abonnement Unibet Coolblue
pi_182296971
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 17:13 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Niet het de parttimer mentaliteit?
Valt onder gewenst minder uren werken.
pi_182297101
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 17:18 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Valt onder gewenst minder uren werken.
'Het' is een fenomeen. En ik dacht juist dus.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 17:28:55 #28
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182297193
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 12:56 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ik stel inderdaad dat assertiviteit een genderding is dat een van de redenen is voor lager salaris bij vrouwen.
Dan zou Dienstplicht wel een positieve invloed hebben, leren voor jezelf op te komen...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182297390
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 17:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan zou Dienstplicht wel een positieve invloed hebben, leren voor jezelf op te komen...
Geen idee. Bevelen uitvoeren en je grenzen overgaan, zorgt dat voor assertiviteit?
Zeg ik als defensie-leek.
pi_182297454
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 17:39 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Geen idee. Bevelen uitvoeren en je grenzen overgaan, zorgt dat voor assertiviteit?
Zeg ik als defensie-leek.
Je bent wel goed als advocate. Vergeet dienstplicht. Maar dan nog moet je mondig zijn. Je kan het dus wel. Maar waarom zeg je dan dat je als vrouw alleen niet mondig genoeg bent. Dat klopt niet. Vrouwen willen gewoon voor gezorgd worden dat is de onderliggende waarheid. Hard werken is maar vies.
pi_182298372
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 17:43 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Je bent wel goed als advocate. Vergeet dienstplicht. Maar dan nog moet je mondig zijn. Je kan het dus wel. Maar waarom zeg je dan dat je als vrouw alleen niet mondig genoeg bent. Dat klopt niet. Vrouwen willen gewoon voor gezorgd worden dat is de onderliggende waarheid. Hard werken is maar vies.
Nee dat schreef ik niet, ik schreef juist dat er meer oorzaken zijn, die gelden niet allemaal in dezelfde mate voor alle vrouwen natuurlijk.
Ik ben trouwens geen advocaat -O-
pi_182301428
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 12:00 schreef 105292 het volgende:
gaat dit dan alleen om equality? waarom dan dienstplicht en niet iets anders belangrijkers zoals gelijke lonen?
Hier ben ik het helemaal mee eens! Vind dat alle vrouwen en manne gelijke lonen te horen krijgen!
  woensdag 3 oktober 2018 @ 21:44:43 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182303723
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 20:37 schreef maureenvogeltje het volgende:

[..]

Hier ben ik het helemaal mee eens! Vind dat alle vrouwen en manne gelijke lonen te horen krijgen!
Iedereen moet hetzelfde salaris hebben?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182304054
quote:
2s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dienstplicht lijkt me ok, maar vrouwen uitzenden lijkt me vreemd aangezien kinderen de toekomst van je land zijn.
Maar zonder mannen heb je ook geen kinderen. En ook mannen kunnen voor de kinderen zorgen
pi_182304123
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 17:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan zou Dienstplicht wel een positieve invloed hebben, leren voor jezelf op te komen...
Ja! helemaal mee eens! Vrouwen kunnen hier ook veel van leren en er zelfvertrouwen door opbouwen
pi_182304184
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 21:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Iedereen moet hetzelfde salaris hebben?
Als een man en vrouw dezelfde functie hebben vind ik dat ze hetzelfde uurloon verdienen
pi_182304219
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 21:56 schreef maureenvogeltje het volgende:

[..]

Als een man en vrouw dezelfde functie hebben vind ik dat ze hetzelfde uurloon verdienen
heb je nu genoeg antwoorden voor je huiswerk?
pi_182304357
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 21:57 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

heb je nu genoeg antwoorden voor je huiswerk?
haha nee ik moet een discussie hebben gehad waarvan ik 25 keer moet hebben gereageerd ;)
pi_182304435
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 12:02 schreef babelientje het volgende:
Ik vind het goed dat ze dit hebben gedaan. Mensen zijn nu erg bezig met gelijkheid en dit is een stap vooruit. Ik denk wel dat dit onderwerp niet heel bijzonder is en dat mensen er meer van denken dan dat het werkelijk is. In de praktijk gebeurt er eigenlijk helemaal niets sinds de jongens van 17 niet worden opgeroept om te gaan vechten net als de meisjes.
Dat klopt, in de praktijk wordt het eigenlijk niet echt uitgevoerd, de jongens worden ook niet opgeroepen
pi_182304463
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 22:00 schreef maureenvogeltje het volgende:

[..]

haha nee ik moet een discussie hebben gehad waarvan ik 25 keer moet hebben gereageerd ;)
ga eens even fatsoen zoeken in plaats van een forum te lopen vervuilen....
pi_182304529


[ Bericht 100% gewijzigd door maureenvogeltje op 05-10-2018 14:14:37 ]
pi_182307543
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 17:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is er een vrouwen CAO?
Dit!

Ik ga dit even lezen:

https://loonwijzer.nl/sal(...)-veelgestelde-vragen

[ Bericht 22% gewijzigd door Het_Bokje op 04-10-2018 00:40:24 ]
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_182310092
Waarom zou je überhaupt zoveel geld in iemand investeren die maar een paar jaar dat beroep uitoefent ? Lijkt me een enorme geld- en tijdsverspilling.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
  donderdag 4 oktober 2018 @ 08:39:29 #44
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182310425
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 07:59 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:
Waarom zou je überhaupt zoveel geld in iemand investeren die maar een paar jaar dat beroep uitoefent ? Lijkt me een enorme geld- en tijdsverspilling.
Waar geef je nu commentaar op?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 11:04:10 #45
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_182312270
Ik hoop dat ze jou als eerste naar het front sturen TS, dat scheelt weer een huiswerktopic.

Zet dat maar in je opdracht. ^O^
En zeg maar tegen je docent dat 'ie moet opbokken.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_182312970
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 08:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waar geef je nu commentaar op?
Wellicht niet zo geweldig geformuleerd, maar ik vind het een geld- en tijdsverspilling om zowel jongens als meisjes een militaire training te gaan geven voor iets dat ze hooguit één, twee jaar uitvoeren. Dan kan het geld in mijn ogen beter aan andere dingen besteed worden.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_182313053
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 11:52 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Wellicht niet zo geweldig geformuleerd, maar ik vind het een geld- en tijdsverspilling om zowel jongens als meisjes een militaire training te gaan geven voor iets dat ze hooguit één, twee jaar uitvoeren. Dan kan het geld in mijn ogen beter aan andere dingen besteed worden.
Maar je hebt toch wel een militaire training nodig om op uitzending te kunnen?
pi_182313142
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 11:57 schreef maureenvogeltje het volgende:

[..]

Maar je hebt toch wel een militaire training nodig om op uitzending te kunnen?
Jazeker, maar dat geld wordt dan besteed voor militaire inzet van deze jongeren voor slechts een paar jaar. Er wordt al zoveel bezuinigd op defensie, dan lijkt me iemand die niet tot het militair pensioen ingezet kan worden een behoorlijke aanslag op het budget van defensie.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
  donderdag 4 oktober 2018 @ 12:06:07 #49
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182313192
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 11:52 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Wellicht niet zo geweldig geformuleerd, maar ik vind het een geld- en tijdsverspilling om zowel jongens als meisjes een militaire training te gaan geven voor iets dat ze hooguit één, twee jaar uitvoeren. Dan kan het geld in mijn ogen beter aan andere dingen besteed worden.
Volgens mij snap je het idee van dienstplicht niet.
Even los van of het verspilling is, het gaat er bij dienstplicht om dat je
1) Een grote hoeveelheid mensen hebt die je kan mobiliseren in geval van oorlog en die dan weten wat ze moeten doen omdat ze dat geleerd hebben tijdens hun dienstplicht
2) Je een parate hap hebt aan mensen die direct naar het front kunnen (mensen die hun basis training achter de rug hebben en de kazernes zitten)

Het hele idee van een stevig leger hebben is dat je paraat bent en dat een aanval door een vijand niet succesvol zal zijn.

Goed, is dit nu verspilling of onzinnig?
Een klassieke vijand zoals we tot eind jaren 80 hadden is er eigenlijk niet meer in Europa. Verder is een goed getrained en uitgerust beroepsleger waarschijnlijk effectiever dan een groot dienstplichtigen leger. De zaken waar we tegenwoordig het leger voor inzetten is ook veel meer een taak voor een beroepslegers dan een groot dienstplichtigen leger.

Voor andere landen zoals Israel is het iets anders, die hebben een dergelijk leger gewoon nodig om te overleven.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182331448
Ik vind dat ze zelf mogen weten of ze in het leger willen.
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')