abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 1 november 2018 @ 18:32:36 #1
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182882841
quote:
UTRECHT/BILTHOVEN - De Stint komt voorlopig niet meer terug op de openbare weg. Dat heeft de rechter in Utrecht vandaag besloten in een kort geding over de elektrische bolderkar. Volgens de rechtbank heeft de minister terecht besloten om de Stint van de weg te halen, nadat duidelijk was geworden dat er technische problemen waren, die al eerder voor incidenten hadden gezorgd.

Een gastouder in Almere had het kort geding aangespannen om het voertuigje weer te kunnen gebruiken voor het vervoer van kinderen. Het gebruik van de Stint op de openbare weg werd verboden na een botsing met een trein op een overweg in Oss. Daarbij kwamen vier kinderen om het leven en raakten de bestuurster en een ander kind zwaargewond.

GASHENDEL
Een verkennend onderzoek heeft inmiddels uitgewezen dat door een technisch mankement Stints plotseling op volle snelheid kunnen gaan rijden. De gashendel terugdraaien heeft dan geen effect meer en de handrem is niet krachtig genoeg om het voertuig te stoppen. De rechter oordeelt dat de verkeersveiligheid in het geding is en dat de minister de Stint van de weg mocht halen tot het onderzoek is afgerond.

De uitspraak werd bijgewoond door vijfentwintig medewerkers van fabrikant Stintum en directeur Edwin Renzen. Ze wilden nog een keer samenkomen, nu het Bilthovense bedrijf door een dreigend faillissement is stilgelegd. "En we hebben toch niks te doen", verwoordde een van hen de frustratie vooraf.

KNUTSELWERKJES
Het vonnis leidde tot teleurstelling, maar directeur Renzen was ook trots. In de rechtbank waren twee zalen gereserveerd voor medewerkers van kinderdagverblijven, die het besluit van de rechter zelf wilden horen. Kinderen verrasten Renzen na afloop met tekeningen en zelfgemaakte presentjes. "Er waren knutselwerkjes van boterkuipjes met wieltjes eraan en een soort Stint-stuurtje erop", zei hij tegen RTV Utrecht. "Ik ben misschien een beetje een weke lul, maar dat vind ik dan mooi."

Renzen zei eerder dat de ondergang van zijn bedrijf een direct gevolg is van het verbod dat het ministerie heeft ingesteld. Of de Stint later nog mag terugkeren op de openbare weg moet onderzoek uitwijzen. De rechter maant de minister om daar haast mee te maken, om de betrokken partijen niet langer dan nodig in onzekerheid te laten zitten.
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1834480/
Man of Steal.
  donderdag 1 november 2018 @ 18:33:33 #2
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182882875
Beetje raar dat ze niet alleen de veiligheidseisen van die dingen aanscherpen. Zet er een goede rem op i.c.m. een dodemanskoordje en je zou zeggen dat het probleem opgelost is?
Man of Steal.
  donderdag 1 november 2018 @ 22:07:12 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_182887620
Het verbod is dan wel terecht, maar het toezicht is in gebreke gebleven. De minister mag verbieden, maar is wel aansprakelijk als het gaat over het faillissement van Stint.
  donderdag 1 november 2018 @ 22:21:49 #4
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_182887885
Geen Stint en Piet dit jaar :'(

pi_182888002
Ik begrijp niet dat ze nooit een noodstop op dat ding gezet hebben. Net zoals bij een elektrische palletkar. Gewoon met een knop de hele stroomkring onderbreken.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  donderdag 1 november 2018 @ 22:28:26 #6
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_182888026
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 22:21 schreef the-eye het volgende:
Geen Stint en Piet dit jaar :'(

[ afbeelding ]
Eckte zwarte pieten. _O_.
And so is the past
  donderdag 1 november 2018 @ 22:28:47 #7
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_182888032
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:33 schreef SuperNeger het volgende:
Beetje raar dat ze niet alleen de veiligheidseisen van die dingen aanscherpen. Zet er een goede rem op i.c.m. een dodemanskoordje en je zou zeggen dat het probleem opgelost is?
Er komt nog een beter onderzoek waarvan het resultaat in december verwacht wordt. Daar zal vast wel op geacteerd worden.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 1 november 2018 @ 22:31:12 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_182888084
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 22:07 schreef BasEnAad het volgende:
Het verbod is dan wel terecht, maar het toezicht is in gebreke gebleven. De minister mag verbieden, maar is wel aansprakelijk als het gaat over het faillissement van Stint.
Waarom? Volgens mij voelt die vent nattigheid en trekt ie de stekker eruit voordat de resultaten bekend worden.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 1 november 2018 @ 22:32:14 #9
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_182888107
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 22:27 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ik begrijp niet dat ze nooit een noodstop op dat ding gezet hebben. Net zoals bij een elektrische palletkar. Gewoon met een knop de hele stroomkring onderbreken.
De noodstop zat er wel ooit op. Maar omdat de kinderen er bij konden, is deze verplaatst eraf gehaald.

Je kan je beter afvragen waarom er een aan alle kanten rammelende typegoedkeuring is gekomen. Want dat is wat de minister nu zo veel mogelijk probeert te verbloemen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 1 november 2018 @ 22:34:55 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_182888172
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 22:32 schreef daNpy het volgende:

[..]

De noodstop zat er wel ooit op. Maar omdat de kinderen er bij konden, is deze verplaatst eraf gehaald.

Je kan je beter afvragen waarom er een aan alle kanten rammelende typegoedkeuring is gekomen. Want dat is wat de minister nu zo veel mogelijk probeert te verbloemen.
Omdat de belangrijke aanpassingen niet doorgegeven zijn.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_182888215
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 22:32 schreef daNpy het volgende:

[..]

De noodstop zat er wel ooit op. Maar omdat de kinderen er bij konden, is deze verplaatst eraf gehaald.

Je kan je beter afvragen waarom er een aan alle kanten rammelende typegoedkeuring is gekomen. Want dat is wat de minister nu zo veel mogelijk probeert te verbloemen.
Er is een goedkeuring voor eerste versie stint gegeven.

Vervolgens heeft het bedrijf nieuwe aanpassingen gedaan waaronder een krachtigere motor oid en dat is niet doorgegeven aan ILT. En zij hebben geen toezichtplicht voor dit soort apparaten.
  donderdag 1 november 2018 @ 22:37:14 #12
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_182888225
quote:
6s.gif Op donderdag 1 november 2018 22:34 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Omdat de belangrijke aanpassingen niet doorgegeven zijn.
Dat heeft niks met de initiële typegoedkeuring te maken.

Waarom is er geen periodieke keuring? Waarom is er geen rijbewijs nodig? Waarom is hij geschikt voor personenvervoer van meer dan 9 personen? Etc.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 1 november 2018 @ 22:37:55 #13
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_182888233
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 22:36 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Er is een goedkeuring voor eerste versie stint gegeven.

Op basis van "het is wel een kek dingetje". Niet op basis van enige wetgeving op het gebied van vervoer.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 1 november 2018 @ 22:38:01 #14
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_182888234
quote:
6s.gif Op donderdag 1 november 2018 22:31 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Waarom? Volgens mij voelt die vent nattigheid en trekt ie de stekker eruit voordat de resultaten bekend worden.
Nou, de stint is door alle instanties goedgekeurd en toegelaten op de weg. Later blijken de instanties gefaald te hebben, niet de producent van de stint. Het verbieden van de stint is terecht, alleen moet de staat daar wel voor opdraaien, omdat zij in eerste instantie wel de stint hebben goedgekeurd. Dat krijgt nog wel een staartje. Dus het verbieden is terecht, maar ze zijn er uiteindelijk wel aansprakelijk voor, dus ook aansprakelijk voor het faillissement.
pi_182888255
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 22:37 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dat heeft niks met de initiële typegoedkeuring te maken.

Waarom is er geen periodieke keuring? Waarom is er geen rijbewijs nodig? Waarom is hij geschikt voor personenvervoer van meer dan 9 personen? Etc.
De Stint, een elektrische bolderkar, is in 2011 gecontroleerd op veiligheid volgens de normen van een wet die is bedoeld voor bromfietsen en andere innovatieve vervoermiddelen die bedoeld zijn voor één persoon.

Minister Van Nieuwenhuizen blikt terug op hoe die wet tot stand kwam: "De Tweede Kamer wilde zelf in 2009 geen kentekenplicht, rijbewijsplicht of verplichte training invoeren." Dat was om innovatieve projecten niet tegen te werken. Wel werd in de wet vastgelegd dat er per type voertuig naar de technische vereisten wordt gekeken. Dat gebeurde dus ook in 2011 bij de Stint.

De fabrikant heeft sinds die eerste veiligheidscontrole de motor sterker gemaakt en de bedrading en beveiliging veranderd. Dit is niet gemeld bij of gecontroleerd door de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT).
  donderdag 1 november 2018 @ 22:45:13 #16
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_182888367
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 22:38 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

De Stint, een elektrische bolderkar, is in 2011 gecontroleerd op veiligheid volgens de normen van een wet die is bedoeld voor bromfietsen en andere innovatieve vervoermiddelen die bedoeld zijn voor één persoon.
Zelfs voor een bromfiets is een rijbewijs nodig.

quote:
Minister Van Nieuwenhuizen blikt terug op hoe die wet tot stand kwam: "De Tweede Kamer wilde zelf in 2009 geen kentekenplicht, rijbewijsplicht of verplichte training invoeren." Dat was om innovatieve projecten niet tegen te werken. Wel werd in de wet vastgelegd dat er per type voertuig naar de technische vereisten wordt gekeken. Dat gebeurde dus ook in 2011 bij de Stint.
Innovatie boven veiligheid. Met andere woorden; de politiek staat weer eens mijlen ver van de realiteit af.

quote:
De fabrikant heeft sinds die eerste veiligheidscontrole de motor sterker gemaakt en de bedrading en beveiliging veranderd. Dit is niet gemeld bij of gecontroleerd door de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT).
En het is ook niet opgevallen in periode keuringen waarbij getoetst wordt aan de initieele type goedkeuring. Natuurlijk niet, want die zijn er niet.
Hell, bij een APK voor je auto moet de keurmeester zelfs de bandenspanning controleren maar deze kar mag zonder problemen 11 mensen vervoeren, geen rijbewijs nodig en überhaupt geen enkele (technische) controle, periodiek of op nieuwe modellen. Echt, echt super behulpzaam om innovativiteit niet in de weg te staan hoor. Chapeau.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_182888431
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 22:27 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ik begrijp niet dat ze nooit een noodstop op dat ding gezet hebben. Net zoals bij een elektrische palletkar. Gewoon met een knop de hele stroomkring onderbreken.
Dan sta je nog niet stil!!!
speak only if it improves the silence.
  vrijdag 2 november 2018 @ 13:10:26 #18
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_182896890
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 22:49 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Dan sta je nog niet stil!!!
Oh nee? Ram jij maar eens op die knop als je rijdt. Dan sta je ineens stil hoor.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_182897966
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:10 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Oh nee? Ram jij maar eens op die knop als je rijdt. Dan sta je ineens stil hoor.
Een onderbreking van de stroomkring is geen rem, je zet alleen de voorstuwing stil!
speak only if it improves the silence.
  vrijdag 2 november 2018 @ 14:29:33 #20
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_182898639
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:59 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Een onderbreking van de stroomkring is geen rem, je zet alleen de voorstuwing stil!
Klopt maar dat is niet wat kentekenplaat bedoelt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_182898887
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 14:29 schreef daNpy het volgende:

[..]

Klopt maar dat is niet wat kentekenplaat bedoelt.
Hij zegt letterlijk

quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 22:27 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ik begrijp niet dat ze nooit een noodstop op dat ding gezet hebben. Net zoals bij een elektrische palletkar. Gewoon met een knop de hele stroomkring onderbreken.
speak only if it improves the silence.
  vrijdag 2 november 2018 @ 14:55:28 #22
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_182899169
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 14:41 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Hij zegt letterlijk

[..]

Maar dat is niet wat hij bedoelt. Je zou ook de regels erboven kunnen lezen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 2 november 2018 @ 20:48:09 #23
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_182906372
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:59 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Een onderbreking van de stroomkring is geen rem, je zet alleen de voorstuwing stil!
Dat betekent in het geval van een elektromotor eigenlijk wel dat je ineens stil staat. En nee, dat is geen rem, maar daar voorkom je wel een drama zoals in Oss mee.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  vrijdag 2 november 2018 @ 20:52:54 #24
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_182906511
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 20:48 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Dat betekent in het geval van een elektromotor eigenlijk wel dat je ineens stil staat. En nee, dat is geen rem, maar daar voorkom je wel een drama zoals in Oss mee.
Nee dat betekent het niet, pas als je hem kort sluit gaat de motor zichzelf tegenwerken en dus remmen.

[ Bericht 0% gewijzigd door daNpy op 02-11-2018 22:21:53 ]
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_182907495
Noodrem 1: Van de huidige rem een reserve rem maken en zo, dat bij gebruik ook gelijk de stroomkring onderbroken wordt.

Noodrem 2: Een hydraulische remhendel erbij, met krachtige schijfremmen.

Noodrem 3: Dodemansknop onder de voet, voet optillen = gaslos zelfs met een defecte gashendel.

Maar ja de instanties hebben zitten slapen en nu durven ze niet meer.
.
pi_182907768
quote:
6s.gif Op donderdag 1 november 2018 22:34 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Omdat de belangrijke aanpassingen niet doorgegeven zijn.
Zoals de zwaardere motor waarmee beter geremd kon worden? Al het nieuws vanuit de overheid van de eerste week na het ongeluk was paniekvoetbal om de eigen verantwoordelijkheid te ontduiken. Ze hadden meerdere keren het advies gekregen om meer controles bij alle bijzondere bromvoertuigen te doen, maar vonden de gevaren wel acceptabel. Tot er kinderen doodgingen. Er is gerommeld met het proces verbaal en het eerste rapport waar heel selectief uit gequote is door de minister staat vol met bewezen onzin. Mijn pc heeft standaard een temperatuur waarop soldeer zou smelten aldus onze ambtenaren.
  vrijdag 2 november 2018 @ 22:22:38 #27
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_182908792
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 21:40 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Zoals de zwaardere motor waarmee beter geremd kon worden? Al het nieuws vanuit de overheid van de eerste week na het ongeluk was paniekvoetbal om de eigen verantwoordelijkheid te ontduiken. Ze hadden meerdere keren het advies gekregen om meer controles bij alle bijzondere bromvoertuigen te doen, maar vonden de gevaren wel acceptabel. Tot er kinderen doodgingen. Er is gerommeld met het proces verbaal en het eerste rapport waar heel selectief uit gequote is door de minister staat vol met bewezen onzin. Mijn pc heeft standaard een temperatuur waarop soldeer zou smelten aldus onze ambtenaren.
Ah ik ben niet de enige die de smoesjes van de minister doorziet.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 3 november 2018 @ 02:16:38 #28
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182913279
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 22:07 schreef BasEnAad het volgende:
Het verbod is dan wel terecht, maar het toezicht is in gebreke gebleven. De minister mag verbieden, maar is wel aansprakelijk als het gaat over het faillissement van Stint.
De fabrikant weet dat hij het moet melden als hij dingen verandert.

Als jij je scooter opvoert en je rijdt iemand dood, ben jij dan aansprakelijk of de politie omdat ze geen goed toezicht hebben gehouden?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 3 november 2018 @ 22:56:31 #29
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_182927060
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 20:52 schreef daNpy het volgende:

[..]

Nee dat betekent het niet, pas als je hem kort sluit gaat de motor zichzelf tegenwerken en dus remmen.
N.a.v. dit topic heb ik het vandaag op het werk geprobeerd met een elektrische palletkar. Als ik de noodstop inram staat het kreng gelijk stil. En dan is hij compleet prikloos.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 4 november 2018 @ 01:05:46 #30
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182929526
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 21:40 schreef Glazenmaker het volgende:

Mijn pc heeft standaard een temperatuur waarop soldeer zou smelten aldus onze ambtenaren.
Dan zou ik wat betere koeling regelen. :)

Zelfs mijn gpu komt niet aan dat soort temperaturen als ik zit te gamen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182932838
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 01:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dan zou ik wat betere koeling regelen. :)

Zelfs mijn gpu komt niet aan dat soort temperaturen als ik zit te gamen.
Ik overdreef een beetje. Maar 70 graden is niet extreem hoog. Je soldeer druipt niet je pc kast uit.
pi_182932958
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 02:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De fabrikant weet dat hij het moet melden als hij dingen verandert.
Dat heb ik gemist. Waar kan ik dat vinden?
  zondag 4 november 2018 @ 10:26:07 #33
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_182933331
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 22:56 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

N.a.v. dit topic heb ik het vandaag op het werk geprobeerd met een elektrische palletkar. Als ik de noodstop inram staat het kreng gelijk stil. En dan is hij compleet prikloos.
Heb je gemeten of hij dan kortgesloten is, of zijn de spoelen nog open?

Gas los = stroom eraf (klemmen open, je hoort ook een relais klikken bij gas geven of lossen)
Noodstop = kortsluiten van de motor = remmen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 5 november 2018 @ 01:22:43 #34
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182950220
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 09:52 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat heb ik gemist. Waar kan ik dat vinden?
Pffft, dat is in meerdere artikelen vermeld. Is natuurlijk ook volledig logisch. Je krijgt een RDW-goedkeuring voor het voertuig in de staat zoals je het aanlevert.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182950955
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 01:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Pffft, dat is in meerdere artikelen vermeld. Is natuurlijk ook volledig logisch. Je krijgt een RDW-goedkeuring voor het voertuig in de staat zoals je het aanlevert.
Maar hij is onder de 4kW/25km/u gebleven met mijn aanpassing.

Naja, jammer dat je het niet voor me wil terugzoeken.
  maandag 5 november 2018 @ 05:49:51 #36
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182950962
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 05:46 schreef Physsic het volgende:

Maar hij is onder de 4kW/25km/u gebleven met mijn aanpassing.
En?

quote:
Naja, jammer dat je het niet voor me wil terugzoeken.
https://www.nu.nl/binnenl(...)inds-zomer-2017.html
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182950967
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 05:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En?
En dus voldeed hij bijvooebeeld nog (steeds) aan dezelfde typegoedkeuring.
quote:
[..]

Staat vast wel ergens in de 14 delen van het topic over het ongeluk.
Ik heb het enkel de laatste paar dagen niet meer gevolgd en daarvoor waren er vooral mensen die zelf meende dat het voertuig opnieuw gekeurd diende te worden na aanpassingen maar daar verder geen bewijs voor hadden.
  maandag 5 november 2018 @ 05:54:18 #38
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182950971
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 05:52 schreef Physsic het volgende:

En dus voldeed hij bijvooebeeld nog (steeds) aan dezelfde typegoedkeuring.
Jij denkt dat snelheid het enige criterium is?

Lees het artikel even dat ik gelinked heb in de vorige reactie.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182950991
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 05:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Jij denkt dat snelheid het enige criterium is?

Lees het artikel even dat ik gelinked heb in de vorige reactie.
Nee, zeker niet, maar dat was een van de wijzigingen waarom hij bij een herkeuring zou kunnen worden afgekeurd.

Bedankt voor de link. ^O^
  maandag 5 november 2018 @ 09:59:10 #40
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_182952597
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 22:07 schreef BasEnAad het volgende:
Het verbod is dan wel terecht, maar het toezicht is in gebreke gebleven. De minister mag verbieden, maar is wel aansprakelijk als het gaat over het faillissement van Stint.
Ik denk dat de fabrikant/importeur een goede claim richting de overheid kan maken.

Volgens mij is het verbod veel te snel afgekondigd.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 5 november 2018 @ 11:08:10 #41
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_182953631
Ik denk dat de minister aansprakelijk gehouden kan worden voor het te snel afgeven van een type goedkeuring.
De fabrikant heeft daar echter geen hinder van en zeker geen baat bij.

Een ongeluk kan altijd gebeuren en qua veiligheid, tja het blijft een plastic bak met kinderen erin (Let op afgezien van de functionele veiligheid).
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')