abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage maandag 24 september 2018 @ 08:53:34 #26
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_182097907
Heb hier nog een pot staan met die klotemuntjes uit de tijd dat ze hier in Nederland nog werden gebruikt, blij dat ze daarmee zijn gestopt.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_182097931
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 08:53 schreef LTVDK het volgende:
Heb hier nog een pot staan met die klotemuntjes uit de tijd dat ze hier in Nederland nog werden gebruikt, blij dat ze daarmee zijn gestopt.
Volgende keer dat je door België rijdt gewoon die pot uit je autoraam flikkeren dus.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182098011
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 07:26 schreef Nikonlover het volgende:
Waar bemoeit de dictatuur van Europa zich mee? Een land kan heel goed zelf bepalen hoeveel muntgeld ze nodig heeft!
:')

Goede beslissing van de ECB
pi_182098039
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 08:41 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

ALDI oid ja geloof ik. Al kom ik daar nooit
Kom ik ook nooit, Lidl vind ik laatste paar jaar echt vooruitgegaan, zit op 20 minuutjes lopen dus over algemeen net te ver.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_182098106
Veemd dat de ECB dat kan verbieden, ik dacht dat het uitgeven van munten een nationale bevoegdheid was. Bovendien levert het geen voordeel op, de produktie kost meer dan ze waard zijn.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_182098186
Wat ik uit een ander artikel begrijp zijn het vooral winkeliers die die muntjes oppotten. Dat doen ze omdat alle banken (behalve de centrale in Brussel) geld rekenen om 1 en 2 eurocenten af te storten. Oplossing lijkt dus binnen handbereik.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182098246
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 09:22 schreef crystal_meth het volgende:
Veemd dat de ECB dat kan verbieden, ik dacht dat het uitgeven van munten een nationale bevoegdheid was. Bovendien levert het geen voordeel op, de produktie kost meer dan ze waard zijn.
Natuurlijk is het geen bevoegdheid van een lagere overheid.

Stel je voor dat Appingedam kan zeggen van, we hebben niet genoeg euromunten, we drukken ff 100.000 euromunten erbij. Dat kan toch niet!
pi_182098307
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 09:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Natuurlijk is het geen bevoegdheid van een lagere overheid.

Stel je voor dat Appingedam kan zeggen van, we hebben niet genoeg euromunten, we drukken ff 100.000 euromunten erbij. Dat kan toch niet!
Het ontwerp ervan is alvast een nationale bevoegdheid, dat de ECB het aantal moet goedkeuren is enkel wegens eventuele inflationaire effecten, maar dat is bij deze munten verwaarloosbaar.
quote:
Anders dan bankbiljetten zijn euromunten nog steeds een nationale bevoegdheid en niet die van de ECB.
https://www.ecb.europa.eu/euro/coins/html/index.nl.html
quote:
Responsibility for minting euro coins lies with the national governments of the euro area countries. However, the overall value of the coins to be put into circulation annually has to be approved by the Governing Council of the ECB.
https://www.ecb.europa.eu(...)n/html/index.en.html

[ Bericht 18% gewijzigd door crystal_meth op 24-09-2018 09:51:50 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  User die overal opduikt 2022 maandag 24 september 2018 @ 10:07:51 #34
186611 Haags
pi_182098627
Heb je toch ook helemaal niks aan. Afschaffen die centen.
Zonder wrijving geen glans
pi_182100974
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 07:26 schreef Nikonlover het volgende:
Waar bemoeit de dictatuur van Europa zich mee? Een land kan heel goed zelf bepalen hoeveel muntgeld ze nodig heeft!

[..]

Snap je echt niet dat de bevoegdheid bij (de beheerder van) een geldsysteem ligt en niet bij een enkele deelnemer daaraan?

In de post hierboven kun je lezen dat de EU inderdaad moet goedkeuren hoeveel munten er geslagen mogen worden. Gelukkig maar anders waren we nu bedolven onder Griekse en Italiaanse euromunten. Dan had je daar (terecht) over lopen klagen. Dus die beperking pakt beter uit.

Maar ja, als je de Europese gemeenschap een dictatuur noemt dan mankeert er wel meer aan je bevattingsvermogen.
pi_182101411
Kan Nederland niet gewoon een lading van die dingen slaan en aan de Belgen verkopen met winst? Ik ruik handel.
pi_182102477
Als ik na terugkomst van vakantie in landen die ze nog wel hebben er in mijn portemonnee heb zitten gooi ik die eigenlijk altijd gewoon weg. In de vuilnisbak.
pi_182103477
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 13:55 schreef bloodymary1 het volgende:
Als ik na terugkomst van vakantie in landen die ze nog wel hebben er in mijn portemonnee heb zitten gooi ik die eigenlijk altijd gewoon weg. In de vuilnisbak.
Je kan ze gewoon uitgeven in een winkel, ook in NL zijn winkels verplicht ze te accepteren.
pi_182103699


De waarde van een hele cent niet inzien.
Ik baalde al dat de halve cent werd afgeschaft :(
pi_182104288
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 12:23 schreef nanuk het volgende:

[..]

Snap je echt niet dat de bevoegdheid bij (de beheerder van) een geldsysteem ligt en niet bij een enkele deelnemer daaraan?

In de post hierboven kun je lezen dat de EU inderdaad moet goedkeuren hoeveel munten er geslagen mogen worden. Gelukkig maar anders waren we nu bedolven onder Griekse en Italiaanse euromunten. Dan had je daar (terecht) over lopen klagen. Dus die beperking pakt beter uit.

Ze moeten het totale bedrag goedkeuren, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat dat in dit geval een echt probleem vormt. Zelfs al worden er van beide munten 100 miljoen nieuwe geslagen, dan is dat slechts 3 miljoen euro extra, 0.30¤ per Belg, een verwaarloosbaar bedrag.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 24 september 2018 @ 16:16:18 #41
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_182105464
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 08:02 schreef Nielsch het volgende:
Als het probleem is dat mensen die kutmuntjes oppotten, is bijslaan natuurlijk niet de oplossing. Goed dat de EU dat inziet.
Oppotten, ja vast _O-

https://www.rtlnieuws.nl/(...)r-weken-ben-ik-op-de
  maandag 24 september 2018 @ 16:29:45 #42
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_182105873
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 14:49 schreef nanuk het volgende:

[..]

Je kan ze gewoon uitgeven in een winkel, ook in NL zijn winkels verplicht ze te accepteren.
Nee, dat zijn ze niet. Net zoals winkels bijvoorbeeld ook niet verplicht zijn om biljetten van ¤500 of überhaupt contant geld te accepteren.

https://www.rijksoverheid(...)iddel-overal-betalen
pi_182106186
Wat moet je met die troep?
Ik heb hier emmers vol, allemaal door mijn bezoekjes aan België. Ik erger me er kapot aan.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_182106235
Ik heb ze wel eens geteld. Was zo’n 189 euro. Wat moet je er mee.

Een massa aan rotmuntjes. De bank ziet me aankomen met die emmers. Weet je hoe zwaar dat is?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_182106289
En terecht. Rond gewoon je bedragen af zoals elk weldenkend land.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  maandag 24 september 2018 @ 16:53:33 #46
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_182106430
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 16:46 schreef Sigaartje het volgende:
De bank ziet me aankomen met die emmers. Weet je hoe zwaar dat is?
Die kan je gewoon in een machine storten hoor, het is echt niet zo dat je ze aan de balie moet inleveren, een medewerker ze aanneemt en vervolgens moet gaan zitten tellen.
pi_182106481
Dan zit ik te tellen, 1 cent muntjes, kun je je voorstellen? Bij 100 centen ligt de keukentafel vol! En dan moet ik nog 188 keukentafels!
Mijn buurvrouw zei toen: je moet niet zo zeuren, je hebt ook 2 cent, dat gaat dubbel zo snel, maar ik hou ze niet uit mekaar!

In het hele land trekken ze complete beelden van hun sokkels om om te smelten. Maar maar bij mij komen ze niet!
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  maandag 24 september 2018 @ 16:55:30 #48
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_182106498
https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/contant-geld/storten.html

quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 16:55 schreef Sigaartje het volgende:
Dan zit ik te tellen, 1 cent muntjes, kun je je voorstellen? Bij 100 centen ligt de keukentafel vol! En dan moet ik nog 188 keukentafels!
Mijn buurvrouw zei toen: je moet niet zo zeuren, je hebt ook 2 cent, dat gaat dubbel zo snel, maar ik hou ze niet uit mekaar!

In het hele land trekken ze complete beelden van hun sokkels om om te smelten. Maar maar bij mij komen ze niet!
10 centen afwegen, vervolgens het totale gewicht aan centen delen door dat gewicht en je hebt het aantal centen.. sjongejonge
pi_182106623
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 16:55 schreef Sigaartje het volgende:
Dan zit ik te tellen, 1 cent muntjes, kun je je voorstellen? Bij 100 centen ligt de keukentafel vol! En dan moet ik nog 188 keukentafels!
Mijn buurvrouw zei toen: je moet niet zo zeuren, je hebt ook 2 cent, dat gaat dubbel zo snel, maar ik hou ze niet uit mekaar!

In het hele land trekken ze complete beelden van hun sokkels om om te smelten. Maar maar bij mij komen ze niet!
Wat ben jij dom zeg
pi_182106760
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 17:00 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Wat ben jij dom zeg
Maar ik heb wel centen. Dat kunnen die Belgen onder me niet zeggen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')