abonnement Unibet Coolblue
pi_183058339
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 10:39 schreef r_one het volgende:

[..]

Maar het is maar een dagje uurtje in het jaar, ik zou dat niet structureel willen noemen. Kijk, als het nou een exces was .... maar ik zie dat niet als een ernstig vergrijp.
onbetaald op komen draven op een normaal vrije dag is in mijn optiek iets heel anders als betaald op een normale werkdag eens een keer een keer pauze overslaan.

Maar goed daarom had ik de ubermoralisten hier ook al de vraag gesteld in hoeverre hun (n)ooit een keer een wettelijk regel op welk gebied dan ook zelf hebben overtreden.
pi_183058402
Ik moet elke dag kwartier eerder op werk zijn en na uitgeklokt de hebben ooknog een tien min wachten om weg te mogen.. dat hoort er gewoon bij. Vind ook niet dat je moeilijk moet doen voor 1 dag.. wees gewoon blij dat je werk hebt.
Dont call it a dream. Call it a plan!
pi_183058421
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 10:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]

onbetaald op komen draven op een normaal vrije dag is in mijn optiek iets heel anders als betaald op een normale werkdag eens een keer een keer pauze overslaan.
Nou, beide kun je scharen onder "een beetje hart voor de zaak hebben".

Bovendien, afzien van dat halfuur pauze maakt niet dat TS dan eerder naar huis kan en er schijnt buiten dit akkefietje wel meer structureel mis te zijn bij dat bedrijf. Dan zou mijn toeschikkelijkheid toch echt wat minder worden hoor ... dan maar een moraalridder :7
pi_183058446
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:03 schreef -zucht- het volgende:
Ik moet elke dag kwartier eerder op werk zijn en na uitgeklokt de hebben ooknog een tien min wachten om weg te mogen..
Gaat voor werktijd de ophaalbrug omhoog bij jullie dan? Of wordt je na uitklokken 10 minuten vastgeketend aan je bureaustoel?
pi_183058447
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 10:34 schreef SuperNeger het volgende:
Nee mag niet, klacht indienen en gewoon 15minuten stil gaan zitten om een punt te maken. Ze zullen je principes waarderen en je bent verzekerd van een baan.
_O-
Alius aliud dicit
pi_183058461
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:06 schreef Mrmime het volgende:

[..]

_O-
Goh ... wat een dijenkletser .... *O* -O- -O- -O- :{
pi_183058498
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:07 schreef r_one het volgende:

[..]

Goh ... wat een dijenkletser .... *O* -O- -O- -O- :{
Was de azijn weer in de aanbieding vriend :W
Alius aliud dicit
pi_183058505
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:06 schreef r_one het volgende:

[..]

Gaat voor werktijd de ophaalbrug omhoog bij jullie dan? Of wordt je na uitklokken 10 minuten vastgeketend aan je bureaustoel?
Vulploeg baantje haha. Ongeveer kwartier van te voren aanwezig zijn zodat niemand te laat is(wat altijd wel gebeurd) en dan 5 voor uitleg en half inklokken/naar beneden. En bij afsluiten is mn baas meestal nog even bezig boven dingen doen en komt dan naar beneden en gaan we allemaal naar buiten(meestal 5 tot 10 min) Of we praten nog effe gezellig na
Dont call it a dream. Call it a plan!
pi_183058510
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:05 schreef r_one het volgende:

[..]

Nou, beide kun je scharen onder "een beetje hart voor de zaak hebben".

Bovendien, afzien van dat halfuur pauze maakt niet dat TS dan eerder naar huis kan en er schijnt buiten dit akkefietje wel meer structureel mis te zijn bij dat bedrijf. Dan zou mijn toeschikkelijkheid toch echt wat minder worden hoor ... dan maar een moraalridder :7
Het moet van beide kanten komen verplicht onbetaald op een vrije dag is nogal 1 richtingsverkeer in verhouding tot een pauze overslaan betaald krijgen en ook nog eten van de baas krijgen.

Hoeveel kommen erwtensoep zou de ts al op hebben. :P
pi_183058575
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:10 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Was de azijn weer in de aanbieding vriend :W
Nee, die 'grap' is al zooooo oud dat-ie wortel is gaan schieten :W
pi_183058597
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:11 schreef -zucht- het volgende:

[..]

Vulploeg baantje haha. Ongeveer kwartier van te voren aanwezig zijn zodat niemand te laat is(wat altijd wel gebeurd) en dan 5 voor uitleg en half inklokken/naar beneden. En bij afsluiten is mn baas meestal nog even bezig boven dingen doen en komt dan naar beneden en gaan we allemaal naar buiten(meestal 5 tot 10 min) Of we praten nog effe gezellig na
Ah ... een 'voor jou tien anderen' bijbaantje ... ja, dan snap ik dat slavengedrag :')
pi_183058616
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het moet van beide kanten komen verplicht onbetaald op een vrije dag is nogal 1 richtingsverkeer in verhouding tot een pauze overslaan betaald krijgen en ook nog eten van de baas krijgen.

Hoeveel kommen erwtensoep zou de ts al op hebben. :P
Je laten betalen in erwtensoep ... :')

Misschien lust TS wel helemaal geen 'snert' ...

En een week lang de tuin onderhouden als automonteur, vind je dat serieus "van beide kanten komen"?

Maar los van dit alles, misschien kun jij mijn vraag beantwoorden:
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 10:42 schreef r_one het volgende:
Niemand heeft mij nog duidelijk kunnen maken wáárom die mensen niet bij toerbeurt even pauze kunnen nemen. Dat lijkt mij planmatig toch geen rocket science?!
pi_183058863
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:17 schreef r_one het volgende:

[..]

Je laten betalen in erwtensoep ... :')

Misschien lust TS wel helemaal geen 'snert' ...

En een week lang de tuin onderhouden als automonteur, vind je dat serieus "van beide kanten komen"?

Maar los van dit alles, misschien kun jij mijn vraag beantwoorden:

[..]

moet de erwtensoep dadelijk ook niet als bijtelling gezien worden als we regeltjes gaan handhaven. :D

Iets buiten je normale takenpakket doen zie ik ook niet als onoverkomelijk. Zelf doe ik dit regelmatig om het bedrijf waar ik werk vooruit te helpen.

Verder heeft ts in de openingpost maar 4 uurtjes een heg geknipt geen 40 uur niet overdrijven.

Die vraag is ergens beantwoord door iemand dat bezoekers in vlagen komen en je daardoor tussendoor waarschijnlijk genoeg vrije tijd hebt. Door de niet constante stroom van bezoekers is het voor de werkgever niet makkelijk te doen een pauzerooster te maken. Ach ja de werkgever kan natuurlijk ook een extra kracht inhuren om de pauzes op te vangen dat moet de werkgever alleen niet te vaak moeten doen dan heeft hij kans dat er negatieve cashstromen ontstaan en de boel failliet gaat wat dan weer ten koste van alle werknemers van dat bedrijf gaat.
pi_183058917
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:16 schreef r_one het volgende:

[..]

Ah ... een 'voor jou tien anderen' bijbaantje ... ja, dan snap ik dat slavengedrag :')
Haha dat dus. Maar.. werk is werk he
Dont call it a dream. Call it a plan!
pi_183058946
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]

moet de erwtensoep dadelijk ook niet als bijtelling gezien worden als we regeltjes gaan handhaven. :D

Iets buiten je normale takenpakket doen zie ik ook niet als onoverkomelijk. Zelf doe ik dit regelmatig om het bedrijf waar ik werk vooruit te helpen.

Die vraag is ergens beantwoord door iemand dat bezoekers in vlagen komen en je daardoor tussendoor waarschijnlijk genoeg vrije tijd hebt. Door de niet constante stroom van bezoekers is het voor de werkgever niet makkelijk te doen een pauzerooster te maken. Ach ja de werkgever kan natuurlijk ook een extra kracht inhuren om de pauzes op te vangen dat moet de werkgever alleen niet te vaak moeten doen dan heeft hij kans dat er negatieve cashstromen ontstaan en de boel failliet gaat wat dan weer ten koste van alle werknemers van dat bedrijf gaat.
Dat zie ik niet als antwoord op de vraag. Je hoeft echt niet vooraf een rooster te maken maar het kan er bij mij niet in dat er 7 uur lang 12 man op de werkvloer nodig zijn, daar waar het zelfde 'werk' (een fucking demo ... kom op zeg :') ) niet rond het middaguur door 10 of 11 man gedaan kan worden.

Nee, dit is wat de werkgever zegt:
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 18:28 schreef Vurnality het volgende:
Mijn werkgever zei dat er geen pauzes zijn.
pi_183059010
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:32 schreef Basp1 het volgende:
Verder heeft ts in de openingpost maar 4 uurtjes een heg geknipt geen 40 uur niet overdrijven.
Gelukkig is een topic méér dan alleen een OP:
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 17:37 schreef Vurnality het volgende:
Heb 6 dagen op een rij 8 uur per dag in de tuin gewerkt nu wel klaar maar t was echt kut werk en nam zeker de overhand
;)
pi_183059170
Als ts perse pauze zou willen hebben zou ik als werkgever hem die dan al om 9.00 geven, van 9.30 tot 15.00 is weer de 5.5 uur die je van de arbeidstijden wet achter elkaar mag werken. En dan hoef je hem ook nog 30 minuten minder uit te betalen. :Y)
pi_183059194
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:41 schreef r_one het volgende:

[..]

Gelukkig is een topic méér dan alleen een OP:

[..]

;)
Ja vooral geloofwaardig als hij in de opening die dag er 4 uur tuinieren gedaan heeft en het daarna opeens naar 5 dagen van 8 uur gegaan is. :D
pi_183059222
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja vooral geloofwaardig als hij in de opening die dag er 4 uur tuinieren gedaan heeft en het daarna opeens naar 5 dagen van 8 uur gegaan is. :D
6 (zes) dagen van 8 uur. Jij twijfelt daaraan? Omdat TS in de OP dat dan had moeten vermelden? Heeft TS een glazen bol dan?
pi_183059272
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:52 schreef r_one het volgende:

[..]

6 (zes) dagen van 8 uur. Jij twijfelt daaraan? Omdat TS in de OP dat dan had moeten vermelden? Heeft TS een glazen bal dan?
TS lijkt mij een puberend jongetje wat de boel overdrijft en de grenzen opzoekt. Zoals we ook in dit topic zien met het gejammer over geen "echte" pauze tijdens een demodag van 7 uur.
pi_183059292
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

TS lijkt mij een puberend jongetje wat de boel overdrijft en de grenzen opzoekt. Zoals we ook in dit topic zien met het gejammer over geen "echte" pauze tijdens een demodag van 7 uur.
Dat is nogal een waardeoordeel. Zullen we ons beperken tot de feiten?
  zaterdag 10 november 2018 @ 14:26:12 #72
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_183061434
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:35 schreef r_one het volgende:

[..]

Daarnaast ... TS is automonteur BBL (tevens tuinman) ... wat voor belangrijke demo gaat hij weggeven dat hij niet even 2x een kwartiertje gemist kan worden?
_O_
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_183061497
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 01:33 schreef r_one het volgende:
Even een lans breken voor TS:

Een fucking demodag en wg is niet in staat personeel even bij toerbeurt hun pauze laten nemen? Wie is er hier nou de faalhaas?

‘T Is niet dat “alle hens aan dek” moet omdat er anders rampen staan te gebeuren hoor.
De baas weigert dan ook geen pauze maar zegt dat dat tussendoor gebeurt en niet allemaal tegelijk om 10u aan de koffie.
Whatever...
  zaterdag 10 november 2018 @ 14:30:44 #74
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_183061517
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 18:28 schreef Vurnality het volgende:
Maar mag dat?
Nee.
pi_183061522
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:29 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

De baas weigert dan ook geen pauze maar zegt dat dat tussendoor gebeurt en niet allemaal tegelijk om 10u aan de koffie.
Ik lees toch echt
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 18:28 schreef Vurnality het volgende:
Mijn werkgever zei dat er geen pauzes zijn.
Dus ook niet bij toerbeurt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')