Ben je nou sarcastisch of geloof je wat je zegt? In jouw geval weet ik het namelijk niet zekerquote:Op donderdag 1 november 2018 19:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Mensen uit de provincie, van buiten de ringweg A10, zijn net zo min “gewone Nederlanders” als een Chinees of een Indiaan he.
Ik zou niet weten waarom een Nederlandse toerist inherent beter zou zijn dan een buitenlandse.quote:Op donderdag 1 november 2018 19:35 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ben je nou sarcastisch of geloof je wat je zegt? In jouw geval weet ik het namelijk niet zeker
Ja ik snap de hele gedachtegang gewoon niet. Ze willen minder toeristen maar ze willen natuurlijk wel een levendige stad met goed boerende middenstand - neem ik maar even aan. Wat wil je dan aantrekken? Mensen die hun inkopen komen doen in de stad en dus geld uitgeven. Wat wil je niet? Nog meer zuipende en blowende hoerenlopers uit de hele wereld. Wat besluiten ze te weren? De auto van diezelfde Nederlandersquote:Op donderdag 1 november 2018 19:30 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Tsja, die huisvesting van de krakers daar moet toch door iemand betaald worden.
Als je het mij vraagt heb je als Nederlander sowieso al weinig in de binnenstad van Amsterdam te zoeken. Wens ze veel succes met bingedrinkende Britten en blowende toeristen.
Om te beginnen ben je niet per definitie een toerist omdat je niet binnen de ring van Amsterdam woontquote:Op donderdag 1 november 2018 19:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom een Nederlandse toerist inherent beter zou zijn dan een buitenlandse.
Je bedoelt dit: https://www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer/parkeren-reizen/ ?quote:Op donderdag 1 november 2018 19:39 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Er valt imo wel iets te zeggen voor het weren van de auto uit bepaalde delen van de stad. Een doordachter plan zou zijn om parkeren inderdaad duurder te maken, maar bijvoorbeeld gratis OV in te leggen van op grote parkings aan de rand van de stad, bv betaald met parkeergeld (ik zeg maar iets!) waardoor je alsnog mensen die de auto nemen naar de stad toe kunt trekken, zonder de negatieve gevolgen van duizenden auto's in de binnenstad.
He, ik vind mijn snelbedacht idee gewoon al 10x beter dan dat van het college. Misschien moet ik ook maar in de politiek gaan
Dat gaat in de praktijk niet, ik heb mijn auto nodig voor reserveonderdelen. Die liggen in de kofferbak. En ik kom er ook weer niet dagelijks, zodat ik met een bakfiets of stint kan voorrijden.quote:Op donderdag 1 november 2018 18:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Of je werkgever vindt het prima zo en laat je een P+R opzoeken waarna je met het veevervoer mag.
Nee. De eerste zin: "en betaal 8 euro per 24u..."quote:Op donderdag 1 november 2018 19:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Je bedoelt dit: https://www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer/parkeren-reizen/ ?
quote:Op donderdag 1 november 2018 19:07 schreef xminator het volgende:
[..]
Ja klopt als een bus.. toeristen komen allemaal met een auto idd :’)
Hmm.. Blijkbaar een probleem met jullie korte termijn geheugen. Gl wil toerisme aanpakken.quote:Op donderdag 1 november 2018 19:11 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Nou de internationale zuiptoerist die vooral de boel op stelten zet komt inderdaad met de vlieger en niet met de auto
Goede post weer. Wat dat betreft hebben ze groot gelijk. Dan levert het ook nog wat op al die automobilisten die perse de stad in willen per automobiel. Ruimte is schaars en daar zullen zij voor betalen. Uitstekend. Ongewenst effect is wel dat het alleen nog weggelegd is voor hen die de prijs niet boeit omdat ze dat lachend kunnen en willen betalen.quote:Op donderdag 1 november 2018 16:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind het altijd merkwaardig hoe mensen denken recht te hebben op 12m2 publieke ruimte bij de plek van hun bestemming omdat ze een auto gekocht hebben. Als het kan prima maar in Amsterdam kan het niet, op één autoparkeerplek kunnen wel 15 fietsen staan.
[..]
Wat zeur je dan? Amsterdam is nou eenmaal niet gemaakt voor auto's, dus ga je er met de trein heen.
Geld verdienen aan degenen die maatschappelijk (of gemeentelijk) ongewenst gedrag vertonen. Dat werkt gewoon heel erg goed. Zie roken bijvoorbeeld. Of dat slecht is... GL wil het leefbaarder maken door het duurder te maken. Dat is geen verkeerd plan want veel alternatieven zijn er niet om dat voor elkaar te krijgen.quote:Op donderdag 1 november 2018 20:15 schreef Lothiriel het volgende:
Bewijst gewoon dat het niet gaat om het milieu maar puur om geld binnenharken.
Ik heb Amsterdam bezocht als (Belgische) toerist, met de auto en het was inderdaad geen geweldige ervaring. Niet alleen is de stad nogal overroepen - let op, er is genoeg te doen maar de overrompelende aanwezigheid van dronken/superonbeleefd luide mensen maakt genieten van wat architecturaal schoon moeilijk - het was ook enorm duur om de auto ergens kwijt te raken. Da's overigens wel zo in meerdere grote steden, probeer Brussel maar eens, maar toch. Uiteindelijk gewoon de auto ergens in een voorstad gezet en het ook al overpriced OV genomenquote:Op donderdag 1 november 2018 20:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Hmm.. Blijkbaar een probleem met jullie korte termijn geheugen. Gl wil toerisme aanpakken.
En blijkbaar is er geen mens uit het grensgebied van Duitsland, Belgie en noord frankrijk die Amsterdam aan komt doen.. Of gewoon uit NL die een weekendje AMS aan wil doen.
Als het om milieu/de leefomgeving van de Amsterdammers ging dan werd het terecht hoge parkeergeld aangewend om het OV te intensifiëren en goedkoper te maken.quote:Op donderdag 1 november 2018 20:26 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Geld verdienen aan degenen die maatschappelijk (of gemeentelijk) ongewenst gedrag vertonen. Dat werkt gewoon heel erg goed. Zie roken bijvoorbeeld.
8 euro per dag is minder dan wat je met twee mensen normaal alleen al aan OV-kaartjes kwijt zou zijn.quote:Op donderdag 1 november 2018 20:15 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Nee. De eerste zin: "en betaal 8 euro per 24u..."
Bewijst gewoon dat het niet gaat om het milieu maar puur om geld binnenharken.
Dat geld wordt besteed aan investeringen voor fiets, ov en het verder autoluw maken van de stad.quote:Op donderdag 1 november 2018 20:29 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Als het om milieu/de leefomgeving van de Amsterdammers ging dan werd het terecht hoge parkeergeld aangewend om het OV te intensifiëren en goedkoper te maken.
Maar nee, dat is niet het geval.
Eerst zien dan geloven. Dat praatje heb ik in de stad waar ik lang gewoond heb (Leuven, België) ook meermaals gehoord. Intussen zijn de fietspaden nog steeds shitty, de luchtkwaliteit nog steeds ruk en het OV nog steeds even duur - ook al is dat hier wel een stuk betaalbaarder dan in NL, fair enough.quote:Op donderdag 1 november 2018 20:31 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat geld wordt besteed aan investeringen voor fiets, ov en het verder autoluw maken van de stad.
Nota bene de 2e zin van het artikel.
Dat is België, een apenland.quote:Op donderdag 1 november 2018 20:33 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Eerst zien dan geloven. Dat praatje heb ik in de stad waar ik lang gewoond heb (Leuven, België) ook meermaals gehoord. Intussen zijn de fietspaden nog steeds shitty, de luchtkwaliteit nog steeds ruk en het OV nog steeds even duur - ook al is dat hier wel een stuk betaalbaarder dan in NL, fair enough.
Weinig geloofwaardig dus. Ik zie overigens nergens vermeld staan "OV goedkoper maken". Werken aan de infrastructuur, hoe vager kan het
Oh dat weet ik, maar dat is vooral omdat het Nederlands OV belachelijk duur is. Ik ga dit weekend naar Groningen voor een weekend. Die prijzen zijn echt om van achterover te vallen. Gelukkig een dagkaart kunnen regelen via een actie. Echt gestoord is het als je het mij vraagtquote:Op donderdag 1 november 2018 20:30 schreef Igen het volgende:
[..]
8 euro per dag is minder dan wat je met twee mensen normaal alleen al aan OV-kaartjes kwijt zou zijn.
Gl kennende worden dat dus symboolmaatregelen en budgetoverschrijdingen.quote:Op donderdag 1 november 2018 20:31 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat geld wordt besteed aan investeringen voor fiets, ov en het verder autoluw maken van de stad.
Nota bene de 2e zin van het artikel.
Het betreft een gelijkaardig links bestuur overigens - wat niet per definitie slecht is, heb er zelf nog ooit op gestemd, maar het is wel typerend.quote:
Zeker. We moeten niet vergeten dat de prijs verhogen vaak het enige "wapen" is. Verbieden kun je haast niets (want vrij land) zodat je haast niets anders kunt als je de stad wat leefbaarder wilt maken voor jouw burgers. Dus ja. wat moet je dan. Het moet ook niet onleefbaar worden zoals bepaalde steden in India waar elke dag 24 uur lang verkeerscongestie is met alle nadelen van dien.quote:
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |