abonnement Unibet Coolblue
  maandag 10 september 2018 @ 20:07:01 #51
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_181823668
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 20:06 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Maar je treft toch niet alleen maar dat soort mensen?
Nee maar je zou maar net juist met zo'n persoon trouwen. Dan is het niet vaag dat je, ook al heb je van elkaar gehouden, je elkaar niet meer normaal wil spreken. Dat is het enige wat ik zeg.
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
  dinsdag 11 september 2018 @ 08:26:28 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_181832601
Ik ben nog altijd vrienden met nn ex. 10 jaar samen geweest dus danbheb je toch een sterke band. En ze heeft het ook netjes afgehandel en er is niks echt naars gebeurt.

In het begin was ik er ook sceptisch over. Maar omdat we een huis hadden moesten we nog geregeld afspreken om dingen te regelen. Dan dronken we ook altijd wel wat. En toen dat regelen klaar was vonden we het toch wel leuk elkaar te blijven spreken.
pi_181832649
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 08:26 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben nog altijd vrienden met nn ex. 10 jaar samen geweest dus danbheb je toch een sterke band. En ze heeft het ook netjes afgehandel en er is niks echt naars gebeurt.

In het begin was ik er ook sceptisch over. Maar omdat we een huis hadden moesten we nog geregeld afspreken om dingen te regelen. Dan dronken we ook altijd wel wat. En toen dat regelen klaar was vonden we het toch wel leuk elkaar te blijven spreken.
En heeft een van jullie of beide een nieuwe relatie?
pi_181833036
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 08:26 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben nog altijd vrienden met nn ex. 10 jaar samen geweest dus danbheb je toch een sterke band. En ze heeft het ook netjes afgehandel en er is niks echt naars gebeurt.

In het begin was ik er ook sceptisch over. Maar omdat we een huis hadden moesten we nog geregeld afspreken om dingen te regelen. Dan dronken we ook altijd wel wat. En toen dat regelen klaar was vonden we het toch wel leuk elkaar te blijven spreken.
Ik vind het juist het lastigste om met mijn ex waar ik het het langst mee heb volgehouden weer normaal om te blijven gaan. Al heb ik het idee dat dat wellicht ook te maken heeft met dat ze redelijk is ingestort toen ik weer een ander kreeg.

Exen waar je na korte tijd bij ontdekt dat je geen relatiemateriaal bent voor elkaar, dat is toch eenvoudiger. Vind ik.
  dinsdag 11 september 2018 @ 11:02:45 #55
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_181834433
Niet, zeker niet aan het begin. Eventueel zou later weer kunnen.

Maar ze zit duizenden kilometers verderop, dus voor mij is dit makkelijk.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 11 september 2018 @ 12:17:28 #56
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_181835407
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 08:35 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

En heeft een van jullie of beide een nieuwe relatie?
Ik ben intussen aan mn 2e nieuwe relatie bezig sinds het uit is. Zij zelf nog niets gehad sindsdien. Het initiatief tot de breuk kwam trouwens geheel van haar kant.

Maar ik heb me daar bij neergelegd en mn focus op andere vrouwen gelegd, wat me ook weer leuke dingen heeft opgeleverd. Dus daar heb ik ook geen rancune over.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 11-09-2018 13:15:50 ]
  dinsdag 11 september 2018 @ 12:45:43 #57
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181835783
Dat ging prima totdat ik een nieuwe relatie kreeg. Nu is het bij vlagen ok, en gaan we samen naar de voetbal van de kinderen bv. Op andere momenten is het ruk.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 11 september 2018 @ 13:28:03 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_181836368
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 09:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik vind het juist het lastigste om met mijn ex waar ik het het langst mee heb volgehouden weer normaal om te blijven gaan. Al heb ik het idee dat dat wellicht ook te maken heeft met dat ze redelijk is ingestort toen ik weer een ander kreeg.

Exen waar je na korte tijd bij ontdekt dat je geen relatiemateriaal bent voor elkaar, dat is toch eenvoudiger. Vind ik.
Bij mij was het gewoon haar keuze om weg te gaan. Dus ze vind het juist heel fijn dat ik daarna met andere vrouwen ben gaan daten en meer. Geeft haar ook een beter gevoel dan dat ik erin was blijven hangen en zou blijven hopen dat het goed komt.

Dus onze relatie zie ik ook als iets van het verleden en ik heb ook oprecht geen wens om haar weer terug te krijgen als relatie. Desondanks blijft de band die we hadden deels toch bestaan. Ik ben toch erg nieuwsgierig naar hoe het haar vergaat in die nieuwe realiteit en wat voor figuur mijn plaats gaan innemen en die interesse heeft ze ook. En het is erg leuk om over dingen als dates en dergelijke te praten. Ook blijft het leuk te roddelen over vrienden van elkaar die we eigenlijk nooit meer zien. Dus in die zin is er een vriendschapsband ontstaan zonder dat er een scheve verhouding is omdat een van de twee nog steeds de ander wil.

Met exen van korte relaties (alle andere eigenlijk) heb ik geen contact meer. De band die daarvoor nodig is ontbreekt simpelweg.
pi_181836402
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 12:45 schreef sanger het volgende:
Dat ging prima totdat ik een nieuwe relatie kreeg. Nu is het bij vlagen ok, en gaan we samen naar de voetbal van de kinderen bv. Op andere momenten is het ruk.
Inderdaad. Ik had mijn kont nog niet gekeerd uit onze woning (zat wel ruim een half jaar tussen, want moest nog even een woning erbij kopen en die even instapklaar maken) en er trok alweer iemand anders in.

Maar toen ze vernam dat ik iemand anders gevonden had en met name ook wie, toen werd het toch allemaal heel anders.

Eigenlijk heel sneu, want het gaat echt niet goed met haar. Maar de frustratie die er kennelijk zit is wel continu gif in de communicatie. Maar we hebben kinderen, dus dan ontkom je sowieso niet aan contact. En we proberen voor de kinderen goed met elkaar om te gaan. Toen we net uit elkaar waren konden we nog samen op vakantie, maar dat is sinds ik iemand anders heb gevonden totaal niet meer mogelijk. Eerlijk is eerlijk, ik denk dat zij ook liever niet heeft dat ik met haar en de kinderen op vakantie ga. En met de huidige gemoedstoestand van mijn ex heb ik daar al helemaal geen zin in. ;)
pi_181836706
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 13:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Bij mij was het gewoon haar keuze om weg te gaan. Dus ze vind het juist heel fijn dat ik daarna met andere vrouwen ben gaan daten en meer. Geeft haar ook een beter gevoel dan dat ik erin was blijven hangen en zou blijven hopen dat het goed komt.

Dus onze relatie zie ik ook als iets van het verleden en ik heb ook oprecht geen wens om haar weer terug te krijgen als relatie. Desondanks blijft de band die we hadden deels toch bestaan. Ik ben toch erg nieuwsgierig naar hoe het haar vergaat in die nieuwe realiteit en wat voor figuur mijn plaats gaan innemen en die interesse heeft ze ook. En het is erg leuk om over dingen als dates en dergelijke te praten. Ook blijft het leuk te roddelen over vrienden van elkaar die we eigenlijk nooit meer zien. Dus in die zin is er een vriendschapsband ontstaan zonder dat er een scheve verhouding is omdat een van de twee nog steeds de ander wil.

Met exen van korte relaties (alle andere eigenlijk) heb ik geen contact meer. De band die daarvoor nodig is ontbreekt simpelweg.
Nou, mijn ex is vrij competetief, altijd geweest. Haar nieuwe kerel is nou niet bepaald een step up (dat vind ik zelf uiteraard, maar de reacties die ik van anderen gekregen heb bevestigen dat wel heel erg). Dan heb je het natuurlijk over het facebookplaatje, want natuurlijk kan hij veel liever zijn (ten opzichte van de laatste periode waarschijnlijk wel), veel leuker (wederom, ten opzichte van de laatste periode...), beter in bed (no way ;)), enz., maar laat dat plaatje voor haar nou eenmaal van belang zijn. En ja, mijn ex is een hele leuke vrouw, maar ik ben wel naar new and improved gegaan. Mijn gevoel zegt dat het steekt bij haar. Of ze hoopte stiekem dat ik eenzaam zou sterven, maar ik acht haar dan weer slim genoeg om te weten dat dat nooit in de kaarten heeft gezeten.

Exen waar ik het korter mee heb uitgehouden spreek ik natuurlijk niet allemaal meer maar sommigen wel. Ook als het maar een paar maanden heeft geduurd. Echte vriendschap is misschien overdreven. Daarvoor is het contact toch te beperkt. Zit ook wel een hele tijd tussen, mijn laatste ex heeft het lang bij mij uitgehouden. Maar zeker in het begin kon ik er vaak prima mee door een deur. Je kwam elkaar toch ook vaak tegen bij het uitgaan. En dan kun je normaal doen, of je kan als je elkaar ziet ineens gek gaan doen (ook wel eens meegemaakt, ik moest er alleen maar om lachen). Ik hou het altijd maar bij normaal. Als het niet werkt heb ik geen rancune. Ongeacht wat er gebeurd is. Zinloos.
  dinsdag 11 september 2018 @ 14:18:44 #61
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_181837123
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 13:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou, mijn ex is vrij competetief, altijd geweest. Haar nieuwe kerel is nou niet bepaald een step up (dat vind ik zelf uiteraard, maar de reacties die ik van anderen gekregen heb bevestigen dat wel heel erg). Dan heb je het natuurlijk over het facebookplaatje, want natuurlijk kan hij veel liever zijn (ten opzichte van de laatste periode waarschijnlijk wel), veel leuker (wederom, ten opzichte van de laatste periode...), beter in bed (no way ;)), enz., maar laat dat plaatje voor haar nou eenmaal van belang zijn. En ja, mijn ex is een hele leuke vrouw, maar ik ben wel naar new and improved gegaan. Mijn gevoel zegt dat het steekt bij haar. Of ze hoopte stiekem dat ik eenzaam zou sterven, maar ik acht haar dan weer slim genoeg om te weten dat dat nooit in de kaarten heeft gezeten.
Op een of andere manier heeft ze dus allerlei rancune. Dan kun je inderdaad niet vriendschappelijk met elkaar omgaan.

Die heb ik niet. En ik zou de enige kunnen zijn die het heeft want het was volledig haar keuze om er een eind aan te maken. Maar daar heb ik verder vrede mee en ben al lang niet meer bezig met wat eens was.

quote:
Exen waar ik het korter mee heb uitgehouden spreek ik natuurlijk niet allemaal meer maar sommigen wel. Ook als het maar een paar maanden heeft geduurd. Echte vriendschap is misschien overdreven. Daarvoor is het contact toch te beperkt. Zit ook wel een hele tijd tussen, mijn laatste ex heeft het lang bij mij uitgehouden. Maar zeker in het begin kon ik er vaak prima mee door een deur. Je kwam elkaar toch ook vaak tegen bij het uitgaan. En dan kun je normaal doen, of je kan als je elkaar ziet ineens gek gaan doen (ook wel eens meegemaakt, ik moest er alleen maar om lachen). Ik hou het altijd maar bij normaal. Als het niet werkt heb ik geen rancune. Ongeacht wat er gebeurd is. Zinloos.
Ik kom ze nooit ergens tegen want ze leven buiten mn sociale circuit. Dus het zijn een soort hele vage kennissen geworden. Soms zoek ik ze nog wel eens op Facebook op omdat ik nieuwsgierig ben hoe hun leven er nu uit ziet. Maar nooit de behoefte nog contact met ze te hebben.
  dinsdag 11 september 2018 @ 14:22:17 #62
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_181837205
Allesomvattend denk ik dat de belangrijkste voorwaarden zijn
-Dat je niet op een te nare manier uiteen bent gegaan
-Dat je beide vrede hebt met de situatie dat er geen relatie meer is
-Dat je een band hebt die ook buiten de liefdesrelatie het bestaansrecht geeft aan vriendschap
pi_181837664
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 14:18 schreef Hexagon het volgende:

Op een of andere manier heeft ze dus allerlei rancune. Dan kun je inderdaad niet vriendschappelijk met elkaar omgaan.

Die heb ik niet. En ik zou de enige kunnen zijn die het heeft want het was volledig haar keuze om er een eind aan te maken. Maar daar heb ik verder vrede mee en ben al lang niet meer bezig met wat eens was.

Mijn ex was ook degene die de voorzet gaf, dus rancune kan prima bij degene ontstaan die de knoop doorhakt.

Vrouwen zijn heel gecompliceerde wezens. Net als mannen overigens.

Ik denk dat het meer aan de persoon ligt. Ook meegemaakt dat mijn toenmalige vriendin bovenop een ander was beland. Nou, goed gesprek over gehad in alle rust en besloten dat dat in dat geval een prima aanleiding was om beiden wat anders te gaan doen met ons leven. Het heeft allemaal zo weinig zin. Het is leuk zo lang als het duurt. En is het niet leuk genoeg meer (of kan het niet meer leuk worden), dan moet je lekker door naar de volgende.

Die rancune, daar zit je vooral jezelf dwars mee. En dat blijkt ook, mijn ex zit in de kreukels, ik niet.
  woensdag 12 september 2018 @ 10:30:09 #64
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181854311
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 13:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik had mijn kont nog niet gekeerd uit onze woning (zat wel ruim een half jaar tussen, want moest nog even een woning erbij kopen en die even instapklaar maken) en er trok alweer iemand anders in.

Maar toen ze vernam dat ik iemand anders gevonden had en met name ook wie, toen werd het toch allemaal heel anders.

Eigenlijk heel sneu, want het gaat echt niet goed met haar. Maar de frustratie die er kennelijk zit is wel continu gif in de communicatie. Maar we hebben kinderen, dus dan ontkom je sowieso niet aan contact. En we proberen voor de kinderen goed met elkaar om te gaan. Toen we net uit elkaar waren konden we nog samen op vakantie, maar dat is sinds ik iemand anders heb gevonden totaal niet meer mogelijk. Eerlijk is eerlijk, ik denk dat zij ook liever niet heeft dat ik met haar en de kinderen op vakantie ga. En met de huidige gemoedstoestand van mijn ex heb ik daar al helemaal geen zin in. ;)
Bij mij ging dat in het begin net zo. Af en toe blijven eten bij elkaar, samen dagjes weg met de kids etc.

Toen mijn vriendin kwam was zij ook aan het daten. Toen dat op niets uitliep werd mijn vriendin een probleem, omdat dat wel serieus werd. Een bakkie doen kon wel, maar alleen als ik alleen kwam. Met z'n allen langs het voetbalveld ging niet, de overdracht altijd ongemakkelijk. En dagjes weg met zijn allen is nog steeds onmogelijk, en we zijn ruim 1,5 jaar verder.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')