abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 19 juli 2019 @ 12:09:54 #1
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_188001916
Welkom bij een nieuw deel van "Vraag wat je wil".

Soms vraag je je wel eens af hoe bepaalde zaken in elkaar steken, hoe zou het zijn om een specifiek beroep te hebben. Wat beweegt mensen met een bijzondere hobby. Daarom hebben wij deze reeks op FOK! in het leven geroepen. Hier bieden wij mensen extra anonieme mogelijkheid om vragen te beantwoorden. De personen die zich kunnen opgeven in dit topic: GC / [Vraag wat je wil]: een inventarisatie. (andere feedback mag ook in dat topic). krijgen toegang tot het VraagWatJeWil account en kunnen via dit account een paar dagen vragen van jullie beantwoorden. Dit account blijft van de persoon totdat het volgende deel in de reeks geopend wordt.

Dit deel kunnen we vragen stellen aan een van de maagdenhuis bezetters, dus ben je benieuwd naar de redenen voor de bezetting, hoe de politie reageerde, en hoe ze aan eten kwamen vraag het hier.

Wacht even totdat de ondervraagde zichzelf introduceert alvorens te reageren.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_188001943
Welke studie doe je en hoe links ben je?
  vrijdag 19 juli 2019 @ 12:16:44 #3
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_188002057
50 jaar geleden werd het Maagdenhuis voor het eerst bezet en sindsdien is het bestuurscentrum van de Universiteit van Amsterdam meerdere keren bezet. De meeste bezettingen daarna zijn niet in het oog springende bezettingen geweest, maar die van 2015 gaat weer de geschiedenisboeken in. Al is het maar omdat het de langste bezetting werd. Ik was er niet bij toen de deuren werden ingetrapt, maar de dag erna ben ik wel naar de kernleden toegetrokken en ik heb meerdere keren de nachtdienst gedaan.

Vraag mij dus alles wat je wilt over onderwijs, protest, framing etc.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 12:18:09 #4
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_188002081
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:11 schreef wielrennerdt het volgende:
Welke studie doe je en hoe links ben je?
Filosofie en ik ben sociaal-liberaal (het oude D66)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_188002356
Ga je die bezetting op je cv vermelden?
  vrijdag 19 juli 2019 @ 12:35:16 #6
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_188002377
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:33 schreef qajariaq het volgende:
Ga je die bezetting op je cv vermelden?
Nee.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_188002454
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:18 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Filosofie en ik ben sociaal-liberaal (het oude D66)
Lekker man. Lopen alleen maar leuke chicks rond bij filosofie toch??
  vrijdag 19 juli 2019 @ 12:39:47 #8
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_188002472
Hoe ging dat als je seks wilde hebben in het maagdenhuis? Ik neem aan dat je er dan uit werd geflikkerd, want dan ben je geen maagd meer?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 19 juli 2019 @ 12:45:54 #9
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_188002592
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:39 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Lekker man. Lopen alleen maar leuke chicks rond bij filosofie toch??
Dat ligt geheel aan je smaak. De chicks daar zijn natuurlijk vooral van het idealistische type, zoals Armand zingt in Ben Ik Te Min (die overigens een van zijn laatste optredens gaf tijdens deze bezetting in het Maagdenhuis).

Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 12:47:02 #10
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_188002621
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:39 schreef Maanvis het volgende:
Hoe ging dat als je seks wilde hebben in het maagdenhuis? Ik neem aan dat je er dan uit werd geflikkerd, want dan ben je geen maagd meer?
:')

Er zijn wel wat hoekjes en gaatjes onderzocht, maar daar was ik geen onderdeel van. Ik sliep er namelijk niet.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 12:48:47 #11
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_188002654
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:47 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

:')

Er zijn wel wat hoekjes en gaatjes onderzocht, maar daar was ik geen onderdeel van. Ik sliep er namelijk niet.
:') -> FOK!ker gespot :D

Waar heb je het meeste spijt van tijdens de bezetting?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_188002829
Wat was jouw idealistische beweegreden?
Uitvinder van de biersmiley.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 13:01:35 #13
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_188002856
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:48 schreef Maanvis het volgende:

[..]

:') -> FOK!ker gespot :D

Waar heb je het meeste spijt van tijdens de bezetting?
Dat ik er niet vanaf het begin bij ben geweest.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 13:03:05 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_188002886
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 13:01 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Dat ik er niet vanaf het begin bij ben geweest.
Waarom was je er niet vanaf het begin bij?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 19 juli 2019 @ 13:03:16 #15
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_188002889
Wat is je lievelingskleur?

[ Bericht % gewijzigd door timmmmm op 20-07-2019 22:14:13 ]
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 19 juli 2019 @ 13:03:28 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_188002892
Scheer je je kiwi's voordat je ze opeet?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 19 juli 2019 @ 13:03:42 #17
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_188002898
Als je een dier zou zijn, welke dan en waarom?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 19 juli 2019 @ 13:04:27 #18
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_188002908
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:55 schreef Posergoth6667 het volgende:
Hoe voelt het om een crimineel te zijn?
Burgerlijke ongehoorzaamheid voelt heel goed. Het is niet alleen het uiten van je idealen, het is ook nog eens het praktiseren van je idealen. Zonder burgerlijke ongehoorzaamheid zaten we nu nog steeds in een theocratie waar stemrecht alleen zou gelden voor rijke vrije mannen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 13:08:17 #19
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_188002966
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:59 schreef dimmak het volgende:
Wat was jouw idealistische beweegreden?
Het onderwijs is verneukt op dit moment (nog steeds, helaas). Wetenschappers lijden onder publicatiedruk, geesteswetenschappen worden wegbezuinigd, de Nederlandse taal verdwijnt steeds meer van de universiteit omdat het aantal studenten telt en er zijn nu eenmaal meer studenten op de internationale markt. Dit zijn slechts een paar punten waarop de universiteit nu in zekere zin lijdt onder haar eigen succes.

Interessant leesmateriaal: https://krisis.eu/wp-cont(...)-halffman-radder.pdf
En: https://humanitiesrally.com/contact/
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 13:11:57 #20
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_188003016
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 13:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Waarom was je er niet vanaf het begin bij?
Op het moment dat de demonstratie bezig was, was ik aanwezig bij de oprichting van de Bildung Academie. Ik hoorde dat de deur van het Maagdenhuis was ingetrapt van mensen die daar waren, maar dacht dat dit een herhaling zou zijn van de vorige kleine bezettingen en dus een druppel zou zijn op de politieke kaart. Ik ging dus naar huis, klapte mijn laptop open en toen zag ik dat AT5-goden een stream hadden van de bezetting en zag ik de beelden van ooglapje Van der Laan (RIP) en de regenteske houding van enkele College van Bestuur leden van de UvA. Toen realiseerde ik me dat ik een fout had gemaakt en besloot ik de volgende dag zoveel mogelijk daar aanwezig te zijn.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 13:12:08 #21
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_188003019
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 13:03 schreef Maanvis het volgende:
Wat is je lievelingskleur?
Rood
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 13:12:20 #22
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_188003023
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 13:03 schreef Maanvis het volgende:
Scheer je je kiwi's voordat je ze opeet?
Ik snij ze doormidden en lepel ze uit
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 13:13:44 #23
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_188003045
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 13:03 schreef Maanvis het volgende:
Als je een dier zou zijn, welke dan en waarom?
Een uil

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De uil symboliseert wijsheid en daar ga ik best wel goed op.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_188003124
Als jullie zo idealistisch zijn, waarom is er dan zo ontzettend veel vernielt en schade aanbracht?
Ik neem ook aan dat jullie de kosten netjes gezamelijk betaald hebben?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 19 juli 2019 @ 13:21:44 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_188003181
Wat vind je van het statement dat Halsema momenteel een betere burgemeester is dan van der Laan?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 19 juli 2019 @ 13:25:14 #26
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_188003228
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 13:18 schreef raptorix het volgende:
Als jullie zo idealistisch zijn, waarom is er dan zo ontzettend veel vernielt en schade aanbracht?
Ik neem ook aan dat jullie de kosten netjes gezamelijk betaald hebben?
Je zet deze vraag neer alsof wij het zijn geweest die ook daadwerkelijk de vernieling en schade heb aangebracht, maar ik kan je garanderen dat de kerngroep in ieder geval niet verantwoordelijk is geweest voor enige schade. De voordeur is de enige kostenpost die direct aan de bezetters te linken is, maar wat dat betreft kan ik mijn handen wassen a la Pilatus.

Wat deze bezetting uniek maakte in vergelijking met andere bezettingen was het open deur karakter. Normaal gesproken betekent een bezetting dat de bezetters er aanwezig zijn en verder niemand het gebouw in kan, maar er werd besloten om de deuren open te gooien waardoor iedereen in en uit kon lopen. Nu waren er natuurlijk portiers aangesteld in de avond en nacht (waarbij ik ook shifts heb gedraaid), maar het is onmogelijk om zicht te houden op wat mensen doen wanneer ze eenmaal binnen zijn. De kans is groot dat er eerder een groepje studenten binnen is gekomen die vrij weinig met de idealen hebben maar het gewoon geinig vonden, veel alcohol hebben gedronken en vervolgens overgingen tot vernieling. De harde kern van de bezetting gaat niet over op vandalisme.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_188003251
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 13:12 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik snij ze doormidden en lepel ze uit
Hahahaha

:')!

@GGMM
pi_188003257
Ben je voor kraken in het algemeen?
  vrijdag 19 juli 2019 @ 13:30:17 #29
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_188003288
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 13:21 schreef Maanvis het volgende:
Wat vind je van het statement dat Halsema momenteel een betere burgemeester is dan van der Laan?
Het optreden van Van der Laan tijdens de bezetting van het Maagdenhuis was iconisch. Hij toonde zich kwetsbaar en toonde begrip voor de situatie, wat in totaal contrast stond met de optredens van het College van Bestuur van dat moment. Dat heeft Halsema nog niet kunnen tippen, maar ik ben niet enorm bezig met de lokale politiek.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 13:30:57 #30
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_188003296
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 13:30 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Het optreden van Van der Laan tijdens de bezetting van het Maagdenhuis was iconisch. Hij toonde zich kwetsbaar en toonde begrip voor de situatie, wat in totaal contrast stond met de optredens van het College van Bestuur van dat moment. Dat heeft Halsema nog niet kunnen tippen, maar ik ben niet enorm bezig met de lokale politiek.
Let op het sleutelwoordje 'momenteel' :). Overleden personen zijn uiteraard geen goede burgemeesters.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 19 juli 2019 @ 13:36:28 #31
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_188003365
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 13:27 schreef Yasmin23 het volgende:
Ben je voor kraken in het algemeen?
Er dient een verschil te worden gemaakt tussen kraken en bezetten. Ik heb persoonlijk sympathie voor beiden, maar bij een bezetting ben je echt bezig met een politiek doel. Een bezetting is ook doorgaans bij een symbolisch gebouw dat in gebruik is, terwijl kraken betekent dat je een pand gaat betrekken dat al 6 maanden leeg is. Een samenleving waar minima 9 jaar op een wachtlijst moeten staan voordat ze kans maken op een sociale huurwoning is een samenleving waar kraken af en toe een must is. Het deed me ook enorm pijn in het hart toen de zogeheten slangenpanden op de spuistraat werden ontruimd, los van leegstand brengen krakers over het algemeen ook een bepaalde sfeer naar de plek waar ze gaan zitten. Tegenwoordig wordt dat dan ondervangen in zogeheten broadplaatsen, maar dan nog is het zonde om tot ontruiming over te gaan van panden die zo sterk het sfeerbeeld van het centrum van Amsterdam hebben bepaald.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_188003370
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 13:25 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Je zet deze vraag neer alsof wij het zijn geweest die ook daadwerkelijk de vernieling en schade heb aangebracht, maar ik kan je garanderen dat de kerngroep in ieder geval niet verantwoordelijk is geweest voor enige schade. De voordeur is de enige kostenpost die direct aan de bezetters te linken is, maar wat dat betreft kan ik mijn handen wassen a la Pilatus.

Wat deze bezetting uniek maakte in vergelijking met andere bezettingen was het open deur karakter. Normaal gesproken betekent een bezetting dat de bezetters er aanwezig zijn en verder niemand het gebouw in kan, maar er werd besloten om de deuren open te gooien waardoor iedereen in en uit kon lopen. Nu waren er natuurlijk portiers aangesteld in de avond en nacht (waarbij ik ook shifts heb gedraaid), maar het is onmogelijk om zicht te houden op wat mensen doen wanneer ze eenmaal binnen zijn. De kans is groot dat er eerder een groepje studenten binnen is gekomen die vrij weinig met de idealen hebben maar het gewoon geinig vonden, veel alcohol hebben gedronken en vervolgens overgingen tot vernieling. De harde kern van de bezetting gaat niet over op vandalisme.
Het lijkt me vrij normaal dat als je een kerngroep formeert je ook verantwoordelijk bent voor de orde, als je dan Jan en alleman binnenlaat dan weet je dat het een zooitje word. Vrij slap excuus.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_188003439
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 13:04 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Burgerlijke ongehoorzaamheid voelt heel goed. Het is niet alleen het uiten van je idealen, het is ook nog eens het praktiseren van je idealen. Zonder burgerlijke ongehoorzaamheid zaten we nu nog steeds in een theocratie waar stemrecht alleen zou gelden voor rijke vrije mannen.
Demonstreren is 1 ding, maar dit is crimineel gedrag. Ik zie geen verschil tussen jou kraker en een autodief.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 13:41:47 #34
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_188003446
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 13:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het lijkt me vrij normaal dat als je een kerngroep formeert je ook verantwoordelijk bent voor de orde, als je dan Jan en alleman binnenlaat dan weet je dat het een zooitje word. Vrij slap excuus.
We lieten niet Jan en alleman binnen. Je kan zoveel grenzen optuigen als je wilt, maar eenmaal binnen kan je alleen met Big Brother ervoor zorgen dat er geen grenzen worden overtreden. Dat is niet het soort samenleving wat wordt nagestreefd en de bezetting van het Maagdenhuis moest niet alleen een politiek statement zijn over onderwijs, maar er werd ook geprobeerd om de idealen in de praktijk te zetten. Een publieke universiteit wordt gefinancierd door publiek geld, geld van de belastingbetaler, geld van ons, maar dat betekent dat de gebouwen ook van ons zijn, publiek zijn en niet slechts het speelgoedballetje van de afdeling Marketing & Communicatie van een universiteit.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_188003494
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 13:41 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

We lieten niet Jan en alleman binnen. Je kan zoveel grenzen optuigen als je wilt, maar eenmaal binnen kan je alleen met Big Brother ervoor zorgen dat er geen grenzen worden overtreden. Dat is niet het soort samenleving wat wordt nagestreefd en de bezetting van het Maagdenhuis moest niet alleen een politiek statement zijn over onderwijs, maar er werd ook geprobeerd om de idealen in de praktijk te zetten. Een publieke universiteit wordt gefinancierd door publiek geld, geld van de belastingbetaler, geld van ons, maar dat betekent dat de gebouwen ook van ons zijn, publiek zijn en niet slechts het speelgoedballetje van de afdeling Marketing & Communicatie van een universiteit.
En daarmee dus ook eigendom van mij, iets wat jij dus laat vernielen, maar goed dit word een herhaling van zetten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 19 juli 2019 @ 13:44:02 #36
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_188003495
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 13:41 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Demonstreren is 1 ding, maar dit is crimineel gedrag. Ik zie geen verschil tussen jou kraker en een autodief.
Ik ben geen kraker, ik ben een bezetter. Zie post #37.

Wat betreft autodief: een autodief maakt geen politiek statement.

Een betere vergelijking zou zijn tussen een bezetter en iemand die illegaal download. Ga me niet vertellen dat je nog nooit een torrent hebt binnengehaald, dus hoe voelt het voor jou om crimineel te zijn?
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_188003549
Wat heeft de bezetting opgeleverd?
  vrijdag 19 juli 2019 @ 13:47:33 #38
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_188003567
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 13:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

En daarmee dus ook eigendom van mij, iets wat jij dus laat vernielen, maar goed dit word een herhaling van zetten.
Ik heb niets vernield. Gaan we ook de supportersverenigingen van Ajax en Feyenoord verantwoordelijk houden voor het vandalisme wat voetbal hooligans veroorzaken? (verwoesting fontijnen in Rome springt bij mij in gedachte)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 13:47:54 #39
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_188003574
quote:
3s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 13:47 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik heb niets vernield. Gaan we ook de supportersverenigingen van Ajax en Feyenoord verantwoordelijk houden voor het vandalisme wat voetbal hooligans veroorzaken? (verwoesting fontijnen in Rome springt bij mij in gedachte)
ja dat doen ze wel
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 19 juli 2019 @ 13:48:43 #40
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_188003593
quote:
3s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 13:47 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik heb niets vernield. Gaan we ook de supportersverenigingen van Ajax en Feyenoord verantwoordelijk houden voor het vandalisme wat voetbal hooligans veroorzaken? (verwoesting fontijnen in Rome springt bij mij in gedachte)
Geloof ik gebeurt dat wel ja :+
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 13:52:20 #41
450878 LanceVanceDance
This is Vice City
pi_188003664
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 13:01 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Wat is je vraag?
Excuus.

Waren je ouders danwel grootouders fout in de oorlog?

[ Bericht % gewijzigd door iteejer op 19-07-2019 15:08:09 ]
''This is the last dance for Lance Vance!"
― Tommy Vercetti
pi_188003666
quote:
3s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 13:47 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik heb niets vernield. Gaan we ook de supportersverenigingen van Ajax en Feyenoord verantwoordelijk houden voor het vandalisme wat voetbal hooligans veroorzaken? (verwoesting fontijnen in Rome springt bij mij in gedachte)
Nee, maar als de F-Side aangeeft zelf de orde te handhaven, en dan vervolgens er een zooitje van maakt dan valt er wel wat voor te zeggen om de organisatie verantwoordelijkheid te houden, het was niet zo dat er in 1 keer even 2000 studenten naar binnen stormden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 19 juli 2019 @ 13:53:13 #43
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_188003680
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 13:46 schreef Questular het volgende:
Wat heeft de bezetting opgeleverd?
Het heeft de problematiek van de universiteit op de politieke agenda gezet, maar in de praktijk is er vooralsnog vrij weinig veranderd. 2 september is er in Leiden een (groot) protest van WO in Actie, omdat de commissie Van Rijn heeft gemeld dat er nog meer geld naar technische universiteiten gealloceerd moet worden. ( https://woinactie.blogspo(...)over-actie-op-2.html )

Wat ik nog niet heb genoemd is dat het protest niet alleen gedragen werd door studenten, maar dat het juist ook het wetenschappelijk personeel is wat baat heeft gehad bij deze bezetting. In tegenstelling tot 1969 zijn de studenten nu niet tegenover, maar met de docenten. Docenten hebben echter verplichtingen die ze lastiger kunnen verzaken dan studenten, dus het protest zal van de studenten moeten komen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 13:54:24 #44
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_188003711
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 13:52 schreef LanceVanceDance het volgende:

[..]

Excuus.

Waren je ouders danwel grootouders fout in de oorlog?
Nee. Mijn overgrootouder heeft nog Joden verstopt.

[ Bericht % gewijzigd door iteejer op 19-07-2019 15:08:18 ]
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_188003789
Wat wil je eigenlijk met je studie gaan doen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 19 juli 2019 @ 13:59:02 #46
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_188003793
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 13:52 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee, maar als de F-Side aangeeft zelf de orde te handhaven, en dan vervolgens er een zooitje van maakt dan valt er wel wat voor te zeggen om de organisatie verantwoordelijkheid te houden, het was niet zo dat er in 1 keer even 2000 studenten naar binnen stormden.
Daar ben ik het dan wel mee eens. Het is alleen lastig om bij een dergelijke bezetting een organisatie aan te wijzen. Er was natuurlijk een kerngroep, maar de manier waarop politiek werd bedreven binnen de muren van het maagdenhuis betekende dat een ieder die zich wilde mengen in debatten dit ook kon doen. Je kan daar vraagtekens bij zetten en concluderen dat het een gefaald experiment is, je kan ook accepteren dat er in een samenleving altijd rotte appels zullen zijn. Wat mij betreft pakken ze de vandalen op, maar het is niet mogelijk te achterhalen wie dat waren.

De 4 keer dat er bij mij is ingebroken waren ook kut, maar ook daar zijn de daders nog nooit van gevonden. Je kan dan wel het buurtbestuur verantwoordelijk houden, maar dieven zullen dieven blijven.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_188003801
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 13:54 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Nee. Mijn overgrootouder heeft nog Joden verstopt.
O+

Kun je trots op zijn.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 14:00:17 #48
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_188003813
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 13:58 schreef raptorix het volgende:
Wat wil je eigenlijk met je studie gaan doen?
Achter de schermen politieke invloed hebben lijkt me wel wat.

Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 14:05:49 #49
450878 LanceVanceDance
This is Vice City
pi_188003949
quote:
4s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 14:03 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Nee.
Oh.

Wat voor werk doe je?
''This is the last dance for Lance Vance!"
― Tommy Vercetti
  vrijdag 19 juli 2019 @ 14:07:05 #50
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_188003989
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 14:05 schreef LanceVanceDance het volgende:

[..]

Oh.

Wat voor werk doe je?
Afrondingsfase BA
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')