Ik snap de gedachte en daar spelen we ook wel eens mee. Echter, ik maak wel eens de vergelijking met het onvoorzien in een project budget: het is marge om wijzigingen tijdens uitvoering op te vangen. Ofwel, je hebt marge, maar het is niet verstandig om die bij voorbaat (in de besluitvormingsfase dus) in te zetten. Je kunt dan niets meer wanneer er later wat speelt.quote:Op donderdag 8 november 2018 21:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Toch jammer dat er niet een gedachtegang is die de plannormen aan de kaak stelt.
Uitbuigen mag wel hoor, ook in een project. Daar zijn ProRail en vervoerders (vooral NS) niet happig op, maar het kan wel. Sterker nog, in de kwaliteitseisen van PHS staat gewoon dat er een minuut uitgebogen mag worden.quote:Op dinsdag 13 november 2018 08:41 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Volgens de regelen der kunst mag je ook niet van de plannormen afwijken zonder die te vergezellen van een safety-case. Daar is niemand happig op. De enige truc die dan overblijft die in een project niet wordt toegepast maar in de dienstregelingmakerij wel mag worden toegepast is het uitbuigen van een IC met maximaal 1 minuut tussen twee grote stops. In een aantal projecten is het gat tussen wat kan binnen budget en wat nodig is toch echt groter dan je daarmee op kan lossen. Het maffe is dat in sommige projecten de dienstregelingstijd tot bijna een derde wordt opgeslokt door marges. Dat is wel écht aan de hoge kant.
quote:Een hoge reissnelheid:
Elke trein mag tussen begin- en eindpunt per uur maximaal 1 minuut langer onderweg zijn
(‘uitgebogen worden’). NS heeft verder de ambitie om op de routes van/naar de landsdelen,
de huidige reistijden met minimaal 5% te verlagen.
"De landsdelen". Klinkt wat koloniaal...quote:
ICD naar Eindhoven nog sneller? Wordt krap.quote:
Daar waar zwarte Piet nog wel magquote:Op dinsdag 13 november 2018 14:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
"De landsdelen". Klinkt wat koloniaal...
Nou, zou wel tijd worden eigenlijkquote:
neequote:Op dinsdag 13 november 2018 21:56 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Werkzaamheden in 2019:
https://www.ns.nl/binarie(...)18-december-2019.pdf
Denken jullie dat deze lijst compleet is?
goeie grapquote:Op dinsdag 13 november 2018 22:31 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Dacht ik al, maar ik hoop stiekem op een jaar forenzen zonder grote buitendienstellingen.
Je hebt ook zoiets als gezond verstand >> regeltjes.quote:Op dinsdag 13 november 2018 08:30 schreef Goverman het volgende:
[..]
Ik snap de gedachte en daar spelen we ook wel eens mee. Echter, ik maak wel eens de vergelijking met het onvoorzien in een project budget: het is marge om wijzigingen tijdens uitvoering op te vangen. Ofwel, je hebt marge, maar het is niet verstandig om die bij voorbaat (in de besluitvormingsfase dus) in te zetten. Je kunt dan niets meer wanneer er later wat speelt.
Tegelijkertijd maakt dat een discussie dus ook wat minder gespannen: er is dus altijd nog wat marge. De "toverformule" van het oplossen in de dienstregeling moet je ook om dat licht zien.
Het is in 2019 wel minder dan in 2018quote:Op dinsdag 13 november 2018 22:31 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Dacht ik al, maar ik hoop stiekem op een jaar forenzen zonder grote buitendienststellingen.
Die lange in de zomer tussen Hilversum en Weesp zal wel voor Naarden-Bussum zijn, wel flink lang in de zomer.quote:Op dinsdag 13 november 2018 21:56 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Werkzaamheden in 2019:
https://www.ns.nl/binarie(...)18-december-2019.pdf
Denken jullie dat deze lijst compleet is?
23 dagen. Zowel ombouw Naarden Bussum als vernieuwing bij Weesp.quote:Op woensdag 14 november 2018 15:00 schreef boriq het volgende:
[..]
Die lange in de zomer tussen Hilversum en Weesp zal wel voor Naarden-Bussum zijn, wel flink lang in de zomer.
Vergeet de kunstwerken niet in de natuur!quote:Op woensdag 14 november 2018 19:49 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
23 dagen. Zowel ombouw Naarden Bussum als vernieuwing bij Weesp.
Bron en meer: IRJquote:European Parliament adopts rail passenger rights recast
The recast of Regulation 1371/2007 (EC) on Rail Passenger Rights and Obligations passed with 533 MEPs voting in favour, 37 against and 47 abstentions.
The recast increases compensation for delays of more than an hour from 25% to 50% of the value of the ticket. Passengers will be legally entitled to 75% compensation for a delay of more than 90 minutes and a full refund if a train is more than two hours late.
For passengers making multi-leg journeys with several tickets, rights to information, assistance and compensation will be the same as those for a through ticket.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |