abonnement Unibet Coolblue
pi_183070535
Hallo allemaal,

Zoals de titel al aangeeft ben ik momenteel niet gelukkig op me werk. Het werk is uiteindelijk niet wat ik verwacht had, maar ik deed het destijds omdat ik niet thuis wil blijven zitten en niets wil doen totdat de perfecte vacature er is waar ik ook nog eens aangenomen voor moet zien te worden. Ook zijn mijn directe collega's onprettig, de werksfeer erg somber en heb ik geen klik met mijn leidinggevende waardoor ik het vermoeden heb alsof promotie in de toekomst lastiger zal zijn voor mij. Bovendien ben ik er sociaal sterk op achteruit gegaan, omdat de werkzaamheden behoorlijk repetitief zijn en ik onder mijn opleidingsniveau werk (WO opleiding, werkniveau HBO), waardoor ik mij niet uitgedaagd voel. Ik voel me steeds vaker moe, plezierloos en lusteloos.

Nu wil ik wel een andere baan zoeken, en ik wil ook heel graag weg. Ik heb mogelijkheden bij andere werkgevers waarbij ik ~¤750 bruto meer kan verdienen met een 36u pw baan tov de 40u pw baan die ik nu heb,

Maar ik twijfel heel erg. Waarom twijfel ik? Ik werk momenteel 5 maanden bij deze werkgever en ik ben bang dat dit een smet zal zijn op mijn CV. Daarnaast moet zal mijn reistijd oplopen van 20 minuten naar een uur (per auto).

Wat is wijsheid?

[ Bericht 1% gewijzigd door AndriesAtticus op 10-11-2018 22:30:30 ]
pi_183070619
Het boeit een werkgever geen reet als je nu in het begin van je carrière overstapt. Ik zou ze maandag bellen en gelijk dat aanbod aannemen.
pi_183070627
Ik zie alleen maar voordelen, dus doen.

Dat hoppen is pas een probleem als je het vaak doet. Leg gewoon uit dat het tegenviel en waarom.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_183070860
Overstappen. Had je twee maanden geleden al moeten doen als ik het zo lees.
Play hard, go pro.
pi_183071172
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 november 2018 22:09 schreef Aethereal het volgende:
Overstappen. Had je twee maanden geleden al moeten doen als ik het zo lees.
Toen had ik de neiging om ook over te willen stappen. Op dat moment dacht ik echter dat het verstandiger was om nog even aan te kijken. Ik kwam immers pas net 'kijken' binnen het bedrijf.
  zaterdag 10 november 2018 @ 22:55:48 #6
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_183071611
De kans dat dit gevoel 180 graden gaat draaien lijkt me erg klein als ik het zo lees, dus ik zou gewoon overstappen als je je daar goed bij voelt.

Echter, denk je dat het werk daadwerkelijk leuker is? Je hebt het nu vooral over salaris, maar de andere punten zijn denk ik belangrijker.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 10 november 2018 @ 23:00:17 #7
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_183071708
Zolang jij professioneel kan onderbouwen wat je reden voor vertrek is (wat niet moeilijk moet zijn), ALS ze er al naar vragen, moet het toch geen probleem zijn?

Lekker vertrekken dus! ^O^ Zolang je die andere baan maar ECHT leuker vindt en niet erachter komt dat DAT ook niet je ding is.
  zaterdag 10 november 2018 @ 23:00:20 #8
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_183071711
Ik zou dat uur reistijd voor lief nemen. Ik ga ook binnenkort een overstap maken en moet ik dan ook een uur met de auto ipv 10 minuten.

Maar als je nieuwe baan je meer uitdaging / salaris / doorgroeimogelijkheden én leuke collega’s biedt, dan moet je dat echt wel aannemen! Altijd aan jezelf denken en NOOIT aan je werkgever, als je daar ongelukkig bent, want zij kegelen je er ook zo uit als je uiteindelijk met een bore out of burn out thuis zit.
pi_183093189
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 23:00 schreef RickoKun het volgende:
Altijd aan jezelf denken en NOOIT aan je werkgever, als je daar ongelukkig bent, want zij kegelen je er ook zo uit als je uiteindelijk met een bore out of burn out thuis zit.
Zeer goed punt wat iedereen lijkt te vergeten.
pi_183093231
Gelijk weggaan. Niemand boeit die cv. Gaat er om dat jij gelukkig bent en je kan aan veel dingen twijfelen maar gelukkig ben je nu niet en dat kan je wel zijn. en dat is het antwoord dat je zoekt.
Dont call it a dream. Call it a plan!
pi_183094663
Die reistijd is ideaal om na het werk even helemaal af te schakelen van je werk en in de vrije-tijd modus te komen. Werkt bij mij altijd goed.
Het is wat.......
  maandag 12 november 2018 @ 08:33:56 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_183094912
Gewoon doen, ik heb het ook ooit ervaren bij mijn eerste baan. Had geen enkele klik met mn collega's en er was weinig te doen. Ik heb het er nog zelfs 2,5 jaar volgehouden maar ik had eigenlijk al veel sneller weg gemoeten. Als je eenmaal bij je nieuwe werkgever binnenstapt zal het als een enorme opluchting voelen.

En dat je in het begin van je carriere niet meteen de ideale baan hebt gevonden daar zal geen redelijk mens moeilijk over doen. Het is eigenlijk best normaal.
pi_183095942
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 08:33 schreef Hexagon het volgende:
Gewoon doen, ik heb het ook ooit ervaren bij mijn eerste baan. Had geen enkele klik met mn collega's en er was weinig te doen. Ik heb het er nog zelfs 2,5 jaar volgehouden maar ik had eigenlijk al veel sneller weg gemoeten. Als je eenmaal bij je nieuwe werkgever binnenstapt zal het als een enorme opluchting voelen.

En dat je in het begin van je carriere niet meteen de ideale baan hebt gevonden daar zal geen redelijk mens moeilijk over doen. Het is eigenlijk best normaal.
Verwant aan het topic. Hoe denken jullie over als het halverwege de carrière is en het solliciteren al begint binnen een paar weken bij de nieuwe werkgever?
  maandag 12 november 2018 @ 10:00:53 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_183096052
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 09:55 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Verwant aan het topic. Hoe denken jullie over als het halverwege de carrière is en het solliciteren al begint binnen een paar weken bij de nieuwe werkgever?
Het zal ook niet echt een probleem zijn denk ik. Een baan of een werkgever kan wel eens tegenvallen. Dan is het sterk als je zelf inziet dat er geen toekomst in zit. Wie daar geen begrip voor heeft is gewoon een wereldvreemde nerd.
  maandag 12 november 2018 @ 10:12:31 #15
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_183096198
Dagelijks 2 uur in de wagen is zonde van je tijd imho.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 12 november 2018 @ 10:20:51 #16
189961 ex
aperture science
pi_183096265
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 08:03 schreef gooddaddy het volgende:
Die reistijd is ideaal om na het werk even helemaal af te schakelen van je werk en in de vrije-tijd modus te komen. Werkt bij mij altijd goed.
Precies, en er zijn zoveel goede (audio) boeken en podcasts die je prima kan gebruiken om de reistijd ook nog is nuttig en leuk te maken.
The cake is a lie!
pi_183096330
Je bent ontevreden, hebt geen klik, is onder je niveau en elders kun je aanzienlijk meer gaan verdienen. Waarom zou je het niet doen? Als je een keer binnen een paar maanden overstapt is dat echt niet nadelig voor je cv. Als je het een beetje slim speelt kun je er zelfs nog voordeel uit halen want als ze er naar vragen zeg je dan gewoon: “door die misstap is het voor mij nu veel duidelijker wat ik belangrijk vind in werk en wat ik zoek. Hierdoor weet ik dat de baan waar ik nu op solliciteer echt is wat ik zoek.”
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183096434
Absoluut voor een andere baan gaan, zsm. Je weet al zeker dat je voor iets anders gaat, de vraag is waneer..

Op je CV staat het prima om te wisselen op korte duur, zolang je daar goede redenen voor hebt en je werkgever geen reden had om je te ontslaan.

Success!
Doei
  maandag 12 november 2018 @ 11:03:11 #19
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_183096895
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 08:03 schreef gooddaddy het volgende:
Die reistijd is ideaal om na het werk even helemaal af te schakelen van je werk en in de vrije-tijd modus te komen. Werkt bij mij altijd goed.
Wat een onzin :')

En mensen kom op. Het is cv. En het is hbo en het is wo.
pi_183097762
Ik begrijp het niet goed. Waarschijnlijk wil je weg doordat je het niet kan vinden met je collega's en leidinggevende, dat weegt doorgaans veel zwaarder dan de inhoud van het werk.

Maar in je nieuwe baan wil je sociale status en een hoog salaris? Zelfs je angst heeft te maken met sociale status (in de zin van algemeen maatschappelijk aanzien). Wie zegt dat je dan niet opnieuw op je bek gaat? Wil je niet liever leuke collega's en een leidinggevende die je wel kan waarderen, al is het in een magazijn?

Ik denk dat je eerst de reden goed onder ogen moet zien waarom het zo is gekomen, voordat je op zoek gaat naar ander werk. Kijk bijvoorbeeld ook eens waarom je geen klik hebt, of waarom je niet gewaardeerd werd. Dan kan je er in je sollicitatiegesprek vragen over stellen, bijv kom je tussen allemaal MBO'ers, allemaal 50+'ers, of whatever.
  Moderator dinsdag 13 november 2018 @ 22:35:50 #21
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_183133377
Doen. Overstap kan je onderbouwen mochten er ooit vragen over komen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_183144149
Ik zeg je eerlijk, zo vroeg mogelijk jobhoppen. Zo maak je geld en zo kom je erachter wat beste bij je past. Bij 35 jaar zou ik op zoek gaan naar vastigheid.
  woensdag 14 november 2018 @ 18:02:25 #23
36461 Joppy
geen colaboy
pi_183147470
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 11:03 schreef xzaz het volgende:

[..]

Wat een onzin :')

....
En dat bepaal jij even voor iedereen?
Op drukke dagen kan mijn hoofd nog overvol zitten aan het einde van de dag. Dan is even een korte periode (half uur tot een uur) niks aan het hoofd behalve autorijden en radio of muziek erg lekker.

OT:
Als je niet goed in je vel zit op je werk en je denkt ook niet dat het ooit beter zal worden, dan zo snel mogelijk weg. Zoals al meer is aangegeven in het topic zal niemand er zwaar aantillen als je een keer ergens kort hebt gewerkt. Alleen als je een serie korte dienstverbanden (geen detacheringswerk) hebt gehad, zonder duidelijke positie verbeteringen, dan zou ik als werkgever wel gaan twijfelen.

[ Bericht 20% gewijzigd door Joppy op 14-11-2018 18:08:04 ]
Let the beat control your body!
  woensdag 14 november 2018 @ 19:49:42 #24
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_183149412
Ja het is gewoon een domme reden om je reistijd goed te praten. Als je daar behoefte aan heb kan je beter dichtbij werk wonen snel thuis zijn en dan een half uurtje even gaan liggen.
pi_183443489
Een update lijkt mij op zijn plaats. Voor de duidelijkheid, ik kan het goed vinden met mijn collega's en leidinggevenden, alleen ik ervaar zelf geen klik vanuit mijn kant.

Momenteel meerdere werkgevers die mij uitgenodigd hebben (nog geen concreet contractaanbod) om over te stappen naar een functie die ertoe zal leiden dat ik:

- Per week 32-36 uren zal werken in plaats van 38-42
- ¤750-¤1200 bruto er op vooruit
- Mogelijk 30-65km moet reizen (enkele reis woon-werk-verkeer)
- In een meer academische omgeving zal werken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')