abonnement Unibet Coolblue
pi_181790528
quote:
Trump tells Apple to make products in U.S. to avoid China tariffs

The company told trade officials in a letter on Friday that the proposed tariffs would affect prices for a “wide range” of Apple products, including its Watch, but it did not mention the iPhone.

Trump, speaking on Friday aboard Air Force One, said the administration had tariffs planned for an additional $267 billion worth of Chinese goods.

Trump tweeted that “Apple prices may increase because of the massive Tariffs we may be imposing on China - but there is an easy solution where there would be ZERO tax, and indeed a tax incentive. Make your products in the United States instead of China. Start building new plants now.”

Apple declined to comment.

The technology sector is among the biggest potential losers as tariffs would make imported computer parts more expensive. Apple’s AirPods headphones, some of its Beats headphones and its new HomePod smart speaker would also face levies.

“The burden of the proposed tariffs will fall much more heavily on the United States than on China,” Apple said in its letter.
Bron

Apple :') Trump _O_
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181790544
Apple kan die shit gewoon duurder maken, de fanboys kopen het toch wel :')
pi_181790599
Apple verkoopt meer producten buiten de USA dan in de USA. Hoe maakt je America great again door een van de succesvolste Amerikaanse bedrijven ooit te pesten?

Oh, en de TT is achterlijk, maar dat was al wel duidelijk.
pi_181790618
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 07:59 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Bron

Apple :') Trump _O_
Domme opmerking. In de VS produceren zal het product helemaal onbetaalbaar maken.

Ooit was ik geneigd om te denken dat Trump dat zelf ook wel weet, maar inmiddels lijkt het erop dat hij net zo dom is als de gemiddelde Trump supporter.
pi_181790869
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 08:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Domme opmerking. In de VS produceren zal het product helemaal onbetaalbaar maken.

Ooit was ik geneigd om te denken dat Trump dat zelf ook wel weet, maar inmiddels lijkt het erop dat hij net zo dom is als de gemiddelde Trump supporter.
Trump als ex-ondernemer die de vrije markt frusteert en altijd het tegenovergestelde bereikt. Hij baggert er maar vrolijk op los.
pi_181790888
En dat alles natuurlijk weer per tweet.
pi_181790903
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 08:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Domme opmerking. In de VS produceren zal het product helemaal onbetaalbaar maken.
Dit is pas een domme opmerking. Je kan dus eigenlijk niets meer in eigen land maken maar je moet alles outsourcen naar lage lone landen? :?

En als alles weg is, met welk geld ga je die spullen dan kopen?

Verder scheelt het niet zoveel:
https://www.google.com/am(...)Much-You-d-Pay%3famp
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181790960
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 08:13 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Apple verkoopt meer producten buiten de USA dan in de USA. Hoe maakt je America great again door een van de succesvolste Amerikaanse bedrijven ooit te pesten?

Oh, en de TT is achterlijk, maar dat was al wel duidelijk.
Volgens Trump zou Amerika een 3e wereldland worden als hij zou vertrekken. Het gaat meer over de staat in welke hij de boel achterlaat vermoed ik. Apple zal niet zo snel instorten maar je vlaggenschip in de fik willen steken is ook niet bepaald de manier.
  zondag 9 september 2018 @ 09:01:40 #9
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_181791082
Lijkt me een prima excuus voor Apple om de prijzen flink te verhogen, bovenop hun eigen verhoogde kosten (of het nou de tarieven of hogere arbeidskosten betreft). Fanboys en -girls blijven het echt wel kopen. Het feit dat Apple duur is, draagt juist bij aan hun succes. Dat creëert een gevoel van exlusiviteit, zelfs al deel je die met het halve land.
pi_181791113
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 08:46 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dit is pas een domme opmerking. Je kan dus eigenlijk niets meer in eigen land maken maar je moet alles outsourcen naar lage lone landen? :?

En als alles weg is, met welk geld ga je die spullen dan kopen?

Verder scheelt het niet zoveel:
https://www.google.com/am(...)Much-You-d-Pay%3famp
Als je het bronartikel van jouw bron leest zie je dat een iPhone er hooguit $100 duurder van zal worden omdat assemblage maar dat er ook een keerzijde aan zit: de bedrijven die het werk in de USA dan zouden doen zullen wereldwijd zo een slechte concurrentiepositie hebben dat ze maar weinig volume zullen draaien:
quote:
“U.S. factories would be uncompetitive for most of these goods and run at low volumes, raising the differential with Asia even higher,” Dedrick points out.
De eindconclusie van het onderzoek is:
quote:
The iPhone is a symbol of American ingenuity, but it’s also a testament to the inescapable realities of the global economy.
bron:
MIT Technology Review: The All-American iPhone

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2018 09:05:51 ]
pi_181791163
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 09:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Als je het bronartikel van jouw bron leest zie je dat een iPhone er hooguit $100 duurder van zal worden omdat assemblage maar dat er ook een keerzijde aan zit: de bedrijven die het werk in de USA dan zouden doen zullen wereldwijd zo een slechte concurrentiepositie hebben dat ze maar weinig volume zullen draaien:

[..]

De eindconclusie van het onderzoek is:

[..]

bron:
MIT Technology Review: The All American iPhone
Ja 100 dollar duurder is echt onoverkomelijk op Apples woekerwinsten.

Verder gaat met de tijd dat nadeel wat je beschrijft weer weg omdat meer en meer toeleveranciers naar je toe komen, er meer banen dus meer opleidingen komen etc
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181791182
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 09:07 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ja 100 dollar duurder is echt onoverkomelijk op Apples woekerwinsten.

Verder gaat met de tijd dat nadeel wat je beschrijft weer weg omdat meer en meer toeleveranciers naar je toe komen, er meer banen dus meer opleidingen komen etc
Nee dus, precies andersom. Zoals in het MIT-artikel ook genoemd staat zal de kloof met Azie juist groter worden, en niet kleiner.
  zondag 9 september 2018 @ 09:13:51 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181791217
Waarom zou je als bedrijf of als land geen producten en diensten uit het buitenland mogen halen? Mag je dan ook niet exporteren?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181791249
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 09:10 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nee dus, precies andersom. Zoals in het MIT-artikel ook genoemd staat zal de kloof met Azie juist groter worden, en niet kleiner.
Maar Trump zal zn speech wel uit kunnen breiden met het feit dat hij de productielijnen van de grootste onderneming uit de VS naar eigen grondgebied heeft gehaald en daarmee de berg heeft verzet.

De ballon van de illusie dat hij wat bereikt heeft zal iets groeien.
pi_181791255
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 09:10 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nee dus, precies andersom. Zoals in het MIT-artikel ook genoemd staat zal de kloof met Azie juist groter worden, en niet kleiner.
Globalisatische prietpraat.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  zondag 9 september 2018 @ 09:16:48 #16
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181791266
Ik dacht dat Apple sowieso al van plan was productie terug te brengen naar de VS. En dit zelfs deels al gedaan hebben.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181791269
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 09:15 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Maar Trump zal zn speech wel uit kunnen breiden met het feit dat hij de productielijnen van de grootste onderneming uit de VS naar eigen grondgebied heeft gehaald en daarmee de berg heeft verzet.

De ballon van de illusie dat hij wat bereikt heeft zal iets groeien.
Je kan dus volgens jou niets meer zelf maken maar je moet alles in China laten maken want anders "gaat de kloof groeien"?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181791272
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 09:15 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Globalisatische prietpraat.
Goed argument, nu ben ik overtuigd :')
  zondag 9 september 2018 @ 09:17:14 #19
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181791278
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 09:15 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Globalisatische prietpraat.
Wat voor een auto rij jij?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 9 september 2018 @ 09:17:44 #20
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_181791286
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 09:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat voor een auto rij jij?
Aixam, vermoed ik.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zondag 9 september 2018 @ 09:18:06 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181791293
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 09:16 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Je kan dus volgens jou niets meer zelf maken maar je moet alles in China laten maken want anders "gaat de kloof groeien"?
Moet ieder land zelf alles produceren en niets importeren en exporteren?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181791297
quote:
2s.gif Op zondag 9 september 2018 09:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik dacht dat Apple sowieso al van plan was productie terug te brengen naar de VS. En dit zelfs deels al gedaan hebben.
Nee nee dat is onmogelijk lees ik net want dan "vergroot je de kloof met Azië alleen maar" want eh... eh... eigen mensen opleiden en produceren dat maakt je zwakker, armer en dommer of zo...
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  zondag 9 september 2018 @ 09:19:46 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181791311
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 09:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Aixam, vermoed ik.
Past bij zijn “ help elkaar, koop Nederlansche waar” mentaliteit
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181791317
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 09:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Moet ieder land zelf alles produceren en niets importeren en exporteren?
Nee complete autarkie is vrijwel onmogelijk maar het Globalisten-spel waarin je alle productie verplaatst naar het goedkoopste land heeft als eindresultaat dat je geen enkele productie meer hebt en je eigen bevolking geen werk. Wie profiteren? Handjevol CEOs en aandeelhouders.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181791332
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 09:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat voor een auto rij jij?
BMW.

Flink belast door de NL belastingdienst trouwens, hoger tarief dan Trump hierop wilt gooien.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')