abonnement Unibet Coolblue
  zondag 28 oktober 2018 @ 13:45:53 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182791662
quote:
De in financiële nood verkerende IJsselmeerziekenhuizen zijn door de rechtbank failliet verklaard. Het gaat om de ziekenhuizen in Lelystad, Emmeloord, Urk en Dronten en een verloskundigenpraktijk.

De ziekenhuizengroep vroegen deze week uitstel van betaling aan. Gisteren meldde de directie nog dat alle patiënten net als normaal waren verzorgd en behandeld. Ook de afdelingen spoedeisende hulp waren nog open.

Wel werden er alleen nog operaties uitgevoerd die medisch noodzakelijk waren. Wat er met de patiënten gebeurt nu de ziekenhuizen failliet zijn verklaard, is niet duidelijk.

Eerste hulp dicht in Slotervaart-ziekenhuis

Ook het MC Slotervaart-ziekenhuis in Amsterdam vroeg uitstel van betaling aan. De afdeling spoedeisende hulp werd daar per direct gesloten. Patiënten die al waren opgenomen konden wel in het ziekenhuis blijven. Ook geplande opnames en afspraken gingen de afgelopen dagen gewoon door.

De MC IJsselmeerziekenhuizen hebben de afgelopen tien jaar van diverse partijen miljoenen euro's steun ontvangen. Tien jaar geleden waren er ook al grote financiële problemen; toen werden de ziekenhuizen overgenomen door zorgondernemers Loek Winter en Willem de Boer en hun MC Groep.

Mogelijk maken de IJsselmeerziekenhuizen een doorstart.

https://nos.nl/artikel/22(...)lliet-verklaard.html
Hoe is het in godsnaam mogelijk dat ziekenhuizen failliet gaan? Wanbeleid?

Vooral zorgwekkend dat de spoedeisende hulp sluit in die regio...
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 28 oktober 2018 @ 13:46:11 #2
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182791670
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 19:15 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

In grote serieuze studies blijkt die meerwaarde helemaal niet zo groot te zijn.

Verder is het geen robot in mijn ogen. Een robot die autonoom operaties uit kan voeren is pas echt revolutionair. Nu is het vooral een absurd duur stuk gereedschap.
Het wachten is op de robot die gaat beslissen of een mens het repareren nog wel waard is
https://www.telegraaf.nl/(...)-in-miljoenenfabriek
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_182791709
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 13:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het wachten is op de robot die gaat beslissen of een mens het repareren nog wel waard is
https://www.telegraaf.nl/(...)-in-miljoenenfabriek
Die robot gebruikt een kansberekening zonder emoties.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_182792280
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 13:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het wachten is op de robot die gaat beslissen of een mens het repareren nog wel waard is
https://www.telegraaf.nl/(...)-in-miljoenenfabriek
Alsof dat nu niet gebeurt, mijn moeder moest echt wel bewijzen dat ze niet dement was, anders kreeg ze die nieuwe heup echt niet! En terecht denk ik zelf.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182792317
Iemand schreef in Hp de tijd dat het niet gek is dat de marktwerking van ziekenhuizen niet werkt....hoe vaak zie je advertenties met " kom naar .... Wij geven korting op uw tweede tumor!"
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  zondag 28 oktober 2018 @ 14:34:40 #6
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182792472
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 14:27 schreef ietjefietje het volgende:
Iemand schreef in Hp de tijd dat het niet gek is dat de marktwerking van ziekenhuizen niet werkt....hoe vaak zie je advertenties met " kom naar .... Wij geven korting op uw tweede tumor!"
Als u een zorgverzekering met plus premie heeft, dan krijgt U bij ons extra morfine wanneer het einde nadert

En bij een hartaanval doen wij dan nog een extra klapje met de EOD om U bij te brengen

Bent U veel ziek dan krijgt U bij ons quantum korting

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 28-10-2018 15:26:37 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Beste debater 2022 zondag 28 oktober 2018 @ 15:01:48 #7
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_182793265
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 13:49 schreef halfway het volgende:

[..]

Die robot gebruikt een kansberekening zonder emoties.
Moeten we echt willen ja. :r
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 28 oktober 2018 @ 17:16:17 #8
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182795907
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 13:49 schreef halfway het volgende:

[..]

Die robot gebruikt een kansberekening zonder emoties.
Aan de hand van leeftijd , functie , BMI, roken en cholesterol
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 28 oktober 2018 @ 17:33:09 #9
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182796334
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2732020/zorg-om-een-stapel-stenen
goed stukje

ziekenhuizen kunnen dus failliet als er niet genoeg winst gemaakt wordt volgens de zorgondernemer
quote:
Mijn moeder lag deze zomer in het Amsterdamse Slotervaart, het ziekenhuis dat werd gerund door zorgondernemer Loek Winter. Tussen haakjes: vindt u ook niet dat als je de woorden 'zorg' en 'ondernemer' samenvoegt, dat er dan een wrange en zelfs gevaarlijke tegenstelling ontstaat? ,,De zorg kan beter en goedkoper", kopt Loek Winter op zijn eigen website. Maar toen ik de dagelijkse gang naar het Slotervaart maakte om mijn moeder te bezoeken, zag ik dat het er niet beter op werd.

Wel goedkoper.

Er was gebrek aan veel. Rolstoelen, postoelen, airco of tenminste ventilatie, separatiegordijnen...
Om nu te zeggen dat het een derdewereldlandinstelling was, gaat te ver. En de zorgverleners waren zeer capabel en liefdevol.
Dat staat buiten kijf. Maar het oogde sjofel.

Ik lees dat zorgverzekeraars veronderstellen dat het allemaal wel goed komt. Dat een deel van de zorg kan worden verplaatst naar huisarts en thuiszorg. ,,
Met hetzelfde geld kan er meer gezondheidswinst worden geleverd." Ik geloof er niets van.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_182797748
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 17:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Aan de hand van leeftijd , functie , BMI, roken en cholesterol
Ik heb nog geen voorbeeld van een werkende robot gezien in de gezondsheidzorg....ja de machine die zware mensen uit bed tilt....het is een machine die door mensen bediend moet worden...op deze manier is een auto ook een robot!

En dan heb je nog die robot die met oude mensen praat, dat is helemaal een lachertje! Het verplegend personeel hoeft zich voorlopig nog geen zorgen te maken over hun baan.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182856273
Geen update van dit topic met het debat vandaag gaande en met de kennis dat er 1 patiënt door de verhuizing in levensgevaar is gebracht?
pi_182856356
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:09 schreef skrn het volgende:
Geen update van dit topic met het debat vandaag gaande en met de kennis dat er 1 patiënt door de verhuizing in levensgevaar is gebracht?
Zwarte Piet is belangrijker.
pi_182856599
quote:
7s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:13 schreef Infection het volgende:

[..]

Zwarte Piet is belangrijker.
Helaas.
pi_182857019
Gelukkig waren er een paar kundige zorgverleners zo alert om te zien dat er iets niet goed ging, maar anders was het dus mooi fout afgelopen :{ :X
Somebody that I used to know
pi_182857045
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:50 schreef Postbus100 het volgende:
Gelukkig waren er een paar kundige zorgverleners zo alert om te zien dat er iets niet goed ging, maar anders was het dus mooi fout afgelopen :{ :X
Mooi fout kan ook?
pi_182857110
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:52 schreef john2406 het volgende:

[..]

Mooi fout kan ook?
Eigenlijk niet ;(
Somebody that I used to know
pi_182857117
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:55 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Eigenlijk niet ;(
In dit geval niet nee klopt, echter het kan wel toch?
Is sommige gevallen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')