SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Fiets cafe'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wilde een disc frame waar je ook spatborden op kan monteren (met montage oogjes) en dan ook nog een die kwa stack en reacht bij mij past.quote:Op zondag 21 februari 2021 07:14 schreef Tommeke het volgende:
Erg mooie fiets ddx! Waarom heb je voor een Domane gekozen?
Cool!quote:Op zondag 21 februari 2021 21:13 schreef ddx het volgende:
[..]
Wilde een disc frame waar je ook spatborden op kan monteren (met montage oogjes) en dan ook nog een die kwa stack en reacht bij mij past.
Toen kwam ik op de domane uit.
Bedankt voor deze uitgebreide reactie! Ik zou het qua fietssnelheid eerder vergelijken met mijn stadsfiets die ik nu voor w gebruik dan mijn racefiets, dus dan klinkt 2 km/u langzamer dan een racefiets heel goed!quote:Op zondag 21 februari 2021 22:06 schreef eentwee het volgende:
Zeker mooie fiets ddx! Zeker voor een Trek
Ik heb sinds vorig jaar ook een fiets met riemaandrijving, een Gazelle Marco Polo Urban. Deze heeft een Alfine 8 naaf en een CDX riem. Dat waren mijn vereisten, CDN had ik echt geen vertrouwen in. De fiets kostte ¤1199 en is dan compleet uitgerust, met naafdynamo, standaard, riem/broekbeschermer, pompje, slot en bagagerek. Heb er zo'n Ortlieb tas op gezet. De fiets weegt 17kg en dat voelt echt teringzwaar. Alles is ook zwaar uitgevoerd. Hij staat op 35mm banden, met vrij hoge velgen en een aluminium vork. Hij is daardoor best wel oncomfortabel. Ik ben van plan om de banden te vervangen in de hoop dat hij dan wat comfortabeler rijdt.
De versnellingsnaaf kost inderdaad wat efficientie in krachtoverbrenging. Ik kan het verschil tussen de direct drive (5e versnelling) en de andere versnellingen voelen. De versnellingen 7 en 8 gebruik ik nooit, ik ga geen 35+ rijden op dat ding. De Alfine 11 heeft 3 extra versnellingen, maar allemaal zware verzetten en hij heeft geen direct drive. Dus daar zie ik helemaal het nut niet van. Ik ben bij dezelfde inspanning ongeveer 2-3 km/u langzamer dan op de racefiets. Dat komt volgens mij vooral door de naaf, de banden en de luchtweerstand en niet zozeer door de riem. De riem doet het prima en zorgt ervoor dat je met gewone kleren kunt fietsen, en dat was voor mij belangrijk. Toch is het fietsen ergens wel frustrerend als je de snelheid en souplesse van een racefiets gewend bent. Maar je bent nog steeds wel veel sneller en efficienter onderweg dan op een traditionele stadsfiets en voor afstanden tot zo'n 15-20km is het goed te doen. Maar ik zou zeker even een goede proefrit maken om het zelf te ervaren.
Ik heb overigens ook naar Cube gekeken (Travel modellen). Deze waren een stuk minder mooi afgewerkt dan de Gazelle, die gladde lasnaden en kabels binnendoor heeft. De banden op de Cubes waren veel te breed voor normaal Nederlands gebruik en het stuur was ook extreem breed. Leek wel een mountainbike, fietste niet prettig. De Travel serie is dan ook bedoeld voor zwaarder werk met bagage. Lichter uitgevoerd is de Hyde reeks. Ik heb op mijn Gazelle trouwens ook een gebogen stuur gezet, zo'n recht stuur vind ik helemaal niks.
Rijd lekker trouwens isospeed op slecht wegdek/kasseien (gisteren strookje meegepakt bij Amsterdam CS)quote:
Voorproefje voor het wielervoorjaar ben ik bang..quote:Op maandag 22 februari 2021 11:06 schreef kanovinnie het volgende:
https://www.wielerflits.n(...)tappen-uit-uae-tour/
Mooie boel...
Waar in de Achterhoek zoek je wat?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 18:04 schreef McM77 het volgende:
Misschien volgende week een paar dagen in de Achterhoek/Veluwe, heeft daar nog iemand leuke gravelroutes zodat ik me niet rot hoef te zoeken?
Oef, dat is wel echt zuur ja. Welke fiets?quote:Op maandag 22 februari 2021 16:39 schreef Mykonos het volgende:
Over n+1 gesproken, ik baal wel echt dat ik zo lang ben doorgereden op mijn oude fiets. Nu is een nieuwe kopen gewoon niet meer te doen. Fiets waar ik vorig jaar wel van gecharmeerd was is van 3500 naar 4600 gegaan en het 2021 model is nagenoeg hetzelfde als het 2020 model. Dan voel je je toch een beetje opgelicht als je alsnog voor die fiets gaat.
Cannondale SuperSix Evo. En hier de versie van vorig jaar.quote:Op maandag 22 februari 2021 17:20 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Oef, dat is wel echt zuur ja. Welke fiets?
Wtf. Die had ik ook nog ergens op een lijstje staan.quote:Op maandag 22 februari 2021 17:28 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Cannondale SuperSix Evo. En hier de versie van vorig jaar.
Idioot, want fietsen is al een soort waar de marge voor fabrikanten vanaf druipt.quote:Op maandag 22 februari 2021 18:40 schreef Z het volgende:
Vraag, aanbod en een wat verstoorde supply chain. Belachelijk in ieder geval.
Voor dikke en grote mannen nietquote:Op maandag 22 februari 2021 20:15 schreef Immerdebestebob het volgende:
En ik hoop dat jullie geen Aeroad hebben gekocht, want de zadelpennen deugen niet
Ik wilde dit najaar eens gaan kijken, maar wellicht dat ik het nog even uitstel.quote:Op maandag 22 februari 2021 19:44 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Idioot, want fietsen is al een soort waar de marge voor fabrikanten vanaf druipt.
Gelukkig was ik ruim voor covid en heb ik ook nog wel een dealtje kunnen sluiten.
Jammer voor wie er nu toch wel terug veel voor moet betalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |