abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 24 november 2018 @ 13:14:25 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183340732
Tering! Wat een chaos weer daar.... Alsof ze wat bereiken door vanalles in de fik te steken en stenen gooien naar de politie :') Wat een volk... manmanman

Livestream

quote:
Spanning op de Champs-Élysées: traangas ingezet tegen 'gele hesjes'



Op de Champs-Élysées in Parijs heeft de ordepolitie traangas ingezet tegen demonstranten. Het gaat om deelnemers aan de protesten van de 'gele hesjes', de beweging die al weken op diverse plaatsen in Frankrijk actie voert tegen de gestegen brandstofprijzen door hogere accijnzen. Vandaag zijn volgens schattingen van de autoriteiten in heel Frankrijk zo'n 23.000 mensen op de been.

Betogers in Parijs wrikken straatstenen los en zoeken de confrontatie. Volgens de krant Le Parisien zijn zo'n honderd rechts-extremisten bij de schermutselingen betrokken. Duizenden politiemensen zijn op de been om in de hoofdstad de orde te bewaren.

Op bepaalde plaatsen in het centrum mogen de naar schatting 8000 demonstranten in gele hesjes niet komen. De autoriteiten willen onder meer verhinderen dat door blokkades het verkeer in de stad wordt ontregeld. Ook mogen de betogers niet in de buurt van het Élysée komen, het presidentiële paleis.

Correspondent Frank Renout zegt dat de betogers geen toestemming hadden om op de Champs-Élysées te komen. Hij spreekt van een chaos. De politie gebruikt niet alleen traangas om de betogers te verdrijven, maar zet ook het waterkanon in.

De regering heeft tot nu toe geen grote concessies gedaan om de betogers tevreden te stellen, zegt Renout. Maar mogelijk komt president Macron hen dinsdag tegemoet. Hij woont dan een overleg bij over het klimaat. Er zijn speculaties dat Macron dan iets aan de brandstofbelasting doet, zonder de klimaatdoelstelling in gevaar te brengen, zegt Renout.

De 'gele hesjes' demonstreren ook in andere steden. Er is opgeroepen tot demonstraties in Lyon, Lille, Toulouse, Limoges en Carcassonne. Ook op de tolwegen wordt opnieuw actie gevoerd; automobilisten hoeven er niet te betalen. Hier en daar organiseren betogers een barbecue. Er zijn verder berichten over blokkades op provinciale wegen.
Beschuldiging tegen Le Pen

Minister van Binnenlandse Zaken Castener houdt Marine Le Pen van het Rassemblement National verantwoordelijk voor de ongeregeldheden in Parijs. Zij had via sociale media opgeroepen om naar de Champs-Élysées te komen, ook al was dat verboden gebied.

Le Pen reageerde via Twitter meteen op de beschuldiging. Ze zegt dat ze zich alleen maar had afgevraagd waarom de 'gele hesjes' niet in de winkelstraat mochten komen, terwijl veel andere betogingen op de Champs-Élysées wel worden toegestaan. Le Pen spreekt van een achterlijke beschuldiging.

Gisteravond kwam het in Calais tot ongeregeldheden toen honderden 'gele hesjes' een rotonde naar de snelweg blokkeerden. Ook gooiden ze stenen naar de politie, die reageerde met traangas.

Bij de protesten zijn de afgelopen tijd twee mensen om het leven gekomen. De Franse autoriteiten maken verder melding van honderden gewonden.

https://nos.nl/artikel/22(...)gen-gele-hesjes.html
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183340784
Rare jongens, die Fransozen
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 24 november 2018 @ 13:23:41 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183340848
Tering, een brandende foodtruck is ontploft en door de brandende brokstukken staat nu een terras in de fik :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 24 november 2018 @ 13:25:34 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183340881
quote:
Volgens de krant Le Parisien zijn zo'n honderd rechts-extremisten bij de schermutselingen betrokken.
Er is een kans om te rellen, dus ja _O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 24 november 2018 @ 13:28:39 #5
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_183340930
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 13:18 schreef LorneMalvo het volgende:
Rare jongens, die Fransozen
Altijd leuk voor een relletje zo af en toe.
UI Made bij VanilleKwark.
  zaterdag 24 november 2018 @ 13:30:19 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183340960
Soms denk ik; dat zouden ze in Nederland ook eens moeten doen. Iedereen slikt alles altijd maar hier. De VVD heeft nu vrij spel van Nederland een bedrijventerrein te maken met de mens slechts als resource.
pi_183340971
Het einde van Europa is begonnen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 24 november 2018 @ 13:32:09 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183340982
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 november 2018 13:28 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Altijd leuk voor een relletje zo af en toe.
Is cultuur volgens mij _O- Om elke scheet gaan ze staken en rellen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 13:30 schreef BasEnAad het volgende:
Soms denk ik; dat zouden ze in Nederland ook eens moeten doen. Iedereen slikt alles altijd maar hier. De VVD heeft nu vrij spel van Nederland een bedrijventerrein te maken met de mens slechts als resource.
In NL hoeft dit van mij niet hoor.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183341208
Die mensen zijn boos vanwege de stijging van de brandstofprijzen.

Hoeveel is dat gestegen dan?
pi_183341243
Laatst een item bij de Nederlandse Staatsomroep voor goedgekeurd nieuws. Het ging erom dat de prijzen van vooral diesel hard zijn gestegen door de verhoging van de belastingen. Daar ging het protest over.

De Staatsomroep sloot het onderwerp af door te zeggen dat de Fransen nu alsnog een lager prijs betalen dan Nederlanders. Voor benzine. :')

Alles om de politiek van de globalistische Macron te verdedigen.
pi_183341287
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 13:25 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Er is een kans om te rellen, dus ja _O-
Dat is een mooie afwisseling van het extrreemlinkse anarchistische antifa tuig wat doorgaans ook geen enkele mogelijkheid onbenut laat om stadscentra, winkels en auto's te renoveren.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 24 november 2018 @ 13:57:27 #12
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183341308
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 november 2018 13:56 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Dat is een mooie afwisseling van het extrreemlinkse anarchistische antifa tuig wat doorgaans ook geen enkele mogelijkheid onbenut laat om stadscentra, winkels en auto's te renoveren.
Dat groepje mis ik nog inderdaad, dan is het standaardfeestje bij dit soort gelegenheden weer compleet. De extreemlinkse debielen, de extreemrechtse debielen, weer vooral druk met het slopen van de spullen van de normaallinkse mensen, de normaalrechtse mensen en de mensen er tussenin.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_183341382
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 13:49 schreef opgebaarde het volgende:
Die mensen zijn boos vanwege de stijging van de brandstofprijzen.

Hoeveel is dat gestegen dan?
paar centen
pi_183341670
Oeh, Franse rellen, altijd leuk.
pi_183341720
Demonstratie en Fransen staat gelijk aan rellen.
pi_183341803
Of je neemt gezellig je kind mee :X

´
pi_183341818
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2018 14:32 schreef Kim-Holland het volgende:
Of je neemt gezellig je kind mee :X

[ afbeelding ]
Het wordt er met de paplepel ingegoten.
pi_183341873
Ik zie ook nergens politie op de beelden op Youtube.

Nu wel :P

Maandag de stad weer opbouwen, goed voor de werkgelegenheid ^O^

[ Bericht 44% gewijzigd door StephanL op 24-11-2018 14:45:54 ]
pi_183342081
Waarom hebben we dit in Nederland niet? We zijn maar een mak volkje...
pi_183342115
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2018 14:49 schreef Infection het volgende:
Waarom hebben we dit in Nederland niet? We zijn maar een mak volkje...
Wij zijn nou net daar te lui voor. Terwijl zij de straat op gaan om lui te kunnen blijven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')