abonnement Unibet Coolblue
  maandag 5 november 2018 @ 17:52:54 #51
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182961951
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2018 17:48 schreef DieselTank het volgende:
Het is wel irritant als mensen op het allerlaatste moment goedenmorgen/dag zeggen, dan moet je vliegensvlug het terug zeggen en dan komt er meestal meer een ''oemhòhe'' uit bij mij ipv goedemorgen.
Misschien heb je een afwijking in je hersenen
Man of Steal.
pi_182962063
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 17:52 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Misschien heb je een afwijking in je hersenen
Wat je zegt ben je zelluf
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_182962902
Ik was zondag aan het wandelen in een park en toen kwam een meneer mij tegemoet gelopen. Toen hij vlakbij was zei ik “goedemiddag” en die man schrok daar oprecht heel erg van en ging zelfs een moment sneller lopen. :') Lang leve gezellig in een stad wonen.

Overigens vind ik het sowieso eenieders burgerplicht om, ook in grote steden, bejaarden die alleen over straat lopen vriendelijk te groeten. Met name onder die mensen in steden heerst veel eenzaamheid en vaak zie je dat die oudjes helemaal (in positieve zin) opveren als je even hallo zegt. :D
pi_182963097
Waarom zou ik in godsnaam mensen groeten die ik niet ken en random langslopen:')
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
pi_182984356
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 18:52 schreef SjaakKlapkaak het volgende:
Waarom zou ik in godsnaam mensen groeten die ik niet ken en random langslopen:')
Afhankelijk van waar je bent en vooral hoe druk het is. Als je ergens wandelt waar je hooguit 1 persoon per uur tegen komt dan groet je meestal. Kom je maar 1 persoon per dag tegen of nog minder dan maak je meestal zelfs een praatje.
  dinsdag 6 november 2018 @ 19:31:40 #56
375333 Drogonno
Dromer des levens
pi_182984398
Goeiemoggel
pi_183000394
Komt ook wel door de multiculturele samenleving in de grote steden.

Ben in meerdere landen geweest (Iran, Brazilië , Spanje , Griekenland )
En daar zijn mensen nog wel open en vriendelijk tegen elkaar over het algemeen.

Als ik in Rotterdam bij de supermarkt sta, zie ik veel (vooral immigranten) die niet eens gedag of dankjewel zeggen bij de kassa,

In de metro staart iedereen voor zich uit, niemand maakt contact.
Het is echt ieder voor zich.

En dat merk ik ook terug, want ik heb nog steeds geen relatie met een meisje.
pi_183000533
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 15:13 schreef ZwolseVlag11 het volgende:
Komt ook wel door de multiculturele samenleving in de grote steden.

Ben in meerdere landen geweest (Iran, Brazilië , Spanje , Griekenland )
En daar zijn mensen nog wel open en vriendelijk tegen elkaar over het algemeen.

Als ik in Rotterdam bij de supermarkt sta, zie ik veel (vooral immigranten) die niet eens gedag of dankjewel zeggen bij de kassa,

In de metro staart iedereen voor zich uit, niemand maakt contact.
Het is echt ieder voor zich.

En dat merk ik ook terug, want ik heb nog steeds geen relatie met een meisje.
En dan godbetert Brazilië noemen, van alle voorbeelden die je had kunnen geven :')
pi_183001159
Sterker nog, zelfs oogcontact of een vriendelijk glimlachje bij het passeren is in de steden niet meer 'de norm'.
pi_183001393
Ik vind dat dus juist rete-ongemakkelijk, als je ergens op een rustig stuk loopt en je passeert elkaar zonder enige vorm van contact te maken. Regelmatig mensen die bewust zelfs wegkijken als je passeert of angstig naar hun mobiel gaan staren, terwijl ze dat ervoor niet deden.
  woensdag 7 november 2018 @ 16:32:34 #61
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183001915
Ts?

Kijk je dan iemand wel open en vriendelijk aan? Heb je oogcontact om dan 'goededag' te zeggen? Heb je een beetje hoog energielevel als je dat zegt (heeft niets met indringend of snel te maken), klinkt het open, bubbelend en vriendelijk?

Hoe loop je daarvoor? Kijk je de wereld in/ben je aanwezig of ben je een stoeptegel kijker?
Nodig je uit tot een reactie of eigenlijk niet echt? Wat is je verwachtingspatroon?

Enkel echt in een winkelcemtrum waar het druk is er vaak minder ruimte voor contact. In het voorbij gaan een paar honderd mensen of meer begroeten is wat onhandig. Maar zelfs daar zijn er momenten dat een blik, een glimlach en/of een knikje delen vrij normaal is.

Op de notoire tegelstaarder na (die de kin erg laag houdt) kan je met vrijwel iedereen even een groetje in het voorbijgaan delen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183003256
Ben in meerdere plekken in Frankrijk geweest en ook in sommige plekken in België waar niemand elkaar groet, ook niet in de dorpen.
Het elkaar gedag zeggen is dus best iets typisch Nederlands denk ik.
pi_183005289
Ik vind het altijd raar dat als ik meestal de enige ben die de buschauffeur bedankt voor mij van A naar B te brengen. Dat is toch wel het minste wat je kan doen?
pi_183016442
quote:
15s.gif Op woensdag 7 november 2018 19:16 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik vind het altijd raar dat als ik meestal de enige ben die de buschauffeur bedankt voor mij van A naar B te brengen. Dat is toch wel het minste wat je kan doen?
Roep je dat dan door de bus heen of hoe moet ik dat voor me zien?
  donderdag 8 november 2018 @ 09:50:26 #65
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183016506
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 23:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Ja maar waar jij woont is dan ook gewoon een dorp in de stad O+ Zou zo terug willen trouwens. Huizen zijn alleen niet te betalen _O-
Ik doe het ook buiten onze enclave! Overal vriendelijkheid verspreiden!

Ik heb nog wel een kamertje over?

quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 18:43 schreef itchycoo het volgende:
Met name onder die mensen in steden heerst veel eenzaamheid en vaak zie je dat die oudjes helemaal (in positieve zin) opveren als je even hallo zegt. :D
Dat is inderdaad vaak heel mooi om te zien.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 09:45 schreef LurkJeRot het volgende:

Roep je dat dan door de bus heen of hoe moet ik dat voor me zien?
Zo doe ik het wel. "Dank je wel. Fijne dag!"
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183016507
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 09:45 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Roep je dat dan door de bus heen of hoe moet ik dat voor me zien?
Ja. Dat was normaal op de plek waar ik voor het eerst met de bus ging, dus doe het meestal nog steeds wel, uit gewoonte.
pi_183016551
quote:
17s.gif Op donderdag 8 november 2018 09:50 schreef Copycat het volgende:

Zo doe ik het wel. "Dank je wel. Fijne dag!"
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 09:50 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ja. Dat was normaal op de plek waar ik voor het eerst met de bus ging, dus doe het meestal nog steeds wel, uit gewoonte.
dan neem ik aan dat pabstblueribbon het ook zo doet.
pi_183017127
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 09:50 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ja. Dat was normaal op de plek waar ik voor het eerst met de bus ging, dus doe het meestal nog steeds wel, uit gewoonte.
in Utrecht gebeurt het ook vrij veel, of op z’n minst even zwaaien als je achterin een dubbelgelede bus staat. Chauffeurs waarderen het meestal zeer. :D
pi_183017200
Ik weet uit ervaring hoe medewerkers het waarderen als klanten ze groeten.
Maar soms bij AH als ik goedemorgen of middag zeg tegen die jongelui dan kijken ze me soms aan van Wat mot je?
Dan denk ik laat ook maar.
Totdat iemand in een blauw jasje je met nadruk zegt: goedemorgen meneer!

Dan weet ik het ook niet meer wat de normale omgangsvormen zijn.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  donderdag 8 november 2018 @ 12:36:58 #70
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_183019409
Verhuis naar Australie, hier begroeten nog veel mensen elkaar op straat. Al ist in het begin wel wennen.

Hier begroet men (ook in de supermarkt) elkaar met "Hi, how are you?" Of "Hi, how are you going?"

Het is dan niet de bedoeling dat je een heel verhaal afsteekt met wat je die dag gedaan hebt (kan wel). Maar meestal reageers men met: "Hi, im good what about you" of " Im good thanks".

Ik kan het wel waarderen O+
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_183019463
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 12:36 schreef Maikuuul het volgende:
Verhuis naar Australie, hier begroeten nog veel mensen elkaar op straat. Al ist in het begin wel wennen.

Hier begroet men (ook in de supermarkt) elkaar met "Hi, how are you?" Of "Hi, how are you going?"

Het is dan niet de bedoeling dat je een heel verhaal afsteekt met wat je die dag gedaan hebt (kan wel). Maar meestal reageers men met: "Hi, im good what about you" of " Im good thanks".

Ik kan het wel waarderen O+
Als er toch iets is wat ik irritant vind is het dat "how are you doing?" in supermarkten.
We weten beide dat het je geen kut interesseert, zeg gewoon goedemorgen/middag/avond :')

Maar smaken verschillen natuurlijk.
  donderdag 8 november 2018 @ 12:47:51 #72
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_183019579
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 10:35 schreef Sigaartje het volgende:
Ik weet uit ervaring hoe medewerkers het waarderen als klanten ze groeten.
Maar soms bij AH als ik goedemorgen of middag zeg tegen die jongelui dan kijken ze me soms aan van Wat mot je?
Dan denk ik laat ook maar.
Totdat iemand in een blauw jasje je met nadruk zegt: goedemorgen meneer!

Dan weet ik het ook niet meer wat de normale omgangsvormen zijn.
Ik snap niet dat je er zo’n punt van maakt. Er zijn niet echt normale omgangsvormen, iedereen is daar anders in. De een vindt het wel leuk om vreemden te groeten, van de ander hoeft het niet altijd.
AZ
ALKMAAR
pi_183020554
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 09:45 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Roep je dat dan door de bus heen of hoe moet ik dat voor me zien?
Als ik uitstap, roep ik "Bedankt" naar de chauffeur. En dan zegt hij meestal vrolijk "graag gedaan"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')