abonnement Unibet Coolblue
pi_182619097
Laat maar stijgen hoor, dat doet de koopkracht alleen maar goed!

Op naar een derdewereldland?
pi_182619136
Nog even wachten en ik kan ons huisje of huizen voor 20¤ per stuk volledig laten schilderen.



[ Bericht 73% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2018 22:04:34 ]
pi_182619239
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 21:45 schreef Roces18 het volgende:
bejaarden kunnen toch parkeerwachter worden, straten schoonhouden, ehbo verzorgen bij evenementen, werken in de zorg (waar een groot tekort is) ik kan het zo gek niet bedenken. Dat ze niet meer mee kunnen met de jonge garde snap ik ook nog wel. Als ze niet eens weten hoe een computer werkt... (en dat gaat ze ook niet lukken ook)
Ja, dat laatste is natuurlijk blatante nonsense hè. De PC bestaat al vanaf eind jaren 80, toen was die 60+'er geboren vanaf 1958 circa 28 en heeft dus de hele evolutie ervan mee gemaakt.

Vooroorlogse generatie is er wrs wat minder mee bekend, niet de 60+'ers van nu.

Hoe oud denk je dat onze mede-user golfer is bijvoorbeeld?
I´m back.
pi_182619242
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 18:36 schreef Maverick_tfd het volgende:
Wat een slecht idee. Dan blijven ze in het slechtste geval zo'n 7 jaar thuiszitten. Wie gaat dat betalen?
We kunnen wel 120 miljard euro "uitlenen" (lees schenken) aan Italië, ECB en Spanje doormiddel van het laten oplopen van Target2 balances. Maar dit soort mensen wat wisselgeld toeschuiven is geen geld voor nee. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2018 22:04:57 ]
pi_182619266
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 22:04 schreef Piva het volgende:

[..]

We kunnen wel 120 miljard euro "uitlenen" (lees schenken) aan Italië, ECB en Spanje doormiddel van het laten oplopen van Target2 balances. Maar dit soort mensen wat wisselgeld toeschuiven is geen geld voor nee. :')
Tja dat is iets dat moet he, lees EU, die is niet mild denk ik?
pi_182619453
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 22:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat laatste is natuurlijk blatante nonsense hè. De PC bestaat al vanaf eind jaren 80, toen was die 60+'er geboren vanaf 1958 circa 28 en heeft dus de hele evolutie ervan mee gemaakt.

Vooroorlogse generatie is er wrs wat minder mee bekend, niet de 60+'ers van nu.

Hoe oud denk je dat onze mede-user golfer is bijvoorbeeld?
Mijn ervaring is juist dat de jongere generatie geen idee heeft van wat "werken" op een PC is. Ik ben 55 en ben 35 jaar bezig met computers. Je ging je nog een bietje verdiepen toen hoe je dat moest bedienen. Die verdieping is er helemaal niet meer zodat we kunnen aannemen dat de huidige 50'er veel meer van computers en hun bediening snapt dan de jeugd.

Ik zie dat ook aan het huidige "DTP" werk. Het is zo makkelijk qua bediening maar niemand snapt meer het principe van grafische technieken. Zodat het nu is dat de jeugd het "kan" maar eigenlijk geen idee heeft wat ze precies doen en waarom. De computer is van hulpmiddel tot doel geworden. Men gaat er handig mee om maar de output is belabberd. Weet niet of het idee overkomt. De benadering is heel anders. In de handen van de jeugd is het geen productief hulpmiddel meer.

[ Bericht 17% gewijzigd door Bart2002 op 19-10-2018 22:25:34 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_182619714
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 21:23 schreef john2406 het volgende:
Hoeveel jaar was Kok toen hij aan een andere baan begon?
Kok "begon" niet aan een baan, hij stroomde door naar een andere bestuurlijke functie. Maar niet iedereen is oa vakbondsleider en premier met eens schat aan bestuurlijke ervaring geweest.
pi_182620036
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 22:18 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Mijn ervaring is juist dat de jongere generatie geen idee heeft van wat "werken" op een PC is. Ik ben 55 en ben 35 jaar bezig met computers. Je ging je nog een bietje verdiepen toen hoe je dat moest bedienen. Die verdieping is er helemaal niet meer zodat we kunnen aannemen dat de huidige 50'er veel meer van computers en hun bediening snapt dan de jeugd.
Dat betwijfel ik en is in deze algemene beschrijving ook vrij ongrijpbaar. Daarnaast gaat alles bij jong en oud in gradaties van verdieping op verschillende vlakken. Waarom mist de jeugd de "verdieping in de bediening" van de apparatuur die "zij" gebruiken?

quote:
Ik zie dat ook aan het huidige "DTP" werk. Het is zo makkelijk qua bediening maar niemand snapt meer het principe van grafische technieken. Zodat het nu is dat de jeugd het "kan" maar eigenlijk geen idee heeft wat ze precies doen en waarom. De computer is van hulpmiddel tot doel geworden. Men gaat er handig mee om maar de output is belabberd. Weet niet of het idee overkomt. De benadering is heel anders. In de handen van de jeugd is het geen productief hulpmiddel meer.
De wereld is veranderd door nieuwe programma's en vernieuwde druktechnieken. Als ontwerper sta je vaak tussen de klant en de drukker in. Jouw taak om gewoon goede informatie in te winnen over hoe iets aangeleverd dient te worden. Jij zult best wel wat kunnen maar je bent niet alwetend en zult ook weleens iets nieuws tegenkomen.
pi_182622111
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 22:37 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Kok "begon" niet aan een baan, hij stroomde door naar een andere bestuurlijke functie. Maar niet iedereen is oa vakbondsleider en premier met eens schat aan bestuurlijke ervaring geweest.
Denk ik ook tevens hij zou alleen weten kunnen welke deurtjes deze opengemaakt heeft toch?

En waar hij alleen de sleutel voor in zijn bezit had/heeft evt?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2018 00:53:07 ]
pi_182624320
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 00:50 schreef john2406 het volgende:

[..]

Denk ik ook tevens hij zou alleen weten kunnen welke deurtjes deze opengemaakt heeft toch?

En waar hij alleen de sleutel voor in zijn bezit had/heeft evt?
Goede bestuurders hebben hun netwerk als sleutel. Dat kun je in het negatieve doortrekken maar in de praktijk is het gewoon dat ze door hun professionaliteit geliefd zijn bij een brede groep mensen omdat ze zich uiterst diplomatiek opstellen. En het behouden van goede relaties is wat je ook als organisatie wil. Je wil geen CEO die geen verbintenis met een andere organisatie aangaat omdat het onderling tussen de CEO's rommelt.

Ook zien ze het belang van de organisatie boven het belang van het eigen ego. Er zijn genoeg mensen die dat niet kunnen en bv erg negatief zijn over het bedrijf en anderen.
pi_182624382
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 22:18 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Mijn ervaring is juist dat de jongere generatie geen idee heeft van wat "werken" op een PC is. Ik ben 55 en ben 35 jaar bezig met computers. Je ging je nog een bietje verdiepen toen hoe je dat moest bedienen. Die verdieping is er helemaal niet meer zodat we kunnen aannemen dat de huidige 50'er veel meer van computers en hun bediening snapt dan de jeugd.

Ik zie dat ook aan het huidige "DTP" werk. Het is zo makkelijk qua bediening maar niemand snapt meer het principe van grafische technieken. Zodat het nu is dat de jeugd het "kan" maar eigenlijk geen idee heeft wat ze precies doen en waarom. De computer is van hulpmiddel tot doel geworden. Men gaat er handig mee om maar de output is belabberd. Weet niet of het idee overkomt. De benadering is heel anders. In de handen van de jeugd is het geen productief hulpmiddel meer.
Ja, wat dat betreft heb ik meer dan een jaar geleden iets grappigs meegemaakt, vraagt zo'n jongedame aan me: hoe goed ben jij met de computer. Ik zeg: ja, ik zit niet op FB en instagram, maar gewoon goed neem ik aan. Ja, zegt ze maar jij gebruikt een nokia. Ik zeg ja onzin ik gebruik al 25 jaar een computer hoor. Bleef ze me ongelovig aankijken.
Maar goed, uiteindelijk ook maar een smartfoon genomen nu.
I´m back.
pi_182624529
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 22:18 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Mijn ervaring is juist dat de jongere generatie geen idee heeft van wat "werken" op een PC is. Ik ben 55 en ben 35 jaar bezig met computers. Je ging je nog een bietje verdiepen toen hoe je dat moest bedienen. Die verdieping is er helemaal niet meer zodat we kunnen aannemen dat de huidige 50'er veel meer van computers en hun bediening snapt dan de jeugd.

Ik zie dat ook aan het huidige "DTP" werk. Het is zo makkelijk qua bediening maar niemand snapt meer het principe van grafische technieken. Zodat het nu is dat de jeugd het "kan" maar eigenlijk geen idee heeft wat ze precies doen en waarom. De computer is van hulpmiddel tot doel geworden. Men gaat er handig mee om maar de output is belabberd. Weet niet of het idee overkomt. De benadering is heel anders. In de handen van de jeugd is het geen productief hulpmiddel meer.
Opa vertelt over ‘de jeugd van tegenwoordig’.

De jeugd gebruikt de computer gewoon optimaal. Juist om de mogelijkheden van computers optimaal te kunnen benutten, nu ze zoveel meer kunnen dan toen jij nog jong was, moet je de computers hun gang kunnen laten gaan. Als je alles wil blijven overzien ben je als mens nog altijd de beperkende factor.
  † In Memoriam † zaterdag 20 oktober 2018 @ 09:04:14 #88
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_182624574
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 19:00 schreef Bocaj het volgende:
Zit net te denken, waarom niet alle 60 plussers een basisinkomen geven?
Scheelt veel ambtenaren en veel controles = ook geld!
Kijk, dit idee snijdt hout.
Als je het dan al over een basisinkomen hebt, koppel dat dan gewoon aan een bepaalde lftd, 60 jaar lijkt mij heel redelijk. :Y
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_182624580
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 18:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, akkoord, kijk dat verplicht solliciteren 5 x per week is een vrij domme exercitie, dat klopt.
Weet je wat nog dommer is.... dat er genoeg mensen zijn die prima kunnen werken, daar geen zin in hebben en ook geen sollicitatieplicht hebben.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_182624644
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 21:45 schreef Roces18 het volgende:
bejaarden kunnen toch parkeerwachter worden, straten schoonhouden, ehbo verzorgen bij evenementen, werken in de zorg (waar een groot tekort is) ik kan het zo gek niet bedenken. Dat ze niet meer mee kunnen met de jonge garde snap ik ook nog wel. Als ze niet eens weten hoe een computer werkt... (en dat gaat ze ook niet lukken ook)
Is 60 tegenwoordig bejaard?
.
pi_182624696
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 08:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Opa vertelt over ‘de jeugd van tegenwoordig’.

De jeugd gebruikt de computer gewoon optimaal. Juist om de mogelijkheden van computers optimaal te kunnen benutten, nu ze zoveel meer kunnen dan toen jij nog jong was, moet je de computers hun gang kunnen laten gaan. Als je alles wil blijven overzien ben je als mens nog altijd de beperkende factor.
Ik vind het soms best beschamend als ik weer zo'n zogenaamde alleswetende jongeling mag uitleggen waarom de software toch niet doet wat hij gehoopt had. En als ik dan hem laat zien dat er andere mogelijkheden zijn om toch zijn gewenste resultaat eruit te halen moet ik me vaak inhouden om niet teveel cynische opmerkingen te maken. :D
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 09:22:24 #92
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182624744
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 20:19 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Dat is wel wat anders dan 1000 brieven.

Daarnaast vind ik het schromelijk overdreven dat je suggereert dat je eigenlijk al na je 35e kansloos begint te worden op de arbeidsmarkt. Je kunt dan sowieso altijd zij-instroom verpleegkunde doen bijvoorbeeld. Is een schreeuwend tekort aan.
En je ziet zelf niet hoe belachelijk dat is? Je hebt een opleiding gedaan, werkervaring opgedaan in een bepaalde richting en dan bepaal jij even dat je na zeg 20 jaar daarin werken, dat het prima is dat werkgevers je uitkotsen op basis van een parameter waar je niks aan kunt doen (leeftijd) en dat he dus maar lekker wat anders moet gaan doen? Als ik in de verpleging had willen werken, had ik wel een opleiding in de verpleging gedaan.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_182624954
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 09:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En je ziet zelf niet hoe belachelijk dat is? Je hebt een opleiding gedaan, werkervaring opgedaan in een bepaalde richting en dan bepaal jij even dat je na zeg 20 jaar daarin werken, dat het prima is dat werkgevers je uitkotsen op basis van een parameter waar je niks aan kunt doen (leeftijd) en dat he dus maar lekker wat anders moet gaan doen? Als ik in de verpleging had willen werken, had ik wel een opleiding in de verpleging gedaan.
Precies. De zorg word wel vaker door het tekort genoemd. Alsof iedereen die in een bepaald vakgebied jarenlang heeft gewerkt zomaar even kan worden omgeschoold voor de zorg.
Mijn partner die in de zorg werkt geeft al aan hoe zwaar het is. Bovendien moet je ook nog goed met mensen kunnen omgaan. En dan hebben we het ook nog over 60plussers.

En laten we wel wezen, wat koffie serveren dat doen vrijwilligers en als je als 60 plusser in een bepaald vakgebied ook nog een behoorlijk salaris had ga je geen tomaten plukken in het Westland.
pi_182625077
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 09:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik vind het soms best beschamend als ik weer zo'n zogenaamde alleswetende jongeling mag uitleggen waarom de software toch niet doet wat hij gehoopt had. En als ik dan hem laat zien dat er andere mogelijkheden zijn om toch zijn gewenste resultaat eruit te halen moet ik me vaak inhouden om niet teveel cynische opmerkingen te maken. :D
Het probleem is dat de oudere generatie ook nog de oude technieken beheerst en software nog steeds ziet als een zeer handig hulpmiddel. Het zoeken naar alternatieven is daardoor voor de ouderen zeer eenvoudig als de software niet dat doet wat het zou moeten doen. De jongere generatie ziet software niet meer als een hulpmiddel.
pi_182625838
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 20:19 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Dat is wel wat anders dan 1000 brieven.

Daarnaast vind ik het schromelijk overdreven dat je suggereert dat je eigenlijk al na je 35e kansloos begint te worden op de arbeidsmarkt. Je kunt dan sowieso altijd zij-instroom verpleegkunde doen bijvoorbeeld. Is een schreeuwend tekort aan.
De opleiding verpleegkunde voor zij-instromers duurt minimaal 3 jaar. Dan kun je in het beste geval nog 4 jaar van zo'n 60 plusser profiteren.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_182625883
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 08:38 schreef Ryan3 het volgende:

Maar goed, uiteindelijk ook maar een smartfoon genomen nu.
ook gij Brutus ... _O-
pi_182625943
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 10:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ook gij Brutus ... _O-
Zo'n juf denkt 'I'm with stupid' als je een nokiaatje hebt, serieus. Maar goed, tegenwoordig is zo'n ding wel handig, alhoewel ik hem in het weekend ook in een hoek gooi en dan pas op zondagavond eens kijk hoe mijn schema eruit ziet voor de volgende week.
I´m back.
pi_182626614
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 09:11 schreef Fer het volgende:

[..]

Is 60 tegenwoordig bejaard?
Voor de een wel voor de ander weer niet vermoed ik.

Voorbeeld zie W Kok, die houdt vol hoor.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2018 11:55:57 ]
pi_182626694
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 09:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En je ziet zelf niet hoe belachelijk dat is? Je hebt een opleiding gedaan, werkervaring opgedaan in een bepaalde richting en dan bepaal jij even dat je na zeg 20 jaar daarin werken, dat het prima is dat werkgevers je uitkotsen op basis van een parameter waar je niks aan kunt doen (leeftijd) en dat he dus maar lekker wat anders moet gaan doen? Als ik in de verpleging had willen werken, had ik wel een opleiding in de verpleging gedaan.
Inderdaad, dan is het veel beter om gewoon permanent thuis te blijven zitten. Over belachelijk gesproken.
pi_182626701
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 10:41 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

De opleiding verpleegkunde voor zij-instromers duurt minimaal 3 jaar. Dan kun je in het beste geval nog 4 jaar van zo'n 60 plusser profiteren.
Ik heb het daar niet over 60 plussers.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')