abonnement Unibet Coolblue
  maandag 2 mei 2022 @ 12:49:04 #1
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204606779
Uitgerekende data:

eind mei: June.

9 juli: Zusje123
29 juli: Elleska

Half augustus: Smart_ass

Begin september: Sway-
23 september: Bami (meisje)

2 oktober: ***Lokasenna***

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Het Fok! prematurenpakket bevindt zich momenteel bij B.ertha.

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 5% gewijzigd door MaJo op 25-05-2022 21:42:58 ]
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_204607673
Geniet van je verlof, June!
  maandag 2 mei 2022 @ 16:52:13 #3
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_204608749
Werkt verlof anders voor werknemers? Ik ben zzper en had destijds recht op 4 maanden lang 70% van mijn loon van twee jaar daarvoor.

Ik had me er nu nog niet in verdiept. Ik heb het geluk dat ik seizoenswerk doe en in de herfst en winter sowieso weinig werk. Dus ik kan straks al heel vroeg met verlof, met 27 weken. Bij de vorige stond ik een paar dagen voor de bevalling en in de kraamweek nog van alles te regelen met personeel dat het bedrijf draaiende hield, en heb ik zelf ook nog fysiek heel hard staan werken met 37 weken, dat was echt niet fijn.
Ik ga ook niet eerder weer aan de slag voordat de baby 6 maanden is denk ik. De vorige keer kon ik dat ook echt nog lang niet eerder aan, maar toen zat ik zonder werk vanwege corona, dus dat was een geluk bij een ongeluk.
Het is wat dit betreft echt een luxe, om mijn eigen werktijden zo te kunnen bepalen. Maar tegelijkertijd zou ik me nu wegens misselijk en vermoeidheid t liefst ziek kunnen melden terwijl ik echt enorme klussen heb, nonstop zonder vrije dagen, tot aan mid september.

Ik had zo uitgekeken naar de lente en de zomer, maar sinds ik weet dat ik zwanger ben wil ik gewoon dat het herfst is zodat ik in mn cocon op de bank kan liggen :')
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  maandag 2 mei 2022 @ 17:05:48 #4
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204608878
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2022 16:52 schreef -Mellow- het volgende:
Werkt verlof anders voor werknemers? Ik ben zzper en had destijds recht op 4 maanden lang 70% van mijn loon van twee jaar daarvoor.

Ik had me er nu nog niet in verdiept. Ik heb het geluk dat ik seizoenswerk doe en in de herfst en winter sowieso weinig werk. Dus ik kan straks al heel vroeg met verlof, met 27 weken. Bij de vorige stond ik een paar dagen voor de bevalling en in de kraamweek nog van alles te regelen met personeel dat het bedrijf draaiende hield, en heb ik zelf ook nog fysiek heel hard staan werken met 37 weken, dat was echt niet fijn.
Ik ga ook niet eerder weer aan de slag voordat de baby 6 maanden is denk ik. De vorige keer kon ik dat ook echt nog lang niet eerder aan, maar toen zat ik zonder werk vanwege corona, dus dat was een geluk bij een ongeluk.
Het is wat dit betreft echt een luxe, om mijn eigen werktijden zo te kunnen bepalen. Maar tegelijkertijd zou ik me nu wegens misselijk en vermoeidheid t liefst ziek kunnen melden terwijl ik echt enorme klussen heb, nonstop zonder vrije dagen, tot aan mid september.

Ik had zo uitgekeken naar de lente en de zomer, maar sinds ik weet dat ik zwanger ben wil ik gewoon dat het herfst is zodat ik in mn cocon op de bank kan liggen :')
Ja, dat werkt anders :).

Voor degene die bevalt:
16 weken zwangerschapsverlof (4 tot 6 vooraf, 10 tot 12 weken na).
Ouderschapsverlof 26 weken x aantal contracturen waarvan per 1 augustus 2022 de eerste 9 weken tegen 70% van je inkomen, overige onbetaald tenzij CAO/arbeidsovereenkomst anders bepaald.

Voor de partner:
5 dagen 100% geboorteverlof
5 weken aanvullend geboorteverlof tegen 70% van je inkomen.
26 weken x aantal contracturen waarvan per 1 augustus 2022 de eerste 9 weken tegen 70% van je inkomen, overige onbetaald tenzij CAO/arbeidsovereenkomst anders bepaald.

(die voor de partner ben ik niet 100% zeker of die 5 weken niet ook in die 26 valt?)
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_204609547
Nu met verlof en in oktober weer aan het werk is echt ideaal. Alle mooie maanden vrij, lekker genieten van de zon.
pi_204609596
quote:
17s.gif Op maandag 2 mei 2022 17:05 schreef Debsterr het volgende:
26 weken x aantal contracturen waarvan per 1 augustus 2022 de eerste 9 weken tegen 70% van je inkomen, overige onbetaald tenzij CAO/arbeidsovereenkomst anders bepaald.
Vanaf 2 augustus toch?
En zeker nuttig om in de CAO/arbeidsovereenkomst te duiken want bij mijn man zitten daar nog wat leuke extra regels aan. Zo kan hij kiezen voor 100% uitbetaling tegen een korter verlof of een langer verlof met een lagere vergoeding. Idee daarachter is dat mensen die het inkomen echt niet kunnen missen zo toch verlof kunnen opnemen.

Geldt trouwens ook voor kinderen die voor 2 augustus worden geboren. Voor mij wel prettig om te weten aangezien ik vlak daarvoor ben uitgerekend.

[ Bericht 7% gewijzigd door Elleska op 02-05-2022 18:18:25 ]
  maandag 2 mei 2022 @ 19:42:25 #7
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204610390
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 18:11 schreef Elleska het volgende:

[..]
Vanaf 2 augustus toch?
En zeker nuttig om in de CAO/arbeidsovereenkomst te duiken want bij mijn man zitten daar nog wat leuke extra regels aan. Zo kan hij kiezen voor 100% uitbetaling tegen een korter verlof of een langer verlof met een lagere vergoeding. Idee daarachter is dat mensen die het inkomen echt niet kunnen missen zo toch verlof kunnen opnemen.

Geldt trouwens ook voor kinderen die voor 2 augustus worden geboren. Voor mij wel prettig om te weten aangezien ik vlak daarvoor ben uitgerekend.
Oh je hebt gelijk inderdaad, 2 augustus, en met twk als je kindje van voor 2 augustus is maar nog geen 1 :).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_204611686
@Debsterr Voor zover ik weet staat het aanvullende geboorteverlof volledig los van het ouderschapsverlof, dus die 5 weken zitten niet bij die 26 in. Mega chill hoeveel verlof er nu kan. *O*
Man heeft zelf 2 weken 100% doorbetaald ipv de wettelijke 1 week.
pi_204612821
Hier was man mijn hele zwangerschapsverlof thuis, vonden we chill.
Was uiteraard wel grotendeels onbetaald.
Maar nooit spijt gehad.

Bij een 2e gaan we het weer zo doen en dan neem ik nog 3 maanden extra. Ga ik pas weer aan het werk als baby 7 maanden is.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 06:47:04 #10
208890 June.
Seriously?
pi_204612900
Mijn vriend is zzp'er geworden, dus volgens mij ligt het ook aan de arbeidsongeschiktheidsverzekering (als je die al hebt) of je betaald verlof kan opnemen. Maar volgens mij geldt dat vooral voor de zwangere zzp'er en niet voor de partner.

Mijn vriend krijgt in elk geval niets qua extra dagen. Nu verdient hij ook veel meer da toen hij in loondienst was, is flexibel met z'n uren en kan nog steeds veel thuiswerken dus dat komt wel goed. We gaan het wel zien.
Shine bright like a diamond.
pi_204615233
Weer thuis van vakabtie en net weer even hartje geluisterd bij de vk, alles nog goed O+
Volgende week de 20 weken echo, benieuwd of het dan nog steeds een jongetje is :P

Iemand nog goede tips tegen ontstoken tandvlees? Mijn neus en tandvlees bloeden echt snel tijdens de zwangerschap, en sowieso voelt het ook allemaal pijnlijk en geïrriteerd.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 13:42:04 #12
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204615733
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 12:49 schreef Lokasenna het volgende:
Weer thuis van vakabtie en net weer even hartje geluisterd bij de vk, alles nog goed O+
Volgende week de 20 weken echo, benieuwd of het dan nog steeds een jongetje is :P

Iemand nog goede tips tegen ontstoken tandvlees? Mijn neus en tandvlees bloeden echt snel tijdens de zwangerschap, en sowieso voelt het ook allemaal pijnlijk en geïrriteerd.
Elke dag rageren, goed blijven poetsen en naar de mondhygiënist. Meer kan je er eigenlijk niet tegen doen. Had er zelf voor mijn zwangerschap al last van, maar tijdens zwangerschap werd het inderdaad nog erger ;(
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 3 mei 2022 @ 13:44:15 #13
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204615756
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 12:49 schreef Lokasenna het volgende:
Weer thuis van vakabtie en net weer even hartje geluisterd bij de vk, alles nog goed O+
Volgende week de 20 weken echo, benieuwd of het dan nog steeds een jongetje is :P

Iemand nog goede tips tegen ontstoken tandvlees? Mijn neus en tandvlees bloeden echt snel tijdens de zwangerschap, en sowieso voelt het ook allemaal pijnlijk en geïrriteerd.
Fijne vakantie gehad? En yay voor de 20 weken echo alweer, voor mijn gevoel ben je pas net zwanger joh! ik vergeet maar even dat ik zelf ook alweer op 14 weken zit haha
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_204615993
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 13:44 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Fijne vakantie gehad? En yay voor de 20 weken echo alweer, voor mijn gevoel ben je pas net zwanger joh! ik vergeet maar even dat ik zelf ook alweer op 14 weken zit haha
Ja, was heerlijk, veel gezien, veel gewandeld, lekker gegeten O+
Het was nog onze uitgestelde huwelijksreis, omdat het vorig jaar niet lukte hebben we hem maar met de eerste verjaardag gepland. :D

Ik ben officieel ook nog maar 19 weken als ik hem krijg :P
Maar de tijd gaat wel snel inderdaad! Zeker nu er nauwelijks meer kwaaltjes zijn, de eerste maanden leken echt eeuwen te duren, maar nu voel ik me prima en vergeet soms bijna dat ik zwanger ben. Tot ik weer naar beneden kijk dan. Zijn bij jou de eerste trimester klachten ook al een beetje weggetrokken?
  dinsdag 3 mei 2022 @ 14:48:17 #15
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204616251
Ja ik zit ook wel goed nu qua kwaaltjes! Alleen 's avonds nog snel moe, maar dat ligt vooral aan het niet doorslapen 's nachts (ook vanwege verbouwings stress enzo). Maar geen misselijkheid meer, maagzuur is afgenomen, gaat allemaal prima :). Alleen die buik zet steeds verder uit :D maar dat vind ik echt prachtig O+.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_204616452
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 12:49 schreef Lokasenna het volgende:
Weer thuis van vakabtie en net weer even hartje geluisterd bij de vk, alles nog goed O+
Volgende week de 20 weken echo, benieuwd of het dan nog steeds een jongetje is :P

Iemand nog goede tips tegen ontstoken tandvlees? Mijn neus en tandvlees bloeden echt snel tijdens de zwangerschap, en sowieso voelt het ook allemaal pijnlijk en geïrriteerd.
Ahh klinkt goed, ook de vakantieverhalen. O+ Wij hebben vrijdag de 20 weken echo, op exact 20 weken. :D Idd ook even checken of het nog steeds een meisje is, haha.

Ik doe elke avond tandenstokeren met houten stokers, dat werkt bij mij het beste. En idd tandarts raadplegen als het aanhoudt en/of klachten geeft.
pi_204617210
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 15:22 schreef Bami het volgende:

[..]
Ahh klinkt goed, ook de vakantieverhalen. O+ Wij hebben vrijdag de 20 weken echo, op exact 20 weken. :D Idd ook even checken of het nog steeds een meisje is, haha.

Ik doe elke avond tandenstokeren met houten stokers, dat werkt bij mij het beste. En idd tandarts raadplegen als het aanhoudt en/of klachten geeft.
Leuk, 20 weken lijkt me echt weer zo'n mijlpaal qua gevoel O+
Ik heb een beetje (erge) tandarts angst en ben al eeuwen niet geweest, maar misschien is dit wel een goed moment om te proberen daar eens overheen te komen.
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 14:48 schreef Debsterr het volgende:
Ja ik zit ook wel goed nu qua kwaaltjes! Alleen 's avonds nog snel moe, maar dat ligt vooral aan het niet doorslapen 's nachts (ook vanwege verbouwings stress enzo). Maar geen misselijkheid meer, maagzuur is afgenomen, gaat allemaal prima :). Alleen die buik zet steeds verder uit :D maar dat vind ik echt prachtig O+.
Ik moet daar zo aan wennen he. De ene dag voel ik me trots/mooi door de buik en de andere dag word ik eerder verdrietig van dat ik er dik uitzie.
pi_204617481
@Lokasenna Aii lastig is dat. Man is ook geen fan dus was 10 jaar niet geweest voordat ik hem meenam naar mijn afspraken. :+ Hopelijk lukt het om je er overheen te zetten en een afspraak te maken, ik denk wel dat het echt kan helpen met je gevoelige tandvlees! Mijn verloskundige zei ook dat het wel belangrijk is om op tijd te behandelen, want dat een infectie anders naar ‘binnen’ kan slaan en je dan nog veel verder van huis bent. Terwijl je wellicht liever geen antibiotica enzo wilt tijdens een zwangerschap.

Jaa 20 weken is gewoon halverwege. Bizar! Zo voelt het totaal nog niet, haha. Hoop vooral dat ik haar binnenkort goed ga voelen bewegen, dat wil tot nu toe nog niet zo met de placenta aan de voorkant. Voor de dames hier die weten hoe dat voelt in het begin; ik heb nu af en toe een soort van kriebel/kietel die voelt alsof hij net onder mijn huid zit. Zou dat de kleine zijn die ik voel?

Qua buik oogt die nu meestal wel dermate zwanger dat ik het vooral heel leuk vind. In het begin moest ik erg wennen aan zo’n buikje dat eruit ziet alsof ik teveel bier drink, waarvan je dan alleen zelf weet dat het een andere reden heeft. Nu voelt het wel knus, en elke keer dat de buik boller wordt denk ik “oeh ze groeit goed”. O+
pi_204618187
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 17:54 schreef Bami het volgende:
Voor de dames hier die weten hoe dat voelt in het begin; ik heb nu af en toe een soort van kriebel/kietel die voelt alsof hij net onder mijn huid zit. Zou dat de kleine zijn die ik voel?
Weet je tot hoe hoog de baarmoeder zit? Vraag dat anders even bij de echo of ze dat kan aanwijzen en anders de volgende keer bij de verloskundige want als je daar iets voelt dan is het waarschijnlijk de baby O+
Dat hielp mij bij het onderscheid maken tussen darm en baby.
pi_204620277
Vorige controle was hij op 2/3de van schaambeen naar navel. Misschien kunnen ze het me bij de echo ook wel vertellen idd. Al is dat niet mijn verloskundige, maar kan het iig vragen. Ik had wel het idee dat het in het baarmoeder gebied zat trouwens.
pi_204620365
Bij mij voelt het soms alsof er in me gepord wordt, en soms als het gevoel dat mijn darmen lucht verplaatsen maar dan zonder resultaat. :P
  woensdag 4 mei 2022 @ 06:41:17 #22
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204621769
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 22:30 schreef Bami het volgende:
Vorige controle was hij op 2/3de van schaambeen naar navel. Misschien kunnen ze het me bij de echo ook wel vertellen idd. Al is dat niet mijn verloskundige, maar kan het iig vragen. Ik had wel het idee dat het in het baarmoeder gebied zat trouwens.
Dan is de kans heel groot dat het je baby is :Y
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  woensdag 4 mei 2022 @ 14:21:29 #23
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204625227
Zo meteen even extra check bij de VK, sinds gisteravond harde buiken en vanochtend weer bloed bij het naar de WC gaan (niet per se raar bij mij maar toch -O-)
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 4 mei 2022 @ 15:27:37 #24
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204625782
Check was goed gelukkig O+ meer rust houden is het devies en even uitsluiten dat het geen blaasontsteking is.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_204625960
Gelukkig dat alles goed was. O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')