quote:Hoe weet jij dat bijvoorbeeld ik me er niet in heb verdiept ?
Op zondag 12 januari 2003 03:02 schreef StrayDog het volgende:Zonder je er verder in te verdiepen iets afzeiken, dat noem ik in dit geval dus ff generaliserend een ouwe-lullen opmerking
quote:En het "kunstje"rock dan? Bestaat al zo ongeveer sinds de 40/50-er jaren...
Op zondag 12 januari 2003 02:59 schreef tong80 het volgende:[..]
Kijk ik start een discussie, op m'n eigen manier.
Ik ben 40, m'n vrienden zijn 40.
In 1988 waren wij de eersten die in de house kwamen.
..
Maar het kunstje is nu wel vertoond.
quote:Nee hoor, Mozart was een rocker.
Op zondag 12 januari 2003 03:05 schreef StrayDog het volgende:[..]
En het "kunstje"rock dan? Bestaat al zo ongeveer sinds de 40/50-er jaren...
Trok zich niks aan van de heersende smaak.
Een rocker is iemand die schijt aan alles heeft, z'n eigen gang gaat.
Punk heette dat later.
Jammer dat de house-liefhebbers zich wel conservatief gaan opstellen.
quote:Door deze opmerking bv:
Op zondag 12 januari 2003 03:05 schreef tong80 het volgende:[..]
Hoe weet jij dat bijvoorbeeld ik me er niet in heb verdiept ?
quote:Het lijkt daardoor op zijn minst of je niet precies weet wat het werk/hobby van een DJ/producer als Tiesto inhoudt.
Dus iemand die plaatjes draait in de traditie van Ad Visser en Ferry Maat kan tegenwoordig de beste muzikant worden ?
quote:En er komen nog steeds interessante nieuwe dingen uit voort. De house staat m.i. sinds de eerste opkomst stil m.b.t. creativiteit. Ander gezichtje, ander naampje, zelfde kunstje.
Op zondag 12 januari 2003 03:05 schreef StrayDog het volgende:[..]
En het "kunstje"rock dan? Bestaat al zo ongeveer sinds de 40/50-er jaren...
quote:Ad visser was een DJ, producer en maakt ook eigen muziek.
Op zondag 12 januari 2003 03:09 schreef StrayDog het volgende:
Het lijkt daardoor op zijn minst of je niet precies weet wat het werk/hobby van een DJ/producer als Tiesto inhoudt.
Dat is nl. niet te vergelijken met Ad Visser of dreutelaars die je tegenwoordig op de radio hoort.
Your point?
quote:Ad Visser was genoemd als metafoor voor een tijdsbeeld.
Op zondag 12 januari 2003 03:09 schreef StrayDog het volgende:
Dat is nl. niet te vergelijken met Ad Visser of dreutelaars die je tegenwoordig op de radio hoort.
Als kwinkslag.
Als je dat niet begrijpt houdt het op.
Ik draai m'n eigen muziek, informeer me door blaadjes als het VERA krantje.
Fuck de radio.
Maar ik wens je succes met Ben Liebrand.
quote:En dat noem ik dus toch je niet echt er in verdiepen.
Op zondag 12 januari 2003 03:09 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
De house staat m.i. sinds de eerste opkomst stil m.b.t. creativiteit. Ander gezichtje, ander naampje, zelfde kunstje.
De house (om die verzamelnaam maar even te gebruiken) van nu is al lang niet meer hetzelfde als die van 15 jaar geleden.
Er zijn nu veel meer verschillende stijlen, en bv. echt goede trance-platen van nu zijn veel moeilijker te produceren dan de relatief eenvoudige bas-deuntjes uit de beginperiode.
Verder is het nu veel moeilijker om nu nog iets aparts te doen, gewoon omdat de stijl op zich niet meer nieuw is.
Maar mooie dingen worden er nog steeds gemaakt.
Natuurlijk wordt er veel prut geproduceerd, maar dat is in andere muziekstromingen precies hetzelfde.
quote:?
Op zondag 12 januari 2003 03:15 schreef StrayDog het volgende:
De top 40 rommel is over het algemeen nog steeds troep (net zoals vroeger
The Beatles, The Who, The Stones, U2, Heintje.
Is niet te vergelijken met tegenwoordig.
Behalve Heintje dan, alhoewel Jantje Smit wel in de buurt komt.
quote:Ik had het over de zgn. dance muziek in de top 40 (vroeger wil in dat geval zeggen zoals jij zei rond 1988).
Op zondag 12 januari 2003 03:20 schreef tong80 het volgende:[..]
?
The Beatles, The Who, The Stones, U2, Heintje.
Is niet te vergelijken met tegenwoordig.
Behalve Heintje dan, alhoewel Jantje Smit wel in de buurt komt.
BTW U2 staat tegenwoordig ook nog regelmatig in de top 40
quote:In 88 was het ook kut.
Op zondag 12 januari 2003 03:43 schreef StrayDog het volgende:[..]
Ik had het over de zgn. dance muziek in de top 40 (vroeger wil in dat geval zeggen zoals jij zei rond 1988).
BTW U2 staat tegenwoordig ook nog regelmatig in de top 40
Juist kut zou ik zeggen.
Duurde jaren dat de dance werd gewaardeerd
2 Unlimited was de dance van de jaren negentig.
Niet de underground.
quote:Ik zal -het woord- niet meer gebruiken
Op zondag 12 januari 2003 03:44 schreef ranja het volgende:
een dj die de popprijs wint... hoe ver kan Nederland nog zakken... dit is de doodsteek voor de nederlandse muziek.
quote:
Op zondag 12 januari 2003 03:48 schreef StrayDog het volgende:[..]
Ik zal -het woord- niet meer gebruiken
quote:We bekijken het vanuit ons eigen oogpunt. Ik ben 30 en ik kom eigenlijk uit de hoek van de hiphop. Ook een stijl waarvan velen over hun nek gaan (omdat ze alleen de dingen kennen die ze op radio en TV horen/zien). We schelen ongeveer 10 jaar en het is dus ook voor mij iets minder lang geleden dat ik in de house-scene terecht ben gekomen (sinds 1995 vrij actief). De house uit de beginjaren en nu is eigenlijk niet meer te vergelijken. Bepaalde basiselementen zijn gebleven, maar veel meer is juist veranderd. Zelfde geldt voor rock wat ook evolueert, ondanks de beperkingen van bepaalde instrumenten.
Op zondag 12 januari 2003 02:59 schreef tong80 het volgende:
Kijk ik start een discussie, op m'n eigen manier.
Ik ben 40, m'n vrienden zijn 40.
In 1988 waren wij de eersten die in de house kwamen.
Als rockers nog wel.
We gingen uit ons dak.
Maar het kunstje is nu wel vertoond.
En om dan een DJ als winnaar te nemen,...tsja..
Het zal wel.
Voor mij maakt het niet uit wie welke prijs wint. Het gaat mij er meer om dat DJs altijd weer wordt verweten dat ze 'simpel plaatjes draaien' (wat echt niet zo makkelijk is) en dat het 'altijd andermans werk' is (ondanks dat de betreffende DJ een complete geluidsstudio heeft om z'n eigen muziek te maken en dat ook doet). Een rockband speelt zeker ook nooit een cover en brengen altijd enorm hoogstaande produkties uit? We weten allemaal dat dat niet waar is. Dat lang niet iedereen warm loopt voor een bepaald genre is eigenlijk maar goed ook. Wat een saaie bedoening zou die hele muziekwereld dan worden...
quote:Right to the point.
Op zondag 12 januari 2003 03:52 schreef MSXUser het volgende:Dat lang niet iedereen warm loopt voor een bepaald genre is eigenlijk maar goed ook. Wat een saaie bedoening zou die hele muziekwereld dan worden...
Hier gaat het om.
Front 242, geen hond kent ze.
Maar voorlopers worden nooit begrepen.
quote:Net als Patti Smith met 'Because the night' uit 1978. Werd vorig jaar ook ineens een nummer 1 hit in een andere uitvoering. Patti Smith was al skihut, voordat het was uitgevonden.
Op zondag 12 januari 2003 03:59 schreef tong80 het volgende:
Maar voorlopers worden nooit begrepen.
quote:Hier word ik triest van.
Op zondag 12 januari 2003 04:06 schreef MSXUser het volgende:[..]
Net als Patti Smith met 'Because the night' uit 1978. Werd vorig jaar ook ineens een nummer 1 hit in een andere uitvoering. Patti Smith was al skihut, voordat het was uitgevonden.
(dit is dus NIET serieus bedoeld)
quote:Vooral de Extended Mix is lekker... Oh, je bedoelt die van Jan Herriemans niet?
Op zondag 12 januari 2003 04:08 schreef tong80 het volgende:[..]
Hier word ik triest van.
Dit is het mooiste nummer geschreven door Bruce the Boss. Gezongen door de beste female artist ever.
quote:Je bent niet de enige die er triest van wordt. Het had wat mij betreft een rechtzaak mogen worden. Als je dan ineens de Tiësto versie van 'Dave Matthews Band - The space between' hoort, merk je dat het ook op een goede manier kan
Op zondag 12 januari 2003 04:08 schreef tong80 het volgende:
Hier word ik triest van.Dit is het mooiste nummer geschreven door Bruce the Boss. Gezongen door de beste female artist ever.
quote:Inderdaad, wat een nummer zeg.
Op zondag 12 januari 2003 04:12 schreef MSXUser het volgende:[..]
Je bent niet de enige die er triest van wordt. Het had wat mij betreft een rechtzaak mogen worden. Als je dan ineens de Tiësto versie van 'Dave Matthews Band - The space between' hoort, merk je dat het ook op een goede manier kan
quote:En de Dave Matthews variant van een DJ Triësto nummer ?
Op zondag 12 januari 2003 04:12 schreef MSXUser het volgende:Als je dan ineens de Tiësto versie van 'Dave Matthews Band - The space between' hoort, merk je dat het ook op een goede manier kan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |