicooker en bedenk of je dat lekker zou vinden.
Zo ja, zou ik dat zeker doen. Dan heb je iig verse producten te pakken. En meer keuze en variatie.

En makkelijk is het zeker. En koop er dan meteen een vriezer bij zodat je overgebleven porties in kan vriezen. :Y

Ik heb gisteren me nog helemaal klem gegeten aan pulled chicken uit de slowcooker. O+
***
pi_206418170
Ik heb een instant pot, da’s een soort Multicooker. Ja, daar kan je ook hele maaltijden in maken (stamppot bijvoorbeeld, of pastasaus incl pasta) maar vaak maak je iets waar nog wel iets bij moet zoals rijst. Kijk eens op de site van Flying foodie zij heeft veel recepten
We have far more in common than that which devides us..
pi_206418305
quote:
2s.gif Op zondag 23 oktober 2022 10:52 schreef Lonaa het volgende:
Daar zou ik mokerongelukkig van worden.
Wel een fantastisch dieet trouwens. Dan at ik spontaan geen warm eten meer.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_206418325
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2022 11:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb een instant pot, da’s een soort Multicooker. Ja, daar kan je ook hele maaltijden in maken (stamppot bijvoorbeeld, of pastasaus incl pasta) maar vaak maak je iets waar nog wel iets bij moet zoals rijst. Kijk eens op de site van Flying foodie zij heeft veel recepten
Rijst kan erbij in de slowcooker. Dat moet je wel even ontdekken, met verdiepingen en een hittebestendig bakje met x water bovenin als je hogedrukkookt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_206418330
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2022 11:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wel een fantastisch dieet trouwens. Dan at ik spontaan geen warm eten meer.
Dan wordt mijn dieet wel echt gereduceerd tot alcohol, brood, kwark, kaas en af en toe een stuk fruit. ;(
Sterkheidsbaas van alles.
pi_206418341
quote:
2s.gif Op zondag 23 oktober 2022 11:53 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Dan wordt mijn dieet wel echt gereduceerd tot alcohol, brood, kwark, kaas en af en toe een stuk fruit. ;(
Dat is een keuze.
Je kunt ook gewoon vaker salade eten bij de lunch :{w
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_206418355
quote:
6s.gif Op zondag 23 oktober 2022 11:55 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat is een keuze.
Je kunt ook gewoon vaker salade eten bij de lunch :{w
Als ik groente eet bij mijn lunch is dat de leftover van het avondeten.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_206418394
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2022 11:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Rijst kan erbij in de slowcooker. Dat moet je wel even ontdekken, met verdiepingen en een hittebestendig bakje met x water bovenin als je hogedrukkookt.
Ja, dat had ik ook gezien. Maar ik maak vaak grotere hoeveelheden van iets en vries dat in. En de ene keer doe ik er rijst bij, soms op een wrap etc
We have far more in common than that which devides us..
pi_206474225
Hoe gaat het met jullie?

Ik zie inmiddels getallen op de weegschaal waar ik langzaam blij van word. 32 weken sinds ik begon met deze aanpak en er zijn weken achtereen dat er gewoon nietsssss gebeurd. En dan ineens weer een stap de goede richting uit.
Met een meidenkwartet
  Moderator vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:47:23 #16
5428 crew  miss_sly
pi_206474289
Fijn @Cathmar

Ik zat in Rome vorige week. Bedoeling was 5 dagen, dat werden er 8 door een staking van luchtverkeersleiders.
Dus 8 dagen pasta, Italiaans ontbijt en ijs :@ Schade was maar 1,5 kilo bij mij, dankzij de 20.000 stappen per dag, 8 dagen lang. En daarvan ben ik alweer 1 kilo kwijt.

Maar goed, lager dan dit kom ik almaar niet, dus ik ben me aan het beraden op hoe verder. Ik wil er nog 3 kilo af, en dat lijkt een onmogelijkheid.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206477090
Ik zou het op zich niet heel erg vinden als mijn vakantie plots een paar dagen langer duurt, @miss_sly :+ (werd dat vergoed door de luchtvaartmaatschappij?) Waarschijnlijk ben je een pond aangekomen, als die kilo er alweer af is. Is te overzien.

Zelf woensdag een luxe high tea gehad en de rest van de dag ook flink gesnoept. Was ik verdorie vanmorgen zwaarder dan gisteren :( Maar ja, was maar 1 dagje, komt goed.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 14:58:28 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206477132
Mjamjamja... iets met een ruggegraat... Ik loop nog steeds heel veel, maar eet ook gewoon nog te veel...
Nog steeds -7/-8 tov begin van dit jaar, maar toch... dat hadden er ondertussen ook best -10 mogen zijn, of misschien wel moeten...
***
  Moderator vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:25:25 #19
5428 crew  miss_sly
pi_206477365
Als het goed is, wordt het vergoed. Declaratie ingediend voor hotel en maaltijden. We gaan het zien.
Op zich ook niet heel erg, alleen was dochter niet op tijd terug op school en wij niet op het werk. Gelukkig reageerden zowel school als werkgevers heel prettig.
Het zal wel een pond zijn, inderdaad, dus zeker te overzien. Ik heb deze week nog niet eens veel gedaan aan beweging verder, omdat niet fit en dochter met covid :')

Maar het is bij mij meer ook wel als wat @BE zegt: ruggegraat. Ik doe het echt best aardig, maar ik denk niet goed genoeg. Ik mag best iets strenger zijn om nog een paar kilo af te vallen, maar dan moet ik er echt iets voor doen...en dat vind ik toch wel lastig, zo blijkt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206520443
Ik keek naar de ingrediënten op een pot Ben & Jerry's. Super super zout dat spul! 44 gram zout per 100 gram _O- Dat lijkt me absoluut niet eetbaar. linkje slordige ah
En blijkbaar is 1 zo'n pot vijf porties. Ik moest lachen.

Hier gaat het verder prima. Ik snap niet hoe. Maar ik begrijp m'n lijf nog steeds niet na al die jaren samen zijn.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_206520577
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 14:58 schreef BE het volgende:
Mjamjamja... iets met een ruggegraat... Ik loop nog steeds heel veel, maar eet ook gewoon nog te veel...
Nog steeds -7/-8 tov begin van dit jaar, maar toch... dat hadden er ondertussen ook best -10 mogen zijn, of misschien wel moeten...
Nog even doorknallen tot kerst BE. Zeven weken. Ik hou zelf van die afgekaderde korte doelen. Je kan het, dat weet je zelf ook. EN 7 kilo is 7 kilo he?!?!
Met een meidenkwartet
  dinsdag 1 november 2022 @ 16:29:12 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206522039
*;
***
  vrijdag 4 november 2022 @ 22:37:49 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206561508
Weet je wat het grootste nadeel is van jezelf altijd maar met van alles vol stoppen?
Niets is meer echt lekker of echt een traktatie en daar blijf ik dan dus wel naar op zoek en zoek het dan in volume. Of niet kunnen kiezen. -O-

(Vandaag heb ik me ingehouden hoor, maar er ontstaat dan wel onrust…)
***
pi_206566391
Lastig, BE. Voor mij alleen maar herkenbaar, dus ook geen tips of trucs om dat tegen te gaan.

Hier gaat het allemaal weer van een leien dakje, maar ik weet nooit 'wáárom. Ik snap mijn eigen lijf na al die decennia nog steeds niet. Waarom gaat het soms fantastisch, waarom zijn er periodes dat het al onhaalbaar lijkt om één (1) dag normaal te doen. Het gaat bij mij vaak weer helemaal out of control als ik 1 dag niet heb opgelet, zoals op een verjaardag of feest. Vorige week High Tea bij Robèrt in Oisterwijk gehad (en uiteraard veel in de bakkerij gekocht) en een verjaardag met barbecue waar al het eten wit en bruin was. Ik dacht: nou, daar gaan we. Weer in een neerwaaardse spiraal (of opwaards qua gewicht, het is maar hoe je het bekijkt). Maar nee. Nee?! Ik begrijp niets van mezelf.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 5 november 2022 @ 18:50:33 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206567901
Just ride with it! O+
***
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')