Zoals mijn collega altijd zegt "minnen is een verzinsel, de basistijd is het minimum dat je krijgt". Het is ook wel zwaar onbeschoft om postbezorgers te vragen te minnen want er staat ook niks van in de cao (en we krijgen al zoveel). Als laatste bestraft het de snelle te eerlijke bezorgers.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 21:29 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Poehee, kun je er misschien wat eerder uit Maar er volgt vast nog bericht: vergeet niet te minnen.
Wow, ik als ochtendmens zou staan te jubelen. Structureel en altijd op tijd?quote:Op donderdag 18 oktober 2018 23:30 schreef V__L_N het volgende:
Hier wel hah. Maar goed, mijn week kan even niet meer stuk. De aanlevertijden gaan vanaf dinsdag op piekdagen gewoon 3,75 uur naar voren en op daldagen 3 uur.
Straks ben ik klaar op het moment dat ik normaal nog op de post zit te wachten.
Weet niet of ik het aan kan, na 6 jaar pas om 1 uur te beginnen met werken nu ineens om 9 uur...
Zaken als "incl hah" reken ik al een hele tijd niet meer op. Voor hetzelfde geld staat het er niet bij, maar heb je wel gewoon hah.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 07:01 schreef Globetrottertje het volgende:
Wow! Vanwaar gaan die tijden naar voren? Bij ons blijven ze steeds later komen.
@Rafierafie, als het goed is staat er op je rooster volgende week al "incl hah" bij. Of niet.
Het vbl gaat verhuizen volgende week. Ik heb er 6 jaar over gezeurd, dat het onzinnig is dat mijn wijk die als eerste voorbereid wordt als laatste afgeleverd wordt. Heb een wijk die ruim 3,5 uur is op zaterdag en 3 uur op di/do. In de winter zit ik altijd in het donker te klooien. Dus tl heeft me gesteund en bij verplaatsing van de vbl gevraagd of dat nu aangepast kon worden.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 07:01 schreef Globetrottertje het volgende:
Wow! Vanwaar gaan die tijden naar voren? Bij ons blijven ze steeds later komen.
Het eerste ja. Op tijd zullen ze wel niet garanderen. Maar dat maakt me niet uit. Het is zoveel eerder dat het voor mijn leven enorme voordelen oplevert.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 08:29 schreef Bezorgertje het volgende:
Wow, ik als ochtendmens zou staan te jubelen. Structureel en altijd op tijd?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar!quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 08:25 schreef Bezorgertje het volgende:
Kan me herinneren dat hier ooit een linkje stond naar salesforce waar ik allerlei interessante dingen kon nagaan (aantal pakjes/ klachten etc. Weet iemand die link nog?
Minnen ga ik niet aan beginnen. Die tijd heb ik nu eenmaal gereserveerd voor de post. Andere afspraken plan ik na die tijd. Hier hebben we ook mensen die minnen en vervolgens vinden dat ze zoveel moeten lopen om aan hun uren te komenquote:Op vrijdag 19 oktober 2018 14:16 schreef Bezorgertje het volgende:
Stoer verklaren dat ik nooit min en het vandaag wel doen . Gruwelijk weinig post: wat ziekenhuisbrieven, kaarten en 1 pakje voor 2 lopen. Dus inclusief naar huis fietsen (5 km en niet mijn eigen depot) toch nog 10 minuten gemind.
Had deze week trouwens het idee dat de printerinkt van mijnheer Bol en de vpro op begint te raken, vaak heel slecht te lezen.
Blijft goed!!!quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 21:08 schreef zerebus het volgende:
Moet bij die rommel van de postcode oplichterij e.d steeds aan Monty Python denken
Een pakje voor twee lopen? Bestaat dat nog dan? Waarschijnlijk miste je een aantal tassen met pakjes dan.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 14:16 schreef Bezorgertje het volgende:
Stoer verklaren dat ik nooit min en het vandaag wel doen . Gruwelijk weinig post: wat ziekenhuisbrieven, kaarten en 1 pakje voor 2 lopen. Dus inclusief naar huis fietsen (5 km en niet mijn eigen depot) toch nog 10 minuten gemind.
Had deze week trouwens het idee dat de printerinkt van mijnheer Bol en de vpro op begint te raken, vaak heel slecht te lezen.
Kan je dat zien dan?quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 08:25 schreef Bezorgertje het volgende:
[..]
Kan me herinneren dat hier ooit een linkje stond naar salesforce waar ik allerlei interessante dingen kon nagaan (aantal pakjes/ klachten etc. Weet iemand die link nog?
Kan mij dat niet herinneren. Er was wel iemand die gezien had hoeveel pakjes hij gescanned had sinds april. Maar of hij dat in Salesforce gezien had weet ik niet.quote:
Bij ons zijn bij de invoering van de combibundel de afvoertijden gewoon ongewijzigd gebleven. Maar goed ook, want die zogenaamde tijdswinst die het binnen zou opleveren is ver te zoeken. En die paar minuten die je binnen bespaart ben je buiten in veelvoud weer kwijt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 16:27 schreef gelestipjes het volgende:
Nou, vandaag inhuizing andere vestiging plus start combibundel. Wat een drama. Waar de eerste afvoertijden voorheen half 10 waren was dat nu kwart over 7, en een groot deel van de depots moest al om 09:00 weg. Totaal onhaalbaar, dus er zijn bakken vol blijven staan.
En morgen blijft gewoon een daldag, dus dan gaan we dat ook echt niet wegkrijgen. En op de donderdag is het over het algemeen drukker dan op de dinsdag, dus ik denk dat het ook dan niks gaat worden.
Mooi en Almere rijmen nietquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 16:57 schreef bjanaan het volgende:
Hebben jullie gezien dat ze in Almere een nieuw soorteercentrum gaan bouwen? Word een mega mooi pand!
ja, maar aangezien er bij ons een andere vestiging bij in is gekomen en die plaatsen allemaal veel verder weg liggen moet dat ook veel eerder weg. Verder zijn bij ons met de invoering van de combibundel ook alle teams weer volledig door elkaar gegooid en alle wijken ook.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 17:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons zijn bij de invoering van de combibundel de afvoertijden gewoon ongewijzigd gebleven. Maar goed ook, want die zogenaamde tijdswinst die het binnen zou opleveren is ver te zoeken. En die paar minuten die je binnen bespaart ben je buiten in veelvoud weer kwijt.
Dat idee was toch al een keer afgeschoten? De chauffeurs waren er niet echt blij mij de vorige keer.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 18:14 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Volgens mij levert het alleen bij de autodiensten een echte tijdsbesparing op, aangezien je daar gewoon een label op de rode bak moet doen en je de overige post niet meer hoeft af te bundelen. Maar zo heel veel autodiensten zijn er niet per team.
en terecht. Heb zelf op de autodiensten gezeten en je wilt de post voor een adres gewoon in een keer pakken. In sommige buitengebieden kun je dan de post erin gooien zonder helemaal stil te hoeven staanquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 18:30 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Dat idee was toch al een keer afgeschoten? De chauffeurs waren er niet echt blij mij de vorige keer.
nou, dan is het nu dus weer terug. Het is nu gewoon vakje zetten, plat in de blauwe bak leggen, volgende vak zetten, die zonder elastiek bovenop het vorige vak leggen, en dat net zo lang tot de bak vol is.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 18:30 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Dat idee was toch al een keer afgeschoten? De chauffeurs waren er niet echt blij mij de vorige keer.
Haha eens zou er nooit willen wonen ook.. iemand enig idee naar wie je een mailtje zou kunnen sturen wat betreft sollicitatie?quote:
Geen idee. Zelfs in het bericht op intranet staat nergens wie er op welke manier kan solliciteren.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 20:38 schreef bjanaan het volgende:
[..]
Haha eens zou er nooit willen wonen ook.. iemand enig idee naar wie je een mailtje zou kunnen sturen wat betreft sollicitatie?
Allemaal tegelijkertijd?quote:Pluspunten
Naar de wc en kunnen eten en drinken onderweg
quote:Super bedrijf! heel menselijk en heel meegaand....
Ook ik heb geleerd omgaan met verschillende situaties en een van de belangerijkste situaties is de situaties die zich voor kunnen doen met klantencontact. Daar ben ik PostNL dan ook erg dankbaar voor.quote:Werken bij PostNL is een hele goede keus geweest omdat je bij PostNL heel veel leert in een hele korte tijd daarbij krijg je ok te maken met heel veel nieuwe mensnen en leer omgaan met verschillende situaties en een van de belangerijkste situaties is de situates die zich voor kunnen doen met het klantencontact
Ik heb ook al de nodige verhuizingen en inhuizingen meegemaakt. Maar voor zover ik weet liggen de meeste depots nog wel binnen een straal van ongeveer 20 km van de vestiging vandaan.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 18:14 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
ja, maar aangezien er bij ons een andere vestiging bij in is gekomen en die plaatsen allemaal veel verder weg liggen moet dat ook veel eerder weg. Verder zijn bij ons met de invoering van de combibundel ook alle teams weer volledig door elkaar gegooid en alle wijken ook.
Volgens mij levert het alleen bij de autodiensten een echte tijdsbesparing op, aangezien je daar gewoon een label op de rode bak moet doen en je de overige post niet meer hoeft af te bundelen. Maar zo heel veel autodiensten zijn er niet per team.
Dat was bij ons voor deze inhuizing al niet meer het geval, genoeg depots die op 50 km afstand lagen van de vestiging. En nu met de inhuizing zijn de afstanden nog groter geworden, volgens mij wel 90 km of meer in sommige gevallen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 21:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb ook al de nodige verhuizingen en inhuizingen meegemaakt. Maar voor zover ik weet liggen de meeste depots nog wel binnen een straal van ongeveer 20 km van de vestiging vandaan.
De normtijden zijn natuurlijk nooit exact, het hangt altijd af van de omstandigheden.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 08:25 schreef Bezorgertje het volgende:
[..]
Zoals mijn collega altijd zegt "minnen is een verzinsel, de basistijd is het minimum dat je krijgt". Het is ook wel zwaar onbeschoft om postbezorgers te vragen te minnen want er staat ook niks van in de cao (en we krijgen al zoveel). Als laatste bestraft het de snelle te eerlijke bezorgers.
Haha, een postbezorger graaier noemen, je beseft wel hoe hoog je uurloon is? Het is gewoon de diensttijd, de tijd die ik ervoor reserveer. Minnen staat niet in de cao, is,echt een bedenksel om goedkoop nog goedkoper te maken. Maar als jij gewetensproblemen krijgt heeft post.nl zijn doel bereikt. Heb er zelf al een 30-plus jarige werkcarriere opzitten, en geloof me: postbezorgers werken hard voor weinig. En noch je TC, noch het kader heeft ooit gemint hoor (en spoiler: doen vaker niks dan jij)quote:Op woensdag 24 oktober 2018 01:00 schreef blijevis het volgende:
[..]
De normtijden zijn natuurlijk nooit exact, het hangt altijd af van de omstandigheden.
Maar stel dat de normtijd op 60 minuten staat, en dat dat, gemiddeld genomen, wel ongeveer klopt. Dan getuigt het wel van een graaiersmentaliteit om wel te plussen op dagen dat je er, zeg, 70 minuten over doet,
maar niet te minnen op dagen dat je er, zeg, 50 minuten over doet.
Als PostNL mij op een dag inroostert voor zeg 5 uur (basistijd), dan hou ik op die dag 5 uur vrij voor PostNL. Dus ik vind dat PostNL mij dan ook tenminste die 5 uur verschuldigd is, ook als ik het werk sneller blijk te kunnen doen. Iets met opportunity costs en zo.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 01:00 schreef blijevis het volgende:
[..]
De normtijden zijn natuurlijk nooit exact, het hangt altijd af van de omstandigheden.
Maar stel dat de normtijd op 60 minuten staat, en dat dat, gemiddeld genomen, wel ongeveer klopt. Dan getuigt het wel van een graaiersmentaliteit om wel te plussen op dagen dat je er, zeg, 70 minuten over doet,
maar niet te minnen op dagen dat je er, zeg, 50 minuten over doet.
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 09:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als PostNL mij op een dag inroostert voor zeg 5 uur (basistijd), dan hou ik op die dag 5 uur vrij voor PostNL. Dus ik vind dat PostNL mij dan ook tenminste die 5 uur verschuldigd is, ook als ik het werk sneller blijk te kunnen doen. Iets met opportunity costs en zo.
Volgens mij word je betaald voor het verrichten van werkzaamheden, niet voor het vrijhouden van tijd.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 09:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als PostNL mij op een dag inroostert voor zeg 5 uur (basistijd), dan hou ik op die dag 5 uur vrij voor PostNL. Dus ik vind dat PostNL mij dan ook tenminste die 5 uur verschuldigd is, ook als ik het werk sneller blijk te kunnen doen. Iets met opportunity costs en zo.
Voor mij gaat het bij graaien niet om de hoogte van het loon, maar om de mentaliteit.van alleen maar nemen en nooit geven.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 07:32 schreef Bezorgertje het volgende:
[..]
Haha, een postbezorger graaier noemen, je beseft wel hoe hoog je uurloon is?
Als ik een afspraak heb en er is opeens een calamiteit. Dan stop ik inderdaad op het moment dat ik dacht klaar te zijn. Heb ik nog wat tijd beschikbaar voor de post, dan plus ik die gewoon.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 18:26 schreef gelestipjes het volgende:
Ik plus ook bij 5 minuten gewoon bij, het is dan maar 5 minuten, maar het zijn wel 5 minuten die ik gewerkt heb. Aan de andere kant min ik ook wel gewoon als ik tijd over heb. Ik hou me simpelweg aan het door henzelf bedachte systeem.
Dat hele "ja, ik heb die tijd vrijgehouden voor postnl dus dat betalen ze maar mooi" vind ik persoonlijk een onzin argument. Als dat je redenatie is neem ik aan dat je de rest van de post ook laat staan op het moment dat die normtijd erop zit? Want ja, je beschikbare postnltijd zit er immers op.
Maar goed, als veel mensen zo denken kan ik postnl alleen maar gelijk geven dat ze die normtijden krap houden.
Dag 2 van de reorganisatie was nog steeds rommelig, en weer niet alles is weggekomen. En de post die gisteren is blijven staan staat er ook nog steeds.
Dus ja, tot nu toe een groot succes.
Tja... meestal is minstens één van die opties wel het gevalquote:Op woensdag 24 oktober 2018 14:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik moet er wel bij zeggen dat ik, wanneer er eens wat meer post is, in principe ook niet plus. Ik plus eigenlijk alleen in geval van calamiteiten (chauffeur te laat, lekke band), beroerd slechte sortering, een wijk die echt onrealistisch krap staat, of als er echt extreem veel post is.
Wel knap, een zinnetje highlighten en de rest van het verhaal eraf knippen, geef daar dan ook je mening over.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 17:34 schreef blijevis het volgende:
[..]
Voor mij gaat het bij graaien niet om de hoogte van het loon, maar om de mentaliteit.van alleen maar nemen en nooit geven.
Jij kan het onzin vinden. Maar zo werkt het wel. Ik plan mijn werk voor mijn eigen bedrijf om de postnl heen. Mijn trainingen voor sport ook. 10 minuten uitloop kan... Maar het moet wel redelijk blijven. Van die 600 euro kan ik niet leven.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 18:26 schreef gelestipjes het volgende:
Ik plus ook bij 5 minuten gewoon bij, het is dan maar 5 minuten, maar het zijn wel 5 minuten die ik gewerkt heb. Aan de andere kant min ik ook wel gewoon als ik tijd over heb. Ik hou me simpelweg aan het door henzelf bedachte systeem.
Dat hele "ja, ik heb die tijd vrijgehouden voor postnl dus dat betalen ze maar mooi" vind ik persoonlijk een onzin argument. Als dat je redenatie is neem ik aan dat je de rest van de post ook laat staan op het moment dat die normtijd erop zit? Want ja, je beschikbare postnltijd zit er immers op.
Maar goed, als veel mensen zo denken kan ik postnl alleen maar gelijk geven dat ze die normtijden krap houden.
Dag 2 van de reorganisatie was nog steeds rommelig, en weer niet alles is weggekomen. En de post die gisteren is blijven staan staat er ook nog steeds.
Dus ja, tot nu toe een groot succes.
Dat klopt, maar ik bedoel dat je volgens het principe van de opportunity costs ook gecompenseerd moet worden voor het vrijhouden van de tijd. Het is net als bij de tandarts: als je niet minstens 24 uur van tevoren je afspraak afzegt, wordt de tijd ook in rekening gebracht.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 17:29 schreef blijevis het volgende:
[..]
Volgens mij word je betaald voor het verrichten van werkzaamheden, niet voor het vrijhouden van tijd.
Als ik een keer 5 of 10 minuten uitloop met een wijk zal ik dat ook niet zo snel plussen, want de volgende dag loop ik 'm wellicht weer 10 minuten sneller. Voor mijn wijken staan dan ook (in mijn ogen) goed haalbare looptijden. Maar als ik bijna elke dag uitloop zou hebben, zou ik het zeker plussen. Dan kun je wel zeggen "het zijn maar 5 minuten", maar op maandbasis tikt dat nog aardig aan.
Volgens mij geven wij al genoeg. Wat dacht je van de kosten van reparatie en vervanging van fiets(onderdelen), broeken en schoenen? Daar is dat schamele maandelijkse tientje niet toereikend voor, dus daar moeten de meeste bezorgers al op toeleggen. Als je de niet vergoede onkosten van je brutoloon afhaalt, kom je in veel gevallen niet eens op het minimumloon uit.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 17:34 schreef blijevis het volgende:
[..]
Voor mij gaat het bij graaien niet om de hoogte van het loon, maar om de mentaliteit.van alleen maar nemen en nooit geven.
de afspraken zijn steeds eenzijdig niemand weet tot nu waar ie aan toe is(je leven wordt deels geclaimd),en ja het vb van de tandarts is er een van de velen.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 22:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik bedoel dat je volgens het principe van de opportunity costs ook gecompenseerd moet worden voor het vrijhouden van de tijd. Het is net als bij de tandarts: als je niet minstens 24 uur van tevoren je afspraak afzegt, wordt de tijd ook in rekening gebracht.
onkostenvergoeding is leuk tot 4uur pw daarboven word je flink bedot,bedrag moet minstens naar de 5/600pjquote:Op woensdag 24 oktober 2018 23:23 schreef Rafierafie het volgende:
Bij mij is de tijd die ik voor uitloop kan rekenen aanzienlijk meer dan de enkele minuutjes die ik zo af en toe overhoud. Als ik op een dag in een wijk een paar minuten overhoud en vervolgens iets tekort kom in een andere wijk, verreken ik dat met elkaar.
Minnen doe ik niet.
Graaiersmentaliteit, voor zover je daarvan kunt spreken, zou zijn als je 10 minuten overhoud en vervolgens nog eens 10 minuten gaat plussen. Dan ben je boel aan het belazeren.
Als ik op een dag flink haast heb en in een hogere versnelling loop, waardoor ik 5 minuten overhoud ga ik die niet minnen.
Als ik op zaterdag mijn eigen fietskar inzet om tussendoor niet terug naar het depot te hoeven gaan en daardoor binnen de tijd loop, ga ik ook niet minnen. Zoals Kramerica al zegt heb je als bezorger al genoeg onkosten. Minnen is een belachelijk fenomeen.
In feite moet je dus het recht op plussen kopen, of een soort plustegoed opbouwen. Dat lijkt me niet geheel de bedoeling.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 08:57 schreef Globetrottertje het volgende:
Onze tc is zo dat als je niet af en toe mint, wanneer hij weet dat er weinig post is en je zeker tijd overhoudt, je de plustijd ook niet goedgekeurd krijgt de keer daarop.
Bij ons staan de tijden zo ontzettend strak, bij driekwart van de wijken, dat minnen gewoon niet eens kan, omdat je bijna altijd uitloop hebt. Zelfs bij weinig post.
Gelukkig weet de tc bij ons wel, welke tijden bij bepaalde wijken echt niet haalbaar zijn.
Was iemand hier al van op de hoogte? Ik heb namelijk van PostNL uit nog helemaal niets gehoord over de verlofaanvragen voor 2019.quote:Medewerkers van PostNL kunnen tot en met 18 november 2018 weer hun vakantieweken of losse verlofdagen voor 2019 aanvragen.
Kijk dan maar niet naar wat boven een postbezorger staat, dan word je helemaal misselijkquote:Op woensdag 24 oktober 2018 17:29 schreef blijevis het volgende:
[..]
Volgens mij word je betaald voor het verrichten van werkzaamheden, niet voor het vrijhouden van tijd.
Los daarvan, de normtijden staan over het algemeen zo strak dat het vrijwel nooit lukt om sneller te werken dan de normtijd. En dat probeer ik dan ook niet, ik werk in een zodanig tempo dat ik plezier houd in het werk; maar als ik er dan vijf of tien minuten langer over doe dan de normtijd dan vind ik het meestal niet de moeite waard om die paar minuten bij te plussen. Sommigen zijn daar wel heel fanatiek in, en die plussen iedere seconde bij die ze kunnen bijplussen. Maar juist deze gasten rekenen vaak alleen naar zichzelf toe.
Zit jij toevallig bij de tegenbeweging?quote:Op woensdag 24 oktober 2018 17:34 schreef blijevis het volgende:
[..]
Voor mij gaat het bij graaien niet om de hoogte van het loon, maar om de mentaliteit.van alleen maar nemen en nooit geven.
hier ook nog niks gehoord, maar volgens mij krijgen we er meestal 2 of 3 weken van tevoren bericht over.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 09:10 schreef Rafierafie het volgende:
9 Tips voor het aanvragen van je verlof en vakantie voor 2019
[..]
Was iemand hier al van op de hoogte? Ik heb namelijk van PostNL uit nog helemaal niets gehoord over de verlofaanvragen voor 2019.
Vergeet je niet te minnen? Met al die post die blijft staan houd je vast uren over!quote:Op donderdag 25 oktober 2018 15:44 schreef gelestipjes het volgende:
Vandaag was er hier per team van tevoren al een lijst gemaakt door die lui die verantwoordelijk zijn voor de reorganisatie met welke wijken er vandaag moesten blijven staan. En dat waren er veel. En dat was ook niet alles wat bleef staan, want zelfs met het schrappen van die wijken waren er nog genoeg andere wijken die ook niet op tijd af waren, dus daar ging weer alleen de post uit de rode bakken mee. Want ja, de tijdige afvoer was het enige wat belangrijk was. Dus voor sommige wijken staan er nu al 10 blauwe bakken, er is besloten dat we daar morgen niks van mee mogen geven, dud dat wordt zaterdag weer feest.
In al mijn jaren bij de post heb ik nog nooit zo'n slechte reorganisatie meegemaakt, wat een fiasco, en ik heb toch al de nodige reorganisaties meegemaakt.
Waarschijnlijk draaien ze nog rood ook omdat die normtijden binnen drastisch naar beneden zijn gehaald Per minuut buiten erbij er binnen 10 vanaf ofzoquote:Op donderdag 25 oktober 2018 17:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Vergeet je niet te minnen? Met al die post die blijft staan houd je vast uren over!
ik heb me laten vertellen dat er de eerste weken nog geen normtijden zijn en dat er nog geen urenbudget is, dus we kunnen nu niet rood draaien.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 17:47 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk draaien ze nog rood ook omdat die normtijden binnen drastisch naar beneden zijn gehaald Per minuut buiten erbij er binnen 10 vanaf ofzo
Het is nu sowieso onhandig voor de postverdeler en de teamcoach, omdat je niet meer in één oogopslag kan zien wie met welke wijk bezig is (dat kon nog wel toen de kastopschriften een kleur hadden) en nu alles vanaf de aftekenlijsten in de gaten gehouden moet worden, waardoor men steeds achter de feiten aanloopt, of men moet overal heenlopen om te vragen wat iemand aan het doen is en of ze denken dat de afvoer gehaald gaat worden.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 18:14 schreef gelestipjes het volgende:
Verder zijn er bij elk team zoveel kasten onbezet dat het ook nogal moeilijk in de gaten te houden is allemaal, het is nu een beetje zo van "eerst wijk 1 van je eigen kast, oh, kun je nu eerst 1/3 van die wijk van kast 6 doen want dat stuk moet weg, oh, doe je nu de eerste helft van die wijk van kast 23 want die moet over een half uur klaar zijn, oh jee, X haalt het niet, help je die eerst even? "
Het wordt wel wat ingewikkeld om er op die manier een normtijd aan te verbinden.
jup, en dan bleken er ook nog eens tig wijken te missen op de aftekenlijsten, en van sommige depots waren ze gewoon vergeten om een lijst te maken, dus ja, dat maakte het er ook allemaal niet makkelijker op.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 18:25 schreef Bebop het volgende:
[..]
Het is nu sowieso onhandig voor de postverdeler en de teamcoach, omdat je niet meer in één oogopslag kan zien wie met welke wijk bezig is (dat kon nog wel toen de kastopschriften een kleur hadden) en nu alles vanaf de aftekenlijsten in de gaten gehouden moet worden, waardoor men steeds achter de feiten aanloopt, of men moet overal heenlopen om te vragen wat iemand aan het doen is en of ze denken dat de afvoer gehaald gaat worden.
Zwolle of Assen?quote:Op donderdag 25 oktober 2018 18:31 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
jup, en dan bleken er ook nog eens tig wijken te missen op de aftekenlijsten, en van sommige depots waren ze gewoon vergeten om een lijst te maken, dus ja, dat maakte het er ook allemaal niet makkelijker op.
Zwollequote:Op donderdag 25 oktober 2018 19:59 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Zwolle of Assen?
Deze reorganisatie is volgens mij inderdaad ook de meest chaotische en rampzalige die ik heb meegemaakt. Er zit ergens een rek in een bedrijf kwa veranderingen en reorganisaties. Dit is meer een elastiek die tot de laatste molecuul uitgerekt wordt. Kansloos.
ja, die hebben er veel werk bijgekregen deze weekquote:
ja, veel werk erbij en bijna geen personeelquote:Op donderdag 25 oktober 2018 20:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, die hebben er veel werk bijgekregen deze week
Voor zover ik weet een groot deel van postcodegebieden 8400-9199 minus een aantal gebieden daar uit.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 20:46 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
ja, veel werk erbij en bijna geen personeel
vooral de wadden waren natuurlijk een zegen, moeten mensen om 04:00 beginnen omdat dat spul vlak na 05:00 al weg moet zijn.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 21:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voor zover ik weet een groot deel van postcodegebieden 8400-9199 minus een aantal gebieden daar uit.
Met nog een beperkt aantal weken tot de sknj. Dat kan nog wat worden bij jullie dan.quote:
ik weet wel zeker van nietquote:Op donderdag 25 oktober 2018 21:28 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Met nog een beperkt aantal weken tot de sknj. Dat kan nog wat worden bij jullie dan.
Of verwachten ze van hogerhand (zonder enige zin van realiteit) dat de boel tegen die tijd op orde is?
Nou, dan moeten ze wel snel zijn, ze moeten eerst nog iets van 55 man aan zien te nemen om de bezetting onder normale omstandigheden op orde te hebben, en rond de kerstperiode zou je in principe dan nog meer mensen moeten hebben natuurlijk.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 21:28 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Met nog een beperkt aantal weken tot de sknj. Dat kan nog wat worden bij jullie dan.
Of verwachten ze van hogerhand (zonder enige zin van realiteit) dat de boel tegen die tijd op orde is?
dat idee had ik dus ook toen ik de brief van de rode morgen las. wel praatjes, maar geen daden om de woorden kracht bij te zetten. Ondertussen tikt de tijd gewoon door in het nadeel van de postbodes.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 22:09 schreef Rafierafie het volgende:
Waar blijven eigenlijk de grootse vervolgacties van de fnv? De zeer succesvolle acties van 20 september waren toch slechts het begin?
Ondertussen gaat de invoering van de combibundel door en nemen de problemen en misstanden alleen maar toe.
Je zou haast gaan denken dat 20 september slechts een publiciteitsstunt was om meer leden aan te trekken.
Inderdaad hoop geschreeuw en weinig wol. Pakketbezorgers beramen wel wat rond Sinterklaas. Maar goed, de pakjes lozen ze wel weer bij de postbezorgers, die hebben toch niks te doen.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat idee had ik dus ook toen ik de brief van de rode morgen las. wel praatjes, maar geen daden om de woorden kracht bij te zetten. Ondertussen tikt de tijd gewoon door in het nadeel van de postbodes.
de vervolgactie's komen onverwachts,en zeker niet in het low seasonquote:Op donderdag 25 oktober 2018 22:32 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Inderdaad hoop geschreeuw en weinig wol. Pakketbezorgers beramen wel wat rond Sinterklaas. Maar goed, de pakjes lozen ze wel weer bij de postbezorgers, die hebben toch niks te doen.
November zou ik niet bepaald laagseizoen noemen. In de aanloop naar sinterklaas wordt het steeds drukker. En als ze de mensen willen bereiken die niet zijn aangesloten bij de fnv maar wel van groot belang zijn voor het succes van acties, moeten ze ruim van tevoren duidelijk communiceren.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 06:43 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
de vervolgactie's komen onverwachts,en zeker niet in het low season
Dat gebeurt hier soms nu al. Dan zitten werkelijk alle pakjes, dus ook Chinese van 2 mm dik, in een aparte pakjestas. Op loopvolgorde zogenaamd, maar omdat er blijkbaar met de OR is afgesproken dat er geen elastieken om pakjes heen hoeven, komt het er op neer dat je een tas vol ongeordend gruis hebt, en je bij elke bundel met een roze kaart er op weer heel die pakjestas mag door wroeten op zoek naar dat ene pakje. Om er aan het eind van je wijk achter te komen dat er blijkbaar wat roze kaarten ontbraken, want je hebt toch wat van die pruldingen over.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 14:38 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ik snap wel dat die pilots altijd een succes zijn bij PostNL. Volgende week gaan ze hier testen met alle pakjes in een aparte tas. En dan dus ook veel van die kleine rotzooi die altijd gewoon in de bundel zit.
Althans normaal zaten ze altijd in de bundel. Nu hebben ze voor de pilot eerst meegekeken om te kijken hoe het in de huidige situatie gaat. Maar sinds die gasten meelopen zitten opeens alle pakjes bovenop de bundel. Dan krijg je natuurlijk nogal een raar beeld van de oude situatie. Het gaat natuurlijk nergens over om die Chinese "pakjes" van een paar millimeter niet gewoon tussen de post te zetten
Bij die pilot volgende week zijn die roze kaarten er ook niet meer (nu vond ik dat sowieso ondingen). De pakjes worden namelijk door andere mensen "voorbereid" dan de rest van de post.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 15:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat gebeurt hier soms nu al. Dan zitten werkelijk alle pakjes, dus ook Chinese van 2 mm dik, in een aparte pakjestas. Op loopvolgorde zogenaamd, maar omdat er blijkbaar met de OR is afgesproken dat er geen elastieken om pakjes heen hoeven, komt het er op neer dat je een tas vol ongeordend gruis hebt, en je bij elke bundel met een roze kaart er op weer heel die pakjestas mag door wroeten op zoek naar dat ene pakje. Om er aan het eind van je wijk achter te komen dat er blijkbaar wat roze kaarten ontbraken, want je hebt toch wat van die pruldingen over.
Op piekdagen kunnen de roze kaarten nog wel nuttig zijn, op daldagen slaan ze nergens op, want dan zit er vaak een roze kaart op elke bundel. Maar ze doen maar wat ze niet laten kunnen. Ik ga alles wel (opnieuw) sorteren op het depot en ik schrijf de extra tijd wel.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 15:26 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Bij die pilot volgende week zijn die roze kaarten er ook niet meer (nu vond ik dat sowieso ondingen). De pakjes worden namelijk door andere mensen "voorbereid" dan de rest van de post.
Dit is het enige logische inderdaad. Eind november is ook gezellig. Combibundel, AH kerstspecial, losse pakjes en dan nog die agenda's. Andere optie is om ook maar een vest op je rug te gaan dragen ofzoquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 15:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar ze doen maar wat ze niet laten kunnen. Ik ga alles wel (opnieuw) sorteren op het depot en ik schrijf de extra tijd wel.
Beenhoudersquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 15:32 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Dit is het enige logische inderdaad. Eind november is ook gezellig. Combibundel, AH kerstspecial, losse pakjes en dan nog die agenda's. Andere optie is om ook maar een vest op je rug te gaan dragen ofzo
wordt er uberhaupt gekeken naar rouwkaarten, trombosedienst etc? anders zou ik geloof ik ergens anoniem toch melding gaan doen!quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 15:19 schreef gelestipjes het volgende:
Hier was het vandaag natuurlijk wederom een groot succes. Bij vrijwel alle teams zijn wel een paar oranje tenten en een aantal bakkenkarren vol pakjes blijven staan. Want ja, er is simpelweg geen tijd om de vos uit te laten lopen.
Daarnaast zijn er meerdere wijken die na woensdag alleen nog maar post uit de rode bakken hebben gekregen, dus daar staan nu al iets van 14 blauwe bakken voor, en dan komt de post van dinsdag er nog bij.
Er was ook geen personeel om de bundels voor dinsdag vast per team te verdelen, dus dat moet dinsdagochtend nog, dus die mensen mis je dan alweer in de vos.
En iedereen zat er zo doorheen (en het was al 12:00) dat dat spul wat vanmorgen bij de vos is blijven staan er nu nog steeds staat.
We hebben met meerdere mensen aangeboden om dan maandag maar te komen werken, vast dagverwerking doen en de eerste wijken ingooien, maar dat hoefde niet. Ik kan zo wel raden waarom niet: als je op maandag werkt moeten ze toeslag betalen, en het mag natuurlijk niks extra kosten.
Dus we kunnen er nu wel al vanuit gaan dat er dinsdag bij de vos nog veel meer blijft staan, maar goed, ze willen ook niet anders.
Komen er van die gasten langs die vrijwel niks doen behalve een beetje kijken "Oh, het gaat hier wel goed he, die afvoertijden halen jullie wel." Ja, vind je het gek als je zoveel moet laten staan. Maar dat is allemaal niet belangrijk meer blijkbaar, zolang de afvoer maar op tijd is.
Klokkenluiden bij de ACM?quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 15:46 schreef liedetector het volgende:
[..]
wordt er uberhaupt gekeken naar rouwkaarten, trombosedienst etc? anders zou ik geloof ik ergens anoniem toch melding gaan doen!
bv, is de laatste tijd genoeg te doen over niet op tijd bezorgde rouwkaarten etcquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 15:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Klokkenluiden bij de ACM?
op dinsdag niet, dus toen zijn er heel veel rouwkaarten blijven liggen. Vanaf woensdag moesten de rouwkaarten als allerlaatste over de rode bakken verdeeld worden zodat die in ieder geval meegingen. Naar trombosekaarten of andere medische post is totaal niet gekeken.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 15:46 schreef liedetector het volgende:
[..]
wordt er uberhaupt gekeken naar rouwkaarten, trombosedienst etc? anders zou ik geloof ik ergens anoniem toch melding gaan doen!
echt mega fout, hoop serieus dat er een transponder in zit bij jullie en degene die dit besluit ongenadig afgerekend wordt!!! Ik als postverdeler zou hier noooooit mee accoord gaan! minimaal de post vlooien als zoiets gebeurd helemaal als het dagen blijft staan! plaatsvervangend woest nuquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:28 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
op dinsdag niet, dus toen zijn er heel veel rouwkaarten blijven liggen. Vanaf woensdag moesten de rouwkaarten als allerlaatste over de rode bakken verdeeld worden zodat die in ieder geval meegingen. Naar trombosekaarten of andere medische post is totaal niet gekeken.
ja, maar voor dat vlooien is dus geen tijd. Daar heb je als postverdeler ook echt niks over te zeggen hoor. Mensen hebben met hangen en wurgen hun wijk af, en dan moet de volgende wijk een kwartier later al klaar zijn, en die daarna weer 15 minuten later. Ja, dat kan natuurlijk absoluut niet. En als we de containers niet aan de weg zetten omdat we denken "nog iets langer wachten dan kan het nog net mee", dan worden die containers gewoon weggetrokken.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:53 schreef liedetector het volgende:
[..]
echt mega fout, hoop serieus dat er een transponder in zit bij jullie en degene die dit besluit ongenadig afgerekend wordt!!! Ik als postverdeler zou hier noooooit mee accoord gaan! minimaal de post vlooien als zoiets gebeurd helemaal als het dagen blijft staan! plaatsvervangend woest nu
Ik snap helemaal wat je zegt, maar dan moet je dus eerder beginnen met afromen (ik weet ook dat extra ritten tegenwoordig een no-go zijn) maar rucksichlos hele wijken wegtrekken is belachelijk en gelukkig een filiaalmanager die dat echt niet wil hebben, dat zeg ik, ik hoop op een transponder...dan heb je poppen aan het dansen (bij ons mag in de hele VBL gewoon geen postzegeltkje blijven liggen hoor, met de vorige manager was dat geen probleem...blij dat we de oude weer terug heebben dus!quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 17:42 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
ja, maar voor dat vlooien is dus geen tijd. Daar heb je als postverdeler ook echt niks over te zeggen hoor. Mensen hebben met hangen en wurgen hun wijk af, en dan moet de volgende wijk een kwartier later al klaar zijn, en die daarna weer 15 minuten later. Ja, dat kan natuurlijk absoluut niet. En als we de containers niet aan de weg zetten omdat we denken "nog iets langer wachten dan kan het nog net mee", dan worden die containers gewoon weggetrokken.
En de mensen die dit soort dingen organiseren worden nooit ergens op afgerekend. Of denk jij dat de mensen die verantwoordelijk waren voor die knj puinhoop daar wel op zijn afgerekend? Welnee, die krijgen alsnog een schouderklopje dat ze het goed gedaan hebben.
bij ons mocht tm vorige week ook geen postzegel blijven liggen, kreeg je meteen op je flikker want daar kregen ze dikke boetes voor blablabla. En dan is het nu ineens prima om maar gewoon hele wijken te laten staan .quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 18:00 schreef liedetector het volgende:
[..]
Ik snap helemaal wat je zegt, maar dan moet je dus eerder beginnen met afromen (ik weet ook dat extra ritten tegenwoordig een no-go zijn) maar rucksichlos hele wijken wegtrekken is belachelijk en gelukkig een filiaalmanager die dat echt niet wil hebben, dat zeg ik, ik hoop op een transponder...dan heb je poppen aan het dansen (bij ons mag in de hele VBL gewoon geen postzegeltkje blijven liggen hoor, met de vorige manager was dat geen probleem...blij dat we de oude weer terug heebben dus!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |