abonnement Unibet Coolblue
pi_181901533
quote:
Wat is er aan de hand bij het zonneobservatorium Sunspot Solar Observatory in de Amerikaanse staat New Mexico? De FBI heeft plotsklaps het observatorium gesloten en alle personeel de deur gewezen. Blackhawk helicopters vliegen over en in de omgeving zijn mensen geëvacueerd.

Op de website staat een berichtje dat het observatorium 'door onvoorziene omstandigheden tot nader order is gesloten' en dat er verder geen mededelingen worden gedaan. Het wordt nog vreemder als de lokale sheriff ook al aangeeft geen idee te hebben waarom het observatorium gesloten is.

"De FBI weigert ons te vertellen wat er gaande is", aldus sheriff Benny House. "We hebben manschappen in de buurt die helpen bij het evacueren, maar niemand wil uitweiden over wat er nou werkelijk aan de hand is. De FBI zit er, maar waarom, niemand die het weet."
House is er wel zeker van dat er iets serieus mis is. "De FBI kwam zo enorm snel en gingen direct aan het werk. Ze zitten op de torens en rond de antennes en dan die helicopter die over blijft vliegen."

Geruchten op het internet variëren van de ontdekking van buitenaards leven tot het hacken van de enorm gevoelige antennes om een nabijgelegen militaire raketbasis te bespioneren.
Woordvoerders van de FBI sturen iedereen door naar het instituut AURA. Dit instituut is verantwoordelijk voor de veiligheid van de observatoria, maar ook zij komen met het standaard zinnetje dat 'we met de juiste autoriteiten bezig zijn en er nog niets naar buiten gebracht kan worden'.
Schaamteloos van de FP geplukt.

Ik zet mijn geld op ET's :9

[ Bericht 4% gewijzigd door sp3c op 14-09-2018 16:28:56 ]
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_181901557
https://sunspot.solar/

Dat is de website van dat ding :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_181901567
quote:
SUNSPOT SOLAR OBSERVATORY TEMPORARILY CLOSED
On Thursday September 6th, AURA made the decision to temporarily close Sunspot. The Sunspot Solar Observatory continues to work closely with AURA in order to allow for us to reopen as soon as possible. With the excitement this closure has generated, we hope you will come and visit us when we do reopen, and see for yourself the services we provide for science and public outreach in heliophysics. If you have any questions about the science we perform at the telescope, or about the outreach we provide through our Visitors Center, please contact our Director, Dr McAteer (mcateer@nmsu.edu).
En dat staat er. Wordt met geen woord gerept over FBI.

Iemand meer info? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 14 september 2018 @ 16:20:20 #4
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181901572
Eng dit
#KICKOUTZP
pi_181901574
Sterkte iedereen
  vrijdag 14 september 2018 @ 16:21:26 #6
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_181901594
Zombies _O_
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  Spellchecker vrijdag 14 september 2018 @ 16:21:39 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181901599
A security issue .....

yall are so dramatic and your “theories” make u sound dumber than u are. literally any amateur astronomer with a h alpha and similar sun filters would be able to disprove the “alien” or “sun is dying” theory with a little bit of brain. it could literally be an issue with an employee, a wild angry animal, LITERALLY ANYTHING
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 14 september 2018 @ 16:22:21 #8
186611 Haags
pi_181901613
Wat enorm spannend en sensationeel allemaal. :)
Zonder wrijving geen glans
pi_181901618
heeft ome Donald wel weer iets om mee te pochen... dat Amerika er als 1e in is geslaagd ET te localiseren! Go Murica!
Bij tijd en wijle aanwezig...
  vrijdag 14 september 2018 @ 16:24:04 #10
370352 I
Eye for an I
  vrijdag 14 september 2018 @ 16:26:31 #11
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_181901659
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 september 2018 16:24 schreef I. het volgende:
[ afbeelding ]
security issue kom je wel het beste mee weg....
Bij tijd en wijle aanwezig...
  vrijdag 14 september 2018 @ 16:33:39 #12
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181901790
De monolith staat er al. Ik verwelkom bij deze onze buitenaardse overheersers.

pi_181901897
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 september 2018 16:33 schreef Twiitch het volgende:
De monolith staat er al. Ik verwelkom bij deze onze buitenaardse overheersers.

[ afbeelding ]
Dank je wel.
  vrijdag 14 september 2018 @ 16:47:46 #14
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_181902019
Het maanobservatorium heeft deze foto vrijgegeven:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_181902158
Roswell 2.0
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Forum Admin vrijdag 14 september 2018 @ 16:55:25 #16
35723 crew  GGMM
pi_181902187
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 16:47 schreef Domnivoor het volgende:
Het maanobservatorium heeft deze foto vrijgegeven:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is een foto van E.T. een film uit 1982 van Steven Spielberg.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_181902219
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 16:55 schreef GGMM het volgende:

[..]

Dat is een foto van E.T. een film uit 1982 van Steven Spielberg.
Ja tuurlijk, lekker wegkijken joh :')
pi_181902279
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 16:26 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

security issue kom je wel het beste mee weg....
De Alien / ET hype onder het VS volk is altijd een prima deken over nieuws rondom spionage activiteiten en andere intercontinentale bedreigingen geweest. Tegenwoordig van Russen tot Koreanen tot Turken tot weet ik allemaal wat.
  Forum Admin vrijdag 14 september 2018 @ 16:59:32 #19
35723 crew  GGMM
pi_181902303
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 16:56 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, lekker wegkijken joh :')
Hier de cover van de film:


Sorry hoor, maar dit komt wel heel erg overeen met dat plaatje!!
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Forum Admin vrijdag 14 september 2018 @ 16:59:52 #20
35723 crew  GGMM
pi_181902313
Al lijkt dat plaatje wel vanuit een andere hoek gefotografeerd te zijn.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_181902345
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 16:47 schreef Domnivoor het volgende:
Het maanobservatorium heeft deze foto vrijgegeven:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die foto heb ik zo ongeveer begin '80 voor het eerst gezien.
pi_181902348
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 16:59 schreef GGMM het volgende:
Al lijkt dat plaatje wel vanuit een andere hoek gefotografeerd te zijn.
Ja kijk, daar ga je al.
pi_181902432
Spannend wel. Roepen dat je een vestiging sluit vanwege security issues klinkt mij heel anders in de oren dan personeel evacueren en dat ding overnemen door de FBI en blackhawks inzetten dit dat alles.

Dat klinkt niet bepaald als zijnde van onze server mist wat security patches ofzo :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 14 september 2018 @ 17:08:18 #24
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181902528
The chances of anything coming from Mars are a million to one, they say.
But still ... they come.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_181902572
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 16:55 schreef GGMM het volgende:

[..]

Dat is een foto van E.T. een film uit 1982 van Steven Spielberg.
Wat lul je, dat is gewoon Victor Reinier op de fiets bij volle maan.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Forum Admin vrijdag 14 september 2018 @ 17:11:12 #26
35723 crew  GGMM
pi_181902605
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 september 2018 17:04 schreef vosss het volgende:
Spannend wel. Roepen dat je een vestiging sluit vanwege security issues klinkt mij heel anders in de oren dan personeel evacueren en dat ding overnemen door de FBI en blackhawks inzetten dit dat alles.

Dat klinkt niet bepaald als zijnde van onze server mist wat security patches ofzo :@
Ik vraag me altijd af wat er speelt in iemands leven dat hij hier over gaat speculeren enzo, en gaat verzinnen dat het buitenaards leven is :') _O-
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_181902617
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 17:11 schreef GGMM het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af wat er speelt in iemands leven dat hij hier over gaat speculeren enzo, en gaat verzinnen dat het buitenaards leven is :') _O-
Ja dat weet ik ook niet waar dat vandaan komt. Het stond op de FP. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Forum Admin vrijdag 14 september 2018 @ 17:12:06 #28
35723 crew  GGMM
pi_181902629
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 september 2018 17:11 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja dat weet ik ook niet waar dat vandaan komt. Het stond op de FP. :)
Tja.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_181902635
Maargoed, het lijkt me op zijn minst opmerkelijk dat zo een ding gesloten wordt door de FBI en iedereen evacueren enzo.

Dan ben ik wel benieuwd waarom :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Forum Admin vrijdag 14 september 2018 @ 17:14:59 #30
35723 crew  GGMM
pi_181902714
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 september 2018 17:12 schreef vosss het volgende:
Maargoed, het lijkt me op zijn minst opmerkelijk dat zo een ding gesloten wordt door de FBI en iedereen evacueren enzo.

Dan ben ik wel benieuwd waarom :)
Zal wel buitenaards leven zijn.

Al wordt dat dan waarschijnlijk geheim gehouden!
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 17:16:30 #31
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_181902748
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 17:14 schreef GGMM het volgende:

[..]

Zal wel buitenaards leven zijn.

Al wordt dat dan waarschijnlijk geheim gehouden!
Ik denk niet dat de FBI tijd had te reageren als het om buitenaards leven zou gaan :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_181907555
quote:
Op vrijdag 14 september 2018 17:11 schreef vosss het volgende:
Ja dat weet ik ook niet waar dat vandaan komt. Het stond op de FP. :)
De eerste de beste schoolkrant is een betrouwbaarder nieuwsmedium.
  vrijdag 14 september 2018 @ 23:49:05 #34
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_181910920
Het is al vergezocht dat een zonneobservatorium buitenaards leven ontdekt.
Maar stel dat er inderdaad aliens op de zon rondwandelen :') dan heb je daarmee nog steeds niet verklaard waarom het terrein ontruimd wordt.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_181913756
quote:
It's been more than a week, and a National Solar Observatory (NSO) facility in New Mexico is still closed for an undisclosed "security issue."

The NSO's Sunspot Solar Observatory, on Sacramento Peak in the southern part of the state, was evacuated last Thursday (Sept. 6), as was a nearby post office, according to the Albuquerque Journal. FBI agents have reportedly been investigating the site, and they're apparently keeping local law-enforcement personnel in the dark.

The Association of Universities for Research in Astronomy (AURA), which manages the Sunspot observatory with funding from the U.S. National Science Foundation, hasn't said much, either. The organization released a statement saying that AURA "is addressing a security issue" at Sunspot "and has decided to temporarily vacate the facility as a precautionary measure until further notice." AURA "is working with the proper authorities on this issue," the statement adds, without specifying who those authorities are.

And we may not get answers anytime soon. At 2 p.m. EDT (1800 GMT) today (Sept. 14), AURA Corporate Communications Coordinator Shari Lifson sent out an email update, which stated that AURA "has decided that the observatory will remain closed until further notice due to an ongoing security concern."

Unsurprisingly, the dearth of information has led to a lot of speculation about what's going on. The rumors range from the downright silly (the feds shut Sunspot down to keep news about a deadly solar superflare from getting into our panicky heads) to the intriguingly believable (this may be an espionage investigation).

Observatory team members have shot down one of the more farfetched theories, however. The "telescope did not see aliens," Sunspot Solar Observatory director James McAteer, who's also an associate professor of astronomy, solar physics and space weather at New Mexico State University, told Albuquerque news station KOB4.

"All data will be made public in its unaltered form," McAteer added. "Nothing is hidden or kept secret."

The FBI hadn't returned a phone call as of press time. The agency has consistently declined to comment on the Sunspot situation over the past week, according to other news organizations.
https://www.space.com/418(...)-security-issue.html
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_181913896
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 september 2018 16:18 schreef vosss het volgende:

[..]

Schaamteloos van de FP geplukt.

Ik zet mijn geld op ET's :9
Ha ha, Al je geld? Ik wil voor de gein best wel een weddenschap met je aangaan om 100 euro :) Ik acht ET’s uitgesloten. ;)
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_181913990
Het observatorium ligt op een bergtop (2816 meter volgens google earth), op 58 km van de White Sands Missile Range, en op 25 km van de Holloman Air Force Base, en al het terrein ertussen ligt lager, dus ik vermoed dat die zichtbaar zijn vanaf de toren. Of dat er iets mee te maken heeft (het space.com artikel spreekt over een mogelijk "espionage investigation")?

[ Bericht 8% gewijzigd door crystal_meth op 15-09-2018 04:45:15 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_181914258
Een youtuber die er woensdag (12 sept) ging rondkijken kwam een DVD van de X-files tegen... (10:00)

en werd zelf gefilmd door de drone van een andere youtuber... filmpjes te vinden op:
http://www.thedrive.com/t(...)-and-walk-all-around

Een dag later werden er twee security guards geplaatst.
https://www.washingtonpos(...)m_term=.ba31ee4141a6

quote:
The Association of Universities for Research in Astronomy (AURA) has decided that the observatory will remain closed until further notice due to an ongoing security concern. The rest of the National Solar Observatory (NSO) facilities remain open and are operating normally.
https://gizmodo.com/teles(...)teriously-1829058158

Bizar wel dat er blijkbaar geen onderzoek plaatsvindt, men heeft het personeel geëvacueerd, en het center onbewaakt achtergelaten...

[ Bericht 40% gewijzigd door crystal_meth op 15-09-2018 05:08:19 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_181914312
quote:
“I imagine most or all of its sensors are directed up.” He wonders if someone at the Sunspot observatory somehow inadvertently spotted a classified satellite or transmission, triggering the shutdown.

That might also explain why the facility has remained closed for so long, Aftergood says; it could take time to interview all relevant personnel, get them to sign nondisclosure agreements, and do background investigations to make sure they are not foreign agents.

While the actual nature of the security issue remains unresolved, the tight-lipped nature of the authorities is only driving more interest. “The mystery is more intriguing than what the ultimate explanation is likely to be,” Aftergood says.
http://www.sciencemag.org(...)ysterious-evacuation
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 15 september 2018 @ 06:42:44 #40
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181914417
Buitenaards leven ook meteen.

Zou dan eerder denken aan een geheim project van het leger wat is uitgelekt, of ontdekt door astronomen oid.

Dit is typisch zo'n "I want to believe" verhaal.

Edit: zou blijkbaar ook gewoon om gestolen Mercury kunnen gaan, waar je bommen mee kunt maken.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181914439
quote:
Zo'n kijker hebben ze ook op Kitt Peak (?) in Arizona. Ben daar wel eens gaan kijken, als toerist, maar met zo'n kijker zul je niet snel iets spannends zien, omdat de kijker specifiek voor de zon ontworpen is. Of er moet iets om de zon draaien dat verdomd interessant is.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_181914445
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 04:57 schreef crystal_meth het volgende:
Een youtuber die er woensdag (12 sept) ging rondkijken kwam een DVD van de X-files tegen... (10:00)

en werd zelf gefilmd door de drone van een andere youtuber... filmpjes te vinden op:
http://www.thedrive.com/t(...)-and-walk-all-around

Een dag later werden er twee security guards geplaatst.
https://www.washingtonpos(...)m_term=.ba31ee4141a6

[..]

https://gizmodo.com/teles(...)teriously-1829058158

Bizar wel dat er blijkbaar geen onderzoek plaatsvindt, men heeft het personeel geëvacueerd, en het center onbewaakt achtergelaten...

Zijn die drones van derden niet juist de reden waarom het nu beveiligd wordt? Kan me voorstellen dat er geen labels aan zulke drones hangen en dat men geen pottenkijkers uit Rusland or China wil die in Amerika wonen en namens de landen de boel monitoren. Deze youtuber kan er (oa) debet aan zijn.
pi_181914513
Ik zet mijn geld op academici gone wild. Een search committee met niet genoeg minorities, een artikel dat niet PC genoeg is. Zoiets.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_181914519
Iets met (belasting)fraude denk ik. Is de IRS ook aanwezig?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_181914523
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 07:31 schreef Lyrebird het volgende:
Ik zet mijn geld op academici gone wild. Een search committee met niet genoeg minorities, een artikel dat niet PC genoeg is. Zoiets.
Of een competitie van zondeskundigen om zo lang mogelijk naar de zon te kijken, daar was jij toch expert op :+
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_181914565
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 16:21 schreef Catkiller het volgende:
Zombies _O_
:D precies mijn eerste gedachte
pi_181914622
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 07:34 schreef raptorix het volgende:

[..]

Of een competitie van zondeskundigen om zo lang mogelijk naar de zon te kijken, daar was jij toch expert op :+
:) als in dat het niet verstandig is, vooral niet door een kijker.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 15 september 2018 @ 08:13:19 #48
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181914754
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 september 2018 06:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Buitenaards leven ook meteen.

Zou dan eerder denken aan een geheim project van het leger wat is uitgelekt, of ontdekt door astronomen oid.

Dit is typisch zo'n "I want to believe" verhaal.

Edit: zou blijkbaar ook gewoon om gestolen Mercury kunnen gaan, waar je bommen mee kunt maken.
Kwik en bommen?
Hoax
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Rood_kwikzilver

https://web.archive.org/w(...)edate=14%2F04%2F2009
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181914861
Wel vreemd dat het postkantoor ook gesloten en overgenomen werd.
Dat klinkt dan weer alsof iemand iets probeerde te versturen, of alternatief, iets is verstuurd naar iemand werkzaam daar.

Ook vreemd dat in Spanje, Sydney en Hawaii, 6 webcams bij andere telescopen opeens op zwart gingen precies op dat moment van dat de fbi kwam binnenwapperen.

Kan toeval zijn natuurlijk, maar uitgerekend op dat moment bij uitgerekend telescoop installaties?

En nee ik heb geen bron, op YouTube in een van de vele filmpjes ondertussen over dit onderwerp, kwam dat langs incl. de screenshots van webcams "op zwart".
  zaterdag 15 september 2018 @ 08:24:15 #50
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181914876
Weet men al meer?

Ik wil graag geloven, en dit lijkt me iets dat de FBI zou doen als er informatie over buitenaards leven naar buiten dreigde te komen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_181914932
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 08:24 schreef Kaneelstokje het volgende:
Weet men al meer?

Ik wil graag geloven, en dit lijkt me iets dat de FBI zou doen als er informatie over buitenaards leven naar buiten dreigde te komen.
De FBI komt alleen bij binnenlandse aangelegenheden om de hoek kijken.
Iets wat de hele wereld aangaat zou meer de NSA zijn of CIA of een of van die andere engnek clubjes van dat fijne derdewereldland Amerika.
  zaterdag 15 september 2018 @ 08:32:26 #52
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181915010
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 08:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

De FBI komt alleen bij binnenlandse aangelegenheden om de hoek kijken.
Iets wat de hele wereld aangaat zou meer de NSA zijn of CIA of een of van die andere engnek clubjes van dat fijne derdewereldland Amerika.
NSA en CIA hebben het buitenland als opdrachtgebied, FBI binnenland. Ook contraspionage
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181915178
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 08:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wel vreemd dat het postkantoor ook gesloten en overgenomen werd.
Dat klinkt dan weer alsof iemand iets probeerde te versturen, of alternatief, iets is verstuurd naar iemand werkzaam daar.

Ook vreemd dat in Spanje, Sydney en Hawaii, 6 webcams bij andere telescopen opeens op zwart gingen precies op dat moment van dat de fbi kwam binnenwapperen.

Kan toeval zijn natuurlijk, maar uitgerekend op dat moment bij uitgerekend telescoop installaties?

En nee ik heb geen bron, op YouTube in een van de vele filmpjes ondertussen over dit onderwerp, kwam dat langs incl. de screenshots van webcams "op zwart".
Ze ontkennen dan ook alleen specifiek dat ze buitenaardsleven zouden hebben gevonden, het gerucht van de zonnevlam zeggen ze niet over... })
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  zaterdag 15 september 2018 @ 09:09:47 #54
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181915553
Na het gezicht op mars is er nu de skull on the sun!


Gezicht op mars


Schedel op de zon


[ Bericht 31% gewijzigd door Pietverdriet op 15-09-2018 15:08:11 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181916446

Twee geheimzinnige figuren zijn gezien bij Sunspot Solar Observatory
pi_181916519
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 september 2018 06:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Buitenaards leven ook meteen.

Zou dan eerder denken aan een geheim project van het leger wat is uitgelekt, of ontdekt door astronomen oid.

Dit is typisch zo'n "I want to believe" verhaal.

Edit: zou blijkbaar ook gewoon om gestolen Mercury kunnen gaan, waar je bommen mee kunt maken.
Je kunt met kwik geen bom maken. Hoogstens de ontsteking.
Is wel goed spul voor thermometers
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_181916707
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 10:17 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Je kunt met kwik geen bom maken. Hoogstens de ontsteking.
Is wel goed spul voor thermometers
Dit heeft niets met kwik te maken maar volgens Adam Savage van The Mythbusters is er een boven verwachting krachtige bom te maken van stoffen die de meeste mensen thuis gewoon kunnen vinden. Ze hebben er ooit een Mythbusters aflevering aan proberen te wijden maar deze tape is nooit uitgezonden en vernietigd omdat het aan zou kunnen zetten tot aanslagen.
pi_181916968
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 10:30 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dit heeft niets met kwik te maken maar volgens Adam Savage van The Mythbusters is er een boven verwachting krachtige bom te maken van stoffen die de meeste mensen thuis gewoon kunnen vinden. Ze hebben er ooit een Mythbusters aflevering aan proberen te wijden maar deze tape is nooit uitgezonden en vernietigd omdat het aan zou kunnen zetten tot aanslagen.
Beetje kunstmest en wat andere huishoudelijke chemicaliën zijn idd voldoende

Sommige wc reinigers moet je ook niet combineren vanwege giftige dampen. Chloor met wc eend bijvoorbeeld.
Chloor met azijn is ook leuk
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_181917187
Spannuund!
  zaterdag 15 september 2018 @ 15:58:38 #60
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_181920799
Even volgen *O*
pi_181920968
The sun is a nucleus of a giant cell. All stars are. It’s now in the final stage of division. Cell division will occure. We’ll have two suns soon. Cell division occured a long time ago too. That’s a brown dwarf now. More info soon...
  zaterdag 15 september 2018 @ 16:31:14 #62
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181921384
2 3 5 7 11 13 17 19 23 29 31 37 41 43 47 53 59 61 67 71 73 79 83 89 97 101
Man of Steal.
  zaterdag 15 september 2018 @ 16:53:00 #63
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181921656
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 10:58 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Beetje kunstmest en wat andere huishoudelijke chemicaliën zijn idd voldoende

Sommige wc reinigers moet je ook niet combineren vanwege giftige dampen. Chloor met wc eend bijvoorbeeld.
Chloor met azijn is ook leuk
Chloorbleek met ammoniak ftw!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_181921831
Ze hebben het command ship van S P A C E F O R C E gespot.

Chinezen en Russen rijden rond in Siberie met tankjes. Trump bouwt een Star Destroyer. _O_
pi_181921945
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 16:05 schreef YDOKT het volgende:
The sun is a nucleus of a giant cell. All stars are. It’s now in the final stage of division. Cell division will occure. We’ll have two suns soon. Cell division occured a long time ago too. That’s a brown dwarf now. More info soon...
Heb je daarvoor een account aangemaakt? :')
pi_181921994
Ammoniak en zoutzuur HMM.
pi_181922151
quote:
knalkwik wordt wel vaak in detonatoren gebruikt. Makkelijk te maken, kwik + salpeterzuur + ethanol.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercury(II)_fulminate
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_181922161
Eng. :'(
pi_181922797
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 10:58 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Beetje kunstmest en wat andere huishoudelijke chemicaliën zijn idd voldoende

Sommige wc reinigers moet je ook niet combineren vanwege giftige dampen. Chloor met wc eend bijvoorbeeld.
Chloor met azijn is ook leuk
Liever chloor met aceton (geeft chloroform)
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 15 september 2018 @ 18:25:26 #70
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_181923103
quote:
Waarom is dit observatorium gesloten door de FBI? (VIDEO)

[Sunspot Observatory] Hoe vaak komt het voor dat een observatorium van de ene op de andere dag wordt gesloten door de FBI?

Dat is exact wat er vorige week gebeurde met het National Solar Observatory in de staat New Mexico en de FBI houdt de lippen stijf op elkaar.

Het volgende is wat de Wikipedia ons vertelt:
Een sterrenwacht of observatorium is een instituut van waaruit sterren en andere hemellichamen worden bekeken en bestudeerd. Er wordt onderscheid gemaakt tussen professionele sterrenwachten en volks- of publiekssterrenwachten.

In Amerika is een observatorium (National Solar Observatory) dat zich uitsluitend bezighoudt met het bestuderen van de zon. De hoofdvestiging hiervan bevindt zich in Boulder, Colorado, en er zijn een tweetal andere vestigingen waarvan er één zich bevindt in de plaats Sunspot in New Mexico en de andere in Kitt Peak in Arizona.

Nu was er iets bijzonders aan de hand bij het observatorium in Sunspot vorige week.

Van het ene op het andere moment werd het observatorium ontruimd en de toegangswegen er naartoe afgesloten door de FBI.



Het gebeurde afgelopen donderdag en zelfs het nabijgelegen postkantoor werd ontruimd en het personeel (tijdelijk) overgeplaatst naar een ander kantoor.

Maar, het meest vreemde van alles is toch wel dat er geen enkele verklaring wordt gegeven door de FBI. Ze reageren simpelweg nergens op, ook niet op vragen van plaatselijke televisiestations.

Ook de mensen die weggestuurd zijn van het postkantoor kregen geen enkele reden te horen en ook niet hoelang het allemaal zou gaan duren. Ook de plaatselijke sheriff weet niet veel meer dan de bevolking en het gevolg is uiteraard dat er druk wordt gespeculeerd over de reden van de sluiting.

Eén ding is wel zeker, als de FBI er zo snel bij betrokken wordt en zo geheimzinnig doet en alles afsluit, dan is er echt wel wat bijzonders aan de hand.

Zou het kunnen zijn dat ze bij dat observatorium iets ontdekt hebben nabij de zon wat ze eigenlijk niet hadden mogen zien. Hebben ze misschien duidelijk de grote ruimteschepen waargenomen die daar al jarenlang worden gesignaleerd?

Of is het iets anders en heeft het misschien te maken met de nadering van de planeet Nibiru?

Wat het ook is, dit observatorium houdt zich bezig met de zon en alles wat zich daar afspeelt.


http://niburu.co/index.ph(...)=37:wereld&Itemid=50
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_181923109
quote:
Op zaterdag 15 september 2018 17:19 schreef thesiren.nl het volgende:
Ammoniak en zoutzuur HMM.
  zaterdag 15 september 2018 @ 18:30:49 #72
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zaterdag 15 september 2018 @ 18:31:08 #73
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181923210
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:25 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Worden daar al jarenlang ruimteschepen gesignaleerd?
Man of Steal.
pi_181927278
Het is natuurlijk gewoon spionage oftewel cyberterrorisme. Zulke schotels zijn eenvoudig te hacken en zeer geschikt om communicatie van buitenlandse satellieten te onderscheppen.
1 + 1 = blauw
pi_181927467
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 16:21 schreef maily het volgende:
A security issue .....

yall are so dramatic and your “theories” make u sound dumber than u are. literally any amateur astronomer with a h alpha and similar sun filters would be able to disprove the “alien” or “sun is dying” theory with a little bit of brain. it could literally be an issue with an employee, a wild angry animal, LITERALLY ANYTHING
Een probleem met een medewerker of een wild dier dat voor evacuatie zorgt? :? :? :?

S přátelskũm pozdravem Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Spellchecker zaterdag 15 september 2018 @ 21:37:21 #76
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181927539
quote:
16s.gif Op zaterdag 15 september 2018 21:34 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Een probleem met een medewerker of een wild dier dat voor evacuatie zorgt? :? :? :?

S přátelskũm pozdravem maily.
:Y
pi_181927796
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 21:37 schreef maily het volgende:

[..]

:Y
Waarom zou een nabijgelegen postkantoor daarvoor geëvacueerd moeten worden?

Z poważaniem Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Spellchecker zaterdag 15 september 2018 @ 21:49:04 #78
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181927852
quote:
16s.gif Op zaterdag 15 september 2018 21:34 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Een probleem met een medewerker of een wild dier dat voor evacuatie zorgt? :? :? :?

S přátelskũm pozdravem Flip.
It could be litterally anything.
pi_181927879
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 21:49 schreef maily het volgende:

[..]

It could be litterally anything.
Dat slaat toch nergens op. Een postkantoor en een observatorium wordt toch niet dagenlang ontruimt door een wild dier kom op.

Ozithobayo Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Spellchecker zaterdag 15 september 2018 @ 21:53:19 #80
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181927970
quote:
16s.gif Op zaterdag 15 september 2018 21:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat slaat toch nergens op. Een postkantoor en een observatorium wordt toch niet dagenlang ontruimt door een wild dier kom op.

Ozithobayo Flip.
Ozithobayo :W
pi_181928017
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 21:53 schreef maily het volgende:

[..]

Ozithobayo :W
мэндчилсэн Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181934022
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 21:25 schreef Kamina het volgende:
Het is natuurlijk gewoon spionage oftewel cyberterrorisme. Zulke schotels zijn eenvoudig te hacken en zeer geschikt om communicatie van buitenlandse satellieten te onderscheppen.
Weet je het zeker?

Een telescoop die in het UV/Vis/IR plaatjes maakt van de zon, en dat hebben ze in New Mexico, die kun je niet gebruiken om communicatie van satellieten te onderscheppen.

Ik sluit overigens niet uit dat ze daar ook andere antennes hebben.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_181934257
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 21:25 schreef Kamina het volgende:
Het is natuurlijk gewoon spionage oftewel cyberterrorisme. Zulke schotels zijn eenvoudig te hacken en zeer geschikt om communicatie van buitenlandse satellieten te onderscheppen.
Hebben we in Nederland ook gewoon staan en is niet eens geheim, om die reden zal 5G waarschijnlijk ook niet in Nederland komen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_181934538
100 km verderop zou ook nog een legerbasis zitten.
1 + 1 = blauw
pi_182021270
quote:
Het waren toch geen aliens die tot de mysterieuze sluiting van een zonnewacht in de Amerikaanse staat New Mexico hebben geleid. Sunspot Solar Observatory werd uit voorzorg gesloten na dreigementen van een conciërge die er mogelijk kinderporno had gedownload.

Op 6 september werden het gebouw en de directe omgeving overhaast ontruimd door FBI-agenten. Omdat de reden daarvoor niet bekend werd gemaakt en de plaatselijke sheriff er niet over was ingelicht, leidde de maatregel tot veel speculatie op internet.

Youtubers wezen erop dat de post dicht bij een Amerikaanse luchtmachtbasis ligt en ook in de buurt van het stadje Roswell, waar ooit een ufo zou zijn neergestort. De theorieën liepen uiteen van buitenaardse wezens tot doemscenario's over de zon.

Laptop
Na elf dagen is de zonnewacht nu weer heropend en geeft de FBI meer prijs over de aanleiding van de onrust. Het blijkt dat een conciërge mogelijk het netwerk van de telescoop heeft gebruikt om kinderporno te downloaden.

De conciërge werd opgepakt voor verhoor nadat er een laptop met kinderporno was gevonden. Het bleek dat alleen hij aanwezig was op het moment dat er materiaal werd gedownload.

Tijdens de gesprekken met de politie werd de man steeds woester. Hij tierde dat de bewaking bij het gebouw ondermaats was en het een kwestie van tijd was voordat een seriemoordenaar "er zou binnendringen en iemand vermoorden".

Dat vage dreigement was voldoende om de faciliteit te ontruimen. "We wilden wel meer informatie geven, maar dat had een verdachte kunnen alarmeren en het politieonderzoek belemmerd", zegt de directie van Sunspot nu.

Huiszoeking
Omdat nu is gebleken dat er geen gevaar dreigt, is het gebouw heropend. Wel wordt er extra beveiliging ingezet, vanwege de verhoogde belangstelling voor Sunspot.

Het onderzoek tegen de conciërge loopt nog. De politie heeft bij een huiszoeking computers, telefoons en andere gegevensdragers in beslag genomen.
bron
pi_182021421
haha wat een anti-climax
pi_182021721
-O-
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 20 september 2018 @ 09:56:30 #88
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_182021784
Welcome aliens! Wir schaffen das.

-O-
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_182021862
quote:
During a search through a child protection database in July, federal agents reportedly identified child porn that was downloaded to IP addresses on the observatory’s wireless network. An affidavit from the FBI said the facility’s chief observer discovered a laptop that appeared to contain pornography. The time frames for the downloads were found to match times when the janitor was on the premises, the affidavit said.

After the laptop was seized, the janitor began making comments to the effect that “security was so lax” at the facility, according to the affidavit.

“I should be able to throw a laptop down in a room and not have to worry about someone stealing it,” the janitor was quoted as saying.

Then, on Sept. 5, the chief observer told a federal agent that he was concerned about his personal safety. According to the observer’s account in court filings, the janitor said he believed there was a serial killer in the area, and that the killer “might enter the facility and execute someone.”

Representatives of the National Science Foundation, the National Solar Observatory and the Association of Universities for Research in Astronomy, which manages the Sunspot Solar Observatory, decided to evacuate the premises on Sept. 6. That decision was taken “without advice from the FBI,” the affidavit said.

The FBI continued its investigation during the closure, and executed the search warrant at the janitor’s home on Friday. The items seized there included three cell phones, five laptop computers, an iPad tablet, two hard drives, 16 thumb drives, eight compact flash disks and four SD cards, according to the FBI’s filed receipt.

The Association of Universities for Research in Astronomy, better known as AURA, reopened the observatory and visitors center on Monday with beefed-up security. A statement from AURA said that it was “cooperating with an ongoing law enforcement investigation of criminal activity,” and that the facility was evacuated because “a suspect in the investigation potentially posed a threat to the safety of local staff and residents.” AURA did not provide further details as to the nature of the case, however.

The janitor is named in the warrant, but his name is not being published because he has not been charged.
https://www.geekwire.com/(...)-porn-investigation/

quote:
According to KRQE, federal agents began speaking to the chief observer at Sunspot, who said he found a laptop running in several empty offices over the last few months. He told the feds what he found on the desktop was "not good," and that it appeared to be child porn.

The search warrant states the feds then monitored all the IP addresses and found the exact time child porn was being sent out, which then matched only the janitor.

According to KRQE, the observatory director said that once the janitor realized his computer was no longer there, he started "feverishly started looking through the facility." The director said the janitor also started making comments about "lax security at the facility," said it was "only a matter of time before the facility got hit, and he "believed there was a serial killer in the area" and that killer might enter the facility and execute someone.

The director said that's when he became concerned for his personal safety, and along with the agencies that operate the facility decided to evaluate it and shut it down.

The agency said they "recognize that the lack of communications while the facility was vacated was concerning and frustrating for some. However, our desire to provide additional information had to be balanced against the risk that, if spread at the time, the news would alert the suspect and impede the law enforcement investigation. That was a risk we could not take."

The association has hired a temporary security team to patrol the observatory when it reopens. "Given the significant amount of publicity the temporary closure has generated, and the consequent expectation of an unusual number of visitors to the site, we are temporarily engaging a security service while the facility returns to a normal working environment," the association said.
https://www.cbsnews.com/n(...)tigation-2018-09-19/
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_182022558
nahh en gij gleuft da?
Dat verhaal van die pornodownloader is natuurlijk een cover-up .
Roswell in de buurt, signalen uit de ruimte, ...... het zal wel een complot zijn die ze toedekken.

  donderdag 20 september 2018 @ 10:49:01 #91
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_182022681
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 september 2018 17:12 schreef vosss het volgende:
Maargoed, het lijkt me op zijn minst opmerkelijk dat zo een ding gesloten wordt door de FBI en iedereen evacueren enzo.

Dan ben ik wel benieuwd waarom :)
Voor hetzelfde geld is er een poederbrief bezorgd of is er een vogelbekdier door het hek geglipt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_182022710
quote:
Wel gek dat ze daarvoor 6 vestigingen over de hele wereld voor moesten sluiten en evacueren.
  donderdag 20 september 2018 @ 10:51:15 #93
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_182022715
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 08:03 schreef Kamina het volgende:
100 km verderop zou ook nog een legerbasis zitten.
die heb je hier ook overal binnen een straal van 100 km
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 20 september 2018 @ 10:51:59 #94
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_182022728
oh het was de pedo-guy

anticlimax
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 20 september 2018 @ 10:52:43 #95
74056 crew  ToT
pi_182022734
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 10:50 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Wel gek dat ze daarvoor 6 vestigingen over de hele wereld voor moesten sluiten en evacueren.
Helikopterinzet ook, en ze zaten in de torens en rondom de antennes enz.

Ik ben echt geen believer, maar dit lijkt sterk op een cover-up.
pi_182022804
quote:
14s.gif Op donderdag 20 september 2018 10:51 schreef fathank het volgende:

[..]

die heb je hier ook overal binnen een straal van 100 km
Klopt. VOor Amerikaanse begrippen is 100 km echter als een ritje naar de supermarkt om de hoek.
1 + 1 = blauw
  donderdag 20 september 2018 @ 10:58:12 #97
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_182022830
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 10:56 schreef Kamina het volgende:

[..]

Klopt. VOor Amerikaanse begrippen is 100 km echter als een ritje naar de supermarkt om de hoek.
Meen je dat nou? Die wonen toch allemaal op een kluitje in van die hoge torens en gaan met de metro naar hun werk, toch?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')